Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kahe koha ostmine bussis

Näitan 29 postitust - vahemik 181 kuni 209 (kokku 209 )

Teema: Kahe koha ostmine bussis

Postitas:
Kägu

Tln-Tartu buss, algusega tallinnast on ostetud pilet tartusse, bussijaamas inimene kohale ei ilmu, Lennujaamas samuti mitte, AGA lennujaamas tuleb lambikas a küsib, kas tartusse saab ja müüaksegi teist korda. Järgine peatus on juba Tartus ja õunast ja Ploomist keegi peale tulla ei saa.
Mis seal imelikku on?

Jah, no see on nö eelviimane peatus, selles on loogika. Aga jama on siis, kui sa oled ostnud pileti bussijaamast väljumisele, aga plaanide muutumise tõttu tahad lennujaamas peale minna. Aga su koht on juba hõivatud, sest juba bussijaamas üüdi su pilet edasi selle lambikale, arvates, et sa ei tule. See ei tundu mulle üldse õige ja õiglane.

Jah, saan aru, et erafirma ja nende reeglitega tuleb leppida või siis nendega ühendust võtta ja selgitada, kuidas see on klinetide suhtes ebaõiglane ja paluda neid reegleid muuta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tln-Tartu buss, algusega tallinnast on ostetud pilet tartusse, bussijaamas inimene kohale ei ilmu, Lennujaamas samuti mitte, AGA lennujaamas tuleb lambikas a küsib, kas tartusse saab ja müüaksegi teist korda. Järgine peatus on juba Tartus ja õunast ja Ploomist keegi peale tulla ei saa.

Mis seal imelikku on?

Jah, no see on nö eelviimane peatus, selles on loogika. Aga jama on siis, kui sa oled ostnud pileti bussijaamast väljumisele, aga plaanide muutumise tõttu tahad lennuaamas pelae minna. Aga su koht on juba hõivatud, sest juba bussijaamas üüdi su pilet edasi selle lambikale, arvates, et sa ei tule. See ei tundu mulle üldse õige ja õiglane.

Jah, saan arum et erafirma ja nende reeglitega tulbe leppida või siis nendega ühendust võtta ja selgitada, kuidas se eon klinetide suhtes ebaõiglane ja paluda neid reegleid muuta.

Aga mitmendast peatusest alates see sulle õiglane tundub? Kui sul on õigus ilma bussijuhti teavitamata teisest peatusest peale tulla, siis miks neil, kes soovivad kolmandast ja neljandast peatusest peale tulla, seda õigust ei peaks olema?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 48 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

aga plaanide muutumise tõttu tahad lennuaamas pelae minna.

Sinusugusele ma kehtestaks üldse nulltolerantsi: tuled minu bussi peale sealt, kust alates sa pileti ostsid ja jutt lõppenud.

Siis ei teki sul ka mingit piiksumist teemal, et sulle ei meeldi või sul on plaanid vms.

Plaanide muutjad mehed ja naised sõidavad autodega, mitte ei ripu ühistranspordist ära.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 35 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga mitmendast peatusest alates see sulle õiglane tundub? Kui sul on õigus ilma bussijuhti teavitamata teisest peatusest peale tulla, siis miks neil, kes soovivad kolmandast ja neljandast peatusest peale tulla, seda õigust ei peaks olema?

Nagu ütlesin, kuni viimase peatuseni, kus veel reisijaid peale võetakse. Minu jaoks loogiline. Ma olen ju pileti eest maksnud. Ma tõepoolest ei usu, et leidub palju inimesi, kes lihtsalt suvalt pileteid ostavad ja tulemata jäävad. Kui on võimalik vele piletit tagasi müües mingi osa raha tagasi ka saada, seda enam nad selle tagasi müüvad. Seega ma ei saa aru, kas need üksikud, kes tõesti jätavadki tulemata (raha on ju bussifirmal juba saadud!), on väärt seda rahuloematust, mis on neil klientidel, kes oma plaane mingil põhjusel muudavad? Milleks see?

Sinusugusele ma kehtestaks üldse nulltolerantsi: tuled peale sealt, kust alates pileti ostsid ja jutt lõppenud.

Siis ei teki sul ka mingit piiksumist teemal, et sulle ei meeldi või sul on plaanid vms.

Plaanide muutjad mehed ja naised sõidavad autodega, mitte ei ripu ühistranspordist ära.

