Esileht Hobinurk Esimest korda spordiklubisse

Näitan 25 postitust - vahemik 1 kuni 25 (kokku 25 )

Teema: Esimest korda spordiklubisse

Postitas:
Kägu

Lähen jaanuaris esimest korda spordiklubisse (eelkõige plaanin jõusaali kasutada, aga ka mõnda rühmatreeningut). Sellega seoses tekkisid mõned küsimused 🙂

* Mul on üpris suur miinus ja sellest tulenevalt prillid. Kas saan treenida prillidega või peaksin läätsi kandma?

* Elan põhimõtteliselt spordiklubi kõrval. Kas on ok saabuda klubisse juba spordiriietes, lahkuda samamoodi ja pesta kodus? (mul on väga pikad juuksed ja eelistaksin neil lasta loomulikul teel kuivada)

* Saan aru, et kaasa pean võtma treeningrätiku ja veepudeli? Kas veel midagi?

* Ostsin mingi treeningsärgi, millel rindade osa on nö topeltkangaga (kummiäär jookseb rindade alt). Tundub mugav ja vist ongi mõeldud kandmiseks ilma rinnahoidjata? Või siiski mitte?

* Kas peaksin alguses ainult ülilihtsaid rühmatreeninguid valima või võin ka raskemaid võtta ja teha siis vastavalt võimetele? (kaalu kaotada pole vaja, tahaks lihtsalt paremat vormi)

 

+5
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mida sa seal jõusaalis kavatsed treenida?

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Prillide kohta ei oska midagi öelda.

Kuidas kohale lähed või mis riietega ära tuled, ei huvita ausalt kedagi. Tee just nii, nagu sulle mugav on. Meil läheb treener ka otse trennist koju dušši alla.

Mina peale rätiku ja veepudeli ei võtaks midagi.

Spets-treeningsärgi all ei pea midagi kandma, kui sa just ise ei tunne, et oleks mugavam. Eks see sõltub särgist ja rinna suurusest.

Millist treeningut sa täpselt mõtled? Kui jõusaali, siis raskused, mida kasutad, valid ikka ise. Kõige lihtsam on kord-paar ära käia ja siis juba saad otsustada.

 

+8
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina ei saa sellest vee kaanimise moest aru. Kuidas nii ruttu janu tekib. Mulle piisab küll pärast kodus joomisest.

+1
-17
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina ei saa sellest vee kaanimise moest aru. Kuidas nii ruttu janu tekib. Mulle piisab küll pärast kodus joomisest.

Dehüdratsioonist oled midagi kuulnud? Sul on raske mõista kui inimesel janu? Sina joo kodus kui soovid ja las tesed joovad ka siis kui soovivad.

+9
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Omast kogemusest ja kõrvaltvaataja pilgu läbi oskan öelda nii palju, et

  • Prillid ei sega, mind vähemalt mitte. Seda küll vaid siis, kui nad on heas korras: mul hakkasid näiteks eelmised prillid, mis olid juba päris vanad ja n-ö ära lõtvunud, igasugustes allavaatamisharjutustes eest ära libisema, aga kui seda probleemi pole, siis on ok.
  • On ok minna koju pesema, päris paljud teevad nii ja keegi spets ei uuri, kes-kus-mida peseb.
  • Kui tahad lisaks rühmatrennile ka nt jooksulindil või rattal soojendada ning oled muusikakuulaja, soovitan kaasas kanda ka telefoni ja kõrvaklappe, mulle nt selline üldine jõusaalimuusika ei istu, tahan enda muusikat kuulata joostes-kõndides.
  • Sellist särki on ok ilma rinnahoidjata kanda, aga jällegi, sõltub rinna suurusest ja enda enesetundest. Võid enne kodus proovida, kas on mugav ja kuidas tundub; kui tahad ikka rinnahoidja alla panna, siis kindlasti eraldi spordirinnakas hankida.
  • Trennide raskusest nii palju, et mulle tundub, et trenni raskus sõltub niivõrd mitte treeningu nimest, vaid treenerist, kes tundi teeb. Näiteks Myfitnessis võib sama nimega trenn eri treeneritega väga erinev olla: üks kõht-selg-tuhar on väga rahulik, teine jälle palju intensiivsem. Ehk siis pigem soovitan proovida kõike (ega keskmine spordiklubi rühmatrenn ei olegi mingile supersportlasele mõeldud, vaid ikka tavalisele inimesele) ning ajapikku hakkab välja kujunema arusaam, mis trenn mida endast kujutab. End ära katkestama ei sunni keegi, isegi kui tuleb poole trenni peal välja, et on ikka megaraske, siis pole midagi, puhkad ja teed harjutusi vähema intensiivsusega.

Palju edu trennimaailma avastamisel!

