Head Perekooli külastajad!

Perekool on Eesti esimene pereportaal. Ehkki viimastel aastatel on loodud uusi kaasaegseid suhtlus- ja infokanaleid, on Perekoolil jätkunud pikaajalisi ja aktiivseid külastajaid - oleme selle üle rõõmsad ja tänulikud.
1. juunil 2024. aastal lõpetab Perekooli foorum oma tegevuse. Hoolimata me püüdlustest hoida Perekooli heatahtliku ja toetava keskkonnana, võivad ka üksikud sobimatud postitused teha palju kurja, kahjustades asjaosaliste enesetunnet ja suhteid.
Jätkame Perekooli lehel igakuiselt uute artiklite ja taskuhäälingu osade avaldamist. Olete südamest oodatud ammutama kaasaegseid tõenduspõhiseid teadmisi naise ja lapse tervise, pere ja suhete teemadel.

Foorumihuvilistel on üks võimalus edaspidiseks suhtluseks näiteks äsja loodud Elufoorumis: elufoorum.com

Sisukate kohtumisteni Perekooli lehel.
Eesti Ämmaemandate Ühing

Esileht Koolilaps G4 – tulemused

Näitan 17 postitust - vahemik 61 kuni 77 (kokku 77 )

Teema: G4 – tulemused

Postitas:
Kägu

Minu lapsed on alustanud Reaalis 1.klassist ja usu mind, nende silmaring, lastetuba, käitumine ja kombed on koolile ikka üsna hästi teada peale üheksat aastat. Sama kehtib ju ka teiste oma kooli laste kohta.

Miks peaks sobimatust vestlusel välja selgitama, kui 9 aastat ajalugu selja taga

see tõestab kenasti, et nende kuueaastaste katsetamine ei tähenda tegelikult midagi. 30-40% vastuvõetavatest osutuvad siiski kooli jaoks ebasobivaks. Kuigi konkurss ju mingi 15 last kohale?  Loodan, et see mudilaste eksamineerimine peagi lõpeb ja need õpikallakuga koolis hakkavad katseid tegema alles gümnaasiumisse. GAG  on seda teed läinud ja mu arust igati mõistlik! Reaal, TIK jt võiks sama teha

+3
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul on väga veider lugeda vanemate kommentaare, mis ülistavad reaalis õppivate laste sära ja geniaalsust. See meenutab sama suhtumist, mis oli seal ka ca 20 aastat tagasi, kus rõhutati, kui priviligeeritud ja väljavalitud me oleme ja peaksime olema tänulikud, et saame sellises koolis õppida. Siis moodustati ka g4 ehk the great four- kõik ikka selleks, et rõhutada elitaarsust ja erilisust. Kahju, et see mentaliteet elab edasi. Ma ei ole sellepärast parem ega säravam, et ma lõpetasin g4 kooli. Ühtki oma last ma nendesse koolidesse ei pannud, teadlikult. Ei meeldi mulle see ‘eristumine’. Säravaid lapsi on nii Mustamäel kui Põlvas ja päris kindlasti ka Jõhvis ja Kuressaares:)

Kahju, et funktsionaalse lugemise oskust pole sa seni selgeks saanud…Mitte keegi pole siin kommenteerinud, et Reaalis ja TIK-is on kõik geeniused koos. Oh ei, kaugeltki mitte. Aga tavakooli eakaaslastest on nad ees küll, nii teadmistelt kui sotsiaalse küpsuse oskustelt. Neid on lihtsalt alates 1.klassist vette visatud sõnumiga “uju”. Heas mõttes. Nad on pidanud kõvasti pingutama, ennast proovile panema.

Jah, gümnaasiumi lõpuks väljub tippkoolidest elukogenum ja parema haridusega noor. Natuke see “raske õppusel, kerge lahingus” teema…

+8
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rating00

Õppekavast ees saab ju alati olla:) v arvad tõesti, et Reaalis tiksutakse riikliku õppekava alusel?

Nalja teed. Mu noorim Reaali 6.klass, pole probleemi põhikooli ehk 9.klassi matemaatikat lahendada. Loomulikult on Reaali lapsed paljuski riiklikust standardist ees!

