Esileht Koolilaps Homme streik

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 60 )

Teema: Homme streik

Postitas:
Kägu

Minu tutvusringkonnas on väga palju õpetajaid. Kahjuks ei ole seal artiklis mainitud, kus on need müstilised koolid, kus õpetaja palk 1.0 koormusega on 2400 või kuidas need andmed saadud on – allikas puudub. Minu sõpradel on kõigil palk 1749 ehk siis see miinimum, ühes vallas maksab vald 100 eurot juurde, aga ka see jääb 2400st kaugele. Kui väga paljud saavad siiski miinimumi, siis selle üle 2000 keskmise saamiseks peaks olema ju pooled koolid, kus õpetaja saab palju üle 2000 palka justnimelt normkoormuse eest, mitte ületundidega. Kahjuks ei tea ühtegi sellist…

Üks mu sugulane teenib ühes Harjumaa maakoolis tõesti ca 2500 bruto (kätte umbes 2000 kuus), aga tal on selle raha saamiseks koormuseks… 35 tundi nädalas + klassijuhatamine+individuaaltunnid väikeklassis + mitmed ühiskondlikud kohustused. See on täiesti tappev koormus, sest emakeeleõpetajana kulub tal igas nädalas lisaks tundide admisele päris palju tunde veel õpilaste kirjalike tööde parandamiseks.

Minul on linnakoolis vaid 18h nädalas ja saan selle eest 1900 bruto.

+13
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul on linnakoolis vaid 18h nädalas ja saan selle eest 1900 bruto.

Mina ei ole pedagoog, vaid teise eluala kõrgharitud spetsialist. Minul on 40-tunnine töönädal ja saan 1500 bruto.

+11
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Läheb kooli 10.15

Minu arust ei ole ainult palk probleem, kuivõrd kasvatamata lapse ja ülbed vanemad. Kui ikka lapsevanem võtab õiguse sõimata õpetaja läbi, siis mis soov seal töötada on. Olen ise hoolekogus ja minu arust peaks olema eraldi inimene linnas, kes tegeleb selliste asjadega, et õpetajad saaksid õpetada. Ärge tulge nüüd väitma, illikukukesed ei tee koolis midagi ja pähhid õpetajad otsivad vaid põhjust. Kui ikka õpilane ütleb õpetajale näkku – ära mölise, siis on ikka kodune kasvatus olematu.

Meie klassis käisid kaksikud ja õpetaja ütles neile: “Teil on kahepeale üks aju!”

Füüsilise puudega last nimetas õpetaja kogu klassi ees “värdjaks”.

Õpetaja klatsis terve klassi ees ühe lapse vanemaid taga, kusjuures see laps ise polnud kohal. Ja seda peret tundes võin kinnitada, et päris nii nagu õpetaja rääkis, nende peres asjad küll polnud.

Jne… Süüdistate kodusid ja lapsevanemaid, ent paraku on tõde see, et konfliktiks on siiski vaja kahte osapoolt. Õpetajapoolse kiusamise tõttu on nii mõnigi laps suitsiidi teinud, kahjuks.

 

appike,minul on venekeele õpetajaga sama trauma,ei kukkunud ainet läbi ainult tänu pinginaabrile ,kes oli venelane.

Meil oli klassis tumedam poiss(puhas eestlane ,vanemad mõlemad eestlased,lihtsalt tumedam)Sai soimata et sinusugne ahv ei oskagi lugeda jne.Minul nt ükskord läks tunnis pastkas katki,ja ta hakkas karjuma et mu ema on vaene prostituut kellel pole raha et lapsele pliiatsit osta jne.Kõik käisid kaebamas ta peale ka vanemad,aga koolipoolt tuli vastus et ta nii kaua juba opetaja olnud ,et kannatakse see aastake ära veel.Tunnis ei õpetanud vaid raakis lugusi oma elust.Terve klass pmh kukkus eksamil läbi.Ei olnud ainult meie klassis asi,ka klass kelle klassijuhataja ta oli käisid kaebamas.Kool aga kaitses õpetajat ja utles et “ärge siis tõmmake endale tähelepanu)

+6
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul on linnakoolis vaid 18h nädalas ja saan selle eest 1900 bruto.

Mina ei ole pedagoog, vaid teise eluala kõrgharitud spetsialist. Minul on 40-tunnine töönädal ja saan 1500 bruto.

