Esileht Koolilaps Käitumishinne

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 166 )

Teema: Käitumishinne

Postitas:
Kägu

See pole väike probleem. Asi on põhimõttes.
Õpetaja peab oskama selgitada, miks käitumine rahuldav on. Meil oli pojaga 5.klassis sama teema. Matemaatikaõpetaja pani talle trimestri käitumishinde rahuldava. Mitte ühtegi märkust, märkamist ega ka muud kommentaari ei olnud. Muidugi kirjutasin õpetajale (olen teises koolis õpetaja), kes oli tööl esimest aastat ja noor.
Ta kopis mulle RT vastava koha ette ja teatas, et nii ongi. Vahetasime veel paar kirja, ja tookord see sinna jäi.
Kui ühel trimestril tuli jälle käitumine rahuldav, palusin kokkussamist. Teiste õpetajate käitumishinded olid pigem eeskujulikud või head, rahuldavaid ei olnud.
No tegelt selgus, et minu poeg ei käitunud nagu tüdruk, sest ta oli oma klassis ainus poiss. Klassi liidrid-tibid, aga kiusasid teda hoopiski ja muidugi nägi õpetaja vaid seda nn vastu tegemise asja. Mul oli täpne ülevaade, sest kaksikõde oli samas klassis.

Ehk pika jutu lühike mõte on selles, et ära lase oma lapsele liiga teha. Kui õppetöö on korras, ei pea laps käima konsultatsioonis. Su last ei kaitse mitte keegi teine, nõua aru. Hoolekogu on ka alati olemas, kui lihtsalt rääkimisest ei piisa!

+10
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rahuldav on ikka väga kehv käitumishinne. Pole oma kooliajal kordagi seda saanud, eeldan, et midagi peab väga valesti olema, kui lapsele niisugune hinne pannakse. Kodus tagasihoidlik laps ei pruugi koolis sama tagasihoidlik olla. Uuriksin klassijuhatajalt.

Olen kõike juba uurinud. Ka aineõpetaja ja klasijuh on öelnud, et tegemist on tagasihoidliku ja tubli õpilasega. Ma poleks ju teemat teinud, kui ma probleemi ei näeks. Tahtsin ka teiste inimeste arvamusi js kogemusi kuulda. Mul pole endal ka elusees Käitumishinnet olnud alla eeskujuliku ja mind olukord väga häirib. Ja jah, arutan asja ka juhtkonnaga. Kuigi see tundub nii väike probleem, millega siin kiirel ajal koolis jaurama hakata..

Ega juhtkond neid hindeid ei pane ju. Neid paneb klassijuhataja.

Tule taevas appi. Ehk ei kommiks, kui üldse aru ei saa?!

+8
-3
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Rahuldav on ikka väga kehv käitumishinne. Pole oma kooliajal kordagi seda saanud, eeldan, et midagi peab väga valesti olema, kui lapsele niisugune hinne pannakse. Kodus tagasihoidlik laps ei pruugi koolis sama tagasihoidlik olla. Uuriksin klassijuhatajalt.

Olen kõike juba uurinud. Ka aineõpetaja ja klasijuh on öelnud, et tegemist on tagasihoidliku ja tubli õpilasega. Ma poleks ju teemat teinud, kui ma probleemi ei näeks. Tahtsin ka teiste inimeste arvamusi js kogemusi kuulda. Mul pole endal ka elusees Käitumishinnet olnud alla eeskujuliku ja mind olukord väga häirib. Ja jah, arutan asja ka juhtkonnaga. Kuigi see tundub nii väike probleem, millega siin kiirel ajal koolis jaurama hakata..

Ega juhtkond neid hindeid ei pane ju. Neid paneb klassijuhataja.

Tule taevas appi. Ehk ei kommiks, kui üldse aru ei saa?!

Millest siis aru ei saa?

+1
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ju ikka laps ei ole nii kukupai nagu arvate.

+4
-11
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ju ikka laps ei ole nii kukupai nagu arvate.

