Esileht Koolilaps Kas keegi plaanib HARTA RG katsetele täna regada?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 35 )

Teema: Kas keegi plaanib HARTA RG katsetele täna regada?

Postitas:
Kägu

Tahaks teada, kui palju noori nüüd osaleb HARTA ühiskatsetel ning kuna tundub, et koodi viimased neli numbrit näitavad nö järjekorda, et mitmes regaja on, siis oleks põnev teada, mis on mõne täna regava noore koodi viimased neli numbrit. Kuna täpne number on isikuga seotav, siis ümmardage see number sajalisteni, et oleks anonüümne.

Eks ma saan aru, et see nüüd seda infot ei anna, et kes millise kooli esimeseks eelistuseks pani, kuid mingi aimdus ikka tekib. Kuues RG kokku peaks olema 1360 kohta – ise arvaks, et üldine konkurss saab olema 2-3 noort ühele kohale. Aga huvitav oleks hüpoteesi kontrollida ja seetõttu loodan, et keegi annab vajaliku puuduva sisendi siin 🙂

Ise arvan, et PERG ja MURG kõige rohkematel nö esimene eelistus – need kõige suuremad koolid ka ning üsna laia piirkonna jaoks mugavalt lähedal. Tabasalu ja Viimsi pigem vist rohkem kohalike jaoks esmane valik, sest sinna keerulisem saada – Saue RG lähedus rongipeatusele teeb selle mugavaks valikuks jälle Balti jaamast kuni Paldiskini välja. TÕRGi osas isegi ei oska midagi arvata… Kuna avavad alguses asenduspinnal siis pole võibolla nii atraktiivne, kuigi see linnaruumi teema on ka väga intrigeeriv tegelikult.

Aga nii hea meel, et just sel aastal nii palju põnevaid võimalusi lisandus.

+2
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eile õhtul oli see number natuke üle 2500.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eile õhtul oli see number natuke üle 2500.

Siis põhimõtteliselt konkurssi ju polegi, umbes iga teine saab sisse, kes vaevus registreeruma. Ja nende hulgas on veel need, kes lihtsalt katsetavad või siis valivad muu kooli ikka lõpuks. Ja siis osad ei kvalifitseeru kuna hinded mitterahuldavad, vist oli see tingimus et hinded peavad vähemalt rahuldavad olema. Lisaks ei saa mingi osa ju lõpueksamitel vajalikku 50%. Milleks oli vaja siis korraladada nii suurejoonelised katsed, nagu vanadel traditsioonilistel koolidel? Oleks võinud ju lihtsalt avaldused üle vaadata ja klassid komplekteerida.

Aga positiivne on, et gümnaasiumihariduseta enam keegi vist ei jää. Lihtsalt väga erineva tasemega lõpetajaid hakkame 3 aasta pärast nägema. Riigeksamid on see tõehetk.

+1
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No seda ei saa tegelikult võtta nii matemaatiliselt üheselt, et konkurssi justkui polegi. Kui hetkel on kandideerinud ca 2500 ja vastu võetakse 1300, siis jääb ju 1200 ikkagi välja, see on vähemalt  13 tavalise gümnaasiumiosa täit lapsi! Ja no kuna RG on kõigil vastuvõtukorras sees see puudulikega kandideerimise välistamine, siis ma ei usu, et väga lorud sinna üldse registreeruma vaevusidki. Mastaap on nii teine lihtsalt, kuna nad võtavad palju vastu. No võtame nt, et PERG võtab vastu 360, aga sinna kandideerib 720. Siis saavad sisse ikkagi ju 360 parimat ja 360, mis on kuni 5 tavalise suurema kooli gümnaasiumi täituvust, jäävad ukse taha. Kui nt suvalisse piirkonnakooli gümnaasiumisse kandideerib tavapärasele 72 (2 paralleeli) kohale 350, siis on konkurss küll 5 õpilast kohale, aga valim on tegelikult ju väiksem, kui PERGil. Võrrelda saab nt Lütseumiga, kus küll viimastel aastatel konkurss napp 4 inimest kohale, aga kuna neil on nii väike gümna, siis kandidaate ju nadimalt, kui hetkel RG-del. Kui muidugi üldse see spekulatsioon tõele vastab,, et hetkel on kandideerijaid 2500, et nende lõpunumbrite järgi saab vaadata.

