Esileht Ajaviite- ja muud jutud Juhilubade tegemine – motivatsiooni langus :(

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 132 )

Teema: Juhilubade tegemine – motivatsiooni langus :(

Postitas:
Kägu

tegelikult on sõiduõppe eesmärk sõiduoskus. käigukast on vahend, kuidas auto liikuma saada, sellele ei peaks erilist tähelepanu pöörama. tuleb teha nii, kuidas endal on mugavam ja kasulikum. kui mina peaksin praegu sõiduõpet alustama, valiksin automaadi. õpid liiklust ja hoiad kokku aega, närve ja raha.

hoopis teine teema on sõiduõpetaja. klapp peab olema(rangus on ok, aga röökimine ei ole). ega eriti ei teagi tänapäeval, kus  100% ise  teenust kinni makstes su peale röögitaks nagu ratta peal!

praeguses julguses ja tarkuses peataks auto kinni ja esitaks õpetajale eelneva küsimuse. lisaks küsiks, et kas ta ei arva, et selline röökimine võiks olla pesuehtne liiklusraev?!

+11
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ära anna alla. Minul oli esimese õpetajaga sama lugu- alustasin täiesti nullist, aga tema ei saanud aru, et keegi on nii algaja ja pole kunagi isegi isaga metsa vahel sõitnud. Pööritas silmi ja ohkis ainul kõrval, veits vist karjus ka. Tegin oma 20 sõidutundi ära, tulid elumuutused ja ei leidnud endas motivatsiooni edasi üritada. Seitse aastat hiljem tekkis võimalus uuesti üritada. Valisin uue autokooli just kindla õpetaja pärast. Mõnusalt rahulik tüüp oli, midagi oli meeles  eelmisest korrast ja saingi kõik eksamid tehtud esimese korraga Tallinnas.

 

 

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kirjutaks nagu minu esimesest autokoolist. Aasta mängisin seal lolli, siis olin lõpuks nii stressis, et ei läinud tükk aega enam õppesõitu. Kaks aastat sõitsin mehega juhendaja paberiga. Siis võtsin südame rindu ja vahetasin autokooli. Alustasin uues kohas juunis ja juhiloa sain oktoobris. Maanteeameti teooriaeksam oli augusti lõpus, sõidueksam oktoobris. Vahepealse aja käisin palju õppesõidus. Eksamid läbisin esimese korraga. Manuaalkast ja Tallinn.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

+6
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

Mina omal ajal sain. Autoga enne autokooli minekut sõitnud ei olnud, lisaks kohustuslikele võtsin autokoolis mingi 7-10 lisatundi. Klapp õpetajaga on väga oluline, et sõiduõpe sujuks.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

Kindlasti on võimalik. Mina ei osanud ka enne üldse sõita, aga hea õpetajaga tekkisid nii oskused kui enesekindlus 🙂 Tubli!

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

TA on mannetu nõrganärviline möku. Liikluses tuleb kogu aeg ette ootamatusi ja ka ebameeldivaid olukordi. Kui nendega toime ei tule, on ohus kõik liiklejad.