Nii? See 18 tundi nädalas tähendab kontakttunde. Nendeks tundideks on vaja ette valmistada, sissekanded teha, vastavalt vajadusele tagasiside anda, konsultatsioonid korraldada, teinekord vanemate küsimustele vastata jne. Kahjuks ei ole päris nii, et tulen annan oma 3-4 tundi päevas ära ja lähen koju. Lisaks on õpetaja üldtööaja sees koosolekud, mida on olenevalt koolist 1-2 korda nädalas (mõned koolid harrastavad 2-3-tunniseid koosolekuid), kord aastas arenguvestlused, mille tarbeks aineõpetaja iga lapse kohta (18h nädalas tähendab olenevalt ainest  keskmiselt 6 klassikomplekti ehk umbes 120 last) mõne rea kirja paneb, kohustuslikud koolitused, meeskonna arengupäevad, kooli kaunistamine tähtpäevadeks, pidude korraldamine, ekskursioonid, kus see 18-tunnise koormusega õpetaja tõenäoliselt oma selle päeva tundide ajaga hakkama ei saa. Ahjaa, ta peab enda tundidele asendused korraldama, st sõnasõnaliselt kirja panema, mida asendusõpetaja tegema peab, sama protseduur kaasneb ka haigeks jäämisel, trükidki kõrge palavikuga asendajatele inatruktsiooone jne jne jne. Ja veel 18 tunnise koormusega täiskoormuse palka saavad väga väheste koolide õpetajad. Enamasti on täiskoormuseks keskmiselt 22 kontakttundi nädalas, mis tähendab juba 4-5 tundi päevas. Ning jah, ma tean, et ka teistes ametites on palju selliseid pisikesi lisakohustusi, mille peale ma õpetajana tullagi ei oska, aga tahan lihtsalt avada seda poolt, et päriselt ei ole õpetaja töönädal 18-tunnine.

+12
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul on linnakoolis vaid 18h nädalas ja saan selle eest 1900 bruto.

Mina ei ole pedagoog, vaid teise eluala kõrgharitud spetsialist. Minul on 40-tunnine töönädal ja saan 1500 bruto.

Nii? See 18 tundi nädalas tähendab kontakttunde. Nendeks tundideks on vaja ette valmistada, sissekanded teha, vastavalt vajadusele tagasiside anda, konsultatsioonid korraldada, teinekord vanemate küsimustele vastata jne. Kahjuks ei ole päris nii, et tulen annan oma 3-4 tundi päevas ära ja lähen koju. Lisaks on õpetaja üldtööaja sees koosolekud, mida on olenevalt koolist 1-2 korda nädalas (mõned koolid harrastavad 2-3-tunniseid koosolekuid), kord aastas arenguvestlused, mille tarbeks aineõpetaja iga lapse kohta (18h nädalas tähendab olenevalt ainest keskmiselt 6 klassikomplekti ehk umbes 120 last) mõne rea kirja paneb, kohustuslikud koolitused, meeskonna arengupäevad, kooli kaunistamine tähtpäevadeks, pidude korraldamine, ekskursioonid, kus see 18-tunnise koormusega õpetaja tõenäoliselt oma selle päeva tundide ajaga hakkama ei saa. Ahjaa, ta peab enda tundidele asendused korraldama, st sõnasõnaliselt kirja panema, mida asendusõpetaja tegema peab, sama protseduur kaasneb ka haigeks jäämisel, trükidki kõrge palavikuga asendajatele inatruktsiooone jne jne jne. Ja veel 18 tunnise koormusega täiskoormuse palka saavad väga väheste koolide õpetajad. Enamasti on täiskoormuseks keskmiselt 22 kontakttundi nädalas, mis tähendab juba 4-5 tundi päevas. Ning jah, ma tean, et ka teistes ametites on palju selliseid pisikesi lisakohustusi, mille peale ma õpetajana tullagi ei oska, aga tahan lihtsalt avada seda poolt, et päriselt ei ole õpetaja töönädal 18-tunnine.

Unustasid mainida, et õpetajatel on mitu korda pikem suvepuhkus kui teiste elualade inimestel. Lisaks on neil ka koolivaheajad. Minu lapse õpetaja käib praktiliselt igal koolivaheajal nädalasel reisil, seega tuleb talle aastas julgelt kokku 2,5-3 kuud puhkust ära küll. Tavaline inimene saab aasta peale puhata 30 päeva ja ei kriipsugi rohkem.

Lisaks, esimesel aastal tuleb küll materjale ette valmistada, kuid ajapikku need kogunevad ja siis enam sellist suurt tundide ettevalmistamist ei ole.

+5
-14
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lisaks, esimesel aastal tuleb küll materjale ette valmistada, kuid ajapikku need kogunevad ja siis enam sellist suurt tundide ettevalmistamist ei ole.

Selleks ajaks, kui kõik materjalid valmis saavad, tuleb neid algusest peale ümber tegema hakata, sest on uus õpik, uus õppekava, uued meetodid ja teistsuguseid õppeviise vajav klass.