Mu enda laps kandideeris elemine aasta G4 ja siis oli kandidaatide arv nelja kooli peale esimeses voorus 4000, seega kui RG-del 3000 ära tuleb siis, tegelikult täitsa soliidne tulemus, arvestades, et kolm neist koolidest on tuttuued tulijad. Viimsil, Tabasalul ja Sauel on muidugi oma piirkonna noored taga ja seal pole noori elanikke mitte vähe!

+6
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

See veidi üllatav jah, et RG konkurss nii madal, aga ei kurda – tänu sellele numbrile nüüd stressitase kohe langes. Eks täiesti uutel koolidel alguses ongi selline sisseelamisaeg – kõik pole veel kuulnud isegi koolist. Lisaks tihti minnakse ju sinna, kus õed-vennad-sõbrad ees. Ennustan, et umbes 5 aasta pärast on RG konkurss hoopis teises suurusjärgus ja G4 koolid peavad harjuma olukorraga, kus kõik, keda kutsuvad ei pruugigi neid enam eelistada.

Meie peres on MURG näiteks praegugi esimene eelistus ka juhul, kui nelikkooli katsetelt peaks koolikutse kätte saama. Võibolla põhjuseks see, et endal kogemus Sütevaka kooliga siis kui see alles just avatud oli – see vibe ja energia, mis täiesti uues koolis, on hoopis teine. Lisaks olen näinud, kuidas täiesti uuest ja tundmatust koolist saab üsna kiirelt väga tugev ja tuntud kool.

Samas eks inimesed on erinevad ja saan täiesti aru neist, kes seda riski võtta ei taha, et täiesti tundmatusse kooli minna. Kuigi kui vaadata õppekava ja valikmoodulite tutvustust ei saa aru, et miks keegi peaks eelistama näiteks kolmikkoole uutele riigigümnaasiumitele. Lapse peale veidi isegi kade,  hoolimata sellest, et olen oma kooliaja valikutega tegelikult päris rahul. Lihtsalt tol ajal polnud kuskil sellist laia ja põnevat valikut.

+2
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mulle tundub ka MURG vägagi ägeda valikuga kool olema.

Meie üks lastest on ennast sinna reganud ja MURG on neist neljast koolist 1. valik. Tõsi, ta on käinud ka muudel katsetel, ja vaatame, mis aeg toob.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui suur oli eelmisel aastal konkurss Harjumaa riigigümnaasiumitesse?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui suur oli eelmisel aastal konkurss Harjumaa riigigümnaasiumitesse?

Eelmise aasta kohta pole infot leidnud, kuid 2021 aasta kohta Viimsist sellised arvud, et 170 kohale 438 õpilast. Tabasalus siis 120-le kohale 240 õpilast.

https://opleht.ee/2021/09/kes-paasesid-gumnaasiumisse/

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tänaõhtune seis. Minu laps oli juba 3000 ligi.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui need koolid kohti täis ei saa, siis võtavad ka kahelised vastu. Pearaha sunnib.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas noortel muljed HARTA testi osas?

Enda lapsel väidetavalt mate ja esta lihtsamad olid kui G4, kuid looduse test päris keeruline oli olnud. Õnneks seekord aega piisavalt oli, et jõudis kõik, mis oskas ära teha ja ka vastused üle kontrollida.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

Kooli kodulehe andmeil on neil õpetajad olemas. https://www.murg.ee/uudis/2023-03/opetajate-varbamine-edukalt-loppenud

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

… huvitav, et kui sama seltskond Kuristiku Gümnaasiumit vedas, siis sinna kooli küll mingit suurt tungi polnud 🙂

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

Oh nende alustavate gümnaasiumite probleemid on paratamatud, läheb aastaid kui asjad jooksma hakkavad. Vaatasin ETV pealt neid uudist ja kandideerijaid on palju, esimene valik on oluline, aga koolijuhtidel erinevad arusaamad kuidas katseid teha. Paistab, et haridusministeeriumil ei olnud arusaama kuidas asjad igas koolis peaksid toimuma.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

Oh nende alustavate gümnaasiumite probleemid on paratamatud, läheb aastaid kui asjad jooksma hakkavad. Vaatasin ETV pealt neid uudist ja kandideerijaid on palju, esimene valik on oluline, aga koolijuhtidel erinevad arusaamad kuidas katseid teha. Paistab, et haridusministeeriumil ei olnud arusaama kuidas asjad igas koolis peaksid toimuma.