Õpetajana võin öelda, et kahjuks on meie koolides LIIGA palju kiuslikke ja rumalaid õpetajaid.

+11
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Koolil on hindamisjuhend ja koolil on sisekorraeeskiri ja kodukord. Väga peast õpetajal hindeid leiutada pole ilmselt võimalik. Kui tekkinud on inimlik viga, et hinded on õpilaste vahel vahetusse läinud, tuleks see korda ajada. Kui kool ei oska öelda, mille eest õpilane selle sai, kuidas siis vanem seda teadma peaks? Enda kooliajast meenub, et rahuldavaid said mingid suitsumehed, kes eriti koolis ei käinud ja õppimisega ei hiilanud. Ühesõnaga, probleemne kaader. Selline käitumishinde alandamine peab olema igatahes väga selgelt ära põhjendatud.

Minu tütrele pandi käitumishindeks kolm. Ehkki ta õppis neljadele-viitele ega teinud tundidest kunagi poppi (seda tõestab ka e-kool). Mitte ühtki märkust õpetajalt samuti polnud. Lihtsalt, ta ei meeldinud õpetajale ja kõik. Samas oli klassis paar päriselt probleemset last selle sõna klassikalises mõttes – just nimelt veipimine, popitamine, kehv õppeedukus, varastamine jne. Aga kuna nende vanemad oskasid õpetajale meeldida ja olid ka avalikkusele tuntud nimed, siis nende puhul pigistas õpetaja silma kinni.

+12
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Koolil on hindamisjuhend ja koolil on sisekorraeeskiri ja kodukord. Väga peast õpetajal hindeid leiutada pole ilmselt võimalik. Kui tekkinud on inimlik viga, et hinded on õpilaste vahel vahetusse läinud, tuleks see korda ajada. Kui kool ei oska öelda, mille eest õpilane selle sai, kuidas siis vanem seda teadma peaks? Enda kooliajast meenub, et rahuldavaid said mingid suitsumehed, kes eriti koolis ei käinud ja õppimisega ei hiilanud. Ühesõnaga, probleemne kaader. Selline käitumishinde alandamine peab olema igatahes väga selgelt ära põhjendatud.

Minu tütrele pandi käitumishindeks kolm. Ehkki ta õppis neljadele-viitele ega teinud tundidest kunagi poppi (seda tõestab ka e-kool). Mitte ühtki märkust õpetajalt samuti polnud. Lihtsalt, ta ei meeldinud õpetajale ja kõik. Samas oli klassis paar päriselt probleemset last selle sõna klassikalises mõttes – just nimelt veipimine, popitamine, kehv õppeedukus, varastamine jne. Aga kuna nende vanemad oskasid õpetajale meeldida ja olid ka avalikkusele tuntud nimed, siis nende puhul pigistas õpetaja silma kinni.

Ära aja jama

+5
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mine miinusta iseennast ka vahelduseks.

Aa, selle kommentaari taustal saan aru, miks hinnet alandati – nii ema kui tütar on ülbed. Katsuge teinekord vähem plõksida, on positiivseid inimesi, hetki ja ka hindeid teie elus rohkem.

P.S. PÄRISELT häirivad kedagi mingid netimiinused?

+10
-14
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mine miinusta iseennast ka vahelduseks.

Aa, selle kommentaari taustal saan aru, miks hinnet alandati – nii ema kui tütar on ülbed. Katsuge teinekord vähem plõksida, on positiivseid inimesi, hetki ja ka hindeid teie elus rohkem.

P.S. PÄRISELT häirivad kedagi mingid netimiinused?

Netimiinused ei häiri kedagi, see on viis pk oma arvamust avaldada ja see on ok. Aga kui keegi lampi miinustab ja raporteerib, siis tundub midagi küll nihkes olevat ????

