Head Perekooli külastajad!

Perekool on Eesti esimene pereportaal. Ehkki viimastel aastatel on loodud uusi kaasaegseid suhtlus- ja infokanaleid, on Perekoolil jätkunud pikaajalisi ja aktiivseid külastajaid - oleme selle üle rõõmsad ja tänulikud.
1. juunil 2024. aastal lõpetab Perekooli foorum oma tegevuse. Hoolimata me püüdlustest hoida Perekooli heatahtliku ja toetava keskkonnana, võivad ka üksikud sobimatud postitused teha palju kurja, kahjustades asjaosaliste enesetunnet ja suhteid.
Jätkame Perekooli lehel igakuiselt uute artiklite ja taskuhäälingu osade avaldamist. Olete südamest oodatud ammutama kaasaegseid tõenduspõhiseid teadmisi naise ja lapse tervise, pere ja suhete teemadel.

Foorumihuvilistel on üks võimalus edaspidiseks suhtluseks näiteks äsja loodud Elufoorumis: elufoorum.com

Sisukate kohtumisteni Perekooli lehel.
Eesti Ämmaemandate Ühing

Esileht Koolilaps G4 – tulemused

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 77 )

Teema: G4 – tulemused

Postitas:
Kägu

Mulle tundub täitsa loogiline, et kui linna pealt on erineva tasemega lapsed kokku korjatud, läheb 10. klassis tubli osa auru kordamisele, et taset ühtlustada. Isegi kui paralleelselt minnakse edasi ka.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Murgis tundub palju võimalusi ja õpetajad on põnevad, aga tuttava laps tahab kooli vahetada, sest lootis, et õppimisse suhtutakse seal tõsisemalt.

No see tundub küll pigem mingi linnalegendi moodi olevat. Mu laps läks MURGi küll tavalisest äärelinnakoolist, aga põhikooli lõputunnistusel oli vaid kaks nelja. Nüüd on tema õpimaht ja -tempo ikka märkimisväärselt tõusnud. Matemaatika, eesti keel ja keemia on eriti krõbedad, peab ikka pingutama, et tulemust üle 80% saada. Kohati mulle vanemana tundub, et äkki pingutatakse üle hindeliste tööde hulga ja raskusastmega, aga no ega ma ei oska ju hinnata, milline oli minu lapse põhikooli tase. Lõpueksamid samas olid tal kõik üle 85%.

Siin ongi koolide erinevus. Suvalises äärelinna koolis võis ta sul viieline olla, aga ju MURG endise kooliga tugevam kool ja peab hullult pingutama.

Mul vastupidine näide. Poja klassist Reaalis üks tema sõpradest kahjuks ei pääsenud oma kooli gümnaasiumi ja läks Murgi. Kuna noored suhtlevad edasi, siis tean, et selle lapse jaoks on MURG täispuhkekodu, nii lõdvad normid, reaalained pidid üldse olema põhikooli tasemel, mitte mingit arengut tema jaoks. Kõik on nii lihtne ja ta siiralt on seejuures ise õnnetu.

Nii et väga palju sõltub, kust taustast see laps sinna MURGi jõuab.

Ma soovitaks Sul veidi allikakriitiline olla- kuidas saab gümnaasiumis põhikooli tase olla? St et nad läbivad 10. klassis 7.-9. klassi teemasid või? Ma seda küll hästi ei usu, õppekava peab ju järgima. Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma küll ei imesta. Reaali gümnaasiumi lõpetanutel on ka ülikooli esimesel aastal lihtne ja kohati igav. Ja põhikooli lõpueksamite keskmine tulemus lennu kohta on seal üle 90%.

+8
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Murgis tundub palju võimalusi ja õpetajad on põnevad, aga tuttava laps tahab kooli vahetada, sest lootis, et õppimisse suhtutakse seal tõsisemalt.

No see tundub küll pigem mingi linnalegendi moodi olevat. Mu laps läks MURGi küll tavalisest äärelinnakoolist, aga põhikooli lõputunnistusel oli vaid kaks nelja. Nüüd on tema õpimaht ja -tempo ikka märkimisväärselt tõusnud. Matemaatika, eesti keel ja keemia on eriti krõbedad, peab ikka pingutama, et tulemust üle 80% saada. Kohati mulle vanemana tundub, et äkki pingutatakse üle hindeliste tööde hulga ja raskusastmega, aga no ega ma ei oska ju hinnata, milline oli minu lapse põhikooli tase. Lõpueksamid samas olid tal kõik üle 85%.

