Esileht Koolilaps GAG-i piirkonna klass matemaatika-muusika?

Näitan 16 postitust - vahemik 31 kuni 46 (kokku 46 )

Teema: GAG-i piirkonna klass matemaatika-muusika?

Postitas:

Mul oleks lapsest kahju, kui tal ikkagi ei ole muusikaannet, siis on tal nii raske ja paha käia muusikakallakuga klassis, kus ilmselt ka üksjagu lapsi on musikaalsed.
Mina ise olen kunagi käinud sellises muusikakallakuga klassis ja küll on mind püütud arendada, aga kui matemaatika saad kõva tampimisega selgeks, siis muusika on ikkagi asi, mis on kaasa antud ja isegi arendades seda intensiivselt koolis, ei ole ma tänaseks üldse musikaalne. Pigem hoopis tekitab ebamugavat tunnet minus igasugune laulmine, mis on ilmselt kooli mõju, kus mul oli pidevalt nii paha tunne olla muusikatundides ja esinemistel, kus enamus olid nii ilusasti laulvad. Ükskõik kui palju ma ka ei pingutanud ja õppinud, ei tulnud mul välja ja olin klassis üks kehvemaid muusikas (muudes ainetes keskmine või pigem hea).

Hoopis teine teema on kui lapses on ikkagi musikaalsus sees. Siis tasub muidugi arendada.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.01 19:39; 22.01 20:38; 23.01 16:31;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Mul oleks lapsest kahju, kui tal ikkagi ei ole muusikaannet, siis on tal nii raske ja paha käia muusikakallakuga klassis, kus ilmselt ka üksjagu lapsi on musikaalsed.
Mina ise olen kunagi käinud sellises muusikakallakuga klassis ja küll on mind püütud arendada, aga kui matemaatika saad kõva tampimisega selgeks, siis muusika on ikkagi asi, mis on kaasa antud ja isegi arendades seda intensiivselt koolis, ei ole ma tänaseks üldse musikaalne. Pigem hoopis tekitab ebamugavat tunnet minus igasugune laulmine, mis on ilmselt kooli mõju, kus mul oli pidevalt nii paha tunne olla muusikatundides ja esinemistel, kus enamus olid nii ilusasti laulvad. Ükskõik kui palju ma ka ei pingutanud ja õppinud, ei tulnud mul välja ja olin klassis üks kehvemaid muusikas (muudes ainetes keskmine või pigem hea).

Hoopis teine teema on kui lapses on ikkagi musikaalsus sees. Siis tasub muidugi arendada.[/tsitaat]

Muuseas tänapäeva metoodikud räägivad teist juttu – musikaalsus on teatud piirini täiesti õpitav ja omandatav sh ka muusikaline kuulmine. Loomulikult tagab selle kõva töö, mis tähendab ka seda, et muusikaklassis õppivate laste vanemad peavad kodus nende lastega lisatööd tegema, sinna hulka kuulub nt klassika sage kuulamine ja selgitamine, sümfooniaorkestris erinevate pillide kuulamine ja solfed¸o (põhiliselt siis intervallide) õpetamine, aga ka laulmine. Ega muusikaklassi panegi oma lapsi tavaliselt need vanemad, kel ise muusikast aimugi pole, ikka need, kes asjaga kursis. Mu oma laps õpib 21. kooli muusikaklassis ja seal on päris karm õpe, muusikaaine õppimiseks kulub päevas ikka paar tundi. Aga sealt saadud teamiste ja oskustega on lastel võimalik täiesti edasi minna muusikakeskkooli või Otsa kooli.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 19.01 23:57; 22.01 20:02; 22.01 20:31; 22.01 23:37; 23.01 10:37; 23.01 12:55; 23.01 17:50; 23.01 17:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Suhtudes sellesse klassi, kui laialdasema põhjaga matemaatika ja muusika hariduse andajasse, ei peaks kellelgi probleeme olema, on seal vastava andega või lihtsalt lapsed!
Ehk mingu need, keda komisjon määrab – laialdasem vaimne areng on kõigile jõukohane!
Ja ei olegi muret :)[/tsitaat]

