Näitan 18 postitust - vahemik 31 kuni 48 (kokku 48 )

Teema: Hobid

Postitas:
Kägu

Kas peale ujumise on veel häid trenne Tallinnas soovitada kehva suhtlemisega autistile?

8-a poiss on ujunud juba mitu aastat, enam suure entusiasmiga ei lähe. Otsiks head vaheldust. Kordinatsioon tal pigem aeglane ja seega reketi-palli ja meeskonnaalad ei sobi.

Miks ta ei soovi minna?

Meil aitas spordiklubi ja treeneri vahetus. Esimene spordiklubi oli liiga palju võistlemisele suunav. Samuti ei sobinud treeneri õpetamisstiil.

 

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil aitas spordiklubi ja treeneri vahetus. Esimene spordiklubi oli liiga palju võistlemisele suunav. Samuti ei sobinud treeneri õpetamisstiil.

Meil oli sama probleem ja ei leidnudki lahendust. Kusagil võiks olla ujumistrenn HEV lastele, väikses grupis.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil poisi jaoks lihtsalt ujumine ammendus ja muutus igavaks.

Erivajadustega lapsi treenib Meduusi ujumisklubi.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil aitas spordiklubi ja treeneri vahetus. Esimene spordiklubi oli liiga palju võistlemisele suunav. Samuti ei sobinud treeneri õpetamisstiil.

Meil oli sama probleem ja ei leidnudki lahendust. Kusagil võiks olla ujumistrenn HEV lastele, väikses grupis.

Minu oma käibki väikeses grupis. Neid on alla 10. Tallinnas, Nordis. Ta juba põhikooli eelviimases klassis.Ujumisega tegeleb lasteaiast peale. Eks meil ole ka olnud vahepeal motivatsioonipuudust.

 

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Erivajadustega lapsi treenib Meduusi ujumisklubi.

Võtsime siinseid soovitusi kuulda ja liitusime. Lapsele meeldib seal üliväga, olen väga tänulik, et siin teemas seda soovitati.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teil on väga tublid ja asjalikud lapsed.

Minu poja (7a, autistlik) on aga kahjuks üsna huvitu. Võrreldes pere teiste lastega, kes tahavad paljusid asju proovida ja katsetada juba mudilasest peale, on tema nagu omas mullis hõljumas ja muust maailmast on kahjuks üsna ükskõik. Teeb asju kaasa, kui talle ettepanek teha, aga et midagi teda sellisena huvitaks, et harrastama hakata – vat seda lihtsalt pole. Nokib kodus oma legodega, vaatab multikaid, joonistab, vahel teistega koos sõidab rattaga ja mängib palli. Kinos, teatris, metsas uitamas, meres ujumas käime ikka, aga reeglina initsiatiiv tuleb mujalt. Ekraanid mõistagi teda paeluvad ja sinna ta unustaks end võimalusel kohe mõnusasti. Käeliselt on ta isegi tublim kui üldmotoorikas.

Järgmine aasta läheb kooli, veel on selgumisel, kas tava- või eriklassi. Rumal pole, suheldud saab kenasti ja rõõmsa rahuliku loomuga. Aga kui me 4aastane tuleb lasteaiast ja räägib näiteks päevapoliitikast, siis varsti kooliminev poiss ei tunne ka sellise olme vastu vähematki huvi. Teiste initsiatiiviga ta kaasa ei lähe.

Palju räägitakse autistide erihuvidest ja kitsas valdkonnas detailsete teadmisteni jõudmisest, aga meil pole senimaani pealiskaudset huvigi. Multikaid ja legosid huvide alla panna tundub suht sama nagu söömist ja magamist…

Kuidagi kurb. On kellelgi ka taoliseid näiteid ja oskate nõu anda, kuidas teda avada, innustada ja oma rajale aidata?

Sul ongi ju autist, mitte aspergeri sündroomiga laps. Autistilt midagi sellist oodata on liiast.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teil on väga tublid ja asjalikud lapsed.