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Elan põhimõtteliselt spordiklubi kõrval. Kas on ok saabuda klubisse juba spordiriietes, lahkuda samamoodi ja pesta kodus?

Ma elan klubist väga kaugel, aga ikka panin kodus spordiriided selga ja tulin ära samuti. Kellegi asi pole, tee nii, kuidas endal mugav ja kiiremini saad.

Kas peaksin alguses ainult ülilihtsaid rühmatreeninguid valima või võin ka raskemaid võtta ja teha siis vastavalt võimetele?

Kuidas aga soovi on. Võibolla on tore võtta algul lihtsaid ja saada hea enesetunne sellest, et teed kõik kaasa. Aga võibolla sind innustavad just raskemad trennid ja nägemine, kuidas teised hakkama saavad? Teadmine, et varsti oled ka ise sama tugev?
Sõltub ikka su enda soovist ja emotsioonist, mida trennist saad.
Jõusaalis käima hakates oleks hea saada algul mõni konsultatsioon treenerilt. On väga palju erinevaid masinaid ja päris üksi alustades oledki segaduses, kuidas iga lihast võrdselt hästi vormi saada nii, et mõni teine  ei kannataks. Võid küll oma aruga tugevalt reisi vormida, aga samal ajal saada seljahäda. Kõiki lihaseid peaks suht korraga treenima, et kogu keha hästi toimiks ja vastu peaks.

Mina ei saa sellest vee kaanimise moest aru. Kuidas nii ruttu janu tekib. Mulle piisab küll pärast kodus joomisest.

Tegelikult peaks intensiivset trenni tehes jooma enne, kui  janu tekib. Selle hetke, millal vaja,  tunneb üsna hästi ära, kui pidevalt trenni teha. Kui juba janu tunda, on keha enne seda veepuuduses.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

– Soovitan Sul rühmatrennis esialgu kõige tagumisse ritta võtta, sest seal ei jää Sa tõelistele asjaarmastajatele ette. Miks ma nii soovitan – ise läksin viimasel minutil ruumi sisse, muud kohta enam polnud kui vahetult treeneri ees ja tundus, et jäin kõigile ette. Pärast naised saunas rääkisid, et nad üle minu ei näinud treenerit ja kuna ma ei teinud treeneriga päris kõike sünkroonis kaasa, siis see häiris tohutult. Mine just esimeste seas ruumi, sest tagumised kohad on alati hinnas, need hõivatakse esimestena.
– Võta kaasa veepudel, väike rätik ja vahetusjalatsid. Jõusaalis ära pigem plätudes treeni, kuigi nii mõnedki seda seal teevad, arumaisaa, ohtlik ju.
– Ära kuula neid totusid, kes soovitavad LesMillsi asju, eelkõige bodypumpi. See trenn on algajale väga ohtlik! Mina sain sealt kuu aega kestnud ulatusliku seljavalu, sest ses trennis ei tule treener absoluutselt Su kehahoiakut parandama. Parem mine pilatesesse, rahulikumasse joogasse (mitte näiteks YogaFunci, mis on väga jõuline jooga), need rahulikumad tunnid loovad Su süvalihastele parema põhja, millelt on lihtsam järjest keerulisematele trennidele edasi minna. Õpid oma keha paremini hoidma, et pärast raskemates trennides mitte feilida.
– Tõesti, käi eri treenerite tundides ja vaata, kuidas minema hakkab. Ühe nimega treeningut võivad eri treenerid anda vägagi erinevalt. Mul on tunne, et tihti ei tea mõni treener ka muusikat peale panneski veel milliseks tema trenn kujuneb. Guugelda treenereid, vaata, mis nende kohta arvatakse, kui pikk on nende staaž. Eluaegne aeroobikatreener on tuhat korda etem kui iseõppinud ja hobikorras töötav tibi ning kõrgkooli kehakultuuriõppejõud veel seda paremgi, sest ta ei pea vaevaks tulla Su kehahoiakut parandama.
– Kui oled algaja, siis ära jookse kohe pärast rühmatrenni või ka iseseisvat jõusaalitrenni minema, vaid lõõgastu, aja pulss normaalseks, rulli oma lihaseid foamrolleril (selline pikk vahtkummist toru, mida nimetatakse ka vaesemehemassaažiks). Rühmatrennide lõdvestus- ja lõõgastusosa on tavaliselt väga minimaalne, kui just tegu pole Bodybalance`iga. Selles trennis on lõpus kümneminutiline tekialune lõõgastusosa, kust nii mõnedki ära põgenevad – ju leiavad, et nende elus pole sellisteks momentideks aega.
– Tavaliselt hakkavad lihased valutama järgmisel päeval. Ja selle kohta ütlevad treenerid, et siis tuleb peale teha. Sa siiski kuula ise oma keha.
– Paljud treenerid jooksevad andma järgmist trenni samas või mõnes muus klubis ja mõned vastavad Su küsimustele alles pärast rahakoti avamist, aga pärast mõningast vaatlust peaksid igast klubist mõne usaldusväärsema treeneri leidma, kellelt minimaalseidki küsimusi küsida. Või siis lähed tõesti pärast trenni pessu ja kikitad kõrvu, mida keegi kuskil vestab, et siis sealt kogu inf saada. Letiteenindajad suure tõenäosusega Sulle vastata ei oska.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Soovitan Sul rühmatrennis esialgu kõige tagumisse ritta võtta, sest seal ei jää Sa tõelistele asjaarmastajatele ette.