+1
-17
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

On ikka võimalik, mul polnud ka üldse mujal harjutamise võimalust, pausidega (olid mõned kuud vahel, kus üldse tunde ei võtnud), läks mõned kuud rohkem, kui aasta, sõitsin kord või paar nädalas.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul oli just esimene õpetaja selline närvihaige ja kes kohe esimesel tunnil karjus mu peale. Oli muidu kuulda olnud ta kohta kiidusõnu varasemalt. Olin natuke enne autokooli minemist harjutanud ja midagi ma oskasin, näiteks kohapealt ära sõita ja veidi käike vahetada. Loobusin ja keeldusin eelnevalt elukaaslasega enam harjutamast, sest tal ka kannatlikkus puudub ja ajas mind vaid närvi. Igatahes ka isu kadus ja arutasin teooria õpetajaga seda, et äkki lähen autokoolist üldse ära. Ta soovitas pigem õpetajat vahetada. Valisin seekord üsna huupi ja kelle kohta polnud kiidusõnu kuulnud. Me koos klappisime rohkem. Ta ei karjunud mu peale, aga oli muidu karm. Paar korda läksin peale õppesõitu nuttes koju ta karmiduse tõttu, aga teisest küljest mulle siiski sobis, sest õppisin ja pingutasin nii rohkem. Lõpuks tundus, et ma üldse polnud nii saamatu, kui tema karmidusest välja võisin lugeda, sest kui kohustuslikku 20 sõidutundi täis hakkas saama, ütles, et on aeg sõidueksamile minna ja paneb mulle aja. Ma ei nõustunud, sest omaarust ei osanud veel sõita piisavalt hästi. Vaidlesime selle teemaga veidi. Ta arvas, et milleks ma aega ja raha raiskan lisatundidele, kui pole vajadust. Igatahes lõpuks tahtsin ikkagi ja sõitsin kokku 24 tundi ja nii platsi kui sõidueksami tegin esimesel korral ära. Olen sellele õpetajale tagant järele väga tänulik, et ta oli selline, nagu ta oli ja, et uskus minusse. Veel riiklikule sõidueksamile minnes pidin sõidutama enda sõiduõpetaja ja eksamineerija Arki juurde, kes istusid autos taga ja rääkisid juttu ja ma pidin roolis olema, keda nad ei jälginudki. Mõtlesin, et vapsee usaldus ja sain enesekindlamaks 🙂Mina jamasin hoopis kooli teooriaeksamiga. Olin korralikult üle õppinud ja mingeid vigaseid teooriateste arvutist teinud. Oleksin hoopis seetõttu autokooli pooleli jätnud, aga lõpuks sain neljandal korral alles tehtud. Riikliku teooriaeksami tegin esimesel korral kohe ära.

Unenäost räägid?

 

0
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Õpi nii palju teooriat kui vähegi võimalik. Näiteks liikluslab on hea lehekülg, kuigi tasuline, aga seletavad asju inimkeeli nii, et saad ka loogikast aru ja selle võrra pead vähem tuupima. Neil on ka YouTube videod, kus õpetatakse parkimist. Mina õppisingi tuimalt pähe, mis teha tuleb nt külgboksi parkides. Kogenud juhina muidugi tunde järgi, aga alguses vaatadki, et kas peegel ikka kattis eesoleva auto tagumise tule ära, et saaks rooli vasakule pöörata jne. Kuna õppesõidud on minu jaoks VÄGA kallid (20 eurot mu autokoolis), siis ma sõiduaegu ei taha küll teooria õppimisele kulutada, seega läksin tundidesse alati nii ettevalmistunult kui võimalik. Lisaks valmistasin ette küsimused ja asjad, mida harjutada tahan. Nt õpi ära ka käigud, vasakul üleval esimene, vasakul all teine jne. Oluline on käigukangi käigu vahetamise ajal mitte vaadata, muidu võib algaja juht teelt välja sõita, seega pead peast teadma, kus mis on, aga kuue numbri asukoha pähe õppimine on lihtsam kui tundub. Sõiduõpetajaid kasub kindlasti guugeldada ja kui eksamini jõuad, siis eksamineerijat ka. Siduripedaaliga natuke jamamist on, aga see tahab lihtsalt harjutamist ja väga rahulikku meelt. Kui hakkab välja surema, siis kohe sidur põhja. Vahel on isegi hea, kui juhendajaga sõita ei saa, vb oleks juhendajal diiselauto ja siis harjuksid hea eluga ära, eksamiautod on bensiini 🙂 (diisel sureb oluliselt väiksema tõenäosusega välja). Täna just sooritasin esimese katsega MNT teooriaeksami 🙂

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Sõiduõpetajaid kasub kindlasti guugeldada ja kui eksamini jõuad, siis eksamineerijat ka. Täna just sooritasin esimese katsega MNT teooriaeksam

kust sa näed, kes sul eksamit vastu võtab? minu teada ei näe seda praegu kuskilt.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

On ikka võimalik, mul polnud ka üldse mujal harjutamise võimalust, pausidega (olid mõned kuud vahel, kus üldse tunde ei võtnud), läks mõned kuud rohkem, kui aasta, sõitsin kord või paar nädalas.

sa ei saanud ju siis normtundidega hakkama, kui sõitsid aasta aega kord v paar nädalas – see teeb ju vähemalt 3 x nii palju tunde kui autokoolis ette nähtud.