Muidugi on see jõukohane kõigile, ainult et seda peavad väga suures osas toetama lapsevanemad ehk neil tuleb hakata matemaatikaõppele lisaks lapsega koos kodus laulma ja lugusid ühest helistikust teise transponeerima, intervalle kuulama, lühipalu komponeerima. Ükski laialdane areng ei tule ilma lapsevanemate töö ja kaasabita.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 8 korda. Täpsemalt 19.01 23:57; 22.01 20:02; 22.01 20:31; 22.01 23:37; 23.01 10:37; 23.01 12:55; 23.01 17:50; 23.01 17:56;
To report this post you need to login first.
Postitas:

no kuulge, kui on määramine ja tõesti ei sobi, siis saate ju ringi vaatama hakata ja teistesse koolidesse minna.
kas lapsevanemad peavad kohe tänapäeval probleeme välja mõtlema, kui neid justkui pole?

ma sain ka elus esimese nelja laulmises, siiski käisin laulupeol, sõber müksas, kui väga viltu laulsin. siiski mulle meeldis väga laulda ja käin kontserditel rõõmuga, ning muusikaõpetaja pani meid kuulama erinevat muusikat, see on imeline maailm, isegi mitte väga musikaalse inimese jaoks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 20.01 16:22; 20.01 19:19; 23.01 18:15;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]no kuulge, kui on määramine ja tõesti ei sobi, siis saate ju ringi vaatama hakata ja teistesse koolidesse minna.
kas lapsevanemad peavad kohe tänapäeval probleeme välja mõtlema, kui neid justkui pole?

ma sain ka elus esimese nelja laulmises, siiski käisin laulupeol, sõber müksas, kui väga viltu laulsin. siiski mulle meeldis väga laulda ja käin kontserditel rõõmuga, ning muusikaõpetaja pani meid kuulama erinevat muusikat, see on imeline maailm, isegi mitte väga musikaalse inimese jaoks.
[/tsitaat]
Teema alguse saanud koolis näiteks kõiki lapsi koori ei võeta, ka siis mitte kui väga tahad. Mudilaskooris on seal vaid tüdrukud, poisid aga poistekooris, poistekoori laulud on ju teadagi keerulisemad kui mudilaskooris. Nii et sinna võeti eelkõige need, kes ka muidu laulmisega tegelevad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu meelest võiks Tallinna koolisüsteemi lihtsustada küll. Hetkel tundub minu talupojaajule, et tõde on seal vahepeal (nagu ta ikka kipub olema).

Miks pagana pärast peab iga viimane kui esimene klass olema mingi suunaga, sealhulgas ka GAG-is??? Prantsuse keel on traditsioonidega, seda küll, lasku edasi, aga see matemaatika-muusika on mingi hiljutise aja üllitis. Lisaks võin oma laste pealt öelda, et need 2 ei käi abs kokku. Ma ei saa isegi aru, kust selline kombinatsioon. Kunagi oli neil keeleklassi saamiseks vaja laulda, siis oli seisukoht, et muusikalise kuulmisega laps on keeleliselt andekam, ok, nii siis nii, kuigi ka see ei vasta 100% tõele.

Miks ei või olla see ÜKS pr klass (või mat-muusika, kooli otsus) ülelinnaline ja teine, piirkonnaklass, TAVALINE? Mida halba on TAVALISES klassis? Lisaks võib laps siis hästikorraldatud huvikoolituse vormis laulda ja arvutada palju kulub.

Samuti jäi mul (vilistlasena) andmata toetushääl Westholmile, kes ajab oma ülelinnalist inglise keele klassi lisaks muusikale (mida ma eraldi oleks kindlasti toetanud, sest see on tõesti ajalooga suund ja seal on nii pillid kui õpetajad selleks olemas, sellega pole nii, et täna teen, homme mitte ja siis ülehomme teen jälle). Inglise keelt saab süvendatult õppida nii TIK-is kui VHK-s kui 21. koolis (vist). Aitab küll. Pole neil kuuldavasti ka mingit korralikku SÜVAõpet, lihtsalt paar tundi nädalas ingl keelt tavapärase metoodikaga. Tehku üks ülelinnaline süvasuund (muusika), mis tõesti katseid nõuab, ja nt 2 tavalist piirkonnaklassi, kus siis ühes saab esimesest ingl keelt õppida ja teises matemaatikat (+ muud reaali). Iga viimane kui piirkonnalaps on suuteline sellises klassis õppima, iga viimane kui vanem on suuteline ütlema, kas ta tahaks oma lapsele pigem keelt või matemaatikat rohkem.