Vaatasin ka seda uudst, aga ministeeriumi rolli selle uudise sisus ei oska küll määratleda. Neilt ju keegi kommentaati ei küsinud. Rääkisid Saue koolijuht ja keegi koolijuht veel, ma ei ütleks, et nad oleks nüüd kardinaalselt eri arvamust esindanud. Eks see katsete teema ongi keerukas ja ministeerium siin ka päeva ei päästa, kuna munitsipaalkoole ja rigikoole raske ühe pilli järgi tantsima panna. Kokkuvòttes on kannatajaks muidugi õpilane, kellel tuleb käia 4-5 eri katsetel.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mida Harta lahti seletatud tähendab?

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mida Harta lahti seletatud tähendab?

Harjumaa- ja Tallinna Riigigümnaasiumid = HARTA RG

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

Oh nende alustavate gümnaasiumite probleemid on paratamatud, läheb aastaid kui asjad jooksma hakkavad. Vaatasin ETV pealt neid uudist ja kandideerijaid on palju, esimene valik on oluline, aga koolijuhtidel erinevad arusaamad kuidas katseid teha. Paistab, et haridusministeeriumil ei olnud arusaama kuidas asjad igas koolis peaksid toimuma.

Vaatasin ka seda uudst, aga ministeeriumi rolli selle uudise sisus ei oska küll määratleda. Neilt ju keegi kommentaati ei küsinud. Rääkisid Saue koolijuht ja keegi koolijuht veel, ma ei ütleks, et nad oleks nüüd kardinaalselt eri arvamust esindanud. Eks see katsete teema ongi keerukas ja ministeerium siin ka päeva ei päästa, kuna munitsipaalkoole ja rigikoole raske ühe pilli järgi tantsima panna. Kokkuvòttes on kannatajaks muidugi õpilane, kellel tuleb käia 4-5 eri katsetel.

Tegelikult see ikkagi vist kivi on ka ministeeriumi kapsaaeda (kuigi selles artiklis ei olnud ministeeriumit mainitud).

See ikka vist riigi otsus, kui oleks soov korraldada põhikooli lõpueksamid aprilli alguses ja näiteks ühiselt EIS keskkonnas. Iga kool eraldi seda organiseerida ei saa.

Arvestades kui palju aega kulub õpetajatel kogu selle praeguse protsessi haldamisse, siis oleks haridusminil mõistlik see asi küll käsile võtta. Arvestades, et pidevalt on juttu ülekorrmatud õpetajatest, siis siit saaks päris muljetavaldava koguse töötunde nüüd ju vabaks kui riik asja koordineeriks ja eksam toimuks siis arvutis.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Arvan samuti, et põhikooli lõpueksamid võiksid aprillis toimuda, et neid saaks ka sisseastumiseksamitena kasutada. Näiteks aprilli esimesed kaks nädalat võiksid olla “eksamisessioon”, mille jooksul saaks paaripäevaste vahedega kõik eksamid ära teha.

Neid võiks olla neli tükki:

1) eesti keel

2) matemaatika

3) võõrkeel(ed): inglise keel, millele järgneksid lühikesed vabatahtlikud lisatestid paaris muus võõrkeeles, sest mõni kool või suund nõuab seda (nt GAGi praantsuse keele suund)

4) loodusained: füüsika, keemia, bioloogia, geograafia

Eelised praeguse süsteemi ees:

1) Eksamid toimuksid tööpäeviti mitte nädalavahetusel.

2) Kuna eksamid ei toimuks samal päeval, saaks õpilane keskenduda ühele eksamile korraga, vastupidiselt praegustele katsetele, kus tuleb need järjest teha.

3) Eksam on kastega võrreldes vähem “õnneasi”. Kui eksamid toimuvad eri päevadel, on palju väiksem mõju sellel, et kellegi juhtub olema eriti hea või eriti halb päev.

4) Eksam kestab tavaliselt umbes kolm tundi ja on põhjalikum võrreldes katsete umbes ühe tunni pikkuse testiga. Nii saab selgema ning vähem juhusliku ülevaate õpilase oskustest antud aines.

Valdav enamus gümnaasiume ei peakski enam ise midagi peale vestluste korraldama. Ainsaks erandiks oleks muidugi üksikud väga spetsiifilise kallaku või õppesuunaga koolid (nt kunst, sport või muusika), mis vajaks erialast lisatesti.