ma isiklikult ei usu eriti sellesse,et keegi saaks normtundidega sõitmise selgeks, kui enne ei oska ja juhendajaga sõitmise võimalust ei ole. ark soovitab ka u 100 tundi juhendajaga juurde sõita ja ma arvan, et see on päris asjakohane soovitus. praktika on ikkagi väga oluline. sul lihtsalt ei kinnistu need asjad ilma praktikata, aga liikluses ei saa niimoodi, et iga kord mõtled läbi, enne kui mingi liigutuse teed.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Sõiduõpetajaid kasub kindlasti guugeldada ja kui eksamini jõuad, siis eksamineerijat ka. Täna just sooritasin esimese katsega MNT teooriaeksam

<p style=”text-align: left;”>kas sa nägid, kes sul eksamit vastu võtab? minu teada ei näe seda praegu kuskilt.

</p>
Ma mõtlesin jah kooli sõidueksamit, ei saanud kõige selgemalt kirja, vabandust. Mu (nüüdseks endine) autokool ostab eksamineerimisteenust teiselt asutuselt (Sõidueksamikeskus MTÜlt) ning siis tuli küll meilile eksami vastuvõtja nimi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

On ikka võimalik, mul polnud ka üldse mujal harjutamise võimalust, pausidega (olid mõned kuud vahel, kus üldse tunde ei võtnud), läks mõned kuud rohkem, kui aasta, sõitsin kord või paar nädalas.

sa ei saanud ju siis normtundidega hakkama, kui sõitsid aasta aega kord v paar nädalas – see teeb ju vähemalt 3 x nii palju tunde kui autokoolis ette nähtud.

ma isiklikult ei usu eriti sellesse,et keegi saaks normtundidega sõitmise selgeks, kui enne ei oska ja juhendajaga sõitmise võimalust ei ole. ark soovitab ka u 100 tundi juhendajaga juurde sõita ja ma arvan, et see on päris asjakohane soovitus. praktika on ikkagi väga oluline. sul lihtsalt ei kinnistu need asjad ilma praktikata, aga liikluses ei saa niimoodi, et iga kord mõtled läbi, enne kui mingi liigutuse teed.

Ma pole väitnudki, et sain normtundidega hakkama. Kui autokooli läksin, öeldi kohe, et ca 10% õpilasi vaid saab hakkama normtundidega, ilma et koolis lisatunde võtaks või kellegi teise käe all sõidaks ja seda ma ei lootnudki.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina nutsin esimestes tundides. Nii raske oli! Mõtlesin ka, et ei saa iialgi selgeks. Õpetaja oli õnneks ülihea. Ta oli alati rahulik. Alati seletas ja aitas ja temaga oli hea õppida. Kuigi ma õppisin sõitma manuaaliga, ei meeldinud see mulle kunagi. Peale juhiloa saamist, olen peaaegu ainult automaatidega sõitnud ja ehk ei oskaksi enam manuaaliga sõita. Samuti ei saa ma aru sellest manuaalimantrast, et nui neljaks sellega selgeks saama peab. Kui ma peaks praegu uuesti autokooli minema, teeks ainult automaadiloa. Milleks ennast piinata?

vaata, juhiluba tasub teha manuaaliga, sest kui juba kord vaeva näha ja luba tegema hakata, tasub teha ikka täisluba, mitte poolik.

Elus võib ette tulla ükskõik mis olukord ja sind kui juhti on väga vaja. Endale võid osta ju automaatkastiga auto, aga kui on vaja sõita mõne muu autoga? Kus iganes välismaal või metsa sees on ainult manuaaliga auto saadaval. Need, kes oskavad sõita manuaaliga, oskavad lambist sõita ka automaatkastiga. Vastupidi see aga ei toimi.

Õige ja tõeline autojuhtimisoskus tähendab ikkagi manuaalkastiga auto juhtimise oskust.

+5
-10
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tee muidugi automaadi load. Kui juba oled harjunud liikluses automaadiga, asi see siis need manuaali load juurde teha on. Jupi kaupa lähenedes on korraga vähem asju, millele peab tähelepanu pöörama.

Jah, ideaalis tuleks küll korraga teha, aga teemaalgataja juttu lugedes võib arvata, et manuaali peale surudds jäävad load ülde tegemata.

