Esileht Koolilaps hindamine

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 32 )

Teema: hindamine

Postitas:

Mismoodi toimub tänapäeval hindamine? Saan aru et on arvestuslikud hinded ja protsesshinded – ehk siis kontrolltööd ja mingid jooksvad hinded erinevate asjade eest. Kui vaatan mismoodi õpetahad koondavad jooksvaid hindeid (protsess- ja arvestuslikud hinded) trimestri hindeks siis jääb täiesti arusaamatuks. Tundub et mingit süsteemi ei olegi. Kui sul just kõik ühte sorti hinded ei ole (kõik viied, kõik neljad, kõik kolmed jne) siis võib õpetaja hinde kokku panna täiesti suvaliselt.

Näiteks
1
protsesshinnete keskmine 4,4 – trimestri hinne 5
2
protsesshinnete ja arvestuslike hinnete keskmine keskmine 3,75 – trimestri hinne 3
Sama aine eraldi ainult arvestuslikud hinded keskmine 4,2
3
protsesshinnete ja arvestuslike hinne keskmine 3,66 – trimester 3
arvestuslikud keskmine 3,47
samas aines sama õpetaja pandud hinnetega teine trimester
protsesshinnete ja arvestuslike hinne keskmine 3,56 – trimester 3
arvestuslikud keskmine 3,66

Arusaamatu. Kas tänapäeval võimaldabki haridusameti hindamisjuhend õpetajal oma suva järgi hindeid panna, kui hinded on kahevahel või pisut ühele või teisele poole ülekaalus? Siis ei pane imestama jah, kui sellises olukorras hakkab mängima rolli isiklik tuju või meeldimine. Jah kui on ikka 100% 5 või 100% 4 ja ei ühtegi teist hinnet siis vist ei teki sellist olukorda kuid need on pigem harvad erandid. Reeglina ongi hinded kahe vahel.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

teil on kooli hindamisjuhend, loe seda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.06 12:24; 07.06 12:27; 07.06 19:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

juhendis on kirjas, et hinded koondatakse trimestri hinneteks. Kuidas? Seda pole täpsustatud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

meil pole õnneks neid kahevahel hindeid olnud, sp tundub siiani kõik loogiline. Näis, kuidas põhikooliastmes.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.06 12:24; 07.06 12:27; 07.06 19:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei mõista ühte asja. Kui need protsesshinded, mida siis koduste tööde ja muude tunnis vastamise eest pannakse ei loe, milleks neid üldse panna???? Või kui neid siiski arvestatakse siis miks ühes trimestris arvestatakse ja teises mitte. Oleks veel erinevad õpetajad aga üks ja sama õpetaja on. Kord arvestab kord ei arvesta ning selgelt lapse kahjuks. Ehk siis kui on madalama hinde panemiseks vaja protsesshinded kaasata siis kaasab ja kui protsesshinded võimaldaksid panna parema hinde siis ei arvesta. Mitte mingit selgust pole ja vägisi tekib tunne, et õpetaja hinnang on kallutatud. Seda enam et tean et neil on lapsega omavahelisi hõõrdumisi olnud

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on stuudiumis kirjas, et keskmine hinne pole ei pruugi olla aluseks trimestrihinde panekuks vms. Eks iga aineõpetaja teab paremini lapse tõelist taset.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil on stuudiumis kirjas, et keskmine hinne pole ei pruugi olla aluseks trimestrihinde panekuks vms. Eks iga aineõpetaja teab paremini lapse tõelist taset.

???

Kui aineõpetaja teab hinnetetagi lapse taset, milleks siis hinded? Olgu siis üldse kujundav hindamine kui pole vahet mis on hinded, trimestri ja aasta hinne pannakse ikka laest.