+13
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui teil on ainult käitumishinne ja hoolsust / tööpanust /õpioskusi vms ei ole (enamikus koolides on), siis tegelikult võib see konsultatsioonis mittekäimine käitumisse maanduda küll. Normaaljuhul muidugi mitte sellepärast, et õpetaja hirmsasti solvub, kui konsultatsioonis ei käida, vaid see konsultatsioonis mittekäimine on tavaliselt koodnimi sellele, et õpilasel on puudumiste tõttu tekkinud võlgnevusi, järeltööd tegemata või pidevad vabandused, miks sel nädalal järele ei saa teha (mul on üks õpilane, kes on mulle viimase kahe kuu jooksul esitanud kaheksa erinevat põhjendust, miks ei ole võimalik konsultatsiooniajal (mis ei ole aasta algusest muutunud) järeltööd tegema tulla – meil paneb käitumishinde välja klassijuhataja, st mina ei pea teda hindama, aga kui peaksin, siis ega ma seda professionaalset väljavabandamisoskust nüüd viiega ei hindaks küll).

+3
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga mida arvata õpetajast, kelle ainus põhjendus poisile rahuldava hinde panemiseks on, et “aga ta on ju poiss!”.

Ma päriselt arvan, et õpetajatel ei ole ALATI õigus.

Teemaalgataja ju kirjutab, et lapsel ei ole probleeme järele tegemisega ja otse loomulikult ei pea laps seal siis käima.

+10
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui teil on ainult käitumishinne ja hoolsust / tööpanust /õpioskusi vms ei ole (enamikus koolides on), siis tegelikult võib see konsultatsioonis mittekäimine käitumisse maanduda küll. Normaaljuhul muidugi mitte sellepärast, et õpetaja hirmsasti solvub, kui konsultatsioonis ei käida, vaid see konsultatsioonis mittekäimine on tavaliselt koodnimi sellele, et õpilasel on puudumiste tõttu tekkinud võlgnevusi, järeltööd tegemata või pidevad vabandused, miks sel nädalal järele ei saa teha (mul on üks õpilane, kes on mulle viimase kahe kuu jooksul esitanud kaheksa erinevat põhjendust, miks ei ole võimalik konsultatsiooniajal (mis ei ole aasta algusest muutunud) järeltööd tegema tulla – meil paneb käitumishinde välja klassijuhataja, st mina ei pea teda hindama, aga kui peaksin, siis ega ma seda professionaalset väljavabandamisoskust nüüd viiega ei hindaks küll).

Su jutt ei ole üldse loogiline. Tegemarta tööd ja võlgnevused kajastuvad ju e-koolis ning mõjutavad ainete eest pandavaid hindeid. Ei saa ju olla olukorda, kus hinded on korras, aga käitumine mitte, sest pole konsultatsioonides käinud ja järeltöid teinud.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tänan vastamast. Laps on mul tagasihoidlik tüdruk ja tunnis korda ei riku, põhjuseta puudumisi ei ole, asju koju ei unusta, kodutööd tehtud jne. Ainuke mure, et pole käinud konsultatsioonides, kuna me pole pidanud seda otseselt vajalikuks. Tahaks nüüd erapooletut ja õiglast hinnangut, sest selline negatiivsevõitu hinne häirib nii mind kui last väga.

Rahuldava käitumishinde taga on kindlasti midagi muud, millest sa lihtsalt ei tea. Sinu poolt väljatoodud faktor mõjutaks heal juhul hoolsuse hinnet, aga mitte käitumishinnet:)

Ma ei räägi sinu lapsest, aga on neid tagasihoidlikke “tere, tänan, palun” veipijaid peldikust avastatud küll ja veel:)

Aga miks ei ole õpetaja sel juhul kuidagi suuteline lapsevanemat sellest teavitama??? Kas meili saatmine on tasuline või kukub helistamisel õpetajal suurest pingutusest keel põrandale, või mis see põhjus siis ometi on, et õpetaja koduga probleemide korral ühendust ei võta?