 

Ja muuseas lubade saamisega asi veel lõppe, sa pead piltlikultöeldes vetsu ka end sundima autoga sõitma, et tekiks kogemus. Tean, ise olin ka selline naine kelle jaoks enda rooli sundimine oli üliraske algul. Praegu olen juba aastaid sõitnud ja auto on nagu käe pikendus. Aga milliseid enesemotivatsioonikõnesid ma algul endale pidasin, et mitte kergema vastupanu teed minna ja jala poodi minna. Kui sõit selge, võid jälle jala käia aga enne mitte, muidu see kogemus ei tulegi.

 

+7
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina nutsin esimestes tundides. Nii raske oli! Mõtlesin ka, et ei saa iialgi selgeks. Õpetaja oli õnneks ülihea. Ta oli alati rahulik. Alati seletas ja aitas ja temaga oli hea õppida. Kuigi ma õppisin sõitma manuaaliga, ei meeldinud see mulle kunagi. Peale juhiloa saamist, olen peaaegu ainult automaatidega sõitnud ja ehk ei oskaksi enam manuaaliga sõita. Samuti ei saa ma aru sellest manuaalimantrast, et nui neljaks sellega selgeks saama peab. Kui ma peaks praegu uuesti autokooli minema, teeks ainult automaadiloa. Milleks ennast piinata?

vaata, juhiluba tasub teha manuaaliga, sest kui juba kord vaeva näha ja luba tegema hakata, tasub teha ikka täisluba, mitte poolik.

Elus võib ette tulla ükskõik mis olukord ja sind kui juhti on väga vaja. Endale võid osta ju automaatkastiga auto, aga kui on vaja sõita mõne muu autoga? Kus iganes välismaal või metsa sees on ainult manuaaliga auto saadaval. Need, kes oskavad sõita manuaaliga, oskavad lambist sõita ka automaatkastiga. Vastupidi see aga ei toimi.

Õige ja tõeline autojuhtimisoskus tähendab ikkagi manuaalkastiga auto juhtimise oskust.

Väga mööda seisukoht sul.
Mul on manuaaliload. Viimati sõitsin manuaalkastiga maanteameti eksamil 12 a tagasi. Mitte kordagi pole hiljem vajadust olnud manuaaliga sõita, selliseid sõiduautosid peaaegu enam polegi. Kindlasti on mu oskused oluliselt halvenenud või sootuks kadunud, sest pole olnud vajadust neid kasutada. See ” kord kahekümne aasta jooksul läheb vaja” on jura.
Kusjuures enne autokooli minekut küsisin selle küsimuse oma pika juhistaaziga lähedastelt- mitu korda elus olete te ootamatult pidanud kedagi mõne võõra autoga kiirkorras trantsportima? Mitte kellelgi pole olnud taolist vajadust, isegi mitte mu isal, kel juhistaazi ca 50 a ja kes on kutseline autojuht. Vendadel load 20-25 a, ka nemad pole taolisse olukorda sattunud. Tegin siiski manuaaliload, automaatide sõiduaegu oli väga vähe.
Ja miks mitte siis juba teha ka tsikli- bussi- või traktoriload? Võimalik, et mainitud sõiduriistad on hädaolukorras ainsad, millega liikuda. See “välismaal” on veel eriti naeruväärne- oled reisinud ja autosid rentinud? Vist mitte väga.

+9
-8
Please wait...

Postitas:
Kägu

See “välismaal” on veel eriti naeruväärne- oled reisinud ja autosid rentinud? Vist mitte väga.

Näiteks mina reisin palju (viimasel ajal küll mitte) ja muidugi on igal pool võimalik ka automaati rentida, aga see on päris suure hinnavahega ja valik mõnikord viletsam. Viltetsa võimsusega autoga on mägedes parem sõita, kui ta on manuaal (mõnikord satuvad sellised autod). Eks kui reisid piirduvad Soomega, siis pole tõesti oluline. Ka saame sõita tööautodega, need on kõik manuaalid. Muul juhul pole manuaaliga sõitmist viimase üle 10 aasta jooksul tõesti ette tulnud.