Ma ei ole kindel selles õpetajas, et ta hindab objektiivselt teadmisi. Kuna aine on ka selline, kus mitmed hinded saab panna tunde järgi nagu parasjagu tundub – kirjandid, loovad ülesanded, siis olengipeaaegu kindel et see hinne kujunes palju näo järgi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Arvutan siin neid hindeid ja mõtlen. Kui võtta trimestrite kaupa siis ainult üks trimester peaks tulema kokku 3. Kui arvestan ainult arvestuslikke hindeid on üks veerand kolm ja kui kõiki hindeid siis teine veerand kolm. Kokku ikka peaks kolme veerandi peale tulema ainult üks kolm. Panin kõik arvestuslikud hinded aasta lõikes kokku ja sain keskmiseks 4,66. Kõik hinded kokku on keskmine 4,6 napilt aga ma näen siin aasta hindeks tulemas neli mitte kolm.

Selline süsteem õpetab vaid ühte – tuleb õpetajale mett mokale määrida ja siis saab kõik mis vaja. On vist ka elus nii. Haige süsteem. Aga nii on küll jah. Õppetund on see, et see kellel on võim teeb mis tahab. Reaalselt sinu saavutused ei loe. Onupojapoliitikalik käitumine loeb.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

pole midagi. eks ma siis õpetan lapsele, et hinne kujuneb selle pealt kui hästi sa õpetajaga läbi saad.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

meenub endagi kooliajast sügaval nõukaajal õpetajaid, igasuguseid. Oli õpetaja kes ei kannatanud mind silmaotsaski aga hindas mu tõid alati õiglaselt. Täiskasvanuna on mul tema ees sügav asutus tekkinud. Jah lapsena kaklesime aga tegelikult on see inimene austuse ära teeninud.
Aga oli ka selliseid õpetajaid, kelle puhul kõik olenes sellest kas sa meeldisid talle või mitte. Kui olid lemmik siis said ka häid hindeid ja kui polnud siis keerati ikka ära kui vähegi võimalik oli.

Selline süsteem õpetab ka elus suhtuma nii, et minu panus ja oskused ei loe. Perselakkumine on see, mis on määrav.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Igas koolis on olemas hindamisjuhend ja üldiselt on see ka avalikult kättesaadav. Kui kodulehelt ei leia, tasub koolist küsida.
Koolis, kus töötan, on kirjas, et arvestuslikel hinnetel on suurem kaal. Milline see kaal täpselt on ja kuidas keegi täpselt hindeid kokku arvutab, on õpetaja otsustada. Küll aga on nõutud, et õpilased on eelnevalt kurssi viidud sellega. Mina isiklikult räägin sellest iga õppeaasta alguses igale klassile ja siis veel täiendavalt iga perioodihinde panemisel, vahepeal lisakski. Ja ikka mõni õpilane arvab, et tunnihinne peaks olema sama kaaluga kui kontrolltöö hinne (kui see on õpilasele kasulikum). Eks vanematele räägitakse siis ka, et ei tea kuidas õpetaja hindab. Tegelikult teavad nad väga hästi, olen näitlikult tahvlile oma hindamissüsteemi teinud ja kõik on sellest aru saanud.

