Esileht Koolilaps Gümnaasiumisse sisse saamine

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 36 )

Teema: Gümnaasiumisse sisse saamine

Postitas:
Kägu

Tere! Mure on järgmine, olen 9-nda klassi õpilane ja muretsen gümnaasiumi pärast, palun aidake murest välja. Olen eelmised aastal laisk olnud ja mitte õppinud (8-ndas klassis olid enamus ained 3-ed), nüüd 9-ndas olen proovinud korralikumalt õppida ja olen suutnud enamus ained nelja, viie peale teinud. Hinnete seis on järgmine: 16-nest ainest on viied selles trimestris ehk esimesel trimestril 8ainet, 4 on kolmed ja 4 ainet on neli. Matemaatika on suure pingutusega 5 aga nt keemia on 3 Ja samuti ka eesti keel ja inglisekeel. Käitumine on kahjuks igas aines rahuldav. Minu KÜSIMUSEKS olekski, et missugustesse gümnasiumitesse oleks soovitatav minna jamille järgi gümnaasiumid sisse võtavad, kas katsete järgi või ttimestri hinmete järgi või käitumise järgi või hoopis kõigi aastate järgi. Kas käitumine teeb siis gümnaasiumitesse sisse saamise nii väga keerukaks?

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hinnetest tuleb pingerida sisse saamisel. Miks sa üldse gümnaasiumisse tahad, kus on tglt tänapäeval viielised koos? Mine hoopis kutsekasse, saad sisse ja ameti ja ka keskhariduse. Kui pärast tahad kõrgharidust, siis saad sealt jätkata.

+6
-16
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu KÜSIMUSEKS olekski, et missugustesse gümnasiumitesse oleks soovitatav minna jamille järgi gümnaasiumid sisse võtavad, kas katsete järgi või ttimestri hinmete järgi või käitumise järgi või hoopis kõigi aastate järgi. Kas käitumine teeb siis gümnaasiumitesse sisse saamise nii väga keerukaks?

Siin ei ole ühest vastust. Viimase kahe aasta tulemusena on paljud gümnaasiumid muutnud oma sisseastumistingimusi – mõni, kes enne tegi katseid, enam ei tee, teine teeb katseid, kuid veebis, kolmas võtab motivatsioonikirja aluseks, neljas tahab näha kolme viimase aasta hinnetelehti jne. Käitumine on igas vähegi mainekas gümnaasiumis oluline, kuid kindel ei öeldakse siiski mitterahuldava käitumisega kandidaatidele. Kindlalt pead olema valmis põhjendama, miks on käitumine rahuldav. Kuidas hoolsus on?

Ma sinu asemel ei kaotaks lootust. See, et sa oled hinded lühikese ajaga suht normaalseks saanud, näitab, et võimeid sul on ja ilmselt ka motivatsioonist hetkel puudu ei jää. Mõtle, millisesse gümnaasiumisse sa minna tahaksid ja tee endale nende koolide sisseastumistingimused selgeks. (Aga ka siis pead muutusteks valmis olema. Mu oma laps lõpetas kevadel põhikooli, millel on ühe gümnaasiumiga koostöölepe, et nelja-viielised saavad seal puhtalt avalduse alusel jätkata, kuid kevadel vahetult enne sisseastumiste perioodi muudeti tingimusi rangemaks, reaalklassi soovijatel pidi matemaatika viis olema. Õnneks ei olnud see kool minu lapse esimene valik.)

+9
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks sa üldse gümnaasiumisse tahad, kus on tglt tänapäeval viielised koos?

See ei vasta kohe kindlasti tõele. Viielised on koondunud üksikutesse tippgümnaasiumitesse ja isegi seal ei moodusta nad 100 protsenti.

+17
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Katsed on määravad aga nad ikka vaatavad 9 kl hinnetelehte. Võta omale eraõpetajad, et järgi jõuda.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kõigepealt võta lahti erinevate koolide koduleheled ja vaata suunavalikud üle. Mis Sind huvitab? Reaal, humanitaar, loodus, teater meedia jne. . Seejärel alles otsusta millistesse koolidesse katsed teed.
Kui rahaliselt võimalik võta natukeseks eraõpetaja. Näiteks mõni gümnasist, kes oskab mitmes aines aidata.
Miks käitumine rahuldav on? Kas kuidagi paremaks ei saaks?
Pignuta  edasi, kindlasti saad gümnaasiumisse sisse.

