Esileht Koolilaps järg: kas kõik õpetajad ikka leitakse sügiseks?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 156 )

Teema: järg: kas kõik õpetajad ikka leitakse sügiseks?

Postitas:

Olen koolijuht (viies aasta) ja ametist tingituna tegelen personaliga. Olen märganud, et õpetajad unustavad üsna sageli ära, miks nad koolis on, kelle jaoks nad koolis on. Tülikad on õpilased, lapsevanemad, juhtkond, HTM jne. Koostööd ei tehta (ei taheta teha, sest see tundub mõttetu ajaraiskamisena). Ometi on just koostöö see võtmesõna, mis aitab õpetajat koolis läbipõlemise eest. Avatud kommunikatsioon õpilastega, lapsevanematega, kolleegidega aitab lahendada probleeme, avastada neid õigeaegselt, leida uusi võimalusi. So nagu perekonnas, kui suhted on korras, siis on kõik korras, sest siis lahendatakse ettetulevaid probleeme ühiselt (ja koolis tuleb probleeme ette). Sageli meenutavad õpetajad näägutavaid naisi, kes valavad oma frustatsiooni teiste peale välja, kuid lahendusi ei leia. Et olukord muutuks paremaks, peavad muutuma õpetajad. Kes ei suuda muutuda, peab lahkuma, aga paraku ta ka ei lahku, töötab “hambad ristis” ja arvab, et ilma temata kukub maailm kokku. Ei kuku, hea õpetaja ei ole vaid hea ainetundja, hea aine tundmine on vaid üks osa heaks õpetajaks olemises. Hea õpetaja on avatud suhtleja, avatud silmaringiga, koostöövalmis, sõbralik ja hea ainetundja. Olen suutnud leida oma meeskonda noori inimesi, kes tahavad olla õpetajad. Paraku pole neil magistrikraadi ja seetõttu saan sõlmida nendega vaid aastase töölepingu. Aga nad on kõige pareamad õpetajad, sest neis on hoolivust, avatust, tegutsemislusti, innovaatilisust, koostöövalmidust. Nad otsivad parimaid lahendusi, et õpetada last ja nad teevad seda, olles seejuures rõõmsad. samuti on nad avatud koostöös õpilastega, lapsevanematega, juhtkonnaga. Koolijuhina pean ma neid kaitsma vaid osade kibestunud õpetajate eest. Päriselt, sest need õpetajad leiavad võimaluse ka neid kritiseerida. Olen õnnelik, et noored, esialgu veel ilma magistrikraadita õpetajad, leiavad tee kooli. Näiteks selle õppeaastal lõpetas oma õpingud lisaks õpilastele kevadel ka kolm noort õpetajat, kellest said magistrikraadiga õpetajad. Olen neile väga tänulik ning on neid hea oma kooliperes taas sügisel näha. Tahangi rahustada lapsevanemaid, et küll me leiame koolidesse õpetajad. Ja just sellised, keda me soovime oma laste ees näha.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.06 10:03; 28.06 13:37; 28.06 13:38; 29.06 10:29; 30.06 10:34; 30.06 11:49; 30.06 14:06; 05.07 15:07; 05.07 17:17; 05.07 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sinu jutt on natuke õõnsalt ilukõneline. Tuletab meelde minu koolidirektori kõnesid aktustel. Naiivne ja eluvõõras, samas sisutühi. Kas sa oled see koolijuht, kes eelmises teemas selle pika motivatsioonipaketi nimekirja tegi, kus olulisel kohal olid iganädalased koosolekud? Kui sul on peamiselt noored õpetajad koolis, kel veel peret pole, siis neile võib-olla tõesti meeldibki oma aega koosolekutel surnuks lüüa. Vanemad õpetajad, kel juba oma pered ja lapsed, tahaksid selle asemel hoopis isiklikku elu elada. Õige ka, isiklik kogemus oma lapsega on igale õpetajale väärt kogemus tunnetamaks suhet kooliga ka lapsevanema positsioonilt. Me vist keegi ei taha, et 20 aasta pärast oleks sinu koolis enamus kibestunud, isikliku eluta vanapoisse ja -tüdrukuid õpetajateks?
Mina ei ole õpetaja. Aga mul on mitu sugulast õpetajad.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

mina olen üks neist, kes on koolist ära tulnud, sest pole rahul koolijuhtide mentaliteediga, et “õpetaja peab tööd tegema missioonitundest” ja olema igal hetkel valmis koosolekutele tormama.

Millal saavad koolijuhid aru sellest, töötajatelt saab nõuda töökohal viibimist vaid selle üldtööaja eest, mille eest neile palka makstakse: 0,5 koormusega töötaja tööaeg on 2x lühem täiskohaga töötava kolleegi tööajast, 0,25 koormusega töötajal lausa 4x lühem üldtööaeg.
Ülejäänud on nende VABA aeg ja selle kasutamine on töötaja, mitte ülemuse korraldada.
Põhikoolide 3.kooliastmes on enamik aineõpetajaid 0,16-0,4 koormusega, aga ülemused eeldavad nende viibimist koolimajas samas mahus, kui täistööajaga töötajatelt.
Ja see on nt kõige levinum põhjus, miks põhikoolides osadest aineõpetajatest (keemikud, füüsikud, geograafid, bioloogid jne) puudus on. Lihtsam on ise ära minna ja töötada täiskohaga kas kuskil it-firmas, farmaatsiafirmas või geodeesiafirmas, kui ülemustele seda lihtsat tõde selgeks teha.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 28.06 13:22; 28.06 23:37; 29.06 00:00; 29.06 11:56; 01.07 16:03; 01.07 22:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sinu jutt on natuke õõnsalt ilukõneline. Tuletab meelde minu koolidirektori kõnesid aktustel. Naiivne ja eluvõõras, samas sisutühi. Kas sa oled see koolijuht, kes eelmises teemas selle pika motivatsioonipaketi nimekirja tegi, kus olulisel kohal olid iganädalased koosolekud? Kui sul on peamiselt noored õpetajad koolis, kel veel peret pole, siis neile võib-olla tõesti meeldibki oma aega koosolekutel surnuks lüüa. Vanemad õpetajad, kel juba oma pered ja lapsed, tahaksid selle asemel hoopis isiklikku elu elada. Õige ka, isiklik kogemus oma lapsega on igale õpetajale väärt kogemus tunnetamaks suhet kooliga ka lapsevanema positsioonilt. Me vist keegi ei taha, et 20 aasta pärast oleks sinu koolis enamus kibestunud, isikliku eluta vanapoisse ja -tüdrukuid õpetajateks?

Mina ei ole õpetaja. Aga mul on mitu sugulast õpetajad.