Seejuures hindan ma veel isegi leebelt ja perioodihinnetel kahe hinde vahel oleval juhul panen alati kõrgema hinde. Näo järgi ei hinda, küll aga näen teinekord vaeva, et mõni nõrgem õpilane siiski oma kolmekese kätte saaks, kui tõesti on näha, et ta küll püüab, aga rohkem ei suuda. Ja mõni saab vahel pisut hinnaalandust (veel leebemat hindamist), kui tundub, et see võiks motiveerida teda rohkem püüdma. Mu meelest on see päris tihti töötanud ka.
Kes käituda ei oska ja end igatpidi vastikuks teeb, see saab kehvema käitumishinde, aga ausõna see ei mõjuta tema ainehinnet.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajad tõepoolest panevadki “oma suva” järgi hindeid. Õpetajad lähtuvad alati lapsest ja hindavad alati nii, nagu lapse arengule kõige kasulikum on. Keskmist oskab e-kool või stuudium ise arvutada, selleks pole õpetajat vaja. Paljude koolide hindamisjuhendis on lausa punkt: kokkuvõttev hinne ei ole artimeetiline keskmine!
Õpetaja võib tunnustada seda, et laps on end kokku võtnud ja õppeedukus on perioodi lõpus paranenud või vastupidi. Õpetaja võib arvestada, et parandatud hinne ei ole ikka päris seesama, mis kohe saadud. Mõnel õpilasel on kõik hinded parandatud! Õpetaja võib hindamisel arvetada lapse suhtumist õppetöösse ja tema võimeid. Samade hinnete puhul võibki mõni taibu saada madalama ja kehvade võimetaga laps parema hinde. Sest esimene on seanahka vedanud ja teine kõvasti pingutanud!
Näide gümnasistide hindamisest: õpilane on kaks kolmandikku pooleaastasest kursusest vähemalt rahuldavale õppinud ja arvab nüüd, et viimast kolmandikku pole üldse vaja nuusutada!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 07.06 16:57; 07.06 17:02; 07.06 17:04; 07.06 17:07; 08.06 06:13; 08.06 19:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma ei mõista ühte asja. Kui need protsesshinded, mida siis koduste tööde ja muude tunnis vastamise eest pannakse ei loe, milleks neid üldse panna???? Või kui neid siiski arvestatakse siis miks ühes trimestris arvestatakse ja teises mitte. Oleks veel erinevad õpetajad aga üks ja sama õpetaja on. Kord arvestab kord ei arvesta ning selgelt lapse kahjuks. Ehk siis kui on madalama hinde panemiseks vaja protsesshinded kaasata siis kaasab ja kui protsesshinded võimaldaksid panna parema hinde siis ei arvesta. Mitte mingit selgust pole ja vägisi tekib tunne, et õpetaja hinnang on kallutatud. Seda enam et tean et neil on lapsega omavahelisi hõõrdumisi olnud

Tihti on hindeid vaja panna selleks, et laps viitsiks korralikult kaasa töötada. Igas tunnis leidub lapsi, kes küsivad: “Kas selle eest saab hinde?” Milleks see küsimus?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 07.06 16:57; 07.06 17:02; 07.06 17:04; 07.06 17:07; 08.06 06:13; 08.06 19:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

pole midagi. eks ma siis õpetan lapsele, et hinne kujuneb selle pealt kui hästi sa õpetajaga läbi saad.

Aga loomulikult on see oluline! Püüdlikkus, korralikkus, viisakus jms on väga olulised. Väiksemate võimetega laps võibki tänu sellele saada parema hinde kui ülbe, lohakas ja ninakas taibu.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 07.06 16:57; 07.06 17:02; 07.06 17:04; 07.06 17:07; 08.06 06:13; 08.06 19:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

meenub endagi kooliajast sügaval nõukaajal õpetajaid, igasuguseid. Oli õpetaja kes ei kannatanud mind silmaotsaski aga hindas mu tõid alati õiglaselt. Täiskasvanuna on mul tema ees sügav asutus tekkinud. Jah lapsena kaklesime aga tegelikult on see inimene austuse ära teeninud.

Aga oli ka selliseid õpetajaid, kelle puhul kõik olenes sellest kas sa meeldisid talle või mitte. Kui olid lemmik siis said ka häid hindeid ja kui polnud siis keerati ikka ära kui vähegi võimalik oli.

Selline süsteem õpetab ka elus suhtuma nii, et minu panus ja oskused ei loe. Perselakkumine on see, mis on määrav.

Mitte perselakkumine, vaid viisakas ja korralik käitumine. Need on elus väga olulised.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 07.06 16:57; 07.06 17:02; 07.06 17:04; 07.06 17:07; 08.06 06:13; 08.06 19:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Seega kinnitavad ka siin õpetajad, et kasutavad süsteemi poolt antud vabu käsi hindamisel selleks, et hinnata lapse käitumist mitte aineaoskust. Selleks on käitumise hinne, kus saab end välja elada kui õpilane ei meeldi. Aine hinne peaks kajastama konkreetse aine oskuseid. Peaks, võiks, oleks – vahet pole tegelikult. Õppetund on selles, et pugeja on kasulik olla.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

muuseas käitumine käib kahes suunas. üleolevalt ja türanlikult käituva õpetajaga on ka õpilased altimad mässu tõstma ja “halvasti” käituma. Silmakirjaliku õpetajaga ei taha ka lapsed reeglitest kinni pidada.