 

+9
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mu lapsel oli kevadel üks klassiõde, kellel oli üheksanda klassi tunnistusel üks trimestri kolm. Ta jäi esimesest ringist välja mitmes koolis (Tallinnas), kust vestlusele kutse saadeti, aga loobujaid tuli omajagu ja lõpuks sai ikka oma esimese valiku kooli.

Koolide jaoks võib see vilets käitumishinne huvitavam küsimus olla, kui mõne aine kolm. See vist tähendab kooli jaoks suuremat võimalust, et mingit jama on loota. Sest käitumishinnet hakatakse üsna viimases hädas allapoole viima tavaliselt.

Mu laps pidi kevadel kõikidesse koolidesse saatma hoopis hinnetelehe. St arvesse läksid kõik hinded.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Su hinnetel pole häda midagi, aga miks nii suurel inimesel käitumine rahuldav on? Tegele sellega!

+16
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks sa üldse gümnaasiumisse tahad, kus on tglt tänapäeval viielised koos?

Gümnaasiumides on viielised koos? See ei vasta ju tõele, kui sa nüüd ainult Eesti nelja esigümnaasiumi silmas ei pea. Mis maakonnast käib üldse jutt?

+11
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks sa üldse gümnaasiumisse tahad, kus on tglt tänapäeval viielised koos?

Gümnaasiumides on viielised koos? See ei vasta ju tõele, kui sa nüüd ainult Eesti nelja esigümnaasiumi silmas ei pea. Mis maakonnast käib üldse jutt?

Ja seal esigümnaasiumis ei ole enamus sugugi enam viielised.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Käitumisega on see jama (või õigemini käitumishindega), et selle muutumine tulebki kõige visamalt. Mäletan enda kooliajast, et käitumishinne 3 oli mõnel poisil aastaid olnud ja isegi kõrvadel kõndimine poleks seda mõne kuu või isegi terve aastaga kergitanud. Õpetajad märkisid lihtsalt puhtalt harjumusest 3, sest olid seda ju alati teinud. Ja sageli oligi see käitumishinne 3 seepärast, et lihtsalt polnud kõige virgem poiss ja “poistel on ju 3 ka normaalne”. Et kui käitumishindes muutust soovid näha, aruta asja klassijuhatajaga ja kinnita, et väga püüad (ja püüa siis ka).

+13
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tänan tagasiside eest, proovin kindlasti käitumishinnet parandada, aga kas keskmine hinne loeb ka midagi või vaadatakse keskmise hinde asemel hoopis trimestri ainete hindeid eraldi. Mul isiklikult on selleks 4,2 juures, aga olen kuulnud, et normaalne oleks 4,5 või rohkem.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

See võib kooliti natuke erineda, kuidas hindeid arvestatakse, aga valmis peaks olema saatma just hinnetelehte – esimese trimestri kõik hinded igas aines ja siis kokku, teise trimestri kõik hinded ja kokku, kuni saatmise hetkeni. St sellele ei maksa loota, et sain trimestri eest ilusa hinde kokku – nüüd korras.

Mu laps saatis õige mitmed hinnetefailid koolidesse, aga ega me tegelikult ei tea, kuidas kool neid täpselt arvestas. Ainult ühes koolis oli selge, et 4-5-lised saavad lihtsamalt sisse.

