Esileht Väikelaps Ise väsinud, laps (2-aastane) väsinud

Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )

Teema: Ise väsinud, laps (2-aastane) väsinud

Postitas:

Oleme nüüdseks istunud kodus nädal aega. Mina ja äsja 2-aastaseks saanud poeg. Tal on oma tuba, toredate mänguasjadega, mis paraku teda üldse ei huvita. Ta lihtsalt otsib ainult pahandusi. Neid sahtleid, mida ei tohi puutuda, juhtmeid otsib jaj tirib, üritab stepslisse toppida. Ja minu päev koosneb keelamistest. Juba endal ka nõme. Ja mis eriti hull: ta ei kuula absoluutselt. Kui ütlen: ei tohi, palun anna siia vmt, siis ta ei tee kuulmagi, ajab oma asja edasi. Kuniks ma olen 3 korda öelnud ja 4.korral tõstan häält, siis ta alles kuulab sõna. Aga see on jube. Ma ei naudi seda, et pean häält tõstma, kuid muud vahendid ei toimi. Ahjaa. Ta on sadu kordi oma tuppa mõtlema saadetud, kui kisub keelatud sahtleid. See ei takista teda sealt toast välja pääsedes otsejoones keelatud sahtli kallale minemast!
Kas mul on erakordselt isepäine poiss või teen mina midagi valesti?
Olen keelatud asjadega järjekindel olnud. Aga ta justkui vilistaks kõikide karistuste peale (kõvem hääl, oma toas mõtlemine).
Ma saan aru, tal on igav. Kas see tähendab, et ma võiksin pidevalt koos mängida, mängule suunata?Kusjuures, kui panen ta oma tuppa, ukse vahelt kinni, hakkab KOHE mängima kenasti. Aga paha tunne on lasta tal seal kaua olla kinnise ukse taga. Kuigi talle tundub isegi meeldivat.

Kuidas toimida?
Mida teie oma 2-aastastega teete kodus?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 05.02 18:07; 05.02 18:41; 06.02 16:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tal ongi igav. Minu lapsed igavusest ka hakkavad igasuguseid pahandusi välja mõtlema ja keelatud asju kiskuma, et tähelepanu saada. Kõige parem ongi õue minna, või külla või mängutuppa. Ühesõnaga vahelduseks midagi teha. Praegu jah, õue eriti ei saa, mul endal lapsed praegu ka kodus ja vanem koguaeg küsib millal õue juba saab.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga uskumatu, kuidas peab lihtsalt suutma enda kapslist välja tulla ja looovus tuleb tagasi. Võtsin end kokku ja otsustasin talle peitusemängu selgeks õpetada. Ja talle tõeliselt meeldis mind otsida ja siis sülle karata, kui üles leidis. Nii et kõik on ikka oma peas kinni.
🙁
Pean lihtsalt ise rohkem üritama tegevusi välja mõelda, siis läheb kõigil tuju paremaks.

Mängutuppa ja külla minna ei saa, kuna auto ei lähe käima :)))

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 05.02 18:07; 05.02 18:41; 06.02 16:51;
To report this post you need to login first.
Postitas:

sama siin – külmaga toas istumine on paras katsumus. Muudkui aga mõtle uusi asju välja, sest muidu on kohe pahandused platsis. Tuleb see külm aeg kuidagi üle elada, siis saab jälle väljas käia:)

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Tuleks lukustada kõik sahtlid, mida ei taha, et ta puudutaks, ja mängida-mängida koos, sellises vanuses laps omaette mängib maksimaalselt 10-15 min. Voolimine, joonistamine näpuvärvidega, jne jne

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selline ongi üsna tavaline kaheaastane 🙂

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aga miks te koos neid sahtleid ei vaata? Lapsele see ju huvitav, saad talle seletada, mis see on, milleks kasutatakse jne…? Meie tihti sorime kappides, sahtlites, tööriista kastis.
Kui keelad, et ei tohi, seleta miks ei tohi ja paku midagi välja mida siis tohib võtta-teha, juhi tähelepanu kõrvale.
Minu lapsele meeldib vahel, kui mänguasjadest tüdinenud, mängida riidekapis, ma siis küsin kas ta kodus on, mis teeb, kas õue tuleb..
Vahest panen ta päeval vanni mängima, võtab palju asju kaasa, panen vannivahtu, puhume mulle. Rahmeldab seal nii kaua kui tahab, siis sööb ja tuleb hea lõunauni.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

See on küll jama jutt, et sellises vanuses laps mängib omaette max 15 min. Sõltub ikka kuidas laps harjunud on ja tema iseloomust, sotsiaalsusest jne.