Minu poja (7a, autistlik) on aga kahjuks üsna huvitu. Võrreldes pere teiste lastega, kes tahavad paljusid asju proovida ja katsetada juba mudilasest peale, on tema nagu omas mullis hõljumas ja muust maailmast on kahjuks üsna ükskõik. Teeb asju kaasa, kui talle ettepanek teha, aga et midagi teda sellisena huvitaks, et harrastama hakata – vat seda lihtsalt pole. Nokib kodus oma legodega, vaatab multikaid, joonistab, vahel teistega koos sõidab rattaga ja mängib palli. Kinos, teatris, metsas uitamas, meres ujumas käime ikka, aga reeglina initsiatiiv tuleb mujalt. Ekraanid mõistagi teda paeluvad ja sinna ta unustaks end võimalusel kohe mõnusasti. Käeliselt on ta isegi tublim kui üldmotoorikas.

Järgmine aasta läheb kooli, veel on selgumisel, kas tava- või eriklassi. Rumal pole, suheldud saab kenasti ja rõõmsa rahuliku loomuga. Aga kui me 4aastane tuleb lasteaiast ja räägib näiteks päevapoliitikast, siis varsti kooliminev poiss ei tunne ka sellise olme vastu vähematki huvi. Teiste initsiatiiviga ta kaasa ei lähe.

Palju räägitakse autistide erihuvidest ja kitsas valdkonnas detailsete teadmisteni jõudmisest, aga meil pole senimaani pealiskaudset huvigi. Multikaid ja legosid huvide alla panna tundub suht sama nagu söömist ja magamist…

Kuidagi kurb. On kellelgi ka taoliseid näiteid ja oskate nõu anda, kuidas teda avada, innustada ja oma rajale aidata?

Sul ongi ju autist, mitte aspergeri sündroomiga laps. Autistilt midagi sellist oodata on liiast.

Mis vahet on kuidas nimetada. Aspergeri sündroomi diagnoosi tänapäeval ei kasutata.

Ja selle sündroomi diagnoosi saanutel ei pruugi üldse mingit erihuvi olla.

 

 

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on 15-aastane tugevate Aspergeri joontega noormees. Huvid: võib kell pool kaks öösel pidada mulle loengu gruusia keele tegusõnade pööramisest. Tõlgib minu korraldused vahel albaania keelde (ja jätab need täitmata), tegeleb muusikaga (õpetaja oli vaimustuses kiirest õpivõimest). Mäletan, et 8-aastaselt tahtis jõuludeks tundra-neenetsi sõnaraamatut ja sai ka. Üldse on talle tohutult ostetud väga veidrate keelte õpikuid ja sõnastikke, tegeleb aktiivselt. Mida internetis täpselt teeb, ei tea. Mõne aasta eest tegi Vikipeediale aktiivselt kaastööd, ka Wiktionaryt on täiendanud. Eurovisioon on nii sügav huvi, et igal kevadel tuleb talle koolist vabu päevi anda, kõigi osalejariikide eelvoorud vaadatakse ära, prognoosid, ennustused, erinevad tabelid tehakse arvutisse jne. Nii juba aastaid.