Lisaks – kasel aastal võivad vastuvõtu tingimused muutuda üsna viimase hetkeni. Seega parim, mis sa enda jaoks teha saad – paranda võimalikult palju hindeid.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mõni kool vaatab keskmist, mõni teatud ainete keskmist, mõni kõiki jooksvaid (!) hindeid. 4,2 ei ole gümnaasiumi kandideerija jaoks midagi hullu, kui sa just tippkoolidesse ei pürgi.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tänapäeval on tehnikumi/kutsekasse raskem sisse saada, kui gümnaasiumi. Tuttava laps ei saanudki ja läks hoopis gümnaasiumi. Jutt siis IT erialast.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuskile gümnaasiumisse kindlasti saab. Tallinna n.ö. tippkoolidesse on suurem  tung, kuid enda tuttavate laste kogemusest näen, et mujale võib saada ka siis kui laps on pidev suvetöö tegija olnud, s.t. mõnes aines on hinnetega ikka üsna probleemsed lood olnud. Tuleb lihtsalt rohkem erinevates koolides ringi vaadata ning proovida. Üldiselt siiski peaks laps,  kelle hinnete keskmine on üle nelja kuskil gümnaasiumis oma koha leidma.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Piirkonnakoolides võetakse gümnasiumi küll igasuguseid. Enamasti nö varuga. Need, kes ei taipa, kuhu nad sattunud on ja et ISE peab õppima hakkama, langevad varsti välja.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Meil lõpetas umbes 120 õpilast 9.klassi, gümnaasiumisse võeti aga 60 õpilast. Kõik muidugi ei tahtnud ka – osad läksid hoopis kutsekooli, mõned teise mõnda gümnaasiumisse, mõni üksik ka tööle. Gümnaasiumi soovijad esitasid avalduse ja põhikooli lõputunnistuse. Koostati pingerida ning tahtjad pidid läbima vestlusvooru. Aga üldiselt said kõik soovijad gümnaasiumisse sisse.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Jah, igasuguseid gümnaasiume on, ka suurtes linnades on mõni, millel on probleeme kohtade täis saamisega ja siis võetakse neist põhikooli kolmelistest ka vastu neid, kes vähegi asjalikumad tunduvad. Aga muidugi olenebki konkreetse aastakäigu üheksandike tasemest, kui tihe konkurss tuleb. Kui kuskil piirkonnas või linnaosas on väheke kõvema peaga või lihtsalt laiskvorstide kooslus suurem, siis sinna kooli on ka mujalt saabunud veidi kehvemate tulemuste konkurendil kergem pääseda.

Ja muidugi oli nende e-katsetega võimalik mingeid pettusi teha, nii et algul võis kool vaadata, ohoo, kus see geniaalne kolmeline tuleb ilmselt rangelt või hoopis valesti hindeid panevast koolist, hiljem muidugi selgub tõde, aga siis on see petisest tegelane ju juba 10. klassi õpilane ja kui distantsõpet rohkem, õnnestub võib-olla ka aeg-ajalt hindeid ülespoole kergitada.

Eraldi küsimus, kas ikka on gümnaasiumis midagi teha põhikooli õpilasel, kes nt matemaatika eksamil vaevu kolme saab (või ei saagi 50% täis), viimasse raamatu luges tervenisti kuskil kolmandas klassis läbi ja muidu ka pigem laveerib, et hindeid kolmele punnitada, kui et midagi omandada. Ilmselt selliste vastuvõtmisest püüavadki keskkoolid hoiduda, aga kui pole muid võtta, lähevad needki loosi, kuigi on kahtlane, kaua nad gümnaasiumis siis vastu peavad. Sageli kukuvad ikkagi enne lõpuklassi jõudmist välja.

Mingist: ainult nelja-viieliste vastuvõtmisest võib enamik gümnaasiume ainult unistada (kui just pole tegu põhikooliga, kus hindeid kuidagi eriti leebelt pannakse).

+1
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mõni kool vaatab keskmist, mõni teatud ainete keskmist, mõni kõiki jooksvaid (!) hindeid. 4,2 ei ole gümnaasiumi kandideerija jaoks midagi hullu, kui sa just tippkoolidesse ei pürgi.

Tead sa kindlalt või milleks sellised väited?

4,2 on täiesti tavaline keskmine hinne Eesti absoluutse tipp kolme gümnaasiumite jaoks! Rääkimata siis tavalistest gümnaasiumitest.

Loeb särav silmavaade, erudeeritus, sotsiaalne intelligentsus, nutikus.

Suurim probleem teemaalgataja puhul tundub mulle isiklikult madal käitumise- ja hoolsushinne. Seda vaadatakse küll ja väga esimeses järjekorras.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

See oli nüüd mõni aasta tagasi, sisseastumistingimused on kindlasti muutunud paljudel koolidel, aga sulle julgustuseks – minulgi oli põhikooli lõpuks igasugu värvilisi hindeid, käitumine oli vist hea, aga olin ka lihtsalt laisvorst. Just oma hinnete pärast jäin ma juba esimeses voorus lati alla oma kolmanda valiku koolis, kus valiti keskmise hinde järgi (kuid hilisemate äraütlejate tõttu oleksin sinnagi koha saanud), kuid esimese kahe valiku koolis, kus katsed, võeti mind kohe vastu. Tegemist siis kindlasti eesti top koolidega. Ja seal läks mul hästi, eksamid sooritasin probleemideta 90+. Et kindlasti ei päde, et põhikooli kolmeline kõlbab vaid kutsekasse.