Kui ta 6. klassis on põhikooli programmi juba omandanud, mis seal koolis siis veel 6 aastat teha on? Kõik selge ju! Aga ilma naljata öeldes, siis mata õppekavast võib ju ees olla ja treenida lapsi keerukamate ülesannetega, aga sotsiaalne küpsus areneb ikka omas tempos. Ega kooli mõte ei seisne ainult teadmiste arendamises, vaid ka inimeseks kasvamises. See on vaat et olulisemgi kui mata riigieksami 100 punkti. Nii et ma loodan, et see pidev konkureerimine ja kohustus teistest parem olla ja end tõestada, ei muutu koormavaks.

Põhikool on meil siiski 9 aastat, mitte 12. Seega 6. klassi õpilasel on põhikooli lõpuni siiski vaid 3 aastat, mitte 6.

Kõik selge ju! arvab ainult rumal inimene. Tark saab aru, et mida rohkem tead, seda rohkem tajud, kui palju on veel õppida.

Minu tütar on sotsiaalselt väga küps, vast see kõik käib ikka käsikäes. Juhib üritusi, vabatahtlikke organisatsioone.

Selles koolis pole mingit survet ega kohustust olla parem kui kaaslane, palun ära laima, kui ei tea. Väga inimlik õhkkond.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapsed on alustanud Reaalis 1.klassist ja usu mind, nende silmaring, lastetuba, käitumine ja kombed on koolile ikka üsna hästi teada peale üheksat aastat. Sama kehtib ju ka teiste oma kooli laste kohta.

Miks peaks sobimatust vestlusel välja selgitama, kui 9 aastat ajalugu selja taga

see tõestab kenasti, et nende kuueaastaste katsetamine ei tähenda tegelikult midagi. 30-40% vastuvõetavatest osutuvad siiski kooli jaoks ebasobivaks. Kuigi konkurss ju mingi 15 last kohale? Loodan, et see mudilaste eksamineerimine peagi lõpeb ja need õpikallakuga koolis hakkavad katseid tegema alles gümnaasiumisse. GAG on seda teed läinud ja mu arust igati mõistlik! Reaal, TIK jt võiks sama teha

GAGil on ju üks katsetega klass siiani. Ülejäänud piirkonnaklassid. Eks vaatame, mis saab, kui see põlvkond gümnaasiumisse kandideerima peab.

+1
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Murgis tundub palju võimalusi ja õpetajad on põnevad, aga tuttava laps tahab kooli vahetada, sest lootis, et õppimisse suhtutakse seal tõsisemalt.

No see tundub küll pigem mingi linnalegendi moodi olevat. Mu laps läks MURGi küll tavalisest äärelinnakoolist, aga põhikooli lõputunnistusel oli vaid kaks nelja. Nüüd on tema õpimaht ja -tempo ikka märkimisväärselt tõusnud. Matemaatika, eesti keel ja keemia on eriti krõbedad, peab ikka pingutama, et tulemust üle 80% saada. Kohati mulle vanemana tundub, et äkki pingutatakse üle hindeliste tööde hulga ja raskusastmega, aga no ega ma ei oska ju hinnata, milline oli minu lapse põhikooli tase. Lõpueksamid samas olid tal kõik üle 85%.

Siin ongi koolide erinevus. Suvalises äärelinna koolis võis ta sul viieline olla, aga ju MURG endise kooliga tugevam kool ja peab hullult pingutama.

Mul vastupidine näide. Poja klassist Reaalis üks tema sõpradest kahjuks ei pääsenud oma kooli gümnaasiumi ja läks Murgi. Kuna noored suhtlevad edasi, siis tean, et selle lapse jaoks on MURG täispuhkekodu, nii lõdvad normid, reaalained pidid üldse olema põhikooli tasemel, mitte mingit arengut tema jaoks. Kõik on nii lihtne ja ta siiralt on seejuures ise õnnetu.

Nii et väga palju sõltub, kust taustast see laps sinna MURGi jõuab.

Ma soovitaks Sul veidi allikakriitiline olla- kuidas saab gümnaasiumis põhikooli tase olla? St et nad läbivad 10. klassis 7.-9. klassi teemasid või? Ma seda küll hästi ei usu, õppekava peab ju järgima. Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma küll ei imesta. Reaali gümnaasiumi lõpetanutel on ka ülikooli esimesel aastal lihtne ja kohati igav. Ja põhikooli lõpueksamite keskmine tulemus lennu kohta on seal üle 90%.