Mina ei ole see eelpoolmainitud koolidirektor. Mõttetuid koosolekuid ei ole vaja pidada; koostöökoosolekud, vestlused jms mahuvad tööpäeva sisse. Õpetajate normkoormus on 21 kontakttundi, selle eest on hetkel brutotasu 1150 eurot, klassijuhatajatele lisandub lisatasu 100 eurot. Ülekoormust reeglina ei võimalda, sest see tingibki õpetajate läbipõlemise. 21 tundi jagatuna viiele päevale on keskmiselt 4 tundi päevas. Seega jääb 3 tundi igas päevas (so 15 tundi nädalas) administratiivseks tööks, sh suhtlemiseks õpilastega, lapsevanematega, kolleegidega. Mõttetult kohapeal oma tunde istuma ei pea, kuid vajadusel tuleb olla valmis, et tööpäev lõppeb kell 16.15 (tunnid algavad 9.15). Õpetajad peavad tegema koostööd, osalema kursustel, õppepäevadel, sest pidevalt ainult ühes kohas ja iseenese tarkusest töötades tekib paraku üsna reaalne oht pidadagi ennast kõige targemaks, kellel on alati õigus (sh sildistada teisi).
Minu juhitavas koolis töötavad õpetajad on läbilõige ühiskonnast (noored, keskealised ja vanemaealised). Mitte sugugi kõik noored ja entusiastlikud ei ole üksikud, paljudel on pere ja lapsed, kuid nii nagu noored ikka, jõuavad nad oma positiivse hoiakuga kõigega tegeleda (olen märganud, et neil ei kulu aeg virisemisele, vaid tegutsemise). Ma ei ole üldse mitte vanemaealiste õpetajate vastu, kuid mul on probleem mõista nende negatiivst hoiakut õpilaste, õppeprotsessi tervikuna ja lapsevanemate vastu. Seetõttu olen hakanud õpetajatena eelistama noori.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.06 10:03; 28.06 13:37; 28.06 13:38; 29.06 10:29; 30.06 10:34; 30.06 11:49; 30.06 14:06; 05.07 15:07; 05.07 17:17; 05.07 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sinu jutt on natuke õõnsalt ilukõneline. Tuletab meelde minu koolidirektori kõnesid aktustel. Naiivne ja eluvõõras, samas sisutühi. Kas sa oled see koolijuht, kes eelmises teemas selle pika motivatsioonipaketi nimekirja tegi, kus olulisel kohal olid iganädalased koosolekud? Kui sul on peamiselt noored õpetajad koolis, kel veel peret pole, siis neile võib-olla tõesti meeldibki oma aega koosolekutel surnuks lüüa. Vanemad õpetajad, kel juba oma pered ja lapsed, tahaksid selle asemel hoopis isiklikku elu elada. Õige ka, isiklik kogemus oma lapsega on igale õpetajale väärt kogemus tunnetamaks suhet kooliga ka lapsevanema positsioonilt. Me vist keegi ei taha, et 20 aasta pärast oleks sinu koolis enamus kibestunud, isikliku eluta vanapoisse ja -tüdrukuid õpetajateks?

Mina ei ole õpetaja. Aga mul on mitu sugulast õpetajad.

Mina ei ole see eelpoolmainitud koolidirektor. Mõttetuid koosolekuid ei ole vaja pidada; koostöökoosolekud, vestlused jms mahuvad tööpäeva sisse. Õpetajate normkoormus on 21 kontakttundi, selle eest on hetkel brutotasu 1150 eurot, klassijuhatajatele lisandub lisatasu 100 eurot. Ülekoormust reeglina ei võimalda, sest see tingibki õpetajate läbipõlemise. 21 tundi jagatuna viiele päevale on keskmiselt 4 tundi päevas. Seega jääb 3 tundi igas päevas (so 15 tundi nädalas) administratiivseks tööks, sh suhtlemiseks õpilastega, lapsevanematega, kolleegidega. Mõttetult kohapeal oma tunde istuma ei pea, kuid vajadusel tuleb olla valmis, et tööpäev lõppeb kell 16.15 (tunnid algavad 9.15). Õpetajad peavad tegema koostööd, osalema kursustel, õppepäevadel, sest pidevalt ainult ühes kohas ja iseenese tarkusest töötades tekib paraku üsna reaalne oht pidadagi ennast kõige targemaks, kellel on alati õigus (sh sildistada teisi).
Minu juhitavas koolis töötavad õpetajad on läbilõige ühiskonnast (noored, keskealised ja vanemaealised). Mitte sugugi kõik noored ja entusiastlikud ei ole üksikud, paljudel on pere ja lapsed, kuid nii nagu noored ikka, jõuavad nad oma positiivse hoiakuga kõigega tegeleda (olen märganud, et neil ei kulu aeg virisemisele, vaid tegutsemisele ). Ma ei ole üldse mitte vanemaealiste õpetajate vastu, kuid mul on probleem mõista nende negatiivst hoiakut õpilaste, õppeprotsessi tervikuna ja lapsevanemate vastu. Seetõttu olen hakanud õpetajatena eelistama noori.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.06 10:03; 28.06 13:37; 28.06 13:38; 29.06 10:29; 30.06 10:34; 30.06 11:49; 30.06 14:06; 05.07 15:07; 05.07 17:17; 05.07 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas sa oled see koolijuht, kes eelmises teemas selle pika motivatsioonipaketi nimekirja tegi, kus olulisel kohal olid iganädalased koosolekud?

Ei, see olin mina. Aga just sellise suhtumisega direktor ja õpetajad on ka meie laste koolis. Inimesed, kellele läheb asi korda ja kes panustavad 100%. Nagu ka lapsevanemad ja õpilased. See on katsetega kool ja valisin selle teadlikult, et mitte sattuda õpetajate otsa, kelle jaoks kõik on ajaraisk, ja lapsevanemate otsa, kelle jaoks koostöö piirdub lapse koduuksest välja saatmisega. Kui kool on kõigi osapoolte jaoks pigem tüütus, siis mida ongi sealt oodata ja miks tahaks keegi sinna tööle minna?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.06 13:42; 30.06 12:30; 04.07 22:51; 07.07 13:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetajate normkoormus on 21 kontakttundi, selle eest on hetkel brutotasu 1150 eurot, klassijuhatajatele lisandub lisatasu 100 eurot.

Õpetajate normkoormus on kooliti erinev. Nii mõneski koolis on see 24 tundi. Palk ikka sama.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 28.06 14:04; 02.07 11:44; 02.07 12:04; 05.07 15:14;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei, see olin mina. Aga just sellise suhtumisega direktor ja õpetajad on ka meie laste koolis. Inimesed, kellele läheb asi korda ja kes panustavad 100%. Nagu ka lapsevanemad ja õpilased. See on katsetega kool ja valisin selle teadlikult, et mitte sattuda õpetajate otsa, kelle jaoks kõik on ajaraisk, ja lapsevanemate otsa, kelle jaoks koostöö piirdub lapse koduuksest välja saatmisega. Kui kool on kõigi osapoolte jaoks pigem tüütus, siis mida ongi sealt oodata ja miks tahaks keegi sinna tööle minna?

