Esileht Ajaviite- ja muud jutud Juhilubade tegemine – motivatsiooni langus :(

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 133 )

Teema: Juhilubade tegemine – motivatsiooni langus :(

Postitas:
Kägu

kuidas ma üldse võisin kunagi manuaali eelistada. See on lihtsalt nii palju mugavam.

Loomulikult on. Aga….maanteel sõites lausa igav, oht magama jääda, kui tee hea on ja auto ka hea on. Oman 32-aastast sõidustaaži, selle aja jooksul sõitnud vähemalt 10 erineva autoga, manuaalid ja automaadid. Automaat on muidugi mugav, vaieldamatult, eriti linnas. Viimasel ajal mul ka automaatkastiga autod, aga maanteedel pikki otsi kulgedes taban end tihti mõttelt, et jube igav on sõita, kui muud pole teha, kui roolist kinni hoida (püsikiirus ka veel peal, pole vaja spidokat ka jälgida).

Palju sa seda käiku seal sirgel siledal maanteel manuaaliga ka vahetad?

+12
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mul ütles mees ammu, kui lube tegin, et kindlalt manuaal, sest tulevikus just töövõimalused võivad muidu jääda saamata, kuna oled automaadilubadega, sest manuaalautod ei kao Eestist küll veel kuskile.

Ja mees keelas tulevikus vajaduse tekkimisel uue eksami tegemise? Ei saa aru, miks see ületamatu raskus mõne jaoks on.

Mul on ka manuaali load, aga tagantjärgi ütlen ka, et mõttetu vaev. Minu probleem oli selles, et enamikel autokooli autodel oli sidur pidevalt läbi ja kuigi vasak jalg sai korraliku trenni, ei olnud see seda väärt. Õpetajad olid aga piisavalt head, et kooli vahetama ei hakanud.

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

On ikka võimalik, mul polnud ka üldse mujal harjutamise võimalust, pausidega (olid mõned kuud vahel, kus üldse tunde ei võtnud), läks mõned kuud rohkem, kui aasta, sõitsin kord või paar nädalas.

sa ei saanud ju siis normtundidega hakkama, kui sõitsid aasta aega kord v paar nädalas – see teeb ju vähemalt 3 x nii palju tunde kui autokoolis ette nähtud.

ma isiklikult ei usu eriti sellesse,et keegi saaks normtundidega sõitmise selgeks, kui enne ei oska ja juhendajaga sõitmise võimalust ei ole. ark soovitab ka u 100 tundi juhendajaga juurde sõita ja ma arvan, et see on päris asjakohane soovitus. praktika on ikkagi väga oluline. sul lihtsalt ei kinnistu need asjad ilma praktikata, aga liikluses ei saa niimoodi, et iga kord mõtled läbi, enne kui mingi liigutuse teed.

Mis puutub manuaal-automaat vaidlusse, siis praegu jah on tore, kui raha on, osta aga automaadiga masin. Aga manuaaliga on siiski pisut odavam. Ja kes teab, mis meie majanduses veel juhtuma hakkab, mingil hetkel pole vbl suuremal osal enam üldse mingit võimalust uut autot osta/liisida, siis ostetakse rõõmsalt manuaale. Seega on hea siiski saada manuaal selgeks.

Täpselt nii ongi. Siin osad kujutavad utoopiliselt ette, et umbes enamus ettevõtetes automaadid? Kus te elate 😀 ei ole siin Eestis ettevõtetel ka pappi pritsida, et automaate osta ja ülal pidada.
Teiseks on Eestis enamjaolt kesise sissetulekuga inimesed, kes heameelega rahaliselt sõidaks manuaaliga.
Kui on raha palju, ostke automaat, sõitke, aga ärge väitke, et issand, ei lähe elus vaja manuaali ja enamik tööasutustes on automaadid ja peagi hübriidid.. Ega me kuskil Dubais ei ela 😅

+4
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mul ütles mees ammu, kui lube tegin, et kindlalt manuaal, sest tulevikus just töövõimalused võivad muidu jääda saamata, kuna oled automaadilubadega, sest manuaalautod ei kao Eestist küll veel kuskile.

Ja mees keelas tulevikus vajaduse tekkimisel uue eksami tegemise? Ei saa aru, miks see ületamatu raskus mõne jaoks on.

Mul on ka manuaali load, aga tagantjärgi ütlen ka, et mõttetu vaev. Minu probleem oli selles, et enamikel autokooli autodel oli sidur pidevalt läbi ja kuigi vasak jalg sai korraliku trenni, ei olnud see seda väärt. Õpetajad olid aga piisavalt head, et kooli vahetama ei hakanud.

Mille jaoks raha raisata topelt veel 😀 ei ole raske teha neid manuaali lube ju.
Kel rahaga muud teha pole, siis muidugi, tehke topelt, aga mul aju olemas, mis suudab manuaaliga sõitmise ikka vastu võtta.