– Ära kuula neid totusid, kes soovitavad LesMillsi asju, eelkõige bodypumpi. See trenn on algajale väga ohtlik! Mina sain sealt kuu aega kestnud ulatusliku seljavalu, sest ses trennis ei tule treener absoluutselt Su kehahoiakut parandama.

Kuidas ta saab su kehahoiakut parandada, kui sa teiste taha peitu ronid? Meil iga kord enne trenni algust treener küsib, kas keegi on esimest korda ja palub neil ettepoole tulla, et nad oleksid näha. Vanad olijad suudavad Pumpi silmad kinni ka teha ja esireas rapsiv algaja ei sega kedagi.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Osades spordiklubides pakutakse uuele kliendile personaaltreeneri juhendamist jõusaalis. Kui seda ei pakuta, aga on tasulise teenusena saadav, siis soovitan võtta.

Treener teeb sulle jõusaali treeningkava, tutvustab masinaid jne. Mõnes klubis on jõusaali ringtreening ka olemas.

Ise alustades hakkasin vabaraskustega treenima, sest masinatest ei saanud alguses ise sotti ja ajapikku teiste pealt vaadates julgesin proovima hakata.

 

 

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina ei saa sellest vee kaanimise moest aru. Kuidas nii ruttu janu tekib. Mulle piisab küll pärast kodus joomisest.

mina isiklikult ei pööra teiste veejoojatele üldse tähelepanu, aga ise vajan küll vett just trennisaalis, muidu üldse vett ei joo, kas ma olen moodne?

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

– Ära kuula neid totusid, kes soovitavad LesMillsi asju, eelkõige bodypumpi. See trenn on algajale väga ohtlik! Mina sain sealt kuu aega kestnud ulatusliku seljavalu, sest ses trennis ei tule treener absoluutselt Su kehahoiakut parandama.

Treenerid väga palju räägivad õigest kehahoiust ja näitavad eri külgede alt ette. Kohe parandavad, kui näevad et keegi midagi valesti teeb. Enda viga kui ei kuula.

Ise jõusaalis käin prillidega, lisaks veele ja rätikule tuleb kindlasti puhtad sisejalanõud kaasa võtta ja olenevalt klubist tabalukk. Mulle tundub, et koroonaga aina rohkem inimesi eelistab kodus pesta. Kindlasti proovi erinevaid rühmatrenne ja midagi karta ei tasu. Treenerid on mõistvad ja kohati saavad lihtsamaid alternatiive näidata.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Klubis, kus mina käin, on treeningrätikud kohapeal kasutamiseks olemas.

Enne jõusaali püsikülastajaks hakkamsit soovitan samuti lasta teha endale treeningkava ja käia mõned korrad koos treenieriga harjutamas. Saad kätte õige tempo, korduste arvu ja õiged võtted – st rohkem kasu ja et tee teadmatusest endale liiga.

Muud rühmatrennid on maitseasi, tuleb proovida, siis saab teada, mis meeldib ja sobib.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Vahetusjalatsid ja vahetussokid.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tean paljusid prillikandjaid, kes ka trennis prille kannavad. Ilmselt on neil niimoodi mugav.

Veepudelist ja trennitätist piisab.

On täiesti OK tulla trenniriietes ja koju pesema minna. Ise teen sama kui nt plaanis kreemitada-maskitada. Seda kindlasti kodus mõnusam teha kui spordiklubi pesuruumis.

Trennisärgi osas lähu sellest, kuidas seljas tundub. Nt kas nibud ei turrita läbi särgi vms. Kui endal mõnus siis nii ongi.

Rühmatrenne proovi erinevaid ja käi samas trennis mitu korda enne kui otsuse teed, kas see sulle meeldib või sobib. Esimene kord läheb enamasti sisse elamisele ja tehnika jälgimisele, trenni sisust ei pruugi kohe õiget tunnetust saada.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Saan prillidega hakkama, aga kui saaksin läätsi kanda (kahjuks mul on nendega ebamugav ja ei kanna kunagi), siis eelistaksin neid. Ikkagi mõnusam paljusid asju teha, eriti igasugu pea alaspidi painutustrennid – pean päris palju prille kohendama. Jõusaalis ei usu, et segaks.