Näiteks
Lapsed peavad olema kohal õigeaegselt ja hilinemist karistatakse eranditeta. Samas jääb õpetaja ise hiljaks, kasutab tunni aega kolleegidega suhtlemiseks jne.
Lapsed peavad vormistama tööd õigeageselt kuid ise ei vasta kirjadele ega täida e-kooli.
Lapsed saavad mittemeeldiva käitumise eest karistada halvema hindega ja märkustega, õpetaja on aga püha lehm, kellele on kõik lubatud ning keegi ei saa midagi öelda.
Õpilasel on õigus järelvastamisele teatud juhtudel kuid seda õigust ignoreeritakse ega lubata järgi vastata.

Kui õpetaja ise reeglitest kinni ei pea, miks peaksid lapsed?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Igas koolis on olemas hindamisjuhend ja üldiselt on see ka avalikult kättesaadav. Kui kodulehelt ei leia, tasub koolist küsida.

Koolis, kus töötan, on kirjas, et arvestuslikel hinnetel on suurem kaal. Milline see kaal täpselt on ja kuidas keegi täpselt hindeid kokku arvutab, on õpetaja otsustada. Küll aga on nõutud, et õpilased on eelnevalt kurssi viidud sellega. Mina isiklikult räägin sellest iga õppeaasta alguses igale klassile ja siis veel täiendavalt iga perioodihinde panemisel, vahepeal lisakski. Ja ikka mõni õpilane arvab, et tunnihinne peaks olema sama kaaluga kui kontrolltöö hinne (kui see on õpilasele kasulikum). Eks vanematele räägitakse siis ka, et ei tea kuidas õpetaja hindab. Tegelikult teavad nad väga hästi, olen näitlikult tahvlile oma hindamissüsteemi teinud ja kõik on sellest aru saanud.

Seejuures hindan ma veel isegi leebelt ja perioodihinnetel kahe hinde vahel oleval juhul panen alati kõrgema hinde. Näo järgi ei hinda, küll aga näen teinekord vaeva, et mõni nõrgem õpilane siiski oma kolmekese kätte saaks, kui tõesti on näha, et ta küll püüab, aga rohkem ei suuda. Ja mõni saab vahel pisut hinnaalandust (veel leebemat hindamist), kui tundub, et see võiks motiveerida teda rohkem püüdma. Mu meelest on see päris tihti töötanud ka.

Kes käituda ei oska ja end igatpidi vastikuks teeb, see saab kehvema käitumishinde, aga ausõna see ei mõjuta tema ainehinnet.

Hindamisjuhendi kohta juba kirjutasin, et seal on vaid üldsõnaliselt öeldud et hinded koondatakse trimestri hindeks. Rohkem mitte midagi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nägude järgi on alati hindeid pandud. Paide ja püüdlike laste hinded ümardatakse üles ja tootsilike laste hindeid alla. Mina ei meeldinud ka enda eesti keele õpetajale, parim hinne oli “3+”, lõpukirjandi sain ikka üle 90 protsendi (sh proovikirjandis kukutati läbi). Kokkuvõttes loevad teadmised, mitte hinne 😉

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.06 18:26; 08.06 09:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nägude järgi on alati hindeid pandud. Paide ja püüdlike laste hinded ümardatakse üles ja tootsilike laste hindeid alla. Mina ei meeldinud ka enda eesti keele õpetajale, parim hinne oli “3+”, lõpukirjandi sain ikka üle 90 protsendi (sh proovikirjandis kukutati läbi). Kokkuvõttes loevad teadmised, mitte hinne ????