Tore on kolleegidega omavahel õpetajatetoas õpilasi taga klatsida, aga vastutus lapse eest on siiski vanematel, mitte koolil, ja vanemad on ka need, kes koolist saadud info põhjal teavad oma lapsele sobivat abi otsida, ega kool seda tee. Aga mismoodi saavad vanemad oma kohuseid vanemana täita, kui kooli tegevus on läbipaistmatu: lapsele märkuseid ei panda, tagasisidet ei ole – ainus signaal millestki on ootamatult tunnistusele tekkinud kolm või koguni kaks?

Põhikoolis tõesti enam sellist pidevat käehoidmist ja teavitamist pole nagu algkoolis. Meil teavitatakse, kui kolmas kord veibiga vahele jääb. See veip on lihtsalt tänapäeval nii common practise, et kui iga kord peaks teavitama, ma ei saakski muud teha, kui veipimisest teavitada. Ja enamuses vanemaid ei huvita see absoluutselt. Ostavad ise lapsele veipi.

+3
-15
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui keegi lampi miinustab ja raporteerib, siis tundub midagi küll nihkes olevat ????

Defineeri “lampi miinustab”? Kas keegi peaks põhjendama sulle oma otsust? Miks sa laikide ehk plusside kohta aru ei päri?
Reportimine: kui on korrapidamine kägude teha jäetud, siis tuleb arvestada, et seda (teatamist) ka kasutatakse. Jälle sind häirub mingi suva kasutaja suva rippmenüüst valitud kaebus? Jeerum, kui äpu ikka! Ära nüüd ütle, et need raportid su isiklikule või veel lahedam – töömeilile – tulevad? Muul juhul ei pane neid ju tähelegi (ma isegu ei saa vaadata, sest ei mäleta enam “läbumeili” paroole.

+3
-9
Please wait...
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Aga mida arvata õpetajast, kelle ainus põhjendus poisile rahuldava hinde panemiseks on, et “aga ta on ju poiss!”.

Ma päriselt arvan, et õpetajatel ei ole ALATI õigus.

Teemaalgataja ju kirjutab, et lapsel ei ole probleeme järele tegemisega ja otse loomulikult ei pea laps seal siis käima.

Oleks viisakas siiski kohal käia, kui ka ainet hästi oskab ja otsest konsultatiooni ei vaja.

+3
-14
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga mida arvata õpetajast, kelle ainus põhjendus poisile rahuldava hinde panemiseks on, et “aga ta on ju poiss!”.

Ma päriselt arvan, et õpetajatel ei ole ALATI õigus.

Teemaalgataja ju kirjutab, et lapsel ei ole probleeme järele tegemisega ja otse loomulikult ei pea laps seal siis käima.

Poisil ja poisil on vahe. Kõik poisid ei saa rahuldavaid.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga mida arvata õpetajast, kelle ainus põhjendus poisile rahuldava hinde panemiseks on, et “aga ta on ju poiss!”.

Ma päriselt arvan, et õpetajatel ei ole ALATI õigus.

Teemaalgataja ju kirjutab, et lapsel ei ole probleeme järele tegemisega ja otse loomulikult ei pea laps seal siis käima.

Poisil ja poisil on vahe. Kõik poisid ei saa rahuldavaid.

Kui õpetaja suhtumine on selline, siis, mis poiste vahest sa siin räägid?
Et kasvatamegi munadeta mehi?

Ma ei tolereeri mitte ühestki otsast, et poiss või laps käituda einoska, aga kui rahuldava või ka hea ainus põhjus on poisiks olemine, siis pole sellisel õpetajal koolis kohta.

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga mida arvata õpetajast, kelle ainus põhjendus poisile rahuldava hinde panemiseks on, et “aga ta on ju poiss!”.

Ma päriselt arvan, et õpetajatel ei ole ALATI õigus.

Teemaalgataja ju kirjutab, et lapsel ei ole probleeme järele tegemisega ja otse loomulikult ei pea laps seal siis käima.

Oleks viisakas siiski kohal käia, kui ka ainet hästi oskab ja otsest konsultatiooni ei vaja.

Miks küll peaks laps oma aega raiskama? Kohustuslik konsultatsioon on sel juhul ju sisuliselt lisatund. Ja need, kel tõesti abi vaja, ei saa seda kui terve klass kohal on.

