Esileht Väikelaps Hammustaja lasteaias

Näitan 21 postitust - vahemik 31 kuni 51 (kokku 51 )

Teema: Hammustaja lasteaias

Postitas:
Kägu

On ju kirjas, et õpetajad nägid hammustamist pealt ja keelasid hammustajat.

Kust ema teab seda? Ta pole ju rääkinud õpetajaga.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

On ju kirjas, et õpetajad nägid hammustamist pealt ja keelasid hammustajat.

Kust ema teab seda? Ta pole ju rääkinud õpetajaga.

Sellepärast teab, et ta oma laps ütles??? Teemaalgatuses on ju nii kirjas. Miks peaks hammustatud laps välja mõtlema, et õpetaja keelas hammustajat, kui see tegelikult nii ei olnud?

Miks sa sellist imelikku joru ajad? Järgmiseks äkki küsid, st kust ema teab, et üldse mingi vigastus on (tühja veristest kriimudest ja plaastrist, ta pole ju õpetajaga rääkinud). Või kust ta teab, et lapse lasteaed üldse olemas on, ta pole ju ühegi sealse õpetajaga rääkinud.

+1
-8
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ema igatahes ei saa üksnes lapse jutu põhjal teada, kas ja mida õpetaja veel tegi seoses selle situatsiooniga. Sellist objektiivset infoedastust ei saagi väikeselt lapselt oodata. Ainuõige on õpetajatega (eelkõige liikumisõpetajaga, kui hammustamised on kõik olnud võimlemistunnis) SUHELDA. Silmast silma, mitte lapse vahendusel.

+6
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

No mina tegin peale esimesi hambajälgi suulise päringu õpetajatele. Ja nad ei olnud teadlikud

Aga taluda korduvaid hammustamisi? Õpetajad olid nurgas sosistamas???

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul tekib samuti küsimus, et mis ei ole ema ikka veel õpetajatega sel teemal rääkinud? Laps on ju juba kolm korda hammustada saanud?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laps tuli kord sõimest  hambajälgedega – nina nägi välja nagu oleks peaaegu ära hammustatud. Hammustus oli nii tugev, et lausa verd oli jooksnud.

Rääkisin õpetajaga ja ta ütles, et neil on rühmas jah üks hammustaja. Palusin uurida , et ega hammustajal  ei ole mingit haigust.

See oli 20 a tagasi Põhja- Tallinnas elades , töötasin ise meditsiini alal ja HIV oli tollal veel täitsa teemaks.

Õnneks oli hammustaja selles mõttes terve ja peale seda enam laps hammustustega koju ei tulnud.

 

 

 

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lapse hammustamisega saab tegeleda ainult vahetult hammustamise järgselt, ehk siis õpetaja saab tegeleda kohe ja kohapeal. Nii paljud arvavad, et vanemad saavad midagi teha. 4-aastane elab siin ja praegu ja kui hammustamisele pole kohe õpetajate poolt reageeritud ( lapsega vesteldud, ta nt tegevusest kõrvaldatud jne ) siis õhtul kodus ei pruugi see laps enam mäletadagi, et midagi sellist üldse juhtus. Vanemaid tuleb muidugi teavitada, et selline probleem lasteaias esineb. Vanem saab kodus lapsega arutada kuidas ei tohi teisele haiget teha, hammustades saab teine laps haiget jne, kuid kui peres pole sellist situatsiooni esinenud, kui nt polegi peres rohkem lapsi ja laps puutub teiste lastega kokku ainult lasteaias, siis kuidas vanem saab rohkemat teha. -Lapsevanem pole kunagi näinudki olukorda, et laps teist last hammustab ja ei saa siis ka kuidagi õpetada, et selline käitumine on vale.

Sotsiaalselt sobivat käitumist on ikka hea õpetada õpetajatel sotsiaalses situatsioonis lasteaias – seda ju tuuakse ka ühe põhjusena, miks on hea kui lapsed lasteaias käivad, see annab võimaluse sotsialiseerumiseks. Ujumist on ka raske õpetada ilma vette minemata, oleme kodus ja mängime kõhuli voodis et ujume ja pärast vees olles selgub, et siiski ei õppinud voodis olles ujuma. Nii nagu on teemaalgatajal raske õpetada kodus oma last julgeks ja vastuhakkavaks on ka selle hammustava lapse vanematel raske õpetada kodus teiste lastega sõbralikku suhtlemist.