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Automaadiga mägedes sõites tuleb siiski kasutada käike, aga ma suht kindel, et kõik tibinad, kes automaadiga sõidavad, lasevad ikka mägedest alla nii, et pidur peal. Ilmselt ei mõistetagi, miks on vaja teatud olukordades käiku kasutada. Selles mõttes ma nõustun selle väitega, et manuaaliga sõitmine annab mõistmist auto käsitlemise koha pealt rohkem juurde kui automaadiga sõit.

+2
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Õige ja tõeline autojuhtimisoskus tähendab ikkagi manuaalkastiga auto juhtimise oskust.

Arvan sama. Andke andeks, aga ma tõesti ei saa aru, mida keerulist on käikude vahetamises ja siduri alla vajutamises. Natuke harjutamist muidugi nõuab nagu iga asi. Mulle tundub, et kui see on raketiteadus, kas siis peakski autot juhtima? Et auto juhtimine on see, kui oskan nuppu vajutada, et mootor tööle hakkaks, roolist kinni hoida ja gaasipedaali vajutada?

Kui juba autokoolis käia, siis on kindlasti targem manuaaliga sõitma õppida, automaat tuleb pärast iseenesest. Elus võib tulla (ja tulebki) ette igasuguseid olukordi, hea on, kui saab hakkama erinevate autodega. Saad näiteks uue töö ja tööautoks manuaali ja tõstad käed püsti, et oi, ma ei saa seda tööd vastu võtta, ma ei oska autoga sõita?

+3
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma olen kindel, et ka need manuaalkäigukastiga tööautod vahetatakse lähiaastatel hübriidide või elektriautode vastu välja ja vähemalt hübriidid on enamasti automaatkastiga.

Ise soovitan ka automaadiga load teha. Automaadiload pole ju nagu tätoveering, et elu lõpuni pead sellega leppima. Kui liikluse jälgimine ja auto käsitsemine juba automaatselt tulevad, siis võib ju soovi korral need manuaaliload ka teha. Selleks tuleb autokoolist kaks sõidutundi võtta ja MNT eksam teha, nii lihtne ongi.

+8
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul on 25 aastat juhiload, manuaali load kuna muid tookord ei antud. Minu elu ainus manuaaliga auto kogemus on õppesõidu auto 40 õppetundi ja eksam.Ei harjutanud ka lisaks kuna peres oli vaid automaadiga auto. Peale seda pole ühtegi korda pidanud manuaaliga sõitma. Eksamile järgneval päeval istusin automaadiga autosse ja sõitsin Tallinnas tööle.  Ja normaalsetes töökohtades on tänapäeval automaadiga ametiautod. Ka minu töökohas on kui peaksin tööautot vajama.

Seega kui käikude vahetus on keeruline aga tahaksid siiski sõita, tee automaadi load. Ja leia õpetaja kes ei karju.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Õige ja tõeline autojuhtimisoskus tähendab ikkagi manuaalkastiga auto juhtimise oskust.

Arvan sama. Andke andeks, aga ma tõesti ei saa aru, mida keerulist on käikude vahetamises ja siduri alla vajutamises. Natuke harjutamist muidugi nõuab nagu iga asi. Mulle tundub, et kui see on raketiteadus, kas siis peakski autot juhtima? Et auto juhtimine on see, kui oskan nuppu vajutada, et mootor tööle hakkaks, roolist kinni hoida ja gaasipedaali vajutada?

Kui juba autokoolis käia, siis on kindlasti targem manuaaliga sõitma õppida, automaat tuleb pärast iseenesest. Elus võib tulla (ja tulebki) ette igasuguseid olukordi, hea on, kui saab hakkama erinevate autodega. Saad näiteks uue töö ja tööautoks manuaali ja tõstad käed püsti, et oi, ma ei saa seda tööd vastu võtta, ma ei oska autoga sõita?

Aga kusjuures nii ilmselt ongi. Enamus tööautosid on manuaalid, see ka iseenesest mõistetav, sest ülalpidamiskulud on odavamad. Kui automaatkast pekki läheb, siis edu maksmisel.
Mul ütles mees ammu, kui lube tegin, et kindlalt manuaal, sest tulevikus just töövõimalused võivad muidu jääda saamata, kuna oled automaadilubadega, sest manuaalautod ei kao Eestist küll veel kuskile.

