Esileht Koolilaps Kas gümnaasiumisse või kutsekasse?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 67 )

Teema: Kas gümnaasiumisse või kutsekasse?

Postitas:
Kägu

Kuidas teie olete aru saanud, kas lapsel tasub üldse gümnaasiumisse minna või pole tal sinna asja. Meil poiss õpib küll hetkel 8. klassis. Praeguseks on tal juba 7 võlgnevust. Puudub igasugune kohusetunne. Mul on juba piinlik, et pean 15-aastasele poisile pidevalt meelde tuletama, et hakkaks raamatut lugema. Vastamata on veel eelmine raamat. Ta on ka palju puudunud, sest mingid seletamatud haigused. Keset koolipäeva hakkab paha ja tuleb koju tagasi. Ja siis veel pidevalt probleem õpetajatega, kes justkui poolekohaga käivad koolis ja kui vaja midagi järele vastata, siis õpetajat pole jälle.
Klassijuhataja ütles, et poistel läheb pea lahti alles hiljem ja et meie poiss võiks kindlasti gümnaasiumisse minna. Ma olen ka siiani nii arvanud, aga selline tunne on, et õppimine on hetkel kõige ebapopulaarsem asi üldse. Pidevalt rahustatakse mind, et ma ei muretseks, kõik teised on veel hullemad. No see ei ole mingi vabandus. Mul on lihtsalt kahju, et laps on sattunud kehva klassi. Kaks teist paralleeli on justkui targemate laste päralt. Seal neid nelja-viielisi oluliselt rohkem.
Kas tuleb pubekatel mõistus pähe 9. klassis või jätkub kõik vanaviisi. Ei saa öelda, et poiss rumal oleks. Matemaatika, inglise keel, füüsika sobivad talle. Probleeme rohkem eesti keele, vene keele ja ajalooga. Aga hinded on kehvad, sest lihtsalt ei viitsita õppida. Ja eks tempo on kiire ja kontrolltöid jagub igasse päeva. Ütlesin, et kui aastakokkuvõttes on üks kolm (vene keel), siis on ta äärmiselt tubli ja saab endale ehk uue ihaldatud nutika. Aga mul tunne, et ei pea selle ostmisega pead vaevama, sest ka see viimane veerand tuleb kolmede puru.
Laps ise ei tea suurt midagi, mida tulevikus teha. Mõtleb IT peale nagu nad enamuses. Aga ma ei näe kuskilt, et tal üldse IT suhtes mingi huvi oleks. Lööb lihtsalt aega surnuks arvuti ees.
Kohalikku gümnaasiumisse saaks ta sisse, sest seal mingeid katseid pole. Küsimus on, kas ta seal ka püsib.

+11
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina lõpetasin põhikooli kolmepuruga, mitu õpetajat ütles, et mul pole üldse gümnaasiumisse asja. Keskkoolis oli ka ikka igal veerandi 1-2 kahte tunnistusel, lõputunnistusel oli 7 kolme, halastusest panid matemaatika- ja keemiaõpetajad mulle üldse need kolmedki. Pärast lõpetamist ei teadnud veel tükk aega, mida teha tahan. Läksin tööle. Ülikooli astusin mitu korda, ikka jäi pooleli. Alles 33-aastaselt n-ö leidsin ennast. Tänaseks on mul TÜ-st nii baka kui magister ja töötan keskastmejuhina.

Ära kaota lootust, toeta oma last, ka tema otsingutes.

+17
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Laps lapseks, aga keskkond (klassis) tundub väga jama.

Mulle ausalt öelda tundub kutsekas alasooritaja puhul kehvem valik kui gümnaasium, v.a kui leidub südamelähedane eriala.

+15
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Poiste puhul ma ikka katsuks ta kasvõi mingisse  gümnaasiumi saada. Sest jah, poisid küpsevad kauem enamasti.

Ma olen ise käinud 18 aastaste poistega kutsekas ja ega ka nemadj ust väga pühendunud koolile ei olnud.