Ma algataks hea meelega liikumise Andke Tavalised Piirkonnaklassid Ja Normaalne Huviringisüsteem Tagasi!

Lisaks peaks olema võimalus pärast algkooli suunda muuta, siis võiks koolid teha süvaõppega lisklasse (nagu GAG on teinud), aga algkool peaks olema võimalikult suures hulgas koolides võimalikult ühtlane ja traditsiooniline.

Koolid ise keeravad endale iga klassi jaoks eristaatust välja mõeldes asja ühtepidi üle võlli ja linn igasugust süva igal pool peale kesklinna koolide lõpetades teistpidi ja kannatavad ikka ja jälle lapsed, kes ei saa normaalselt kooli ja seal käia.

Astuks sellelt rattalt korraks maha.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mis puutub matemaatika ja muusika omavahelistesse seostesse, siis selle on teadlased juba tükk aega tagasi kindlaks teinud, et need on omavahel rohkem seotud, kui rahvas oskab arvata. Esiteks on muusika palju laiem mõiste kui lihtsalt laulmine, teiseks avastati need seosed juba antiikajal. Keda see teema laiemalt huvitab, võib lugeda: http://et.wikipedia.org/wiki/Aristoxenos ja http://www.schoenberg.ee/XENAKIS_WWW/XENAKIS_MATEMAATIKA_MUUSIKA_EE.htm

Ja http://www.sirp.ee/index.php?option=com_content&view=article&id=2468:k-lakoda-euleri-k-lakoda-ja-matemaatiline-muusika&catid=5:muusika&Itemid=12&issue=3182

See, et GAGis on muusika ja matemaatika seotud on taotluslik ja põhineb erinevatel teadusuuringutel.

Ja mina võin kinnitada oma lapse näitel, et see peab paika: laps (ei õpi küll GAGis) mul matemaatikas läbi viieline ja muusikateoorias lausa briljantne, nii et õpetaja soovitas tal juba praegu algklassides kaaluda muusikakeskkooli üleminekut.
Minu meelest on meil just tavalisi koole liigagi palju ja on tore, kui nende sadade tavakoolide hulgas on mõni üksik kool, kus katsetatakse tavaõppekavale lisaks midagi uut ja arendavamat ning otsitakse ise võimalusi, kuidas anda lastele väga head haridust.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Aga selles ju probleem ongi, et neid \”katsetavaid koole\” on liiga palju ja tavalisi koole enam polegi. Ja kui kool julgebki olla tavaline kool, siis saab ta endale meedias ja perekoolis nimeks \”pätikool\”![/tsitaat]

Tegelikult nii ei ole – varem olidki katsetavad koolid ainult mõned keskklinna koolid. Eelmisel aastal keerasid lapsevanemad asja üle võlli sellega, et panid oma lapse n-ö kirja 10-sse kooli korraga. Probleem tekkis ka sellest, et esimesse klassi minevaid lapsi oli rohkem, kui varematel aastatel. Varsti see aga vaibub, sest sündide arv on hakanud uuesti kahanema. Koolil pole mõtet ju katseid teha, kui lähiümbruses pole nii palju lapsigi, et klassid täis saaks – lõppude lõpuks on oluline ka saadav nn pearaha. Ükski Lasnamäe lapsevanem ei hakka oma last Mustamäele kooli tooma selleks, et süvendatult inglise keelt õppida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja see varem on ka väga pikalt – GAG prantsuse keele klassi olid katsed ka 1980, kui mina kooli läksin. Täiesti juhuslikult mind katsetele viidi ja ilma igasuguse ettevalmistuseta sinna sisse sain

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 19.01 16:36; 20.01 11:57; 23.01 12:49; 23.01 13:44; 24.01 14:49;
To report this post you need to login first.