See, et tegu on katsetega kooliga, ei anna garantiid, et seal kõik korras oleks, kuigi sulle võib lapsevanemana see nii tunduda.
Olen ise töötanud kunagi ühes tuntud eliitkoolis, kus eeldati, et aineõpetaja töökohustuseks on ka iga päev peale oma tööpäeva lõppu oma aineklassi põrand ära pesta. Ja oi-oi kui kurjalt direktor pragas, kui mõni õpetaja, kes peale tunde kuhugi koolitusele kiirustas, selle tegemata jättis. Samamoodi eeldati meilt 2x aastas akende pesu, ka suvine klassipõranda värvimine (ja värvi ostmine) oli õpetaja isiklik asi, tunnikontrollideks kasutatava paberi ja tahvlikriidi ostmisest rääkimata.

teises eliitkoolis töötavad kolleegid on hiljuti rääkinud, et kui nad käivad õpilastega oma vabast ajast mingitel üritustel kaasas või teevad ületunnitööd, mille eest teistes koolides makstakse ületunnitasu, siis neil tehakse mingisse tabelisse mingi linnuke. Õpetajal, kel neid linnukesi rohkem koguneb, on võimalik saada õppeaastale järgnevas detsembris veidike jõulupreemiat. Kes aga nt peale õppeaasta lõppu (kevadel, suvel) töökohta vahetab, see seda raha ei näe, ole sa teinud neid ületunde õppeaasta sees kuitahes palju.

kolmandas koolis oli terve esimene poolaasta ühe põhiaine õpetaja puudu. tunnid jäid lihtsalt ära.

neid näiteid võib lõpmatuseni tuua.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.06 15:08; 30.06 12:54;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Miskipärast arvab iga tööandja (isegi mitte omanik, vaid antud juhul samasugune palgatööline), et pärast töölepingu sõlmimist on töötaja 100% tema ori. Seejuures räägitakse midagi motivatsioonist ja pühendumisest ja koostööst.

Ei. Sa oled ostnud heal juhul 8 tundi mu päevast teatud asjade tegemiseks. Ja kõik.
Kui sa tahad, et põrand oleks pestud, pese ise või palka koristaja.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Saan aru. Selleks, et direktori tool mõnusalt pehme ja kõigutamatu oleks, peavad õpetajad tegema mida iganes, et lastele ja nende vanematele meeldida. Ja selleks, et KOV-i juhtkond direktori tooli ei kõigutaks, on vaja mängida töötegemist. Lõputud koosolekud on parim kinnitus selle kohta, et direktor teeb tööd. Sisulistest asjadest ei jää ju sageli jälgegi maha.
Pärast saadate kooli lõpetanud maanoored Soome rebasefarmidesse, koristajateks ja ehitajateks tööle ja elu nagu hernes.

Ma miskipärast arvan, et neid noori õpetajaid sinna kooli väga palju ei jagu.
Mina sinu koolis ei töötaks sekundit ka, sest see kool eksisteerib eelkõige vaid sinu töökoha hoidmise eesmärgil. Haridust sealt nende noorte “tegijate” õpetajate käest vist väga ei saa.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sinu jutt on natuke õõnsalt ilukõneline. Tuletab meelde minu koolidirektori kõnesid aktustel. Naiivne ja eluvõõras, samas sisutühi. Kas sa oled see koolijuht, kes eelmises teemas selle pika motivatsioonipaketi nimekirja tegi, kus olulisel kohal olid iganädalased koosolekud? Kui sul on peamiselt noored õpetajad koolis, kel veel peret pole, siis neile võib-olla tõesti meeldibki oma aega koosolekutel surnuks lüüa. Vanemad õpetajad, kel juba oma pered ja lapsed, tahaksid selle asemel hoopis isiklikku elu elada. Õige ka, isiklik kogemus oma lapsega on igale õpetajale väärt kogemus tunnetamaks suhet kooliga ka lapsevanema positsioonilt. Me vist keegi ei taha, et 20 aasta pärast oleks sinu koolis enamus kibestunud, isikliku eluta vanapoisse ja -tüdrukuid õpetajateks?

Mina ei ole õpetaja. Aga mul on mitu sugulast õpetajad.

Mina ei ole see eelpoolmainitud koolidirektor. Mõttetuid koosolekuid ei ole vaja pidada; koostöökoosolekud, vestlused jms mahuvad tööpäeva sisse. Õpetajate normkoormus on 21 kontakttundi, selle eest on hetkel brutotasu 1150 eurot, klassijuhatajatele lisandub lisatasu 100 eurot. Ülekoormust reeglina ei võimalda, sest see tingibki õpetajate läbipõlemise. 21 tundi jagatuna viiele päevale on keskmiselt 4 tundi päevas. Seega jääb 3 tundi igas päevas (so 15 tundi nädalas) administratiivseks tööks, sh suhtlemiseks õpilastega, lapsevanematega, kolleegidega. Mõttetult kohapeal oma tunde istuma ei pea, kuid vajadusel tuleb olla valmis, et tööpäev lõppeb kell 16.15 (tunnid algavad 9.15). Õpetajad peavad tegema koostööd, osalema kursustel, õppepäevadel, sest pidevalt ainult ühes kohas ja iseenese tarkusest töötades tekib paraku üsna reaalne oht pidadagi ennast kõige targemaks, kellel on alati õigus (sh sildistada teisi).

Aplodeerime proua eesrindlasele pikalt ja põhjalikult!!!

Ja siis üks tagasihoidlik küsimus: kui peale nelja kontakttundi klassi ees on ülejäänud kolm tundi administratiivtööks(mu jumal, kust selline värdsõna küll välja võluti?), siis millal, kulla direktoriproua, tohib õpetaja tunde ette valmistada ja töid parandada? Või teie eesrindlikus koolis sellise tühja-tähja peale aega ei raisata? Ikka koosolekud ja koostöö, koosolekud ja koostöö.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.06 22:11; 29.06 16:11;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina küll õpetajana ei tööta, aga meeldis see lause –Mõttetult kohapeal oma tunde istuma ei pea, kuid vajadusel tuleb olla valmis, et tööpäev lõppeb kell 16.15 (tunnid algavad 9.15).

See on nagu minu tööl, kõik asjad on tehtud, aga ära minna ei või, sest äkki keegi tahab sinuga suhelda.

Olen viimasel ajal mitme õpetaja käest küsinud, et neid häirib kohutavalt tagumikutundide tegemine. Mis vahet seal on, kus õpetaja ekooli täidab, töid parandab või kolleegide või vanematega suhtleb. Enamus toimub ju virtuaalselt. Õppimine tuleb jah kohe anda, aga miks ei või õpetaja seda teha siis, kui ta saab.
Nt. Läheb kl.12 füüsiliselt töökohalt ära ja nt 16.00 teeb kodus, rannas, kohvikus oma paberitööd St. Arvuti tööd, valmistab kasvõi tundi ette.
Minu lapse õpetaja saadab kirju nt. Kl.7 hommikul kodust, see sobib talle siis kõige paremini. Tegelikult ju ta teeb kodus tööd.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.06 22:42; 01.07 17:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma loen siin õpetajate ja endiste õpetajate kommentaare ja tänan jumalat, et lapse munitsipaalkoolist ära võtsin. Oleks kurb kui laps peaks pika päeva veetma koolis kus õpetajatest õhkub sellist negatiivsust ja vihkamist.
Kui õpetajatöö on nii kohutav, siis saab mujale minna. Teha tööd mis meeldib. Las õpetavad need, kellele see meeldib.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.06 23:17; 28.06 23:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Aplodeerime proua eesrindlasele pikalt ja põhjalikult!!!