Mina näiteks oma pojal aitan kirjanduses viilida. Elisa raamatu äpp on üks abivahend aga enamasti, seal põhikooli kirjandust sees ei ole.  Teiseks on mul Annaabi keskonnas konto ja sealt annan talle raamatute kokkuvõtteid lugeda.

Mina ise olin lapsena suur lugeja aga näiteks Kärbeste jumalat ma lugenud ei ole.

+5
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Enamasti hakkab koolilastel paha kas enne vene- või inglise keele tundi või kui on mingi kontrolltöö tulemas.

8 klassi poiste puhul on jamaka see, et nad ei lähe normaalsel ajal magama, sest on vaja ju netis olla, mängida, discordis suhelda.

Samas olgu poiss pigem netis kui linnapeal joomas. Veel hullem kui narxi teeb.

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul on viielised tüdrukud kodus aga kohustusliku kirjandusega pean ikkagi meelde tuletama ja järgi käima ning kontrollima.

Kui ta kutsekasse läheb, mida ta siis õppima sooviks hakata? Kas see oleks teada?

+6
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu pojal matemaatika ja keemia väga nõrgad, muud ained neljad viied. Lõpetab 9.klassi ja keegi ei lohuta, et küll sa hakkama saad tule ikka gümnaasiumi. Matemaatika õpetaja lausa naudib, kui kontrolltööd peab minema järele vastama -kõigepealt viivitab vastama lubamisega ja siis hinde panemisega. Õpetaja on ka tunnis töid jagades maininud kui loll ikka mõni võib olla. Tema koolis on sisseastumiskatsed ja kuna matemaatika on 2 siis oma kooli tal lootust sisse saada pole. Poiss valis kutseka ja läheb ametit õppima.

 

+3
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Huvitav mõte, et kui õpilane ei viitsi koolis käia, siis edasiõppimiseks oleks hea valik kutsekool. Päriselt? Kui keskas saab veel kuidagi puududes mingid asjad järele teha (kõik on ju teoreetiline), siis kuidas peaks puudutud praktika järele tehtud saama? Kodus lauanurgal nikerdades? Kutsekoolis on puudumine kõige hullem asi üldse. Kes käib nui neljaks kohal, saab asjad korda ka siis, kui pole just kõige kirkam kriit. Puudujad aga lendavad sealt suht kiiresti.

+14
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja siis veel pidevalt probleem õpetajatega, kes justkui poolekohaga käivad koolis ja kui vaja midagi järele vastata, siis õpetajat pole jälle.

Võtan sõna, kuna olen ka “poolekohaga” õpetaja. Kui mul on nädalas kahel päeval tunnid, siis muul ajal mind tõesti ei ole koolimajas ja ma ei hakka ka tundide kaupa ootama, millal õpilasel tunnid läbi saavad, et ta saaks tööd järele vastama tulla. Mulle ei maksta selle eest ja mul on muul ajal palju teisi kohustusi, ma ei saa endale lubada niisama koolimajas passimist.

Aga kui õpilane võtab ühendust ja räägib oma mure ära, siis alati oleme lahenduse leidnud, et õpilane saaks oma tegemata või ebaõnnestunud tööd sooritatud. Mina kasutan kolme peamist viisi: õpilane teeb hariliku töö kellegi teise õpetaja või kooli töötaja järelevalve all; õpilane teeb avatud materjalidega töö (tavaliselt natuke raskem) kodus; õpilane teeb töö trimestri eelviimasel või viimasel tunnil. Tean, et ka teised õpetajad rakendavad samu meetodeid, et õpilane siiski saaks oma tööd tehtud. Usu mind, õpetajad tegelikult ei taha, et õpilasel jääksid tööd vastamata. Võtke õpetajatega ühendust, pakkuge välja mõni lahendus ja küllap saab õpilane tööd tehtud.

Aga hinded on kehvad, sest lihtsalt ei viitsita õppida.

