Esileht Koolilaps Kahed, kahed, kahed matas …

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 76 )

Teema: Kahed, kahed, kahed matas …

Postitas:

Minu laps ka 7. klassis. Me vanematena üldjuhul tema õppimisega ei tegele, kuid eile õhtul, kui ma töölt koju jõudsin, tegelesid nad isaga lineaarvõrranditega. Poiss ütles, et õpetaja seletustest tema selles teemas aru ei saanud.
Kui eeldada, et kõik 7. klassid on oma programmiga enam-vähem sama kaugel, siis ehk on asi konkreetses teemas?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minul kadus ka põhikoolis matemaatikaga järg käest. Olin pikalt haige. Terve kooliaeg oli matemaatika ja sellega seoses ka teised reaalained rasked (peale keemia, mille tegin endale ise nullist ühel suvel selgeks). Kuidagi libistasin end matemaatikas läbi, kõige nõrgemates gruppides. Tegelikult on see mu hilisemas elus nii mõnegi ukse sulgenud. Mu lapsed pole veel kooliealised, kuid vanemana olen võtnud vastu otsuse, et ei lase lastel matemaatikas “auke” tekkida. Kuna olen ise ikka veel matemaatikas võhik, siis hakkan koos lastega õppima. Nemad õpetavad mulle. Seega kui ka sina teravaim pliiats karbis pole, siis hakka ka ise koos lapsega õppima. Laps näeb, et ka sina ei oska ja et on võimalik õppida ning aru saada. Esmalt tuleb leida see koht, kus “auk” tekkis. Matemaatika vajab tugevat vundamenti.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Väga hästi öeldud, matas auke olla ei tohi ja seda peab hakkama juba lasteaialapsele seletama, et mis tähendab just nimelt, et mis tähendab liitmine ja lahutamine, mitte lihtsalt seletada et 1+2=3, aga mis see sisuliselt on. Hiljem juba koolis, et mida sisuliselt tähendab korrutamine ja jagamine, siis on lihtne tuletada ka korrutustabelit, kui midagi läks meelest. Jne järk-järgult kui kuskil jääb lünk sisse, siis edasi minna pole mõtet enne kui lünk on likvideeritud

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.01 14:34; 21.01 19:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eks palhudes koolides ikkagi matemaatika õpetamisel puudujäägid. Räägitakse küll igasugustest ja innovatsioonilistest süsteemidest, aga tegelikkuses õpetajad vanad ja karjuvad. Tegeletakse nendega, kes oskavad. Võiks ju kuidagi püüda seda ainet huvitavamaks teha, aga osadel õpetajatel ei ole tahtmist
Pärast, siis imestatakse etenamus läheb ikka humanitaaraineid õppima ning selles valdkonnas ületootmine. Reaalaineid ei taheta pärast enam nähagi. Õpetajate palgad makstakse maksumaksja palga eest ja seetõttu tahaks küll, et temagi omaltpoolt oma tööd hästi teeb. Aga selline tunnis karjumine on just matemaatika õpetajate hulgas üsna levinud. Pensionile muidugi ka jääda ei taha.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.01 14:51; 18.01 23:05; 21.01 13:38; 21.01 16:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu laps ka 7. klassis. Me vanematena üldjuhul tema õppimisega ei tegele, kuid eile õhtul, kui ma töölt koju jõudsin, tegelesid nad isaga lineaarvõrranditega. Poiss ütles, et õpetaja seletustest tema selles teemas aru ei saanud.
Kui eeldada, et kõik 7. klassid on oma programmiga enam-vähem sama kaugel, siis ehk on asi konkreetses teemas?

