Esileht Hobinurk jalgratta valik

Näitan 22 postitust - vahemik 1 kuni 22 (kokku 22 )

Teema: jalgratta valik

Postitas:
Kägu

sooviksin osta jalgratta, enamasti kasutaksin seda trenni tegemiseks, et õhtuti 10-15 km sõita. vahel teeksin mõne poereisi sellega jm muu sõidu. kas valida tavaline või elektrijalgratas sellisel puhul?

+1
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Trenni tegemiseks osta mopeed. Siis on veel vähem sebimist, kui selle elektrirattaga saab olema.
Trenni tegemine tähendab ikka 50 km metsas või 200km maanteel maanteerattaga. Toksid googlesse maastikuratas või maanteratas ja lähed poodi neid proovima. Pead välja selgitama, mis mõõdus raam sulle sobib. Seda ei oska Perekoolist keegi sulle öelda. Kui oled rasmi välja valinud ja mingi ratta tüübi siis tule küsi nõu uuesti.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

kas valida tavaline või elektrijalgratas sellisel puhul?

TRENNI tegemiseks ja elektrijalgratas???
Kuidas sa üldse tuled selle peale, et sellist asja küsida? Elektrikaga ju istud peale ja see sõidab ise, mingit trenni sa ei tee. See on nendele, kes trenni ei taha teha.

Loomulikult võta mingi tavaline, vändatav. Trenni jaoks on isegi spetsrattad olemas, alates näiteks sellisest: https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-merida-crossway-10-v-l-matt-dark-grey-black-grey-54245 kuni 100 tuhat maksvateni välja.

Sissejuhatuseks sobib see 350€ maksev väga hästi. Mingi 10€ maksva spidomeetri ja püksid omale jalga + särgi pead juurde ostma.
Pr. Iluselu oma kleidikesega jääks sellega ilmselt hätta.

Pool aastat sõidad nädalas 2-3 X 20km ja kaal hakkab mühinal langema.
Ja nii väikese maa peale ei lähe ka jalad veel koledaks, nagu Erika Salumäel omal ajal olid. (praegu on tal ju ilusad jalad, kui tippspordi maha jättis; kannatab miniga käia vabalt, vanusest hoolimata)

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

kas valida tavaline või elektrijalgratas sellisel puhul?

TRENNI tegemiseks ja elektrijalgratas???

Kuidas sa üldse tuled selle peale, et sellist asja küsida? Elektrikaga ju istud peale ja see sõidab ise, mingit trenni sa ei tee. See on nendele, kes trenni ei taha teha.

Loomulikult võta mingi tavaline, vändatav. Trenni jaoks on isegi spetsrattad olemas, alates näiteks sellisest: https://www.veloplus.ee/et/toode/ratas-merida-crossway-10-v-l-matt-dark-grey-black-grey-54245 kuni 100 tuhat maksvateni välja.

Sissejuhatuseks sobib see 350€ maksev väga hästi. Mingi 10€ maksva spidomeetri ja püksid omale jalga + särgi pead juurde ostma.

Pr. Iluselu oma kleidikesega jääks sellega ilmselt hätta.

Pool aastat sõidad nädalas 2-3 X 20km ja kaal hakkab mühinal langema.

Ja nii väikese maa peale ei lähe ka jalad veel koledaks, nagu Erika Salumäel omal ajal olid. (praegu on tal ju ilusad jalad, kui tippspordi maha jättis)

Veloplus müüs vanasti haraastussportlaste kasutatud rattaid. Sai hea võistlusratta(Merida)poole hinnga, kui värvikahjustused ja kriimud ei häirinud. Tehniliselt nii korras, et pole 15a muud teha olnud vaja kui pesta ja õlitada ja piduriklotse vahetada.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

10-15 km pole mingi trenn. Piisab kolmekäigulisest naistekast. Paned korvi ette või ka taha, kui poes käid. Hea oleks dünamoga esi- ja tagatuli, siis ei pea hämaral ajal ohutuse pärast nii väga muretsema.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hea oleks dünamoga esi- ja tagatuli, siis ei pea hämaral ajal ohutuse pärast nii väga muretsema.

