Esileht Koolilaps Hulluks lähen

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 66 )

Teema: Hulluks lähen

Postitas:

Ausõna, ma lähen hulluks.
Täielik teadmatus, kaua veel see hullumaja kestab.
Täielik teadmatus, millega peaksin arvestama.
Vaatamata sellele teadmatusele pean tegema otsuseid ja ümberkorraldusi mis puudutab hulka inimesi, kaasa arvatud ma ise. Minu otsustest oleneb nende ja mu enda sissetulek ja ma pean neid otsuseid tegema täielikus teadmatuses, mida toredat suvatseb valitsus järgmiseks välja mõelda ja leiutada selle umbluu paanika valguses.

Ja siis on kool. See mahv on lihtsalt ulmeliselt ülemõistuse. Lapsega istusime esimestel päevadel 10h ja püüdsime tööle saada kõiki neid rakendusi ja äppe mida nõutakse. Iga jumala õpetaja nõuab erinevat keskkonda ja rakendust. Enamus ajast kulub nende tundmaõppimisele.
Ja siis on õppimise sisuline pool. Mina ei oska kõiki ainueid enam õpetada, ei käi jõud üle, ei ole pedagoog. Üle mõistuse on see olukord. Ja kõike seda mingi ettekujutatud üleloomuliku ohu pärast, mis ei kajastu mitte mingites objetiivsetes statistikates vaid on üles ehitatud inimeste emotsioonidega manipuleerimisele.

Haige haige maailm.

+20
-55
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kurt Vonnegut on kirjutanud «Andku jumal mulle meelekindlust leppida asjadega, mida ma muuta ei suuda, julgust muuta asju, mida ma saan muuta, ja tarkust neil asjadel vahet teha.» Soovitaks sullegi sama, ei oska millegi muuga aidata. Ja mu isiklik kogemus ja soovitus on, et võta üks päev korraga, see rahustab maha.

+30
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

OK, igal õpetajal oli oma keskkond, mis oli vaja selgeks õppida. Aga ega siis iga nädal ju õpetajad oma keskkondi uuesti vaheta, seega peaks ju ajaga vähemalt keskkondade kasutamise mõttes olukord selgemaks saama. Lisaks, kui ikka väga jube on, saab ju õpetajalt abi küsida ja öelda, et teema vajaks lisaselgitusi. Enamik õpetajaid saab teha videotundi, kui ei saagi, siis kas või kuskil netivestluse abil või meilivahetusega lisaselgitusi jagada. 10 h ei peaks ükski koolipäev aega võtma, kui ülesandeid on tõesti üle mõistuse palju, saab algul teatada konkreetsele õpetajale, kes üle pingutab, kui 10-tunnised koolipäevad jätkuvad, siis saab teatada ka juhtkonnale, sest see ei ole normaalne ju. (Võibolla kuskil gümnaasiumis viimastes klassides ongi mingil päeval koos valikainetega palju tunde, aga see ei saa ka päris iga päev nii olla).

+20
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 08.04 20:47; 10.04 19:49;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui sa ei saa aru, kuidas mingi keskkond töötab, sìis küsi õpetajalt.
Kõik, mis puudutab põhiharidust peaks olema lapsevanemale lihtne või lihtsasti meeldetuletatav (või rebi oma tunnistus katki ja anna teada, et sul on põhiharidus omandamata).
Gümnaasium on keerulisem, aga see ei ole kohustuslik.

+10
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Suuna laps kõigi õppimisega seotud probleemide puhul esmalt õpetaja poole meili teel pöörduma. Nii digiprobleemide kui õppimise probleemide puhul.

+21
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul on väga kahju nendest inimestest. kes sõltuvad nendest ümberkorraldustest, mida teemaalgataja teeb. Ilmselgelt ta mitte ei lähe hulluks, vaid on seda juba. Parim, mida praegu teha saab, on astuda kõrvale ja lasta kõigil oma eluga hakkama saada – lapsel kooliga jne. Sellisest hüsteeritsemisest on rohkem kahju kui kasu. Ja teiste umbluupaanikas süüdistamine on alatu. Kõik teevad, mis suudavad, me oleme olnud riigi ja rahvana väga tublid – ainult mõni teemaalgatajasarnane tõrvatilk rikub teiste tuju.