Suurtes joontes on kõik õige, aga kodus saab väga edukalt tegeleda sellega, et laps enam vägivaldselt ei käituks. Ja peabki tegelema. Tean, sest mul oli kodus 2,5 aastane lööja. Kippus virutama lasteaias kõigile, kui miski ei meeldinud. Aga temal oli see otseselt seotud sellega, et eneseväljendusoskus polnud veel piisavalt hea. Kuid, õpetajate ja minuga koostöös lõppes selline löömine sisuliselt enne, kui see õieti alatagi jõudis, oli probleemiks umbes 2-3 nädalat meil. Kodus päevad otsa jahusime sellest, kuidas me teeme pai ja räägime, kui midagi teeb kurvaks ja löömine on paha ja löömisega saab mängukaru haiget, emme haiget jne. Ja kui 2,5a saab aru ja õpib, et see pole sotsiaalselt normaalne käitumine, siis normintellektiga 4a peab sellest juba ammugi aru saama. Ta ei ole enam mingi titt. Aga, lapse vanemad peavad teadma, lisaks peavad nad tunnistama, et see on probleem ja kolmandaks peavad nad olema motiveeritud seda probleemi ka lahendama. Jah, õpetajad peaksid (ammu oleksid pidanud) selle lapse samuti erijälgimise alla võtma võimlemistunni ajaks ja ennetama igasugust hammustamist.

Huvitav, kuidas teemaalgataja lapsel läheb? Kas tema mure on saanud lahenduse?

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Keegi hirmsati miinustab siin. Ei tea, kas need miinustajad ongi mõne hanmustava lasteaialapse vanemad.

Miks sa plusside kohta ei küsi? Kiita võib, laita mitte?

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lapse hammustamisega saab tegeleda ainult vahetult hammustamise järgselt, ehk siis õpetaja saab tegeleda kohe ja kohapeal. Nii paljud arvavad, et vanemad saavad midagi teha. 4-aastane elab siin ja praegu ja kui hammustamisele pole kohe õpetajate poolt reageeritud ( lapsega vesteldud, ta nt tegevusest kõrvaldatud jne ) siis õhtul kodus ei pruugi see laps enam mäletadagi, et midagi sellist üldse juhtus. Vanemaid tuleb muidugi teavitada, et selline probleem lasteaias esineb. Vanem saab kodus lapsega arutada kuidas ei tohi teisele haiget teha, hammustades saab teine laps haiget jne, kuid kui peres pole sellist situatsiooni esinenud, kui nt polegi peres rohkem lapsi ja laps puutub teiste lastega kokku ainult lasteaias, siis kuidas vanem saab rohkemat teha. -Lapsevanem pole kunagi näinudki olukorda, et laps teist last hammustab ja ei saa siis ka kuidagi õpetada, et selline käitumine on vale.

Sotsiaalselt sobivat käitumist on ikka hea õpetada õpetajatel sotsiaalses situatsioonis lasteaias – seda ju tuuakse ka ühe põhjusena, miks on hea kui lapsed lasteaias käivad, see annab võimaluse sotsialiseerumiseks. Ujumist on ka raske õpetada ilma vette minemata, oleme kodus ja mängime kõhuli voodis et ujume ja pärast vees olles selgub, et siiski ei õppinud voodis olles ujuma. Nii nagu on teemaalgatajal raske õpetada kodus oma last julgeks ja vastuhakkavaks on ka selle hammustava lapse vanematel raske õpetada kodus teiste lastega sõbralikku suhtlemist.