Ma pakun, et pigem on tegemist HÄRRA eesrindlasega. Need vihjed näägutavatest naistest ei ole just väga tõenäoliselt naise suust kõlavad.

Härra direktor vihjas just oma peenes ilukõnes, et pole oluline, missugune Malle või Maali “Noored kooli” programmist ta tahvli ette saadab, põhiline on see, et lastele ja vanematele meeldiks! Ja no küll need pedagoogilised ainedki kaugõppes õiendatud saavad ja mingi ligilähedane eriala on ju noortel juba olemas (milles nad, tõsi küll, tööd pole suutnud leida).

Nii et tõesti-tõesti armsad lapsevanemad! Härra direktoril on teile rõõmusõnum: pole oluline, mitu erialase haridusega õpetajat te igavusest, intriigidest või mis põhjusel iganes koolist välja sööte. Malled ja Maalid tänavalt ootavad ukse taga järjekorras. Ja kui ka nende mõõt kord täis peaks saama – pole ka hullu. Ukse taga järjekorras ootavad kannatamatult koostööaldis pagulased! See, et neil eesti keele oskused on nadid ja eriala ka omandatud riigis, mille haridust EL-is ei tunnustata, pole probleem. Põhiline, et tsirkust teeks klassi ees ja et vanemad ja lapsed oleks rahul! Ja et koosolekutel istuks poole ööni, sest direktoril on ju ka vaja KOV-ile näidata, et koolis tehakse tööd ja keegi ei logele niisama!

Noh, ja enne jaanipäeva surume siis koolilõetajatele diplomid pihku ja saadame südamlike käepigistustega Soome lihttöödele!

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma loen siin õpetajate ja endiste õpetajate kommentaare ja tänan jumalat, et lapse munitsipaalkoolist ära võtsin. Oleks kurb kui laps peaks pika päeva veetma koolis kus õpetajatest õhkub sellist negatiivsust ja vihkamist.

Kui õpetajatöö on nii kohutav, siis saab mujale minna. Teha tööd mis meeldib. Las õpetavad need, kellele see meeldib.

Jap, tsirkust peab vähemalt koolis saama!
Pärast Soomes rebasefarmis enam nii lõbus ei ole, aga eh, lapsepõlve sai koolis ikka täie raha eest peetud!:) Ja ülipositiivselt, kusjuures!:)

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma loen siin õpetajate ja endiste õpetajate kommentaare ja tänan jumalat, et lapse munitsipaalkoolist ära võtsin. Oleks kurb kui laps peaks pika päeva veetma koolis kus õpetajatest õhkub sellist negatiivsust ja vihkamist.

Kui õpetajatöö on nii kohutav, siis saab mujale minna. Teha tööd mis meeldib. Las õpetavad need, kellele see meeldib.

So-so.
et õpetaja ei tohiks kurta, kui ülemus käsib istuda kõik tundide andmisest tööpäeva sisse jäävad vabad hetked koosolekutel ning on normaalne, et ta peaks tunde ette valmistama ja su lapse töid parandama oma puhkeajast oma isiklike lastega tegelemise arvelt?
et on normaalne, kui õpetaja on lisaks õpetajatööle ka koolis palgata koristaja. lisaks ostab oma palga eest nii Sinu lapsele õppevahendeid kui koolile kriiti ja põrandavärvi?

kas tehasetöötajad peavad kodus tööd tegema? või oma raha eest töö juurde masinaid ostma?
kas arstid teevad omas koduses elutoas pühapäeviti kohustuslikus korras operatsioone või ostavad haiglasse oma palga eest kanderaame või ravimeid?
aga kui õpetaja kurdab, et peab, siis on ta paha-paha.

muideks, ma õpetasin aasta oma muu töö kõrvalt 2h nädalas ühes erakoolis. Äkki selles Sinu kiidetud koolis?
Õpetaja peab panema tunni lõpul toolid laudadele, sest lapsed ei saa, neil on kiire – vanemad (või hoidjad) juba helistavad, et auto on juba ees.
Klassi koristas samuti õpetaja, sest korrapidamine pidavat olema laste ahistamine.
Kui munitsipaalkoolis on töölepingud, siis erakoolides on töövõtu või käsunduslepingud.
Palk hilines vahel nädalaid.
Ja nii kasvatamatuid lapsi kui erakoolis, pole isegi mitte tavakoolide nn tootsi klassideski.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 28.06 13:22; 28.06 23:37; 29.06 00:00; 29.06 11:56; 01.07 16:03; 01.07 22:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma loen siin õpetajate ja endiste õpetajate kommentaare ja tänan jumalat, et lapse munitsipaalkoolist ära võtsin. Oleks kurb kui laps peaks pika päeva veetma koolis kus õpetajatest õhkub sellist negatiivsust ja vihkamist.

Kui õpetajatöö on nii kohutav, siis saab mujale minna. Teha tööd mis meeldib. Las õpetavad need, kellele see meeldib.

So-so.

et õpetaja ei tohiks kurta, kui ülemus käsib istuda kõik tundide andmisest tööpäeva sisse jäävad vabad hetked koosolekutel ning on normaalne, et ta peaks tunde ette valmistama ja su lapse töid parandama oma puhkeahast oma isiklike lastega tegelemise arvelt?

et on normaalne, kui õpetaja on lisaks õpetajatööle ka koolis palgata koristaja. lisaks ostab oma palga eest nii Sinu lapsele õppevahendeid kui koolile kriiti ja põrandavärvi?

kas tehasetöötajad peavad kodus tööd tegema? või oma raha eest töö juurde masinaid ostma?

kas arstid teevad omas koduses elutoas pühapäeviti kohustuslikus korras operatsioone või ostavad haiglasse oma palga eest kanderaame või ravimei?

aga kui õpetaja kurdab, et peab, siis on ta paha-paha.

Minu kooliajal pesid põrandaid õpilased (olen seda palju teinud). Õpetaja ei peaks ostma oma raha eest õppevahendeid ega klassi põrandavärvi. See on kooli teema. See tundub selles osas suht libateema. Samas kui see tänasel päeval päriselt kusagil toimub, siis tuleks sellest ebaseaduslikust nõudest õigesse kohta teatada. See pole normaalne. Samas PKs anonüümselt lahmides jätab see ikkagi pigem luulu mulje.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.06 23:17; 28.06 23:46;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpetaja ei peaks ostma oma raha eest õppevahendeid ega klassi põrandavärvi. See on kooli teema. See tundub selles osas suht libateema. Samas kui see tänasel päeval päriselt kusagil toimub, siis tuleks sellest ebaseaduslikust nõudest õigesse kohta teatada.