+13
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lisaks, esimesel aastal tuleb küll materjale ette valmistada, kuid ajapikku need kogunevad ja siis enam sellist suurt tundide ettevalmistamist ei ole.

Selleks ajaks, kui kõik materjalid valmis saavad, tuleb neid algusest peale ümber tegema hakata, sest on uus õpik, uus õppekava, uued meetodid ja teistsuguseid õppeviise vajav klass.

Ma juristina õpin iga päev uusi õigusakte ja kohtulahendeid.

+6
-11
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul on linnakoolis vaid 18h nädalas ja saan selle eest 1900 bruto.

Mina ei ole pedagoog, vaid teise eluala kõrgharitud spetsialist. Minul on 40-tunnine töönädal ja saan 1500 bruto.

Nii? See 18 tundi nädalas tähendab kontakttunde. Nendeks tundideks on vaja ette valmistada, sissekanded teha, vastavalt vajadusele tagasiside anda, konsultatsioonid korraldada, teinekord vanemate küsimustele vastata jne. Kahjuks ei ole päris nii, et tulen annan oma 3-4 tundi päevas ära ja lähen koju. Lisaks on õpetaja üldtööaja sees koosolekud, mida on olenevalt koolist 1-2 korda nädalas (mõned koolid harrastavad 2-3-tunniseid koosolekuid), kord aastas arenguvestlused, mille tarbeks aineõpetaja iga lapse kohta (18h nädalas tähendab olenevalt ainest keskmiselt 6 klassikomplekti ehk umbes 120 last) mõne rea kirja paneb, kohustuslikud koolitused, meeskonna arengupäevad, kooli kaunistamine tähtpäevadeks, pidude korraldamine, ekskursioonid, kus see 18-tunnise koormusega õpetaja tõenäoliselt oma selle päeva tundide ajaga hakkama ei saa. Ahjaa, ta peab enda tundidele asendused korraldama, st sõnasõnaliselt kirja panema, mida asendusõpetaja tegema peab, sama protseduur kaasneb ka haigeks jäämisel, trükidki kõrge palavikuga asendajatele inatruktsiooone jne jne jne. Ja veel 18 tunnise koormusega täiskoormuse palka saavad väga väheste koolide õpetajad. Enamasti on täiskoormuseks keskmiselt 22 kontakttundi nädalas, mis tähendab juba 4-5 tundi päevas. Ning jah, ma tean, et ka teistes ametites on palju selliseid pisikesi lisakohustusi, mille peale ma õpetajana tullagi ei oska, aga tahan lihtsalt avada seda poolt, et päriselt ei ole õpetaja töönädal 18-tunnine.

Unustasid mainida, et õpetajatel on mitu korda pikem suvepuhkus kui teiste elualade inimestel. Lisaks on neil ka koolivaheajad. Minu lapse õpetaja käib praktiliselt igal koolivaheajal nädalasel reisil, seega tuleb talle aastas julgelt kokku 2,5-3 kuud puhkust ära küll. Tavaline inimene saab aasta peale puhata 30 päeva ja ei kriipsugi rohkem.

Lisaks, esimesel aastal tuleb küll materjale ette valmistada, kuid ajapikku need kogunevad ja siis enam sellist suurt tundide ettevalmistamist ei ole.

aga, miks sa õpetaja pole?

+13
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul on linnakoolis vaid 18h nädalas ja saan selle eest 1900 bruto.

Mina ei ole pedagoog, vaid teise eluala kõrgharitud spetsialist. Minul on 40-tunnine töönädal ja saan 1500 bruto.

Hmm, mina olen keskharidusega kliebdihaldur ja san sama palju (või  sama vähe).

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Asja uba on järelkasvus. Üle 30 aasta RÄÄGITAKSE, et õpetaja palk muudkui LÄHENEB keskmisele töötasule. Missugune 5 aastat õppinud noor sellise ameti valib?

 

+11
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul on linnakoolis vaid 18h nädalas ja saan selle eest 1900 bruto. Mina ei ole pedagoog, vaid teise eluala kõrgharitud spetsialist. Minul on 40-tunnine töönädal ja saan 1500 bruto.

Aga miks sa hea inimene, siis ometi kooli tööle ei lähe? Ole nii kena ja tule vaheta näiteks mind välja! Jääksin väga hea meelega päevapealt pensionile. Töö on ju nii imelihtne, eks –  lihtsalt jalutad kohale ja annad tunnid ära.