Et intellekt on kõvasti üle normi, spets andekuse testis (Naglieri) sai kõrge tulemuse. Aga probleemid on mujal: magab iga aastaga aina vähem (hetkel koolipäevadel juba alla 4 tunni) ja suvalistel kellaaegadel, kardab paaniliselt koeri, keeldub oma tervisesse tõsiselt suhtumast (skolioosi ravivõimlemine näiteks, ei ole nõus tegema ja kõik, mitte millegagi ei veena). Ei taju teiste inimeste emotsioone. Suhelda ei oska, küll aga naudib oma sõnavõtte. Mina temaga väga kontakti ei saa, teised ka mitte. Lavahirmu pole kunagi olnud, pannakse meelsasti õhtujuhiks.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on 15-aastane tugevate Aspergeri joontega noormees. Huvid: võib kell pool kaks öösel pidada mulle loengu gruusia keele tegusõnade pööramisest. Tõlgib minu korraldused vahel albaania keelde (ja jätab need täitmata), tegeleb muusikaga (õpetaja oli vaimustuses kiirest õpivõimest). Mäletan, et 8-aastaselt tahtis jõuludeks tundra-neenetsi sõnaraamatut ja sai ka. Üldse on talle tohutult ostetud väga veidrate keelte õpikuid ja sõnastikke, tegeleb aktiivselt. Mida internetis täpselt teeb, ei tea. Mõne aasta eest tegi Vikipeediale aktiivselt kaastööd, ka Wiktionaryt on täiendanud. Eurovisioon on nii sügav huvi, et igal kevadel tuleb talle koolist vabu päevi anda, kõigi osalejariikide eelvoorud vaadatakse ära, prognoosid, ennustused, erinevad tabelid tehakse arvutisse jne. Nii juba aastaid.

Et intellekt on kõvasti üle normi, spets andekuse testis (Naglieri) sai kõrge tulemuse. Aga probleemid on mujal: magab iga aastaga aina vähem (hetkel koolipäevadel juba alla 4 tunni) ja suvalistel kellaaegadel, kardab paaniliselt koeri, keeldub oma tervisesse tõsiselt suhtumast (skolioosi ravivõimlemine näiteks, ei ole nõus tegema ja kõik, mitte millegagi ei veena). Ei taju teiste inimeste emotsioone. Suhelda ei oska, küll aga naudib oma sõnavõtte. Mina temaga väga kontakti ei saa, teised ka mitte. Lavahirmu pole kunagi olnud, pannakse meelsasti õhtujuhiks.

PS Kui keegi oskab soovitada raamatuid, kuidas selise noorega ümber käia, siis ootan väga.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on 15-aastane tugevate Aspergeri joontega noormees. Huvid: võib kell pool kaks öösel pidada mulle loengu gruusia keele tegusõnade pööramisest. Tõlgib minu korraldused vahel albaania keelde (ja jätab need täitmata), tegeleb muusikaga (õpetaja oli vaimustuses kiirest õpivõimest). Mäletan, et 8-aastaselt tahtis jõuludeks tundra-neenetsi sõnaraamatut ja sai ka. Üldse on talle tohutult ostetud väga veidrate keelte õpikuid ja sõnastikke, tegeleb aktiivselt. Mida internetis täpselt teeb, ei tea. Mõne aasta eest tegi Vikipeediale aktiivselt kaastööd, ka Wiktionaryt on täiendanud. Eurovisioon on nii sügav huvi, et igal kevadel tuleb talle koolist vabu päevi anda, kõigi osalejariikide eelvoorud vaadatakse ära, prognoosid, ennustused, erinevad tabelid tehakse arvutisse jne. Nii juba aastaid.

Et intellekt on kõvasti üle normi, spets andekuse testis (Naglieri) sai kõrge tulemuse. Aga probleemid on mujal: magab iga aastaga aina vähem (hetkel koolipäevadel juba alla 4 tunni) ja suvalistel kellaaegadel, kardab paaniliselt koeri, keeldub oma tervisesse tõsiselt suhtumast (skolioosi ravivõimlemine näiteks, ei ole nõus tegema ja kõik, mitte millegagi ei veena). Ei taju teiste inimeste emotsioone. Suhelda ei oska, küll aga naudib oma sõnavõtte. Mina temaga väga kontakti ei saa, teised ka mitte. Lavahirmu pole kunagi olnud, pannakse meelsasti õhtujuhiks.