kuhu ja kellele teatada, kui see on üldine.
aasta või paar tagasi tehti Eestis õpetajaskonna seas uuring (tulemused olid vahepeal ka veebis üleval), tugevalt üle poole küsitletud õpetajatest väitsid, et nad on pidanud ostma töövahendeid (aga ka pabereid, kriiti, katsevahendeid jne) oma raha eest.
Nt kui õpetad ainet, kus on kasutuses töövihikud (igal aastal uus, täiendatud trükk), siis see on küll riigi poolt tasuta ette nähtud õpilasele, aga õpetajale paraku mitte. selleks et õpetaja saaks tunniks ette valmistuda, on tal vaja samuti sama töövihikut, mis lastel. kuna koolist tasuta ei saa, siis ta läheb ja ostab. oma raha eest.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 28.06 13:22; 28.06 23:37; 29.06 00:00; 29.06 11:56; 01.07 16:03; 01.07 22:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:

0,6 kohta klassiõpetajana Tallinnas piirkonnakoolis ja reaalseid töötunde oli keskmiselt 58 nädalas (ilma arenguvestlusteta) – koosolekud, kogemuste vahetamised, koolitused, lõputu paberimajandus jms. Töö õpilastega oli juhtkonna arvates kõige ebaolulisem. Järeleaitamist või olümpiaadiks valmistumist koosoleku ajal mingil juhul teha ei tohtinud, sest algklassiõpetajal oli ülioluline kuulata nt probleemse gümnaasiumiõpilase saagat, kuulata kellegi silmaringi avardavaid reisimuljeid või osaleda meeskonnamängudes. Tähtsa lapsevanemaga (poliitik, rikaste top, kuulsus) kohtumine oli lubatud. Puudumine motiveerivalt ühisürituselt vabal päeval, nt laupäeval, oli väga inetu, kollektiivi lõhkuv, lugupidamatu ja välistas kõikvõimalikud preemiad.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 29.06 00:03; 29.06 12:43; 01.07 10:09; 08.07 23:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma loen siin õpetajate ja endiste õpetajate kommentaare ja tänan jumalat, et lapse munitsipaalkoolist ära võtsin. Oleks kurb kui laps peaks pika päeva veetma koolis kus õpetajatest õhkub sellist negatiivsust ja vihkamist.

Kui õpetajatöö on nii kohutav, siis saab mujale minna. Teha tööd mis meeldib. Las õpetavad need, kellele see meeldib.

So-so.

et õpetaja ei tohiks kurta, kui ülemus käsib istuda kõik tundide andmisest tööpäeva sisse jäävad vabad hetked koosolekutel ning on normaalne, et ta peaks tunde ette valmistama ja su lapse töid parandama oma puhkeahast oma isiklike lastega tegelemise arvelt?

et on normaalne, kui õpetaja on lisaks õpetajatööle ka koolis palgata koristaja. lisaks ostab oma palga eest nii Sinu lapsele õppevahendeid kui koolile kriiti ja põrandavärvi?

kas tehasetöötajad peavad kodus tööd tegema? või oma raha eest töö juurde masinaid ostma?

kas arstid teevad omas koduses elutoas pühapäeviti kohustuslikus korras operatsioone või ostavad haiglasse oma palga eest kanderaame või ravimei?

aga kui õpetaja kurdab, et peab, siis on ta paha-paha.

Minu kooliajal pesid põrandaid õpilased (olen seda palju teinud). Õpetaja ei peaks ostma oma raha eest õppevahendeid ega klassi põrandavärvi. See on kooli teema. See tundub selles osas suht libateema. Samas kui see tänasel päeval päriselt kusagil toimub, siis tuleks sellest ebaseaduslikust nõudest õigesse kohta teatada. See pole normaalne. Samas PKs anonüümselt lahmides jätab see ikkagi pigem luulu mulje.

Paberiteema on praegugi paljudes koolides üleval. Kui klassijuhataja suudab A4 raha piisavalt koguda ja siis need pakid õpetajate vahel ära jagada, siis on veel hästi. Aga muidu pakutakse õpetajatele koolides ametlikult A4 paberit soodushinnaga osta.
No ja neid lapsukesi, kes ilma ühegi õppevahendita tundi ilmuvad ja leiavad, et õpetaja püha kohus on teda tunnis koopiatega õpikust ja töövihikust varustada, on ka lausa hordides. Kui õpetajal ei ole vajalikke koopiaid, siis hakkavad sellised õppevahenditeta kooli lähetatud lapsed kohe tunnis igavusest lärmama.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Kas õpetajal tuleks probleeme, kui ta nt e-koolis teataks, et vaja oleks kast paberit-kas mõni vanem saaks tuua? Ma küll viiks, aga niisama oleks imelik pakkuma minna.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 29.06 08:02; 29.06 12:13; 30.06 11:59; 06.07 00:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pisikese ülekoormusega (meil on norm 24) laekub arvele 1100 eurot.
Sh klassijuhataja tasu.
Kui koolijuht soovib, et ma 16.15ni särasilmselt majas viibiks, siis kella viiestele arenguvestlustele ma vilistan. Kevadpeole kella seitsmeks korda pidama ei lähe. Alati on aga õpetajate seas misjonäridest pugejaid, kes igas mõttes “üle laskmist” õigustavad – üks mu töökaaslane ütleb lamba kombel, et hea, et selle palga eest seegi töö on. Kiruvad töökorraldust ja ikka immitsevad oma pugejalikkuses kohale, mis sest, et tasustamine on null.
Ja teiste tööd ja tegemisi jälgivad kiivalt.
Seni, kuni koolides töötavad allaheitlikud lambad, lastakse õpetajatest ja nende normaalsetest soovidest tuimalt üle.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.06 09:39; 29.06 11:51; 07.07 20:38;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Masendav on see, et suur osa õpetajaskonnast on väga rahulolematu. Rahulolematu inimene ei saa kasvatada õnnelikku last.Tegelikult on väga raske aru saada, mis on tegelik põhjus ja mida saaksid õpetajad ise oma elukvaliteedi parandmiseks teha (kui nad seda endale sõnastaksid, siis võib olla midgi muutuks). Ei saa lõpmatusi kedagi teist süüdistada, sest muuta saab ainult iseennast. Kui on ikka väga halb, siis tulebki koolist lahkuda.Õpetaja võib oma aega tõepoolest ise planeerida (ei olnud ju minu eelmises postituses, et õpetaja peab iga päev olema koolis kuni 16.15). Ka koosolekuid ei ole meil nädalas 15 tundi; siit jääb aega ka tundide ettevalmistamiseks ja tööde parandamiseks. Uskuge, kui olla tööl (nagu tavainimene), siis mahub ka kogu õpetajatöö selle aja sisse. Ma ei tahaks uskuda, et tänapäeval on veel koole, kus õpetajaid peavad ise klasse koristama või paberit ostma. Samuti ei pea õpetaja endale ise töövihikut ega õpikut ostma, vaid see kooli eelarves on selleks raha olemas. Lisaks on koolides digitehnikat, mis võimaldab õpet õpetaja jaoks kergemaks muuta, ilmestada ja muuta aine õpilase jaoks arusaadavamaks. Õpetaja ei ole tänapäeval enam kõiketeadja, vaid pigem suunaja ja infotulvas paremini orienteeruja. See, kes läheb klassi ette vaid õpiku ja töövihikuga, on paraku ajale jalgu jäänud ja tal võibki raske olla. Maailm on muutunud ja muutub igapäevaselt. Ühiskond vajab hästi keeli omandanud, analüüsioskust omavaid, koostööd tegevaid ja digitaalset kirjaoskust omavaid inimesi. On oluline, et õpilane õpiks kõikjal ja kõikjalt (mitte ainult õpikust või töövihikut täites). Julgen tunnistada, et ma ei oska õpetajaid aidata, sest kõik argumendid lõppevad üheselt: liiga palju tööd ja vähe raha. Aga see ei õigust töö mittetegemist, õpilasele on iga tund ainus, so tema aeg õppida. Head õpetajad, korrigeerige oma mõtlemist, ärge süüdistage pidevalt teisi ja tehke elus õigeid valikuid.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 28.06 10:03; 28.06 13:37; 28.06 13:38; 29.06 10:29; 30.06 10:34; 30.06 11:49; 30.06 14:06; 05.07 15:07; 05.07 17:17; 05.07 22:29;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui kõik need õpetajad, kellel sära on silmist kadumas/kadunud, koolidest lahkuksid, siis jääks alles vist umbes kolmandik, kui sedagi.