Suurtes joontes on kõik õige, aga kodus saab väga edukalt tegeleda sellega, et laps enam vägivaldselt ei käituks. Ja peabki tegelema. Tean, sest mul oli kodus 2,5 aastane lööja. Kippus virutama lasteaias kõigile, kui miski ei meeldinud. Aga temal oli see otseselt seotud sellega, et eneseväljendusoskus polnud veel piisavalt hea. Kuid, õpetajate ja minuga koostöös lõppes selline löömine sisuliselt enne, kui see õieti alatagi jõudis, oli probleemiks umbes 2-3 nädalat meil. Kodus päevad otsa jahusime sellest, kuidas me teeme pai ja räägime, kui midagi teeb kurvaks ja löömine on paha ja löömisega saab mängukaru haiget, emme haiget jne. Ja kui 2,5a saab aru ja õpib, et see pole sotsiaalselt normaalne käitumine, siis normintellektiga 4a peab sellest juba ammugi aru saama. Ta ei ole enam mingi titt. Aga, lapse vanemad peavad teadma, lisaks peavad nad tunnistama, et see on probleem ja kolmandaks peavad nad olema motiveeritud seda probleemi ka lahendama. Jah, õpetajad peaksid (ammu oleksid pidanud) selle lapse samuti erijälgimise alla võtma võimlemistunni ajaks ja ennetama igasugust hammustamist.

Huvitav, kuidas teemaalgataja lapsel läheb? Kas tema mure on saanud lahenduse?

Kodus saab tegeleda juhul, kui vanem probleemist teadlik on ja õpetaja asi on sellest vanemale teada anda. Vanem ei peaks olema see, kes läheb küsima õpetajalt, kes tema last hammustas vaid õpetaja peaks teatama vanemale, et nii juhtus. See paneb mind arvama, et ka selle hammustaja perekond ei pruugi hammustamisest midagi teada. Hammustaja nüüd vaevalt ise läks koju seda ütlema, et kedagi hammustas.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lapse hammustamisega saab tegeleda ainult vahetult hammustamise järgselt, ehk siis õpetaja saab tegeleda kohe ja kohapeal. Nii paljud arvavad, et vanemad saavad midagi teha. 4-aastane elab siin ja praegu ja kui hammustamisele pole kohe õpetajate poolt reageeritud ( lapsega vesteldud, ta nt tegevusest kõrvaldatud jne ) siis õhtul kodus ei pruugi see laps enam mäletadagi, et midagi sellist üldse juhtus. Vanemaid tuleb muidugi teavitada, et selline probleem lasteaias esineb. Vanem saab kodus lapsega arutada kuidas ei tohi teisele haiget teha, hammustades saab teine laps haiget jne, kuid kui peres pole sellist situatsiooni esinenud, kui nt polegi peres rohkem lapsi ja laps puutub teiste lastega kokku ainult lasteaias, siis kuidas vanem saab rohkemat teha. -Lapsevanem pole kunagi näinudki olukorda, et laps teist last hammustab ja ei saa siis ka kuidagi õpetada, et selline käitumine on vale.

Sotsiaalselt sobivat käitumist on ikka hea õpetada õpetajatel sotsiaalses situatsioonis lasteaias – seda ju tuuakse ka ühe põhjusena, miks on hea kui lapsed lasteaias käivad, see annab võimaluse sotsialiseerumiseks. Ujumist on ka raske õpetada ilma vette minemata, oleme kodus ja mängime kõhuli voodis et ujume ja pärast vees olles selgub, et siiski ei õppinud voodis olles ujuma. Nii nagu on teemaalgatajal raske õpetada kodus oma last julgeks ja vastuhakkavaks on ka selle hammustava lapse vanematel raske õpetada kodus teiste lastega sõbralikku suhtlemist.