[small]Maxine kirjutas:[/small]
[tsitaat]Minu meelest on meil just tavalisi koole liigagi palju ja on tore, kui nende sadade tavakoolide hulgas on mõni üksik kool, kus katsetatakse tavaõppekavale lisaks midagi uut ja arendavamat ning otsitakse ise võimalusi, kuidas anda lastele väga head haridust.

[/tsitaat]

Täpselt minu mõte. Miks ei võiks olla katsetega ja mingi kindla suunitlusega klasse rohkem, olgu kasvõi mingi lisatasu eest. Tavaklass ümbruskonna lastele ja suunitlusega klass neile, kes on ühes või teises valdkonnas andekamad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Maxine kirjutas:[/small]

Täpselt minu mõte. Miks ei võiks olla katsetega ja mingi kindla suunitlusega klasse rohkem, olgu kasvõi mingi lisatasu eest. Tavaklass ümbruskonna lastele ja suunitlusega klass neile, kes on ühes või teises valdkonnas andekamad. [/tsitaat]
minumeelest võiks olla hoopis nii, et kõik need \”lisatunnid\” on vabas valikus (ja tasulised) peale tunde samas koolis. see annab rohkem valikuvõimalust.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 19.01 16:58; 19.01 20:06; 19.01 21:19; 23.01 00:48; 24.01 16:04; 24.01 21:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

minumeelest võiks olla hoopis nii, et kõik need \”lisatunnid\” on vabas valikus (ja tasulised) peale tunde samas koolis. see annab rohkem valikuvõimalust.[/tsitaat]

igati nõus. aga kooli(juhi)d ilmselt mitte – see ei anna võimalust valida lapsi. ja nii lihtne see ongi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.01 18:21; 25.01 09:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

minumeelest võiks olla hoopis nii, et kõik need \”lisatunnid\” on vabas valikus (ja tasulised) peale tunde samas koolis. see annab rohkem valikuvõimalust.[/tsitaat]

See ei ole juba sellepärast hea mõte, et siis veniksid väikeste laste õppepäevad 8-9-tunnisteks, lisaks oleks ka kodus palju rohkem õppida, nagu praegustel süvaõppeklassides õppivatel lastel tegelikult on. Väikestele lastele ei saa nii suurt koormust panna. Seetõttu mulle see intensiivsema õppe pakkumine koolitundide ajal meeldib. On ka selge, et kui pakkuda seda intensiivõpet kõikides koolides kõikides klassides, siis oleks edasijõudmatute arv liiga suur. Ja ma siiski ei saa aru, miks ei võiks katsetega koolid jääda, mis teil katsete vastu on? Minu mõlemad lapsed tegid päris mitu katset esimesse klassi astudes – neile meeldis ja praegu on nad tublid õpilased. Loomulikult peavad lapsevanemad oma laste süvaõpet igati toetama ja lapsi pidevalt juhendama, isegi õpetama, kus vaja. Lapsevanemale on see ka paras katsumus ja lisakoormus, aga milleks neilt, kes selleks valmis on, antud võimalus ära võtta. Inimesed ei ole niikuinii võrdsed ja ei saa kunagi olema, mistõttu mulle jääb see pideva võrdsuse külvamise mõte võõraks. Me juba ükskord olime selles näiliselt võrdses ühiskonnas, enam nagu ei tahaks. Neile, kes on valmis kõrgemale ja kaugemale pürgima, peavad olema loodud vastavad tingimused ja just põhimõtteliselt tasuta, et ei tekiks olukorda, kus intensiivõpe on võimalik ainult rikastest peredest pärit lastele.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Maxine kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Kägu kirjutas:[/small]

See ei ole juba sellepärast hea mõte, et siis veniksid väikeste laste õppepäevad 8-9-tunnisteks, lisaks oleks ka kodus palju rohkem õppida, nagu praegustel süvaõppeklassides õppivatel lastel tegelikult on. [/tsitaat]
oot, mis loogika alusel veniksid pikemaks ja peaks rohkem õppima? summa summarum ju juurde midagi ei tuleks, lihtsalt õppetöö korraldus annaks parema valikuvõimaluse ja need kes ei sooviks, need ei peaks ja nendel lõppeksid tunnid lihtsalt varem. nii et pigem ikka vähemaks läheks koormus nendele kes ei soovi.

