Esileht Ilu ja tervis Kaalu alandamine — kuidas muuta maitse-eelistusi?

Näitan 6 postitust - vahemik 1 kuni 6 (kokku 6 )

Teema: Kaalu alandamine — kuidas muuta maitse-eelistusi?

Postitas:
Kägu

Teatavasti on tõhusa kaalualandamise võti mitte lühiajaline dieet, vaid toitumise püsiv ümberkorraldamine ja tervislikumaks muutmine. Minult nõuab see aga suurt enesedistsipliini, kuna paljud asjad, msi mulle väga maitsevad, on \”out\”: paneeritud liha ja kala, pärmitainaküpsetised, erinevad maiustused. Kanalihal meeldib ka krõbe nahk just eriti. Rasvaga jogurtid on tunduvalt parema maitsega kui rasvatud, sama juustudega. Lasanje maitseb. Meeldib teha pannkooke ja kotlette, üldse maitsevad praetud toidud.
Keegi siin kunagi rääkis, et kui mõnda aega oli ilma maiustusteta elanud, siis enam ei olnudki nende järele isu. On see tõsi?
Vahel harva mõne tüki magusat võiks ju lubada, aga siis tekib see oht, et hammas on verel ja ei saa enam pidama. Nulltolerants on vist kindlam.

Ja veel — milliseid maitsvaid leide on vähese kalorsusega toitude hulgas? Mulle nt meeldivad krevetid ja kala igal kujul (ehk küll nt lõhe ja heeringas kui rasvased kalad on tunduvalt maitsvamad kui nt tursk ja ahven). Röstitud tsukiini on hea. Tomatimahl on peaagu supi eest. Kapsasupp on ka hea ja kapsasalat. Kaalikas toorelt ja hautatult.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Kaalu alandamine — kuidas muuta maitse-eelistusi?

Mina olen ise kohutav hull kookide järele. Aga- ei tohi oma isudele järele anda. Tee otsus, et ntx sünnipäevadel tohid süüa nii palju, kui isu on, kuid koju omale ei too/ei osta mitte grammigi. Tavaliselt on vanemad sugulased sellised, kes sünnipäeva lõppedes ikka pakivad sulle pool kringlit ja tüki kooki kaasa, kuid lihtsalt ei tohi võtta. Muidugi kui sul on lapsed ja mees, kes armastavad magusat ja tahavad, siis on raskem. Kuid ega neilgi pole vaja pidevalt magusat sisse vohmida.
Teine asi mida ma praegu praktiseerin on see, et täiesti out on igasugune keemia ja poolfabrikaadid. St et proovin eelistada puhast toitu. Ei osta isegi mitte dieetkokat, ei kasuta mingeid purgisuppe, valmis kotlette, jms.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Kaalu alandamine — kuidas muuta maitse-eelistusi?

Nõus sinuga ja olen ka püüdnud pikkamööda oma toiduvalikut tervislikuma suunas nihutada. Jäin nüüd siis mõtlema, millised on minu uued, tervislikud lemmikud. Rasvane kala: forell, lõhe, heeringas, mereahven, jah. Omatehtud kotletid on täiesti hea valik. Söön hästi palju aedvilja, lemmikuks on lillkapsas (asendab kartuli), hautan niisama või teen püreesupiks. Brokkoli ja suvikõrvits on ka mõnusad. Türgi uba (külmutatud) on hea kiire panniroog. Kaalikas ja naeris ja maapirn meeldivad.
Omletti teen sageli tomati ja shampinjonidega.
Marju meeldib süüa, ostan külmutatud toiduainete letist vaarikaid, maasikaid, mustikaid, võtan pakist natukesehaaval sulama taldrikule ja söön värskelt pärast ülessulamist. Suhkrust olen praktiliselt loobunud juba aastate eest. Mida ma omal nahal olen kogenud, on see, et esimesed 2 nädalat isutab nende magusate ja jahust asjade järele, seejärel hakkavad need isud taanduma, külastavad sind järjest harvem ja lõpuks, kui juhtudki sünnipäeval torti võtma, siis jääb pool sellest taldrikule, sest see on sinu jaoks ebanormaalselt magus. Üldiselt öeldakse, et keha vajab uute harjumuste tekkeks 60-90 päeva, nii et kui selle aja vastu pead ilma vanade \”lõksudeta\” siis isud tõesti muutuvad ja tulevad uued lemmikud.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Kaalu alandamine — kuidas muuta maitse-eelistusi?

Täpselt, aeg muudabki harjumust. Mina jätsin näiteks kohvijoomise maha. Alguses väga tahtsin kohvi, aga pärast kuu aega mittejoomist võtsin tassi ja ei suutnud seda enam juua. Tundus kibe ja pani südame puperdama. Ma arvan, et iga asjaga on nii, et tuleb kuu või paar vastu pidada ja siis ei tahagi enam.

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Kaalu alandamine — kuidas muuta maitse-eelistusi?

Mina olen enda jaoks igapäevamenüüst välja praakinud samuti poolfabrikaadid, maitsetugevdajaga maitseained, pirukad-koogid. Ma ei pea õigeks, et ei või lasanjet ega paneeritud liha süüa. Võib küll, aga jälgida tuleb koguseid. Peopesasuurune tükk liha või lasanjet hunniku salati või hautatud köögiviljadega ja kõht on täis. Normaalselt rasvane söök teeb kõhu täis, kokku võiks hoida hoopis kartuli-riisi-saia arvelt ja asendada need köögiviljadega. Jogurtit võta ikka normaalse rasvasusega, aga võta vähese suhkrusisaldusega. Rasv ei tee kaugeltki nii palju halba kui suhkur ja halvad süsivesikud. Karda just neid viimaseid. Ja see on ka sulatõsi, mis eelmine kirjutaja ütles–maitsemeel on harjutatav. Lõpeta keemia, valge jahu ja suhkru tarbimine ja võid vabalt paneeritud liha ja kotlette süüa. P.S. ka liikumine ei teeks paha 🙂

Please wait...
Postitas:
Kägu

RE: Kaalu alandamine — kuidas muuta maitse-eelistusi?

[small]Kägu kirjutas:[/small]
[tsitaat]Mulle nt meeldivad krevetid ja kala igal kujul (ehk küll nt lõhe ja heeringas kui rasvased kalad on tunduvalt maitsvamad kui nt tursk ja ahven). Röstitud tsukiini on hea. Tomatimahl on peaagu supi eest. Kapsasupp on ka hea ja kapsasalat. Kaalikas toorelt ja hautatult. [/tsitaat]

Nonii, siia panid ise kirja toidud, mis on kaalulangetajale kasulikud, jah, lõhe ja heeringas on hädavajalikud, sest sisaldavad omega 3 küllastamata rasvhappeid ja keha muide vajab rasva!
See on tõsi, et kommiisu kaob, kui kommi ei söö. Mina olin sõltlane, enam aga üldse ei tõmba.
VÄLDI võimalikult palju jahutooteid, pea piiri ka leivaga ja eriti putrudega, sest mitmed kaalulangetajad satuvadki süsivesikute lõksu oma pudrutamisega – sealt saab vedela keha ja kaalutõusu.

Please wait...
Näitan 6 postitust - vahemik 1 kuni 6 (kokku 6 )


Esileht Ilu ja tervis Kaalu alandamine — kuidas muuta maitse-eelistusi?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.