Teemaalgatajale ja tema lapsele tunnen kaasa, minu meelest peaks kool aru andma, mis toimub.
Teemaalgataja laps tegi prooviteste. Alustaks sellest, kes ja mis tasemele testid koostas? Millised tulemused olid klassikaaslastel?
Võibolla tehti lihtsalt spetsiaalselt raskemad testid, et hirmutada õpilased veel enne kooliaasta lõppu end kokku võtma ja õppima?
Ma arvan siiski, et gümnaasiumikatsete proovitest, kui seda niimoodi serveeriti, võiks olla enam-vähem sellise tasemega, nagu need päriselt on (näit. mõni varasema aasta test), mingi kõikumine on muidugi loomulik, aga viieline õpilane ei tohiks küll ainult 30% saada. Klassikaaslaste hindeid teades ei pruugi ka olla võimalik järeldusi teha – kui näit. kõigil oli kehvasti, võis ollagi raske test, aga samas võib ka kõigi tase ühtlaselt nõrk olla.
Ja katsed on praegu, nüüd on õppimiseks gümnaasiumi saamise eesmärgil natuke hilja juba. Aga noh, eks gümnaasiume on ka ju igasuguseid, mõnedesse vist saabki hinnete põhjal.
Meie koolis olid proovikatsed juba kuu aega tagasi ja siinkandis on päris katsed aprilli lõpus. Eelmiste aastate teste pole õpetajatega keegi jaganud, ehk meil ei olegi täpset teadmist, millised need ülesanded täpselt on olnud. Päriskatsed on valikvastustega test arvutis. Kuna proovikatsed toimusid meil paberil, siis tuli pisut kirjutada, ei saanud vaid vastuseid valida. Läbinisti viielised minu aines ei saanud proovikatsetel 30%, vaid ikka väga palju rohkem. Üks nelja-viieline suutis sinnakanti tulemuse teha, aga ühe õpilase pealt järeldusi ei teeks. Olen näinud õpilasi, kes ootamatult lukku lähevad ja saavadki kontrolltöös või eksamil uskumatult madala tulemuse. Vahel veavad närvid alt, vahel tervis…
Tegelikult on katsete korraldajad öelnud siin, et polegi sügavat mõtet neid proovikatseid teha.