Suurtes joontes on kõik õige, aga kodus saab väga edukalt tegeleda sellega, et laps enam vägivaldselt ei käituks. Ja peabki tegelema. Tean, sest mul oli kodus 2,5 aastane lööja. Kippus virutama lasteaias kõigile, kui miski ei meeldinud. Aga temal oli see otseselt seotud sellega, et eneseväljendusoskus polnud veel piisavalt hea. Kuid, õpetajate ja minuga koostöös lõppes selline löömine sisuliselt enne, kui see õieti alatagi jõudis, oli probleemiks umbes 2-3 nädalat meil. Kodus päevad otsa jahusime sellest, kuidas me teeme pai ja räägime, kui midagi teeb kurvaks ja löömine on paha ja löömisega saab mängukaru haiget, emme haiget jne. Ja kui 2,5a saab aru ja õpib, et see pole sotsiaalselt normaalne käitumine, siis normintellektiga 4a peab sellest juba ammugi aru saama. Ta ei ole enam mingi titt. Aga, lapse vanemad peavad teadma, lisaks peavad nad tunnistama, et see on probleem ja kolmandaks peavad nad olema motiveeritud seda probleemi ka lahendama. Jah, õpetajad peaksid (ammu oleksid pidanud) selle lapse samuti erijälgimise alla võtma võimlemistunni ajaks ja ennetama igasugust hammustamist.

Huvitav, kuidas teemaalgataja lapsel läheb? Kas tema mure on saanud lahenduse?

Kodus saab tegeleda juhul, kui vanem probleemist teadlik on ja õpetaja asi on sellest vanemale teada anda. Vanem ei peaks olema see, kes läheb küsima õpetajalt, kes tema last hammustas vaid õpetaja peaks teatama vanemale, et nii juhtus. See paneb mind arvama, et ka selle hammustaja perekond ei pruugi hammustamisest midagi teada. Hammustaja nüüd vaevalt ise läks koju seda ütlema, et kedagi hammustas.

Jah, täitsa nõus. Seda ütlesin juba enda esimeses postituses, et õpetajate reageering on olnud leige ja probleemiga tegelemine täiesti puudulik. See ei ole normaalne, kui lapsevanem peab käima ja küsima ja ise taga ajama, et kes hammustas, miks hammustas, kuidas juhtus ja kas mingeid lahendusi ka on. Seda enam, et keegi on ju lapse ära plaasterdanud lasteaias ometi!? Lihtsalt, mõtlen meie lasteaia peale ja ei kujuta ettegi, et selline olukord kuidagi õpetajate poolt nö “suure kella külge” ei läheks. See soovitus oli rohkem teemaalgatajale, et igaks juhuks tuleb vaim valmis panna, et hammustaja lapse vanemad nagu väga ei tahagi probleemi tunnistada ega sellega tegeleda. Tuleb ette. Aga loodetavasti see nii siiski pole.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

MInu 2-aastane laps ka hammustas, päevapealt tekkis ja kadus. Lasteaias ei käinud sel ajal, aga sai räägitud ja peegeldatud, ikka lõi hambad sisse. olime kodused ja tegeletud sai temaga pidevalt. Kestis vast paar kuud.

Aga 4-aastane peaks olema juba asjalikum, seega soovitan rääkida kasvatajaga ja läbi tema siis lapsevanemaga.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olen lasteaiaõpetaja ja kuna kogemust veel vähe, siis hammustajatega kokkupuude puudub. Siin mitmed süüdistavad, et õpetaja ei tee piisavalt, aga, mida siis peaks tegema? Ära hoida pole enamasti võimalik, selleks peaks olema koguaeg ikkagi konkreeetselt lapse kõrval. Aga kuidas peaks siis õpetaja pärast reageerima, kui lihtsalt “ei tohist” ei piisa?

Ausalt, praktika põhjal võin öelda, et ei kujutanud varem ettegi, milliseid probleemkohti õpetajatöös ette tuleb. Mõne lapsega riidlemisest (asja eest) võib teinekord saada sellised süüdistused, et anna olla (õpetaja oli kuri, lapsel trauma nüüd). Nn. mõtlemisetool on ka paljude meelest alandav ja kurjast. Et mis need vahendid siis on? Just sellise lapse puhul, kus mõistlik jutt ei aita ja põhjus-tagajärg seos veel ei tule?