Mida sa kakled? Võtad isiklikult seda, kui luxil jääb mõnel reisil mõne koha eest kahekordne raha saamata? Ei, mina ei ole mitte kordagi bussile hiljem peale läinud, kui pilet ostetud on. Minu jaoks isiklikult ei oleks see süsteem üldse probleem. Aga minu jaoks on lihtsalt arusaamatu bussifirma õigus suvalt kahekordselt ühe koha eest tasu kasseerida.

Ja endiselt ei ole keegi selgelt ära põhjendanud, miks ei või ühise netipõhise süsteemi korral kõigist peatustest pileteid ette ostes olla võimalik kindlaks määrata koha numbreid? Topelt müüa ei saa, kui konkreetne soovitav koht on juba välja müüdud, siis seda osta ei saa. Aga kõik, mis vabad on, miks neid kindlalt kohanumbriga siduda ei või? Kellele see halba teeks? Sellega ei saaks ju lux vähem raha ka, tõstaks klientide rahulolu ainult.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mina arvan, et
– reisijal peaks olema õigus osta lisakoht oma egole, kujutletavale sõbrale, ülekaalule, kipsile või kübarale, kui ta seda soovib, aga ainult täishinnaga.
– bussifirmal peaks olema õigus niisama tühjaks jäänud kohad teistkordselt välja müüa, sest see on keskkonna- ja inimsõbralik. Juhuks, kui kellelgi on plaanide muutumise tõttu vaja peale tulla mõnest järgnevast peatusest, peaks olema tal võimalus võtta ühendust bussifirmaga ja sellest teada anda. Ideaalis võiksid muidugi olemas olla vastavad infotehnoloogilised lahendused, kus ostetud pileti andmeid saaks vastavalt muuta.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Luxi helistades ongi võimalik sisenemispeatust muuta. Olen ise ka nt Vana-Pääskülast Pärnu bussile minna tahtnud ja muudeti piletid ära, st saadeti uued.

Please wait...
Postitas:
Kägu

ma pole elu sees selle peale tulnudki, et endale teine koht osta. aitäh perekooli eest! kavatsen seda teha peale pikki ja väsitavaid lende. väga hea mõte!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mina olen mitu korda näinud olukorda, kus lennujaamas jäetakse maha neid, kes pileteid ei ole ostnud eelmüügist, kuigi näiliselt on bussis vabu kohti. Ükskord oli täitsa mitmeid kohti, ning mitte kusagilt teepealt inimesi peale ei tulnud. Kummaline tundus ja kahju oli neist, kes bussile ei saanud. Selle peale ei oleks aga tulnud, et bussis võis olla nähtamatuid reisijaid st kellegi egod laiutasid istmetel. Ma saan aru, kui tõesti on jalg kipsis või oled 150 kg ja keegi su kõrvale ei mahuks istuma, aga niisama terve inimene võiks mõned tunnid ikka kannatada ära kõrvalistmel reisijat. Muideks Tallinna ja Tartu täistundidel on egode jaoks Lounge’s olemas ka ühekaupa kohti, siis ei pea tõmblema hirmus, et keegi kõrvale istub.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Selline süsteem on ja toimib. Olen korra elus ka Luxile pileti tagasi müünud.

Nad võtsidki mingi 10% vist maha ja raha kanti arvele tagasi.

Seega, taas tasub enne õhtu saabumist mitte hõisata.

(sinu jaoks õhtu = pileti tagastus)

Väga tore, kui see süsteem olmeas on. Miks sel juhul sama kohta topelt välja müüakse? Kui tagasi ei müü, siis tuleb koht vaba hoida, kuni reisi lõpuni (või eelviimase peatuseni, kus on juba kindlat näha, et sellele kohale sa tõesti enam ei tule).

Et kui tihti neid juhuseid ka reaalselt on, et inimesed jätavad ostetud piletid kasutamata ja ei müü piletit tagasi ka? Ilmselt mitte väga tihti. Seega tuleb eeldada, et pileti ostnud inimene võib peale tulla mõnes järgmises peatuses ja tema kinnimakstud kohale teist piletit müüa ei tohi. Ja kõigil võiks olla nummerdatud kohad, sõltumata sellest, kas tullakse pelae algpeatuses või hiljem. Ma ei saa aru, mis püha õigus see bussifirmal on sama kohta mitemele inimesele välja müüa?

väga lihtne: koht müüakse uuesti maha, sest tingimustes on nii kirjas ja sina oled piletit ostes nende tingimustega nõustunud.

seda teist korda pileti müümist tühjaks jäänud kohale võiks tõesti vaadata ka teisest aspektist – kui sina oled see, kes näeb, et bussis on tühjad kohad, kuid peale ei võeta, sest kord ei luba. mis tunne oleks?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 17 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kummaline tundus ja kahju oli neist, kes bussile ei saanud. Selle peale ei oleks aga tulnud,

Selle peale ei tulnud, et neil oli pilet järgmisele bussile olemas, aga igaks juhuks küsisid, et kas on vaba kohta.
Kuna lennuk saabus varem.
Ei tulnud?

