Kus see eliit on? Ja kes nad on? Hea fantaasia on ikka osadel inimestel ja ära ka ei lõpeta seda jauramist. Soovitan unest ärgata ja reaalse eluga tõtt vaadata. Kui keegi oskaks ühe asja nimetada, mis eliitidel peaks nagu mitteeliidist parem olema (kõrgem moraal ja pühamad mõtted ja teod), siis räägiks edasi.
Esileht › Pereelu ja suhted › ikkagi eliitkooli!
Teema: ikkagi eliitkooli!
See ei ole päris nii, et eliitkoolis on algklassides ja põhikooli osas targad lapsed ja mujal mitte nii targad. Seal on ikka väga palju dresseeritud lapsi, kes tegelikult on vaimsetelt võimetelt täiesti keskpärased:
http://epl.delfi.ee/news/eesti/eliitkoolid-vahetavad-10-klassiks-valja-kuni-kolmandiku-1-klassi-valitud-opilasi?id=74204883
Jumal küll, ikka ei saa aru… Mis dresseerimisest sa ometi jahud, jutt ongi ju sellest, et need lapsed ÕPIVAD KODUS. Õppimine teatavasti teebki targaks. Sündinud tarku on päris vähe ja ega neid eliitkoolid ju taga ajagi. Eliitkoolid soovivad justnimelt neid lapsi, keda dresseeritakse, kogu kooliaja jooksul. See nn. dresseerimine ongi õppimine, mida eliitkoolides kodude toel teostatakse kogu kooliaja. Ja kes ei viitsi enam õppida või kellel puudub kodune järelvalve õppimise üle, see jääbki keskmisest nõrgemaks ja neid siis välja vahetatakse omakorda nende vastu, kes tavakoolis on viitsinud rohkem õppida. Lihtsalt naeruväärne on see kemplemine ja eliitkoolide vastu sõdimine lihtsalt vihast ja kadedusest… Siililegi selge, et õppida on vaja, et targaks saada, mitte sisse või välja kirjutada või kooli nimele lootes arvata, et laps ise seal targaks läheb, ilma “dresseerimata”.
MILLINE ELIITKOOL võtab lapsi vastu elukoha alusel? SEE ei ole küll mingi eliitkool, vaid tavaline piirkonnakool. Eliitkooli teevad eliitkooliks targad, katsetega sissesaanud lapsed, kellel kodus õppimisel silm peal hoitakse. Just targad lapsed ja nende õppimine annavad tulemuse, mitte lähikonnast laste vastuvõtmine.
Nagu mingi kooli nimi tagaks kellelegi hea hariduse…
See ei ole päris nii, et eliitkoolis on algklassides ja põhikooli osas targad lapsed ja mujal mitte nii targad. Seal on ikka väga palju dresseeritud lapsi, kes tegelikult on vaimsetelt võimetelt täiesti keskpärased:
See, et ainult kuni 1/3 õpilasi vahetub näitab, et nad sõeluvad ikka päris edukalt terad välja. Isiklikult eeldasin, et see protsent võiks 50 olla. Et maakonna/eesti peale kuni 33 protsenti on ikka väga vähe.
Isiklikult arvan, et neid tarku lapsi, kes halbade sõprade/koduse keskkonna/viletsa kooli jms tõttu kesise hariduse saab on tunduvalt rohkem. Ja neid potensiaalikaid läheb kaduma omajagu.
Igal juhul panen lapse “eliiti” kuna muidu ta igavleb ennast koolis täiesti lolliks. Ise käisin 11 aastat “eliidis” ja õppimisega ennast ei vaevanud. Lõpetasin “neljade”-“viitega”. Mees käis samuti “eliidis” ja lõpetas medaliga. Aga meil on koht katsetega koolis/klassis, nii et mingit aadressi-jama pole vaja korraldada.
Sa nagu tegelikult ka tead, millest sa räägid või? Ka katsetega klassides õpib hulgi tavalisi lapsi, kes teevad fiktiivsed katsed, aga tegelikult saavad nad neisse eliitklassidesse tänu vanemate positsioonile või rahakotile. Mu oma lapsed said just katsetega klassi taolisel moel.