+4
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

On ikka võimalik, mul polnud ka üldse mujal harjutamise võimalust, pausidega (olid mõned kuud vahel, kus üldse tunde ei võtnud), läks mõned kuud rohkem, kui aasta, sõitsin kord või paar nädalas.

sa ei saanud ju siis normtundidega hakkama, kui sõitsid aasta aega kord v paar nädalas – see teeb ju vähemalt 3 x nii palju tunde kui autokoolis ette nähtud.

ma isiklikult ei usu eriti sellesse,et keegi saaks normtundidega sõitmise selgeks, kui enne ei oska ja juhendajaga sõitmise võimalust ei ole. ark soovitab ka u 100 tundi juhendajaga juurde sõita ja ma arvan, et see on päris asjakohane soovitus. praktika on ikkagi väga oluline. sul lihtsalt ei kinnistu need asjad ilma praktikata, aga liikluses ei saa niimoodi, et iga kord mõtled läbi, enne kui mingi liigutuse teed.

Mina olen see, kes 10 a hiljem uuesti autokooli läks. Olin just selline, et tõesti mitte ÜHTE korda elus polnud ma autoroolis istunud, kui esimest korda üritasin.

Ja ma olen 100% veendunud, et kohustuslike sõidutundidega saabki hakkama ainult see, kes pmst autot juba juhtida oskab, aga ainult liiklemist peab harjutama. Eks igaüks ise teab, kui palju ja millele ta raha kulutab, aga kuna mina leidsin, et selle teise õpetaja käe all ma tõesti õppisin, siis mul polnud kahju rahast, mida tema tundide eest maksin. Ja ma nagu öeldud, ma võtsin ikka PALJU lisatunde, nii et kaardile ei mahtunud enam kirjutama.

Ja minul polnud ka tunniväliselt võimalik harjutada kohe üldse mitte.

Mis puutub manuaal-automaat vaidlusse, siis praegu jah on tore, kui raha on, osta aga automaadiga masin. Aga manuaaliga on siiski pisut odavam. Ja kes teab, mis meie majanduses veel juhtuma hakkab, mingil hetkel pole vbl suuremal osal enam üldse mingit võimalust uut autot osta/liisida, siis ostetakse rõõmsalt manuaale. Seega on hea siiski saada manuaal selgeks.

Minu kogemuse järgi pole käikude vahetamise juures probleemiks mitte see, kas ma suudan kangi peale vaatamata õiget käiku sisse lükata, vaid pigem see teadmine, millal käiku vahetada. Ja siis samal ajal siduriga mässamine. Ma mäletan, et kui autokooli sõidueksamit tegin, siis kartsin ka kõige rohkem välja suretamist, sest minu mäletamist mööda öeldi mulle, et sellisel juhul on eksam lihtsalt läbi, aga tollel eksamil oli diislikütusega sõitev auto ja imede ime, see tõesti ei surnud sugugi välja, hakkas ise vedama. Päris hea oli sõita.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul oli just esimene õpetaja selline närvihaige ja kes kohe esimesel tunnil karjus mu peale. Oli muidu kuulda olnud ta kohta kiidusõnu varasemalt. Olin natuke enne autokooli minemist harjutanud ja midagi ma oskasin, näiteks kohapealt ära sõita ja veidi käike vahetada. Loobusin ja keeldusin eelnevalt elukaaslasega enam harjutamast, sest tal ka kannatlikkus puudub ja ajas mind vaid närvi. Igatahes ka isu kadus ja arutasin teooria õpetajaga seda, et äkki lähen autokoolist üldse ära. Ta soovitas pigem õpetajat vahetada. Valisin seekord üsna huupi ja kelle kohta polnud kiidusõnu kuulnud. Me koos klappisime rohkem. Ta ei karjunud mu peale, aga oli muidu karm. Paar korda läksin peale õppesõitu nuttes koju ta karmiduse tõttu, aga teisest küljest mulle siiski sobis, sest õppisin ja pingutasin nii rohkem. Lõpuks tundus, et ma üldse polnud nii saamatu, kui tema karmidusest välja võisin lugeda, sest kui kohustuslikku 20 sõidutundi täis hakkas saama, ütles, et on aeg sõidueksamile minna ja paneb mulle aja. Ma ei nõustunud, sest omaarust ei osanud veel sõita piisavalt hästi. Vaidlesime selle teemaga veidi. Ta arvas, et milleks ma aega ja raha raiskan lisatundidele, kui pole vajadust. Igatahes lõpuks tahtsin ikkagi ja sõitsin kokku 24 tundi ja nii platsi kui sõidueksami tegin esimesel korral ära. Olen sellele õpetajale tagant järele väga tänulik, et ta oli selline, nagu ta oli ja, et uskus minusse. Veel riiklikule sõidueksamile minnes pidin sõidutama enda sõiduõpetaja ja eksamineerija Arki juurde, kes istusid autos taga ja rääkisid juttu ja ma pidin roolis olema, keda nad ei jälginudki. Mõtlesin, et vapsee usaldus ja sain enesekindlamaks 🙂Mina jamasin hoopis kooli teooriaeksamiga. Olin korralikult üle õppinud ja mingeid vigaseid teooriateste arvutist teinud. Oleksin hoopis seetõttu autokooli pooleli jätnud, aga lõpuks sain neljandal korral alles tehtud. Riikliku teooriaeksami tegin esimesel korral kohe ära.