Olen näinud andekaid õpilasi, kes lihtsalt oma anded raisku lasevad. Lapsevanemana on sinul võimalus last pidevalt tagant utsitada. Selgita, et vähemalt tunnis peaks ta hoolega kaasa tegema. Kas ta oskab õppida? Kui ei, tuleks selles osas juhendada. Hindelisteks töödeks võiks vähemalt kõige põhilisemad asjad kodus üle korrata.

Mõtleb IT peale nagu nad enamuses. Aga ma ei näe kuskilt, et tal üldse IT suhtes mingi huvi oleks.

Tunnen päris mitmeid 8. klassi poisse, keda IT huvitab ja kes kaaluvad karjääri selles vallas. Neil on kõigil juba vähemalt ühe programmeerimiskeelega kogemusi, neile pole võõrad mõisted bash ja shell… Tutvusringkonnas on ka päris hea hulk IT-inimesi. Nad kõik õppisid juba põhikoolis programmeerima. Eks mängiti ka muidugi, kuid niisama arvutis passides ei arene need vajalikud oskused. Räägi oma pojale sellest. Kui IT huvitab, las hakkab sellega tegelema. Niisama arvutis või nutiseadmes ei peaks põhikoolilaps tundide kaupa vedelema. Vanemana saad seda suunata.

Poiste arengufaasid põhikoolis on üldjoontes sellised, et 5-6. klassis muutuvad poisid rahututeks, mõni hakkab tundi segama, teine püüab telefoni näppida, kolmas sahmib niisama. 7. klassis on mõne rahutus haripunktis, teist tabab totaalne laiskus või huvitus õppimise vastu. Mõni põhimõtteliselt ei tee koduseid ülesandeid ja tunnis ei suuda isegi tunni lõpuks asju välja võtta. 8. klassis hakkab rahutus vähenema. Suured tunnisegajad tavaliselt väsivad esinemisest ja kas ei käi eriti koolis või siis vedelevad tundides. Need, kes seitsmendas õppimise vastu huvi ei tundnud, ei tunne ka 8. klassis, kuid tunnis õpetaja utsitamisel teevad juba paremini kaasa. 9. klassiks on enamus maha rahunenud ja kuigi mõnedel on teadmistes suured lüngad ja mõned endiselt ei huvitu õppimisest, sujub tunnis õppimine ometi palju paremini. Õpetaja ei pea enam nii palju vaeva nägema, et õpilasi õppima saada ja nii mõnedki taasavastavad huvi õppimise vastu. Kes ise kuhugi edasi õppima tahavad minna (enamus tahavad, vähemalt kuhugigi), nende jaoks on sisseastumiskatsed, eksamid ja kooli lõpetamine piisavaks motivaatoriks, et tekiks huvi vähemalt hinnete vastu.

Kutsekool ei ole samas üldse halb valik. Ka kutsekoolides pakutakse IT-erialasid ja lihtsamate IT tööde tegijaid on päris palju tarvis. On võimalik ka edasi õppida. Aga ainult kutseka IT-oskused tööturul head palka ei taga ning töökohtade valik pole väga suur. Kui lapsel pole 9. klassi sügiselgi veel mingit huvi õppimise vastu ega plaani tuleviku osas, siis soovitaksin siiski pigem gümnaasiumi proovida, kui võimed lubavad. Gümnaasiumist kutsekooli saab alati minna ja võibolla saab üle kanda mingeid õppetulemusi, nii et kutsekoolis ei pea päris algusest kõike õppima hakkama.