Kuidas need kadedad trollid siin on ära tüüdanud…
Mis mõttes kadedad? Mu oma lapsed, kellest üks juba õpib gümnaasiumis ja teine lõpetab põhikooli, on kogu oma elu eliitkoolis käinud. Panna oma lapsed eliitkooli oli minu taotlus algusest peale, mille võtsin üheks olulisemaks eesmärgiks elus. Jaa, ma ei salga, et ma tegin selle nimel kõvasti tööd, et leida inimene, kelle abiga nad minu valitud kooli saada. Ja täna olen nii mina kui lapsed megarahul – kool on tõesti hea, seltskond ümberringi mõistlik ja tulevikuks elitaarne suhtluskond kindlustatud.
Kade on põhjust olla neil, kelle lapsed eliitkoolis ei käi. Sa vist ei saanud loetust aru? Sa ei saa ju ometi nii naiivne olla ja eeldada, et kõik lapsed saavadki eliitkooli ausalt katsete tulemuste pingereas ja vanemate positsioonil ja rahakotil pole mingit mõju? Ma võin su silmad selles osas avada – see on praktiliselt igas ühiskonnas nii, et positsioon maksab üsna palju ja kes on taibukas, kasutab seda ära.
Kus see eliit on? Ja kes nad on? Hea fantaasia on ikka osadel inimestel ja ära ka ei lõpeta seda jauramist. Soovitan unest ärgata ja reaalse eluga tõtt vaadata. Kui keegi oskaks ühe asja nimetada, mis eliitidel peaks nagu mitteeliidist parem olema (kõrgem moraal ja pühamad mõtted ja teod), siis räägiks edasi.
??? Teeme siis puust ja punaseks. Eliit on see, keda president aastast aastasse Vabariigi aastapäeva vastuvõtule ja Roosiaia vastuvõtule kutsub. See, keda kutsuvad oma vastuvõttudele Eestis resideerivad saatkonnad. See seltskond, keda arvatakse aeg-ajalt presidenti välisvisiitidel saatva delegatsiooni hulka. Kui sa tähelepanelikult elu Eestis jälgiksid, siis näeksid, et seal korduvad enamikus ühed ja samad nimed.
Sinu näol on tegemist järjekordse uhhuuga, kes arvab, et kõik inimesed on elus võrdsed.
Igal juhul panen lapse “eliiti” kuna muidu ta igavleb ennast koolis täiesti lolliks. Ise käisin 11 aastat “eliidis” ja õppimisega ennast ei vaevanud. Lõpetasin “neljade”-“viitega”. Mees käis samuti “eliidis” ja lõpetas medaliga. Aga meil on koht katsetega koolis/klassis, nii et mingit aadressi-jama pole vaja korraldada.
ilmselgelt ongi need katsetega klassid sinu lapse sarnaste laste jaoks mõeldud.
Kus see eliit on? Ja kes nad on? Hea fantaasia on ikka osadel inimestel ja ära ka ei lõpeta seda jauramist. Soovitan unest ärgata ja reaalse eluga tõtt vaadata. Kui keegi oskaks ühe asja nimetada, mis eliitidel peaks nagu mitteeliidist parem olema (kõrgem moraal ja pühamad mõtted ja teod), siis räägiks edasi.
Olen sinuga täiesti ühisel arvamusel, et mis on eliit ja mismoodi see pisike 7a laps on eliitsem kui teine laps? Nimetaksin neid ikkagi katsetega koolideks lihtsalt ja seal on ikka natuke erinevus tõesti, katsetega valitud klassis on lapsed võrdsemad ja õpetajal lihtsam, kõik koolid/klassid võiksid olla katsetega. Õppimise tempo on siis ühesugune ja nõrgemate klassis saaks õpetaja rohkem mämmutada ühte teemat et keegi ei igavleks ja ka muidugi vastupidi, saab lahendada keerukamaid ülesandeid, et keegi ei kannataks ega ennast halvasti ei tunneks.