+23
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meil kõik toimib. Kui hakatakse mingit jura kokku ajama alates 15.mai mingit väikestes gruppides osaliselt õpet, siis taotlen kindlasti koduõppe jätkamist. Ei saada lapsi enne välja, kui see viirus on läinud. Kui elaksime väiksemas kohas, poleks probleemi. Aga Tallinn ja ühistransport – ei ei ei.

+13
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks õpetajad erinevaid keskkondi kasutavad?
Saan aru, et veebipõhised õppematerjalid tulevad erinevatelt saitidelt, aga need ju pole äpid?
Ma ei saa aru, ühe kooli õpetajad siis üldse koostööd ei tee?

+3
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mind see teema tegelikult üldse ei puuduta, mul on noorim laps juba gümnasist ja saab ise oma asjadega hakkama. Aga ma olen mõelnud, miks peab iga õpetaja eraldi oma asjadega pusima? Miks ei võiks teha midagi telekooli stiilis? Õpetajad valiks oma seast ühe, keda nad peavad eriti karismaatiliseks isikuks ja heaks selgitajaks. Tema viiks tunni läbi, see salvestatakse ja näidatakse kõigile selle klassi lastele. Hilisemad lisaküsimused, kui mõni laps ei saanud kõigest aru, nendega tegeleb siis oma õpetaja. Kõik need seletused võiks ju salvestada ühe eriti hea õpetaja poolt, need võiks jääda kuhugi arhiivi, et tulevikus saaksid õpilased neid vaadata kasvõi juhul, kui oma õps ei ole piisavalt karismaatiline ega hea seletaja.

+22
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selliseid videotunde on netis üsna omajagu.
Kui ma saadan lastele lingi, siis nad lihtsalt ei viitsi vaadata. Siis on nad aru saanud, et kellaaegu ja tähtaegu määrata ei tohi. Seega, mis videotumnist sa õps kell 11 räägid, ma magan siis. Ah kell 14, siis ma söön. Pärast ma ei viitsi, mul on muud teha…
Lapsed pole lollid. Üldse mitte. Kodus ütlevad, et õps ei tee ega seleta. Ja õpetajale ütlevad, et sa ei saa mulle midagi teha.
Uurige oma õpetajatelt, mitu last osaleb videotundides, eriti põhikooli ülemine aste.

+19
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.04 01:33; 13.04 13:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miks õpetajad erinevaid keskkondi kasutavad?

Saan aru, et veebipõhised õppematerjalid tulevad erinevatelt saitidelt, aga need ju pole äpid?

Ma ei saa aru, ühe kooli õpetajad siis üldse koostööd ei tee?

Meil küll ei ole probleeme lapsel erinevate äppide ja keskkondade kasutamisel aga õpetajate poolt võiks küll olla mingid kindlad lahendused. Keeruliseks teebki asja igapäevaselt koguaeg nii paljudes erilahendustes laveerimine. Loetlen nt need lahendused, mida minu kuuenda klassi laps igapäevaselt kasutab – stuudium, tera, messenger, Skype, YouTube, meilbox, guizlet, zoom, opiq, classtime, PowerPoint, Word, Excel, google drive, padlet, erinevad forms küsimustikud, lingid jne. Neid on liiga palju erinevaid ühe kooli õpetajate poolt!

+9
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Lapsega istusime esimestel päevadel 10h ja püüdsime tööle saada kõiki neid rakendusi ja äppe mida nõutakse. Iga jumala õpetaja nõuab erinevat keskkonda ja rakendust. Enamus ajast kulub nende tundmaõppimisele.

Minu lapse õpetajad õnneks eri keskkondadega ei ründa. Paar õpetajat teeb küll veebitunde, kuid need pole kohustuslikud. Laps saab õpikust ja töövihikust palju kiiremini ülesanded tehtud ja on vaba. Veebitundides istumine oleks lihtsalt liigne ajakulu.

+10
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 09.04 08:20; 09.04 08:24; 10.04 14:07; 13.04 07:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga ma olen mõelnud, miks peab iga õpetaja eraldi oma asjadega pusima? Miks ei võiks teha midagi telekooli stiilis? Õpetajad valiks oma seast ühe, keda nad peavad eriti karismaatiliseks isikuks ja heaks selgitajaks. Tema viiks tunni läbi, see salvestatakse ja näidatakse kõigile selle klassi lastele.