Ma loodan, et teemaalgataja on juba kooli juhtkonnaga ühendust võtnud.

+13
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tänan vastamast. Laps on mul tagasihoidlik tüdruk ja tunnis korda ei riku, põhjuseta puudumisi ei ole, asju koju ei unusta, kodutööd tehtud jne. Ainuke mure, et pole käinud konsultatsioonides, kuna me pole pidanud seda otseselt vajalikuks. Tahaks nüüd erapooletut ja õiglast hinnangut, sest selline negatiivsevõitu hinne häirib nii mind kui last väga.

Rahuldava käitumishinde taga on kindlasti midagi muud, millest sa lihtsalt ei tea. Sinu poolt väljatoodud faktor mõjutaks heal juhul hoolsuse hinnet, aga mitte käitumishinnet:)

Ma ei räägi sinu lapsest, aga on neid tagasihoidlikke “tere, tänan, palun” veipijaid peldikust avastatud küll ja veel:)

Aga miks ei ole õpetaja sel juhul kuidagi suuteline lapsevanemat sellest teavitama??? Kas meili saatmine on tasuline või kukub helistamisel õpetajal suurest pingutusest keel põrandale, või mis see põhjus siis ometi on, et õpetaja koduga probleemide korral ühendust ei võta?

Tore on kolleegidega omavahel õpetajatetoas õpilasi taga klatsida, aga vastutus lapse eest on siiski vanematel, mitte koolil, ja vanemad on ka need, kes koolist saadud info põhjal teavad oma lapsele sobivat abi otsida, ega kool seda tee. Aga mismoodi saavad vanemad oma kohuseid vanemana täita, kui kooli tegevus on läbipaistmatu: lapsele märkuseid ei panda, tagasisidet ei ole – ainus signaal millestki on ootamatult tunnistusele tekkinud kolm või koguni kaks?

Põhikoolis tõesti enam sellist pidevat käehoidmist ja teavitamist pole nagu algkoolis. Meil teavitatakse, kui kolmas kord veibiga vahele jääb. See veip on lihtsalt tänapäeval nii common practise, et kui iga kord peaks teavitama, ma ei saakski muud teha, kui veipimisest teavitada. Ja enamuses vanemaid ei huvita see absoluutselt. Ostavad ise lapsele veipi.

Mis see veel tähendama pidi, kuidas sinu jutt konkreetse teemaga haakub? Jutt pole siin praegu ju mitte vanema ükskõiksusest, vaid täpselt vastupidisest.

Mind küll huvitab vägagi, mida mu laps koolis teeb! Samuti ei osta ma oma lapsele veipi vms, mida sa luuletad. Ei ootagi mingit käehoidmist, küll aga ootaks lapse rahuldavale käitumishindele põhjendust, tagasisidet e-kooli. Päris nii ikka ka ei saa, et algkoolis õpetaja natuke suhtleb koduga, aga põhikoolis enam ei  suhtle üldse ega anna ka mingit tagasisidet. Loobib ainult halbu hindeid ja eeldab, et vanemad on hiromandid, kes kuidagi õhust ja kohvipaksult välja nõiuvad, mis koolile muret valmistab.

+12
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga mida arvata õpetajast, kelle ainus põhjendus poisile rahuldava hinde panemiseks on, et “aga ta on ju poiss!”.

Ma päriselt arvan, et õpetajatel ei ole ALATI õigus.

Teemaalgataja ju kirjutab, et lapsel ei ole probleeme järele tegemisega ja otse loomulikult ei pea laps seal siis käima.

Oleks viisakas siiski kohal käia, kui ka ainet hästi oskab ja otsest konsultatiooni ei vaja.

Öeldi ju et tegemist on konsultatsioonidega neile, kes puuduvad või hinded korrast, mitte eksami konsultatsioonidega. Mida seal siis käia?

+11
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Öeldi ju et tegemist on konsultatsioonidega neile, kes puuduvad või hinded korrast, mitte eksami konsultatsioonidega. Mida seal siis käia?