+2
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina nutsin esimestes tundides. Nii raske oli! Mõtlesin ka, et ei saa iialgi selgeks. Õpetaja oli õnneks ülihea. Ta oli alati rahulik. Alati seletas ja aitas ja temaga oli hea õppida. Kuigi ma õppisin sõitma manuaaliga, ei meeldinud see mulle kunagi. Peale juhiloa saamist, olen peaaegu ainult automaatidega sõitnud ja ehk ei oskaksi enam manuaaliga sõita. Samuti ei saa ma aru sellest manuaalimantrast, et nui neljaks sellega selgeks saama peab. Kui ma peaks praegu uuesti autokooli minema, teeks ainult automaadiloa. Milleks ennast piinata?

vaata, juhiluba tasub teha manuaaliga, sest kui juba kord vaeva näha ja luba tegema hakata, tasub teha ikka täisluba, mitte poolik.

Elus võib ette tulla ükskõik mis olukord ja sind kui juhti on väga vaja. Endale võid osta ju automaatkastiga auto, aga kui on vaja sõita mõne muu autoga? Kus iganes välismaal või metsa sees on ainult manuaaliga auto saadaval. Need, kes oskavad sõita manuaaliga, oskavad lambist sõita ka automaatkastiga. Vastupidi see aga ei toimi.

Õige ja tõeline autojuhtimisoskus tähendab ikkagi manuaalkastiga auto juhtimise oskust.

Väga mööda seisukoht sul.

Mul on manuaaliload. Viimati sõitsin manuaalkastiga maanteameti eksamil 12 a tagasi. Mitte kordagi pole hiljem vajadust olnud manuaaliga sõita, selliseid sõiduautosid peaaegu enam polegi. Kindlasti on mu oskused oluliselt halvenenud või sootuks kadunud, sest pole olnud vajadust neid kasutada. See ” kord kahekümne aasta jooksul läheb vaja” on jura.

Kusjuures enne autokooli minekut küsisin selle küsimuse oma pika juhistaaziga lähedastelt- mitu korda elus olete te ootamatult pidanud kedagi mõne võõra autoga kiirkorras trantsportima? Mitte kellelgi pole olnud taolist vajadust, isegi mitte mu isal, kel juhistaazi ca 50 a ja kes on kutseline autojuht. Vendadel load 20-25 a, ka nemad pole taolisse olukorda sattunud. Tegin siiski manuaaliload, automaatide sõiduaegu oli väga vähe.

Ja miks mitte siis juba teha ka tsikli- bussi- või traktoriload? Võimalik, et mainitud sõiduriistad on hädaolukorras ainsad, millega liikuda. See “välismaal” on veel eriti naeruväärne- oled reisinud ja autosid rentinud? Vist mitte väga.

Minul kûll on korduvalt olnud vajadus, kuigi endal on üle kümne aasta juba automaat igapäevases kasutuses olnud. Näiteks käin lastega sageli üksi reisimas, öömajad valin odavaimad, autod valin odavaimad, siis on küll kahe nädalase autorendi summa peale juba oluline vahe, kas rendid manuaalkastiga auto või automaadiga.  Rumeenia, Hispaania, Kreeka jne, seal igatahes on hinnavahe märgatav. Oma töökohas pean vahel asutuse autosid ja mikrobusse kasutama, seal jällegi manuaalkastiga masinad.  Jah, teoreetiliselt oleks saanud kellegi autojuhiks kaubelda aga see oleks ebaefektiivne ressursi raiskamine,  minu väärtus töötajana langeb. Üldiselt suuremas osas töökohtades on asutuse autod siiani veel manuaalkastiga. Tuttaval just hiljuti juhtus, et sõitis kanadalastega Peruusse välitõõtmised sooritama, linnast eemal. Kohapeal selgus, et automaatkastiga autosid ei renditagi. Ainus kogu rühmast, kellel manuaali load olid, oli grupi ainus eestlane. Aga kui oled üsna paikne inimene, kes ise autosid ei rendi ja töökohas kunagi kontorist väljas ei pea käima, siis ei ole vaja manuaali lube. Automaadi load on ikka paremad kui üldse mitte mingid load.

+4
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

On ikka võimalik, mul polnud ka üldse mujal harjutamise võimalust, pausidega (olid mõned kuud vahel, kus üldse tunde ei võtnud), läks mõned kuud rohkem, kui aasta, sõitsin kord või paar nädalas.

sa ei saanud ju siis normtundidega hakkama, kui sõitsid aasta aega kord v paar nädalas – see teeb ju vähemalt 3 x nii palju tunde kui autokoolis ette nähtud.

ma isiklikult ei usu eriti sellesse,et keegi saaks normtundidega sõitmise selgeks, kui enne ei oska ja juhendajaga sõitmise võimalust ei ole. ark soovitab ka u 100 tundi juhendajaga juurde sõita ja ma arvan, et see on päris asjakohane soovitus. praktika on ikkagi väga oluline. sul lihtsalt ei kinnistu need asjad ilma praktikata, aga liikluses ei saa niimoodi, et iga kord mõtled läbi, enne kui mingi liigutuse teed.