Pusivad eraldi, sest nad saavad palka selle eest. Eks tavatingimustes pusivad nad ka ju kõik omaette.

+5
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 09.04 08:20; 09.04 08:24; 10.04 14:07; 13.04 07:58;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Siinkohal tulebki välja see, kui sisutühi on see meie riigi karglemine ja kiitlemine, kuidas meil on kõik nii EEEEEE ja mis võimalused kõik ja kui eesrinnas me oleme. See, et võimalusi, rakendusi, vahendeid jne on palju ja mitmekesiseid ja huvitavaid ja põnevaid, ei muuda fakti, et kõigi nende asjadega jännates kulub lihtsalt mõttetult aega ja sisuline pool jääb kõrvale. Tegelikult peaks olema (vähemalt üldhariduskoolis, ütleme alg- ja põhiastmes) igal koolil oma kindel e-õppe keskkond, milles on sees kõik vajalik – nii stuudiumi/e-kooli võimalused kui igasugused ainete õpetamise võimalused (tehakse teste, jagatakse materjale, videod ja nii edasi, eks). Siis ei peaks õpetajad laadima oma koostatud ülesandeid teab kuhu ja mõtlema välja, kuidas viia läbi seda ja teist ülesannet. Praegu on õpetajatel ka kohustus näidata, kui osavad nad on kaasaegseid lahendusi rakendama ja kui tublilt nad kasutavad erinevaid võimalusi, et ikka lastel oleks põnev ja tore teha – no pagan, oluline on ju, et laps õpiks nt protsentarvutuse selgeks, mitte, et selle õppimise ajal ta klikib siia ja sinna ja värvilised värgindused jooksevad üle ekraani. Oluline on, et laps õpiks selgeks õigekirjareeglid ja loeks väärtkirjandust, mitte ei klikiks ainult.

Meie ülikoolide näitel – kui mingil ajal algas see, et ülikoolid hakkasid kasutama e-õppe võimalusi, siis igaüks valis ise mingi keskkonna, mõni lasi kohapeal luua oma vajadustele vastava keskkonna, aga tulemus on see, et paar aastat arendati, siis leiti, et läheb liiga kalliks, võtame parem tolle teise, mis on juba välja töötatud. Aga mõni õppejõud, kes töötas mitmes ülikoolis, leidis, et vot tolles teises ülikoolis kasutatav keskkond on parem, tema võtab selle, ja vaesed üliõpilased muudkui logivad erinevatesse keskkondadesse sisse ja igaüks isemoodi ja mingi ühtsust pole. Täiesti mõttetu.

Aga mis puutub kooliharidusse, siis on selles mõttes jah keeruline, et lapsevanemad pole küll enamasti pedagoogiharidusega, et nad suudaksid täismahus koduõpet läbi viia. Jah, kodus last aidata koduülesannete lahendamisel – seda on alati tehtud, aga sellist asja, et vanemate juhtimisel täismahus õppida, no teate, selleks on vaja koduõpetajat, nagu omal ajal aadlikel.

Ma just eile õhtul mõtlesin, et praegune olukord peaks olema suurepärane nendele lastele, kes koolis kiusamist peavad taluma. Nüüd vähemalt ehk saavad rahulikult õppida.

Ja veel mõtlesin ma, et tegelikult lastele endile on see olukord ju põnev, midagi tavapärasest erinevat. Ainult need lõpetamised ja eksamid… See on probleem. Aga v.a üheksandikud ja kaheteistkümnendikud, võiksid tegelikult ju koolid teha nii, et lõpetada praegu see õpe ära ja alustada nt augustis septembri asemel ja võtta kiirkorras läbi nüüd kevadel tegemata jäänud asjad. Eks eriolukordi on maailmas varemgi olnud ja küll need asjad lahenevad. Meie lapsed saavad vähemalt ikkagi õppida. Mõelge, kui õudne on paikades, kus aktiivselt sõditakse näiteks. Seal on laste haridus veel kõige väiksem mure.