Wow kui kihvt tüüp. Kas ta on nõus koolitundidega ka tegelema, ilmselt tema jaoks väga igav ajaviide… Muus osas – eraklik või on tal oma sõbrad, trennid jmt olemas?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on 15-aastane tugevate Aspergeri joontega noormees. Huvid: võib kell pool kaks öösel pidada mulle loengu gruusia keele tegusõnade pööramisest. Tõlgib minu korraldused vahel albaania keelde (ja jätab need täitmata), tegeleb muusikaga (õpetaja oli vaimustuses kiirest õpivõimest). Mäletan, et 8-aastaselt tahtis jõuludeks tundra-neenetsi sõnaraamatut ja sai ka. Üldse on talle tohutult ostetud väga veidrate keelte õpikuid ja sõnastikke, tegeleb aktiivselt. Mida internetis täpselt teeb, ei tea. Mõne aasta eest tegi Vikipeediale aktiivselt kaastööd, ka Wiktionaryt on täiendanud. Eurovisioon on nii sügav huvi, et igal kevadel tuleb talle koolist vabu päevi anda, kõigi osalejariikide eelvoorud vaadatakse ära, prognoosid, ennustused, erinevad tabelid tehakse arvutisse jne. Nii juba aastaid.

Et intellekt on kõvasti üle normi, spets andekuse testis (Naglieri) sai kõrge tulemuse. Aga probleemid on mujal: magab iga aastaga aina vähem (hetkel koolipäevadel juba alla 4 tunni) ja suvalistel kellaaegadel, kardab paaniliselt koeri, keeldub oma tervisesse tõsiselt suhtumast (skolioosi ravivõimlemine näiteks, ei ole nõus tegema ja kõik, mitte millegagi ei veena). Ei taju teiste inimeste emotsioone. Suhelda ei oska, küll aga naudib oma sõnavõtte. Mina temaga väga kontakti ei saa, teised ka mitte. Lavahirmu pole kunagi olnud, pannakse meelsasti õhtujuhiks.

Wow kui kihvt tüüp. Kas ta on nõus koolitundidega ka tegelema, ilmselt tema jaoks väga igav ajaviide… Muus osas – eraklik või on tal oma sõbrad, trennid jmt olemas?

Ta eelistaks distantsõpet nagu koroonaajal. Ja alates nii kella viiest õhtul võiks koolis kohal ka käia vahel 🙂 Ainetest lähevad keeled ja ajalugu suurepäraselt, keemia kisub 3 poole, teised reaalained katsub veel nelja peal hoida. Hobi korras käib pärimusmuusikaga tegelemas, kindlat sõpra pole mina näinud 4 aastat. Kuskil sõpradega väljas ka ei käi. Trennidest keeldub kategooriliselt.

Praegu on ka näha, et ma olen ise tema säravast mõistusest nii pimestatud olnud, et ei taibanud talle õigel ajal piire seada ja kohustusi panna (võitluse trenniskäimise pärast kaotasin juba siis, kui ta 3. klassis käis).

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on sarnane, väga põhjalike erihuvidega ja tugeva natuuriga kolmandik kodus. Võitleme ja vaidleme igapäevaselt paljude asjade üle, koolis ajab endale eritingimusi välja, sõbrad käivad tema taktikepi järgi, järeleandmatu ja ülimalt analüütiline vaidleja. Meeletult hea faktimäluga. Momendil oleme teinud kompromisse ja saanud kokkulepele mõnede koduste vastutuste ja kohustuslike trennide osas.
Teie soovitus on mitte järele anda ja võimalikult noorena tema võimuulatust piiritleda? Vahel on tunne, et ei jõua lihtsalt vaielda, tahaks tast vormida sõnakuulelikumat last, olgu või vaimselt piiritletumat. Rumal soov, aga lihtsalt ei jaksa talle kogu aeg võrdväärne vastane olla.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Wow kui kihvt tüüp.

Koos elamiseks võib-olla mitte alati 🙂

Mulle miskipärast kangastus (väike)lasteraamat “Poiss, kes armastas matemaatikat” Paul Erdösist – karismat vähemalt kümne eest, argielu võiks enesestmõistetavalt keegi teine ära korraldada…

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on sarnane, väga põhjalike erihuvidega ja tugeva natuuriga kolmandik kodus. Võitleme ja vaidleme igapäevaselt paljude asjade üle, koolis ajab endale eritingimusi välja, sõbrad käivad tema taktikepi järgi, järeleandmatu ja ülimalt analüütiline vaidleja. Meeletult hea faktimäluga. Momendil oleme teinud kompromisse ja saanud kokkulepele mõnede koduste vastutuste ja kohustuslike trennide osas.

