Minu meelest võiks Tallinna koolisüsteemi lihtsustada küll. Hetkel tundub minu talupojaajule, et tõde on seal vahepeal (nagu ta ikka kipub olema).
Miks pagana pärast peab iga viimane kui esimene klass olema mingi suunaga, sealhulgas ka GAG-is??? Prantsuse keel on traditsioonidega, seda küll, lasku edasi, aga see matemaatika-muusika on mingi hiljutise aja üllitis. Lisaks võin oma laste pealt öelda, et need 2 ei käi abs kokku. Ma ei saa isegi aru, kust selline kombinatsioon. Kunagi oli neil keeleklassi saamiseks vaja laulda, siis oli seisukoht, et muusikalise kuulmisega laps on keeleliselt andekam, ok, nii siis nii, kuigi ka see ei vasta 100% tõele.
Miks ei või olla see ÜKS pr klass (või mat-muusika, kooli otsus) ülelinnaline ja teine, piirkonnaklass, TAVALINE? Mida halba on TAVALISES klassis? Lisaks võib laps siis hästikorraldatud huvikoolituse vormis laulda ja arvutada palju kulub.
Samuti jäi mul (vilistlasena) andmata toetushääl Westholmile, kes ajab oma ülelinnalist inglise keele klassi lisaks muusikale (mida ma eraldi oleks kindlasti toetanud, sest see on tõesti ajalooga suund ja seal on nii pillid kui õpetajad selleks olemas, sellega pole nii, et täna teen, homme mitte ja siis ülehomme teen jälle). Inglise keelt saab süvendatult õppida nii TIK-is kui VHK-s kui 21. koolis (vist). Aitab küll. Pole neil kuuldavasti ka mingit korralikku SÜVAõpet, lihtsalt paar tundi nädalas ingl keelt tavapärase metoodikaga. Tehku üks ülelinnaline süvasuund (muusika), mis tõesti katseid nõuab, ja nt 2 tavalist piirkonnaklassi, kus siis ühes saab esimesest ingl keelt õppida ja teises matemaatikat (+ muud reaali). Iga viimane kui piirkonnalaps on suuteline sellises klassis õppima, iga viimane kui vanem on suuteline ütlema, kas ta tahaks oma lapsele pigem keelt või matemaatikat rohkem.
Ma algataks hea meelega liikumise Andke Tavalised Piirkonnaklassid Ja Normaalne Huviringisüsteem Tagasi!
Lisaks peaks olema võimalus pärast algkooli suunda muuta, siis võiks koolid teha süvaõppega lisklasse (nagu GAG on teinud), aga algkool peaks olema võimalikult suures hulgas koolides võimalikult ühtlane ja traditsiooniline.
Koolid ise keeravad endale iga klassi jaoks eristaatust välja mõeldes asja ühtepidi üle võlli ja linn igasugust süva igal pool peale kesklinna koolide lõpetades teistpidi ja kannatavad ikka ja jälle lapsed, kes ei saa normaalselt kooli ja seal käia.
Astuks sellelt rattalt korraks maha.