Ja osa siin spekuleerivad, et kas teise osapoole vanem üldse teab, siis ega õpetaja ju saagi sellele vanemale rääkida, mida ta teise vanemaga rääkis. Tegelikult hakkan juba siin mõtlema ka selle üle, et kas õpetaja seaduse järgi üldse tohibki öelda, kes see hammustaja oli. Ega see andmekaitseseadusega seonduv on ka kõik üpriski keeruline ja kerge on libastuda.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olen lasteaiaõpetaja ja kuna kogemust veel vähe, siis hammustajatega kokkupuude puudub. Siin mitmed süüdistavad, et õpetaja ei tee piisavalt, aga, mida siis peaks tegema? Ära hoida pole enamasti võimalik, selleks peaks olema koguaeg ikkagi konkreeetselt lapse kõrval. Aga kuidas peaks siis õpetaja pärast reageerima, kui lihtsalt “ei tohist” ei piisa?

Ausalt, praktika põhjal võin öelda, et ei kujutanud varem ettegi, milliseid probleemkohti õpetajatöös ette tuleb. Mõne lapsega riidlemisest (asja eest) võib teinekord saada sellised süüdistused, et anna olla (õpetaja oli kuri, lapsel trauma nüüd). Nn. mõtlemisetool on ka paljude meelest alandav ja kurjast. Et mis need vahendid siis on? Just sellise lapse puhul, kus mõistlik jutt ei aita ja põhjus-tagajärg seos veel ei tule?

Ja osa siin spekuleerivad, et kas teise osapoole vanem üldse teab, siis ega õpetaja ju saagi sellele vanemale rääkida, mida ta teise vanemaga rääkis. Tegelikult hakkan juba siin mõtlema ka selle üle, et kas õpetaja seaduse järgi üldse tohibki öelda, kes see hammustaja oli. Ega see andmekaitseseadusega seonduv on ka kõik üpriski keeruline ja kerge on libastuda.

Alustava noore õpetajana – kas teil lasteaias mentorprogrammi või mingit muud vormi noore töötaja toetamiseks pole? Seal saab arutada tekkinud probleemsituatsioone ja võimalikke lahendusi. Kui pole, siis pead õpitud teoreetilisest materjalist sobivad kohad välja otsima ja neid mõtestama.

Lihtsalt “ei tohi” pole tõesti väga tõhus, sest ei õpetata seejärel kuidas peab – selle peaks laps nagu ise välja mõtlema.  On äkki lasteaed “Kiusamisest vabaks” programmiga liitunud (see lillade karudega) – seal mängitakse karudega sama olukord läbi ja otsitakse, kuidas on õige käitumine.

Kuri ja karjuv õpetaja polegi ju hea variant – noore õpetajana oled mingi suhtlemise alase kursuse ju läbinud. Sealt meenuta suhtlemise tasandeid.  Laste keelamine ja korrale kutsumiseks kasutatakse täiskasvanu tasandit, mitte kurja vanema tasandit.  Kui pooldad mõtlemistooli ja arvad, et lapsevanematele ei pruugi see meeldida , siis selliste teemade arutamiseks on ju hea kasutada lastevanemate koosolekut  – selgitate millistes situatsioonides seda kasutaksite, kui kaua jne.  Samuti saab lastele selgitada mis ja milleks see on.  Siingi vanemad ja kogenud kolleegid saavad ju anda nõu kuidas nemad on toiminud, mis töötab ja mis mitte.

 

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olen lasteaiaõpetaja ja kuna kogemust veel vähe, siis hammustajatega kokkupuude puudub. Siin mitmed süüdistavad, et õpetaja ei tee piisavalt, aga, mida siis peaks tegema? Ära hoida pole enamasti võimalik, selleks peaks olema koguaeg ikkagi konkreeetselt lapse kõrval. Aga kuidas peaks siis õpetaja pärast reageerima, kui lihtsalt “ei tohist” ei piisa?

Ausalt, praktika põhjal võin öelda, et ei kujutanud varem ettegi, milliseid probleemkohti õpetajatöös ette tuleb. Mõne lapsega riidlemisest (asja eest) võib teinekord saada sellised süüdistused, et anna olla (õpetaja oli kuri, lapsel trauma nüüd). Nn. mõtlemisetool on ka paljude meelest alandav ja kurjast. Et mis need vahendid siis on? Just sellise lapse puhul, kus mõistlik jutt ei aita ja põhjus-tagajärg seos veel ei tule?