Ma saan enda gümnasisti kohta öelda, et põhikooli mata eksamil sai 97%, aga igav tal praegu matemaatikas ei ole, ei õpi reaalkoolis. No vbl on siis see igavleja matemaatikas väga tubli. muidugi, siis tekib jälle kahtlus, et miks reaalkool ei soovinud selle väga tubli matemaatikuga koostööd jätkata? Ma ühe õpilase subjektiivse tagasiside pinnalt ei teeks kogu kooli puudutavaid järeldusi;)

<!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-nonexxxclearxxxblock –>

Ära targuta, kui ei tea. Piisab mõnest käitumisega seonduvast episoodist ja Reaal oma gümnaasiumi ei võta.

Sa tõesti arvad, et loevad ainult punktid, mitte lastetuba, kombed, silmaring, ambitsioon?

Reaali gümnas on säravad lapsed. Neid ei valita vaid maksimum punktide alusel. See on alles baas.

Jälle see säravatest lastest jutustaja. Reaalis on väga erinevaid lapsi ja mingi süvauuringut lastetoa ja kommete kohta vestlusel ei tehta. Olümpiaadilapsed võetakse üldse ilma vestluseta vastu. Reaal ei ole mingi müstiline eriliste laste kool. Sealsete õppurite tase on küll kõvasti üle keskmise, aga muidu on seal erinevate iseloomude ja huvidega lapsed. Nagu igas muus kooliski. Ja kõik oma põhikooli lõpetanud oma gümnaasiumisse sesl ei pääse. Aga need, kes sealt hinnete poolest välja jäävad, võivad vabalt mujal klassi paremate hulgas olla. Sest koolide tasemed on lihtsalt erinevad.

Minu lapsed on alustanud Reaalis 1.klassist ja usu mind, nende silmaring, lastetuba, käitumine ja kombed on koolile ikka üsna hästi teada peale üheksat aastat. Sama kehtib ju ka teiste oma kooli laste kohta.

Miks peaks sobimatust vestlusel välja selgitama, kui 9 aastat ajalugu selja taga?

Kus ma olen väitnud, et kõik oma kooli lapsed pääsevad oma gümnaasiumisse? Huviga ootaks tsitaati, sest seda pole. Tavaliselt on 60-70% omad ja ülejäänud väljast. Ja ootan siis tsitaati, kus ma väitsin, et enda omad kõik sees.

Loomulikult on Reaalkooli kolmeline tavagümnaasiumis viieline, kes selle vastu vaielnud on?

Sa võiksid oma lastelt funktsionaalse lugemise koolitusi võtta.  Kus on sinu tsiteeritud tekstis neid asju väidetud, mille kohta sa tõestust ootad?

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

GAGil on ju üks katsetega klass siiani. Ülejäänud piirkonnaklassid. Eks vaatame, mis saab, kui see põlvkond gümnaasiumisse kandideerima peab.

GAGis ei ole alates 2018. aastast enam katsetega 1. klassi võetud. esimesed varsti lõpetavad põhikooli.

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

GAGil on ju üks katsetega klass siiani. Ülejäänud piirkonnaklassid. Eks vaatame, mis saab, kui see põlvkond gümnaasiumisse kandideerima peab.

GAGis ei ole alates 2018. aastast enam katsetega 1. klassi võetud. esimesed varsti lõpetavad põhikooli.

See kirjutaja seda mõtleski, et praegu kandideerivad ka need, kes katsetega on võetud. Et vaatame, mis siis saab kui neid enam põhikoolis pole. Ise arvan, et vahet pole.

+1
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

GAGil on ju üks katsetega klass siiani. Ülejäänud piirkonnaklassid. Eks vaatame, mis saab, kui see põlvkond gümnaasiumisse kandideerima peab.

GAGis ei ole alates 2018. aastast enam katsetega 1. klassi võetud. esimesed varsti lõpetavad põhikooli.

On. Üks miljonist esimesest klassist on katsetega tarkurite klass.

+1
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

On. Üks miljonist esimesest klassist on katsetega tarkurite klass.

