Kuidas teie lastel läks? Kas kellelgi on saata õiged vastused?
Teema: Känguru 3-4kl 2018
Miks sa ise ei lahenda?
Miks sa ise ei lahenda?
See on foorum, kus võib küsimusi esitada koolilapsega seotud teemadel. Küll aga võiks selline nähvamine ja halvasti ütlemine mingil määral siiski foorumites piiratud olla.
See on foorum, kus võib küsimusi esitada koolilapsega seotud teemadel. Küll aga võiks selline nähvamine ja halvasti ütlemine mingil määral siiski foorumites piiratud olla.
Palun selgita mulle, kuidas mu küsimus nähvamine ja halvasti ütlemine on? Selle asemel, et teema teha ja vastuseid oodata (mis ei pruugi õiged ollagi), oleksid juba ülesanded ära lahendanud. Need nuputamisülesanded ei tohiks täiskasvanule küll üle jõu käia. Perekooli vastused pärinevad justnimelt neilt vanematelt, kes on ise viitsinud need ülesanded ära lahendada.
Ja kui sa tõesti ise ei viitsi, ei taha, ei saa lahendada, siis õiged lahendused pannakse mingil hetkel teaduskooli lehele üles, pead lihtsalt ootama ja seda lehte vaatamas käima.
Ei tea, kas õiged, aga meie laps tuli sellistega:
1. B, 2. D, 3. C, 4. E, 5. D, 6. D, 7. D, 8. A, 9. D, 10. C, 11. A, 12. E, 13. E, 14. A, 15. C, 16. D, 17. D, 18. C, 19. A, 20. B, 21. B, 22. D, 23. C, 24. C.
Minu laps tuli aga sellistega:
1.B
2.D
3.C
4.E
5.D
6.D
7.D
8.A
9.C
10.C
11.A
12.E
13.E
14.C
15.C
16.B (õige on kindlalt D, liitmistehte viga)
17.D
18.C
19.A
20.A (õige on ilmselt B)
21.B
22.D
23.C
24.C
meil on 9. ja 14. valed tõesti. Nii et 115 punkti peaks tulema.
Minu laps sai nr.2 ülesandes vale vastuse, puhtalt lohakusest, ülejäänud arvab et läksid õigesti.Aga ta väidab et nr 23. ikka E õige vastus. Matemaatika õpetaja oli ka üle vaadanud pärast ja öelnud pärast et õige vastus E .
Minu laps sai nr.2 ülesandes vale vastuse, puhtalt lohakusest, ülejäänud arvab et läksid õigesti.Aga ta väidab et nr 23. ikka E õige vastus. Matemaatika õpetaja oli ka üle vaadanud pärast ja öelnud pärast et õige vastus E .
väheusutav.
23. ülesandes on õige kindlasti C, tõesti sobib küsimärgiga ruutu misiganes neist arvudest.
Kas teile ka tundus, et selle aasta ekolier vanuseklassi ülesanded olid kahtlaselt lihtsad? Mu lapsel on kõik õiged, varem pole ta üle 90 punkti saanud. Ta on seekord muidugi 4. klassis ka juba, aga ma ise ka pusisin eelmisel aastal nende ülesannete kallal tunduvalt pikemalt. Ülesannet nr 22 on veidi keerulisem ja selle peale oligi lapsel ligi pool tundi kulunud, aga ülejäänu, kaasaarvatud viimane, mis on alati pähkel olnud, oli väga lihtne minu arvates.
Kus te leiate ülesanded? Känguru enda lehel ma ülesandeid ei leia… Mu laps osales ka, tahaks näha neid ülesandeid.
enamik lapsi said koolist kaasa.
seeee känguru…ärge põdege. te teate niigi, kas teie laps on teistes matas andekam vüi tavapärane. see muidrks on juba ladteIas selge
Mulle tundub ka, et olid väga lihtsad ülesanded. Ka laps, kes käib 3. klassis (tavaliselt saanud u 50 punkti) lahendas peaaegu kõik õigesti.
23 on ikka E. Puutuda ei tohi ju, seega läheb arvesse ka puutumine nurga kaudu.
KAhjuks enda laps tegi ka valesti.
Kas siis ei peaks olema täpsustatud – ei tohi puutuda, ka mitte nurkapidi/diagonaalsuunal?
Kas siis ei peaks olema täpsustatud – ei tohi puutuda, ka mitte nurkapidi/diagonaalsuunal?
Ei peaks. Puutumine on igal juhul puutumine.
Mul laps ütles ka, et nagu oleks pre-ekolieride ülesanded ette antud 😉 Ei pakkunud pinget, ühesõnaga, ja ta ei viitsinud neid hoolega teha.
23. on tõesti segane sõnastus. Võiks ju öelda, et ruudud on naaberruudud, kui neil on ühine tipp või külg – seda sõnavara on lapsed õppinud, aga puutumine on nende jaoks ebamäärane. Mu laps mõtles mõlemad variandid välja, aga otsustas C kasuks, kuna ülejäänud ülesanded viitasid kõik sellele, et lihtsam on õigem 😀
seeee känguru…ärge põdege. te teate niigi, kas teie laps on teistes matas andekam vüi tavapärane. see muidrks on juba ladteIas selge
Just nimelt! Kängurus on edukad ülihea keskendumisvõimega lapsed, kes suudavad tõesti iga sõna mõttega lugeda ja piltidel väikseimaidki täpikesi märgata. On täitsa palju matemaatikas väga andekaid ja kastist välja lahendusi pakkuvaid lapsi, kellele selline võistluse tüüp üleüldse ei sobigi, aga see ei muuda neid ju vähem andekaks. Ja samuti ei tähenda head punktid Kängurus (algklassides), et igal juhul tegemist tulevase olümpiaadivõitjaga. Igale oma ja ei maksa üle tähtsustada!
Ei peaks. Puutumine on igal juhul puutumine.
Ei ole!
Kui lapse jaoks on ruut hoopis see valge osa, mitte must raam, siis ei puutu seal ükski ruut 😛
Tüüpülesannetega treenitud täiskasvanu sellise asja peale muidugi ei tule, aga tõeliselt lahtise peaga lapsed kaotavad punkte 🙁 Sellepärast asjalikematel võistlustel seletusi küsitaksegi.
Viimsel on aja mõttes lihtsam läbi katsetada:
4 tk
1. 3 pead võitlusväljal 2 alles
2. 2 pead võitlusväljal
ei klapi
6 tk
1. 3 pead võitlusväljal, 4 alles
2. 3 pead võitlusväljal, 2 alles
3. 2 pead võitlusväljal
——
Kokku 8
9 tk
1. 3 pead võitlusväljal, 7 alles
2. 3 pead võitlusväljal, 5 alles
3. 3 pead võitlusväljal, 3 alles
4. 3 pead võitlusväljal
—–
Kokku 12
kui seda kirjutama ei pea, võtab aega alla minuti.
Ruutude ülesanne nõuab paremat peast arvutamist, minu eas, aga siiski
väikeste ruutude pindala on 3, sellest saame et järgmine ruut on 3×3=9, sellest järgmine on 4×4=16, sellest järgmine 7×7=49 ja suurem ruut on küljepikkusega 4+7 ehk siis 11×11=121
3+9+16+49+121=?
See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.