Teemaalgataja, kui soovid, et su lapse võimed maksimaalselt realiseeruda saaksid, siis jälgi, et ta ikkagi koolis käiks ja seal õpiks. Püüa ka kodus jälgida, et vähemalt kõige olulisem saaks õpitud või tehtud. Kui hinded on kolmed, las nad siis olla, kui paremini ei suutnud, aga peaks siiski jälgima, et ei tekiks (kuhjuks) mitterahuldavaid. Õpetajaid on igasuguseid, aga enamus õpetajaid siiski on huvitatud, et õpilane saaks vähemalt rahuldava hinde kätte. Ka need, kes on vaid väikese koormusega tööl ja viibivadki koolis harva. Püüa suunata tema arvutikasutamist. Võibolla leiate mõne kursuse, kus ta saaks arvutis midagi arendavat teha. Teismelisele tulebki pidevalt asju meelde tuletada ja raamatu lugemine ongi mõnele raske. Ära tunne piinlikkust, et pead talle meelde tuletama või igapäevaselt suunama. Teismeline võib olla küll kohati nagu täiskasvanu, aga tegelikult on ta veel osaliselt siiski täiesti laps ja kohusetunne võib olla väiksemgi kui algklassilapsel. See on normaalne ja möödub. Kuid see ei tähenda, et ses osas suunama ei peaks, vastupidi.

Jõudu!

+19
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tema koolis on sisseastumiskatsed ja kuna matemaatika on 2 siis oma kooli tal lootust sisse saada pole. Poiss valis kutseka ja läheb ametit õppima.

Küsiksin, kuna meil ka selline jama, et milline kutsekool Tallinnas (pean silmas ikka seda, kus saab keskerihariduse) võtab vastu, kui on aastahinne “2”?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu pojal matemaatika ja keemia väga nõrgad, muud ained neljad viied. Lõpetab 9.klassi ja keegi ei lohuta, et küll sa hakkama saad tule ikka gümnaasiumi. Matemaatika õpetaja lausa naudib, kui kontrolltööd peab minema järele vastama -kõigepealt viivitab vastama lubamisega ja siis hinde panemisega. Õpetaja on ka tunnis töid jagades maininud kui loll ikka mõni võib olla. Tema koolis on sisseastumiskatsed ja kuna matemaatika on 2 siis oma kooli tal lootust sisse saada pole. Poiss valis kutseka ja läheb ametit õppima.

Ära raiska aega teiste süüdistamisega ja halvustamisega, kõik oleme me inimesed.

Aita ise oma poega. Kasuta eraõpetajat ja ta teeb aine selgeks, kasuta interneti ka seal on palju mata ülesandeid teemade kaupa. kui poiss ikka päris põmm põmm on siis jah ei tea kas jõuab enam midagi päästa.

Kui teismelistel kuttidel lasta olla siis tulemust ise näed. Torgin oma teismelist pidevalt tagant, vaja seda teha ja vaja toda teha, eraõpetajat tohib kasutada kui tunneb, et ei mõista ega saanud tunnis aru. Investeering tema tulevikku.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

katsu hankida see raamat https://www.raamatukoi.ee/matemaatika-pohikooli-opilasele . meil oli raamatukogus, aga ostsin lõpuks ostast isikliku. poiss käis TTÜ matas ka, aga tolku polnud sellest midagi. nüüd on siis nii, et kõigepealt teen endale teema selgeks ja siis katsun elu õiele ka midagi pähe taguda, youtubest on ms seejuures palju kasu.
minu laiskvorst käib kutsekas, mata käib üle kivide ja kändude, aga senimaani on see “õpin ise ja õpetan edasi” meetod toiminud.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lahendus on lihtne – arvutit niikaua ei saa kui koolitööd tehtud ja vastatud. Kui ikka ei saa, siis nutitelefoniga sama ja saab kõik tehtud nagu võluväel. Ei hakka psühholoogide juttu pikalt ümber kirjutama, aga tehnikasõltuvus on parimategi elu rikkunud. Olen sellest  teemast kümneid raamatuid lugenud, et võin julgelt öelda, et lapsevanemad kes ei oska ja ei taha oma lastele piire seada, tegelikult  oma lastest ei hooli.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tema koolis on sisseastumiskatsed ja kuna matemaatika on 2 siis oma kooli tal lootust sisse saada pole. Poiss valis kutseka ja läheb ametit õppima.