Siin ongi koolide erinevus. Suvalises äärelinna koolis võis ta sul viieline olla, aga ju MURG endise kooliga tugevam kool ja peab hullult pingutama.

Mul vastupidine näide. Poja klassist Reaalis üks tema sõpradest kahjuks ei pääsenud oma kooli gümnaasiumi ja läks Murgi. Kuna noored suhtlevad edasi, siis tean, et selle lapse jaoks on MURG täispuhkekodu, nii lõdvad normid, reaalained pidid üldse olema põhikooli tasemel, mitte mingit arengut tema jaoks. Kõik on nii lihtne ja ta siiralt on seejuures ise õnnetu.

Nii et väga palju sõltub, kust taustast see laps sinna MURGi jõuab.

Ma soovitaks Sul veidi allikakriitiline olla- kuidas saab gümnaasiumis põhikooli tase olla? St et nad läbivad 10. klassis 7.-9. klassi teemasid või? Ma seda küll hästi ei usu, õppekava peab ju järgima. Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma küll ei imesta. Reaali gümnaasiumi lõpetanutel on ka ülikooli esimesel aastal lihtne ja kohati igav. Ja põhikooli lõpueksamite keskmine tulemus lennu kohta on seal üle 90%.

Ma saan enda gümnasisti kohta öelda, et põhikooli mata eksamil sai 97%, aga igav tal praegu matemaatikas ei ole, ei õpi reaalkoolis. No vbl on siis see igavleja matemaatikas väga tubli. muidugi, siis tekib jälle kahtlus, et miks reaalkool ei soovinud selle väga tubli matemaatikuga koostööd jätkata? Ma ühe õpilase subjektiivse tagasiside pinnalt ei teeks kogu kooli puudutavaid järeldusi;)

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Murgis tundub palju võimalusi ja õpetajad on põnevad, aga tuttava laps tahab kooli vahetada, sest lootis, et õppimisse suhtutakse seal tõsisemalt.

No see tundub küll pigem mingi linnalegendi moodi olevat. Mu laps läks MURGi küll tavalisest äärelinnakoolist, aga põhikooli lõputunnistusel oli vaid kaks nelja. Nüüd on tema õpimaht ja -tempo ikka märkimisväärselt tõusnud. Matemaatika, eesti keel ja keemia on eriti krõbedad, peab ikka pingutama, et tulemust üle 80% saada. Kohati mulle vanemana tundub, et äkki pingutatakse üle hindeliste tööde hulga ja raskusastmega, aga no ega ma ei oska ju hinnata, milline oli minu lapse põhikooli tase. Lõpueksamid samas olid tal kõik üle 85%.

Siin ongi koolide erinevus. Suvalises äärelinna koolis võis ta sul viieline olla, aga ju MURG endise kooliga tugevam kool ja peab hullult pingutama.

Mul vastupidine näide. Poja klassist Reaalis üks tema sõpradest kahjuks ei pääsenud oma kooli gümnaasiumi ja läks Murgi. Kuna noored suhtlevad edasi, siis tean, et selle lapse jaoks on MURG täispuhkekodu, nii lõdvad normid, reaalained pidid üldse olema põhikooli tasemel, mitte mingit arengut tema jaoks. Kõik on nii lihtne ja ta siiralt on seejuures ise õnnetu.

Nii et väga palju sõltub, kust taustast see laps sinna MURGi jõuab.

Ma soovitaks Sul veidi allikakriitiline olla- kuidas saab gümnaasiumis põhikooli tase olla? St et nad läbivad 10. klassis 7.-9. klassi teemasid või? Ma seda küll hästi ei usu, õppekava peab ju järgima. Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma küll ei imesta. Reaali gümnaasiumi lõpetanutel on ka ülikooli esimesel aastal lihtne ja kohati igav. Ja põhikooli lõpueksamite keskmine tulemus lennu kohta on seal üle 90%.

