Minul kodus üks stressis laps, käitumine ja hoolsus eeskujulikud, keskmine hinne 4,7 ning täna oleme seisus kus ükski kool pole teda vastu võtnud. KSG-s oleme ootelistis aga kuna see oli kolmas valik siis kahtlane, et sinna saab. Variandid laual on ehituskool ning õhtukool.
Ma siiani arvasin, et mul kodus tubli õpilane aga tuleb välja, et õppida tuleb kuutele kui soovid Tallinna koolidesse sisse saada:)
Kas ta ikka proovis paljudesse. 4,7 tahavad paljud koolid, mingisse päris übereliiti päris võib-olla tõesti ei saa, kui kantsed untsu läksid, aga mujale peaks kenasti sisse pääsema. Võib-olla saad mõne tavakooliga, kus katseid hiljem tehti, ise ühendust võtta, vahel tehakse mingeid lisateste veel neile, kes õige katsetamisaja maha magasid. Tallinnas on nii palju gümnaasiume, lapsi ei ole selles aastakäigus üldse nii hullult, et peaks sedasi rabelema. Mõni Tln kool tegi nt alles enne hiljuti lõppenud vaheaega teste, seega neil pole veel nimekirjad vastuvõetutest selgunudki. Ja paljud nimekirjad liiguvad ka veel augustis, aga sinnamaani on muidugi närvesööv passida.
Kokku tegi katsed 9 kooli. Eliit polnudki eesmärk, need katsed olid pigem enda testimiseks, kuigi ka seal olid katsete tulemused üpris head. Meie eesmärk oli pääseda oma piirkonna kooli aga sinna isegi ei kutsutud vestlusele. Kuna see aasta oli rekordarv lapsi katsetel siis häid õpilasi palju ja konkurents suur. Tegelikult ju positiivne, et eestis on nii palju hästi õppivaid lapsi:) Ega mul muud üle ei jäänudki kui võtsin telefoni kätte ja tegin paari kooli kõne otse õppealajuhatajale ja ütlesin, et selline laps ripalik. Pääseme Artesse vestlusele, väga loodan, et saame sinna sisse.
Lapsed suhtlevad oma vahel ja jagavad oma katsete tulemusi, nii mõnigi kellel keskmine hinne madalam ja katsete tulemused alla keskmise on meie piirkonna koolis sees kuna käisid seal ka põhikoolis – see teeb küll meele natuke mõrudaks, et milleks siis need katsed.. Siit õppetund, et ei ole vaja panna last väiksesse põhikooli vaid kohe ikka kooli kus gümnaasiumi osa ka olemas.
Mis su lapse punktid siis näiteks nelja eliitkooli katsetel olid, oleks parem tunnetus kui pōhikooli hinneteleht.
Norgast koolist tulijal võib keskmine hinne olla ka puhas 5,0, aga objektiivsed teadmised on kaugel maas nt eliitkooli pohikooli 3,9 keskmisega lõpetajast.
Siin peab kuskil mingi error olema. 4,7 on vähegi ok koolis saaduna väga tugev keskmine hinne ju.
Loevad ikka katsete punktid, need on võrreldavad. Nii et mis need teil olid?
Mõistan muret ja mõistan ka seda, et ühe kooli 5 on teise kooli 3 ja vastupidi. Kuid mida ma ei mõista on see, et laps, kes tuleb nõrgemast koolist ei saa gümnaasiumisse ainult seetõttu, et ta kodukool on nõrga tasemega. Ja me tegelikult ei saagi teada, millised on sellises koolis õppinud lapse tegelikud võimed, sest ei laps ega tema vanem ei pea teadma, ega oskama hinnata, mis tasemel on kodukooli 5 võrreldes teiste koolidega.
Minu lapsel on põhimõtteliselt vägagi sarnane olukord, õpib “nõrgemas koolis”, saab ainult 5, isegi jooksvate hinnetena, reaalainete tundides igavleb ja vaatab aknast välja, õpetaja loal istub telefonis ja nüüd katsetel 4-kooli katsetel sai küll paberteste tegema, kuid vestlusele ei kutsutud, kuid õnneks 3-kooli katsetel kutsuti vestlusele ühte kooli ja sinna sai ka kutse, mis on ka vastu võetud.
Minu arust on väga ebaõiglane see, et osadelt lastelt võetakse eos võimalus gümnaasiumi- ja hiljem ka kõrgkoolihariduseks või vähemasti peavad sellisest koolist tulevad lapsed omandama gümnaasiumi/kutse/kõrgkoolihariduse raskemat teed pidi.