Ja ei tulnud ka selle peale, et see buss, mis tühjade kohtadega ära sõitis, siis nende kohtade peal ei istunud mitte egod, vaid need olid eelmisel korral varem saabunute kohad, kes olid end varasema bussi peale sokutanud.

Või tõesti arvad, et inimene, kes suudab omale hankida lennukipileti kuhugi ja tagasi, ei suuda enam bussipiletit osta? Lennufirma jätab saaabumisaja saladusse? Veel midagi tarka?

Kas sul nigeeria spämmkirja autorist on samuti kahju, kes valetab, et ta on usa sõjaväelane ning vajaks praegu 2000€, et oma pärandus kätte saada…?
need ju samuti igaks juhuks küsivad ning 1 tuhandest ka ilmselt näkkab…

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 35 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

väga lihtne: koht müüakse uuesti maha, sest tingimustes on nii kirjas ja sina oled piletit ostes nende tingimustega nõustunud.

seda teist korda pileti müümist tühjaks jäänud kohale võiks tõesti vaadata ka teisest aspektist – kui sina oled see, kes näeb, et bussis on tühjad kohad, kuid peale ei võeta, sest kord ei luba. mis tunne oleks?

Jah, ma saan aru, et see on tingimustes nii kirjas hetkel. Aga ma ei pea neid tingimusi õigeks. Tingimused ei ole midagi, mis on kivisse raiutud. Neid on tegelikult võimalik muuta, kui tundub, et see muutus vajalik on.

Aga seda teemat lugedes olen ma nüüdseks juba nõustunud, kui on võimalus nt helistada ja anda teada, et ma tulen siiski peale Ploomi peatusest, mitte Pirnist ja sel juhul kohta uuesti välja ei müüda, siis see on ka sobiv. Sel juhul võib tõesti need kohad, mille kohta pole hilisema pealtuleku kohta infot, uuesti välja müüa. Veel parem muidugi kui selleks on mingi IT-lahendus, et ise oma algpeatuse süsteemis muudan. Kindlasti peaksid olema kohanumbriga piletid sõltumata sellest, kas tuled peale algpeatusest või mõnest vahepeatusest (ei ole üldse loogiline, et ma pean näiteks väikese lapse võõra inimese kõrvale istuma panema ja ise bussi teises otsas istuma, sest mul ei ole kuskilt Ploomi peatusest sisenemisega piletit ostes võimalik määrata, et soovin istuda kohtadele 5 ja 6). Ning kindlasti peab olema mul võimalus kaks kohta osta iseendale, bussi sisenedes mõlemad piletid valideerida ning sel juhul mu kõrvalolevat kohta uuesti välja ei müüdaks, kuigi näiliselt on see tühi. See viimane on sageli ju ka kassõitjate huvides. Ega keegi (ka sale inimene) ei taha vabatahtlikult istuda 150-kilose naabri kõrvale. Loomulikult ei saa keegi kohustada suurematel inimestel mitme koha eest maksta, aga ma usun, et paljud teeksid seda vabast tahtest hea meelega, kui selline võimalus oleks teada.

Selleks, et ei oleks juhust, et on tühjad kohad ja peale ei võeta, tuleb kasutada eelmüüki. mis tunne mul ikka oleks? Kiruksin ennast, et piletit ette ei ostnud ja ostaksin esimesel võimalikule bussile pileti. Siiani pole sellist juhsut mul küll kunagi olnud, mul on alati pilet ette ostetud, võimalusel lounge, et saaksin oma privaatsuse. Kahte kõrvuti kohta ei ole kunagi ostnud, ei ole selle peale tulnud, aga järgmine kord kui lounge võimalust ei ole, siis teen seda küll.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kummaline tundus ja kahju oli neist, kes bussile ei saanud. Selle peale ei oleks aga tulnud,

Selle peale ei tulnud, et neil oli pilet järgmisele bussile olemas, aga igaks juhuks küsisid, et kas on vaba kohta.

