Mis süsteemiga lapsed teil sõnu õpivad? Kas peate aitama või saavad ise hakkama? Meil lipikute peale kirjutatud ja see jube tüütu süsteem, samas peab ju oskama kirjutada ka…
Andke head nõu!
Teema: Inglise keele sõnade õppimine
1.kirjutab kõik sõnad välja, hääldab kirjapildi järgi ja joonistab tähenduse kõrvale
2. kirjutab ainult sõnad ära.
3. kirjutab sõnad peast välja ja ise kontrollib, mis valesti läks
4. kirjutab uuesti peast kõik sõnad välja, kordame sõnu, mis meelde ei jää. Aitan seoseid luua
Võõrkeele sõnade õppimiseks on väga hea äpp.
nagu näiteks?
Ei õpigi. Kunagi algklassides õppis quizletiga natuke. Praeguseks on nagunii keel enamvähem suus ning uute sõnade õppimine on nagunii kõige efektiivsem kui seda teha rääkimise või lugemise kontekstis. Paar-kolm aastat tagasi sai õpetaja rõõmuks tõesti ka mingeid sõnu hääldusega vihikusse välja kirjutatud, aga reaalselt neid sõnu ta selle alusel küll ei õppinud. Ma isegi ei saa aru, miks osad õpetajad jätkuvalt sellist jaburat keeleõppe vormi kasutavad, kui on teada, et see ei ole efektiivne.
Quizletit kasutab minu oma ka. Sealt saab otsida õiged sõnad sisestades õpiku ja peatüki näiteks I love English 3 unit 6.
Ma isegi ei saa aru, miks osad õpetajad jätkuvalt sellist jaburat keeleõppe vormi kasutavad, kui on teada, et see ei ole efektiivne.
See on igatahes efektiivsem kui üldse mittekirjutamine. Vähemalt ühe korra on sõna läbi kirjutatud.
suuliselt: katab õpikus või vihikus ingliskeelse tulba kinni ja ütleb sõnu ning vastupidi
kirjalikult: kirjutab õpikust paberile eestikeelsed sõnad tulpa, õpik kinni ja kirjutab inglise keeles
Rääkimise jaoks eriti sõnu ei õpi. Õpib enne tööd, et oskaks neid sõnu õigesti kirjutada.
Meie laps on 2. klassis, inglise keelt õpib 1. klassist keelekümbluse meetodil, st tunnis sõnagi eesti keelt ei kasutata, ma olen nii aru saanud. Igaks päevaks on luuletus või mingid laused pähe, kodus ta midagi ei õpi, kõik järgmise päeva poemid jmt on ta pikas päevas juba selgeks õppinud. Mis ta nipp on, ma ei tea. Ütleb, et on peas ja kõik. Hinded on viied, seega ma väga ei ole uurinud-puurinud ka.
Teises klassis õppisime koos. Kirjutada ei viitsinud aga luges mulle tähed ette. Õppisime tavaliselt kuskile sõites vms.
Alates kolmandast õpib ise aga pole huvi tundnud, kuidas täpselt.
Mina lasen kolm tulpa teha. Sõnad, hääldus tähendus ja siis paneb katteks teise paberilehe peale ja lehte liigutades algul püüab peast öelda-kirjutada, seejärel lehte eest võttes kontrollib, niiükshaaval iga sõnaga.
Mina lasen kolm tulpa teha. Sõnad, hääldus tähendus ja siis paneb katteks teise paberilehe peale ja lehte liigutades algul püüab peast öelda-kirjutada, seejärel lehte eest võttes kontrollib, niiükshaaval iga sõnaga.
Ma õppisin ise kunagi samamoodi ja lapsele õpetasin ka, töötab.
Ma pole kunagi aidanud lapsel võõrkeeli õppida.
Ingl keelt valdab ta suurepäraselt, selle õppeaasta algusest õpib ta ka rootsi keelt mis on mulle täiesti tundmatu keel.
Mul laps õppis ingl keelt kuulates ja kirjutades keele nii selgeks, et saab koolis ainult väga häid hindeid.