Esileht Hobinurk Jalgratas

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 42 )

Teema: Jalgratas

Postitas:
Kägu

Plaanis pärast aastatepikkust pausi taas ratas osta ja sõitma hakata. Linnas eelkõige. Aga olen täielik võhik, viimati ostis ratta isa, kui olin teismeline 🙂
Millele tähelepanu pöörata? Mis hinnaga on vastupidavad linnarattad? Guugeldades leiab rattapoodide soovitusi, aga seal enamasti igaüks kiidab oma marki.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul on endal perel rattaid 8tk, minul endal sh 3 tk. Mis ma oskan kosta: osta sellest spordi- või rattapoest, kuhu sul on seda hea hiljem ka hooldusesse viia ja jala tagasi koju kõmpida. :).
Osta ratas, mis välimuselt meeldib, sest siis on nägu naerul ja naerunägu toob ka hinge rahulolu, (mis siin elus muud tähtsam on kui tunda end kiires närvilises maailmas rahulik ja rõõmus, kui vähegi võimalik), ja et mugav on istuda ning käike vahetada, mis seal muud ikka nii väga valida. Arvesta vast hinnaklassiga 500 ja peaksid saama normaalsete juppidega isendi, mis ei kulu kärmelt ära.
Minu rattad on ostetud Hawaiist ja Veloteegist.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui rahakott kannatab, osta Spezialized. Hästi vastupidavad mugavad rattad. Oma hinda väärt ja järelturg ka olemas, kui vaja.

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sama mure. Pilk on jäänud tänavaratas/hübriidratas peale.
Ega kellegil pole kogemust Merida Speeder ratastega?
Otsin just kerget ratast. Päris maanteeratast ei taha, kuigi need on kerged.Linna-ja maastikurattad jälle suht rasked.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sama mure. Pilk on jäänud tänavaratas/hübriidratas peale.

Ega kellegil pole kogemust Merida Speeder ratastega?

Otsin just kerget ratast. Päris maanteeratast ei taha, kuigi need on kerged.Linna-ja maastikurattad jälle suht rasked.

Minul on see Merida hübriidratas ja väga rahul. Veloplus poes väga head müüjad ka, oskavad soovitada.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Arvesta vast hinnaklassiga 500 ja peaksid saama normaalsete juppidega isendi, mis ei kulu kärmelt ära.
Minu rattad on ostetud Hawaiist ja Veloteegist.

ma ei ole eriline nõuandja, aga kui sellise hinnasooviga hawaiisse minna, siis väljud sealt ilmselt mõne classicuga, mis on üks kehvematest variantidest.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Leia sõber / sõbranna, kes ratastest jagab. Käi temaga paaris poes. 500 euroga head ratast kindlasti ei saa, aga “normaalse keskmise” ehk leiab.

Kõige parem oleks kasutatud ratas osta. 500 euro eest saab täiesti asjaliku teise ringi ratta. Aga taas – vajad sõpra, kes teab, oskab ja aitab valida.

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

https://www.fietsvoordeelshop.nl/gazelle-puurnl-t3-midnight-2020-zwart-mat-dames?gclid=CjwKCAjw8pH3BRAXEiwA1pvMsVZzeg6Fn8w_tv-ovqeO5NF2qL_UIw0_KKQK9HzVlvlHkL1zjM0GWRoCtW8QAvD_BwE

Selline on mul, ei kujutaks muud ettegi. Kallimat kindlasti ei ostaks. Sportimiseks see muidugi sobi.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul sama mure. Pilk on jäänud tänavaratas/hübriidratas peale.

Ega kellegil pole kogemust Merida Speeder ratastega?

Otsin just kerget ratast. Päris maanteeratast ei taha, kuigi need on kerged.Linna-ja maastikurattad jälle suht rasked.

Merida on hea kvaliteediga aga näiteks Fuji on ka tavatarbijale täiesti hea kvaliteet. Minu meelest superkerge rattaraam. Ostsin Tallinnas Lasnamäelt Jaani rattapoest. Meridal on vist vaid tippmudelid kerge al raamiga veel paremad süsinikkiust. Hawaii eks ei ostaks midagi, ullult ülehinnatud kraam.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ega kellegil pole kogemust Merida Speeder ratastega?
Otsin just kerget ratast. Päris maanteeratast ei taha, kuigi need on kerged.Linna-ja maastikurattad jälle suht rasked.