Teie soovitus on mitte järele anda ja võimalikult noorena tema võimuulatust piiritleda? Vahel on tunne, et ei jõua lihtsalt vaielda, tahaks tast vormida sõnakuulelikumat last, olgu või vaimselt piiritletumat. Rumal soov, aga lihtsalt ei jaksa talle kogu aeg võrdväärne vastane olla.

Väga tuttav lugu 🙂 Ja niimoodi vaidles meil ka. Tundide, päevade viisi. Vahepeal läks ja puhkas oma toas tunnikese, siis tuli välja ja jätkas teemat. Kuni ma murdusin, enamasti.

Eks tal saab tulevikus olema jah raske end kellegagi siduda, nurgad tuleb maha lihvida. Minu teada kavatseb ta endale naise asemel kassi võtta, võib-olla mitugi.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui ei solvu muu maailma mõistmatuse vastu, ei ole vast asi nii hull. Ta on oma intellektilt lihtsalt üle. Mõneti on keerukam just selliste autistidega, kes ei ole väljendamisaltid, vaid enesesse tõmbunud, kidakeelsed ja tundlikud. Elad lapsega koos, aga tema tegelikest mõtetest ja potentsiaalist ei saa aimu, suunata-aidata ka keeruline.

 

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on 15-aastane tugevate Aspergeri joontega noormees. Huvid: võib kell pool kaks öösel pidada mulle loengu gruusia keele tegusõnade pööramisest. Tõlgib minu korraldused vahel albaania keelde (ja jätab need täitmata), tegeleb muusikaga (õpetaja oli vaimustuses kiirest õpivõimest). Mäletan, et 8-aastaselt tahtis jõuludeks tundra-neenetsi sõnaraamatut ja sai ka. Üldse on talle tohutult ostetud väga veidrate keelte õpikuid ja sõnastikke, tegeleb aktiivselt. Mida internetis täpselt teeb, ei tea. Mõne aasta eest tegi Vikipeediale aktiivselt kaastööd, ka Wiktionaryt on täiendanud. Eurovisioon on nii sügav huvi, et igal kevadel tuleb talle koolist vabu päevi anda, kõigi osalejariikide eelvoorud vaadatakse ära, prognoosid, ennustused, erinevad tabelid tehakse arvutisse jne. Nii juba aastaid.

Et intellekt on kõvasti üle normi, spets andekuse testis (Naglieri) sai kõrge tulemuse. Aga probleemid on mujal: magab iga aastaga aina vähem (hetkel koolipäevadel juba alla 4 tunni) ja suvalistel kellaaegadel, kardab paaniliselt koeri, keeldub oma tervisesse tõsiselt suhtumast (skolioosi ravivõimlemine näiteks, ei ole nõus tegema ja kõik, mitte millegagi ei veena). Ei taju teiste inimeste emotsioone. Suhelda ei oska, küll aga naudib oma sõnavõtte. Mina temaga väga kontakti ei saa, teised ka mitte. Lavahirmu pole kunagi olnud, pannakse meelsasti õhtujuhiks.

Wow kui kihvt tüüp. Kas ta on nõus koolitundidega ka tegelema, ilmselt tema jaoks väga igav ajaviide… Muus osas – eraklik või on tal oma sõbrad, trennid jmt olemas?

Ta eelistaks distantsõpet nagu koroonaajal. Ja alates nii kella viiest õhtul võiks koolis kohal ka käia vahel ???? Ainetest lähevad keeled ja ajalugu suurepäraselt, keemia kisub 3 poole, teised reaalained katsub veel nelja peal hoida. Hobi korras käib pärimusmuusikaga tegelemas, kindlat sõpra pole mina näinud 4 aastat. Kuskil sõpradega väljas ka ei käi. Trennidest keeldub kategooriliselt.