Ühiskonna suhtumine on see, mis peab ajas muutuma. Või siis peabki kasvama peale uus põlvkond, kes tuleb toime muutunud ühiskonna nõudmistega.

Kahjuks ei jõua ka paljud ülikooli lõpetanud noored kooli, sest õpingute ajal saab neile selgeks, kui raske töö neid ees ootab. Vestlesin ühe praktikajuhendajaga, kes oli mures, sest paljud juhendatavad ütlesid juba enne õpingute lõpetamist, et teevad diplomi ära, aga tööle küll sellel erialal ei jää.

Siinsetest koolijuhtide ja lapsevanemate postitustest kumab läbi, et õpetaja peab seda ja teist ja olema sealjuures ülimotiveeritud, rõõmus ja õnnelik.
Tänapäeva laste ees päevast päeva klassi ees seismine on tõsine töö. Kes pole pidanud 24 last tundide viisi ohjama, sel pole aimugi, millist pingutust see võib nõuda. Selleks, et klass sul nö pihus oleks, peadki tegema rohkem ettevalmistustööd. Sul peab olema lisamaterjale, et ainet huvitavamaks teha. Siis see lastevanemate teema veel eraldi. Kui varem oli õpetaja A ja O, siis tänapäeval pead suutma kõigile meele järele olla.
Olen saanud tunnustust nii kolleegidelt, juhtkonnalt kui ka maakondlikul tasemel, kuid mingil hetkel tundsin, et ma ei jaksa rohkem tubli olla. Nüüdseks olen juba mõned aastad koolielust eemal. Austan kõiki, kes veel jaksavad ja suudavad. Pole mõtet süüdistada kedagi selles, et ta pole piisavalt motiveeritud. Olge tänulik, et ta on vaatamata kõigele valmis veel klassi ette tulema ja oma panuse andma.
Jõudu teile, kallid õpetajad!
Ja ilusat suvepuhkust!

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Masendav on see, et suur osa õpetajaskonnast on väga rahulolematu. Rahulolematu inimene ei saa kasvatada õnnelikku last.Tegelikult on väga raske aru saada, mis on tegelik põhjus ja mida saaksid õpetajad ise oma elukvaliteedi parandmiseks teha (kui nad seda endale sõnastaksid, siis võib olla midgi muutuks). Ei saa lõpmatusi kedagi teist süüdistada, sest muuta saab ainult iseennast. Kui on ikka väga halb, siis tulebki koolist lahkuda.Õpetaja võib oma aega tõepoolest ise planeerida (ei olnud ju minu eelmises postituses, et õpetaja peab iga päev olema koolis kuni 16.15). Ka koosolekuid ei ole meil nädalas 15 tundi; siit jääb aega ka tundide ettevalmistamiseks ja tööde parandamiseks. Uskuge, kui olla tööl (nagu tavainimene), siis mahub ka kogu õpetajatöö selle aja sisse. Ma ei tahaks uskuda, et tänapäeval on veel koole, kus õpetajaid peavad ise klasse koristama või paberit ostma. Samuti ei pea õpetaja endale ise töövihikut ega õpikut ostma, vaid see kooli eelarves on selleks raha olemas. Lisaks on koolides digitehnikat, mis võimaldab õpet õpetaja jaoks kergemaks muuta, ilmestada ja muuta aine õpilase jaoks arusaadavamaks. Õpetaja ei ole tänapäeval enam kõiketeadja, vaid pigem suunaja ja infotulvas paremini orienteeruja. See, kes läheb klassi ette vaid õpiku ja töövihikuga, on paraku ajale jalgu jäänud ja tal võibki raske olla. Maailm on muutunud ja muutub igapäevaselt. Ühiskond vajab hästi keeli omandanud, analüüsioskust omavaid, koostööd tegevaid ja digitaalset kirjaoskust omavaid inimesi. On oluline, et õpilane õpiks kõikjal ja kõikjalt (mitte ainult õpikust või töövihikut täites). Julgen tunnistada, et ma ei oska õpetajaid aidata, sest kõik argumendid lõppevad üheselt: liiga palju tööd ja vähe raha. Aga see ei õigust töö mittetegemist, õpilasele on iga tund ainus, so tema aeg õppida. Head õpetajad, korrigeerige oma mõtlemist, ärge süüdistage pidevalt teisi ja tehke elus õigeid valikuid.

Masendav on see, et meil on nii palju seesuguseid koolidirektoreid nagu sina. Õpetajatest aru ei saa (st ei taha saada), õpetamisest ka aru ei saa (ilmselt puudub reaalne õpetamiskogemus ja vuristad siin ainult teooriat ette. Iga õpetaja teab, et need filmid, mängud, jalutuskäigud õues jm õppekäigud on õppmise juures nn magustoit (kaloreid koguneb palju, suhkrulaks on ka kindlustatud, aga kasu sellest organismile ei ole – ainult rasv hakkab vohama ja raskekujulised kroonilised haigused kimbutama). Mina olen võõrkeeleõpetaja ja tean, et trallitada võib tunnis lõputult (põhiliselt selleks, et magustoiduga ära hellitatud lapsed tunnis lärmamisest hetkeks kõrvale meelitada), aga keelt niimoodi ära ei õpi. Keeleõpe on ikkagi see vana hea klassikaline grammatika, uued sõnad, praktika ehk sinu sõnul just see vihatud õpik, vihik ja töövihik.
Võib-olla teeks nii, et hoopis sina vabastaksid oma direktoritooli mõnele sellisele inimesele, kes ise ka on pärielt õpetajana tööd teinud ja mõistab peale ilukõne ja loosungite seda protsessi seestpoolt ka. Muidu on nii, et ei usu, et on probleemid (kuigi ilukõnes vihjad koostööle – see on ilmselgelt sinu meeles ainult ühesuunaline käsuliin sinu poolt õpetajatele) ja ei saa aru, mis probleemid õpetajatel on. Ja et parimad õpetajad on hoopis erialase hariduseta noored.