tegelikult mul ei olegi suurt midagi süveõppe vastu aga olles ise õppinud nii suvalises väikelinnakoolis kui ka eliitkoolis ei leia ma, et see süvaõpe nüüd midagi eriti keerulist ja rasket oleks.
enamus normintelligentsiga lapsi on nö. üldandekad ja võimelised õppima nii prantsuse keelt, matemaatikat ja muusikat (me ei räägi praegu ju mingist muusikakooli tasemest vaid lihtsast flöödiõppest).

aga mulle ei meeldi see korraldus mille peamine eesmärk on ikka laste valimine.
Laia tänava elanikuna on väga alandav vaadata ETV uudistes \”murelikku õppealajuhatajat\”, kes on väga mures \”selle kontingendi pärast\” kes elukoha läheduse alusel sinna satuvad, et kas on neile ikka võimalik õpetada nende väga keerulist programmi…. väga nõme suhtumine.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 19.01 16:58; 19.01 20:06; 19.01 21:19; 23.01 00:48; 24.01 16:04; 24.01 21:37;
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat] [small]Maxine kirjutas:[/small]

oot, mis loogika alusel veniksid pikemaks ja peaks rohkem õppima? summa summarum ju juurde midagi ei tuleks, lihtsalt õppetöö korraldus annaks parema valikuvõimaluse ja need kes ei sooviks, need ei peaks ja nendel lõppeksid tunnid lihtsalt varem. nii et pigem ikka vähemaks läheks koormus nendele kes ei soovi.

tegelikult mul ei olegi suurt midagi süveõppe vastu aga olles ise õppinud nii suvalises väikelinnakoolis kui ka eliitkoolis ei leia ma, et see süvaõpe nüüd midagi eriti keerulist ja rasket oleks.
enamus normintelligentsiga lapsi on nö. üldandekad ja võimelised õppima nii prantsuse keelt, matemaatikat ja muusikat (me ei räägi praegu ju mingist muusikakooli tasemest vaid lihtsast flöödiõppest).

aga mulle ei meeldi see korraldus mille peamine eesmärk on ikka laste valimine.
Laia tänava elanikuna on väga alandav vaadata ETV uudistes \”murelikku õppealajuhatajat\”, kes on väga mures \”selle kontingendi pärast\” kes elukoha läheduse alusel sinna satuvad, et kas on neile ikka võimalik õpetada nende väga keerulist programmi…. väga nõme suhtumine.
[/tsitaat]

Loogika tuleneb õppekavast, mille läbimine on kohustuslik kõikidele ja milleks on arvestatud just niipalju tunde, nagu keskmisel õpilasel selle läbimiseks kulub, st vähema tundide arvuga suudaksid selle läbida ainult need tublimad. Mis omakorda võimaldabki tublimatele koormust lisada. On ju teada, et nõrgemad ei suudagi õppekava tavakoormusega läbida.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

no ega praegu siis need tublimad õppekavajärgseid tunde vähem ei saa, ikka sama palju nagu kõik teised ja süvaõpe tuleb juurde. nagu sinuga väitlev kägu juba kirjutas, summa summarum jääb ju kõik samaks. lapsed õpiksid samas klassis ja osal neist oleks enne/pärast õppekavajärgsete tundide lõppu süvaõppe tunnid. no üle 4-5 neid nädalas juurde tulla ei tohiks (põhikooli osas). rahumäe pk-s toimib see nii ja selline korraldus on tõestanud selle võimalikkust juba pikalt. tõsi, klass on seal klass, lapsed, kes üldse lisaaineid ei võta, on eraldi klassis.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 24.01 18:21; 25.01 09:04;
To report this post you need to login first.
Näitan 16 postitust - vahemik 31 kuni 46 (kokku 46 )


Esileht Koolilaps GAG-i piirkonna klass matemaatika-muusika?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.