No see on küll tänapäeval juba ajalugu.
LED tuled ei tarbi mingit voolu ja patarei või aku pealt töötavad aastaid. Ise samal ajal maksavad mittemidagi.
Mingi “Kassi silm” siit LINK ja ei mingit dünamot, mis su ratast segab, pole vaja.
Ja saad ka esiamorti kasutada, sest ega need veloteed meil siin Eestis ikka kõikjal väga siledad ei ole. Ikka on mingid äärekivid on ja peale- ja mahasõidud.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui sa oled väga keha füüsisega vanur, siis vali elektrijalgratas. Aga isegi mu 70-aastane artriidist puretud põlvedega isa sõidab tavalise jalgrattaga nii 10 km ära, kuigi trenni ta ei tee ja igapäevaselt rattaga ei sõida.

10-15 km autoga sõidetaval siledal teel pole mingi trenn nagunii, või noh, kui praegu jõuad ilma pausita ainult pool korrusevahet kõndida, siis muidugi on. Aga kui sa nii keskmine inimene oled, siis algajale rattasõitjale treening on jalgrattaga (tavalisega) pigem nii 25-30 km. Raske maastiku korral muidugi vähem. 25 km asfaldil sõidab hariliku rattaga harilik inimene umbes 45-60 minutiga. Kiireks maanteesõiduks sobivama rattaga läbib selle maa märksa vähemaga. Aga minul on suhteliselt aeglane vana maastikuratas, mis spidoka järgi üle 35 km/h sisse ei tahagi võtta.
Kui sa maastikul sõita ei kavatse, siis soovitan pigem nö linnaratta või hübriidratta osta. Valida võid värvi ja sadula mugavuse järgi:) mõned käigud võiksid olla ja tasub uurida koostekvaliteedi kohta, ehk kõige nirumat ei pea ostma, kui rahakott kannatab, aga mingit profiratast pole esialgu küll mõtet osta. Neid muide varastatakse ka, suvalist muud keskmise hinnaklassiga ratast mitte nii väga.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Käisin paar kuud tagasi rattaid proovimas, anti ka dünamoga variant katsetada – see teeb ratta ikka tuntavalt raskemaks, täiesti mõttetu.
Patareid peavad väga kaua vastu.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

25 km asfaldil sõidab hariliku rattaga harilik inimene umbes 45-60 minutiga.

Selle võib vist vabalt perekooli tavaliseks ILAKS lugeda.
Et 25km/tunnis keskmist kiirust hoida, peab juba väga palju tööd tegema.
See ei ole enam hariliku inimese teema, see on E. Salumäe või G. Treieri aktiivse sportlasekarjääri trenn.

Aga sa vist pole rattaga 100 aastat sõitnud, kui selliselt targutad?

+6
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Et 25km/tunnis keskmist kiirust hoida, peab juba väga palju tööd tegema.
See ei ole enam hariliku inimese teema, see on E. Salumäe või G. Treieri aktiivse sportlasekarjääri trenn.

Ja sa pole kunagi rattatrenniga tegelenud kui selliselt targutad.

25 km/h on algajate teema. Ma ei suuda 1km joosta, aga 25km/h maanteerattal ei ole probleem. Tour de france võitjad hoiavad 40km/h keskmist ja E. Salumäe sõitis hoopis treki.

+1
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ja sa pole kunagi rattatrenniga tegelenud kui selliselt targutad.25 km/h on algajate teema. Ma ei suuda 1km joosta, aga 25km/h maanteerattal ei ole probleem. Tour de france võitjad hoiavad 40km/h keskmist ja E. Salumäe sõitis hoopis treki.

Kas su ülejäänud 72 kasutajat ajavad sama debiilset juttu?

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

25 km asfaldil sõidab hariliku rattaga harilik inimene umbes 45-60 minutiga.

Selle võib vist vabalt perekooli tavaliseks ILAKS lugeda.

Et 25km/tunnis keskmist kiirust hoida, peab juba väga palju tööd tegema.

See ei ole enam hariliku inimese teema, see on E. Salumäe või G. Treieri aktiivse sportlasekarjääri trenn.