Ma pole väitnudki, et sain normtundidega hakkama. Kui autokooli läksin, öeldi kohe, et ca 10% õpilasi vaid saab hakkama normtundidega, ilma et koolis lisatunde võtaks või kellegi teise käe all sõidaks ja seda ma ei lootnudki.

mulle millegipärast tundus, et küsija ei pidanud silmas juhendajaga sõitmise asendamist õpetajaga sõitmise vastu. kindlasti on võimalik sõitmine selgeks saada ilma juhendajata, kui oled algusest peale arvestanud, et raha kulub 3-4 korda rohkem kui autokooli hinnakirjas. kas selle võimalikkuses võiks üldse keegi kahelda?

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

kuidas ma üldse võisin kunagi manuaali eelistada. See on lihtsalt nii palju mugavam.

Loomulikult on. Aga….maanteel sõites lausa igav, oht magama jääda, kui tee hea on ja auto ka hea on. Oman 32-aastast sõidustaaži, selle aja jooksul sõitnud vähemalt 10 erineva autoga, manuaalid ja automaadid. Automaat on muidugi mugav, vaieldamatult, eriti linnas. Viimasel ajal mul ka automaatkastiga autod, aga maanteedel pikki otsi kulgedes taban end tihti mõttelt, et jube igav on sõita, kui muud pole teha, kui roolist kinni hoida (püsikiirus ka veel peal, pole vaja spidokat ka jälgida).

Kuidas manuaalkastiga auto maanteel põnevam on täpsemalt? Eriti püsikiirusehoidjaga pole ju vahet. Ainult möödasõitudel ju vahetad korra käigu madalamaks ja möödasõidul ei “maga” ka automaadi roolis olles.

+5
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kusjuures enne autokooli minekut küsisin selle küsimuse oma pika juhistaaziga lähedastelt- mitu korda elus olete te ootamatult pidanud kedagi mõne võõra autoga kiirkorras trantsportima? Mitte kellelgi pole olnud taolist vajadust, isegi mitte mu isal, kel juhistaazi ca 50 a ja kes on kutseline autojuht. Vendadel load 20-25 a, ka nemad pole taolisse olukorda sattunud. Tegin siiski manuaaliload, automaatide sõiduaegu oli väga vähe.

kahju, et sa minu käest ei küsinud 🙂 mul on load olnud 30 aastat ja selle aja jooksul olen lugematul arvul kordadel olnud olukorras, kus automaadilubadega inimesel oleks jäänud sõit tegemata. aasias, lõuna-ameerikas rendiautodega (manuaale on nii vähe, et need on kogu aeg väljas), mägedes, kus manuaalil on selge eelis, oma auto remondis oleku ajal asendusautod manuualkastiga jne jne.  see, et mul on juba 20 a automaatkastiga auto, ei tähenda küll seda, et ma vahepeal manuaaliga sõitnud ei oleks. õnneks oma lapsed ei teinud katsetki vastu vaielda, kui autokooli läksid.

+3
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 7 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Tegin hambad ristis koolipaberi ära. Sain ka autokoolist paraja trauma. Aga õiget tunnetust ega tahtmist mul pole, nii et sinna see jäänud on. Parem kui mind liikluses pole. Sugulase surm avariis on oma märgi jätnud. Samas näen kõrvalistmelt liikluses nii palju lolle, et kui ka ise asja kätte võtaks siis…ei ma ei taha osaleda Tallinna liikluses. Kaks korda aastas kahetsen kui tahaks üksi kuhugi minna. Aga üldiselt pole ükski käik käimata jäänud.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

90. lõpus load saanud meesterahvana jäi mulle arusaamatuks, et mis selle käiguvahetuse juures siis keerulist olla saab… kuni poolteist aastat tagasi hakkas elukaaslane lubasid tegema. Siis ma nägin ise kõrvalt, et see ON algajale keeruline ja täiesti ebaproportsionaalselt suur osa ajast ja vaevast läks just nimelt käigukangiga majandamise peale, selle asemel, et sõitmisele endale keskenduda. Ja ega ta pole käsikastiga siiamaani, aastase sõitmise järel, sõbraks saanud. Nii et ka mina soovitaksin, et kui asi ei suju, võib automaadi lube kaaluda.