Speeder vist ongi ainus mõistlik valik, kui otsid kerget, ilma amordita linnaratast, mida saab Eestist kohe osta. Istumisasend on palju püstisem, kui võrrelda päris sportratastega; kaal sõltuvalt konkreetsest mudelist veidi alla või üle 10 kg. Porilauad saab ilusasti paigaldada, pakiraamiga läheb veidi keerulisemaks (kuigi sobiva mudeli otsimise korral peaks samuti võimalik olema). Rehvide üle viriseks, need vahetaks veidi jämedamate vastu, kuid see pole suur probleem. Naisterahvad ilmselt tahavad ka sadula välja vahetada.

Enamik sarnaseid teiste tootjate rattaid on oluliselt raskemad, lisaks on poodides üllatavalt väike valik saada ning vähemalt Specialized poes öeldi, et tellimisel saaks ratta kätte alles sügisel. Ehk on Tallinnas olukord parem – ise otsisin ratast Tartus (ja lõpuks sai sobiv mudel Tallinnast tellitud).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

lisaks on poodides üllatavalt väike valik saada ning vähemalt Specialized poes öeldi, et tellimisel saaks ratta kätte alles sügisel. Ehk on Tallinnas olukord parem – ise otsisin ratast Tartus (ja lõpuks sai sobiv mudel Tallinnast tellitud).

Kui tahad konkreetset mudelit ja suurust siis võib isegi veel sellel aastal ratta kätte saamisega raskuseid olla. Koroonaga seoses on tarne ja tootmisraskused igal pool, seevastu nõudlus rataste järele on oluliselt suurenenud (näiteks Itaalia maksab igale uue ratta muretsejale 500 eur toetust).

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Arvesta vast hinnaklassiga 500 ja peaksid saama normaalsete juppidega isendi, mis ei kulu kärmelt ära.

Minu rattad on ostetud Hawaiist ja Veloteegist.

ma ei ole eriline nõuandja, aga kui sellise hinnasooviga hawaiisse minna, siis väljud sealt ilmselt mõne classicuga, mis on üks kehvematest variantidest.

Ma sõidan juba aastaid u 200-eurose Classicuga ja väga rahul. Sõidan nii linnas kui ka linna ümbruse rattateedel, aega-ajalt Tallinnas Sütiste-Nõmme kandis metsaradadel. Sellisele ajaviitesõitjale nagu mina sobib küll. Ostes polnud ma kindel, kui palju üldse sõidan või kui tihti, aga käin ikka nii lastega kui ka üksi sõitmas. Samas ei näe ka põhjust, miks sellise tavalise igapäevakasutuse jaoks mingit kallima klassi ratast osta. Varem sõitsin aeg-ajalt mehe Bottecchia rattaga, enne kui endale oma ratta ostsin. Võib-olla see hinnast tulenev mugavuse-kvaliteedi vmt erinevus tuleks välja, kui mitmepäevasel rattamatkal oleks, ma ei tea, aga sellisel aeg-ajalt sõitmisel ei ole küll väga vahet, kas on ratas mõnisada eurot odavam või mõnisada kallim.

Lastel on olnud Merida ja Scotti rattad ja maal ka mitmenda ringi Classic (kolmas laps suguvõsas sõidab nüüd sellega). Merida kvaliteet on kõikuv, üks ratas pidas hästi vastu, teine sattus selline, et laps ei jõudnud esimest suvegi sellega ära sõita (ei ole väga rattalõhkujat tüüpi, pigem ettevaatlik ja kartlik sõitja, nii et ei saa ka öelda, et lapse süü), kui tuli juba remonti viia (Veloplusist ostsime), ja see ei jäänud viimaseks korraks. 2 korda on olnud käiguvahetusega mingi jama, tehti õnneks korda.