Küsiksin, kuna meil ka selline jama, et milline kutsekool Tallinnas (pean silmas ikka seda, kus saab keskerihariduse) võtab vastu, kui on aastahinne “2”?

Proovib kõigepealt Rakvere Ametikooli.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

võib lapsele ka eraõpetaja võtta. Õpetajaga kas saadaksekokku või tehakse  tunnid netis.

Näiteks https://mentornaut.ee/

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lahendus on lihtne – arvutit niikaua ei saa kui koolitööd tehtud ja vastatud. Kui ikka ei saa, siis nutitelefoniga sama ja saab kõik tehtud nagu võluväel. Ei hakka psühholoogide juttu pikalt ümber kirjutama, aga tehnikasõltuvus on parimategi elu rikkunud. Olen sellest teemast kümneid raamatuid lugenud, et võin julgelt öelda, et lapsevanemad kes ei oska ja ei taha oma lastele piire seada, tegelikult oma lastest ei hooli.

Nii suurtele lastele ei ole see enam lahendus. Minu poisil juba algklassidest saadik piirangud nutiseadmetel. Aitab.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu pojal matemaatika ja keemia väga nõrgad, muud ained neljad-viied. Lõpetab 9. klassi ja keegi ei lohuta, et küll sa hakkama saad, tule ikka gümnaasiumi. /…/ Poiss valis kutseka ja läheb ametit õppima.

Minu reaalainetes väga nõrk poeg läks humanitaarkallakuga gümnaasiumisse ja astus pärast seda kunstiakadeemiasse. Ise olin samuti matemaatika ja keemiaga hädas ning õppisin ülikoolis filoloogiat ja kirjandust. Matemaatika 2 pole ometi mingi põhjus kutsekasse minna. Mitte et ei võiks minna – muidugi võib, kui konkreetse eriala vastu huvi on – , aga raskused reaalainetes ei peaks olema ainus põhjus.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No minu poeg oli seitsmendas klassis lausa mitmes aines suvetööl. Kaheksandas venis ka veel kuidagi läbi, mngis aines endiselt suvetööl. Üheksandas võttis aru pähe ja lõpetas klassi, tegi kõik kolm eksamit ära. Programmeerimisest tol ajal ei teadnud veel midagi. Nüüdseks on 26-aastane, IT-alase kõrgharidusega, töötab IT-alal ja saab väga hästi hakkama.

Nii et arvestades, et su pojal on reaalained ja inglise keel tugevad, ei pea mina IT-ala sugugi võimatuks. Ja see, et kaheksandkas klassiks ei ole veel aru peas, ei ole ka veel võimatu. Oluline on see, et sina teda utsitad. Ja juhul, kui ta aru pähe võtab, siis toetad. St mitte  ei tänita, et nüüd on juba hilja, miks sa õigel ajal ei õppinud, nüüd ei kõlba sa kuskile enam. Selle asemel toetad, aitad õppida, kui vaja siis mingid kursused või eraõpetaja. Seda, kas kutsekas või gümnaasium, näed sa aasta pärast. Kui võimalik, siis pigem ikka gümnaasium. Kui sinna ei pääse, siis võib ka kutsekas. Kui ka siis on endiselt IT huvi, siis mingi IT-eriala kutsekas – kuigi ka neil on suurem konkurss ja ei pruui väga kehvade tulemustega sisse saada.  Ka peale kutsekat on võimalik ülikooli minna, kui motivatsiooni on ja õppida viitsib.

+8
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lahendus on lihtne – arvutit niikaua ei saa kui koolitööd tehtud ja vastatud. Kui ikka ei saa, siis nutitelefoniga sama ja saab kõik tehtud nagu võluväel. Ei hakka psühholoogide juttu pikalt ümber kirjutama, aga tehnikasõltuvus on parimategi elu rikkunud. Olen sellest teemast kümneid raamatuid lugenud, et võin julgelt öelda, et lapsevanemad kes ei oska ja ei taha oma lastele piire seada, tegelikult oma lastest ei hooli.