Alati on neid, kelle olukord on hullem, sellega võib end lohutada. Aga jah, koolid praegu rabistavad, valmis polnud selliseks olukorraks keegi. Siit tuleks õppust võtta edaspidiseks.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja mina tahaks veel kodus olla. Mõnuga teen hommikul paar tundi tööd, siis joon kohvi, ajan lapse üles. Siis jälle töö, hakkan lõunast valmistama. Ilusa ilmaga teen aias tööd, praeguseks on juba kõik enam-vähem joone peal, kapid on ka koristatud.
Varem lasin nagu orav rattas ja olen seda terve elu teinud (mul on 30 aasta tööstaazi).
Töö on veel selline, et isegi puhkuse ajal pean silma peal hoidma, suhtlema inimestega jne. Nüüd on 2in1 .
Lapse koolitöödes osalemine näitab kätte tema nõrgad ja tugevad küljed.

+16
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.04 09:36; 09.04 23:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Uurige oma õpetajatelt, mitu last osaleb videotundides, eriti põhikooli ülemine aste.

Meil on neid videotunde õnneks vähe ja seitsmendik on neis (seni) osaleda saanud. Olen väga tänulik, et neid otse vaadatavaid videotunde rohkem pole.
Nimelt, koos seitsmendiku ja ülikooliõpilasega (kellel on samuti kohustuslikud online seminarid jms) on kodus ka mudilane. Mina käin tööl ja suuremad hoiavad väiksemat, sest lasteaeda ju viia ei saa. Vahepeal on mul ka kodukontor, aga kuna suur osa tööst on telefonitöö ja kliendid helistavad mulle, siis ma ei saa samal ajal kliendiga suhelda ja lapsega tegeleda.
Ühesõnaga, mina oleks väga tänulik kui asju, mida laps kella pealt onlines peab tegema, oleks võimalikult vähe. Kui õpetaja tahab veebitundi teha, siis pangu see parem youtube’i, kus õpilane saab seda endale (ja oma perele sobival) ajal järgi vaadata.
Otsetunnist puudumise põhjus pole alati see, et laps on laisk, vaid võib olla see, et laps peab tegema midagi muud, et vanem saaks raha teenida.

+14
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.04 09:50; 13.04 12:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Esimestel päevadel otsisite erinevad keskkonnad üles, sellega pole ju täna enam probleemi.
Sain aru et sa ei oska last õppetöös aidata, järelikult on su laps juba teismeline põhikooli lõpu kolmandikus. Seega laps peaks ise õppima juba ilma emata.
Kõigile antud olukord uudne, minu lapsed ütlevad, et päris huvitav ja omapärane olukord. Üllatavalt õpivad küllalt iseseisvalt. Põhikooli teise kolmandiku lõpp.
Sina mine rahulikult tööle ja lapsed saavad sul ise hakkama õppimise ja ka nälga ei jää nad sul.

+7
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.04 10:50; 13.04 14:05;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kurt Vonnegut on kirjutanud «Andku jumal mulle meelekindlust leppida asjadega, mida ma muuta ei suuda, julgust muuta asju, mida ma saan muuta, ja tarkust neil asjadel vahet teha.» Soovitaks sullegi sama, ei oska millegi muuga aidata. Ja mu isiklik kogemus ja soovitus on, et võta üks päev korraga, see rahustab maha.

Tegelikult pole see tema öeldud….
Hoopiski Püha Assisi Franciscuse üks palvetest 🙂

https://et.wikipedia.org/wiki/Franciscus_Assisist

+11
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Avaldan toetust teemaalgatajale. Tunnen ka, et pean kogu aeg tegema otsuseid, mis puudutavaid mitmeid inimesi, seejuures on võrrandis enam-vähem ainult tundmatud. Laste kooliasjad on lisakoormus, lisaks tuleb neile nüüd ka lõunasöök valmistada.
Saan hakkama – nagu ka teemaalgataja ju saab – aga stressitase on tavalisest palju kõrgem.
Ainult, et ma ei arva, et põhjus kogu selleks eriolukorraks on välja mõeldud. Loodan lihtsalt, et meetmed toimivad ja läheb see jama võimalikul ruttu mööda.

