Esileht Kodunurk Jalgratas igapäevaelus

Näitan 28 postitust - vahemik 31 kuni 58 (kokku 58 )

Teema: Jalgratas igapäevaelus

Postitas:
Kägu

enamus jalgrattureid ei ole liikluskooli üldse läbinudki ja ei oska liikluses käituda.

Täiesti alusetu väide!

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

enamus jalgrattureid ei ole liikluskooli üldse läbinudki ja ei oska liikluses käituda.

Täiesti alusetu väide!

Millist liikluskooli?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Enamusel jalgratturitel on ka juhiload. Sõidan nii rattaga kui ka autoga, samuti mu mees ja lapsed. Oleme kõik “liikluskooli” läbinud. Rattasõit väga meeldib ja kui ilm vähegi lubab, sõidame rattaga. Praegusel aastaajal muidugi autoga.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Enamusel jalgratturitel on ka juhiload

Kas selle kohta on mingi üleriigiline küsitlus läbi viidud? Enamus rattureid sõidab nagu jumal juhatab, kord sõiduteel, siis kõnniteel, nii nagu mugavam on. Nad liiklevad vaheldumisi-kord nagu jalakäijad, kord nagu autojuhid, pidevalt “rolli vahetades”. See teebki nad ettearvamatuks. Autojuht auto roolis olles ei saa rolli vahetada, ta on kogu aeg autojuht.

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Toon näite ka elust. Sõidab jalgrattur mööda sõiduteed tee servas (nagu autojuht). Kõik ok. Kaugelt paistab vöötrada. Selle vöötrajani jõudes vahetab rattur rolli ja keerab tee servast vasakule vöötrajale, et teed ületada, Nüüd on ta nagu jalakäija. tagant tulev autojuht peab olema nobe, et piduripedaali leida, sest muidu on oht vöötrajal olev jalgrattur alla ajada.

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ise ka aru saad, mis kirjutad? Paremal otse sõitev rattur sõidab äkitsi vasakule, et siis uuesti vasakult-paremale sõiduteed ületada?

0
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ise ka aru saad, mis kirjutad? Paremal otse sõitev rattur sõidab äkitsi vasakule, et siis uuesti vasakult-paremale sõiduteed ületada?

Seletan siis aeglaselt veelkord. jalgrattur ja auto sõidavad mööda sõiduteed. Ühes suunas. Jalgrattur eespool. Jalgrattur paremal teeservas. Tuleb vöötrada (sebra). Jalgrattur aeglustab sõitu ja teeb pöörde vasakule ehk keerab autole ette. Autojuht peab selle läbi nägema, et nii võib juhtuda ja see võib teha olukorra keeruliseks. Jalgrattur soovib ületada sebra paremalt vasakule ja üks kord. Kuhu ta pärast edasi läheb pole oluline. Näiteks jätkab sõitu hoopis kõnniteel.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See jalgrattapõlgus on eelarvamus. Neil kirjutajatel ilmselt endal ratast pole.

Sa ilmselt ei ole kunagi autoroolis istunud. Kui sul parema käe ristmikul läheneb üks ratas ühelt poolt mööda sõiduteed (nagu auto) ja teine samal ajal teiselt poolt mööda kõnniteed nagu jalakäija (kes loomulikult ei tea midagi liiklusreeglitest ja vaatab, et ahah, auto seisab, võin kimada), siis oled õnnelik ja rahul?

Tegelikult ma ei saa üldse aru, miks meil juba aastakümneid valitseb olukord, kus liiklusõppe läbimist ei nõuta absoluutselt kõigilt inimestelt vaid ainult autojuhtidelt (ja laps-jalgratturitelt). Täiskasvanud võivad liikluses möllata, kuidas juhtub.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

enamus jalgrattureid ei ole liikluskooli üldse läbinudki ja ei oska liikluses käituda.

Täiesti alusetu väide!

Kogemusele tuginev väide. Võid tuua mingid uurimused, kui sul on, mis vastupidist tõestavad.
Juhilubadega ratturid on need, kes õhtuti pealt tööd suurte gruppidena maanteedel trenni teevad.
Need linnavahel töllerdavad teismelised ja ökoemmed ei tea liiklusest absoluutselt midagi.

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ise ka aru saad, mis kirjutad? Paremal otse sõitev rattur sõidab äkitsi vasakule, et siis uuesti vasakult-paremale sõiduteed ületada?