Edu sulle!

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mõni kool vaatab keskmist, mõni teatud ainete keskmist, mõni kõiki jooksvaid (!) hindeid. 4,2 ei ole gümnaasiumi kandideerija jaoks midagi hullu, kui sa just tippkoolidesse ei pürgi.

Tead sa kindlalt või milleks sellised väited?

4,2 on täiesti tavaline keskmine hinne Eesti absoluutse tipp kolme gümnaasiumite jaoks! Rääkimata siis tavalistest gümnaasiumitest.

Loeb särav silmavaade, erudeeritus, sotsiaalne intelligentsus, nutikus.

Suurim probleem teemaalgataja puhul tundub mulle isiklikult madal käitumise- ja hoolsushinne. Seda vaadatakse küll ja väga esimeses järjekorras.

Ma ei saa nüüd täpselt aru, millise minu väite vastu sa vaidled? Ma omaarust nagu ka väitsin, et suurema osa gümnaasiumide jaoks ei ole 4,2 mingi probleem. Tippkoolide osas jään enda juurde. Ma ei tea, mida sina silmas pead selle absoluutse tipu all, aga minu kogemused on tln kesklinnagümnaasiumidega. Kas just top-3, aga tippu kindlasti need koolid kuuluvad. Ja suur osa gümnaasiumidesse pääsejaid (teistes koolides pk lõpetanud) on ikkagi väga hea tunnistusega, kindlasti üle 4,2. Jah, ma ei tööta seal, ma ei ole vastuvõtukomisjonis, aga ma tean, milline tunnistus oli minu lastel ja nende klassikaaslastel, kes kesklinnakoolidesse sisse said ning nende uutel klassikaaslastel. (Ja selle jutuga ei taha ma sugugi öelda, et neisse koolidesse mõne kolmega tunnistusel sisse ei saa, saab küll, kui ise tark oled.)

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mõni kool vaatab keskmist, mõni teatud ainete keskmist, mõni kõiki jooksvaid (!) hindeid. 4,2 ei ole gümnaasiumi kandideerija jaoks midagi hullu, kui sa just tippkoolidesse ei pürgi.

Tead sa kindlalt või milleks sellised väited?

4,2 on täiesti tavaline keskmine hinne Eesti absoluutse tipp kolme gümnaasiumite jaoks! Rääkimata siis tavalistest gümnaasiumitest.

Loeb särav silmavaade, erudeeritus, sotsiaalne intelligentsus, nutikus.

Suurim probleem teemaalgataja puhul tundub mulle isiklikult madal käitumise- ja hoolsushinne. Seda vaadatakse küll ja väga esimeses järjekorras.

Ma ei saa nüüd täpselt aru, millise minu väite vastu sa vaidled? Ma omaarust nagu ka väitsin, et suurema osa gümnaasiumide jaoks ei ole 4,2 mingi probleem. Tippkoolide osas jään enda juurde. Ma ei tea, mida sina silmas pead selle absoluutse tipu all, aga minu kogemused on tln kesklinnagümnaasiumidega. Kas just top-3, aga tippu kindlasti need koolid kuuluvad. Ja suur osa gümnaasiumidesse pääsejaid (teistes koolides pk lõpetanud) on ikkagi väga hea tunnistusega, kindlasti üle 4,2. Jah, ma ei tööta seal, ma ei ole vastuvõtukomisjonis, aga ma tean, milline tunnistus oli minu lastel ja nende klassikaaslastel, kes kesklinnakoolidesse sisse said ning nende uutel klassikaaslastel. (Ja selle jutuga ei taha ma sugugi öelda, et neisse koolidesse mõne kolmega tunnistusel sisse ei saa, saab küll, kui ise tark oled.)

Ja minagi räägin Tallinnas Estonia puiesteel asuvatest Eesti tippkoolidest ning tean, milline põhikoolitunnistus oli minu kolmel lapsel ning osadel gümnaasiumiosasse sisse saanud klassikaaslastel.

Tõsi, võibolla vaadatakse lisaks, et kust koolist see 4,2 keskmise hindega põhikooli lõputunnistus tuleb. Tallinna Reaalkooli ja Inglise Kolledzi põhikooli lõputunnistus keskmise hindega 4,2 on ikka väga kõva sõna.

