Loomulikult. Lasteaiaõpetajad täidavadki koolieelse lasteasutuse õppekava ja saladuskatte all ütlen, et tegelikult õpetavad tublisti rohkemgi st vähemalt meie lasteaiast pole(jätame kõrvale erivajadustega lapsed) aastaid läinud kooli last, kes näiteks emakeeles ongi vaid selle minimaalse nõutava tasemel st tunneb tähti ja veerib kokku 1–2-silbilisi sõnu, tunneb kirjapildis ära mõned sõnad.
Rõhk on sellel siin vaidluses, et lapsevanem heidab ette, et õpetaja tema arvates juba õppeaasta 1 kuu jooksul ei ole piisavalt tegelnud lapse kooliks ettevalmistamisega, näiteks rühma puhketunni ajal.
Seepärast püütaksegi talle selgitada, et kooliks ettevalmistuse vastutus on eelkõige temal. Loomulikult on tal õigus oodata ka lasteaia panust, kas ta aga 1k järel tõesti teab täpselt, et õpetaja pole pädev, ettevalmistust ei toimu jne?
Jah, mulgi on ju kogemust nii oma vanemate lastega, kes on saanud tõepoolest lasteaias suurepärase ettevalmistuse kooliks (muidugi olen nendega ise ka tegelenud), kuid ei alahinda kuidagi nende laste rühmaõpetajate tööd. Mulle tundub pigem, et enamik, kes siin mulle selgeks üritavad teha, et lasteaed ei peagi tegelema lapse kooliks ettevalmistamisega, ei tea või ei taipa lasteaia osatähtsust lapse ettevalmistamisel.
Ka see laps on käinud teistes lasteaedades, nooremana, kui ta on praegu, ja saanud sealt väga palju abi ja tuge, teda on arendatud nii sotsiaalsetes, eneseabi kui ka akadeemilistes oskustes, mulle on antud nõu, mida ja kuidas lapsega kodus lisaks teha, aga õppekava on kokku pannud rühma eripedagoog.
Nüüd on mu laps käinud uues rühmas uue õpetajaga mitte ühe kuu, vaid siiski ühe kuu ja ühe aasta. Eelmisel aastal juba oli näha, et ta suurt lapsega ei tegele, suured tagasilöögid on olnud mitmetes lapse oskustes, sh koostöövalmiduses. See sama õpetaja ju vastas iga mu küsimuse ja mure peale, et tema prioriteediks on kooliminejad ja teistele jääbki vähem tähelepanu.
Teine pool on, et neil on neli last, kes lähevad kooli – kahega neist tegeleb, kahega mitte. Koosolekulgi kiitis, mida need teised kõik oskavad juba (selle kuu jooksul omandanud on), näitas töid jms. Kui ma küsisin, et kas minu lapsel ka ikka töövihikud on, teatas, et “on, aga..” ja viis jutu ruttu mujale.
Koosoleku ajal tekkiski kahtlus, et kas mu laps saab ikka kooliks ettevalmistust ning rääkisin pärast seda ka logopeedi ja muu personaliga (ma ei tea, kas neil on tiitli järgi seal õpetaja abid või abiõpetajad või mingi kombinatsioon nendest, aga mõlemad on väga toredad inimesed, kel on ka mõningane töökogemus erirühma lastega, mõlemad on kõrgharidusega, kuigi mitte eripedagoogid. Logopeed on samuti suure pagasiga ning haritud logopeed-eripedagoog. Olgu, mina kui loll lapsevanem ei näe ega ei saa aru, milline vinge kooliks ettevalmistus seal minu lapsega käib läbi pika lõunauinaku, mängu ja ma ei tea, veel mille, aga miks siis logopeed kolleegi tööst aru ei saa ja seda hinnata ei oska?
Vastutust ma ju üritangi võtta, see tähendab muuseas ka võitlemist lapse õiguse eest saada ea- ja jõukohane õpe ja tegelemine lasteaias. Ta käib siiski lasteaias, mis on seaduse järgi alusharidust andev asutus tasandusrühmas, kus ongi ju vähem lapsi selleks, et neid individuaalsemalt jälgida ja arendada jõuaks, mitte kusagil suvalises hoius (kuigi neiski enamasti tegeletakse lastega).
Kasutaja on kirjutanud teemasse 11 korda. Täpsemalt 29.09 18:34; 29.09 18:48; 29.09 21:11; 01.10 11:19; 01.10 11:42; 01.10 11:51; 03.10 11:51; 04.10 00:06; 04.10 10:09; 04.10 10:58; 04.10 11:11;