Seletan siis aeglaselt veelkord. jalgrattur ja auto sõidavad mööda sõiduteed. Ühes suunas. Jalgrattur eespool. Jalgrattur paremal teeservas. Tuleb vöötrada (sebra). Jalgrattur aeglustab sõitu ja teeb pöörde vasakule ehk keerab autole ette. Autojuht peab selle läbi nägema, et nii võib juhtuda ja see võib teha olukorra keeruliseks. Jalgrattur soovib ületada sebra paremalt vasakule ja üks kord. Kuhu ta pärast edasi läheb pole oluline. Näiteks jätkab sõitu hoopis kõnniteel.

Kujuta ette, autojuht peab jah pidevalt liiklust jälgima. Kohutav.

Sinu poolt kirjeldatu on legaalne käitumine. Rattur võib sebra ületada nii jalgsi kui rattal.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sinu poolt kirjeldatu on legaalne käitumine. Rattur võib sebra ületada nii jalgsi kui rattal.

Vaata nii ja naa. Sebra ületaja peab veenduma, et ka autojuht teda märkab. Korrektne oleks selline jalgratturi käitumine. Enne sebra jääb jalgrattur paremale poole seisma, tuleb ratta seljast maha, astub ehk korraks kõnniteelegi, pöörab oma näo autojuhtide suunas ja kui need on peatunud, siis asub ratas käe kõrval mööda sebrat sõiduteed ületama. Vahel teevad aga jalgratturid seda hoo pealt, pilk üle õla korraks ja siis sõidupealt vasakule üle sebra.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sinu poolt kirjeldatu on legaalne käitumine. Rattur võib sebra ületada nii jalgsi kui rattal.

Vaata nii ja naa. Sebra ületaja peab veenduma, et ka autojuht teda märkab. Korrektne oleks selline jalgratturi käitumine. Enne sebra jääb jalgrattur paremale poole seisma, tuleb ratta seljast maha, astub ehk korraks kõnniteelegi, pöörab oma näo autojuhtide suunas ja kui need on peatunud, siis asub ratas käe kõrval mööda sebrat sõiduteed ületama. Vahel teevad aga jalgratturid seda hoo pealt, pilk üle õla korraks ja siis sõidupealt vasakule üle sebra.

See on sinu arust korrektne.

Kui sa hoiaks nõutud pikivahet, ei pane sa tähelegi, et rattur üle läheb.

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui sa hoiaks nõutud pikivahet, ei pane sa tähelegi, et rattur üle läheb.

Vaata, jalgratta ja auto kiirused on siiski pisut erinevad, ka linnas. Seega jalgrattaga pikivahe hoidmine tähendaks ratta tempos sõitmist.
Tee endale vahelduseks load, sõida paar aastat ja siis tule targuta liikluse teemal edasi.

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Enamus rattureid sõidab nagu jumal juhatab, kord sõiduteel, siis kõnniteel, nii nagu mugavam on. Nad liiklevad vaheldumisi-kord nagu jalakäijad, kord nagu autojuhid, pidevalt “rolli vahetades”.

Mina (siis kui ma olen rattur) ei ole huvitatud autodega jagelemisest ehk vastavalt oma ohutusele ja oludele valin ma oma rolli, LS annab selleks loa. Ehk näiteks kas sina oleksid nõus foori taga minu järele passima või on siiski parem kui ma kaon sealt autode vahelt kõnniteele ja ei jää liiklust takistama?

Sellised küsimused jääksid kõik olemata kui juhid aeg-ajalt ratta selga istuksid..

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui sa hoiaks nõutud pikivahet, ei pane sa tähelegi, et rattur üle läheb.

Vaata, jalgratta ja auto kiirused on siiski pisut erinevad, ka linnas. Seega jalgrattaga pikivahe hoidmine tähendaks ratta tempos sõitmist.

Tee endale vahelduseks load, sõida paar aastat ja siis tule targuta liikluse teemal edasi.

Ma olen igapäevaselt igas rollis. Ning kuigi ka jalakäijad ja ratturid teevad lollusi, on põhimõtteliselt võimatu leida autojuhti, kes tegelikult ka sõidaks ohutult, järgides piirkiirust ja pikivahet. Või näitaks suunatuld.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Enamusel jalgratturitel on ka juhiload.