Kuna lennuk saabus varem.

Ei tulnud?

Ja ei tulnud ka selle peale, et see buss, mis tühjade kohtadega ära sõitis, siis nende kohtade peal ei istunud mitte egod, vaid need olid eelmisel korral varem saabunute kohad, kes olid end varasema bussi peale sokutanud.

Või tõesti arvad, et inimene, kes suudab omale hankida lennukipileti kuhugi ja tagasi, ei suuda enam bussipiletit osta? Lennufirma jätab saaabumisaja saladusse? Veel midagi tarka?

Kas sul nigeeria spämmkirja autorist on samuti kahju, kes valetab, et ta on usa sõjaväelane ning vajaks praegu 2000€, et oma pärandus kätte saada…?

need ju samuti igaks juhuks küsivad ning 1 tuhandest ka ilmselt näkkab…

Jah, need variandid käisid täitsa peast läbi, lisaks see, et olid nende kohad, kelle lennuk hilines, või bussijuhil on keelatud pileteid müüa mingil põhjusel (Või ta ei taha seda teha – olen seda kunagi nooruses näinud, kui lihtsalt oli selline bussijuht, kes leidis pea alati põhjuse vingumiseks, iga kord käis kemplemine, et ta peab piletit müüma. Lasti lahti oma kehva käitumise pärast). Lisaks veel igasugu variante va see suure ego teema.
Aga mis see siia puutub, kui inimest peale ei tule, miks siis mitte teist peale võtta? Empaatiavõimet üldse ei ole? Mis on halba sellest, et pooltühja bussi peale saab inimene, kelle lennuk on ootamatult varem saabunud? Olen ise küsinud ja saanud ka. Ei oleks samas muidugi maailma lõpp ka olnud, kui ei oleks saanud, sest jah, minul on alati pilet olemas. Kui vaja, siis ostan kasvõi lennukist maha tulles või pagasilindi ääres seistes pileti. Võib juhtuda, et saabki topelt, sest veidike egot on ka minus, et varem koju jõuda. Aga võimalusel olen hilisema pileti tühistanud, isegi kui raha tagasi ei saa, et keegi järgmine saaks minu tühjaks jäänud kohta kasutada.
Nigeeria kirjad jms jätame asjast välja, sel ei ole praeguse asjaga mingit pistmist.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Armastagem rohkem oma ligimest ja vähem oma ego.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui sul on eelmüügist ostetud piletid, siis bussist ehk hiljem ostes ei saa bussijuht kohti üle müüa! Tegelikult ei saa ka bussist ostes sedasama kohta enam uuesti müüa.

Osa busse võtavad reisijaid peale ka läbisõidupeatustest. Ei ole kedagi veel maha jäetud põhjusel, et kohad välja müüdud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olen vähemalt sada korda maksnud 80tel kinni tühjaks jäänud 30-kopikalise marsakoha või kaks, et saaks viru juurest sõitma hakata. Olen vähemalt 10 korda ostnud kaks kohta ja kui küsitakse, ütlen, et andke andeks, ma olen maksnud kahe koha eest. Kui pealetahtja väga tahtnuks, saanuks ta nagu minagi eelmüügist piletid ära osta. Inimese võimetus ette mõelda ei pea olema minu elus mingi tegur. Vanurit, lastega või rasedat nende seas niikuinii pole – ajudega inimesed planeerivad sõidud ette. Teinekord ostab pileti ka eelmüügist ja rahu majas.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Muideks Tallinna ja Tartu täistundidel on egode jaoks Lounge’s olemas ka ühekaupa kohti, siis ei pea tõmblema hirmus, et keegi kõrvale istub.

Jah, aga lounge on ainult Tartu-Tallinn_Tartu liinidel, mitte mujal. Olengi endale lounge’i üksikpingi võtnud, kui kotid ja tead, et enne või pärast väsitavat päeva. Aga muudesse Eesti linnadesse sõites seda võimalust pole.
Kui ma pileti eest maksan, siis pole kellegi asi, kas kõrvalpingil on mu ego või mitte. Ma olen selle eest maksnud.
Siiani ei ole minu ego tõttu küll keegi maha jäänud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olgu eeskirjad niisugused, nagu nad iganes on, mina isiklikult leian, et inimene, kes ostab tippajal, kui bussid täis on, üksi laiutamiseks kaks piletit, on igal juhul paras põrsas ja egoist (no selle erandiga, kui füüsiline eripära tõepoolest mitte kuidagi ei võimalda ühele kohale ära mahtuda). Täiesti tülgastav “Me oleme Tallinnast ja maksame!”-mentaliteet …

Paljudel inimestel ei ole võimalik oma tagasisõitu täpselt planeerida ja eelmüügist piletit osta — ei pruugi olla ette teada, kui kaua nt tööasjade ajamine teises linnas võtab.