See, et annan valikainet, milles puuduvad nii õpikud ja riiklik õppekava on täiesti köömes. Täiesti nullist tunnikonspektide loomine on ju nii lihtne. (kuna iga õpetaja peab oma tunnikonspektid ise looma, siis saad knasti alustada nö puhtalt lehelt.). Ainet on 1 tund nädalas, seega kokku on vaja iga nädal suhelda ca 300 õpilasega ja neid iga perioodi lõpul ka adekvaatselt hinnata.

Kui mind 35a tagasi peale ülikooli lõppu kooli tööle suunati, siis andsin üht põhiainet 8.-12kl, kus oli üksikasjalik õppekava (tollal oli isegi HM poolt antud tunnikava ees, tänapäeval enam, pole, on ette antud vaid pädevused, mis peavad õppeastme lõpuks olema omandatud), õpikud ja töövihikud, aga sellegipoolest istusin terve esimese õppeaasta igal ööl kella poole 3ni öösel kirjutuslaua taga ja valmistasin järgmise päeva tunde ette, parandasin vihikuid ja tunnikontrolle.

+10
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen 45+ staažiga õpetaja, pensionil võiks olla juba aastaid. Algul moosis direktor mind 12 tunniga ära (nö saad kodunt välja inimeste sekka), see tundide arv on iga aasta tõusnud, sel aastal 29. Igal aastal on otsitud uut õpetajat, aga võtta pole kedagi. Olen öelnud, et see aasta jääb tõesti viimaseks ja minu missioonitundele ei maksa enam loota.

Kui ma alustasin, siis mul oli palgatõusu perspektiiv silme ees (kui läbisid koolitused, siis palk tõusis iga 5 aasta järel).  Praegu saan mina (kes ma olen end pidevalt täiendanud) ja tänavalt sisseastuja (mõnel neist suva, mida õpetab) võrdset palka.

Tulge kõik rahulolematud kooli tööle – pikk puhkus, tööd tegema ei pea ja palk missugune.

+15
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui sisukad või asjalikud õpetajate poolt vaadatuna arenguvestlused tunduvad? Ma käin juba aastaid koolis kuulamas, et kõik on nii tore-nii tore. Mul on alati õpetaja ajast kahju. Rääkida meil millestki pole, aga tema peab paberitesse midagi kirjapanekuks nuputama. Tundub, et need võiks küll olla nendega, kellel vaja või vanematel soov. Või läheks siis nii, et tublimate vanemad kohal ja teised, kellega rääkida vaja, ei tule?

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minul on linnakoolis vaid 18h nädalas ja saan selle eest 1900 bruto.

Mina ei ole pedagoog, vaid teise eluala kõrgharitud spetsialist. Minul on 40-tunnine töönädal ja saan 1500 bruto.

Unustasid mainida, et õpetajatel on mitu korda pikem suvepuhkus kui teiste elualade inimestel. Lisaks on neil ka koolivaheajad. Minu lapse õpetaja käib praktiliselt igal koolivaheajal nädalasel reisil, seega tuleb talle aastas julgelt kokku 2,5-3 kuud puhkust ära küll. Tavaline inimene saab aasta peale puhata 30 päeva ja ei kriipsugi rohkem.

Olen ka õpetaja ning millegipärast on tekkinud inimestel arusaam, et õpetajad iga vaheaeg puhkavad. Ametlikult 56 päeva puhkust on suvekuudel (alates jaanipäevast). Koolivaheaegadel on tööpäevad- koolitused, töörühmad, dokumentide parandused/muutmised, uurimistööde/loovtööde juhendamisega seotud tööd jne. Kuna õppetöö ajal ei ole meil lubatud võtta palgata puhkust, kuid mitmed õpetajad soovivad oma peredega reisile minna (paljudel on siiski mehed kõrval, kes ka teenivad piisavalt, et saab pere reisile viia), siis reisile minev õpetaja võtabki koolivaheajaks palgata puhkuse. Meie koolis on samuti paar-kolm õpetajat, kes igal koolivaheajal reisivad, sest peres on selleks võimalused, et naine saab lubada palgata puhkust.

+11
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mõlema lapse koolid teevad kenasti streiki, ehk siis algavad tunnid kl 10.

Muide, tegelesin täna oma lapsele eraõpetaja otsimisega. Laps on pigem lahtise peaga, aga matemaatikaga on lood sihukesed, et pool nende klassist põrub kontrolltöödes alailma läbi. Laps räägib, et õpetaja teatab ülesande ning hakkab siis ise seda tahvlil lahendama. Ei mingit laste küsitlemist ega neile lahenduskäigu tutvustamist, rääkimata sellest, et lasta lapsel endal rääkida, mismoodi ta lahenduseni jõudis vms. Ainult kuiv lahendamine ja kes aru ei saa, see palgaku eraõpetaja (nagu üle pooltel klassist juba ongi).