Muidugi tuleks lõpueksamite sisu praegusega võrreldes natuke muuta. Tuleks arvestada, et mõne teemani õppekava ei jõua. Lisaks peaks muidugi arvesse võtma erinevate koolide soove. Uue eksami struktuur ja sisu võiks olla segu praegusest lõpueksamist ning erinevatest praegu eksisteerivatest katsetest (G4, HARTA, Tartu jms). Praegustelt katsete korraldajaltelt tuleks küsida, milline neile oluline ülesandetüüp on praegusel lõpueksamil esindamata ning vastavalt sellele eksami sisu kohandada.

 

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Arvan samuti, et põhikooli lõpueksamid võiksid aprillis toimuda, et neid saaks ka sisseastumiseksamitena kasutada. Näiteks aprilli esimesed kaks nädalat võiksid olla “eksamisessioon”, mille jooksul saaks paaripäevaste vahedega kõik eksamid ära teha.

Neid võiks olla neli tükki:

1) eesti keel

2) matemaatika

3) võõrkeel(ed): inglise keel, millele järgneksid lühikesed vabatahtlikud lisatestid paaris muus võõrkeeles, sest mõni kool või suund nõuab seda (nt GAGi praantsuse keele suund)

4) loodusained: füüsika, keemia, bioloogia, geograafia

Eelised praeguse süsteemi ees:

1) Eksamid toimuksid tööpäeviti mitte nädalavahetusel.

2) Kuna eksamid ei toimuks samal päeval, saaks õpilane keskenduda ühele eksamile korraga, vastupidiselt praegustele katsetele, kus tuleb need järjest teha.

3) Eksam on kastega võrreldes vähem “õnneasi”. Kui eksamid toimuvad eri päevadel, on palju väiksem mõju sellel, et kellegi juhtub olema eriti hea või eriti halb päev.

4) Eksam kestab tavaliselt umbes kolm tundi ja on põhjalikum võrreldes katsete umbes ühe tunni pikkuse testiga. Nii saab selgema ning vähem juhusliku ülevaate õpilase oskustest antud aines.

Valdav enamus gümnaasiume ei peakski enam ise midagi peale vestluste korraldama. Ainsaks erandiks oleks muidugi üksikud väga spetsiifilise kallaku või õppesuunaga koolid (nt kunst, sport või muusika), mis vajaks erialast lisatesti.

Muidugi tuleks lõpueksamite sisu praegusega võrreldes natuke muuta. Tuleks arvestada, et mõne teemani õppekava ei jõua. Lisaks peaks muidugi arvesse võtma erinevate koolide soove. Uue eksami struktuur ja sisu võiks olla segu praegusest lõpueksamist ning erinevatest praegu eksisteerivatest katsetest (G4, HARTA, Tartu jms). Praegustelt katsete korraldajaltelt tuleks küsida, milline neile oluline ülesandetüüp on praegusel lõpueksamil esindamata ning vastavalt sellele eksami sisu kohandada.

See oma koolis etestide sooritamine on ebausaldusväärne. Muidugi tahetakse eriti mõnes põhikoolis petta.

Riigieksamitel on ju vaja välisvaatlejaid ja mõnes koolis ikka leitakse võimalus petta. Selle kohta on isegi uudiseid olnud.

Seega ei ole see nii säästlik lahendus midagi.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

Oh nende alustavate gümnaasiumite probleemid on paratamatud, läheb aastaid kui asjad jooksma hakkavad. Vaatasin ETV pealt neid uudist ja kandideerijaid on palju, esimene valik on oluline, aga koolijuhtidel erinevad arusaamad kuidas katseid teha. Paistab, et haridusministeeriumil ei olnud arusaama kuidas asjad igas koolis peaksid toimuma.

Vaatasin ka seda uudst, aga ministeeriumi rolli selle uudise sisus ei oska küll määratleda. Neilt ju keegi kommentaati ei küsinud. Rääkisid Saue koolijuht ja keegi koolijuht veel, ma ei ütleks, et nad oleks nüüd kardinaalselt eri arvamust esindanud. Eks see katsete teema ongi keerukas ja ministeerium siin ka päeva ei päästa, kuna munitsipaalkoole ja rigikoole raske ühe pilli järgi tantsima panna. Kokkuvòttes on kannatajaks muidugi õpilane, kellel tuleb käia 4-5 eri katsetel.