Jah, nii ma ka lapsele selgitasin. Ta oli ikka üsna õnnetu, et vaatamata pingutamisele ja esialgsele oletusele, et vist saab kokku nelja, sai ikkagi kolme. Käisime ka järelaitamistundides eraõpetaja juures, et need teemad selgeks saada millega oli keeruline ja eraõpetaja silmis polnud nagu midagi hullu lahti, sai hakkama küll. Õnneks on järgmisest aastast uus õpetaja. Eks selgitangi lapsele, et hinded pole tegelikult näitajad Ka see on elukooli õppetund, et võimu omavad inimesed ei ole õiglased ning kasulikum endale on nendega hästi läbi saada, kui ei taha et sind taga kiusataks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 07.06 11:59; 07.06 12:25; 07.06 12:35; 07.06 13:50; 07.06 13:56; 07.06 14:00; 07.06 14:06; 07.06 17:46; 07.06 17:52; 07.06 17:54; 07.06 18:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen õpetaja. Meie koolis ei ole kohustust panna hinnet aritmeetilise keskmise järgi. Küll aga on reegel, et iga õppeperioodi alguses tuleb hindamispõhimõtteid õpilastele tutvustada, et nad oleksid teadlikud, kuidas kokkuvõttev hinne kujuneb. Igal õpetajal on oma aine eripäradest lähtuv isiklik hindamisjuhend. Ainus, mis on kõigile ühine on nö protsendiskaala (mitme protsendiga mingi hinne kujuneb) ning tähtajad tööde parandamiseks ja hinnete sissekandmiseks.

Näiteks minul võib ka vabalt kujuneda olukord, kus õpilase aritmeetiline keskmine on 3,7, aga kokku saab kolme. Või 4,4 tuleb kokku 5.

Toon praegu suvalise näite ühe õpilase hinnete pealt. Kui õpilane on saanud hinded: ühe rühmas tehtud loovülesande, kontrolltöö, kahe kirjaliku tunnitöö ja referaadi eest, siis kontrolltöö ja referaat kui mahukaimad ülesanded moodustavad kumbki 35% õppeperioodi hindest ning kolm väiksemat ülesannet igaüks 10% hindest.

Õpilastele tuletan hindamiskriteeriume iga perioodi alguses meelde, lisaks kirjutan ka eKooli, kui suure osakaaluga mingit hinnet arvestatakse, kuid iga õpetatava klassi peale on tavaliselt perioodi lõpus ikkagi vähemalt üks õpilane või vanem, kellele koondhinne üllatusena tuleb.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.06 19:26; 07.06 19:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidas teil käitumise aastahinne kujunes? 3.klassi lapsel 6 erinevat õpetajat, kellest 4 hindasid käitumise hindele “hea” ja 2 (sh klassijuhataja, kes algklassides annab mitut ainet) hindasid hindele “rahuldav”. Ning mis te arvate, mis hinne kokku tuli…. Mind lapsevanemana kurvastas see väga, vaatamata igapäevastele vestlustele koolipäeva suhtlemissituatsioonidest, pidevale toetamisele ja lapse pingutusele anda endast iga päev parim…. oli tulemuseks käitumishinde alandamine senisest “heast” “rahuldavaks”. Võib-olla olimegi siis kodus üle pingutanud, tulevikus võtame vabamalt.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.06 19:34; 07.06 20:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidas teil käitumise aastahinne kujunes? 3.klassi lapsel 6 erinevat õpetajat, kellest 4 hindasid käitumise hindele “hea” ja 2 (sh klassijuhataja, kes algklassides annab mitut ainet) hindasid hindele “rahuldav”. Ning mis te arvate, mis hinne kokku tuli…. Mind lapsevanemana kurvastas see väga, vaatamata igapäevastele vestlustele koolipäeva suhtlemissituatsioonidest, pidevale toetamisele ja lapse pingutusele anda endast iga päev parim…. oli tulemuseks käitumishinde alandamine senisest “heast” “rahuldavaks”. Võib-olla olimegi siis kodus üle pingutanud, tulevikus võtame vabamalt.