Lisaks olen ka ise kõrgharitud spetsialist, aga minu palk on kõvasti madalam õpetaja omast. Okei, ma pole kade, kuid see, et ma pean lisaks veel eraõpetajad palkama ja ka neile maksma, tekitab siiski küsimuse, et õpetajad võiksid enne streikima hakkamist oma tööd natuke paremini teha. Siis oleks neil toetajaid rohkem.

Arvan, et su laps on pigem aeglase taibuga. Elad unistustes, arvates et ta on särav kriit karbis. Särav laps taipab lennult ka tahvlile vaadates lahenduskäigu loogika.

+5
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Läheb kooli 10.15

Minu arust ei ole ainult palk probleem, kuivõrd kasvatamata lapse ja ülbed vanemad. Kui ikka lapsevanem võtab õiguse sõimata õpetaja läbi, siis mis soov seal töötada on. Olen ise hoolekogus ja minu arust peaks olema eraldi inimene linnas, kes tegeleb selliste asjadega, et õpetajad saaksid õpetada. Ärge tulge nüüd väitma, illikukukesed ei tee koolis midagi ja pähhid õpetajad otsivad vaid põhjust. Kui ikka õpilane ütleb õpetajale näkku – ära mölise, siis on ikka kodune kasvatus olematu.

Mis bomsside koolis selline asi aset leiab muidu?

+1
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Läheb kooli 10.15

Minu arust ei ole ainult palk probleem, kuivõrd kasvatamata lapse ja ülbed vanemad. Kui ikka lapsevanem võtab õiguse sõimata õpetaja läbi, siis mis soov seal töötada on. Olen ise hoolekogus ja minu arust peaks olema eraldi inimene linnas, kes tegeleb selliste asjadega, et õpetajad saaksid õpetada. Ärge tulge nüüd väitma, illikukukesed ei tee koolis midagi ja pähhid õpetajad otsivad vaid põhjust. Kui ikka õpilane ütleb õpetajale näkku – ära mölise, siis on ikka kodune kasvatus olematu.

Meie klassis käisid kaksikud ja õpetaja ütles neile: “Teil on kahepeale üks aju!”

Füüsilise puudega last nimetas õpetaja kogu klassi ees “värdjaks”.

Õpetaja klatsis terve klassi ees ühe lapse vanemaid taga, kusjuures see laps ise polnud kohal. Ja seda peret tundes võin kinnitada, et päris nii nagu õpetaja rääkis, nende peres asjad küll polnud.

Jne… Süüdistate kodusid ja lapsevanemaid, ent paraku on tõde see, et konfliktiks on siiski vaja kahte osapoolt. Õpetajapoolse kiusamise tõttu on nii mõnigi laps suitsiidi teinud, kahjuks.

Kle rahune maha. Oma hüsteeriliselt postitust ega ei jõua sa kuhugi. Kui faktid sul tõendatud, palun mine kooli direktoraadi. Või vaheta kooli. Mina selliseid koole igatahes ei tea.

+8
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laste koolis ka koolipäev 3. tunnist.

Kui konkreetse matemaatikaõpetaja personaalküsimus kõrvale jätta, siis selge ju, et diferentseeritud palgaga karjäärimudelit on vaja. Kuidas seda õiglaselt ja efektiivselt korraldada, on muidugi iseküsimus. Laste ja vanemate arvamuse põhjal vaevalt – endalgi õpetajaid, keda alles hiljem hindama õppisin…

Miks alavääristatakse kogu aeg lapsi ja lapsevanemaid, püütakse jätta muljet et tegemist on ullikestega, kes polevat eales võimelised hindama pedagoogi tööd muidu kui väidetavalt alles kunagi hiljem, aastate pärast? See pole ju ikkagi päris nii.

Kui ikka vanem peab kõik õhtud tundide viisi istuma lapse juures ja talle üht konkreetset ainet seletama ja spetsialist on öelnud, et tegemist on pigem lahtise peaga lapsega, siis tekib tõesti küsimus, et mida seal tunnis tehakse? Ja kuulata veel selle peale perekooli käo arrogantseid jutte stiilis “lapsevanem peab ka oma last kasvatama” on alandav ja solvav!

Mina kasvatan oma last heameelega, lisaks teen ma igal õhtul mitu tundi ka õpetaja tööd, mida too pole klassis miskipärast teinud. Ent lapsevanem ei saa mitte kuskile loosungeid lehvitama ega streikima minna, tema peab jääma kohale ja üksinda vastutama. Ainus, mis tema siin teha saab, on jätta lapsed sünnitamata. (Mida, nagu Eesti statistika näitab, juba usinalt tehaksegi, mistõttu varsti polegi neil õpetajatel kedagi õpetada enam.)