Need on määratud laste seast katsetega valitud, mitte kogu linna pealt, ja suunaga prantsuse keele õppele, st eelkõige on vaadatud keelelist võimekust, lugemisoskust, mitte näiteks nuputamisülesandeid jne. (Praegu lõpetavad veel viimased üle kogu linna kandideerinutega klassid).

Mis puutub sellesse, kas kandideerimisel on vahe, siis ma arvan ka, et eriti ei ole, v.a. sellelsamal prantsuse keele suunal, kuhu objektiivselt ei ole linna pealt nii palju vajalikul tasemel tulijaid. GAGi gümnaasiumikonkurss on läinud peaaegu absurdseks ja oma lastele antavad eelised on minimaalsed (sel aastal vist olla korraldatud mingi staarikonkurss). GAGis on põhikoolis head õpetajad ja neid, kes tõesti on väiksema võimekusega, ei ole ka siiani edasi lastud.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

On. Üks miljonist esimesest klassist on katsetega tarkurite klass.

Need on määratud laste seast katsetega valitud, mitte kogu linna pealt, ja suunaga prantsuse keele õppele, st eelkõige on vaadatud keelelist võimekust, lugemisoskust, mitte näiteks nuputamisülesandeid jne. (Praegu lõpetavad veel viimased üle kogu linna kandideerinutega klassid).

Mis puutub sellesse, kas kandideerimisel on vahe, siis ma arvan ka, et eriti ei ole, v.a. sellelsamal prantsuse keele suunal, kuhu objektiivselt ei ole linna pealt nii palju vajalikul tasemel tulijaid. GAGi gümnaasiumikonkurss on läinud peaaegu absurdseks ja oma lastele antavad eelised on minimaalsed (sel aastal vist olla korraldatud mingi staarikonkurss). GAGis on põhikoolis head õpetajad ja neid, kes tõesti on väiksema võimekusega, ei ole ka siiani edasi lastud.

Kas selle kohta on infot kui palju oma kooli õpilasi GAG’i gümnaasiumisse mahub?

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas ootenimekirjades on liikumisi ka olnud, nüüd kui ka teise valiku vestlused on läbi? Mu laps GAGis ootel, Reaalkoolis on ainult vestluse punktid, aga ei mingit otsust.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Usun, et suurem liikumine tuleb alles riigigümnaasiumide otsuste järel, mai alguses. Eks üksikuid liikumisi tuleb, mõnele ju tuleb kutseid korraga mitmest koolist.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mitmendaks kuupäevaks peavad need, kes nüüd reedel Reaalkooli kutse said, selle vastu võtma või kutsest keelduma?

Küsin, sest oma laps on seal ootenimekirjas ja siis teaksime, millal oleks selles osas uut infot oodata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Infoseminaril öeldi, et 30. aprillini on aega otsustada. Maikuus järelikult peaks tekkima kohti.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Usun, et suurem liikumine tuleb alles riigigümnaasiumide otsuste järel, mai alguses. Eks üksikuid liikumisi tuleb, mõnele ju tuleb kutseid korraga mitmest koolist.

Ei usu, et neid palju on, kes G4 kohast riigigümnaasiumi kasuks loobuksid. Pigem ikka vastupidi tehakse.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Murgis tundub palju võimalusi ja õpetajad on põnevad, aga tuttava laps tahab kooli vahetada, sest lootis, et õppimisse suhtutakse seal tõsisemalt.

No see tundub küll pigem mingi linnalegendi moodi olevat. Mu laps läks MURGi küll tavalisest äärelinnakoolist, aga põhikooli lõputunnistusel oli vaid kaks nelja. Nüüd on tema õpimaht ja -tempo ikka märkimisväärselt tõusnud. Matemaatika, eesti keel ja keemia on eriti krõbedad, peab ikka pingutama, et tulemust üle 80% saada. Kohati mulle vanemana tundub, et äkki pingutatakse üle hindeliste tööde hulga ja raskusastmega, aga no ega ma ei oska ju hinnata, milline oli minu lapse põhikooli tase. Lõpueksamid samas olid tal kõik üle 85%.

Siin ongi koolide erinevus. Suvalises äärelinna koolis võis ta sul viieline olla, aga ju MURG endise kooliga tugevam kool ja peab hullult pingutama.