Ma olen näiteks mitu korda reede õhtul mitu tundi pärast töökohtumiste lõppu Tartus passinud, sest kõik Tallinna poole liikuvad bussid on välja müüdud ja rongid samuti puupüsti täis (minu terviseseisund paraku ei võimalda 2 tundi järjest seista). Ja samuti passinud Tartus, kui eelmüügist olen püüdnud piletit ostnud, aga pärast on selgunud, et töö sai valmis arvatust oluliselt varem või hiljem.

Mina olen viimaks läinud lihtsalt seda teed, et kütangi üksi autoga mööda maanteed edasi-tagasi — keskkonnavaenulik küll, aga hea kiire ja vähemalt ei pea ma tunde niisama passimiseks raiskama, samal ajal kui lapsed ja nende hoidja kodus kuidagi mu saabumist ära oodata ei jõua.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

aga pärast on selgunud, et töö sai valmis arvatust oluliselt varem või hiljem.

Täitsa point oleks siin teha sul uus teema, et kas suudate oma tööaega planeerida VÕI, kui ei suuda, kas süüdi olete ise või süüdi on töö.
Või hoopiski rumal ülemus?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 35 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olgu eeskirjad niisugused, nagu nad iganes on, mina isiklikult leian, et inimene, kes ostab tippajal, kui bussid täis on, üksi laiutamiseks kaks piletit, on igal juhul paras põrsas ja egoist (no selle erandiga, kui füüsiline eripära tõepoolest mitte kuidagi ei võimalda ühele kohale ära mahtuda). Täiesti tülgastav “Me oleme Tallinnast ja maksame!”-mentaliteet …

Paljudel inimestel ei ole võimalik oma tagasisõitu täpselt planeerida ja eelmüügist piletit osta — ei pruugi olla ette teada, kui kaua nt tööasjade ajamine teises linnas võtab.

Oot, et sa tahad öelda, et kui ma lähen esmaspäeval restorani, siis ma igaks juhuks peaks paluma pool praadi, sest äkki angersäga saab otsa ja inimene, kes tuleb pärast mind, tahaks ju ka?

Okei. Mul oli plaan ka osta esmaspäeval kaks suurt kotti koeratoitu, aga ma ei taha olla egoist, jätan ühe ostmata, sest ÄKKI keegi tahab kell 21.40 samast kauplusest ka seda toitu, aga toitu enam pole ja öiseid tootepaigutajaid veel ei ole.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Olgu eeskirjad niisugused, nagu nad iganes on, mina isiklikult leian, et inimene, kes ostab tippajal, kui bussid täis on, üksi laiutamiseks kaks piletit, on igal juhul paras põrsas ja egoist (no selle erandiga, kui füüsiline eripära tõepoolest mitte kuidagi ei võimalda ühele kohale ära mahtuda). Täiesti tülgastav “Me oleme Tallinnast ja maksame!”-mentaliteet …

Paljudel inimestel ei ole võimalik oma tagasisõitu täpselt planeerida ja eelmüügist piletit osta — ei pruugi olla ette teada, kui kaua nt tööasjade ajamine teises linnas võtab.

Oot, et sa tahad öelda, et kui ma lähen esmaspäeval restorani, siis ma igaks juhuks peaks paluma pool praadi, sest äkki angersäga saab otsa ja inimene, kes tuleb pärast mind, tahaks ju ka?

Okei. Mul oli plaan ka osta esmaspäeval kaks suurt kotti koeratoitu, aga ma ei taha olla egoist, jätan ühe ostmata, sest ÄKKI keegi tahab kell 21.40 samast kauplusest ka seda toitu, aga toitu enam pole ja öiseid tootepaigutajaid veel ei ole.

Sinu näited pole kuidagi võrreldavad.

Kui Sa tead, et angersägad on defitsiitne kaup ning Sa ostad meelega kaks portsu ja jätad teise söömata, siis on see enesekesksus ja hoolimatus jah.