Huvi pärast googeldasin lineaarvõrrandit ja tuli välja mitmeid eesti keelseid õppevideosid ja ja ka mingi veebileht http://eksamilk.wixsite.com/iseoppur/lineaarvrrand
Neile, kes siin õpetajat süüdistavad tahaks öelda, et mitte ükski õpetaja ei saa kellelegi kulbiga tarkust pähe panna. Õppima peab laps ikka ise.
Antud teema puhul jääb mulle segaseks miks teema tehti üldse, sest teemaalgatajale ei tundu ükski pakutud lahendus sobivat. Isegi kui õpetaja ei ole kõige parem ja asjalikum, siis tema kirumine ju olukorda ei lahenda. Õppima peab laps lõpuks ikka ise.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 17.01 10:35; 17.01 18:35; 18.01 18:00;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Eks palhudes koolides ikkagi matemaatika õpetamisel puudujäägid. Räägitakse küll igasugustest ja innovatsioonilistest süsteemidest, aga tegelikkuses õpetajad vanad ja karjuvad. Tegeletakse nendega, kes oskavad. Võiks ju kuidagi püüda seda ainet huvitavamaks teha, aga osadel õpetajatel ei ole tahtmist
Pärast, siis imestatakse etenamus läheb ikka humanitaaraineid õppima ning selles valdkonnas ületootmine. Reaalaineid ei taheta pärast enam nähagi. Õpetajate palgad makstakse maksumaksja palga eest ja seetõttu tahaks küll, et temagi omaltpoolt oma tööd hästi teeb. Aga selline tunnis karjumine on just matemaatika õpetajate hulgas üsna levinud. Pensionile muidugi ka jääda ei taha.

Ei tea kust neid uusi matemaatikaõpetajaid tulema peaks, kui mujal makstakse matemaatikuharidusega inimesele palju rohkem ja ei pea vaat et vägisi võõraid lapsi õppima sundima, kusjuures seda tuleb ju teha veel nii, et õpilastele see vähemasti talutav oleks ja õpilased tuleb saada õppimata hoolimata sellest, et lapsevanemad suhtuvad õpetajasse nagu rahvavaenlasesse ja räägivad, et küll see ja too aine on ikka rasked (=ega sa ei saagi seda ju osata, mina ka ei osanud)?
Ebamäärane üldistamine ja süüdistamine, et matemaatikaõpetajad on vanad ja karjuvad, on samuti inetu. Minu laste koolis on matemaatikaõpetajaks ligi 30-aastane õpetaja, kes ei karju, samuti koolis, kus mina töötan (mitte matemaatikaõpetajana) on matemaatikaõpetaja tunduvalt noorem kui pensioniealine ja ei karju. Mul endal olid väga sõbralikud matemaatikaõpetajad, üks keskealine, teine hästi noor (ja ka keskealine pole praeguseks pensionieas). Tuttav on matemaatikaõpetaja, inimesena liialt leebe ja alla 40. Vanu matemaatikaõpetajaid isiklikult ei tunnegi, kuigi eks neid ole muidugi omajagu, sest õpetajate keskmine vanus üleüldiselt on vist üle 50 eluaasta.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.01 19:38; 19.01 21:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui juba 7. klassi matemaatika üle mõistuse käib, siis ei kujuta küll ette su lapse tulevikku. Olen otsekohene, kuid ütlen, et üle miinimumpalgaga lihttööde tegemisega su laps küll hakkama ei saa.
Eelkõige on probleem koduses suhtumises kooli ja õpetajasse – niimoodi näen mina seda probleemi.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Olen nõus nendega, kes ütlevad, et täiskasvanutel on tänu elukogemusele loogika edasi arenenud ja mata ei pruugi enam nii raske tunduda kui omal ajal koolis. Egas midagi, võta õpik kätte, guugelda ja katsu näidisülesannete järgi asjale pihta saada. Natuke pusimist, aga midagi peaks ikka aru saama.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 17.01 09:46; 18.01 21:54; 20.01 10:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Huvitav, kui neid väga hästi natemaatikat oskavaid täisjasvanuid nii palju on, siis miks valdav enamus humanitaaraineid õppima lähevad. See ei ole üldistus, leiad ise ehk netist viiteid selle kohta. Ja muidugi see ei ole üldse üldistus, kui vastatakse, et “minu tutvusringkonnas matemaatika õpetajad ei karju, on leebed ja on noored”. Loomulikult, vaesed õpetajad, peavad neid lolle lapsi õpetama. Matemaatika on ju nii lihtne, kuidas need juhmid küll aru ei saa. Mina leian, et õpetaja peaks siiski tunnis suutma enamusele õpilastest teema selgeks teha, sest see ei ole nirmaalne, kui lapsevanemad pärast oma tööpäeva tulevad koju ja hakkavad lapsele matemaatikat õpetama. Me siiski elame 21. sajandil, aga õppemeetodid on endiselt iganenud ja vananev ja karjuv matemaatika õpetaja ei ole ka erand. Skandinaaviariigid on läinud teist teed, aga meie elame endiselt paljudes koolides veel nõuka ajas.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.01 14:51; 18.01 23:05; 21.01 13:38; 21.01 16:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu lapse karjuv mataõpetaja ei ole vana, kooli noorim hoopis!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 17.01 09:21; 17.01 17:56; 17.01 18:02; 17.01 18:08; 17.01 21:34; 17.01 21:36; 19.01 08:48; 21.01 10:26; 21.01 10:26; 21.01 19:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Skandinaaviariigid on läinud teist teed, aga meie elame endiselt paljudes koolides veel nõuka ajas.