Kus see eliit on? Ja kes nad on? Hea fantaasia on ikka osadel inimestel ja ära ka ei lõpeta seda jauramist. Soovitan unest ärgata ja reaalse eluga tõtt vaadata. Kui keegi oskaks ühe asja nimetada, mis eliitidel peaks nagu mitteeliidist parem olema (kõrgem moraal ja pühamad mõtted ja teod), siis räägiks edasi.
Olen sinuga täiesti ühisel arvamusel, et mis on eliit ja mismoodi see pisike 7a laps on eliitsem kui teine laps? Nimetaksin neid ikkagi katsetega koolideks lihtsalt ja seal on ikka natuke erinevus tõesti, katsetega valitud klassis on lapsed võrdsemad ja õpetajal lihtsam, kõik koolid/klassid võiksid olla katsetega. Õppimise tempo on siis ühesugune ja nõrgemate klassis saaks õpetaja rohkem mämmutada ühte teemat et keegi ei igavleks ja ka muidugi vastupidi, saab lahendada keerukamaid ülesandeid, et keegi ei kannataks ega ennast halvasti ei tunneks.
Ainult et milline õpetaja tahaks päevast päeva vaid nämmutada? Meie koolis olid kunagi tasemeklassid. Lõpuaktusel said suure tunnustuse osaliseks parimate laste õpetajad. Klassijuhataja, kes suutis kõik oma õpilased elusalt ja tervelt põhikooli lõpuni viia, tehes selleks üliinimlikke jõupingutusi, seisis lavanurgas nagu tuppasittund kass…
Kus see eliit on? Ja kes nad on? Hea fantaasia on ikka osadel inimestel ja ära ka ei lõpeta seda jauramist. Soovitan unest ärgata ja reaalse eluga tõtt vaadata. Kui keegi oskaks ühe asja nimetada, mis eliitidel peaks nagu mitteeliidist parem olema (kõrgem moraal ja pühamad mõtted ja teod), siis räägiks edasi.
??? Teeme siis puust ja punaseks. Eliit on see, keda president aastast aastasse Vabariigi aastapäeva vastuvõtule ja Roosiaia vastuvõtule kutsub. See, keda kutsuvad oma vastuvõttudele Eestis resideerivad saatkonnad. See seltskond, keda arvatakse aeg-ajalt presidenti välisvisiitidel saatva delegatsiooni hulka. Kui sa tähelepanelikult elu Eestis jälgiksid, siis näeksid, et seal korduvad enamikus ühed ja samad nimed.
Sinu näol on tegemist järjekordse uhhuuga, kes arvab, et kõik inimesed on elus võrdsed.
Jah, nad ise arvavad nii ja liigitavad endid, kuid teised ikkagi nii ei arva(sind ei tea). Selleks, et nad või keegi seda tiitlit või nimetust ka vääriks, peavad nad teatud asjade poolest, näitajate, tegude poolest olema tavainimestest paremad, targemad, väärikamad, eeskujuks igas vallas ja kõrgema moraaliga, mida näitavad nende teod. Eelmine president näiteks ei saa ligilähedalegi eliidile.
Minu teada on uuringud näidanud, et Eestis on veel tänaseni väga stabiilne ja ühtlase tasemega koolivõrk. Seda tõestab ka meie ülikoolidesse sissesaajate väga mitmekesine taust. Samuti tõendavad seda nii vabariiklikud kui ka rahvusvahelised olümpiaadid. Väga palju on olümpiasistide hulgas just maakoolide noori. Väiksem kool, individuaalsem lähenemine ja õpetajatel jääb aega laste erihuvidega tegeleda. Eliitkool võib kõrgeid nõudmisi esitada kõikides valdkondades, mis erihuvidega lapse puhul võib takistuseks saada, kuna tal pole võimalik valida, millele rohkem pühenduda. Eliidi laps võib ühtlaselt hea olla, aga tippu viib ikkagi ande sihipärane suunamine ning kõigil meil on ööpäevas vaid 24 tundi. Eliitkool pole halb, aga ka teised koolid pole halvad.