Usu mind, sul on kõva peaga laps, lepi sellega. Pole elus ühegi lapsega õhtul istunud ja õppinud, no mida. Põhikooli programm on ikka väga lihtne.

+5
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu tutvusringkonnas on väga palju õpetajaid. Kahjuks ei ole seal artiklis mainitud, kus on need müstilised koolid, kus õpetaja palk 1.0 koormusega on 2400 või kuidas need andmed saadud on – allikas puudub. Minu sõpradel on kõigil palk 1749 ehk siis see miinimum, ühes vallas maksab vald 100 eurot juurde, aga ka see jääb 2400st kaugele. Kui väga paljud saavad siiski miinimumi, siis selle üle 2000 keskmise saamiseks peaks olema ju pooled koolid, kus õpetaja saab palju üle 2000 palka justnimelt normkoormuse eest, mitte ületundidega. Kahjuks ei tea ühtegi sellist…

Minu meelest on õpetajad omadega mägedes ja tähtsustavad end üle. Ka 1750.- palk on nii palju rohkem kui paljud kõrgharidusega töötajad saavad. Tulgu maa peale ometi!

+4
-12
Please wait...

Postitas:
Kägu

Pole elus ühegi lapsega õhtul istunud ja õppinud, no mida. Põhikooli programm on ikka väga lihtne.

Jah, jääb mulje, et lapsel puudub endal igasugune vastutus oma edasijõudmise eest, kui ema peab “iga õhtu tundide viisi” üle õpetama. Lahtine pea ei tähenda, et õpetaja või ema võtab ja valab tarkust sisse, ikka ise peab kaasa ka mõtlema.

+8
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Minu laste koolis ka koolipäev 3. tunnist.

Kui konkreetse matemaatikaõpetaja personaalküsimus kõrvale jätta, siis selge ju, et diferentseeritud palgaga karjäärimudelit on vaja. Kuidas seda õiglaselt ja efektiivselt korraldada, on muidugi iseküsimus. Laste ja vanemate arvamuse põhjal vaevalt – endalgi õpetajaid, keda alles hiljem hindama õppisin…

Miks alavääristatakse kogu aeg lapsi ja lapsevanemaid, püütakse jätta muljet et tegemist on ullikestega, kes polevat eales võimelised hindama pedagoogi tööd muidu kui väidetavalt alles kunagi hiljem, aastate pärast? See pole ju ikkagi päris nii.

Kui ikka vanem peab kõik õhtud tundide viisi istuma lapse juures ja talle üht konkreetset ainet seletama ja spetsialist on öelnud, et tegemist on pigem lahtise peaga lapsega, siis tekib tõesti küsimus, et mida seal tunnis tehakse? Ja kuulata veel selle peale perekooli käo arrogantseid jutte stiilis “lapsevanem peab ka oma last kasvatama” on alandav ja solvav!

Mina kasvatan oma last heameelega, lisaks teen ma igal õhtul mitu tundi ka õpetaja tööd, mida too pole klassis miskipärast teinud. Ent lapsevanem ei saa mitte kuskile loosungeid lehvitama ega streikima minna, tema peab jääma kohale ja üksinda vastutama. Ainus, mis tema siin teha saab, on jätta lapsed sünnitamata. (Mida, nagu Eesti statistika näitab, juba usinalt tehaksegi, mistõttu varsti polegi neil õpetajatel kedagi õpetada enam.)

Usu mind, sul on kõva peaga laps, lepi sellega. Pole elus ühegi lapsega õhtul istunud ja õppinud, no mida. Põhikooli programm on ikka väga lihtne.

Miks nii arvad? Kui sina ei ôpi lastega, ega siis ei tähenda see seda et teised on puupead. Vôib olla oled sina puupea ja ei môistagi last ôpetada vôi on sul muud huvid. Pôhikooli programm ei ole lapsele lihtne. Sedasi vôib öelda et ega see gümnaasiumi polesamuti keeruline ja rääkimata ülikoolist.

+2
-5
Please wait...

Postitas:
Kägu

Läheb kooli 10.15

Minu arust ei ole ainult palk probleem, kuivõrd kasvatamata lapse ja ülbed vanemad. Kui ikka lapsevanem võtab õiguse sõimata õpetaja läbi, siis mis soov seal töötada on. Olen ise hoolekogus ja minu arust peaks olema eraldi inimene linnas, kes tegeleb selliste asjadega, et õpetajad saaksid õpetada. Ärge tulge nüüd väitma, illikukukesed ei tee koolis midagi ja pähhid õpetajad otsivad vaid põhjust. Kui ikka õpilane ütleb õpetajale näkku – ära mölise, siis on ikka kodune kasvatus olematu.