Skandinaaviariikides (eriti Rootsis) on mure, et PISA testide tulemused on varsti arengumaade tasemel. On siis asi nüüd immigrantide integreerimise keerukuses või uudsetes õppemeetodites, ei oska öelda, aga seda arvan küll, et hariduse osas Rootsit eeskujuks võtta ei tohiks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.01 19:38; 19.01 21:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Huvitav, kui neid väga hästi natemaatikat oskavaid täisjasvanuid nii palju on, siis miks valdav enamus humanitaaraineid õppima lähevad. See ei ole üldistus, leiad ise ehk netist viiteid selle kohta. Ja muidugi see ei ole üldse üldistus, kui vastatakse, et “minu tutvusringkonnas matemaatika õpetajad ei karju, on leebed ja on noored”. Loomulikult, vaesed õpetajad, peavad neid lolle lapsi õpetama. Matemaatika on ju nii lihtne, kuidas need juhmid küll aru ei saa. Mina leian, et õpetaja peaks siiski tunnis suutma enamusele õpilastest teema selgeks teha, sest see ei ole nirmaalne, kui lapsevanemad pärast oma tööpäeva tulevad koju ja hakkavad lapsele matemaatikat õpetama. Me siiski elame 21. sajandil, aga õppemeetodid on endiselt iganenud ja vananev ja karjuv matemaatika õpetaja ei ole ka erand. Skandinaaviariigid on läinud teist teed, aga meie elame endiselt paljudes koolides veel nõuka ajas.

Ma ei mõelnud seda, et kõik täiskasvanud on järsku võimelised kõrgemaks matemaatikaks.
Aga usun siiski, et seitsmenda klassi mata on hea süvenemise korral tehtav. Lihtsalt see nõuab täiskasvanult oma töö ja toimetuste kõrvalt lisapingutust.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 17.01 09:46; 18.01 21:54; 20.01 10:25;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kus te elate? Ma võin kokku saada ja lapse üle vaadata ja proovida ühte teemat temaga natuke lahata, kui olete Tallinnast. Olen andnud lastele, kes kimpus, lisatunde. Ma ise matemaatikaõpetaja ei ole, lihtsalt matemaatika mulle meeldib. Mõnikord on hea asja natuke teise nurga alt selgitada kui õpetaja.
Ise õppimisest – matemaatika õppimises on vaja natukenegi ise ka juba osata ja aru saada, enne kui ise õppimisest kasu on. Siis saab harjutada ja vaadata, mis viga on. Kui ikka teema on täiesti arusaamatu, võib sinna raamatu taha jäädagi.
Ma võin selle ühe tunni kasvõi tasuta kulutada. Siis saaks vähemalt aru, kus viga on.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma vabandan ette ja ärge pahandage nüüd minuga, aga ma ikka küsin- mida rasket on põhiastme matemaatikas, et lapsevanemad ise ei suuda seda õpetada? Õpikus on ju kõik ära seletatud, näitedki juures. Kui ei ole selles õpikus, siis raamatukogus on alles ka vanemad variandid. Ma ei saa öelda, et ma enam ei mäleta, sest ma ju võin ka uuesti õppida. Õpik ette, näited kõrvale ja tuleb. Mina ei võtaks abiõpetajat, kõigepealt teeks endale asja selgeks ja õpetaks ise last. Matemaatikat on vaja hilisemas elus (no kas või selleks, et oma lastele seda õpetada), ma võtaks asja ikka väga tõsiselt.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ma vabandan ette ja ärge pahandage nüüd minuga, aga ma ikka küsin- mida rasket on põhiastme matemaatikas, et lapsevanemad ise ei suuda seda õpetada?