Mis puutub sotsiaalse kapitali loomisse, siis minu arust luuakse korpotatiivseid suhteid jätkuvalt pigem ülikoolides kui alg-, põhi- või keskoolides.
Eliitkooli satub ka yliandekaid lapsi, kellel paraku algul on pisikesed psyhholoogilised probleemid, aga edasi . . .
& kui veel piirkonnaklass juhtub olema, seal on nii vanemaid kui võsukesi seinast seina & paar päris uskumatut isendit alati ka.
Paar mu klassikaaslast eliitkoolist on tunnustatud kultuuritegelased. Yx jälle on mõrvanud vähemalt 2 inimest. Vot siis eliit.
Ainult et milline õpetaja tahaks päevast päeva vaid nämmutada? Meie koolis olid kunagi tasemeklassid. Lõpuaktusel said suure tunnustuse osaliseks parimate laste õpetajad. Klassijuhataja, kes suutis kõik oma õpilased elusalt ja tervelt põhikooli lõpuni viia, tehes selleks üliinimlikke jõupingutusi, seisis lavanurgas nagu tuppasittund kass…
Miks see õpetaja tuppasittunud kas meenutas? Kindlasti on tüütu õpetajal ühte ja sama mitu korda mämmutada, aga mis teha ei mämmuta ju kodus ema/isa ka ja lapsel raskused, probleemid. õpetaja peaks sellega ju arvestama, et inimesed erinevad, mõni mätas taiplikuma, teine teeb oma kätega midagi enamat ja algklassides ei näita küll mätast mitte arusaamine, et kelleks see inimene tulevikus saab, näiliselt nõrgem laps saab tugeva aluspõhja ja tulevikus hoopsi taiplikum kui algklassides mingi priimus, ka muidugi taiplikum õpilane saab areneda edasi ja ei viiti ju seda mämmutamist kuulata.
Ainult et milline õpetaja tahaks päevast päeva vaid nämmutada? Meie koolis olid kunagi tasemeklassid. Lõpuaktusel said suure tunnustuse osaliseks parimate laste õpetajad. Klassijuhataja, kes suutis kõik oma õpilased elusalt ja tervelt põhikooli lõpuni viia, tehes selleks üliinimlikke jõupingutusi, seisis lavanurgas nagu tuppasittund kass…
Miks see õpetaja tuppasittunud kas meenutas? Kindlasti on tüütu õpetajal ühte ja sama mitu korda mämmutada, aga mis teha ei mämmuta ju kodus ema/isa ka ja lapsel raskused, probleemid. õpetaja peaks sellega ju arvestama, et inimesed erinevad, mõni mätas taiplikuma, teine teeb oma kätega midagi enamat ja algklassides ei näita küll mätast mitte arusaamine, et kelleks see inimene tulevikus saab, näiliselt nõrgem laps saab tugeva aluspõhja ja tulevikus hoopsi taiplikum kui algklassides mingi priimus, ka muidugi taiplikum õpilane saab areneda edasi ja ei viiti ju seda mämmutamist kuulata.
Siin oli ju ometi juttu, et nõrgemad ja tugevamad peaksid õppima eraldi. Seega sellisel õpetajal ei olegi tugevamaid õpilasi, mis erinevused?
See õpetaja nägi selline välja sellepärast, et teised uppusid lillede, aukirjade, tänusõnade alla, talle seda kõike osaks ei saanud. Kuigi vaeva oli ta ilmselt kordades rohkem näinud… Kui meil oleks kõik õpilased taseme järgi jaotatud, siis tahaks enamik töötada ülemise otsaga, sinna tekiks konkurss. Alumise otsa jaoks jääksid siis kõige kehvemad õpetajad või poleks neid üldse…
imelik arusaam, õpetaja sarnaneb tuppasittunud kassiga, õpetaja teeb oma tööd, ega siis ei saa ju nõrgemaid õpilasi ära peita ja kui nõrgad need nõrgemad siis on, võib olla päris nõrgad on mõni üksik enamus ikka tavalised ja keskmised jutt käib ju tavakooli õpilastest mitte arengupeetusega ja ka neid peavad õpetajad õpetama ja vaevalt et needki õpetajad sarnanevad tuppasittunud kassiga lava nurgas.