Praegu on ka näha, et ma olen ise tema säravast mõistusest nii pimestatud olnud, et ei taibanud talle õigel ajal piire seada ja kohustusi panna (võitluse trenniskäimise pärast kaotasin juba siis, kui ta 3. klassis käis).

Säravast mõistusest pimestatud?

Sügava puudega laps sul ju.

 

0
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Meil on 15-aastane tugevate Aspergeri joontega noormees. Huvid: võib kell pool kaks öösel pidada mulle loengu gruusia keele tegusõnade pööramisest. Tõlgib minu korraldused vahel albaania keelde (ja jätab need täitmata), tegeleb muusikaga (õpetaja oli vaimustuses kiirest õpivõimest). Mäletan, et 8-aastaselt tahtis jõuludeks tundra-neenetsi sõnaraamatut ja sai ka. Üldse on talle tohutult ostetud väga veidrate keelte õpikuid ja sõnastikke, tegeleb aktiivselt. Mida internetis täpselt teeb, ei tea. Mõne aasta eest tegi Vikipeediale aktiivselt kaastööd, ka Wiktionaryt on täiendanud. Eurovisioon on nii sügav huvi, et igal kevadel tuleb talle koolist vabu päevi anda, kõigi osalejariikide eelvoorud vaadatakse ära, prognoosid, ennustused, erinevad tabelid tehakse arvutisse jne. Nii juba aastaid.

Et intellekt on kõvasti üle normi, spets andekuse testis (Naglieri) sai kõrge tulemuse. Aga probleemid on mujal: magab iga aastaga aina vähem (hetkel koolipäevadel juba alla 4 tunni) ja suvalistel kellaaegadel, kardab paaniliselt koeri, keeldub oma tervisesse tõsiselt suhtumast (skolioosi ravivõimlemine näiteks, ei ole nõus tegema ja kõik, mitte millegagi ei veena). Ei taju teiste inimeste emotsioone. Suhelda ei oska, küll aga naudib oma sõnavõtte. Mina temaga väga kontakti ei saa, teised ka mitte. Lavahirmu pole kunagi olnud, pannakse meelsasti õhtujuhiks.

Wow kui kihvt tüüp. Kas ta on nõus koolitundidega ka tegelema, ilmselt tema jaoks väga igav ajaviide… Muus osas – eraklik või on tal oma sõbrad, trennid jmt olemas?

Ta eelistaks distantsõpet nagu koroonaajal. Ja alates nii kella viiest õhtul võiks koolis kohal ka käia vahel ???? Ainetest lähevad keeled ja ajalugu suurepäraselt, keemia kisub 3 poole, teised reaalained katsub veel nelja peal hoida. Hobi korras käib pärimusmuusikaga tegelemas, kindlat sõpra pole mina näinud 4 aastat. Kuskil sõpradega väljas ka ei käi. Trennidest keeldub kategooriliselt.

Praegu on ka näha, et ma olen ise tema säravast mõistusest nii pimestatud olnud, et ei taibanud talle õigel ajal piire seada ja kohustusi panna (võitluse trenniskäimise pärast kaotasin juba siis, kui ta 3. klassis käis).

Säravast mõistusest pimestatud?

Sügava puudega laps sul ju.

Ei saa välistada, et selle sügava puudega lapse iq on kõrgem kui sinu oma ????

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Siin erivajadusega lapse teemade all käib üks ja seesama nn autismikägu, kelle käekiri on lihtsalt nii äratuntav – ülim negatiivsus ja ilma igasuguse taktitundeta valimatu autismi- ja puudediagnoosiga loopimine (vt käo 15.02 kella 02:57 kommentaar) . Ma arvan, et tal endal on ilmselt raske erivajadusega laps ja ta pole sellest kibestumusest üle saanud ja seetõttu käibki siin negatiivsust loopimas juba aastaid. Ja sellisel juhul on mul tast väga kahju.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 18 postitust - vahemik 31 kuni 48 (kokku 48 )