See pole väike probleem. Asi on põhimõttes.
Õpetaja peab oskama selgitada, miks käitumine rahuldav on. Meil oli pojaga 5.klassis sama teema. Matemaatikaõpetaja pani talle trimestri käitumishinde rahuldava. Mitte ühtegi märkust, märkamist ega ka muud kommentaari ei olnud. Muidugi kirjutasin õpetajale (olen teises koolis õpetaja), kes oli tööl esimest aastat ja noor.
Ta kopis mulle RT vastava koha ette ja teatas, et nii ongi. Vahetasime veel paar kirja, ja tookord see sinna jäi.
Kui ühel trimestril tuli jälle käitumine rahuldav, palusin kokkussamist. Teiste õpetajate käitumishinded olid pigem eeskujulikud või head, rahuldavaid ei olnud.
No tegelt selgus, et minu poeg ei käitunud nagu tüdruk, sest ta oli oma klassis ainus poiss. Klassi liidrid-tibid, aga kiusasid teda hoopiski ja muidugi nägi õpetaja vaid seda nn vastu tegemise asja. Mul oli täpne ülevaade, sest kaksikõde oli samas klassis.
Ehk pika jutu lühike mõte on selles, et ära lase oma lapsele liiga teha. Kui õppetöö on korras, ei pea laps käima konsultatsioonis. Su last ei kaitse mitte keegi teine, nõua aru. Hoolekogu on ka alati olemas, kui lihtsalt rääkimisest ei piisa!