+8
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

Minul polnud võimalik tunniväliselt harjutada. Kumkusin esimesel ARKi eksamil platsil külgboksiga läbi, võtsin tunde natuke juurde, sain teise korraga läbi. Muuseas – kui arvad, et Tallinnas ei saa eksamit tehtud, osta natuke sõidutunde nt Rakveres ja tee seal eksam.

Mina erinevalt paljudest teistest soovitan endale kindlaks jääda ja tavaload teha. Võib-olla ei lähe kunagi vaja, aga vabalt võib elus tulla ette olukord, kus oleks tavalise käigukastiga vaja sõita. Meil pole peres kunagi automaati olnud ja viimastes töökohtades ka ainult tavakastiga. Vaheta õpetajat, senikaua kui klappima hakkab. Mul üks kolleeg, naisterahvas 45+ vanuses, kes polnud iial sõitnud ja on jube pabistis, ostis terve varanduse eest sõidutunde juurde. Tema põhimõte oli, et ta ei lähe ARKi proovima, läheb siis, kui endad täitsa kindel on. Oli ka algul käikudega püstihädas, pärast tegi load esimese korraga.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

90. lõpus load saanud meesterahvana jäi mulle arusaamatuks, et mis selle käiguvahetuse juures siis keerulist olla saab… kuni poolteist aastat tagasi hakkas elukaaslane lubasid tegema. Siis ma nägin ise kõrvalt, et see ON algajale keeruline ja täiesti ebaproportsionaalselt suur osa ajast ja vaevast läks just nimelt käigukangiga majandamise peale, selle asemel, et sõitmisele endale keskenduda. Ja ega ta pole käsikastiga siiamaani, aastase sõitmise järel, sõbraks saanud. Nii et ka mina soovitaksin, et kui asi ei suju, võib automaadi lube kaaluda.

Mulle tundub, et manuaaliga on hädas need, kellele manuaali “hingeelu” kohe alguses selgeks pole tehtud.

Minu kõige esimene tund sõiduõpetajaga oligi manuaaliga mängimine ja katsetamine. Sai räägitud, et inimese jalad reageerivad kiiresti, aga automootoril võtab hetk aega, et kohale jõuaks, mida tema käest nõutakse. Nii me siis katsetamisegi sada korda – sidur alla, käik sisse ja siis aaaaaaaeglaselt sidur poole või kolmveerandi võrra üles tõsta, kuni õiget tõmmet tunned. Kehvalt õpetatud õpilane tallab siduri alla, lükkab esimese käigu sisse, siis järsu liigutusega plaks sidur üles ja paremaga gaasi, auto sureb välja ja õpilane nördinud. Paljud ei tea sedagi, et ainuüksi siduriga saab kuni kolmanda käiguni minna ning gaasi ei peagi ilmtingimata vajutama.

+1
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma kusjuures läksin esimest korda autokooli nagu enamus, 18 aastaselt ja juba siis oli mul manuaali vastu allergia ning jäigi pooleli. Nüüd veebruari lõpus, 31 aastasena läksin autokooli (oü autosõit) automaadile lube tegema ja sain septembris load kätte. Kõik eksamid esimese korraga ja lisasõidutunde ei võtnud – küll aga sai ikka ~2x rohkem kui autokoolis vaja(21h), sõidetud juhendajaga. Õpetaja oli VÄGA rahulik, ma ausalt öeldes ei kujuta ettegi, et ma maksan kellelegi raha koolitamise eest ja see koolitaja mu peale häält tõstaks, ma tõenäoliselt hakkaksin naerma ja nõuaksin selle sõidutunni eest raha tagasi.

Ka mind kusjuures vaatasid enamus imelikult, et miks automaadile ja ÄKKI on vaja manuaaliga sõita – vabandage väga aga Tallinnas, foorist foori tiksudes ma ei hakka käike lappama ja mul pole olnud VAJADUST 31 aastat üldse rooli istuda – miks peaks nüüd vajadus olema manuaali ragistada ? Vanasti oli raskem leida ja kesisem valik automaadi kastiga autodele, tänapäeval seda muret pm pole.

Miks sind peaks huvitama, mis arvab sinust suvaline Juku ? Kui tõesti tekib hull vajadus manuaalile, teed lihtsalt paar sõidutundi ja ARKi uued eksamid ning mure lahendatud – ega see automaadi luba pole nagu tatoveering otsaees, millest kunagi lahti ei saaks…

+6
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ja mees keelas tulevikus vajaduse tekkimisel uue eksami tegemise? Ei saa aru, miks see ületamatu raskus mõne jaoks on.