Teemaalgataja laps oli ju puudunud, kuigi sai edukalt tööd järele tehtud. Kui sa kirjutad, et kes puuduvad või hinne korrast ära, siis selle järgi peaks puudunud laps ikkagi konsultatsioonides käima. Samas teemaalgataja väidab, et lapsel pole põhjuseta puudumisi, kui antud konsultatsioon oleks õpetaja meelest kohustuslik, siis oleks ta pidanud selle eest põhjuseta puudumise saama.

Tõenäoliselt on seal ikkagi midagi veel (kas siis lapse poolt või õpetaja poolt), aga seda võiks kool põhjendada. Miks see käitumishinne üldse nii oluline on, põhimõtte pärast või on järgmisel aastal gümnaasiumisse minek? Siis ilmselt jah ei sooviks rahuldavat ilma põhjuseta tunnistusele saada.

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Öeldi ju et tegemist on konsultatsioonidega neile, kes puuduvad või hinded korrast, mitte eksami konsultatsioonidega. Mida seal siis käia?

Teemaalgataja laps oli ju puudunud, kuigi sai edukalt tööd järele tehtud. Kui sa kirjutad, et kes puuduvad või hinne korrast ära, siis selle järgi peaks puudunud laps ikkagi konsultatsioonides käima. Samas teemaalgataja väidab, et lapsel pole põhjuseta puudumisi, kui antud konsultatsioon oleks õpetaja meelest kohustuslik, siis oleks ta pidanud selle eest põhjuseta puudumise saama.

Tõenäoliselt on seal ikkagi midagi veel (kas siis lapse poolt või õpetaja poolt), aga seda võiks kool põhjendada. Miks see käitumishinne üldse nii oluline on, põhimõtte pärast või on järgmisel aastal gümnaasiumisse minek? Siis ilmselt jah ei sooviks rahuldavat ilma põhjuseta tunnistusele saada.

Sa siis aktsepteeridki seda, et õpetajast on täiesti normaalne ja õige laduda laste tunnistusele rahuldavaid ilma mingi põhjuseta??? Ja kodupoolne reageerimine sellele on õigustatud ainult siis, kui lapsel vaja gümnaasiumi minna, muul ajal jätku põhjuseta rahuldavad lihtsalt tähelepanuta? Nalja teed?

Teiseks, on õpetajate tavapärane ettekääne selgituse küsijatele: pisendada enda pandud hinde tähtsust, et miks see hinne teile üldsegi niiväga oluline on, mis te selle rahuldava pärast küll niiväga jaurate jne. Samas tekib küsimus, miks siis õpetaja rahuldava pani, kui see on ilma põhjuseta ja teiseks pole olulinegi? Oleks ju võinud lihtsalt “hea” ära visata. Kui pani  rahuldava, ju siis ikka oli tal tarvis õpilasele ja ta vanematele “midagi” näidata, millelegi tähelepanu juhtida. Aga nüüd on kodu teadmatuses, ei saa aru, mille eest lapsele rahuldav pandud on.

Sellisel kujul ei täida too rahuldav oma eesmärki. Kodu ei tea ju, mille eest pandi, ega saa ka lapse käitumist korrigeerida. Noh, konsultatsioonilt puudumise tõttu väidetavalt pandi. Kuid esiteks ei kuulu konsultatsioon kohustusliku tunniplaani sisse. Ja teiseks, palju neid konsultatsioone oli, millest õpilane puudus? Paar puudutud tundi ei anna kohe päris kindlasti käitumishindeks kolme panna, selleks on vaja puududa siiski rohkem.

+5
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul oli rahuldavaid käitumishinded küll, muidu olin peaaegu viieline. Ei ole asi, mille pärast muretseda. Sõbrannal oli lausa mitterahuldav, aga ülikooli lõpetas cum laude.

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Konsultatsioonid on kohustuslikud. Olgu õppeedukus milline tahes.

Konsultatsiionides mitte käimine=tunnist puudumine (põhjuseta).

