Mismoodi toimub tänapäeval hindamine? Saan aru et on arvestuslikud hinded ja protsesshinded – ehk siis kontrolltööd ja mingid jooksvad hinded erinevate asjade eest. Kui vaatan mismoodi õpetahad koondavad jooksvaid hindeid (protsess- ja arvestuslikud hinded) trimestri hindeks siis jääb täiesti arusaamatuks. Tundub et mingit süsteemi ei olegi. Kui sul just kõik ühte sorti hinded ei ole (kõik viied, kõik neljad, kõik kolmed jne) siis võib õpetaja hinde kokku panna täiesti suvaliselt.
Näiteks
1
protsesshinnete keskmine 4,4 – trimestri hinne 5
2
protsesshinnete ja arvestuslike hinnete keskmine keskmine 3,75 – trimestri hinne 3
Sama aine eraldi ainult arvestuslikud hinded keskmine 4,2
3
protsesshinnete ja arvestuslike hinne keskmine 3,66 – trimester 3
arvestuslikud keskmine 3,47
samas aines sama õpetaja pandud hinnetega teine trimester
protsesshinnete ja arvestuslike hinne keskmine 3,56 – trimester 3
arvestuslikud keskmine 3,66
Arusaamatu. Kas tänapäeval võimaldabki haridusameti hindamisjuhend õpetajal oma suva järgi hindeid panna, kui hinded on kahevahel või pisut ühele või teisele poole ülekaalus? Siis ei pane imestama jah, kui sellises olukorras hakkab mängima rolli isiklik tuju või meeldimine. Jah kui on ikka 100% 5 või 100% 4 ja ei ühtegi teist hinnet siis vist ei teki sellist olukorda kuid need on pigem harvad erandid. Reeglina ongi hinded kahe vahel.