Jah, aga ühiskonnas ka ei aktsepteerita seda, kui täiskasvanu keset koosolekut oma jutuga sisse sõidab, ei kuula, ei suuda oma kohustusi tööl täita. Inimene saab karistada, kui teist lööb jne. Käitumisraskustega õpilased peavad õppima ühiskonnareeglitega toime tulema, mitte vastupidi. Väga segav on, kui tunnis ei saa tublid lapsed õppida.
Täiskasvanud käituvad üksteisega veel hullemini kui lapsed. Ja täiskasvanud õpetavad lastele, et peab karistama, peab vait sundima, peab end muutma. Peab tubli olema!
Minu lapsed on nüüdseks ära õppinud, et karistus ei ole tööriist või õppevahend. Karistus on lihtsalt julm teise tahtmisest üle sõitmine, et oma enese tahtmine maksma panna.
Ma ei räägi siinkohal juba peaaegu surmani tuksi keeratud täiskasvanutest, kes on hakanud kõigepealt õppima karistamist ja karistuse teenimist mähkme-ealisena, et siis leida end karistatavat lasteaias, koolis, mänguväljakul jne jne kuni reaalse isoleerimiseni vanglasse. Mul puuduvad tööriistad aitamaks nii ära karistatud inimesi, kahjuks. Aga ma panustan kogu oma jõu ja teadmised sellesse, et praegustest lastest ei kasvaks katkiseid täiskasvanuid…
Me oleme tänapäeval ju arukamad?! Me ei alusta tänapäeval ju laste (karistus)kasvatust neile tissi keelates, neid mitte hellitades, nende jonnile peksuga või röökimisega vastates (st vastu jonnides), neid klassis nurka pannes või tunnist välja saates, neid pilgates ja nende enda mõtteid ja vajadusi alla surudes? Tänapäeval püüame olla võimalikult hellad, head kuulajad, turvapaiga pakkujad, saame aru, et igal on oma iseloom ja valupunktid. Tänapäeval me saame aru, et lapsed peavad olema enda vanematest suuremad, targemad, avarama silmaringiga.
Me ei kasvata enda lapsi ühesuurusteks ümmargusteks punapõskseteks õunteks, me kasvatame tulevasi uuendusmeelseid ja erinevate annetega täiskasvanud inimesi!
Mu kõige väiksem on nii tohutu jonni ja trotsiga, et tema kolmanda sünnipäeva paiku ütles tema isa mulle täiesti murtult, et ta ei saa enam lapsest jagu. Võtsin selle sõnumi üle järele mõelda. Tõesti, mida iganes me temalt ootasime, tegi ta kas liiga palju või liiga vähe ja me ei olnud peaaegu kunagi temaga samal lainel. See pingestas meie, ema ja isa suhteid temaga ja ka omavahel, see pingestas lapse suhteid oma õdede-vendadega. Sain aru, et me murrame oma last raamidesse, milles tal ei ole mugav ja sellega lõhume eelkõige teda ennast, aga ka ülejäänud peret. Saime aru, et meil on vaja see õppetund selgeks saada, muidu lõpetame kõik vigastena.
Täna on see poiss 9-aastane pidevalt toimetav ja nuputav võrratu tegelane, kes tundub olevat meist alati ühe mõtte jagu ees. Jah, ka täna viskub ta piltlikult öeldes maha püherdama, kui miski talle ei meeldi, aga see väljendub hoopis teisiti. Ta tardub, ei ütle ühtegi sõna ja jääb ootama. Ta ootab, et täiskasvanu, kes ütles talle “ei!” põhjendaks enda vastust ja pakuks välja alternatiivi. Sest tema ise on 9-aastane, ta ei tea veel väga paljusid maailma asju, mida millega asendada või miks üks või teine asi keelatud on. Aga ta teab kindlasti, et lahendamatuid olukordi ei ole! Ja nii ta siis ootab, et keegi talle keeldumise ära seletaks, et ta saaks teha uue plaani või siis jätta meelde, mida tohib, mida mitte ja miks.
Ta on enda sõprade hulgas väga hinnatud kaaslane, samuti klassis. Ta on klassijuhataja silmatera ja kõige suurem abiline. Ta on tunnis usin ja tähelepanelik, vahetunnis koonduvad kõik tema järele, sest temal on kõige toredamad mängu-ideed ja põnevamad jutud.
Ta on uudishimulik ja hea vestluskaaslane, ja armas väike poiss enda sõbralikkuses, siiruses ja vahetus olemises. Kui kuuleb kedagi hädas olevat, on ta esimene, kes kohale jookseb, et aidata. Isegi siis, kui ta tegelikult aidata ei saa, on tema mõtted võimalike lahenduste juures ja ta tahab neid jagada ja järele proovida.
Mul on nii hea meel, et olen kasvatanud tugeva trotsi ja jonniga lapse, kellest saab maailmale kasulik ja oluline ühiskonnaliige, kes ei põrka tagasi esimese “ei” järel ja kes tuleb appi ka kutsumata.
Kui oleksime enda peres jätkanud jonni murdmisega, oleks mu laps täna olnud pahuksis nii iseenda kui ka kogu ülejäänud maailmaga. Teda oleks murtud ja väänatud nii kaua, kuni ta kas invaliidistub (vaimselt) või siis kaotab enda omapära ja muutub samasuguseks teistega äravahetamiseni sarnaseks ümmarguseks punapõseliseks õunaks, nagu teemaalgataja oma last soovib näha.
Kasutaja on kirjutanud teemasse 10 korda. Täpsemalt 13.12 09:49; 13.12 10:56; 13.12 15:14; 13.12 18:43; 13.12 21:03; 14.12 10:31; 14.12 11:52; 14.12 12:55; 14.12 14:32; 14.12 17:13;