Kui Sa oleksid nt 1990ndate alguse defitsiidi ajal, kui üksvahe müüdi nt saia vaid kord nädalas, ahnitsenud endale mitu saia ja osa neist siis hallitama lasknud ja ära visanud, oleks see erakordselt inetu ja kurb olnud küll.

Koeratoitude defitsiiti meie poodides ilmselt väga ei ole (kui üks sort saab otsa, ju siis teist ikka on, nälga kellegi koer vast ei jää), aga niisama naljapärast osta ja kasutamata minema visata siiski kuigi kena ei ole tõesti.

Bussipiletite puhul on teatud nädalapäevadel ja kellaaegadel päris kindlalt ette teada, et need on defitsiitsed ja kõik soovijad ei mahu peale. Sellises olukorras kaks piletit osta ja teine KASUTAMATA jätta on tõesti sigadus.

See on täpselt niisugune tõusikust uusrikka mentaliteet.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma olen näiteks mitu korda reede õhtul mitu tundi pärast töökohtumiste lõppu Tartus passinud, sest kõik Tallinna poole liikuvad bussid on välja müüdud ja rongid samuti puupüsti täis (minu terviseseisund paraku ei võimalda 2 tundi järjest seista). Ja samuti passinud Tartus, kui eelmüügist olen püüdnud piletit ostnud, aga pärast on selgunud, et töö sai valmis arvatust oluliselt varem või hiljem.

Ja selle olukorra lahenduseks peaks tegelikult olema tippaegadele lisabussid ja -rongid. Et olekski reedeti tihedam graafik, kui muudel päevadel.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma olen näiteks mitu korda reede õhtul mitu tundi pärast töökohtumiste lõppu Tartus passinud, sest kõik Tallinna poole liikuvad bussid on välja müüdud ja rongid samuti puupüsti täis (minu terviseseisund paraku ei võimalda 2 tundi järjest seista). Ja samuti passinud Tartus, kui eelmüügist olen püüdnud piletit ostnud, aga pärast on selgunud, et töö sai valmis arvatust oluliselt varem või hiljem.

Ja selle olukorra lahenduseks peaks tegelikult olema tippaegadele lisabussid ja -rongid. Et olekski reedeti tihedam graafik, kui muudel päevadel.

Võiks olla muidugi, ehkki ma ei tunne transpordimajandust nii hästi, et teada, kas selline lisabusse ja -ronge ja paar korda nädalas lisatöötajaid nõudev plaan oleks transpordifirmade seisukohast majanduslikult mõeldav.

Seni, kuni seda lisatransporti pole, ei ole egoisti käitumine vähem egoistlik. Egoisti iseloomustabki enesekesksus: mul ükskõik, miks pole rohkem busse liinile panna võimalik, mul ükskõik, et keegi teine ka sõita tahab, MINA tahan ja MINA maksan ja olgu olla!

Loen siinkohal vaidluse enda seisukohalt lõppenuks. Ma olen kõik need eelnevad postitused ka läbi lugenud ja ma jään oma seisukoha juurde.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

aga pärast on selgunud, et töö sai valmis arvatust oluliselt varem või hiljem.

Täitsa point oleks siin teha sul uus teema, et kas suudate oma tööaega planeerida VÕI, kui ei suuda, kas süüdi olete ise või süüdi on töö.

Või hoopiski rumal ülemus?

Jajah, ainus õige töö on kestab kell 9–17 ja on minuti täpsusega etteplaneeritav, ilma igasuguse ootamatuste ja paindliku töö ümberkorraldamise vajaduseta. 😀 Hea robotiseerida … 😉

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Jajah, ainus õige töö on kestab kell 9–17 ja on minuti täpsusega etteplaneeritav, ilma igasuguse ootamatuste ja paindliku töö ümberkorraldamise vajaduseta. 😀 Hea robotiseerida …

Ma tõesti ei saa aru, kas sulle on nii oluline, et istuksid perekoolis ainult oma kontoris või võid seda teha ka kell 16.30 näiteks Tartu Rändaja pubis?

Praegu tundub, et sul on selle pubi vastu mingi vimm.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 35 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Kui Sa tead, et angersägad on defitsiitne kaup ning Sa ostad meelega kaks portsu ja jätad teise söömata, siis on see enesekesksus ja hoolimatus jah.

Kui Sa oleksid nt 1990ndate alguse defitsiidi ajal, kui üksvahe müüdi nt saia vaid kord nädalas, ahnitsenud endale mitu saia ja osa neist siis hallitama lasknud ja ära visanud, oleks see erakordselt inetu ja kurb olnud küll.