Unenäost räägid?

Huvitav küll, et miks sa arvad, et see unenägu on. On nii ilus või? 🙂 Sulle teadmiseks, et tegin juhiloa 13 aastat tagasi oma kodu väikelinnas ja täiesti reaalne oli. Kujutad ette veel seda “unenägu”, et siis oli ka platsisõit ja platsieksam ja esimesel sõidutunnil ei mindud kohe liiklusesse, vaid harjutati platsil. Siis polnud ka valida automaati või manuaali. Kõik oli manuaal. Kui ka oleks olnud, oleksin nagunii ikkagi manuaali valinud. Kodus oli mõlemat, nii manuaali kui automaati autosid. Põhikasutuses oli autodest siiski manuaal ja siiani sõidan manuaaliga. Automaadiga on mugavam suvel sõita, aga talvel eelistan manuaali.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Minu kogemuse järgi pole käikude vahetamise juures probleemiks mitte see, kas ma suudan kangi peale vaatamata õiget käiku sisse lükata, vaid pigem see teadmine, millal käiku vahetada. Ja siis samal ajal siduriga mässamine.

Mis siis, kui algul surebki välja. Harjutamine teeb meistriks. Pole ju keeruline jalaga sidur alla vajutada ja teise käega kangi sikutada, auto mootori hääl ütleb juba ise, millal käiku vahetada.

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina nutsin esimestes tundides. Nii raske oli! Mõtlesin ka, et ei saa iialgi selgeks. Õpetaja oli õnneks ülihea. Ta oli alati rahulik. Alati seletas ja aitas ja temaga oli hea õppida. Kuigi ma õppisin sõitma manuaaliga, ei meeldinud see mulle kunagi. Peale juhiloa saamist, olen peaaegu ainult automaatidega sõitnud ja ehk ei oskaksi enam manuaaliga sõita. Samuti ei saa ma aru sellest manuaalimantrast, et nui neljaks sellega selgeks saama peab. Kui ma peaks praegu uuesti autokooli minema, teeks ainult automaadiloa. Milleks ennast piinata?

vaata, juhiluba tasub teha manuaaliga, sest kui juba kord vaeva näha ja luba tegema hakata, tasub teha ikka täisluba, mitte poolik.

Elus võib ette tulla ükskõik mis olukord ja sind kui juhti on väga vaja. Endale võid osta ju automaatkastiga auto, aga kui on vaja sõita mõne muu autoga? Kus iganes välismaal või metsa sees on ainult manuaaliga auto saadaval. Need, kes oskavad sõita manuaaliga, oskavad lambist sõita ka automaatkastiga. Vastupidi see aga ei toimi.

Õige ja tõeline autojuhtimisoskus tähendab ikkagi manuaalkastiga auto juhtimise oskust.

Väga mööda seisukoht sul.

Mul on manuaaliload. Viimati sõitsin manuaalkastiga maanteameti eksamil 12 a tagasi. Mitte kordagi pole hiljem vajadust olnud manuaaliga sõita, selliseid sõiduautosid peaaegu enam polegi. Kindlasti on mu oskused oluliselt halvenenud või sootuks kadunud, sest pole olnud vajadust neid kasutada. See ” kord kahekümne aasta jooksul läheb vaja” on jura.