Ja jään oma seisukoha juurde. Lisaks katsete sooritusele loeb järgmise asjana noor inimene ise – tema mõttemaailm, argumenteerimisoskus ja silmaring, emotsionaalne intelligentsus ning kombed. Ehk siis vestlusvoor.

Põhikooli lõputunnistuse keskmine hinne ei tõmba küll kellelegi vett peale, kui sa seda ise ei tee.

 

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Põhikooli lõputunnistuse keskmine hinne ei tõmba küll kellelegi vett peale, kui sa seda ise ei tee.

Sellega ma päris nõus olla ei saa. Viimastel aastatel on mitmed koolid teinud vastuvõtu justnimelt tunnistuse (ja ka jooksvate hinnete põhjal). Jah, kesklinnakoolid mitte, aga kui juhtub, et TA eelistus on kool, kes katseid ei tee, siis võib keskmine hinne vee peale tõmmata küll. Praktiliselt kindel on aga see, et keskmine hinne 4,2 ei ole mitte see, mis vee peale tõmbaks. Nagu ma juba varem korduvalt olen märkinud.

Ja minagi räägin Tallinnas Estonia puiesteel asuvatest Eesti tippkoolidest ning tean, milline põhikoolitunnistus oli minu kolmel lapsel ning osadel gümnaasiumiosasse sisse saanud klassikaaslastel.

Kui su lastel ja nende klassikaaslastel oli keskmine alla 4, siis on nad pigem ikka erandlikud. Kui ma mõtlen oma nooremate peale, kes viimastel aastatel gümnaasiumisse on läinud, siis nende klassidest said kesklinnakoolidesse sisse ikkagi kiitusega lõpetajad või need, kellel oli lõputunnistusel üksikud neljad. Praeguste klassikaaslaste hulgas, tõsi, on ka üksikuid, kellel oli tunnistusel mõni kolm.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Teemaalgataja hinded tunduvad täiesti ok, et gümnaasiumisse sisse saada. Käitumise hinne rahuldav muidugi ei ole hea märk, sellega võib probleeme tekkida ja tuleks paremaks saada. Oma lapse kogemusest lisan, et oluline on ka see, millega laps kooliväliselt tegeleb – kas käib olümpiaadidel, trennis, tegeleb millegagi sügavuti ja kas on saavutusi. Neid asju tuleks siis vestlusel mainida ja olulisi asju välja tuua.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas tõesti on hinded gümnaasiumisse sissesaamisel nii olulised? Olen vaikselt lootnud, et katsete puhul arvestatakse eelkõige katsete tulemusi. Minu laps käib olümpiaadidel ja on ka riiklikul olümpiaadil hea tulemuse saanud, aga hinded küll kõik viied pole. Ka mitte neis ainetes, milles ta olümpiaadidel käib. Üldse on tema koolis hindamine kummaline: trimestri jooksul 4 hindelist tööd, ükski neist pole kontrolltöö ega teadaolevalt suurema kaaluga töö, aga kui juba üks neist 4 tööst on neli, siis trimestri hindeks viit ei saa.

Kas see on normaalne? Või tegelevad need õpetajad sellega, et mu lapsel oleks gümnaasiumisse sisse saamine raskem? Kuna laps on kehv suhtleja (no tõesti ei suuda hästi suulist vestlust arendada), siis on tal vaatamata võimekusele ikkagi risk soovitud koolide ukse taha jääda.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas tõesti on hinded gümnaasiumisse sissesaamisel nii olulised? Olen vaikselt lootnud, et katsete puhul arvestatakse eelkõige katsete tulemusi. Minu laps käib olümpiaadidel ja on ka riiklikul olümpiaadil hea tulemuse saanud, aga hinded küll kõik viied pole. Ka mitte neis ainetes, milles ta olümpiaadidel käib. Üldse on tema koolis hindamine kummaline: trimestri jooksul 4 hindelist tööd, ükski neist pole kontrolltöö ega teadaolevalt suurema kaaluga töö, aga kui juba üks neist 4 tööst on neli, siis trimestri hindeks viit ei saa.

Kas see on normaalne? Või tegelevad need õpetajad sellega, et mu lapsel oleks gümnaasiumisse sisse saamine raskem? Kuna laps on kehv suhtleja (no tõesti ei suuda hästi suulist vestlust arendada), siis on tal vaatamata võimekusele ikkagi risk soovitud koolide ukse taha jääda.