Nalja teed või? Seda lugu mäletad veel? http://www.ohtuleht.ee/553279/kas-neljanda-klassi-matemaatikaulesanded-on-toesti-nii-keerulised-et-ka-tudengitel-on-tukk-tegemist

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 17.01 09:21; 17.01 17:56; 17.01 18:02; 17.01 18:08; 17.01 21:34; 17.01 21:36; 19.01 08:48; 21.01 10:26; 21.01 10:26; 21.01 19:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kus te elate? Ma võin kokku saada ja lapse üle vaadata ja proovida ühte teemat temaga natuke lahata, kui olete Tallinnast. Olen andnud lastele, kes kimpus, lisatunde. Ma ise matemaatikaõpetaja ei ole, lihtsalt matemaatika mulle meeldib. Mõnikord on hea asja natuke teise nurga alt selgitada kui õpetaja.
Ise õppimisest – matemaatika õppimises on vaja natukenegi ise ka juba osata ja aru saada, enne kui ise õppimisest kasu on. Siis saab harjutada ja vaadata, mis viga on. Kui ikka teema on täiesti arusaamatu, võib sinna raamatu taha jäädagi.
Ma võin selle ühe tunni kasvõi tasuta kulutada. Siis saaks vähemalt aru, kus viga on.

Tänan pakkumast, Tallinn jääb meist küll vääga kaugele.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 17.01 09:21; 17.01 17:56; 17.01 18:02; 17.01 18:08; 17.01 21:34; 17.01 21:36; 19.01 08:48; 21.01 10:26; 21.01 10:26; 21.01 19:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teema on ka selles, et lapsevanematel on tänapäeval väga pikad tööpäevad. Tuled õhtul koju, hakkad süüa tegema, mõni päev käid trennis, jõuad veel hiljem koju. Paned vbl. veel pesu pesema jne. Siis, pärast seda hakkad veel 7. klassi või ükskõik, mis klassi matemaatikat endale selgeks tegema. Ained peavad ikka õpetajad koolis juba selgeks tegema õpetajad, nemad saavad samamoodi palka oma töö eest. Kui enamus lapsi ikka matast aru ei saa, siis järelikult ei ole korralikult selgitatud. Lõppkokkuvõttes võiks perekonnal õhtul olla ka veidi kvaliteetaega.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.01 14:51; 18.01 23:05; 21.01 13:38; 21.01 16:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:
Anonymous