Ja osa siin spekuleerivad, et kas teise osapoole vanem üldse teab, siis ega õpetaja ju saagi sellele vanemale rääkida, mida ta teise vanemaga rääkis. Tegelikult hakkan juba siin mõtlema ka selle üle, et kas õpetaja seaduse järgi üldse tohibki öelda, kes see hammustaja oli. Ega see andmekaitseseadusega seonduv on ka kõik üpriski keeruline ja kerge on libastuda.

Kuidas siis tööle said lasteaiaõpetajaks, kui ei tea mida teha mis olukorras tuleks ja kuidas tuleks probleemsituatsioonidest vanematega rääkida?

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Väga nõus 8:34 käoga (olen ka õpetaja).
Lihtsalt keelamine ega tagantjärele kurjustamine ei olegi efektiivsed laste mõjutamise viisid, väga hea variant on olukorrad hoopis lastega / laste ees läbi mängida ja seejärel juhitud arutelus analüüsida – mis oli hästi, mis läks valesti, mida keegi tunda võis, kuidas paremini oleks saanud. Seejuures ühe probleemiga peab tegelema pikemalt, nädalaid läbiva teemana, et see lastes ka kinnistuks.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Miks üldse on 4-ja 6-aastane ühes võimlemistunnis? Kas nii suure vanusevahega lapsed käivad siis ühes rühmas? Kuidas ei saa olukorda ära hoida, paigutades need lapsed näiteks üksteisest kaugele seisma tunni ajaks? Kaugelt ju ei saa hammustada.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina olen lasteaiaõpetaja ja kuna kogemust veel vähe, siis hammustajatega kokkupuude puudub. Siin mitmed süüdistavad, et õpetaja ei tee piisavalt, aga, mida siis peaks tegema? Ära hoida pole enamasti võimalik, selleks peaks olema koguaeg ikkagi konkreeetselt lapse kõrval. Aga kuidas peaks siis õpetaja pärast reageerima, kui lihtsalt “ei tohist” ei piisa?

Ausalt, praktika põhjal võin öelda, et ei kujutanud varem ettegi, milliseid probleemkohti õpetajatöös ette tuleb. Mõne lapsega riidlemisest (asja eest) võib teinekord saada sellised süüdistused, et anna olla (õpetaja oli kuri, lapsel trauma nüüd). Nn. mõtlemisetool on ka paljude meelest alandav ja kurjast. Et mis need vahendid siis on? Just sellise lapse puhul, kus mõistlik jutt ei aita ja põhjus-tagajärg seos veel ei tule?

Ja osa siin spekuleerivad, et kas teise osapoole vanem üldse teab, siis ega õpetaja ju saagi sellele vanemale rääkida, mida ta teise vanemaga rääkis. Tegelikult hakkan juba siin mõtlema ka selle üle, et kas õpetaja seaduse järgi üldse tohibki öelda, kes see hammustaja oli. Ega see andmekaitseseadusega seonduv on ka kõik üpriski keeruline ja kerge on libastuda.

Õpetajal peavad silmad olema ilmselt ka selja taga. See tähendab, et kui laps on lasteaias ühe korra saanud hammustada, siis tuleb seda paari kullipilgul jälgida ja ENNETADA hammustamise olukorda. Ehk jah, võimlemistunnis oledki kõrval või on abiõpetaja. Plahvatusohtlikud olukorrad ära ennetada ja last nö läbi näha ja sellega tegeleda on oluliselt lihtsam, kui pärast tagajärgedega maadelda. Ma saan aru, kui oleks esmakordne juhtum, et siis tõesti ei osatud ette näha, aga teemaalgataja puhul on ju juhtunud 3 korda juba. Minu laste lasteaias tehakse probleemsete lastega õpetajate poolt konkreetselt üks-ühele tööd näiteks. Halvasti käitunud laps eemaldatakse kohe situatsioonist sõnaga “stopp” ning seejärel õpetaja viib ta eraldi (kuskile rahulikumasse nurka, teise ruumi) ja vestleb temaga pikemalt. Millest ja kuidas, ma ei tea, aga meil on kõik halvasti käitujad saadud kontrolli alla. Ju siis õpetajad teavad. Aga meil on muidu ka kiusamisvaba lasteaed ja kõik mängivad kõigiga (ka väiksematega), mingit eraldi sõprade punte ja gänge tekkida ei lasta. Lasteaia direktor väga palju ka soodustab õpetajate koolitamist erinevates valdkondades. Äkki on sul kanpõhjust pöörduda tööandja poole, kuna mingis valdkonnas teadmisi vajaka?