Ma saan enda gümnasisti kohta öelda, et põhikooli mata eksamil sai 97%, aga igav tal praegu matemaatikas ei ole, ei õpi reaalkoolis. No vbl on siis see igavleja matemaatikas väga tubli. muidugi, siis tekib jälle kahtlus, et miks reaalkool ei soovinud selle väga tubli matemaatikuga koostööd jätkata? Ma ühe õpilase subjektiivse tagasiside pinnalt ei teeks kogu kooli puudutavaid järeldusi;)

<!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-nonexxxclearxxxblock –>

Äkki sellepärast, et ühe kooli kolm on teises koolis viis? G4 katsed on näiteks tunduvalt raskemad kui põhikooli lõpueksamid.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas läksid tänased reaalsuuna vestlused GAG-is?

Kas saite ka juba vastuseid kooli vastvõtmise kohta ja millised olid sel juhul testide tulemused?

Meil info, et laps on pandud pingeritta. Mida iganes see nüüd tähendama peaks, keeruline hinnata.

Ei ole teada, kui kaua nüüd edasi peab ootama ja kas pingerida annab pigem lootust või hoopis vastupidi.

Reaalainete testid olid lapsel praktiliselt maksimumtulemustega.

 

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma ise käisin kunagi Reaalis keskkoolis, peale seda läksin ülikooli (mitte küll TTÜ-sse) ja sealsel “kõrgema matemaatika” kursusel olid näiteks minu keskkooli 11. klassi teemad 😀

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

kas on juba g4-st kellelegi kindlaid kutseid tulnud? Eriti huvitab gag.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Gagis oli eile vestlus, reaalsuunal. Küsiti palju erialaküsimusi (ka keemiast, programmeerimisest jm). Vestluse punktid ilmusid kohe sisseastumine.ee lehele, oli 84.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

aga protokolli veel ei saanud?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ei saanud. Ma ise arvan, et seal reaalsuunal, nii inseneerias kui arvutiteadustes on vaja vestlusel saada rohkem punkte, kuna tahtjaid väga palju.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga millised katsete punktid olid, kui küsida tohib?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

aga protokolli veel ei saanud?

Sõbra laps sai kutse kätte.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

GAG reaalsuund ja täna oli vestlus. Hetkel veel infot pole. Poiss räägib, et pandi pingeritta ning homme vastus.

Vestluse esimene osa inglise keeles, siis mingid proge koodide ja keemia küsimused ning lõpuks niisama, et kuhu veel vestlusele kutsed sai jne

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas käib TIKis? Laps oli kohe nädala alguses seal grupivestlusel, tüdrukuid oli kõvasti rohkem kui poisse. Kirjelduste järgi sai igaüks natuke rääkida ühest pildist, päevauudist nimetada ja vastata küsimusele, miks just see kool. Tulemusi lubati hiljemalt uue nädala alul, aga siis käivad seal teise eelistuse vestlused alles. Kas nad võtavad siis jupikaupa sisse, esimesest nädalast teatud arv, teisest nädalast jne. Kuidas TIK oma kooli õpilastega jätkab, kas nn võõrastega samal kombel või nendega on mingi erilähenemine ja kohti jääb näpuotsaga üle?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mu laps gagi reaalis ootenimekirjas (punktid olid inka 90, füüsika 75, mata 60 ja eesti keel 68, vestlus 84).

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu laps sai täna TIKist koolikutse. Õpib ka seal koolis ja pani esimeseks valikuks oma kooli, vestlus oli üleeile ja täna tulid vestluse punktid ja kohe ka koolikoha pakkumine.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mis punktidega sisse sai ja kas eesti või inglise keelsesse klassi?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kandideeris eestikeelsesse õppesse. Inglisekeel oli 84, matemaatika 68, füüsika 52 ja eestikeel 69

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rating00

Õppekavast ees saab ju alati olla:) v arvad tõesti, et Reaalis tiksutakse riikliku õppekava alusel?

Nalja teed. Mu noorim Reaali 6.klass, pole probleemi põhikooli ehk 9.klassi matemaatikat lahendada. Loomulikult on Reaali lapsed paljuski riiklikust standardist ees!

+4
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Murgis tundub palju võimalusi ja õpetajad on põnevad, aga tuttava laps tahab kooli vahetada, sest lootis, et õppimisse suhtutakse seal tõsisemalt.