Nii suurtele lastele ei ole see enam lahendus. Minu poisil juba algklassidest saadik piirangud nutiseadmetel. Aitab.

Leitakse igasugu vabandusi, selle asemel, et end kehtestada. Kas su laps maksis arvuti eest ja maksab andmeside arveid? Kui sa ei suuda oma lapsele elementaarseid reegleid selgeks teha, siis ära imesta, et su laps on laisk ja saamatu. Tahad oma lapsest õnnetut täiskasvanut teha, kes ainult teisi oma hädades süüdistab ja millegi eest vastutada ei taha, siis jätka samamoodi.

+3
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lahendus on lihtne – arvutit niikaua ei saa kui koolitööd tehtud ja vastatud. Kui ikka ei saa, siis nutitelefoniga sama ja saab kõik tehtud nagu võluväel. Ei hakka psühholoogide juttu pikalt ümber kirjutama, aga tehnikasõltuvus on parimategi elu rikkunud. Olen sellest teemast kümneid raamatuid lugenud, et võin julgelt öelda, et lapsevanemad kes ei oska ja ei taha oma lastele piire seada, tegelikult oma lastest ei hooli.

Nii suurtele lastele ei ole see enam lahendus. Minu poisil juba algklassidest saadik piirangud nutiseadmetel. Aitab.

Leitakse igasugu vabandusi, selle asemel, et end kehtestada. Kas su laps maksis arvuti eest ja maksab andmeside arveid? Kui sa ei suuda oma lapsele elementaarseid reegleid selgeks teha, siis ära imesta, et su laps on laisk ja saamatu. Tahad oma lapsest õnnetut täiskasvanut teha, kes ainult teisi oma hädades süüdistab ja millegi eest vastutada ei taha, siis jätka samamoodi.

Kes keda süüdistab va sina. Arusaamatu loba

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lahendus on lihtne – arvutit niikaua ei saa kui koolitööd tehtud ja vastatud. Kui ikka ei saa, siis nutitelefoniga sama ja saab kõik tehtud nagu võluväel. Ei hakka psühholoogide juttu pikalt ümber kirjutama, aga tehnikasõltuvus on parimategi elu rikkunud. Olen sellest teemast kümneid raamatuid lugenud, et võin julgelt öelda, et lapsevanemad kes ei oska ja ei taha oma lastele piire seada, tegelikult oma lastest ei hooli.

Nii suurtele lastele ei ole see enam lahendus. Minu poisil juba algklassidest saadik piirangud nutiseadmetel. Aitab.

Leitakse igasugu vabandusi, selle asemel, et end kehtestada. Kas su laps maksis arvuti eest ja maksab andmeside arveid? Kui sa ei suuda oma lapsele elementaarseid reegleid selgeks teha, siis ära imesta, et su laps on laisk ja saamatu. Tahad oma lapsest õnnetut täiskasvanut teha, kes ainult teisi oma hädades süüdistab ja millegi eest vastutada ei taha, siis jätka samamoodi.

Kes keda süüdistab va sina. Arusaamatu loba

Kahju, et oma lapsest nii paljugi ei hoolita, et piire seada. Kui ollakse teadlik kui hädavajalikud on piirid ja kuidas need lapse/noore arengut mõjutavad, siis nii ei kirjutaks. Lapsevanem kes kasvatab üles tarbimisele ja lõbutsemisele keskendunud noore parasiidi, teeb ta ette õnnetuks inimeseks, sest see inimene ei tea kes ta on, mida ta oma elult soovib. Tal puuduvad eluväärtused, enamasti ka lähedased suhted, sest ta ei oska inimestega suhelda.  Ta oskab ennast hinnata ja võrrelda sellega mida ta arvutis ja telefonis kogeb.

+4
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapsel 1 kolm. Ei saanud ühtegi gümnaasiumisse. Ma pole enam kindel, et ka kutsekooli võetakse.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapsel 1 kolm. Ei saanud ühtegi gümnaasiumisse. Ma pole enam kindel, et ka kutsekooli võetakse.