Ei ole ühtegi inimest näinud, kes läheks hiljem manuaali lube tegema. Tal lihtsalt pole neid ja kõik. Kui on vaja manuaaliga sõita, siis lihtsalt ei sõida. Kas peab sõitma keegi teine või maksabki autorendis rohkem, sõidab kasvõi bussiga, kui vaja on. Ja nii ongi. Meil üks selline töö juures ka. Ta ei saa tööautot juhtida ja ongi kõik. Sõidab selle asemel enda omaga, kasutab ühistransporti vms. Eks muidugi saab hakkama, aga täitsa ilma lubadeta saab ka ju hakkama.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

See on täiesti uskumatu, et Eestis valitseb ikka veel nõukaaegne mentaliteet! Kust võtab üks inimene õiguse teise täiskasvanud inimese peale karjuda?! Ennekuulmatu.

Sa pole ilmselt sõjaväes käinud. Juhmakad saavadki asjadest vaid siis aru, kui nende peale karjutakse või räägitakse kõrgendatud hääletoonil. See on alati vaidlemiskoht, sest inimeste kuulmisretseptorid on täiesti erinevad. Mõnele on tavaline 50Db kõnegi juba karjumine.

0
-9
Please wait...

Postitas:
Kägu

natuke veel ja ongi nagu ameerikas: parim vargavastane seade on manuaalkastiga auto 🙂

+7
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tahtsin ainult seda öelda, et ära pooleli jäta. Mu ema kunagi 40 aastat tagasi otsustas , et tema on võimetu juhtimist ära õppima ja ta on seda palju kordi kahetsenud, kui toidukottidega ja istikutega maanteel kilomeetreid astub (tervisele muidugi hea). Muidugi võib ju mõelda, et elamise valid keset linna ja maale vanaema juurde sõidutab mees, aga kunagi ei tea. Mees võib ära surra või lahutada, hea sõbranna või lapsed võivad maale kolida, kus buss ei käi või on mitme kilomeetri kaugusel, reisida tahaks ehk ka sinna, kuhu buss ei käi jne. Harjuta ja kindlasti läheb kergemaks, sa saad hakkama.

+4
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ainult möödasõitudel ju vahetad korra käigu madalamaks ja möödasõidul ei “maga” ka automaadi roolis olles.

 

Maanteel 90+ kiirusel pole käigu vahetamiseks küll vajadust. Alla selle, võimalik – oleneb autost.

 

Paljud ei tea sedagi, et ainuüksi siduriga saab kuni kolmanda käiguni minna ning gaasi ei peagi ilmtingimata vajutama.

Diisliga?

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina nutsin esimestes tundides. Nii raske oli! Mõtlesin ka, et ei saa iialgi selgeks. Õpetaja oli õnneks ülihea. Ta oli alati rahulik. Alati seletas ja aitas ja temaga oli hea õppida. Kuigi ma õppisin sõitma manuaaliga, ei meeldinud see mulle kunagi. Peale juhiloa saamist, olen peaaegu ainult automaatidega sõitnud ja ehk ei oskaksi enam manuaaliga sõita. Samuti ei saa ma aru sellest manuaalimantrast, et nui neljaks sellega selgeks saama peab. Kui ma peaks praegu uuesti autokooli minema, teeks ainult automaadiloa. Milleks ennast piinata?

Täpselt minu kogemus ja mõtted! Soovitan ka teemaalgatajal rahulikult automaadiload teha. Ära kuula neid, kes räägivad, et mõtle ,äkki kunagi on vaja manuaaliga sõita. See on suht ajuvaba, sest kui sul üldse lube pole, ei saaks sa seda ju samamoodi teha. Siis sul on vaja ainult liiklust jälgida, auto pmst sõidab ise ja sul pole vaja karta, et auto sureb välja või hakkab tagasi veerema. Puhas rõõm!

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina eelistan igakell karmi (aga ÕIGLAST) õpetajat, kuna liiklus Eestimaa teedel on väga karm.  Nii õppisin minagi ca mõnikümmend aastat tagasi sõitma.

Lisaks õpetajate leebusele või karmusele paneksin omalt poolt südamele, et suhtuge alati kaasliiklejasse (olgu ta siis autojuht, jalakäija, rattur, tõukerattur vm imeloom) , kui potentsiaalsesse mõrvarisse/kannatanusse ning kogu liikluspilt on selgem ja turvalisem nii Teie, kui ka kaasliikleja jaoks.

Kui soovite siiski juhiload teha, ärge andke alla. Leidke õpetaja, kellega klapite ning tuttavad, kellega saaksite koos harjutada. Usun, et enamus meist on juhiloa väärilised. Jõudu!

 

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui manuaalkäigukast üle jõu käib ja õppimine kohutavalt raske siis tuletaks meelde, et autojuhiluba ei ole kohustuslik ega inimõigus.

Kommenteerimine samuti mitte.

+10
-2
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ainult möödasõitudel ju vahetad korra käigu madalamaks ja möödasõidul ei “maga” ka automaadi roolis olles.

Maanteel 90+ kiirusel pole käigu vahetamiseks küll vajadust. Alla selle, võimalik – oleneb autost.