Mu lapse klassis on mõned matemaatika kahelised.
Olen huvi pärast lapse käest küsinud – kodused ülesanded jäetakse tegemata, tunnis tegeletakse kõrvaliste asjadega, vanemad ka võtavad kahed lihtsalt teadmiseks – kodus ei aita. On ka neid, kes on puudunud või ei saa mõnest osast aru – küsitakse õpetajalt või kodus abi ja saadakse ruttu järjele.
Ega õpetaja ka vägisi tarkust pähe valada saa.
Asi, mille üle mina ikka imestan – praeguse aja noortel on palju nutiseadmeid käes – igasugused limatirimise ja youtube-i videod leitakse üles, aga kui asi läheb koolitarkuse peale, siis nad muutuvad abituks. Nt lugemiskontroll, mis oli koos vastustega netis olemas – pool klassi sai kahed, googeldada ei oska, õppeülesandeid ise netist leida ei mõista. Mitte kõik, aga massiliselt.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.01 01:00; 21.01 14:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Viimasel ajal on hakanud pead tõstma laste ja noorte süüdistamine, võiks öelda isegi tänitamine. Muututakse vanemana samasugusteks nagu oma nooruses oli teatud seltskond, kes hukkaläinud noorusest targutas. Tänapäeva lapsed ongi teistsugused, sest nende ja lapsevanemate elu on keerulisemaks tehtud, seda täisjasvanute poolt, kes neid ekraanimeedia vidinaid toodavad. Seetõttu peaks kujundama ka kaasaegsemaid õppemeetode, aga neid ei saa ju eakendada, kui üks osa õpetajatest ja lapsevanematest sellega kaasa ei lähe. Õnneks tuleb koolidesse ka uusi ja innovaatilisi õpetajaid, kellel on lihtsam tänapäeva lapsi/noori mõista.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 18.01 14:51; 18.01 23:05; 21.01 13:38; 21.01 16:07;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Seetõttu peaks kujundama ka kaasaegsemaid õppemeetode, aga neid ei saa ju eakendada, kui üks osa õpetajatest ja lapsevanematest sellega kaasa ei lähe. Õnneks tuleb koolidesse ka uusi ja innovaatilisi õpetajaid, kellel on lihtsam tänapäeva lapsi/noori mõista.

Õnneks säilib kõige selle uutmise kõrval ka õppimiskallakuga koole. Kahju ainult, et need on katsetega koolid ja peamiselt vaid Tallinnas ja Tartus. Oleks tore, kui igal pool Eestis, kus lapsevanemad, kes soovivad säilitada oma lastes lugemis- ning mõtlemisoskuse, saaksid panna oma lapsed neid oskusi väärtustavasse kooli.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 17.01 20:39; 21.01 19:05; 22.01 18:02;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Teema on ka selles, et lapsevanematel on tänapäeval väga pikad tööpäevad. Tuled õhtul koju, hakkad süüa tegema, mõni päev käid trennis, jõuad veel hiljem koju. Paned vbl. veel pesu pesema jne. Siis, pärast seda hakkad veel 7. klassi või ükskõik, mis klassi matemaatikat endale selgeks tegema. Ained peavad ikka õpetajad koolis juba selgeks tegema õpetajad, nemad saavad samamoodi palka oma töö eest. Kui enamus lapsi ikka matast aru ei saa, siis järelikult ei ole korralikult selgitatud. Lõppkokkuvõttes võiks perekonnal õhtul olla ka veidi kvaliteetaega.

Koolis õpetajal on matemaatika selgitamisega nagu ta on, mõni laps haarab kiiremini mõni aeglasemalt ja mõni ei haara kohe üldse, alati õpetaja ei pane ka seda tähele ja jäävadki lüngad sisse, siis on matat õppida ikka väga raske, ma kohe kindlasti ei õigusta ka õpetajaid, mõni seletab paremini, et ikka aru saab mõni läheneb ka lihtsale teemale nii teaduslikult, et tuhkagi ei saa aru, mulle üldiselt mata meeldis, aga ühel õppeaastal oli õpetaja, no ei saanud mina ka lihtsamatestki asjadest aru nagu protsendid, õnneks kodus isa seletas ära ja polnudki keeruline.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 18.01 14:34; 21.01 19:26;
To report this post you need to login first.
Postitas:

jah, aga õpetajal ei ole ju probleemi, sinu lapsel on.