mina suhtleksin esmalt klassijuhataja ja siis õppejuhiga. see on hindamisreeglitega vastuolus.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 07.06 12:24; 07.06 12:27; 07.06 19:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidas teil käitumise aastahinne kujunes? 3.klassi lapsel 6 erinevat õpetajat, kellest 4 hindasid käitumise hindele “hea” ja 2 (sh klassijuhataja, kes algklassides annab mitut ainet) hindasid hindele “rahuldav”. Ning mis te arvate, mis hinne kokku tuli…. Mind lapsevanemana kurvastas see väga, vaatamata igapäevastele vestlustele koolipäeva suhtlemissituatsioonidest, pidevale toetamisele ja lapse pingutusele anda endast iga päev parim…. oli tulemuseks käitumishinde alandamine senisest “heast” “rahuldavaks”. Võib-olla olimegi siis kodus üle pingutanud, tulevikus võtame vabamalt.

Arvan, et kui klassijuhataja annab mitut ainet ja teised õpetajad ainult ühte, siis ilmselt on klassijuhatajal lapse käitumisest parem ülevaade. Klassijuhataja näeb ju ikka laiemat pilti – suhted klassikaaslastega, mõjutab ka tagasiside õpilastelt, võib-olla ka teistelt vanematelt, vm. Meie koolis on ka põhikoolis ja gümnaasiumis nii, et lõpliku käitumishinde otsustab klassijuhataja ning see ei pea 100% teiste õpetajate hinnangutest lähtuma (küll aga tuleb osata käitumishinnet adekvaatselt põhjendada).

Mind teeb veidi kurvaks, et on lapsevanemaid, kes näevad lapse madalat hinnet (ükskõik kas käitumise eest või mõnes aines) õpetajapoolse karistusena. Olen vahel mõne vanemaga kokkupuutudes taibanud, et sellele lapsevanemale ei olegi tähtis adekvaatset tagasisidet saada, vaid peamine, et lapsel oleks iga hinna eest head hinded.

Arvan, et õpetajalt võiks küsida, miks käitumishinne on rahuldav. Ilmselt ta oskaks seda põhjendada. Minu arvates ei tohiks just õpetaja käitumishindeks “hea” panna, kui ta tegelikult klassijuhatajana näeb, et lapse käitumises on olulisi puudujääke. Lapsevanemana tahan ise küll, et lapse hinded peegeldaksid võimalikult suurel määral tegelikkust, kuidas ma muidu teadvustaksin, et on probleem, millega tegeleda.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.06 19:26; 07.06 19:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Käitumishinde halvenemine eeldaks eelnevaid märkusi, arenguvestlustel välja toodud muresid, millele kodu pole reageerinud ja mis pole paranenud, mille osas saaks laps/pere reaalselt midagi paremaks muuta. Lapsevanemana olen teinud kõik endast oleneva lapse käitumise parandamiseks, laps käitub nii nagu ta jaksab… Niiet lapsevanemana vaatan iga õpetaja käitumishinnet eraldi kui adekvaatsemat tagasisidet, ja jätan üldhinde pigem kõrvale. Parim viis koolil lapse käitumist mõjutada on ikkagi otse vanemale teada anda ja ühiselt põhjusi-lahendusi arutada.
Kindlasti on hea ettepanek otse küsida, kuidas see hinne selliseks kujunes. Samas ei muuda see enam midagi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.06 19:34; 07.06 20:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Seega kinnitavad ka siin õpetajad, et kasutavad süsteemi poolt antud vabu käsi hindamisel selleks, et hinnata lapse käitumist mitte aineoskust. Selleks on käitumise hinne, kus saab end välja elada kui õpilane ei meeldi. Aine hinne peaks kajastama konkreetse aine oskuseid.

Kui laps laiskles tunnis või lausa puudus, siis ei saa ta käitumise hinnet, vaid hinde aineoskamatuse eest, selle eest, mis õppimata jäi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kuidas teil käitumise aastahinne kujunes?