Aga meil on sellisteks toas istumise aegadeks varuks nööbikarp (saab nööpe traadi otsa ajada), ehtekarp, mõtleme meisterdamisi välja: kaheaastasele olen nõela ja käärid juba kätte andnud, saab hakkama küll. Vesivärvid, voolimine, Võtan välja ära peidetud mullikile ja sellega lõbustab kaheaastane end pikalt, vahele siis multikat. Teeme koos mõne keerulisema retsepti järgi süüa, laps rullib tainast, segab segusid, raputab tilli ja soola ja degusteerib tihti. Pärast luban taignarulliga plastiliinist kooke rullida ja piparkoogivormidega siis kujukesi välja vajutada saadud plastiliinitaignast. Siis otsime emme sahtlist välja augustaja ja klammerdaja, millega laps tükk aega pusib. Annan kätte peenikese paela, mida ta siis augustaja aukudesse põimib. Lõikan katkistest sukapükstest toru, laps topib vatiini täis, pusib õmmelda otsad kinni ja joonistab vildikaga näo peale – teeb ise pehmeid mänguasju. Klammerdan kokku väikese mitme lehega raamatu, annan ette pataka ajalehti, kahene püüab sealt pilte välja lõigata ja liimipulgaga raamatusse kleepida. Prahti tekib küll palju aga vähemalt ei hakka igav. Õmblesime katkiste pükste säärest kahe taskuga rahakoti (riidest ja papist tugevdustega, nööbi õmbles külge laps ise, siis värvisime päris metallraha jäljendeid läbi paberi, lõikasime välja,panime rahakotti, otsisime veel kõiksugu aegunud magnetkaarte, visiitkaarte, värvilisi pildikesi, toppisime sinna rahakotti ja laps veetis tükk aega siis neid asju uurides, aina välja võttes, uuesti rahakotti täites, ja rahakoti nööbi aasa sisse panemist õppides. Vahepeal paneme lastelaulu plaadi peale ja söögitegemise kõrvale üürgame laulda, laps keerutab tantsida või \”räppida\”. Vahepeal võimleme,mina näitan harjutuse üks kord ette, koorin porgandeid edasi ja utsitan samas last seda sama harjutust kümme korda järjest tegema, siis järgmine harjutus. Vahepeal võib laps minu linikute kapi tühjaks tõsta ja kõik vabad pinnad linikutega katta (pärast muidugi koos korjame kokku ka). Kui mina koorin kartuled, siis laps seisab toolil kraanikausi ees, käised üles kääritud ja peseb kartuleid. Nõusid peseb ka ja korralikult, niisama veega mängida ei luba. Ja kõige selle saatjaks on muidugi asjade hilisem ärakoristamise õpetus (mis on kõige närvesöövam osa :))

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]See on küll jama jutt, et sellises vanuses laps mängib omaette max 15 min. Sõltub ikka kuidas laps harjunud on ja tema iseloomust, sotsiaalsusest jne.

Aga meil on sellisteks toas istumise aegadeks varuks nööbikarp (saab nööpe traadi otsa ajada), ehtekarp, mõtleme meisterdamisi välja: kaheaastasele olen nõela ja käärid juba kätte andnud, saab hakkama küll. Vesivärvid, voolimine, Võtan välja ära peidetud mullikile ja sellega lõbustab kaheaastane end pikalt, vahele siis multikat. Teeme koos mõne keerulisema retsepti järgi süüa, laps rullib tainast, segab segusid, raputab tilli ja soola ja degusteerib tihti. Pärast luban taignarulliga plastiliinist kooke rullida ja piparkoogivormidega siis kujukesi välja vajutada saadud plastiliinitaignast. Siis otsime emme sahtlist välja augustaja ja klammerdaja, millega laps tükk aega pusib. Annan kätte peenikese paela, mida ta siis augustaja aukudesse põimib. Lõikan katkistest sukapükstest toru, laps topib vatiini täis, pusib õmmelda otsad kinni ja joonistab vildikaga näo peale – teeb ise pehmeid mänguasju. Klammerdan kokku väikese mitme lehega raamatu, annan ette pataka ajalehti, kahene püüab sealt pilte välja lõigata ja liimipulgaga raamatusse kleepida. Prahti tekib küll palju aga vähemalt ei hakka igav. Õmblesime katkiste pükste säärest kahe taskuga rahakoti (riidest ja papist tugevdustega, nööbi õmbles külge laps ise, siis värvisime päris metallraha jäljendeid läbi paberi, lõikasime välja,panime rahakotti, otsisime veel kõiksugu aegunud magnetkaarte, visiitkaarte, värvilisi pildikesi, toppisime sinna rahakotti ja laps veetis tükk aega siis neid asju uurides, aina välja võttes, uuesti rahakotti täites, ja rahakoti nööbi aasa sisse panemist õppides. Vahepeal paneme lastelaulu plaadi peale ja söögitegemise kõrvale üürgame laulda, laps keerutab tantsida või \”räppida\”. Vahepeal võimleme,mina näitan harjutuse üks kord ette, koorin porgandeid edasi ja utsitan samas last seda sama harjutust kümme korda järjest tegema, siis järgmine harjutus. Vahepeal võib laps minu linikute kapi tühjaks tõsta ja kõik vabad pinnad linikutega katta (pärast muidugi koos korjame kokku ka). Kui mina koorin kartuled, siis laps seisab toolil kraanikausi ees, käised üles kääritud ja peseb kartuleid. Nõusid peseb ka ja korralikult, niisama veega mängida ei luba. Ja kõige selle saatjaks on muidugi asjade hilisem ärakoristamise õpetus (mis on kõige närvesöövam osa :))[/tsitaat]
Seda kõike on suuteline tegema su 2-aastane??? Kui 2-aastane ta on? Mul just sai. Minu laps küll ei suudaks nõela ja niidiga midagi teha. Ta niikuinii ei ole üleliia osav motoorikas, rääkimata peenmotoorikast :))) Ja ta on poiss.
Aga uskumatu lugeda mida su laps oskab!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 05.02 18:07; 05.02 18:41; 06.02 16:51;
To report this post you need to login first.
Näitan 9 postitust - vahemik 1 kuni 9 (kokku 9 )


Esileht Väikelaps Ise väsinud, laps (2-aastane) väsinud

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.