No see tundub küll pigem mingi linnalegendi moodi olevat. Mu laps läks MURGi küll tavalisest äärelinnakoolist, aga põhikooli lõputunnistusel oli vaid kaks nelja. Nüüd on tema õpimaht ja -tempo ikka märkimisväärselt tõusnud. Matemaatika, eesti keel ja keemia on eriti krõbedad, peab ikka pingutama, et tulemust üle 80% saada. Kohati mulle vanemana tundub, et äkki pingutatakse üle hindeliste tööde hulga ja raskusastmega, aga no ega ma ei oska ju hinnata, milline oli minu lapse põhikooli tase. Lõpueksamid samas olid tal kõik üle 85%.

Siin ongi koolide erinevus. Suvalises äärelinna koolis võis ta sul viieline olla, aga ju MURG endise kooliga tugevam kool ja peab hullult pingutama.

Mul vastupidine näide. Poja klassist Reaalis üks tema sõpradest kahjuks ei pääsenud oma kooli gümnaasiumi ja läks Murgi. Kuna noored suhtlevad edasi, siis tean, et selle lapse jaoks on MURG täispuhkekodu, nii lõdvad normid, reaalained pidid üldse olema põhikooli tasemel, mitte mingit arengut tema jaoks. Kõik on nii lihtne ja ta siiralt on seejuures ise õnnetu.

Nii et väga palju sõltub, kust taustast see laps sinna MURGi jõuab.

Ma soovitaks Sul veidi allikakriitiline olla- kuidas saab gümnaasiumis põhikooli tase olla? St et nad läbivad 10. klassis 7.-9. klassi teemasid või? Ma seda küll hästi ei usu, õppekava peab ju järgima. Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma küll ei imesta. Reaali gümnaasiumi lõpetanutel on ka ülikooli esimesel aastal lihtne ja kohati igav. Ja põhikooli lõpueksamite keskmine tulemus lennu kohta on seal üle 90%.

Ma saan enda gümnasisti kohta öelda, et põhikooli mata eksamil sai 97%, aga igav tal praegu matemaatikas ei ole, ei õpi reaalkoolis. No vbl on siis see igavleja matemaatikas väga tubli. muidugi, siis tekib jälle kahtlus, et miks reaalkool ei soovinud selle väga tubli matemaatikuga koostööd jätkata? Ma ühe õpilase subjektiivse tagasiside pinnalt ei teeks kogu kooli puudutavaid järeldusi;)

<!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-nonexxxclearxxxblock –>

Ära targuta, kui ei tea. Piisab mõnest käitumisega seonduvast episoodist ja Reaal oma gümnaasiumi ei võta.

Sa tõesti arvad, et loevad ainult punktid, mitte lastetuba, kombed, silmaring, ambitsioon?

Reaali gümnas on säravad lapsed. Neid ei valita vaid maksimum punktide alusel. See on alles baas.

+7
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Murgis tundub palju võimalusi ja õpetajad on põnevad, aga tuttava laps tahab kooli vahetada, sest lootis, et õppimisse suhtutakse seal tõsisemalt.

No see tundub küll pigem mingi linnalegendi moodi olevat. Mu laps läks MURGi küll tavalisest äärelinnakoolist, aga põhikooli lõputunnistusel oli vaid kaks nelja. Nüüd on tema õpimaht ja -tempo ikka märkimisväärselt tõusnud. Matemaatika, eesti keel ja keemia on eriti krõbedad, peab ikka pingutama, et tulemust üle 80% saada. Kohati mulle vanemana tundub, et äkki pingutatakse üle hindeliste tööde hulga ja raskusastmega, aga no ega ma ei oska ju hinnata, milline oli minu lapse põhikooli tase. Lõpueksamid samas olid tal kõik üle 85%.

Siin ongi koolide erinevus. Suvalises äärelinna koolis võis ta sul viieline olla, aga ju MURG endise kooliga tugevam kool ja peab hullult pingutama.

Mul vastupidine näide. Poja klassist Reaalis üks tema sõpradest kahjuks ei pääsenud oma kooli gümnaasiumi ja läks Murgi. Kuna noored suhtlevad edasi, siis tean, et selle lapse jaoks on MURG täispuhkekodu, nii lõdvad normid, reaalained pidid üldse olema põhikooli tasemel, mitte mingit arengut tema jaoks. Kõik on nii lihtne ja ta siiralt on seejuures ise õnnetu.

Nii et väga palju sõltub, kust taustast see laps sinna MURGi jõuab.