+1
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

kindlasti 3-7 käiguga (mitte rohkem) ja rummusisese käiguvahetusega. ma võtaks veel 26-tolliste ratastega, mitte 28. manööverdad paremini ja mahub ka paremini ära, kui vaja kuskile siseruumides hoiustada.
lisaks võiks olla kerge, korviga. retrorattad ja kruiiserid võivad nunnud välja näha aga on väga kohmakad ja väga mõttetud.

mul endal mingi 10+ aastat tagasi odavama otsa classic selline ostetud, ma sõidan liialdamate iga päev mitu korda, sh. ka lumevabadel talvedel. ülimalt õnnestunud ratas.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Alustama pead sellest, kas tahad ratast trenni eesmärgil või niisama linnaratast, et punktist A punkti B kiiremini kui jala, kuid siiski loodussäästvalt (ja trendikalt?) jõuda.

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aitäh, olen juba saanud mõtteainet. Ei taha ei kõva sporti teha ega trendikas olla, tahan lihtsalt aeg-ajalt laste kõrvalt välja ja pisut liikuma. Seega hüpersuper näitajaid ei olegi vaja.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina võtan ka Classicu kaitseks sõna. Mul on juba teine Classic. Esimene sai ostetud 2001, 5 käiguga. Super ratas, praegu on maakodus, saab seal kõvasti vatti. Kolmas käik, mis on kõige rohkem kasutusel olnud, ei taha enam sisse minna, aga muidu kõik korras. Teine Classic on 21 käiguga, sellele lasin paar aastat tagasi paigaldada porikaitsed ja ketikaitse ning pakiraami. See 5 käiguline on parem tegelikult, kergem ja mugavama sõiduasendiga.
Peres ka üks kruiiser. Ei soovita, kui vähegi on soovi-vajadust ka asfaldi pealt väljas sõita. Sõiduasend ka harjumatu, küünarnukid vastu keret. Väga raske ka.
Soovitan 3-7 käigulisi hübriide, porikaitsed rehvidele ja pakiraam on head asjad. Pakikale saad panna jope, mobla, võileivad jne. Turul käia, kui tahad. Kahjuks neid hübriide on vähe, vähestel tootjatel. Enamus, mis müüakse, on 21+ käigulised maastikurattad selg küürus asendiga.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

ma saan aru, et see oli minu postitus, mis tingis need kaitsekõned classicu kaitseks 😉 võibolla ma tegin töesti hawaiile liiga, aga meie pere kogemus classicuga on halb. mitte et ratas otseselt laguneks, kuigi mõned detailid on tõesti olnud liiga pehmest materjalist, aga see ratas on lihtsalt väga raske. mitte kaalult (kuigi seda ka), aga sellega on raske sõita. mingi tavaline naistekas, classic lady vms, mis sai ostetud 6-7 aastat tagasi vanemale lapsele esimeseks täismõõdus rattaks ja millega ei taha siiamaani sõita ei tema ega ka ta kaks nooremat (hilisteismelist) õde, minust rääkimata.

nüüd vaatasin, et classicul on ka mitmeid pealtnäha korralikke mudeleid, võibolla siis proovingi mõnd rummusiseste käikudega isendit. sest uut ratast oleks ju vaja iseenesest.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

ma saan aru, et see oli minu postitus, mis tingis need kaitsekõned classicu kaitseks 😉 võibolla ma tegin töesti hawaiile liiga, aga meie pere kogemus classicuga on halb. mitte et ratas otseselt laguneks, kuigi mõned detailid on tõesti olnud liiga pehmest materjalist, aga see ratas on lihtsalt väga raske. mitte kaalult (kuigi seda ka), aga sellega on raske sõita. mingi tavaline naistekas, classic lady vms, mis sai ostetud 6-7 aastat tagasi vanemale lapsele esimeseks täismõõdus rattaks ja millega ei taha siiamaani sõita ei tema ega ka ta kaks nooremat (hilisteismelist) õde, minust rääkimata.

nüüd vaatasin, et classicul on ka mitmeid pealtnäha korralikke mudeleid, võibolla siis proovingi mõnd rummusiseste käikudega isendit. sest uut ratast oleks ju vaja iseenesest.