Mul vastupidine näide. Poja klassist Reaalis üks tema sõpradest kahjuks ei pääsenud oma kooli gümnaasiumi ja läks Murgi. Kuna noored suhtlevad edasi, siis tean, et selle lapse jaoks on MURG täispuhkekodu, nii lõdvad normid, reaalained pidid üldse olema põhikooli tasemel, mitte mingit arengut tema jaoks. Kõik on nii lihtne ja ta siiralt on seejuures ise õnnetu.

Nii et väga palju sõltub, kust taustast see laps sinna MURGi jõuab.

Ma soovitaks Sul veidi allikakriitiline olla- kuidas saab gümnaasiumis põhikooli tase olla? St et nad läbivad 10. klassis 7.-9. klassi teemasid või? Ma seda küll hästi ei usu, õppekava peab ju järgima. Või siis reaalkool õpetab juba 7.-9. klassile gümnaasiumi laia matemaatikat? No vbl tõesti…

Ma küll ei imesta. Reaali gümnaasiumi lõpetanutel on ka ülikooli esimesel aastal lihtne ja kohati igav. Ja põhikooli lõpueksamite keskmine tulemus lennu kohta on seal üle 90%.

Ma saan enda gümnasisti kohta öelda, et põhikooli mata eksamil sai 97%, aga igav tal praegu matemaatikas ei ole, ei õpi reaalkoolis. No vbl on siis see igavleja matemaatikas väga tubli. muidugi, siis tekib jälle kahtlus, et miks reaalkool ei soovinud selle väga tubli matemaatikuga koostööd jätkata? Ma ühe õpilase subjektiivse tagasiside pinnalt ei teeks kogu kooli puudutavaid järeldusi;)

<!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-288×162-999995-nonexxxclearxxxblock –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-clearholder –><!– ezoic_video_placeholder-long_content-240×135-999995-nonexxxclearxxxblock –>

Ära targuta, kui ei tea. Piisab mõnest käitumisega seonduvast episoodist ja Reaal oma gümnaasiumi ei võta.

Sa tõesti arvad, et loevad ainult punktid, mitte lastetuba, kombed, silmaring, ambitsioon?

Reaali gümnas on säravad lapsed. Neid ei valita vaid maksimum punktide alusel. See on alles baas.

Jälle see säravatest lastest jutustaja. Reaalis on väga erinevaid lapsi ja mingi süvauuringut lastetoa ja kommete kohta vestlusel ei tehta. Olümpiaadilapsed võetakse üldse ilma vestluseta vastu. Reaal ei ole mingi müstiline eriliste laste kool. Sealsete õppurite tase on küll kõvasti üle keskmise, aga muidu on seal erinevate iseloomude ja huvidega lapsed. Nagu igas muus kooliski. Ja kõik oma põhikooli lõpetanud oma gümnaasiumisse sesl ei pääse. Aga need, kes sealt hinnete poolest välja jäävad, võivad vabalt mujal klassi paremate hulgas olla. Sest koolide tasemed on lihtsalt erinevad.

Miks peaks tegema lastetoaga süvauuringut lapsele, kes alates 1.klassist on oma kooli õpilane?

Pole kordagi väitnud, et laste iseloomud peavad 100% kattuma:)

PS. Ka olümpiaadidel riiklikku vooru jõudnud lapsed peavad selles koolis läbima edukalt vestluse, sul vale info.

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

PS. Ka olümpiaadidel riiklikku vooru jõudnud lapsed peavad selles koolis läbima edukalt vestluse, sul vale info.

Vabandust. Jah, oma kooli olümpiaadilastele ja katsetele hästi esinenud lastele on seal ka loomulikult vestlus. Kohe kõige esimesel päeval. Ja kõigile neile samal ajal (ja neid on seal korraga ~40) räägitakse selles, mida nad nüüd selle protokolliga edasi tegema peavad ja mis on tähtajad. Ja kuna kõik sel vestlusel osalenud saavad hea tahte protokolli, siis on kõik selle vestluse ka edukalt läbinud.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 17 postitust - vahemik 61 kuni 77 (kokku 77 )


Esileht Koolilaps G4 – tulemused