Ma soovitaks Sul veidi allikakriitiline olla- kuidas saab gümnaasiumis põhikooli tase olla? St et nad läbivad 10. klassis 7.-9. klassi teemasid või? Ma seda küll hästi ei usu, õppekava peab ju järgima. Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma küll ei imesta. Reaali gümnaasiumi lõpetanutel on ka ülikooli esimesel aastal lihtne ja kohati igav. Ja põhikooli lõpueksamite keskmine tulemus lennu kohta on seal üle 90%.

Ma saan enda gümnasisti kohta öelda, et põhikooli mata eksamil sai 97%, aga igav tal praegu matemaatikas ei ole, ei õpi reaalkoolis. No vbl on siis see igavleja matemaatikas väga tubli. muidugi, siis tekib jälle kahtlus, et miks reaalkool ei soovinud selle väga tubli matemaatikuga koostööd jätkata? Ma ühe õpilase subjektiivse tagasiside pinnalt ei teeks kogu kooli puudutavaid järeldusi;)

<!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-nonexxxclearxxxblock –>

Ära targuta, kui ei tea. Piisab mõnest käitumisega seonduvast episoodist ja Reaal oma gümnaasiumi ei võta.

Sa tõesti arvad, et loevad ainult punktid, mitte lastetuba, kombed, silmaring, ambitsioon?

Reaali gümnas on säravad lapsed. Neid ei valita vaid maksimum punktide alusel. See on alles baas.

Jälle see säravatest lastest jutustaja. Reaalis on väga erinevaid lapsi ja mingi süvauuringut lastetoa ja kommete kohta vestlusel ei tehta. Olümpiaadilapsed võetakse üldse ilma vestluseta vastu. Reaal ei ole mingi müstiline eriliste laste kool. Sealsete õppurite tase on küll kõvasti üle keskmise, aga muidu on seal erinevate iseloomude ja huvidega lapsed. Nagu igas muus kooliski. Ja kõik oma põhikooli lõpetanud oma gümnaasiumisse sesl ei pääse. Aga need, kes sealt hinnete poolest välja jäävad, võivad vabalt mujal klassi paremate hulgas olla. Sest koolide tasemed on lihtsalt erinevad.

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rating00

Õppekavast ees saab ju alati olla:) v arvad tõesti, et Reaalis tiksutakse riikliku õppekava alusel?

Nalja teed. Mu noorim Reaali 6.klass, pole probleemi põhikooli ehk 9.klassi matemaatikat lahendada. Loomulikult on Reaali lapsed paljuski riiklikust standardist ees!

Laps võib ju Tallinna Reaalkoolis õppida, samas vanema eesti keele oskuses on siiski puudujääke.

Lisaks suhtumine teiste koolide õpilastesse…..

Juurde – kõikide koolide õppetöö aluseks on riiklik õppekava, ehk siis kirjutaja väljenduses “tiksutakse” kõikides koolides RÕK alusel, järelikult ka TRK-s. Mõnes koolis õpetatakse lihtsalt midagi enamat, kui RÕK nõuab, kindlasti TRK, MUBA, TIK, TPL ja kindlasti on neid veel, kuid RÕK on ikkagi alus.

Selleks, et ma ei saaks süüdistusi kadeduses, mainin igaks juhuks, et ka minu laps õpib koolis, kus 1. klassi astujate konkurss on 10 soovijat ühele õppekohale.

 

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul on väga veider lugeda vanemate kommentaare, mis ülistavad reaalis õppivate laste sära ja geniaalsust. See meenutab sama suhtumist, mis oli seal ka ca 20 aastat tagasi, kus rõhutati, kui priviligeeritud ja väljavalitud me oleme ja peaksime olema tänulikud, et saame sellises koolis õppida. Siis moodustati ka g4 ehk the great four- kõik ikka selleks, et rõhutada elitaarsust ja erilisust. Kahju, et see mentaliteet elab edasi. Ma ei ole sellepärast parem ega säravam, et ma lõpetasin g4 kooli. Ühtki oma last ma nendesse koolidesse ei pannud, teadlikult. Ei meeldi mulle see ‘eristumine’. Säravaid lapsi on nii Mustamäel kui Põlvas ja päris kindlasti ka Jõhvis ja Kuressaares:)

+10
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rating00

Õppekavast ees saab ju alati olla:) v arvad tõesti, et Reaalis tiksutakse riikliku õppekava alusel?

Nalja teed. Mu noorim Reaali 6.klass, pole probleemi põhikooli ehk 9.klassi matemaatikat lahendada. Loomulikult on Reaali lapsed paljuski riiklikust standardist ees!