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mu meelest jälle on see ülivajalik kogemus praegu kõigile. Kindlasti tuleb tulevikus sarnaseid olukordi veel ja võibolla palju pikemalt ja kõigile on kasulik mõelda, kuidas seda järgmine kord paremini organiseerida. Võibolla tuleb mõni mõistlik haridusministergi, kes mingi platvormi välja laseb töötada ja miks mitte palgata või lasta tippõpetajatel (erinevatel) kõik tunnid kordamööda sisse lugeda ja tuleviku tarbeks üht-teist saada. Paljud asjad ju ei muutu ja nii mõnigi õppetund võiks sügisest alates ollagi valmis netist vaatamiseks-kuulamiseks ja oma õpetaja ülerääkimiseks-selgitamiseks-arutlemiseks edaspidi.

+13
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Loetlen nt need lahendused, mida minu kuuenda klassi laps igapäevaselt kasutab – stuudium, tera, messenger, Skype, YouTube, meilbox, guizlet, zoom, opiq, classtime, PowerPoint, Word, Excel, google drive, padlet, erinevad forms küsimustikud, lingid jne. Neid on liiga palju erinevaid ühe kooli õpetajate poolt!

Olukord tundub keeruline lapsevanemale, kellele kõik see on võõras. Lapsed on olukorraga palju paremini kursis.
1. Vähemalt pooli neist kohtadest kasutas laps kindlasti varemgi, lihtsalt sa ei teadnud seda.
2. Stuudimis/E-koolis on link, mis viib otse Opiqusse,lapsel pole mingit keerukust.
3. Wordi kasutama ja kirja saatma õpitakse juba 3. klassi arvutitunnis.
4. Ülesannete juurde Padletis, Quizizzis ja mujal viivad lingid või koodid Stuudiumist/e-koolist.
Ei oska last õpetada? Ei peagi. Laps peab õpetajalt abi küsima. ja siin ongi abiks ka need Zoomi videotunnid – seal saabki õpetaja selgitada ja õpilane küsida.
Miks õpetajad kasutavad erinevaid keskkondi? Piltlikult selgitades, sest inglise keelt ei saa õppida füüsikaõpikust. Ühe kirjastuse õpiku harjutused on kättesaadavad ühes keskkonnas, teise kirjastuse omad mõnes teises. Üks õpetaja on lastega kasutanud ühte keskkonda, teine teistsugust. Miks peaks nüüd kõik ümber õppima?
On jah stressi rohkem, aga samas on tore vaadata, kui kiirelt uued keskkonnad lastele omaseks saavad. kuidas nad rohkem vastutust võtavad.

+11
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.04 20:17; 10.04 18:39;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma jälle mõtlen, kui vahepeal asjad üle pea hakkavad kasvama, et see periood on tõenäoliselt see, millele lapsed veel tükk aega hiljem tagasi mõtlevad. Meenutavad, et mäletate, ema-isa, seda kevadet, kui me olime kogu perega mitu kuud kodus, ja teie olite kogu aeg meie jaoks olemas ja me sõime koos mitte üksnes nädalavahetuste lõunasööke, vaid iga päev nii hommiku-, lõuna- kui õhtusööki… ja käisime iga päev koos jalutamas, isegi suur vend tuli kaasa, sest mis tal muud teha oli, ja me hakkasime uuesti kogu perega lauamänge mängima ja omavahel päriselt rääkima, sest me lihtsalt olime sunnitud kogu aeg koos olema ja alternatiivi sõprade näol eriti ei olnud.
Ma mõtlen, et ehkki vahepeal on keeruline enda ja mehe töid ja kolme lapse kodukooli ühendada, siis tegelikult võib see väga vabalt olla meie kõige ilusam kevad.

+20
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kurt Vonnegut on kirjutanud «Andku jumal mulle meelekindlust leppida asjadega, mida ma muuta ei suuda, julgust muuta asju, mida ma saan muuta, ja tarkust neil asjadel vahet teha.» Soovitaks sullegi sama, ei oska millegi muuga aidata. Ja mu isiklik kogemus ja soovitus on, et võta üks päev korraga, see rahustab maha.