Koeratoitude defitsiiti meie poodides ilmselt väga ei ole (kui üks sort saab otsa, ju siis teist ikka on, nälga kellegi koer vast ei jää), aga niisama naljapärast osta ja kasutamata minema visata siiski kuigi kena ei ole tõesti.

Miks sa minema viskamisest räägid? See lisakoht ei lähe ju raisku. Esmalt on tema eest makstud ja teiseks paigutub sinna see inimene lihtsalt mugavamalt, kerib end üle kahe tooli kerra näiteks. Mugavuse eest on täiesti legaalne maksta. Sama hästi võiksite ju kiunuda, et miks need suured üksiktoolid mõnes bussis on? Kui palju ruumi nad võtavad! Egoism! Ühe suure tooli asemel mahuks ju 4 väikest, millega saaksid abivajavad vanurid ja suurpered sõita! Suurtoolid välja!

Lisaks ei lase ma saiu hallitama ega näpsa kerjuste käest rahakotte ja ei käi poes eesmärgiga krabada kellegi eest viimane just selle sordi koeratoit. Aga ma ka ei jäta selle sordi koertoitu ka ostmata, mõeldes et näe, mõni tundmatu Pauka Papli tänavalt võib nüüd nälga jääda, sest ÄKKI Pauka ja Muki tahaksid ka just täna just selle sordi toitu.

Teie loogika on umbes selline, et kui ma tahan ja ka saan lubada endale suurt mugavalt lohvakaid riideid, siis ma pean pressima end liibukatesse, sest äkki see f kangas sai otsa ja keegi jäi oma pluusist ilma. See, andke andeks, on lollus. Vaadake, et te ise lihtsalt mugavuse mõttes suuremat autot ei osta, kui täpselt vaja ja ega kingad mugavuse pärast jalas õhuruumiga pole, ning ega liigset arbuusi ostukorvis ei vedele (mõni lastega pere võib ju arbuusist ilma jääda. Ka juhul, kui te ei võta viimast arbuusi, võib just see teie võetud arbuus põhjustada lõpuks selle, et suurpere lapsed nutavad. Ja teie, egoist, pugite kodus arbuusi).

Loomulikult saaks minu nö teise koha ka ootamatult bussi saabunud rase või vanur, kes miskipärast piletit kassast või eelmüügist ei ostnud, aga ma siis eeldan, et bussijuht tagastab mulle selle koha eest makstud raha. Üldiselt ega keegi Käbiküla-Kükametsa-Laiapea-Mudru-Karutagumiku-Lillevälja liinil ju kaht kohta ostagi. Jutt on ju ikka pikematest kiir- või ekspressliinidest Tartu-Tallinn, Pärnu, Riia jne, kus vahepeatusi on 1 või max 2, kustkohast need rasedad vanurid saavad karjakaupa peale tulla. Kohe bussijaamas algpunktis ütleb neile juba ju kassainformatsioon, et buss on välja müüdud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Jutt on ju ikka pikematest kiir- või ekspressliinidest Tartu-Tallinn,

Nad pole ilmselt sellisega kunagi sõitnud ja ei suuda harjuda mõttega, et buss peatub 186km jooksul ainult 2 korda.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 35 korda. Täpsemalt
Postitas:
kitah

a mul tekkis küsimus, mida minu mäletamist mööda pole siin kunagi käsitletud. nimelt, hea küll, te tahate osta kaks piletit (hea küll, jätame ego ja eetilisuse praegu kõrvale), aga mis siis, kui bussis on kohti küll, aga mitte ühtki kõrvuti istmetel. nt teine on üle vahekäigu või ees või taga … st eeldusel, et kohad on nummerdatud. siis pole ju teie kahest piletist kasu ja kus siis piletimüüja teab, et te teist mitte teisele inimesele ei taha, vaid oma egole.
või kui broneerite neti kaudu ja sealtki on näha (ma ei tea, kas on, pole seda kunagi teinud), et ei ole ühel istmel, vaid teises bussi otsas või üle vahekäigu – mis te siis teete?

keegi siin teatas jõhkralt, et olgu nt ema ja laps, kes tahaks koos istuda, tema istub nui neljaks oma numbri peale ja pole tema asi, et nood on lahutatud (isegi mitte üle vahekäigu kõrvalistmel). kas siis hakkate ka ajama oma naabrile, et istugu too kuhugi mujale, peaasi, et teie saaks ühe istme kahel kohal laiutada, teine võib aga rahus kellegi kõrval istuda.
aga äkki too on teine samasugune laiutaja, mis siis?