Ma ausalt öeldes ei tea ühtegi täiskasvanud inimest, kes oleks rattaluba teinud. Lapsed jah, aga suured inimesed? Kus selline “liikluskool” ka on, kus näiteks 70-aastane luba saaks teha? Saadaks paar sugulast kursustele ????

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tegelikult ma ei saa üldse aru, miks meil juba aastakümneid valitseb olukord, kus liiklusõppe läbimist ei nõuta absoluutselt kõigilt inimestelt vaid ainult autojuhtidelt (ja laps-jalgratturitelt). Täiskasvanud võivad liikluses möllata, kuidas juhtub.

Tegelikult tuleks need totakad mopeedautod liiklusest ära korjata või nende juhtimisõigus samuti kohustuslikuks teha.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sa ilmselt ei ole kunagi autoroolis istunud. Kui sul parema käe ristmikul läheneb üks ratas ühelt poolt mööda sõiduteed (nagu auto) ja teine samal ajal teiselt poolt mööda kõnniteed nagu jalakäija (kes loomulikult ei tea midagi liiklusreeglitest ja vaatab, et ahah, auto seisab, võin kimada), siis oled õnnelik ja rahul?

Ratturina jälle kogen, et autojuhid ei pea kaherattalisel liikujat tihtipeale ei millekski. Vähemalt läheb kohe meelest näiteks reegel, et otseliikujal on eesõigus ja keeratakse tuima näoga ette. Mitte ainult sõiduautod, vaid ka bussid. Enne vingumist võiks ikka enda käitumise üle vaadata.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sa ilmselt ei ole kunagi autoroolis istunud. Kui sul parema käe ristmikul läheneb üks ratas ühelt poolt mööda sõiduteed (nagu auto) ja teine samal ajal teiselt poolt mööda kõnniteed nagu jalakäija (kes loomulikult ei tea midagi liiklusreeglitest ja vaatab, et ahah, auto seisab, võin kimada), siis oled õnnelik ja rahul?

Ratturina jälle kogen, et autojuhid ei pea kaherattalisel liikujat tihtipeale ei millekski. Vähemalt läheb kohe meelest näiteks reegel, et otseliikujal on eesõigus ja keeratakse tuima näoga ette. Mitte ainult sõiduautod, vaid ka bussid. Enne vingumist võiks ikka enda käitumise üle vaadata.

Otseliikujal ei ole alati eesõigus, kui peatee ei lähe otse. Ära siis kima anna teed märgi alt autodele ette.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Enamusel jalgratturitel on ka juhiload.

Ma ausalt öeldes ei tea ühtegi täiskasvanud inimest, kes oleks rattaluba teinud. Lapsed jah, aga suured inimesed? Kus selline “liikluskool” ka on, kus näiteks 70-aastane luba saaks teha? Saadaks paar sugulast kursustele ????

Ei oleks vaja mingit erelid rattaluba. Üks liikluskool absoluutselt kõigile inimestele lapsest peale. Ega sa rattaga või jalgsi mingis teises süsteemis liigu, miks siis luba teistsugune peaks olema.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Otseliikujal ei ole alati eesõigus, kui peatee ei lähe otse. Ära siis kima anna teed märgi alt autodele ette.

Mul oli situatsioon kus bussijuht üritas teha parempööret üle minu(mõlemad olime peateel ja liikusime samas suunas), bussijuhi kinnimajja kukkumisest päästis vaid minu hea rattavalitsemine.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Otseliikujal ei ole alati eesõigus, kui peatee ei lähe otse. Ära siis kima anna teed märgi alt autodele ette.

Mul oli situatsioon kus bussijuht üritas teha parempööret üle minu(mõlemad olime peateel ja liikusime samas suunas), bussijuhi kinnimajja kukkumisest päästis vaid minu hea rattavalitsemine.