Aga sa vist pole rattaga 100 aastat sõitnud, kui selliselt targutad?

Ma rääkisin konkreetselt enda kogemustest. Ma pole mingi rattasportlane, ega isegi mitte harrastussportlane, aga aega-ajalt sõidan oma 20 a vana maastikurattaga, mille käigud on tehases seatud nii, et üle 35 km/h vändata ei annagi. Maanteel, kui just suurt tõusu pole, ongi spidomeetri järgi keskmine kiirus 25 km/h ja kui natuke rohkem jõudu rakendan, siis ligi 30 km/h. Suure tõusuga vajub kiirus muidugi alla, aga tavaliselt tuleb suure tõusu järel suur langus, kus kiirus läheb üle 30 km/h.
Minu soovitatud trennimaa on just selline, mille puhul treenimata tagumik nagu minul, veel valutama ei hakka. Ja noh, ega igapäevaselt tavainimene saagi trennile rohkem aega pühendada.

Mis kaalulangetusse puutub, siis kui mul seda vahepeal üle oli, siis 3-4 korda nädalas 40-100 min ratta seljas polnud üksinda piisav, et kaalu alla saada. Pidin ikka kaloreid ka lugema. Mul palju üle polnud, mingi 5 kg, aga ega ma pärast sellest lahti saamist sale ka pole.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul palju üle polnud, mingi 5 kg, aga ega ma pärast sellest lahti saamist sale ka pole.

Aga sellest hoolimata otsustasid oma perekoolika kogemust siin valjult jagada?
Lugejad ju pole süüdi, et su ema on 120kg mammi….

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul palju üle polnud, mingi 5 kg, aga ega ma pärast sellest lahti saamist sale ka pole.

Aga sellest hoolimata otsustasid oma perekoolika kogemust siin valjult jagada?

Lugejad ju pole süüdi, et su ema on 120kg mammi….

Kas sa oled see paksuvihkaja? Aga kuidas siis sinu suurepärase vormiga lugu ikka on, kui sa isegi tund aega 25 km/h vändata ei jõua? Mina näe, oma viie ülekiloga jõudsin küll.
Mu pensionieelikust ema tõesti ei jõuaks, aga ta on ka füüsiliste hädade tõttu töövõimetu juba aastaid ja seejuures täiesti normaalkaalus. 10 km rahulikus tempos sõidab temagi ära, käib aega-ajalt ilusa ilmaga rattaga poes. Seepärast sellist distantsi ma keskmisele inimesele trenniks ei pea.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

25 km asfaldil sõidab hariliku rattaga harilik inimene umbes 45-60 minutiga.

See teeb 25-33 km/h. Viimasel Tartu Rattaralli 58 km sõidul (mis ei olnud koroona tõttu tavapärane grupisõit, kus on keskmised kiirused suuremad) oleks see 33 km/h tähendanud kohta esimese mõnekümne kiirema seas. Aga ilmselt oli hariliku rattaga harilikul inimesel samal ajal midagi muud teha ja ta ei läinud maanteerattaga kileviinereid pjedestaalilt välja puksima.

Maanteel, kui just suurt tõusu pole, ongi spidomeetri järgi keskmine kiirus 25 km/h ja kui natuke rohkem jõudu rakendan, siis ligi 30 km/h.

Selle sõnastuse põhjal tundub, et Käol on keskmise kiiruse ja hetkekiiruse mõisted veidi segamini (ning spidomeeter võib ka valetada, kui on seadistamata). 25 km/h on täiesti arvestatav keskmine kiirus ja ise ma maanteerattaga ning põhivastupidavustsoonis pulsiga selleni ei küündi.

Trenni tegemine tähendab ikka 50 km metsas või 200km maanteel maanteerattaga.

