Häälikud on tänapäeval “L” mitte “EL” jne, et lapsel oleks lihtsam häälimiselt lugemisele üle minna. Seetõttu ma seda rakendust alles häälikuid ja lugemist/kirjutamist õppivale lapsele kätte ei annaks. Muidu sobiks hästi mu 4-sele, kes häälib päris hästi juba, aga lugeda veel päris ei oska.
4-aastane laps suudab ju vahet teha häälikul ja tähel! Seda tuleb seletada.
Kui ta muidugi muul kuuldaval ja nähtaval vahet teeb – trumm-trummipõrin, kukk-kiremine, suu-naer, traktor-põrin jne. Kõik lapsed muide ei suuda ja kasutavadki üht sõna teise tähistamiseks.
Nii võib laps ka tähti häälikunimega nimetades ühe hääliku asemel seda õppida kolme häälikuga nimetama ja siis lugeda “kõhapõh”. Aga saab ikkagi lõpuks seitmest häälikust kolmehäälikulise “kapp” kokku ning ükskord lugemisegi selgeks nagu oleks hiina keele kaudu eesti keelt õppinud. Sellega saab ka lapse võimeid arendada, miks mitte!
Kaashäälikule, eriti sulghäälikule on hääldamisel kaaslast vaja. Kui õpetame “kõh”, siis tal on juba kaks kaaslast, meie tahtsime aga ju sõnas kapp kaaslaseks hoopis a-d.
Lihtsam on ikka seletada, et häälikute märkimiseks kasutame tähti ja rääkimisel/hääldamisel häälikuid. Häälikuid ei näe ega saa kirjutada. Häälikute ülestähendamiseks(kirjutamiseks) kasutame tähti.
Häälik on heli ja täht on noot.
0
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 29.04 08:25; 09.05 12:45;
soovitatakse jah lugemaõppimisel igasuguseid kõh ja jott asju vältida. Joti hääldad i-ks ja k helituks nagu ta on.
“Näe, loe, Jott-A, mis see kokku on?” “Jota!”
Leht ei avanenud ühegi tähe alt, mulle hakkas juba tunduma, et äkki on viiruselevitamise leheküljega tegu. Pealegi oled sa seda siin juba reklaaminud, aga ka siis ei meeldinud see paljudele.
Valesti sisse häälitud! Ei häälita “ess”, “pee”, “err” jne. Laps peab tähte kuulma nii, nagu seda hääldatakse! ssss, p, rrr jne.
Nii tekivad igasugused jot-a-d (JA) jne.
Isee on täitsa hea, aga häälimise peab üle lugema/salvestama.
soovitatakse jah lugemaõppimisel igasuguseid kõh ja jott asju vältida. Joti hääldad i-ks ja k helituks nagu ta on.
“Näe, loe, Jott-A, mis see kokku on?” “Jota!”
Paraku peab laps kohe õppima, et tähtedel, mida ta näeb on oma nimi ja kokku lugemisel tavaliselt neid ei kasurtata.
NB! Suurtäheühendite puhul on aga asi teine ja laps nagu me isegi loeme siin kokku tähenimedega: WC (võid ka vesikloset õpetada!), B-vitamiin jne.
0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 29.04 08:25; 09.05 12:45;