eks see kvaliteet ongi nagu juhtub. muinu põhiratas linnas on odavama otsa linna-classic, mis on mingi 13 aastat vana, läbisõit ülivägasuur ja igal aastaajal.
ostsin kaks aastat tagasi maale teise classicu – ka odavama otsa aga no sellise sportlikuma mudeli (kuna head linnakat, nagu mul linnas, pole valikus). sõidan väga vähe. ma olen väga pikka kasvu ja sadul on max kõrgusel – toru on maksimumini väljas. aga toru, kuhu käib sisse sadul, on maa-rattal sadulatoru kohast läbi paindunud. seda siis mõnede üksikute suvel tehtud sõitude peale kahel aastal ….et metall on tunduvalt pehmem kui mu 12-13-aastat tagasi ostetud classicul. sel pole häda midagi.
ps. mu kaal ei ole suur, pigem väike.

aga minu raudne soovitus on rummusisene käiguvahetus.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul endal on mingi Scotti naistekas, mis hakkas kiiksuma ja kääksuma juba esimesel suvel. Täiesti mõttetu ratas, aga kannatan välja, sest kallimat ei raatsi ka osta ja ajab asja ära. Minu lastel on ainult classicud olnud ja neid võin küll taevani kiita. Ülimalt vastupidavad. On kergemaid ja raskemaid raame, aga lapsed juba titest saadik mõlemad ainult nendega sõitnud ja muid ei tahagi.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

aga minu raudne soovitus on rummusisene käiguvahetus.

Rumal küsimus, mis asi on rummusisene käiguvahetus? Kas see on siis käsipidur? Ja siis mitte rummusisene oleks jalgpidur? Minu meelest jalgpidur on ju ainult käikudeta ratastel? Või on see rummusisene käiguvahetus midagi hoopis muud? Mis selle vastand oleks, et on rummusisene käiguvahetus ja teine variant, mis pole nii hea, on … ?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Rumal küsimus, mis asi on rummusisene käiguvahetus?

Rummusisene käiguvahetus
Tavaline käiguvahetus

Rummusisese käiguvahetaja korral on tegemist jalgpiduriga (st tagaratas jalgpiduriga, esiratas käega); tavalise käiguvahetaja puhul jalgpidurit ei ole ega saagi olla, seal pidurdad ainult kätega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Rummusisese käiguvahetaja korral on tegemist jalgpiduriga (st tagaratas jalgpiduriga, esiratas käega)

ka rummusisese käiguvahetaja puhul võib olla ainult käsipidur (st mõlemal rattal käsipidur).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ära osta uut, mõtetu raha raiskamine.
Vaata soovist või kuldsestbörist enda maitse järgi velo ja küsi müüjalt infot ratta hoolduste kohta jne.
Võimalik saada hea ratas, hea hinnaga.
Uusi ja häid rattaid varastatakse palju, elu lihtsam kui sa sellesse klassi ei kuulu.
Enda lastel 30€ rattad mis korda tehtud ja vuravad ilusti ringi. Kurb oleks vaadata kui 500€ ratas kuskil liivakastis vedeleks jne.

+2
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ära osta uut, mõtetu raha raiskamine.

Sellega ma olen nõus, et võib ka kasutatud rattaid osta; aga uue ostmine ei ole tavaliselt mõttetu ega raha raiskamine – kui just väljavalitud rattamudel ise mingi jama ei ole. Ratas kulub kasutades päris hoolega ja see loogika, et saad selle, mille eest oled maksnud, kehtib ka siin päris hästi.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tagasi algse teemapüstituse juurde- mis tähendab linnas sõitma hakata ?
Kui sul on plaanis sellega linnas liikuda, aga jätta vahel oma ratas kuskile kohviku või ostukeskuse ette ootama siis ainus variant on osta võimalikult väikest ahvatlust tekitav vana kole romu, kõik muud “väärtused” võib sellise isendi puhul tagaplaanile jätta.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tagasi algse teemapüstituse juurde- mis tähendab linnas sõitma hakata ?

Kui sul on plaanis sellega linnas liikuda, aga jätta vahel oma ratas kuskile kohviku või ostukeskuse ette ootama siis ainus variant on osta võimalikult väikest ahvatlust tekitav vana kole romu, kõik muud “väärtused” võib sellise isendi puhul tagaplaanile jätta.