Sel aastal tõesti karm sõel … eks paljuski seetõttu, et olevat ka rekordarv katsetajaid.  Kutsekatel-tehnikumidel muidugi pidu nüüd kui paljud targad ja tublid lapsed, kes oleks ka gümnaasiumis ideaalsed õpilased, peavad hoobilt ümber orienteeruma. Paljudes peredes see kindlasti šokk ja polnud isegi tänaseni mõelnud sellele, et laps peaks hakkama järsku mingit elukutset valima. Lastest muidugi veel eriti kahju, kes peavad järgmised aastad veetma koolides, kuhu neil algselt mingitki soovi minna ei olnud. Pole siis ka ime kui pool noorsugu on depressioonis 🙁

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapsel 1 kolm. Ei saanud ühtegi gümnaasiumisse. Ma pole enam kindel, et ka kutsekooli võetakse.

minu loru sai oma kaheksa kolmega tallinna tööstushariduskeskusesse eelmine aasta sisse, mis see üks kolm selle kõrval on

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapsel 1 kolm. Ei saanud ühtegi gümnaasiumisse. Ma pole enam kindel, et ka kutsekooli võetakse.

Küllap võetakse. Kui on soov kindlasti gümnaasiumiharidus omandada, võib vaadata ka kaugemaid gümnaasiume ja täiskasvanutele mõeldud gümnaasiume. Viimased küll eeldavad, et õpilane on suuteline palju ja hästi (motiveeritud) iseseisvalt õppima.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapsel 1 kolm. Ei saanud ühtegi gümnaasiumisse. Ma pole enam kindel, et ka kutsekooli võetakse.

Kus linnas? Kui Tallinnas, siis seal pole kõik koolid veel sugugi klasside komplekteerimist lõpetanud ning tihtipeale tehakse veel ka lisavastuvõtte. Jälgige koolide kodulehti.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minul kodus üks stressis laps, käitumine ja hoolsus eeskujulikud, keskmine hinne 4,7 ning täna oleme seisus kus ükski kool pole teda vastu võtnud. KSG-s oleme ootelistis aga kuna see oli kolmas valik siis kahtlane, et sinna saab. Variandid laual on ehituskool ning õhtukool.

Ma siiani arvasin, et mul kodus tubli õpilane aga tuleb välja, et õppida tuleb kuutele kui soovid Tallinna koolidesse sisse saada:)

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minul kodus üks stressis laps, käitumine ja hoolsus eeskujulikud, keskmine hinne 4,7 ning täna oleme seisus kus ükski kool pole teda vastu võtnud. KSG-s oleme ootelistis aga kuna see oli kolmas valik siis kahtlane, et sinna saab. Variandid laual on ehituskool ning õhtukool.

Ma siiani arvasin, et mul kodus tubli õpilane aga tuleb välja, et õppida tuleb kuutele kui soovid Tallinna koolidesse sisse saada:)

Kas TÜG ootelisti tõesti ei pääsenud? Tundub täiesti uskumatu … samas sarnaseid lugusid sel aastal tõesti palju 🙁

 

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

TÜG-is oli vestlus ära eelmine nädal aga vaikus siiani.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapsel 1 kolm. Ei saanud ühtegi gümnaasiumisse. Ma pole enam kindel, et ka kutsekooli võetakse.

Mai esimestel päevadel ei saa sa küll öelda, et laps kuskile ei saanud… Jah, praeguseks ei ole veel saanud, aga ilma koolikohata ta ei jää.

Kas peale kahtede ühiskatsete kuskile mujale ei kandideerinudki? Tallinnas on koole, kuhu saab keskmise hinde põhjal – põhikoolis tublidel lastel tasub alati sellistesse koolidesse avaldus viia juhuks kui katsed ebaõnnestuvad.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 67 )


Esileht Koolilaps Kas gümnaasiumisse või kutsekasse?