Kusjuures enne autokooli minekut küsisin selle küsimuse oma pika juhistaaziga lähedastelt- mitu korda elus olete te ootamatult pidanud kedagi mõne võõra autoga kiirkorras trantsportima? Mitte kellelgi pole olnud taolist vajadust, isegi mitte mu isal, kel juhistaazi ca 50 a ja kes on kutseline autojuht. Vendadel load 20-25 a, ka nemad pole taolisse olukorda sattunud. Tegin siiski manuaaliload, automaatide sõiduaegu oli väga vähe.

Ja miks mitte siis juba teha ka tsikli- bussi- või traktoriload? Võimalik, et mainitud sõiduriistad on hädaolukorras ainsad, millega liikuda. See “välismaal” on veel eriti naeruväärne- oled reisinud ja autosid rentinud? Vist mitte väga.

See on vanakooli inimeste põhimõte, et ainult manuaaliga on õige auto, sest muidu sa ju ei sõida päriselt, kui sõidu ajal pidevalt käike ei vaheta, st mingi tegevus peab olema, muidu pole õige sõitmine.

Pean tunnistama, et mõtlesin ka ise varem nii ja ma olen tegelikult alles 30ndate keskpaigas. Kui keegi rääkis automaadilubade tegemisest, siis suhtusin põlglikult jne. Asi oli selles, et ma olin küll üksikutel kordadel saanud automaadiga sõita, aga peres olid kõigil manuaalkastiga autod, endal samuti. Seega polnud kogemust väga automaatkastiga. Need üksikud sõidukorrad ei olnud mulle muljet avaldanud, sest kui oled väga harjunud manuaaliga, siis on alguses harjumatu ainult ühe jalaga toimetada.

Eelmisel aastal ostsin uue auto ja kuna sõidan peamiselt linnas, siis otsustasin automaadi kasuks, seni olnud ainult manuaalkastiga autod. Elu parim otsus, ei saa arugi enam, kuidas ma üldse võisin kunagi manuaali eelistada. See on lihtsalt nii palju mugavam.

Mul on sõidustaazi pea 20 aastat, olen selle aja jooksul võõraste autodega ikka sõitnud, aga sellist hädaolukorda pole küll kordagi ette tulnud, kus ma oleks ainuke võimalik autojuht ja olemas on ainult manuaalkastiga auto, millega oleks vaja kohe sõitma hakata.

Seega enda kogemusest ütlen, et need “manuaal on ainuke õige auto” rinnale tagujad pole suure tõenäosusega lihtsalt eriti automaadiga sõitnud.

+7
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kõik liikluses osalevad äpud on siia kommenteerima tulnud. Kui manuaalkäigukast üle jõu käib ja õppimine kohutavalt raske siis tuletaks meelde, et autojuhiluba ei ole kohustuslik ega inimõigus.

+5
-9
Please wait...

Postitas:
Kägu

kuidas ma üldse võisin kunagi manuaali eelistada. See on lihtsalt nii palju mugavam.

Loomulikult on. Aga….maanteel sõites lausa igav, oht magama jääda, kui tee hea on ja auto ka hea on. Oman 32-aastast sõidustaaži, selle aja jooksul sõitnud vähemalt 10 erineva autoga, manuaalid ja automaadid. Automaat on muidugi mugav, vaieldamatult, eriti linnas. Viimasel ajal mul ka automaatkastiga autod, aga maanteedel pikki otsi kulgedes taban end tihti mõttelt, et jube igav on sõita, kui muud pole teha, kui roolist kinni hoida (püsikiirus ka veel peal, pole vaja spidokat ka jälgida).

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Järjekordselt hakkavad need nõukaaegsete mõtteviisidega inimesed mingisugust ajupesu tegema, kuidas manuaaliga auto on ainuõige, odav ja vastupidav. Saage üle juba!

Pealegi pole automaadiga juhiloa tegemine mingisugune elumuutev otsus, sest seda saab ükskõik millal muuta kui peaks tahtmine tulema, teed vastava eksami ja on luba ka manuaaliga sõita!

+5
-5
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 132 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Juhilubade tegemine – motivatsiooni langus :(