Kuhu see Eesti haridus niimoodi välja jõuab, kui ainus juhtimisoskus on õpetajate survestamine ja ukse näitamine. Võib-olla selliste juhtide tõttu ongi õpetajad oma tööga rahulolematud?

Mina olen oma kooli direktoriga rahul, tema selliseid ilukõnesid õpetajatele ei pea ja saab endise ja ka praeguse tegevõpetajana hästi aru selle töö tegelikest probleemidest. Aga mul on siralt kahju nende maapiirkondade õpetajatest, kes seetõttu, et kunagi on otsustanud oma kodu rajada väikesesse kohta, peavad nüüd taluma sinusuguste bürokraat-juhtide ülbust ja ülemvõimu.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt 28.06 19:42; 28.06 23:33; 28.06 23:36; 29.06 00:04; 29.06 11:39; 30.06 19:27; 30.06 19:28; 30.06 20:08; 01.07 10:54; 01.07 14:21; 02.07 10:03; 02.07 13:59; 02.07 14:10; 04.07 20:47; 04.07 22:59; 05.07 11:20; 05.07 11:28; 05.07 15:51; 05.07 19:33; 05.07 19:37; 05.07 22:36; 05.07 23:03; 06.07 12:31; 06.07 12:42; 06.07 12:43; 06.07 18:27; 06.07 18:44; 06.07 19:04; 06.07 19:15; 06.07 19:18; 06.07 19:34; 07.07 00:10; 07.07 11:45; 07.07 18:19; 07.07 23:29; 08.07 10:19; 08.07 21:21; 09.07 00:16; 09.07 00:36; 09.07 13:00; 09.07 23:09; 09.07 23:13; 11.07 23:54; 12.07 12:39; 12.07 13:30; 12.07 14:54; 12.07 15:03; 14.07 12:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

100% eelmise postitajaga nõus. Oli meiegi koolis õpetaja, mängis ja rühmatöötas oma tundides. Õpilased sillas ja vanemad rahul. Põhikooli lõpueksamil oli aga täielik häving.
Ei tasu halvustada õpiku ja tööraamatu kasutajaid. Mäng ja muu tilulilu olgu boonusprogramm. Tänapäeval ei pea raiskama aega tunnis kasutatava materjali valmistamisele, vaid sobivate materjalide valimisele paljude seast.
Me õpetame ja kasvatame inimesi, kelle kõrval isegi soovime ühes ja samas ühiskonnas elada.
Jumal kaitsku vaid rumalate vanemate ja mugavus/topisdirektorite eest.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 29.06 09:39; 29.06 11:51; 07.07 20:38;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Masendav on see, et meil on nii palju seesuguseid koolidirektoreid nagu sina. Õpetajatest aru ei saa (st ei taha saada), õpetamisest ka aru ei saa (ilmselt puudub reaalne õpetamiskogemus ja vuristad siin ainult teooriat ette. Iga õpetaja teab, et need filmid, mängud, jalutuskäigud õues jm õppekäigud on õppmise juures nn magustoit (kaloreid koguneb palju, suhkrulaks on ka kindlustatud, aga kasu sellest organismile ei ole – ainult rasv hakkab vohama ja raskekujulised kroonilised haigused kimbutama). Mina olen võõrkeeleõpetaja ja tean, et trallitada võib tunnis lõputult (põhiliselt selleks, et magustoiduga ära hellitatud lapsed tunnis lärmamisest hetkeks kõrvale meelitada), aga keelt niimoodi ära ei õpi. Keeleõpe on ikkagi see vana hea klassikaline grammatika, uued sõnad, praktika ehk sinu sõnul just see vihatud õpik, vihik ja töövihik.

täpselt sama võin väita ka matemaatikaõpetajana: huvitavate filmide vaatamisest ja õppekäikudest paraku matemaatika riigieksamil 90+ punkti kättesaamiseks kasu pole.
Vaja on lahendada ülesandeid, ise, ilma nutivahendite ja tilu-liluta ja väga palju.

See koolijuht, kes siin kõige rohkem sõna võtab, on vist mõne eraalgkooli eesotsas, sest muidu ta teaks, et koolide taset KOV ja riigi silmis näitavad siiski tulemused (riiklikud tasemetööd 6.kl, õpilaste kohad olümpiaadidel 6.-12.kl, 9.kl lõpueksamid ja 12.kl riigieksamid).

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt 28.06 13:22; 28.06 23:37; 29.06 00:00; 29.06 11:56; 01.07 16:03; 01.07 22:53;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Minu meelest ei ole õige õpetajaid survestada pidevalt nuti-plutitama ja mingeid tulesid-vilesid välja mõtlema.
Ükskõik, kui nutiks kõik ajada – algtõdesid on ikka vaja. Tahad Miksikesse – pead arvutada oskama. Google translate pole mingi kuldallikas – jälle pead oskama aru saada, mida seal kannatab teha. Pabersõnaraamatud on vist lootusetult käibelt kadunud koolides – otsingukohti on netis juurde tulnud, aga sõna algvormi otsingusse sisestamiseks suudab välja nuputada järjest vähem lapsi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 29.06 08:02; 29.06 12:13; 30.06 11:59; 06.07 00:10;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui kõik need õpetajad, kellel sära on silmist kadumas/kadunud, koolidest lahkuksid, siis jääks alles vist umbes kolmandik, kui sedagi.

Ühiskonna suhtumine on see, mis peab ajas muutuma. Või siis peabki kasvama peale uus põlvkond, kes tuleb toime muutunud ühiskonna nõudmistega.

Kahjuks ei jõua ka paljud ülikooli lõpetanud noored kooli, sest õpingute ajal saab neile selgeks, kui raske töö neid ees ootab. Vestlesin ühe praktikajuhendajaga, kes oli mures, sest paljud juhendatavad ütlesid juba enne õpingute lõpetamist, et teevad diplomi ära, aga tööle küll sellel erialal ei jää.

Siinsetest koolijuhtide ja lapsevanemate postitustest kumab läbi, et õpetaja peab seda ja teist ja olema sealjuures ülimotiveeritud, rõõmus ja õnnelik.

Tänapäeva laste ees päevast päeva klassi ees seismine on tõsine töö. Kes pole pidanud 24 last tundide viisi ohjama, sel pole aimugi, millist pingutust see võib nõuda. Selleks, et klass sul nö pihus oleks, peadki tegema rohkem ettevalmistustööd. Sul peab olema lisamaterjale, et ainet huvitavamaks teha. Siis see lastevanemate teema veel eraldi. Kui varem oli õpetaja A ja O, siis tänapäeval pead suutma kõigile meele järele olla.

Olen saanud tunnustust nii kolleegidelt, juhtkonnalt kui ka maakondlikul tasemel, kuid mingil hetkel tundsin, et ma ei jaksa rohkem tubli olla. Nüüdseks olen juba mõned aastad koolielust eemal. Austan kõiki, kes veel jaksavad ja suudavad. Pole mõtet süüdistada kedagi selles, et ta pole piisavalt motiveeritud. Olge tänulik, et ta on vaatamata kõigele valmis veel klassi ette tulema ja oma panuse andma.

