Mu laps ei sega tunde ja sellel pinnal konflikte ei tekigi. Kodutööd on tal alati esimeseks tähtajaks tehtud ja saadetud. Järeltöid puudumiste tõttu vahel teeb (kuigi harva), sest ajastab kooliskäimised just nii, et kontrolltööde ajal kohal olla. Tegelikult on ta oma klassis üks tagasihoidlikumaid järeltööde tegijaid.
Probleemid tekivad sellest, kui õpetajad ei märgi oma töid e-kooli üles (ütlevad vaid suuliselt) või seavad oma tööde tähtajaks klassireisil viibimise aja (seega eeldavad, et lapsed reisil ülesanded ära lahendaks??). E-kooli ülesannete märkimine on iga õpetaja kohustus, nii et mis 1. klassist me siin ikka räägime.
Probleemid tekivad infovahetusega, et kui on 10x enne küsitud, et kas see üks ja ainus kursusehinne tuleb kohe kindlasti parandada ja 10x on väidetud, et kui tahad, siis paranda, kohustust ei ole ja siis pannakse see kohustus ikkagi suveks lapsele peale. Aga millal see laps siis puhkab oma viletsaid närve sellest õpitambist? kas nii raske oli kohe öelda, et jah, pead ära parandama selle kursusehinde.
Probleemid tekivad sellest, et eelmisest koolist tehtud kursusehindeid ei kanta üle, aga eliitkooli jaoks spetsiifilisi eelmisest aastast tegemata kursusi sunnitakse ikkagi suvevaheajal järgi vastama. Jälle: millal see nõrkade närvidega laps siis puhkab?
Nii et lastelt nõutakse joonlaua järgi käimist, aga ise ei suudeta omalt poolt kuidagi joonlaua järgi käia.
Millest probleem selle õpetajaga tekib? Tekib sellest, et see õpetaja arvab tõsimeeli, et mu laps on laisk, kuigi talle on kõik selgitanud, et see pole nii ja et ta leiab, et parim rohi laiskuse väljaravimiseks on kähvatada lapsele enne referaadi tähtaega, et olgu olla ja kõik! Laps ju isegi võimleb samal ajal selle referaadi lõpetamisega ja esitabki need alati õigeks ajaks. Aga see kähvamine ei aita, vaid viib lapse just rööpast välja ja mul on temaga mitu päeva jälle tegemist, et tal kooliskäimise isu tagasi saada. Milleks see klassijuhataja niimoodi klähvib ja solvab? See ei aita last vähimalgi moel.
Ja täna, andes tunnistusi, mõnitas jälle mu last, et tal polegi kõik neljad-viied. Selle asemel, et tunnustada last, et on eliitkoolis hakkama saanud ja kõik asjad ära teinud oma diagnoosile vaatamata.
Oli kursus, kus ainult kohalkäimiste eest sai arvestuse. Õpetaja oleks ju puuduvale lapsele võinud seda korrakski mainida, mitte sõimata puudumiste hulga pärast.
Laps teeb oma energia kulutamise väljaarvestamisel lausa täppistööd. Aga see banaalne õpetaja lihtsalt paugub ja kärgib. Ei ole professionaalne käitumine õpetaja poolt. No ja see viimane pauk, kus ta teatas, et autismispektrihäirega inimesed surevad tulevikus niikuinii välja – öelda seda autismispektrihäirega lapsele?!! Selline võib olla hea õpetaja, kuid pedagoogi nime selline inimene küll ei vääri. Ja inimesena on ta lihtsalt alatu ja madal olevus.
RAM kool on Eesti tõusikute kool – see veel puudus.
Ma ei tea, mis saab. Ma ei esita ju sellele õpetajale mingeid erinõudmisi. Tean mina ja teab laps,et kooliasjad tuleb niikuinii kõik ära teha. Ja ei koorma mu laps seda klassijuhatajat millegi muuga, kui et ta teeb oma tavapärast teavitustööd, et sul on see asi veel vaja ära teha. Aga miks seda peab sõimeldes tegema? Seda enam, et enne on temalt ja kooli juhtkonnalt 10x küsitud, et kas peab tegema ja vastuseks on olnud, et kui tahad, siis tee.
Kõigepealt selle kohta, kas õpetaja täidab e-kooli või mitte. Üldiselt Sinu asi on ikkagi jälgida, kas Su laps täidab oma kohustusi või mitte. See, kas õpetaja oma kohustusi täidab ning kas ja kuidas teda neid täitma kohustada, on õpetaja ülemuste teema, mitte Sinu oma. Gümnaasiumiastmes hädaldada, et õpetaja ei täida e-kooli, ei ole minu meelest üldse mingi teema. Veel 15–20 aastat tagasi pidid KÕIK lapsed (nii terved kui ka haiged) ilma igasuguse e-koolita hakkama saama, ning kui Su laps tahab õppida tervete lastega võrdsetel alustel, siis tuleb õppida toime tulema. Sest tema klassikaaslased saavad ju hakkama ega protesti, nagu ma aru saan?