Asi on lihtsalt selles, et need nõrgematega töötavad õpetajad jäävad tihti kiituseta, kuigi on suure töö ära teinud. See on ennekõike kivi nende kapsaaeda, kes kiitmisega tegelevad. 🙂 Ise mäletan mingist aastast, kui valla haridustöötajate konverentsil (vallas on tavaline kool, eriinternaatkool, lasteaed) jagati tunnustusi õpetajatele, ja tunnustatud said mitte ainult õpetajad, kelle lapsed olid olümpiaade-spordivõistlusi võitnud, vaid näiteks ka õpetaja, kel oli õnnestunud mitmeaastase visa töö tulemusena üks vaimse puudega teismeline lugema saada. Küllap ei oleks õpetajatel midagi alumise otsa õpetamise vastu, kui neid selle eest ka tunnustataks.
Palju sina oma töö eest tunnustust saad?
Õpetamine ongi ju õpetaja töö ja ta saab oma töö eest palka. See ongi õpetaja tunnustus kui õpilased klassi lõpetavad ja on rõõmsad.
imelik arusaam, õpetaja sarnaneb tuppasittunud kassiga, õpetaja teeb oma tööd, ega siis ei saa ju nõrgemaid õpilasi ära peita ja kui nõrgad need nõrgemad siis on, võib olla päris nõrgad on mõni üksik enamus ikka tavalised ja keskmised jutt käib ju tavakooli õpilastest mitte arengupeetusega ja ka neid peavad õpetajad õpetama ja vaevalt et needki õpetajad sarnanevad tuppasittunud kassiga lava nurgas.
Ei pea ju, kui kõik õpilased on taseme järgi jaotatud, nagu keegi eespool soovitas. Loomulikult on parem õpetada võimekaid, kodu toega lapsi. Siin on korduvalt lugeda saanud, kuidas tavakoolis on hälvikud, kes segavad tundi, ropendavad, haisevad jne, jne.
Palju sina oma töö eest tunnustust saad?
Õpetamine ongi ju õpetaja töö ja ta saab oma töö eest palka. See ongi õpetaja tunnustus kui õpilased klassi lõpetavad ja on rõõmsad.
Ainult et palk on sama eliikoolis ja tavaklassis, kus siinsete kommentaaride järgi igasugu hälvikud koos. Kummas sa eelistaksid töötada? Esimesed mitte ainult ei lõpeta klassi, vaid võidavad ka olümpiaadid, saavad medaleid jms.
Palju sina oma töö eest tunnustust saad?
Õpetamine ongi ju õpetaja töö ja ta saab oma töö eest palka.
Tunnustamist võiks olla küll meil rohkem. Kõvasti rohkem. Ja seda kõikidel elualadel nii töö- kui kodusfääris. No miks meil, eestlastel see hea sõna ütlemine näib nii raske olevat nagu teeks see vaeseks?
Ah, hiljuti mingit ööülikooli loengut kuulates oli seal huvitav ütlemine, et eestlased pole küll kõige õnnelikum rahvas, aga samas rahuloluks piisab, kui midagi pole halvasti, õnn polegi nii oluline.
Palju sina oma töö eest tunnustust saad?
Just sain 138 eurot sentidega – tublide olümpiaadilaste eest eelmisel õppeaastal.
Kuna laps käis eliitkoolis, siis tean, et tõepoolest keskastmesse võeti 1/3 uusi lapsi. Lahkus umbes 20 last. Nendest läksid teistesse eliitkoolidesse 5 noort, Mustamäe koolidesse kergema elu peale 5 noort (sportlastest poisid), 2 läksid vahetusõpilaseks, 1 läks täiskasvanute gümnaasiumi ja umbes 5 noort olid juhtkonnaga pidude tõttu (mitte õppimise tõttu)riidu läinud ja pidid lahkuma. Täitsa normaalne liikumine ju.
Esileht › Pereelu ja suhted › ikkagi eliitkooli!
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.