See ei ole õigustus, oma palga eest tuleb siiski tööd ka teha, tulemusega tööd.

nii, sa siiski väidad, et probleem on õpetajas?

Ma kardan, et seda ma väidan jah. Kui lapse karjujast õpetaja oli 2a. lapsehoolduspuhkusel, siis teda asendanud õpetaja selgitustest sai ta aru!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 17.01 09:21; 17.01 17:56; 17.01 18:02; 17.01 18:08; 17.01 21:34; 17.01 21:36; 19.01 08:48; 21.01 10:26; 21.01 10:26; 21.01 19:50;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Khan academy soovitamine oli täiesti asjakohane, lisaks on youtube-s palju igasuguseid õpetusvideoid kõige kohta, tuleb ainult õige märksõnaga otsida ja muidugi inglise keelest aru saada.
Eesti keeles leiab seitsmenda klassi matemaatika nt siit:

https://www.taskutark.ee/m/aine/7-klass/matemaatika-7-klass/

Aga on tõesti ka teine nüanss. Mu oma lapsel on matemaatikas päris hea pea. Nüüd, kuuendas klassis tulid äkki mõned kolmed viite sekka. Küsisin õpetajalt (väga kena ja leebe inimene), tema teatas, et laps istub tunni ajal nutitelefonis ja kaasa ei tööta. Selge pilt, panin telefonile Screentime rakenduse peale, mis lubab koolipäeva jooksul ainult teatud rakendusi kasutada, ja ülla-ülla, lapse hinded paranesid kohe. Ma ei ütle, et karjuva õpetaja puhul sama asi toimuda saaks – karjuv õpetaja mõjub umbes nagu nuiaga pähe – aga lihtsalt igaks juhuks tasuks kontrollida ka seda poolt.
Screentime on muidugi tasuline, kui sa raha kulutada ei taha, siis on ka olemas Numro:
https://www.numro.ee/
ja veel palju muid variante.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 22.01 09:59; 07.02 12:35;
To report this post you need to login first.
Postitas:

“Kui juba 7. klassi matemaatika üle mõistuse käib, siis ei kujuta küll ette su lapse tulevikku. Olen otsekohene, kuid ütlen, et üle miinimumpalgaga lihttööde tegemisega su laps küll hakkama ei saa.
Eelkõige on probleem koduses suhtumises kooli ja õpetajasse – niimoodi näen mina seda probleemi.”

No vabandust, nii lolli juttu pole ammu kuulnud. Matemaatika oskus nüüd küll edasist edukust ei määra. Kui palju erialasid on, kus ei ole reaalained esikohal. Tore arusaamine, kui matemaatikaga on raskusi, siis kõlbad pmt ainult Selverisse kärulükkajaks või müüjaks.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.01 11:41; 22.01 10:27; 22.01 13:35; 22.01 15:20; 23.01 10:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

“Kui juba 7. klassi matemaatika üle mõistuse käib, siis ei kujuta küll ette su lapse tulevikku. Olen otsekohene, kuid ütlen, et üle miinimumpalgaga lihttööde tegemisega su laps küll hakkama ei saa.
Eelkõige on probleem koduses suhtumises kooli ja õpetajasse – niimoodi näen mina seda probleemi.”

No vabandust, nii lolli juttu pole ammu kuulnud. Matemaatika oskus nüüd küll edasist edukust ei määra. Kui palju erialasid on, kus ei ole reaalained esikohal. Tore arusaamine, kui matemaatikaga on raskusi, siis kõlbad pmt ainult Selverisse kärulükkajaks või müüjaks.

Aga nii ongi. Kui 7. klassis enam matat ei jaga (üldjuhul ei viitsi jagada), siis jääbki põhikool lõpetamata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

“Kui juba 7. klassi matemaatika üle mõistuse käib, siis ei kujuta küll ette su lapse tulevikku. Olen otsekohene, kuid ütlen, et üle miinimumpalgaga lihttööde tegemisega su laps küll hakkama ei saa.
Eelkõige on probleem koduses suhtumises kooli ja õpetajasse – niimoodi näen mina seda probleemi.”