Ei ole ka märganud, et keegi seal teiste pesemist või mittepesemist jälgiks.

Mina tegin täieliku algaja ja ka kerge ülekaalulisena järgemööda pea kõik rühmatrennid katsetuseks läbi. Alati saab valida omale sobiva tempo ja raskuse, kas või vahepeal täiesti poole võimsusega kaasa teha, kui üldse ei sobi. Mul oli klubis pea kõigis trennides alati igasuguses vormis ja võimekusega inimesi, igaüks tegi, nagu jaksas ja oskas.

Aga jah, mul ka bodypump tekitas kahjuks seljahädasid ja kuigi treener oli lahke ja juhendas veel eraldi pärast trenni, siis tundsin, et sellises asjas eelistaksin individuaalset juhendamist ja pärast paari korda rohkem ei läinud. Samuti bodyattackis – tundus, et peksan ja tõmblen lihtsalt huupi ja võibolla lõpuks tõmban ennast kuskilt ära, sest minu meelest võistluskunstiliigutustes on tehnika väga oluline ja need trennid olid nii hüperaktiivsed, et seal ei olnud mingist tehnika lihvimisest või juhendamisest üldse juttu, sellepärast rohkem ei läinud. Võibolla kui oleks läinud, oleks nendega ka lõpuks asjad toimima saanud. Aga muud olid kõik sobivad, mõned meeldisid kohe esimesest korrast, mõne rohkem koordinatsiooni või tasakaalu või kiiret liikumist nõudva trenniga tuli paar-kolm korda ära käia, enne kui trenn nauditavaks muutus. Kui üldse rühmatrenni kogemust varem pole, on ehk mugavam päris alguses teha rahulikumaid trenne paar tükki läbi, bodybalance on ehk kõige stressivabam, seal pole tavaliselt mingeid lisariistu ka vaja kasutada, mis segadust võiks tekitada.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas rühmatrennides käivad vaid naised või saavad seal ka mehed käidud, ilma et pilgud väga pikaks veniks?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Nii palju asjalikke vastuseid, nendest oli palju kasu! Aitäh kõigile 🙂

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas rühmatrennides käivad vaid naised või saavad seal ka mehed käidud, ilma et pilgud väga pikaks veniks?

olen üksikuid mehi näinud, aga mitte pikki pilke

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas rühmatrennides käivad vaid naised või saavad seal ka mehed käidud, ilma et pilgud väga pikaks veniks?

BodyPumpis näiteks käib päris palju mehi, ma ütleks, et meil on kuskil 1/3 mehed. Olen näinud ka teistes trennides, aga vähe. Üldiselt kedagi ei huvita. Ok, kui väga naiselikku tantsutrenni (kunagi oli meil mingi StripDance) mees tuleks, siis mõned võibolla veidi imestaksid ja piiluksid, aga see on ka tegelikult nende enda probleem.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olen muidu prillikandja, aga trennis eelistan läätsesid. On mugavam.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

aga ise vajan küll vett just trennisaalis, muidu üldse vett ei joo, kas ma olen moodne?

Mida sa muidu siis jood, kuidas sa ilma vedelikuta elad? Ma joon trennis liitri ning õhtul kodus umbes sama.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

aga ise vajan küll vett just trennisaalis, muidu üldse vett ei joo, kas ma olen moodne?

Mida sa muidu siis jood, kuidas sa ilma vedelikuta elad? Ma joon trennis liitri ning õhtul kodus umbes sama.

joon kohvi, teed mõned tassid päevas ja rohkem ei joo ja elan nii et vähe pole, üldiselt tarbin minimaalselt

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

aga ise vajan küll vett just trennisaalis, muidu üldse vett ei joo, kas ma olen moodne?

Mida sa muidu siis jood, kuidas sa ilma vedelikuta elad? Ma joon trennis liitri ning õhtul kodus umbes sama.

joon kohvi, teed mõned tassid päevas ja rohkem ei joo ja elan nii et vähe pole, üldiselt tarbin minimaalselt

Normaalne, ilmselt on sul korralik dehüdratsioon. Oma keha, oma mure.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

aga ise vajan küll vett just trennisaalis, muidu üldse vett ei joo, kas ma olen moodne?

Mida sa muidu siis jood, kuidas sa ilma vedelikuta elad? Ma joon trennis liitri ning õhtul kodus umbes sama.

joon kohvi, teed mõned tassid päevas ja rohkem ei joo ja elan nii et vähe pole, üldiselt tarbin minimaalselt

Normaalne, ilmselt on sul korralik dehüdratsioon. Oma keha, oma mure.

ma ei tea, mis mu kehal on või pole, aga muret küll pole, sellist muret muret

0
0
Please wait...

Näitan 25 postitust - vahemik 1 kuni 25 (kokku 25 )


Esileht Hobinurk Esimest korda spordiklubisse