Please wait...
Postitas:
Kägu

a mul tekkis küsimus, mida minu mäletamist mööda pole siin kunagi käsitletud. nimelt, hea küll, te tahate osta kaks piletit (hea küll, jätame ego ja eetilisuse praegu kõrvale), aga mis siis, kui bussis on kohti küll, aga mitte ühtki kõrvuti istmetel. nt teine on üle vahekäigu või ees või taga … st eeldusel, et kohad on nummerdatud. siis pole ju teie kahest piletist kasu ja kus siis piletimüüja teab, et te teist mitte teisele inimesele ei taha, vaid oma egole.
või kui broneerite neti kaudu ja sealtki on näha (ma ei tea, kas on, pole seda kunagi teinud), et ei ole ühel istmel, vaid teises bussi otsas või üle vahekäigu – mis te siis teete?

Kui mul on vaja kaht kohta, on mul neid vaja kõrvuti. Kui kõrvuti ei ole, ostan ühe koha. 90% juhtudest niikuinii ostan ainult ühe koha. Kaks tuleb mängu siis, kui:

buss läheb väga vara, tahaks paremini magada
on karta, et bussis on väga kuum
on karta, et bussis on väga külm
kui mul on parajasti mingi terviseprobleem, näiteks tõsisem nohu – ei taha löristada teisele kõrva ja kui sõitmata jätta ei saa, püüan osta kaks kohta.
kui on pärast pikka sõitu otse minek mingile peenemale sündmusele (pulmad, juubel jms) ja ma soovin sõidu ajal oma jumestust kohendada (ei, ma ei lase iial bussis parfüümi ega juukselakki).
mul on vaja sõidu ajal läbi töötada materjale, mis on väga mitmel kandjal – näiteks pean kasutama arvutit, märkmekaustikut ja kolme erinevat raamatut

Oma naabrit ei aja ma kindlasti kusagile. Kui tekib vaba topeltkoht, liigun pigem sinna ise aga liigse rabelemiseta. Äkki kellelgi seda rohkem vaja.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

a mul tekkis küsimus, mida minu mäletamist mööda pole siin kunagi käsitletud. nimelt, hea küll, te tahate osta kaks piletit (hea küll, jätame ego ja eetilisuse praegu kõrvale), aga mis siis, kui bussis on kohti küll, aga mitte ühtki kõrvuti istmetel. nt teine on üle vahekäigu või ees või taga … st eeldusel, et kohad on nummerdatud. siis pole ju teie kahest piletist kasu ja kus siis piletimüüja teab, et te teist mitte teisele inimesele ei taha, vaid oma egole.
või kui broneerite neti kaudu ja sealtki on näha (ma ei tea, kas on, pole seda kunagi teinud), et ei ole ühel istmel, vaid teises bussi otsas või üle vahekäigu – mis te siis teete?

Pileteid ostan netist. Kui ikka hädasti vaja kahte kõrvuti kohta, tuleb need piletid piisavalt vara osta, et saan kaks kõrvuti kohta. Netist ostes on ju bussi paigutus näha. Reeglina peaks vist olema nii, et koha 1 ja 2 on kõrvuti, 3 ja 4 kõrvuti jne. St ostangi kohad 3 ja 4, mitte kohad 4 ja 17. Kui ainus võimalus on osta kohad 4 ja 17, siis olen ilmselt ostmisega hiljaks jäänud ja see on juba oma viga. Valik on minna mõne järgmise bussiga või siiski piirduda ühe kohaga. Samamoodi ka siis, kui lähed sõitma väikese lapsega, tulebki osta piletid piisavalt vara, nii et ma saaksin need kaks kõvuti kohta. Mitte osta kohad 4 ja 17 ja loota sellele, et inimesed on vastutulelikud ja oma kohti nõus ümber vahetama. Võivad olla vastutulelikud, aga ei pruugi. Neil võib olla mingi oma põhjus, miks nad kohti vahetada ei saa. Nt ema kahe lapsega, istub väiksema lapsega ühel pool vahekäiku ja suurem laps on teisel pool vahekäiku, no ei saada seda suuremat last teise bussi otsa, et sina oma lapsega kõrvuti kohad saaksid.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 13 korda. Täpsemalt
Näitan 29 postitust - vahemik 181 kuni 209 (kokku 209 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kahe koha ostmine bussis