See ei ole tema tsitaat.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Nõukajal olid mingid tsiviikaitseõppused ja terve linn pimendati ära st. ei pidid istuma pimedas (kontrolliti, et kuskilt valgust ei paistaks) – see oli 80ndate alguses, olin siis 7-8 aastane. Ja nii mäletan, kuidas istusime perega pimedas ja rääkisime juttu. See oli vist 2-3 päeva. Sellest on jäänud väga pikaks ajaks mälestused.
Nii nagu eelmine ütles – me loome sellega palju ühiseid mälestusi. Lapse jaoks on ka see uus kogemus, käime palju jalutamas, uurime puid, vaatame allikaid, kolame mere ääres.

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 09.04 09:36; 09.04 23:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Uurige oma õpetajatelt, mitu last osaleb videotundides, eriti põhikooli ülemine aste.

Juhtusin just täna oma üheksanda klassi lapse videotundi kuulma. Puudus üks õpilane. minu lapse koolis on kombeks, et enamus siiski osaleb tundides.Ja pean ütlema, et tund oli väga hästi läbi viidud. Oleks selliseid õpetajaid rohkem.

Olukord tundub keeruline lapsevanemale, kellele kõik see on võõras. Lapsed on olukorraga palju paremini kursis.

On siiski ka lastele ka segav erinevate platvormide kasutamine ja info on igal pool laiali. Oskavad kasutada muidugi, aga küsisin laste käest, neil on küll kindlad eelistused. Pigem osade õpetajate endi puhul on digipädevus nõrk.

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.04 00:01; 10.04 00:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajaid on muidugi igasuguseid. Mõni näiteks annab ka suureks reedeks ja nädalavahetusteks õppida. Vat see on juba tõsiselt kummaline.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 10.04 00:01; 10.04 00:06;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen õpetaja ja seda õnneks mitte Eestis.
Praegune olukord on siiski eriolukord, ehk siis seda peakski nii võtma. Ei ole normaalen, et õpilased peavad üksi läbi lappama sama programmi nagu oleks seda tavaliselt teinud. Kui see nii oleks, miks meil siis koole ja õpetajaid vaja on? Piisaks paarist arvutite taga olevast õpetajast terve Eesti peale on ongi asi korras.

Selle asemel, et eeldada, et noored suudavad ise kõik endale ise selgeks teha, peaks rohkem kordama ning proovima asja rahulikult võtma.

Eestlaste suur viga on see, et kõike võetakse surmtõsiselt- elu on pikk ja nagunii peavad inimesed surmani õppima. Aga närve ja noorust ei saa mitte kunagi tagasi.

+14
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

ma arvan, et neil vanematel, kes saavad kodukontorit teha, on ikka lastega lihtsam. lihtsam seetõttu, et nende töö on seotud arvutiga igapäevaselt ka ja nad jagavad neist erinevatest keskkondadest rohkem.
mina oleks täiesti hädas. ma olen nii arvutivõõras, mu töös ongi arvutit vaja väga vähe. arvuti on mul vaid meelelahutuseks ja see meelelahutus pole mind arvutialaselt arendanud.
aga lapsed… need teavad arvutist ja kõigest sellest hoopis rohkem. saavad hakkama, õnneks. mina tean seevastu rohkem pliidist.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Veebitundides istumine oleks lihtsalt liigne ajakulu.

Kus sellel lapsel siis kiire on, päris huvitav oleks teada?

+7
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 10.04 09:09; 10.04 09:26; 11.04 13:51; 11.04 15:21; 12.04 08:17;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jaksu teemaalgatajale. Ka meie firmas on päris mitu inimest kes sisuliselt õunte pealt peavad ennustama ja samas sõltub nende otsustest oi kui palju…
Mina õnneks ei pea.
Mis puutub sellesse arvutiga töötamisse, siis eks ta abiks ole lapse aitamisel aga ka minul oli tükk aega pusimist ja eelkõige tuli õpetada 5.klassi laps salvestama, kopeerima, tuli talle teha kasutajad erinevates keskkondades sh teda vanemaks valetades kui ta on. Paras peavalu. Aga kõige peamine on et me ei pea istuma nelja seina vahel vangis ja meie vanavanemad on terved mitte nagu Itaalias.
Peame vastu!

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 66 )


Esileht Koolilaps Hulluks lähen