Pole vajadust käiku alla teha? 🤦‍♀️
Perekoolis leiab ikka toredaid pärleid. Siit need sõitjad tulevadki, kes hoiavad maanteel rivi kinni, sest ei tee moodasõite ära, oodates vist mega pikki sirgeid ja jumala eest üle 90ga ka mööda ei lähe siis v? Milleks venida nagu tatt?

+2
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 15 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma tegin load automaadiga ja pole mitte kordagi kahetsenud. Ja pole ka kolme aasta jooksul olnud kordagi vajadust manuaaliga sõita. Isegi ükskord, kui auto oli hoolduses võtsin automaatkastiga auto Citybee-st. Ma ei saa aru, miks punnida ninast veri väljas manuaali, kui see nii raskelt tuleb. Tee load automaadiga ja hiljem, kui oled sõidu ja linnaliikluse tunnetuse kätte saanud saad ju igakell võtta sõidutunde manuaalkastiga ja sooritada sõidueksam uuesti manuaalkastiga autoga. Automaadiga lubade tegemine pole ju lõplik otsus. Palju lihtsam on hiljem õppida manuaalkasti, kui sõitmine ja liikluse jälgimine tuleb iseenesest.

Ma õppisin alles siis päriselt sõitma, kui mul juba olid load taskus. Ma pean ausalt ütlema, et ringidel sõitmisele sain pihta alles esimese aasta lõpuks. Ma ei tea, kuidas õpetajal ja ka maanteeameti eksamineerijal see kahe silmavahele jäi, et ma paljudest liiklus situatsioonidest tegelikult aru ei saanud. Ilmselt mul lihtsalt vedas ja juhuslikult kukkus kõik hästi välja.

Lisaks olen alles nüüd õppinud liiklusmärke lugema ja näen neid õigeaegselt. Mäletan, et eksamil pidin ma tegema valiku- kas teha vasakpööre tee vasakpoolsest servast või tee keskelt, kuna ma ei märganud liiklusmärki, kas ma olin ühesuunalisel või kahesuunalisel. Tegin suvalise otsuse ja sõitsin tee keskelt. Vedas. Tõenäosus põrumiseks oli 50/50. Lotovõit.

Kui rohkem aega ja viitsimist plaanin ka selle manuaalkasti selgeks õppida, kuna mulle meeldivad autod ja mõned ägedad autod on müügis enamasti manuaalina ja tahaks ühte neist omada.

 

Ja õpetaja vahetst ära karda. Ma vahetasin nii õpetajaid kui ka lausa kooli. Ja pisaraid valasin minagi- peale järjekordset autokooli sõidueksamit nutsin ennast Kristiine keskuse nurgataga oimetuks ja peale seda marssisisin vihaselt autokooli ja võtsin oma paberid ja sealsamas trepil otsisin uue kooli, kuhu ka kohe kohale marssisin ja paberid sisse viisin. Raha kulus kõvasti üle 1000€ kindlasti. Aga siiani mõtlen sellele ja imestan, et mul on päris load. Nii lahe!

Liikusest naudin väga. Soovin sulle edu. Kui soovid võin sinuga linna läbi sõita ja rahulikus tempos seletada liikluse olemust. Ehk oskan paremini seletada, kuna ma ise ka kõva peaga ja asju ei näri esimese hooga kuidagi läbi.

+8
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

See on täiesti uskumatu, et Eestis valitseb ikka veel nõukaaegne mentaliteet! Kust võtab üks inimene õiguse teise täiskasvanud inimese peale karjuda?! Ennekuulmatu.

Sa pole ilmselt sõjaväes käinud. Juhmakad saavadki asjadest vaid siis aru, kui nende peale karjutakse või räägitakse kõrgendatud hääletoonil. See on alati vaidlemiskoht, sest inimeste kuulmisretseptorid on täiesti erinevad. Mõnele on tavaline 50Db kõnegi juba karjumine.

mis see sõjavägi siia puutub

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina sain üle-eelmisel nädalal lõpuks ometi manuaali load kätte. Õppimine võttis aega ligi kolm aastat ning oli katastroofiliselt raske. Tundsin, et käin autokooli kõrvalt ülikoolis mitte ülikooli kõrvalt autokoolis, sest lõviosa mu energiast kulus sõiduõppe peale.

Seitse korda kukkusin ARKi eksami läbi ning kaks korda tühistati mu eksamiaeg erinevatel põhjustel. Mu stressitaluvus langes koguaeg. Esimesel eksamil olin veel üpris rahulik, kuid iga järgmine kord üha närvilisem. Viimase eksami tegin kaht eri liiki rahustitega.

 

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ainult möödasõitudel ju vahetad korra käigu madalamaks ja möödasõidul ei “maga” ka automaadi roolis olles.