Samuti, kui õpetaja on mingi ülesande jätnud eksikombel klassireisi ajaks (ei ole ju mingi korduv tõsine probleem ometi?!), siis on teistel lastel täpselt sama olukord. Ja kui nemad nii või teisiti toime tulevad, peaks ilmselt sama lahendus töötama ka Sinu lapse puhul.
Edasi, nagu ma aru saan, on tegemist olukorraga, kus kooli vahetati gümnaasiumi jooksul ning sellest kursuste mitteülekandmise teema? Seda, et eliitkool vanas koolis saadud hindeid ei aktsepteeri (ning nende põhjal oma gümnaasiumi lõputunnistuse hindeid välja panema ei nõustu), oli teil vast ikkagi teada? Või ei olnud? Või te ei küsinudki? Kas talvel muu õppetöö kõrvalt neid kursusi õppida ja vastata oleks siis olnud lihtsam kui suvel? Sellised asjad käivad koolivahetusega kaasas ja koolivahetuse initsieerisite ju teie ise.
Sellest ühe negatiivse tulemusega kursuse asjast ei saa ma ka päriselt aru, ehkki see üks kord ühe, teine kord teise jutu rääkimine on ehk kõige küsitavam koht kogu olukorras. Kuidas see 10 korda küsimine käis? Et laps küsis õpetajale järelevastamise vajaduse kohta, õpetaja ütles, et järelevastamine on vabatahtlik, ning õpilane läks järgmisel päeval jälle sama asja küsima. Õpetaja kordas oma vastust ning kolmandal päeval tuli õpilane jälle sellesama küsimusega. Ja neljandal uuesti? Ja nii kohe kümme korda, ehkki üheksa korda oli juba ühtmoodi vastatud? Ning siis äkki ilmus mingi teistsugune teave? No heakene küll, eks tegelikult peaks ka üksainus kord edastatud info vett pidama. Aga teisest küljest, kui kogu see infovahetus toimub õpilasega, kes ei suuda isegi tunnis kodutöid tähele panna ja üles kirjutada või meelde jätta, kas ja miks on siis põhjust nii kindel olla, et seekord õpetaja ja õpilase infovahetuse sisu ilma kadude ja arusaamatusteta koduni jõudis? Kas Sa käisid ise üle küsimas ja õpetaja kordas Sulle, et pole vaja teha, ning nüüd räägib risti vastupidist?
Aga see jutt, et õpetaja peaks Sinu lapsele mingeid eraldi meeldetuletusi ja teavitusi kogu aeg tegema, ei ole küll asjakohane. Gümnaasiumis?! Kui õpetaja on esimesel tunnil valikkursuse läbimise tingimusi tutvustanud, siis ta EI PEA seda juttu igale õpilasele ükshaaval meelde tuletamas ja üle rääkimas käima.
Kui Su laps on juba gümnaasiumis ja pealegi eliitgümnaasiumis, siis ilmselt on tal siht ülikooli? Ülikoolis ei tule eluilmaski ükski õppejõud talle kõiki asju ette nämmutama ja teda taga ajama, kui tal midagi tegemata on või millestki aru pole saanud. Kui on tegemata, siis on läbikukkumine ja kogu lugu. Pigem tuleks teil ikkagi leida mingeid lahendusi, kuidas laps saaks niisuguste sotsiaalsete oskustega paremini toime. Õpetaja süüdistamine ei vii kuhugi, see ei aita edasises elus toime tulla.
Õpetaja kasutatud solvavate väljendite kohta kirjutaksin mina isiklikult direktorile kirja. Lihtsalt teavitava, mitte nõudva ega ülearu süüdistava. Kui ta on mõistlik inimene, räägib ta õpetajaga sellise info valguses igal juhul. Ja kui mitte, siis pole ka ründamisest kasu.
RAM kool on siin küll täiesti kõrvaline teema, aga kas Sul on sellega olnud ka mingit isiklikku kokkupuudet? Minu hea sõbranna töötab seal ja tema lapsed õpivad RAM koolis. Tõusikute kasvulava? Ja eliitkoolid selles võrdluses ei ole?! (Rõhutan veel kord, et tegelikult suhtun ma eliitkoolide gümnaasiumiosasse hästi ja olen ka ise ühe seesuguse lõpetanud.) Lubage muiata. Mina mõtlesin sellest koolist juttu tehes täiesti siiralt, et kus võiks olla niisugune keskkond, mis arvestab laste individuaalsust, kus lastevahelised suhted on head ja soojad ning ühtlasi suudetaks pakkuda ka seesugust gümnaasiumiharidust, mille baasil kannataks ülikoolidesse kandideerida.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 15.06 15:46; 15.06 17:00;