Sel juhul on igati õigustatud madalam käitumishinne.

+2
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Konsultatsioonid on kohustuslikud. Olgu õppeedukus milline tahes.

Konsultatsiionides mitte käimine=tunnist puudumine (põhjuseta).

Sel juhul on igati õigustatud madalam käitumishinne.

Kui konsultatsioon = tund, siis peaks see nii ka tunniplaanis kirjas olema. Konsultatsioonid on siiski mõeldud neile, kes abi vajavad või peavad järele vastama.

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga mida arvata õpetajast, kelle ainus põhjendus poisile rahuldava hinde panemiseks on, et “aga ta on ju poiss!”.

Ma päriselt arvan, et õpetajatel ei ole ALATI õigus.

Teemaalgataja ju kirjutab, et lapsel ei ole probleeme järele tegemisega ja otse loomulikult ei pea laps seal siis käima.

No kui antud aineõpetaja nõudmine on, et peab käima, siis peab ka udupeen viieline käima,milleks ülbust panna, et meil pole vaja. Minu viielised lapsed on alati konsultatsioonides käinud, mitte ülbitsenud, et oh meil pole vaja.

+8
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tänan vastamast. Laps on mul tagasihoidlik tüdruk ja tunnis korda ei riku, põhjuseta puudumisi ei ole, asju koju ei unusta, kodutööd tehtud jne. Ainuke mure, et pole käinud konsultatsioonides, kuna me pole pidanud seda otseselt vajalikuks. Tahaks nüüd erapooletut ja õiglast hinnangut, sest selline negatiivsevõitu hinne häirib nii mind kui last väga.

Rahuldava käitumishinde taga on kindlasti midagi muud, millest sa lihtsalt ei tea. Sinu poolt väljatoodud faktor mõjutaks heal juhul hoolsuse hinnet, aga mitte käitumishinnet:)

Ma ei räägi sinu lapsest, aga on neid tagasihoidlikke “tere, tänan, palun” veipijaid peldikust avastatud küll ja veel:)

Aga miks ei ole õpetaja sel juhul kuidagi suuteline lapsevanemat sellest teavitama??? Kas meili saatmine on tasuline või kukub helistamisel õpetajal suurest pingutusest keel põrandale, või mis see põhjus siis ometi on, et õpetaja koduga probleemide korral ühendust ei võta?

Tore on kolleegidega omavahel õpetajatetoas õpilasi taga klatsida, aga vastutus lapse eest on siiski vanematel, mitte koolil, ja vanemad on ka need, kes koolist saadud info põhjal teavad oma lapsele sobivat abi otsida, ega kool seda tee. Aga mismoodi saavad vanemad oma kohuseid vanemana täita, kui kooli tegevus on läbipaistmatu: lapsele märkuseid ei panda, tagasisidet ei ole – ainus signaal millestki on ootamatult tunnistusele tekkinud kolm või koguni kaks?

Põhikoolis tõesti enam sellist pidevat käehoidmist ja teavitamist pole nagu algkoolis. Meil teavitatakse, kui kolmas kord veibiga vahele jääb. See veip on lihtsalt tänapäeval nii common practise, et kui iga kord peaks teavitama, ma ei saakski muud teha, kui veipimisest teavitada. Ja enamuses vanemaid ei huvita see absoluutselt. Ostavad ise lapsele veipi.

Mis see veel tähendama pidi, kuidas sinu jutt konkreetse teemaga haakub? Jutt pole siin praegu ju mitte vanema ükskõiksusest, vaid täpselt vastupidisest.

Mind küll huvitab vägagi, mida mu laps koolis teeb! Samuti ei osta ma oma lapsele veipi vms, mida sa luuletad. Ei ootagi mingit käehoidmist, küll aga ootaks lapse rahuldavale käitumishindele põhjendust, tagasisidet e-kooli. Päris nii ikka ka ei saa, et algkoolis õpetaja natuke suhtleb koduga, aga põhikoolis enam ei suhtle üldse ega anna ka mingit tagasisidet. Loobib ainult halbu hindeid ja eeldab, et vanemad on hiromandid, kes kuidagi õhust ja kohvipaksult välja nõiuvad, mis koolile muret valmistab.