Maanteel 90+ kiirusel pole käigu vahetamiseks küll vajadust. Alla selle, võimalik – oleneb autost, aga kasulik teada, miks seda soovitatakse.

Paljud ei tea sedagi, et ainuüksi siduriga saab kuni kolmanda käiguni minna ning gaasi ei peagi ilmtingimata vajutama.

Diisliga?

Kui möödasõidul käik alla panna, saab lihtsalt parema kiirenduse. Oleneb muidugi autost.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma kusjuures läksin esimest korda autokooli nagu enamus, 18 aastaselt ja juba siis oli mul manuaali vastu allergia ning jäigi pooleli. Nüüd veebruari lõpus, 31 aastasena läksin autokooli (oü autosõit) automaadile lube tegema ja sain septembris load kätte. Kõik eksamid esimese korraga ja lisasõidutunde ei võtnud – küll aga sai ikka ~2x rohkem kui autokoolis vaja(21h), sõidetud juhendajaga. Õpetaja oli VÄGA rahulik, ma ausalt öeldes ei kujuta ettegi, et ma maksan kellelegi raha koolitamise eest ja see koolitaja mu peale häält tõstaks, ma tõenäoliselt hakkaksin naerma ja nõuaksin selle sõidutunni eest raha tagasi.

Ka mind kusjuures vaatasid enamus imelikult, et miks automaadile ja ÄKKI on vaja manuaaliga sõita – vabandage väga aga Tallinnas, foorist foori tiksudes ma ei hakka käike lappama ja mul pole olnud VAJADUST 31 aastat üldse rooli istuda – miks peaks nüüd vajadus olema manuaali ragistada ? Vanasti oli raskem leida ja kesisem valik automaadi kastiga autodele, tänapäeval seda muret pm pole.

Miks sind peaks huvitama, mis arvab sinust suvaline Juku ? Kui tõesti tekib hull vajadus manuaalile, teed lihtsalt paar sõidutundi ja ARKi uued eksamid ning mure lahendatud – ega see automaadi luba pole nagu tatoveering otsaees, millest kunagi lahti ei saaks…

Aga minul on Autosõidu koolitajatest järgmised muljed:

1. õpetaja: peale teist korda platsil küsis mõnitavalt, et esimest korda elus sõidad autoga või?

2. õpetaja: õpetas boksi sõitmist nii, et võttis mudelauto kaante peale välja, sõitis sellega edasi-tagasi ja näitas, et näe, nii tagurdab auto!!!

3. õpetaja: tegi pilkases pimeduses jäitega kaetud teel lörtsi saatel liikluses tänaval minuga kiirendamis- ja pidurdamise platsiharjutusi!

4. õpetaja: sõtkus maanteel ise sidurit ja pidurit ja lasi mul “lahkesti” sõidu ajal rooli keerata nagu lõbustuspargis.

5. õpetaja: tal oli minu tund kooli juhataja osavõtul näidistund,  seega kulusid kõik 40 minutit platsil ringiratast 5 km/h sõites, täpselt samal kiirusel, mis jalakäija kõrval kõndis.

 

Ja selline häbematu kliendile pähe istumine toimub praktiliselt igas Tallinna autokoolis.

Küsin veel kord, mis te arvate, missuguse erakonna kõrvad sellise aastakümneid kestva nahhaalsuse tagant välja paistavad?

+3
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Muidugi vaheta õpetajat nii kaua kuni leiad endale sobiva!

Mina alustasin juhilubade tegemist aastal 2010. Õpetajaks oli mul naisterahvas, tema õpetamist ma väga ei mäleta (mingi tund tegi õues suitsu ja ma sõitsin 8t autoga). Teooria õppimine käis ka üle kivide ja kändude, hea et sel ajal tehtud lube ei saanud. Kool muidugi läks kinni ka, ei jõudnudki kuskile sõidueksamitele, teooria tegin ära siiski.
Peale mitmeid aastaid (vist 3) läksin uuesti autokooli. Õpetajaks pidi olema hea õpetaja nagu ma internetist lugesin, aga tegelikkus oli see et karjus ja õiendas kõrval, tihti läksin paha tujuga ja tulin veel hullema tujuga ära. Jätsin pooleli, jälle. Samas klassidele ta sobis.
Läksid jälle mitmed aastad ja siis läksin jälle autokooli, ning seekord tegin ära, ma lihtsalt pidin ära tegema. Võtsin tunde juurde oma rahast (kooli norm oli täis eelmise kooliga) ja õppisin, õnneks õpetajad olid väga toredad. Esimese kooli sõidueksami kukkusin läbi, sest ma ise olin nii närvis, aga ülejäänud eksamid läbisin esimese korraga. Imestan siiani seda, sest mõtlesin et ARKis läheb küll kaua aega mil läbi saan. 😀

Nii et ära alla anna ja sa saad load!