Üldiselt pigem pole kuigi olulised. Võimalik, et viimastel aastatel on olukord muutunud seoses sellega, et katsed on nüüd koroona tõttu internetis ja kardetakse, et keegi teeb sohki.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas tõesti on hinded gümnaasiumisse sissesaamisel nii olulised? Olen vaikselt lootnud, et katsete puhul arvestatakse eelkõige katsete tulemusi.

Jah, katsete puhul ikka katsed olulisemad. Veebikatsete puhul saad vestlusel ülesandeid nagunii, ükskõik mis hinded on. Lihtsalt osa koole on covidi ajal katsed ära jätnud ja võtavad ainult tunnistuse põhjal vastu. Ag akui sul olümpiaadil käija, siis nagunii pürib vast parematesse koolidesse ja neil on ikka endiselt katsed.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Üldse on tema koolis hindamine kummaline: trimestri jooksul 4 hindelist tööd, ükski neist pole kontrolltöö ega teadaolevalt suurema kaaluga töö, aga kui juba üks neist 4 tööst on neli, siis trimestri hindeks viit ei saa.

Mulle tundub küll kummaline selline hindamine. Paljud loodavad ju 5t isegi siis, kui on 4, 5, 4, 5, aga muidugi võib siis tegelikult hinne ka 4 tulla, võib ka olla,  et hinnetel on erinev kaal, oli mingi otsustav ja kokkuvõtlik töö või mahukam projekt või ülesanne, mille hindel on suurem kaal, kui algul on viied ja pärast neljad, aga käsitleti sama teemat, siis võib öelda, et areng on toimunud vales suunas jne. Aga kui hinded on 5, 4, 5, 5, siis on küll kummaline kokkuvõtteks 4 panna, välja arvatud juhul, kui 4 ongi saadud mingi töömahukama ülesande või kokkuvõtliku töö eest vms. Sellised reeglid peaks olema varem räägitud. Ma saan aru, et seal koolis on ka see põhimõte varem räägitud, aga mulle ei tundu see loogiline ega õiglane, kui tööd on sisult võrdse kaaluga. Mulle tundub selline hindamine õpimotivatsiooni pärssivana. Kas kolmede ja kahtede väljapanekul on sama põhimõte? Ja mis tehakse õpilasega, kelle hinded on 2, 3, 4, 5? Saab kahe? Ja kellel on 5, 3, 5, 5? Saab kolme?

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Üldse on tema koolis hindamine kummaline: trimestri jooksul 4 hindelist tööd, ükski neist pole kontrolltöö ega teadaolevalt suurema kaaluga töö, aga kui juba üks neist 4 tööst on neli, siis trimestri hindeks viit ei saa.

Mulle tundub küll kummaline selline hindamine. Paljud loodavad ju 5t isegi siis, kui on 4, 5, 4, 5, aga muidugi võib siis tegelikult hinne ka 4 tulla, võib ka olla, et hinnetel on erinev kaal, oli mingi otsustav ja kokkuvõtlik töö või mahukam projekt või ülesanne, mille hindel on suurem kaal, kui algul on viied ja pärast neljad, aga käsitleti sama teemat, siis võib öelda, et areng on toimunud vales suunas jne. Aga kui hinded on 5, 4, 5, 5, siis on küll kummaline kokkuvõtteks 4 panna, välja arvatud juhul, kui 4 ongi saadud mingi töömahukama ülesande või kokkuvõtliku töö eest vms. Sellised reeglid peaks olema varem räägitud. Ma saan aru, et seal koolis on ka see põhimõte varem räägitud, aga mulle ei tundu see loogiline ega õiglane, kui tööd on sisult võrdse kaaluga. Mulle tundub selline hindamine õpimotivatsiooni pärssivana. Kas kolmede ja kahtede väljapanekul on sama põhimõte? Ja mis tehakse õpilasega, kelle hinded on 2, 3, 4, 5? Saab kahe? Ja kellel on 5, 3, 5, 5? Saab kolme?

See on tõesti huvitav hindamismudel. Kas see ongi kooli hindamisjuhendis nii või on tegemist mõne õpetaja omaloominguga? (Selliseid õpetajaid olen ma küll kohanud, kes ei pane kokkuvõtvaks hindeks viit, kui jooksvates hinnetes on mõni kolm ja see on isegi mõistetav.)

0
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 36 )


Esileht Koolilaps Gümnaasiumisse sisse saamine