Kui ta 6. klassis on põhikooli programmi juba omandanud, mis seal koolis siis veel 6 aastat teha on? Kõik selge ju! Aga ilma naljata öeldes, siis mata õppekavast võib ju ees olla ja treenida lapsi keerukamate ülesannetega, aga sotsiaalne küpsus areneb ikka omas tempos. Ega kooli mõte ei seisne ainult teadmiste arendamises, vaid ka inimeseks kasvamises. See on vaat et olulisemgi kui mata riigieksami 100 punkti. Nii et ma loodan, et see pidev konkureerimine ja kohustus teistest parem olla ja end tõestada, ei muutu koormavaks.

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul on väga veider lugeda vanemate kommentaare, mis ülistavad reaalis õppivate laste sära ja geniaalsust. See meenutab sama suhtumist, mis oli seal ka ca 20 aastat tagasi, kus rõhutati, kui priviligeeritud ja väljavalitud me oleme ja peaksime olema tänulikud, et saame sellises koolis õppida. Siis moodustati ka g4 ehk the great four- kõik ikka selleks, et rõhutada elitaarsust ja erilisust. Kahju, et see mentaliteet elab edasi. Ma ei ole sellepärast parem ega säravam, et ma lõpetasin g4 kooli. Ühtki oma last ma nendesse koolidesse ei pannud, teadlikult. Ei meeldi mulle see ‘eristumine’. Säravaid lapsi on nii Mustamäel kui Põlvas ja päris kindlasti ka Jõhvis ja Kuressaares:)

Ka külmkapi taga peenhäälestaja on lõpetanud Reaalkooli:)

+3
-6
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Siis moodustati ka g4 ehk the great four- kõik ikka selleks, et rõhutada elitaarsust ja erilisust. Kahju, et see mentaliteet elab edasi. Ma ei ole sellepärast parem ega säravam, et ma lõpetasin g4 kooli

vabandust, aga see tollal loodud koolide ühendus oli siiski G5

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma teda nahistajat ei tunne. Aga olen töötanud koos mitme Reaalkooli lõpetanuga just nooremast põlvkonnast. Oma erilisust nad ei rõhuta, kuid meeskonnas on hinnatud väga analüütilise ja kiire mõtlemise poolest. Tõsi et valdkond ka vastav, milles vaja julgust ja loogikat. Muidugi on selliseid häid töökaaslasi ka mõnest teisest koolist. Minu kogemus seda väidetavat snobismi ei kinnita, küll aga töökust ja sügavusse mineku tahet.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul on väga veider lugeda vanemate kommentaare, mis ülistavad reaalis õppivate laste sära ja geniaalsust. See meenutab sama suhtumist, mis oli seal ka ca 20 aastat tagasi, kus rõhutati, kui priviligeeritud ja väljavalitud me oleme ja peaksime olema tänulikud, et saame sellises koolis õppida.

Ma ei tea, mis oli 20 aastat tagasi, aga minu lapsed õpivad hetkel seal koolis ja mul on samamoodi väga veider lugeda neid kommentaare säravate laste kohta. Eelmise aastate katsete teemades käis sama jutt. Ilmselt on tegu sama inimesega, kelle laps kas ei saanud sinna kooli sisse ja siis ta mõtleb välja õigustusi lapsele. Või siis on lihtsalt troll ja üritab mingil põhjusel seda kooli maha teha. Või siis ongi kahjuks mõni selline lapsevanem. Aga kooli poolt pole ma mingit sellist rõhutamist täheldanud ja ei ole ka näinud, et mu lapsed oma muudest koolidest pärit sõpradega kuidagi üleolevalt või priviligeeritult käituks. Need muudes koolides õppivad sõbrad on igati toredad ja sama säravad kui minu lapsed ja nende klassikaaslased. Mida iganes see “särav” siis tähendama ka peaks.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

aga protokolli veel ei saanud?

Kindlalt kvalifitseerunud lapsed said protokolli kohe vestlusel kätte.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Murgis tundub palju võimalusi ja õpetajad on põnevad, aga tuttava laps tahab kooli vahetada, sest lootis, et õppimisse suhtutakse seal tõsisemalt.