Kõrgema klassi meelelahtus 🙂

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Enne esimese jalgratta ostmist laena sõprade või sõbrannade rattaid ja proovi neid. Siis saad teada, milline istumise asend ja ratta tüüp sulle üldse sobivad. Võid ostagi kasutatud ratta – saad kindlasti parema, kui sama raha eest poest. Kuid kõige tähtsam on enne veidikenegi proovida.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

25 km 45-60 minutiga sõidab heas vormis inimene. Ma tean täpselt, kuna minu kodu juurest saab minna ühele ringile, kus sõidad kogu aeg kergliiklusteel asfaldi peal. See ring on 28 km. Minu 20-aastane poeg, kes on paras härg, sõidab selle ringi ära tunni ajaga. Minul kulub poolteist tundi. Abikaasa, kes veel hiljuti osales rattarallidel (Tartu rattarallil oli paar korda ka esimese viiesaja sees, aga enamasti esimese tuhande sees, kui alles alustas) sõidab 50 minutiga. Tal on maanteeratas, spets jalatsid ja no üldse kõik värgid. Poeg sõidab isa maastikurattaga, mis on ka suht korralik asi.
Kiirust 25 km/h jaksab minusugune tavaline keskmine inimene (pole paks, väga palju sporti ei tee, aga natuke ennast siiski liigutan, noorena olen kergejõustikutrenni teinud) arendad u 10 min. 35 km/h sõidavad maanteeratturid grupitrennis, kui sõidetakse kokku u 70 km, siis 35 km/h on stabiilselt hea kiirus, millega jaksab kogu selle maa sõita. Kui ma vahel olen abikaasat autoga nö vedanud, siis on 40-45 km/h ka mõnda aega jõukohane.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ma olen üle 50 tugevas ülekaalus kontorirott. Lapsena sporti ei teinud, täiskasvanud peast hakkasin end veidi liigutama. Mul on vana ilma amordita maastikuratas (26″ ja alu raam). Tavalised ketsid ja tavaline mtb lenks, mitte mingi peen tt värk ja kingad ja aero jooksud.

Maanteel sõidan keskmise kiirusega 25 kmh tundide kaupa. 🙂

Teemast läheme küll väga kaugele sellega.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Hiljuti sai sarnaste soovidega elukaaslasele valitud Merida speeder, mis võiks rehvide, sadula ja stemmi väljavahetamise järel olla mitte-sportlasele enamvähem sõidetav tükk.
Sügis ja talv on tegelikult ratta ostuks hea aeg, siis pannakse müümata ratastel soodushinnad ning samuti saab siit-sealt järgmise aasta mudeleid soodushinnaga ette tellida. Kuid sellel aastal on kõik teisiti, k*****a tõttu on rattaid tavalisest palju rohkem ostetud ja laod tühjad.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

See Merida Speeder on just selline ratas, mida tuleb enne ostmist proovida. Või siis proovida mõnda teist sarnast. Lihtsalt lambist maanteeratas osta ja siis avastada, et ups, üldse ei meeldi – pole ju mõtet.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ja nii väikese maa peale ei lähe ka jalad veel koledaks, nagu Erika Salumäel omal ajal olid.

Pelgalt rattasõidust sa selliseid reisi ja tuharaid ei saa – Salumäe oli sprinter ja veetis olulise osa treeningajast jõusaalis.
Võrdluseks meie hetke kõige kõvem rahvusvahelisel tasemel vändakeerutaja, tibatilluke Janika Lõiv:
https://www.instagram.com/janikaloiv/

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Hiljuti sai sarnaste soovidega elukaaslasele valitud Merida speeder, mis võiks rehvide, sadula ja stemmi väljavahetamise järel olla mitte-sportlasele enamvähem sõidetav tükk.

Sügis ja talv on tegelikult ratta ostuks hea aeg, siis pannakse müümata ratastel soodushinnad ning samuti saab siit-sealt järgmise aasta mudeleid soodushinnaga ette tellida. Kuid sellel aastal on kõik teisiti, k*****a tõttu on rattaid tavalisest palju rohkem ostetud ja laod tühjad.

Sellise rattaga pead ju turvamehe ka palkama, kui tahad poes käia. Pätid panevad sellise ratta hoobilt pätsu. Võtavad selle rattaparkimiskoha ka kaasa kui vaja.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Näitan 22 postitust - vahemik 1 kuni 22 (kokku 22 )


Esileht Hobinurk jalgratta valik