Kas tõesti ükski lukk ei pea ja asi nii hull? Ma tahaks mugavalt ja mõnusalt liigelda, romu puhul ei saa vist head jooksu ja sujuvat kolinavaba sõitu loota.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kas tõesti ükski lukk ei pea ja asi nii hull? Ma tahaks mugavalt ja mõnusalt liigelda, romu puhul ei saa vist head jooksu ja sujuvat kolinavaba sõitu loota.

Parimat lukud kaaluvd 2 kilo ringis (ja hind mõistagi 100+ suurusjärgus), keskpärased kilo kandis. Sellist kaasas tassides pole sõit samuti enam kõige mugavam.

Odavad lukud takistavad selle ära, et suvaline möödakõndiv naljanina ei saa lukustamata ratast kaasa haarata. Kui aga vargal on tangid kaasas, siis sellise luku lõikab möödaminnes lahti. Kallimate lukkudega võtab mõned minutid pusimist.

Üheks variandiks on rattale signa peale panna, aliexpressist saab väga odavalt.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kas tõesti ükski lukk ei pea ja asi nii hull? Ma tahaks mugavalt ja mõnusalt liigelda, romu puhul ei saa vist head jooksu ja sujuvat kolinavaba sõitu loota.

Lukk on looma jaoks, eranditult kõik võetakse lahti kui selleks vaid soovi on, Youtubest võid imetleda kui lihtsalt see neil käib.
Lahendus on omada mitut ratast. Linnas käimiseks on mul üks romu millest tahakski lahti saada, aga “kallikesed” on kas mul tagumiku all või lukustatult lukustatud ruumis või..

http://www.hotelroomsearch.net/im/hotels/nl/bed-bike-2.jpg

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina vaatan järgmiseid asju ratta juures:
1) et oleks esiamort, 2) et oleks sadulaamort, 3) suur ja pehme sadul, 3) et kehaasend sõitjal oleks püstisem. Neile nõuetele vastavad nt Kross Trans mudelid alates 3.0, kuid üheski internetipoes neid sel sulvel näinud pole, maikuus veel olid. Olen sõitnud samade omadustega rattaga üle 10 aasta, mudel on Schwinn Sierra, tahaks uut sama mugavat, kuid selliseid pole enam üldse olemas millegipärast.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

aga minu raudne soovitus on rummusisene käiguvahetus.

Rumal küsimus, mis asi on rummusisene käiguvahetus? Kas see on siis käsipidur? Ja siis mitte rummusisene oleks jalgpidur? Minu meelest jalgpidur on ju ainult käikudeta ratastel? Või on see rummusisene käiguvahetus midagi hoopis muud? Mis selle vastand oleks, et on rummusisene käiguvahetus ja teine variant, mis pole nii hea, on … ?

rummusisese käiguvahetuse eeliseks on see, et:
rattal on küll käigud (tavaliselt 3-7. minu jaoks täiesti piisav ka kuppelmaastikul sõites) aga puudub kohmakas käiguvahetus. muidu on need lisahammasrattad ja käiguvahetuse jublakas – need esiteks määrivad ja teiseks võib käiguvahetus kuskile pihta saada. Ühesõnaga – rummusisene on puhtam, ilusam, hooldevabam, lollikindlam.
Teiseks on rummusisene käiguvahetuse tunduvalt mõnusam – klõps-klõps. Ei mingit raginat, kolinat, kõrinat.
Kolmandaks on rummusisese käiguvahetuse puhul lisaks käsipiduritele ka jalgpidur. Mis on ülimalt hea ja vajalik asi.

Rummusisese käiguvahetuse puhul näeb ratas välja nagu käikudeta ratas. Ma viisin kord Hawaiisse oma ratta ja midagi käikudest rääkides hakkas üks hooldusmees mu üle naerma, et “aga teil polegi ju rattal käike”. Siis teine toksas teda külge ja sisistas paarimehele, et olgu see vait, et mul on rummusisene käiguvahetus. 🙂

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 42 )


Esileht Hobinurk Jalgratas