Jõudu teile, kallid õpetajad!

Ja ilusat suvepuhkust!

Masendav on see, et suur osa õpetajaskonnast on väga rahulolematu. Rahulolematu inimene ei saa kasvatada õnnelikku last.Tegelikult on väga raske aru saada, mis on tegelik põhjus ja mida saaksid õpetajad ise oma elukvaliteedi parandmiseks teha (kui nad seda endale sõnastaksid, siis võib olla midgi muutuks). Ei saa lõpmatusi kedagi teist süüdistada, sest muuta saab ainult iseennast. Kui on ikka väga halb, siis tulebki koolist lahkuda.Õpetaja võib oma aega tõepoolest ise planeerida (ei olnud ju minu eelmises postituses, et õpetaja peab iga päev olema koolis kuni 16.15). Ka koosolekuid ei ole meil nädalas 15 tundi; siit jääb aega ka tundide ettevalmistamiseks ja tööde parandamiseks. Uskuge, kui olla tööl (nagu tavainimene), siis mahub ka kogu õpetajatöö selle aja sisse. Ma ei tahaks uskuda, et tänapäeval on veel koole, kus õpetajaid peavad ise klasse koristama või paberit ostma. Samuti ei pea õpetaja endale ise töövihikut ega õpikut ostma, vaid see kooli eelarves on selleks raha olemas. Lisaks on koolides digitehnikat, mis võimaldab õpet õpetaja jaoks kergemaks muuta, ilmestada ja muuta aine õpilase jaoks arusaadavamaks. Õpetaja ei ole tänapäeval enam kõiketeadja, vaid pigem suunaja ja infotulvas paremini orienteeruja. See, kes läheb klassi ette vaid õpiku ja töövihikuga, on paraku ajale jalgu jäänud ja tal võibki raske olla. Maailm on muutunud ja muutub igapäevaselt. Ühiskond vajab hästi keeli omandanud, analüüsioskust omavaid, koostööd tegevaid ja digitaalset kirjaoskust omavaid inimesi. On oluline, et õpilane õpiks kõikjal ja kõikjalt (mitte ainult õpikust või töövihikut täites). Julgen tunnistada, et ma ei oska õpetajaid aidata, sest kõik argumendid lõppevad üheselt: liiga palju tööd ja vähe raha. Aga see ei õigust töö mittetegemist, õpilasele on iga tund ainus, so tema aeg õppida. Head õpetajad, korrigeerige oma mõtlemist, ärge süüdistage pidevalt teisi ja tehke elus õigeid valikuid.

Õpetajana oleksin soovinud, et minu töö põhiosa oleks olnud õpilased. Nende õpetamine, tundide ettevalmistamine, töödele tagasiside andmine, klassiüritused ja õpilaste probleemide lahendamine ning koostöö lapsevanematega. Reaalsuses aga oli see kõige väiksem osa tööst. Põhitöö oli aga kõikvõimalike paberite tootmine (ainekavade ja tööplaanide koostamine, muutmine ja parendamine, pidev analüüside ja aruannete koostamine), kogemustevahetamine, meeskonnamängud ja lõputud vähemalt kord nädalas toimuvad sisutühjad või minu tööga mitteseotud mitmetunnised koosolekud jms. Lisaks koolitused. Ehk siis jah, töö maht ja palk ei sobinud kokku ning isikliku elu elamine oleks eeldanud aja kokkuhoidu õpilaste arvelt (seda direktor lausa soovitas, sest no nt 30 referaati ei peagi ju süvenenult läbi lugema ja kommenteerima, vaid vaadaku ma lihtsalt üldiselt). Nii ma tööd teha ei osanud ega tahtnud.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 29.06 00:03; 29.06 12:43; 01.07 10:09; 08.07 23:40;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Masendav on see, et suur osa õpetajaskonnast on väga rahulolematu. Rahulolematu inimene ei saa kasvatada õnnelikku last.Tegelikult on väga raske aru saada, mis on tegelik põhjus ja mida saaksid õpetajad ise oma elukvaliteedi parandmiseks teha (kui nad seda endale sõnastaksid, siis võib olla midgi muutuks). Ei saa lõpmatusi kedagi teist süüdistada, sest muuta saab ainult iseennast. Kui on ikka väga halb, siis tulebki koolist lahkuda.Õpetaja võib oma aega tõepoolest ise planeerida (ei olnud ju minu eelmises postituses, et õpetaja peab iga päev olema koolis kuni 16.15). Ka koosolekuid ei ole meil nädalas 15 tundi; siit jääb aega ka tundide ettevalmistamiseks ja tööde parandamiseks. Uskuge, kui olla tööl (nagu tavainimene), siis mahub ka kogu õpetajatöö selle aja sisse. Ma ei tahaks uskuda, et tänapäeval on veel koole, kus õpetajaid peavad ise klasse koristama või paberit ostma. Samuti ei pea õpetaja endale ise töövihikut ega õpikut ostma, vaid see kooli eelarves on selleks raha olemas. Lisaks on koolides digitehnikat, mis võimaldab õpet õpetaja jaoks kergemaks muuta, ilmestada ja muuta aine õpilase jaoks arusaadavamaks. Õpetaja ei ole tänapäeval enam kõiketeadja, vaid pigem suunaja ja infotulvas paremini orienteeruja. See, kes läheb klassi ette vaid õpiku ja töövihikuga, on paraku ajale jalgu jäänud ja tal võibki raske olla. Maailm on muutunud ja muutub igapäevaselt. Ühiskond vajab hästi keeli omandanud, analüüsioskust omavaid, koostööd tegevaid ja digitaalset kirjaoskust omavaid inimesi. On oluline, et õpilane õpiks kõikjal ja kõikjalt (mitte ainult õpikust või töövihikut täites). Julgen tunnistada, et ma ei oska õpetajaid aidata, sest kõik argumendid lõppevad üheselt: liiga palju tööd ja vähe raha. Aga see ei õigust töö mittetegemist, õpilasele on iga tund ainus, so tema aeg õppida. Head õpetajad, korrigeerige oma mõtlemist, ärge süüdistage pidevalt teisi ja tehke elus õigeid valikuid.

Küll sina suudad sisutühja loba genereerida!
Ühtki tundi sa küll kunagi ette valmistanud ei ole, sest vastasel juhul teaksid, et igasugune digivahendite kasutamine eeldab väga suurt eeltööd. Mängude ja tühisemategi slaidiesitluste koostamine ning sobivate filmilõikude otsimine võtab väga palju aega. Sinu poolt pakutud üldtööaeg käriseb igal juhul. Rääkimata siis koolist, kus õpetajad õnnelikult tegeliku töö asemel “koostööd” teevad.
Hea Perekooli direktor, vähem loba, pikem samm! Sinu kindel õige valik oleks koolist ja hariduselust võimalikult kaugele hoida.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 28.06 22:11; 29.06 16:11;
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 156 )


Esileht Koolilaps järg: kas kõik õpetajad ikka leitakse sügiseks?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.