Meie klassis käisid kaksikud ja õpetaja ütles neile: “Teil on kahepeale üks aju!”

Füüsilise puudega last nimetas õpetaja kogu klassi ees “värdjaks”.

Õpetaja klatsis terve klassi ees ühe lapse vanemaid taga, kusjuures see laps ise polnud kohal. Ja seda peret tundes võin kinnitada, et päris nii nagu õpetaja rääkis, nende peres asjad küll polnud.

Jne… Süüdistate kodusid ja lapsevanemaid, ent paraku on tõde see, et konfliktiks on siiski vaja kahte osapoolt. Õpetajapoolse kiusamise tõttu on nii mõnigi laps suitsiidi teinud, kahjuks.

Kle rahune maha. Oma hüsteeriliselt postitust ega ei jõua sa kuhugi. Kui faktid sul tõendatud, palun mine kooli direktoraadi. Või vaheta kooli. Mina selliseid koole igatahes ei tea.

Kle, rahune ise maha. Kui laps enne oli viieline ja õppeedukus kukkus alles uue õpetaja tulekuga, siis ei saa viga olla ainuüksi lapses ju. Lisaks põrub matas nüüd, uue õpetaja ajal, läbi pool klassist. Rahune palun maha ja lihtsalt lepi teadmisega, et ka kõik õpetajad ei ole kaugeltki sõravad kriidid. Direktor kaitseb alati õpetajaid, mitte kunagi teist osapoolt ehk lapsi ja teine lähim kool asub 30 km kaugusel. Nii et lapsel ja ta vanematel tuleb lõuad pidada ja edasi kannatada.

+2
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui laps enne oli viieline ja õppeedukus kukkus alles uue õpetaja tulekuga, siis ei saa viga olla ainuüksi lapses ju. Lisaks põrub matas nüüd, uue õpetaja ajal, läbi pool klassist.

Aga siin võib ju sedapidi olla, et eelmine ei õpetanud, vaid pani “viisi” ja nüüd on tervel klassil varasemast lüngad? Ja halb õpetaja on muidugi see, kes neid lünki peab täitma pluss uut materjali õpetama, eks…

+9
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui laps enne oli viieline ja õppeedukus kukkus alles uue õpetaja tulekuga, siis ei saa viga olla ainuüksi lapses ju. Lisaks põrub matas nüüd, uue õpetaja ajal, läbi pool klassist.

Aga siin võib ju sedapidi olla, et eelmine ei õpetanud, vaid pani “viisi” ja nüüd on tervel klassil varasemast lüngad? Ja halb õpetaja on muidugi see, kes neid lünki peab täitma pluss uut materjali õpetama, eks…

Esiteks on neil lastel olnud rohkem kui kaks mataõpsi, lisaks vahetas mu laps pere kolimise tõttu üksvahe kooligi. Mitte kusagil polnud enne mingeid probleeme. Hea on alati kõiges vaid lapsi süüdistada, samas on ka õpetajate töö kvaliteet väga kõikuv.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui laps enne oli viieline ja õppeedukus kukkus alles uue õpetaja tulekuga, siis ei saa viga olla ainuüksi lapses ju. Lisaks põrub matas nüüd, uue õpetaja ajal, läbi pool klassist.

Aga siin võib ju sedapidi olla, et eelmine ei õpetanud, vaid pani “viisi” ja nüüd on tervel klassil varasemast lüngad? Ja halb õpetaja on muidugi see, kes neid lünki peab täitma pluss uut materjali õpetama, eks…

Ja kui see ka nii oligi, siis näitab see ikkagi kujukalt, kui ebaühtlane on õpetajate professionaalsus. Ilma õpetamata viite ladumine on täpselt sama halb kui ilma õpetamata kahtede laduminegi – halva pedagoogi tunnused mõlemad.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Lisaks, esimesel aastal tuleb küll materjale ette valmistada, kuid ajapikku need kogunevad ja siis enam sellist suurt tundide ettevalmistamist ei ole.

Sellele lollusele tahan õpetajana kohe kindlasti vastu hakata. Seda juttu ei kirjutanud kindlasti inimene, kel õpetajatööga kokkupuudet on. VÕI on ta väga kehv õpetaja ja ei väärigi suuremat palka.

Töötan koolis kolmkümmend aastat, olen klassiõpetaja. VÄGA HARVA õnnestub midagi eelmise klassi materjalidest uute lastega kasutada, sest…

1.Muutuvad õppematerjalid. Ma ei anna ju Aadama ja Anna aabitsa ülesandeid järgmise aabitsa lastele, kes neist tegelastest midagi ei tea.