Käitumise aastahinne on ju trimestrite järgi, õpetajad ei pea seda üldse panema (ainult klassijuhataja) õpetajad panevad igal trimestril oma käitumishinde ja loogiline ongi, et selle õpetaja arvamus, kes annab lastele rohkem tunde (ka nädalas on rohkem tunde, kuigi ainult 1 aine), loeb rohkem, sest ta näeb last ju rohkem.
Hindamisel loevad arvestuslikud hinded tavaliselt protsessihinnetest rohkem, aga arvestama peab neid ikka, lihtsalt need ei ole arvestuslikega sama kaaluga. Keskmine hinne on orientiir, mõni panebki selle järgi, mõnel on töödel erinev kaal (seda on siis ka õpilastele öeldud). Kindlasti aga võib ka juhtuda, et sama keskmise hindega saavad õpilased erinevad hinded, kui ühel on mõni arvestuslik töö puudulik (ja parandamata), aga teisel mitte. Puudulikud hinded võivad küll tähendada, et 3,6 annab ikkagi kolme, sest laps jättis ju mõne olulise teema puhta omandamata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nojah, pole ime et õpetajaod koolidest lahkuvad ja uusi peale ei tule. Kui lapsevanemad kutsuvad kohusetundlikku, korralikku, püüdlikku, viisakat käitumist pugemiseks ja perselakkumiseks…

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 07.06 16:57; 07.06 17:02; 07.06 17:04; 07.06 17:07; 08.06 06:13; 08.06 19:09;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nojah, pole ime et õpetajaod koolidest lahkuvad ja uusi peale ei tule. Kui lapsevanemad kutsuvad kohusetundlikku, korralikku, püüdlikku, viisakat käitumist pugemiseks ja perselakkumiseks…

Ahah, mina arvasin, et koolist lahkutakse suure töökoormuse, väikese palga ja stressi tõttu 🙂

Ja pugejad on nõmedad, ka täiskasvanu eas. Tuleb kohe “Kevade” Kiir meelde. Kohustetundlik laps ei ole automaatselt pugeja. Tegelikult teeb õpetaja sellele pugejale enda allahindlustega isegi suurema karuteene (harjubki lihtsamalt läbi saama ja ülemusele pugema).

Normaalne oleks kui käitumishinne oleks üks ja teadmiste hinne teine. Miks mitte sarnaselt ülikoolile, matriklinumbri järgi hinnata. Oleks kõige objektiivsem tagasiside teadmiste kohta.

Kõigile õpetajatele muidugi liiga teha ei taha, on ka väga objektiivseid eksemplare.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 07.06 18:26; 08.06 09:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil hinnatakse siiani käitumist ja teadmisi eraldi. Aga ma pole pihta saanud, miks on vaja tingimata alati madalamale hinnata. Minu laps on selline vaiksemapoolne koolis, käitumine eeskujulik. Aga muud hinded ümardab ta õpetaja alati allapoole. Eelmisel aastal esimest klassi lõpetades oli päris mitu aastahinnet kahevahel. Kehaline oli 4, sest ta oli mitu korda haige olnud ja seega palju puudunud. Kirjatehnika oli 4, sest II ja IV veerandi hinded olid suurema kaaluga kui I ja III ehk siis 5,4,5,4 andsid kokku 4. Kunstiõpetuses ja tööõpetuses oli vist sarnane seis.
Sel aastal pandi meil kolm korda hindeid, aga terve õppeaasta jätkus see madalamale hindamine, seekord ma jälgisin pingsamalt jooksvaid hindeid ja korduvalt oli 4-5 võrdselt ja mitte kordagi ei saanud siis trimestriks 5 kokku. Ainult siis sai 5 kokku, kui viied ülekaalus olid.
Ega ma ütlegi, et kõik kahevahel hinded üles tuleks ümardada, aga vahel ju võiks teha lapsele seda headmeelt, ta ju näeb, kui väga laps pingutab, et paremini teha. Kui kõik tema kahevahel olevad hinded ülespoole ümardada, oleks ta täitsa viieline. Ju siis arvab meie õpetaja ka, et selline püüdlik ja vaikne õpilane on pugeja ja pugejaid ei sallita.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 32 )


Esileht Koolilaps hindamine

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.