Kõikides autokoolides õppisin manuaalkastiga sõitma, nüüd igapäevaselt sõidan automaadiga. Kui käisin lõppastmekoolitusel, siis selleks ajaks olin manuaaliga sõitnud vist 2 korda 2 aasta jooksul, kuid kõik tuli kohe meelde kui rooli sain.
Mehel on kauem load olnud (pea 20 aastat) ja tal on manuaalkastiga autot vaja olnud vahel siiani juhtida erinevatel põhjustel (rendiauto, tuttava/sugulase auto, asendusauto jnejne), üldjuhul sõidab ikkagi automaadiga.

+3
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Olen teemaalgataja! Võtsin siiski südame rindu ja võtsin uue õpetaja. Uuel nädalal siis uus sõit. Vaatame, kuidas temaga sujub.

Mul on küsimus teile. Kas on võimalik üldse sõitmine selgeks saada ainult autokoolis, kui ei ole võimalik tunniväliselt harjutada?

On ikka võimalik, mul polnud ka üldse mujal harjutamise võimalust, pausidega (olid mõned kuud vahel, kus üldse tunde ei võtnud), läks mõned kuud rohkem, kui aasta, sõitsin kord või paar nädalas.

sa ei saanud ju siis normtundidega hakkama, kui sõitsid aasta aega kord v paar nädalas – see teeb ju vähemalt 3 x nii palju tunde kui autokoolis ette nähtud.

ma isiklikult ei usu eriti sellesse,et keegi saaks normtundidega sõitmise selgeks, kui enne ei oska ja juhendajaga sõitmise võimalust ei ole. ark soovitab ka u 100 tundi juhendajaga juurde sõita ja ma arvan, et see on päris asjakohane soovitus. praktika on ikkagi väga oluline. sul lihtsalt ei kinnistu need asjad ilma praktikata, aga liikluses ei saa niimoodi, et iga kord mõtled läbi, enne kui mingi liigutuse teed.

Mis puutub manuaal-automaat vaidlusse, siis praegu jah on tore, kui raha on, osta aga automaadiga masin. Aga manuaaliga on siiski pisut odavam. Ja kes teab, mis meie majanduses veel juhtuma hakkab, mingil hetkel pole vbl suuremal osal enam üldse mingit võimalust uut autot osta/liisida, siis ostetakse rõõmsalt manuaale. Seega on hea siiski saada manuaal selgeks.

Täpselt nii ongi. Siin osad kujutavad utoopiliselt ette, et umbes enamus ettevõtetes automaadid? Kus te elate 😀 ei ole siin Eestis ettevõtetel ka pappi pritsida, et automaate osta ja ülal pidada.

Teiseks on Eestis enamjaolt kesise sissetulekuga inimesed, kes heameelega rahaliselt sõidaks manuaaliga.

Kui on raha palju, ostke automaat, sõitke, aga ärge väitke, et issand, ei lähe elus vaja manuaali ja enamik tööasutustes on automaadid ja peagi hübriidid.. Ega me kuskil Dubais ei ela 😅

Minu tööandjal on automaadid. Ja miks ma peaks valima sellise töö kus vaja manuaaliga sõita kui on ka teisi valikuid. Ka remondiettevõtte asendusauto on mul alati automaat olnud. Kui palju neid kapitaalseid autoremonte elus ikka ette tuleb.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina tegin oma load 3 kuuga Tallinnas (olin 28), no 4. kuu ootasin viimast eksamit.

Alla ei tasu anda, samas närviline õpetaja pole ka hea lahendus..Palu mõnda sõpra appi, kellel autojuhtimise kogemus  (load) ca 7 aastat, ta saab endale ARKIst küsida juhendaja paberid ja saaksid harjutada, kui ta sul autos kõrval istub.

Mu oli selline õpetaja nagu Raul Liiv, töötas kunagi Atlanta autokoolis. Väga hea õpetaja oli. Vahel pahandas, kui mingi rumala vea tegin, aga ülldiselt muhe õpetaja.
Autos mängis alati muusika ja ta jutustas päris palju.. no enda sõnul harjutas mind sõitma nii, et kui kunagi peol küüti pean pakkuma, et mind roolis olles muusika ja lärmavad inimesed ei häiriks.

teooria ja kooli eksamid sain esimese korraga läbi.
Arkis 2. korral, sest esimene eksamineerija oli mingi mees, kes oli psühhopaat ja räuskas mu peale. Keerasin  peale 5 min sõitu ühesuunalisel teel Nõmmel vastassuunda, et see õudus kiiremini lõppeks 😉 2, korral oli tore, rahulik eksamineerija ja sain läbi.

+2
-1
Please wait...

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 133 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Juhilubade tegemine – motivatsiooni langus :(