2.Muutuvad lapsed. Näiteks praegustega ei saa ma kuidagi lahendada eelmiste lastega tehtud ülesandeid, sest nad lihtsalt ei oska. Ongi nõrgem lend, aeglasema taibuga. Muudan ja lihtsustan kõike, mis mul olemas on. Toodan juurde ka.

3.Muutun minagi. Mis kord tundus õige ja tänapäevane, muutub aastatega selliseks, et enam ei tihka niimoodi töölehte esitada. Alguses tegin kõike käsitsi, siis tekkis mustvalge paljundus, nüüd enam ilma värvipaljunduseta ju midagi ei tee.

Seega, mina küll ei sa kasutada ühelgi aastal samu materjale. Toodan muudkui uusi ja kaasaegsemaid.

 

Seega jutt, et aastatega koguneb materjali, mida esitada, ei kehti hooliva ja ajaga kaasas käiva õpetaja puhul.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Seega jutt, et aastatega koguneb materjali, mida esitada, ei kehti hooliva ja ajaga kaasas käiva õpetaja puhul.

Mul on mitu last ja sestap tean, et üks õpetaja laseb sama materjali peal vähemalt 10 aastakest vabalt ära.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

No mis seal siis muutub? Miks ta uusi peaks tegema. Meil pôhikoolis ei antud kôiki ôpetaja poolt koostatud kontrolltöid tagasigi, et ringlema ei hakkaks.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Homm

1. Õpetajatel järelkasvu on, aga pole töökohti. Sest koolis, kus vabas kohad, ei soovita töötada. Heades koolides on lausa konkursid ja õpetajad ei lahku.

2. Vanad ei lähe eest ära. Isegi kui tulevad noored, siis vanad on ees. Siin paljud ütlevad, et kui noor tuleb, nemad lähevad. Aga reaalses elus see nii pole.

3. Pole mõtet hirmutada igapäevaselt,kui raske õpetaja töö on ja kui vähe tagasi saab. Miks te siis kunagi läksite õpetajaks, palk on alati väike olnud?

4. Koolide sisekliima. Väga paljudes koolides on halb sisekliima ja mitteadekvaatsed juhid ning õpetajad. Keegi ei taha töötada kehvas koolis. Aga Eestis õpetajatel ja direktoritel tähtajatu tööleping.  Kui sul tööl ikka inimesed, kellel õppekvaliteet olematu, teised õpetajad peavad nende praaki paenadama. Kaua seal töötada jaksatakse?

 

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen käoga 19.51 väga nõus. Eriti koolide sisekliima osas. On koole, kus kaadrivoolavus ülisuur, samas kui mõnes teises koolis töötavad head õpetajad aastakümneid ja ka õpilased tunnevad ennast seal turvaliselt.

Ise töötan teisel erialal, mu palk on väiksem kui õpetajatel ja nagu õpetajatelgi, niisamuti kummitab ka minu ametis pidev tööjõupuudus. Kui mul laps pikaajaliselt haigestus, siis otsisin tikutulega taga mõnda kolleegi, kes mu töö palga eest ära teeks, kuni ise lapsega kuu aega kodus olen. Ei leidnudki! Kõik olid hõivatud.

Enam-vähem igal pool, kuhu lähed, vaatavad vastu kuulutused “Pakume tööd”, “Otsime spetsialisti” jne. Kui kord toidupoes uurisin, et miks teil kõik kassad tühjad on ja ainult iseteeninduses maksta saab, vastati, neil ei ole töötajaid. Seega, tööjõupuudus kummitab Eestis täiega, olenemata erialast. Öeldakse, et ainukesed töökohad, kus inimesi küllalt, on kinnisvaramaakleri ja jutustaja ehk psühholoogi töökohad. Neid viimase kahe eluala esindajaid kerkib üha juurde nagu seeni pärast vihma, aga muu päriselu jääbki vist varsti seisma juba. Pole kedagi, kes meie lapsi õpetaks, pole päästetöötajaid, kes jõuaksid appi enne kui maja maani maha põleb, pole politseinikke, pole poemüüjaid, pole ehitajaid, pole autoremondilukkseppi, pole tõlkijaid jne… Pöördudes nt politsei poole ja paludes temalt kuriteoohvrina abi kuriteo tagajärgede heastamiseks, saadetakse inimene tänapäeval hoopis psühholoogile juttu puhuma, aga kuriteo endaga ei tegele enam mitte keegi, see jäetaksegi ripakile. Inimesel lastakse ennast küll tühjaks rääkida, aga päris probleeme enam ei lahendata. See on maailm, kuhu me jõudnud oleme.

+1
0
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 60 )


Esileht Koolilaps Homme streik