Minul sama kogemus, kui bussijuht peatusesse sõites mind rattarajal bussi ja äärekivi vahele surus.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu meelest on ka jalgrattaga sõiduteel laste vedamine, ükskõik kas rattatoolis või mingiskärus/kastis, liiga ohtlik tegevus. See kehtib ka sõiduteest vaid joonega eraldatud kitsa rattariba kohta. Mõistlikumad vanemad sõidavadki spetsiaalsel rattateel või siis kõnniteel, aga kõnniteedele need laiad  kärud jälle igale poole ei mahu. Minu liikumistrajektooril liigub üks lapsevanem iga ilmaga sõiduteed mööda rattaga, lapsed kastis. Kui siin vahepeal need lumerohked ilmad olid, siis liikus ta lumepudrusel teel edasi jalakäija kiirusega, üsna kitsal ja tiheda liiklusega teel. Ma paar-kolmsada meetrit sõitsin ta järel, siis tuli õnneks üks koht, kust sai ära keerata, tegin nii umbes kilomeetrise ringi ja minu järel sõitvad autod ka – keskkonnahoid missugune, eks. Ja ma kahtlustan, et see autoteede arvelt jalgrattateede tekitamine annab ka kokkuvõttes umbes sellise tulemuse, et kümnest üks autojuht valib ratta ja ülejäänud 9, kellel see mingil põhjusel võimalik ei ole,  sõidavad lihtsalt pikema ringiga ning seisavad ummikutes.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja ma kahtlustan, et see autoteede arvelt jalgrattateede tekitamine annab ka kokkuvõttes umbes sellise tulemuse, et kümnest üks autojuht valib ratta ja ülejäänud 9, kellel see mingil põhjusel võimalik ei ole,  sõidavad lihtsalt pikema ringiga ning seisavad ummikutes.

See on tõesti üks idiootne “roheline” arendus linnades.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teema läks lappama jälle ???? Vastuseks teemaalgatajale, et mina valisin ratta selle järgi, et ratas näeks kole välja ja keegi selle varastamisega ei viitsiks vaeva näha. Mul mitu erinevat ratast, poeskäimiseks kasutan 20 aastat vana Helkama naistekat.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Enamusel jalgratturitel on ka juhiload.

Ma ausalt öeldes ei tea ühtegi täiskasvanud inimest, kes oleks rattaluba teinud. Lapsed jah, aga suured inimesed? Kus selline “liikluskool” ka on, kus näiteks 70-aastane luba saaks teha? Saadaks paar sugulast kursustele ????

Jutt ikka täiesti tavalisest autokoolist-enamusel ratturitest on nii autojuhiload kui ka auto. See “liiklusest mitte-midagi teadev teel vänderdav” rattur võib väga hästi olla professionaalne autojuht kes on terve päeva roolis olnud .

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Sinu poolt kirjeldatu on legaalne käitumine. Rattur võib sebra ületada nii jalgsi kui rattal.

Võib ületada rattal, aga sel juhul ta pole jalakäijaga võrdsustatud ja tal pole eesõigust auto ees. Eesõigus on ja “roll muutub” sel juhul kui rattalt maha tuleb ja seda käekõrval lükkab. Muudatud LE-s tehti, et jalgrattur saaks üle sebra sõita kui autosid ei ole (varasemalt nii tehes rikkus reegleid)
Jah, muidugi ei tohi auto inimestele otsa sõita ka eesõiguse korral, aga olgem täpsed. Jalgratturil ei ole eesõigust sellel järsult vasakule pööramise olukorras.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See jalgrattapõlgus on eelarvamus. Neil kirjutajatel ilmselt endal ratast pole.

Sa ilmselt ei ole kunagi autoroolis istunud. Kui sul parema käe ristmikul läheneb üks ratas ühelt poolt mööda sõiduteed (nagu auto) ja teine samal ajal teiselt poolt mööda kõnniteed nagu jalakäija (kes loomulikult ei tea midagi liiklusreeglitest ja vaatab, et ahah, auto seisab, võin kimada), siis oled õnnelik ja rahul?

Mina kirjutasin esimese väite, liiklen igapäevaselt autoga. Kuskil ma ei öelnud, et liikluseeskirja eiravad ratturid okei on. Aga sinu kirjeldatud olukorras üks ratturitest ju käitub korrektselt. Miks siis põlgus nende vastu teise näitel- see on ju individuaalne.
Ja ära hakka rääkima, et autojuhid viimseni alati eeskirja järgivad. Rattur saab ise kannatada eksides. Autojuhid, kes ei oska ringidel sõita jnejne, ei tea muid reegleid on ohtlikud teistele. Näen ka paljusid autojuhte, kes ei pea korrektselt sõitvat ratturit endaga võrdseks liiklejaks.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 28 postitust - vahemik 31 kuni 58 (kokku 58 )


Esileht Kodunurk Jalgratas igapäevaelus