Minul lapsevanemana muidugi tekib hoopis küsimus, et kuidas sa õpetajaks said? Lastepsühholoogiat õppinud ei ole? Probleemolukordade lahendamist samuti mitte? Keeruliste laste ja olukordade kohta iseseisvalt raamatuid lugenud? Mida te seal koolis tegite siis?

Veel küsin, kas õpetajale teeks olukorra siis lihtsamaks, kui iga füüsilise vägivalla juhtumi korral lapsevanem pöörduks politseisse? Et andmekaitse probleemidega hakkama saada? Päriselt või…..

+3
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lastel lastakse võimlemistunnis mürada ja müramise käigus hammustas? Kas see tund pole siis mitte erinevate mängude ja harjutuste tegemiseks mõeldud vaid ongi kogu tunni sisu laste jooksmine ja vaba müramine? Mind nagu huvitab, kuidas see tund siis välja näeb, et nii seal juhtuda saab juba kolm korda.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lapsevanemana ma paluks lasteaialt võimalust külastada seda võimlemise tundi, sest ma tahan oma silmaga näha, kuidas saab see hammustamine seal võimalik olla. Kui üks laps teise eest ära läheb ja teine laps muudkui kõnnib või jookseb konkreetselt eest ära mineval lapsel järel, kas siis õpetajad ei pane tähele, et midagi toimub, miks see üks eest ära läheb ja teine aina järgi käib?

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lihtsalt “ei tohi” pole tõesti väga tõhus, sest ei õpetata seejärel kuidas peab – selle peaks laps nagu ise välja mõtlema.  Kuri ja karjuv õpetaja polegi ju hea variant – noore õpetajana oled mingi suhtlemise alase kursuse ju läbinud. Sealt meenuta suhtlemise tasandeid.  Laste keelamine ja korrale kutsumiseks kasutatakse täiskasvanu tasandit, mitte kurja vanema tasandit.

Selleks, et laps suudaks selle ise välja mõelda, peaks tal ju olema veidi analüütilist mõtlemist,  põhjus-tagajärg seos, aga kui see veel puudub? Jah, muidugi, kui on suurem laps, siis istud maha ja räägid, aga hammustajad üldjuhul ju ei ole selles kohas veel.

Selles mõttes on antud TA lugu erandlik, et hammustamine toimub ühes konkreetses situatsioonis ja kohas ainult – kummaline olukord, aga kui see tõesti nii on, siis seal peaks tõesti olema võrdlemisi kerge seda ennetada.  Enamasti toimub hammustamine aga ju rühmaruumis ja ootamatult. Võid 2 meetri kaugusel olla ja näha, aga lihtsalt ei jõua ära hoida.

Riidlemise mõistet ilmselt mõtestatakse väga subjektiivselt. Mina ei pea selle all kindlasti mitte karjumist silmas, vaid rangel toonil kõnelemist, mis jällegi mõne vanema puhul on ka juba liig mis liig. Samas, mida siis ikkagi teha, kui laps sellest arutlemisest ja ilusast rääkimisest aru ei saa ja ikkagi hammustab?

Parastada, et kuidas sa küll õpetajaks said on üsna ründav käitumine ning on sama palju edasiviiv kui lapse peale karjumine.

0
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kuidas asi läks siis? Kas saite probleemile lahenduse?

0
0
Please wait...

Näitan 21 postitust - vahemik 31 kuni 51 (kokku 51 )


Esileht Väikelaps Hammustaja lasteaias