No vabandust, nii lolli juttu pole ammu kuulnud. Matemaatika oskus nüüd küll edasist edukust ei määra. Kui palju erialasid on, kus ei ole reaalained esikohal. Tore arusaamine, kui matemaatikaga on raskusi, siis kõlbad pmt ainult Selverisse kärulükkajaks või müüjaks.

Aga nii ongi. Kui 7. klassis enam matat ei jaga (üldjuhul ei viitsi jagada), siis jääbki põhikool lõpetamata.

See, et on raskusi, ei tähenda automaatselt, et jääb põhikooli tasemele. Teiseks on võimalik saada haridus kutsekoolis. Ja kui lapsel on huvi ja piisavalt tahtmist, siis ka omandada hiljem kõrgharidus. Kui palju lapsi teab põhikooli lõpuks, mis on tema tuleviku töökoht. Ma pakun, et olematu %. Lisaks on võimalik jätkata oma haridusteed kõrgkoolis täiskasvanuna. Tüüpiline et paljud näevad eluvärvidena ainult musta ja valget. Elu on palju mitmevärvilisem.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.01 11:41; 22.01 10:27; 22.01 13:35; 22.01 15:20; 23.01 10:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Skandinaaviariigid on läinud teist teed, aga meie elame endiselt paljudes koolides veel nõuka ajas.

Skandinaaviariikides (eriti Rootsis) on mure, et PISA testide tulemused on varsti arengumaade tasemel. On siis asi nüüd immigrantide integreerimise keerukuses või uudsetes õppemeetodites, ei oska öelda, aga seda arvan küll, et hariduse osas Rootsit eeskujuks võtta ei tohiks.

Kasvatan Rootsis kaht koolilast ja kirjutan kahe käega alla!

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Skandinaaviariigid on läinud teist teed, aga meie elame endiselt paljudes koolides veel nõuka ajas.

Skandinaaviariikides (eriti Rootsis) on mure, et PISA testide tulemused on varsti arengumaade tasemel. On siis asi nüüd immigrantide integreerimise keerukuses või uudsetes õppemeetodites, ei oska öelda, aga seda arvan küll, et hariduse osas Rootsit eeskujuks võtta ei tohiks.

Kasvatan Rootsis kaht koolilast ja kirjutan kahe käega alla!

miks? Põhjenda palun, kui võimalik!

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt 18.01 11:41; 22.01 10:27; 22.01 13:35; 22.01 15:20; 23.01 10:34;
To report this post you need to login first.
Postitas:

No ma ei tea – kust seda raha leitakse? Kui ei ole, siis ei ole. See õpetaja teenib rohkem kui mina – miks ta oma palga eest ei võiks mu lapsele tunnis asja selgeks teha? Põhiharidus on meil ju tasuta

Ohjahh… Päris kohutav suhtumine. Töö on tellija materjalist. Kui pole head matemaatilist mõtlemist antud, siis kahjuks nii ongi, et peab pöörduma eraõpetaja juurde. Kindlasti leiad selle raha, asi on prioriteetides. Olin kooliajal ka matas üsna vilets, käisin kord nädalas eraõpetaja juures ja sellest oli kuhjaga abi. tegi mulle puust-punasest kõik rahulikult selgeks, nii, et enamasti sain kahtede ja kolmede asemel neljad kätte. Mitte iial ei tekkinud mul mõtet, et see, et mina matas kõva peaga olen, on õpetaja süü….. Tänapäeval on jah kahjuks suhtumine, et kui on halb hinne on õpetaja süüdi……

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Matemaatikat ei saa õppida kui su pea ei võta reaalaineid. Sa võid tuupida ja punnitada, kasu ei ole. Võibolla saab lapsest kunagi võimekas humanitaar? Kõik ei peagi matet oskama.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 76 )


Esileht Koolilaps Kahed, kahed, kahed matas …

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.