No see tundub küll pigem mingi linnalegendi moodi olevat. Mu laps läks MURGi küll tavalisest äärelinnakoolist, aga põhikooli lõputunnistusel oli vaid kaks nelja. Nüüd on tema õpimaht ja -tempo ikka märkimisväärselt tõusnud. Matemaatika, eesti keel ja keemia on eriti krõbedad, peab ikka pingutama, et tulemust üle 80% saada. Kohati mulle vanemana tundub, et äkki pingutatakse üle hindeliste tööde hulga ja raskusastmega, aga no ega ma ei oska ju hinnata, milline oli minu lapse põhikooli tase. Lõpueksamid samas olid tal kõik üle 85%.

Siin ongi koolide erinevus. Suvalises äärelinna koolis võis ta sul viieline olla, aga ju MURG endise kooliga tugevam kool ja peab hullult pingutama.

Mul vastupidine näide. Poja klassist Reaalis üks tema sõpradest kahjuks ei pääsenud oma kooli gümnaasiumi ja läks Murgi. Kuna noored suhtlevad edasi, siis tean, et selle lapse jaoks on MURG täispuhkekodu, nii lõdvad normid, reaalained pidid üldse olema põhikooli tasemel, mitte mingit arengut tema jaoks. Kõik on nii lihtne ja ta siiralt on seejuures ise õnnetu.

Nii et väga palju sõltub, kust taustast see laps sinna MURGi jõuab.

Ma soovitaks Sul veidi allikakriitiline olla- kuidas saab gümnaasiumis põhikooli tase olla? St et nad läbivad 10. klassis 7.-9. klassi teemasid või? Ma seda küll hästi ei usu, õppekava peab ju järgima. Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma küll ei imesta. Reaali gümnaasiumi lõpetanutel on ka ülikooli esimesel aastal lihtne ja kohati igav. Ja põhikooli lõpueksamite keskmine tulemus lennu kohta on seal üle 90%.

Ma saan enda gümnasisti kohta öelda, et põhikooli mata eksamil sai 97%, aga igav tal praegu matemaatikas ei ole, ei õpi reaalkoolis. No vbl on siis see igavleja matemaatikas väga tubli. muidugi, siis tekib jälle kahtlus, et miks reaalkool ei soovinud selle väga tubli matemaatikuga koostööd jätkata? Ma ühe õpilase subjektiivse tagasiside pinnalt ei teeks kogu kooli puudutavaid järeldusi;)

<!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-nonexxxclearxxxblock –>

Ära targuta, kui ei tea. Piisab mõnest käitumisega seonduvast episoodist ja Reaal oma gümnaasiumi ei võta.

Sa tõesti arvad, et loevad ainult punktid, mitte lastetuba, kombed, silmaring, ambitsioon?

Reaali gümnas on säravad lapsed. Neid ei valita vaid maksimum punktide alusel. See on alles baas.

Jälle see säravatest lastest jutustaja. Reaalis on väga erinevaid lapsi ja mingi süvauuringut lastetoa ja kommete kohta vestlusel ei tehta. Olümpiaadilapsed võetakse üldse ilma vestluseta vastu. Reaal ei ole mingi müstiline eriliste laste kool. Sealsete õppurite tase on küll kõvasti üle keskmise, aga muidu on seal erinevate iseloomude ja huvidega lapsed. Nagu igas muus kooliski. Ja kõik oma põhikooli lõpetanud oma gümnaasiumisse sesl ei pääse. Aga need, kes sealt hinnete poolest välja jäävad, võivad vabalt mujal klassi paremate hulgas olla. Sest koolide tasemed on lihtsalt erinevad.

Minu lapsed on alustanud Reaalis 1.klassist ja usu mind, nende silmaring, lastetuba, käitumine ja kombed on koolile ikka üsna hästi teada peale üheksat aastat. Sama kehtib ju ka teiste oma kooli laste kohta.

Miks peaks sobimatust vestlusel välja selgitama, kui 9 aastat ajalugu selja taga?

Kus ma olen väitnud, et kõik oma kooli lapsed pääsevad oma gümnaasiumisse? Huviga ootaks tsitaati, sest seda pole. Tavaliselt on 60-70% omad ja ülejäänud väljast. Ja ootan siis tsitaati, kus ma väitsin, et enda omad kõik sees.

Loomulikult on Reaalkooli kolmeline tavagümnaasiumis viieline, kes selle vastu vaielnud on?

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 77 )


Esileht Koolilaps G4 – tulemused