Just seda ma.sulle vastasin, kahju, et aru ei saa. Veelkord, põhikooli ajaks on lasteaed lõppenud ja iga pisiasja ei tagasisidestata. Laps vastutab ise oma asjade eest, mitte vanemad ei kiibitse iga märkuse kallal:) Ma saan aru, sul esimene kullaterake? Oota siis, mis veel gùmnaasiumis saama hakkab:) või tahad seal ka veel lapse eest kohal käia ja aru nõuda?

+5
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Just seda ma.sulle vastasin, kahju, et aru ei saa. Veelkord, põhikooli ajaks on lasteaed lõppenud ja iga pisiasja ei tagasisidestata. Laps vastutab ise oma asjade eest, mitte vanemad ei kiibitse iga märkuse kallal:) Ma saan aru, sul esimene kullaterake? Oota siis, mis veel gùmnaasiumis saama hakkab:) või tahad seal ka veel lapse eest kohal käia ja aru nõuda?

[/quote]

Väga ebaviisakas suhtumine sul kirjutajasse, hea vastaja.

Loomulikult soovib normaalne vanem tagasisidet oma lapse käitumise kohta kogu õppeaasta jooksul, mitte ainult tunnistuse saamise hetkel.

Kui probleemi pole, millest kodu teavitada, siis peaks käitumishinne olema hea või väga hea. Kui on probleem, siis peaks kodu teavitama.

Koguaeg räägitakse kooli ja kodu koostööst ning sageli heidetakse ette, et vanemad ei huvitu või et vanemad õigustavad laste ebakohast käitumist jne.

Koostöö on teatavasti mitmepoolne asi ning eeldab nii kooli kui kodu huvi, olgu laps vanuses 7 või 17.

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Rahuldav on ikka väga kehv käitumishinne. Pole oma kooliajal kordagi seda saanud, eeldan, et midagi peab väga valesti olema, kui lapsele niisugune hinne pannakse. Kodus tagasihoidlik laps ei pruugi koolis sama tagasihoidlik olla. Uuriksin klassijuhatajalt.

Olen kõike juba uurinud. Ka aineõpetaja ja klasijuh on öelnud, et tegemist on tagasihoidliku ja tubli õpilasega. Ma poleks ju teemat teinud, kui ma probleemi ei näeks. Tahtsin ka teiste inimeste arvamusi js kogemusi kuulda. Mul pole endal ka elusees Käitumishinnet olnud alla eeskujuliku ja mind olukord väga häirib. Ja jah, arutan asja ka juhtkonnaga. Kuigi see tundub nii väike probleem, millega siin kiirel ajal koolis jaurama hakata..

Ega juhtkond neid hindeid ei pane ju. Neid paneb klassijuhataja.

Oleneb koolist. Autoritaarse juhtkonna korral võib juhtkond survestada õpetajaid neile sobimatuid hindeid ka panema. On õpetajana seesugune kogemus olemas, nii uskumatu kui see ei tundu. Juhtkonna seesugusele korraldusele ei allunud, lahkusin koolist aga lõpuklassis olnud laps sai hinde mida ta väärt oli.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga mida arvata õpetajast, kelle ainus põhjendus poisile rahuldava hinde panemiseks on, et “aga ta on ju poiss!”.

Ma päriselt arvan, et õpetajatel ei ole ALATI õigus.

Teemaalgataja ju kirjutab, et lapsel ei ole probleeme järele tegemisega ja otse loomulikult ei pea laps seal siis käima.

Oleks viisakas siiski kohal käia, kui ka ainet hästi oskab ja otsest konsultatiooni ei vaja.

Viisakas? Sa ise raiskad ka “viisakusest” tühja-tähja peale aega? Sul oleks viisakas sokid ära triikida :p

0
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 166 )


Esileht Koolilaps Käitumishinne