Jube palju räägitakse, et õpilastel suur pinge. Kui on üks test, millest kõik sõltub, kas siis on vähem pinget? Pigem vastupidi, sest uut võimalust ju ei saa.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lõpueksamid disainitakse keskmisele õpilasele. Kõik, kes vähegi õppida viitsivad, peaks nendega hakkama saama. Samas osad gümnaasiumid otsivad neid õpilasi, kes on üle keskmise. Ja neid on neil lõpueksamite puhul raske välja selgitada.
Ja kui aprillis juba eksamid tehtud on, siis mida ülejäänud õppeaastaga peale hakata? Mul kaks last põhikooli lõpetanud, neil käis õppetöö lõpuni välja. Õppekava tuleks muuta?

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lõpueksamid disainitakse keskmisele õpilasele. Kõik, kes vähegi õppida viitsivad, peaks nendega hakkama saama. Samas osad gümnaasiumid otsivad neid õpilasi, kes on üle keskmise. Ja neid on neil lõpueksamite puhul raske välja selgitada.

Ja kui aprillis juba eksamid tehtud on, siis mida ülejäänud õppeaastaga peale hakata? Mul kaks last põhikooli lõpetanud, neil käis õppetöö lõpuni välja. Õppekava tuleks muuta?

Praegusel kujul muidugi ei sobi, aga sellisel juhul tulebki osa ülesandeid raskemaks teha ning kindlasti lävend märgatavalt madalamale langetada kui 50%.

Mis ülejäänud õppeaastasse puutub, siis ilmselt toimuks täiesti tavaline õppetöö, mille käigus läbitaks igas aines viimased teemad. Täpselt samamoodi nagu mitte-lõpuklassides, kus eksameid pole. Viimase trimestri- ja aastahinded tuleb ju välja panna.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lõpueksamid disainitakse keskmisele õpilasele. Kõik, kes vähegi õppida viitsivad, peaks nendega hakkama saama. Samas osad gümnaasiumid otsivad neid õpilasi, kes on üle keskmise. Ja neid on neil lõpueksamite puhul raske välja selgitada.

Ja kui aprillis juba eksamid tehtud on, siis mida ülejäänud õppeaastaga peale hakata? Mul kaks last põhikooli lõpetanud, neil käis õppetöö lõpuni välja. Õppekava tuleks muuta?

Praegusel kujul muidugi ei sobi, aga sellisel juhul tulebki osa ülesandeid raskemaks teha ning kindlasti lävend märgatavalt madalamale langetada kui 50%.

Mis ülejäänud õppeaastasse puutub, siis ilmselt toimuks täiesti tavaline õppetöö, mille käigus läbitaks igas aines viimased teemad. Täpselt samamoodi nagu mitte-lõpuklassides, kus eksameid pole. Viimase trimestri- ja aastahinded tuleb ju välja panna.

Aga mis neid lapsi õppima motiveerib siis? Lõpueksamid on ju tehtud ja põhikool lõpetatud. Praegu vähemalt võib kool keelduda lapsi vastu võtmast kui lõpueksamid liiga kehvasti lähevad.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lisaks. See katsetamine on suuremate linnade probleem. Ja isegi Tallinnas on koole, kuhu saab lihtsalt hea tunnistusega või kus oma kooli head õpilased katsetama ei pea.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

… huvitav, et kui sama seltskond Kuristiku Gümnaasiumit vedas, siis sinna kooli küll mingit suurt tungi polnud ????

Noh, siin ikka mängib asukoht ja teistsugused võimalused rolli. Võrdle kasvõi ühe hetkel ülipopulaarse G4 kooli juhtkonnaga, kust koos koolijuhiga suundusid mitu inimest korraga Ida-Virumaale uut kooli tegema. Ma ei usu, et neil seal Tallinnaga võrreldav populaarsus on. Tahan öelda, et ilmselt ei ole kooli juhtkonna osa kooli populaarsuses õpilaste jaoks võtmetähtsusega. Küll aga see, kui hästi uus asi/idee lendama suudetakse panna. Eks seda näeme lähiaastatel.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lõpueksamid disainitakse keskmisele õpilasele. Kõik, kes vähegi õppida viitsivad, peaks nendega hakkama saama. Samas osad gümnaasiumid otsivad neid õpilasi, kes on üle keskmise. Ja neid on neil lõpueksamite puhul raske välja selgitada.

Ja kui aprillis juba eksamid tehtud on, siis mida ülejäänud õppeaastaga peale hakata? Mul kaks last põhikooli lõpetanud, neil käis õppetöö lõpuni välja. Õppekava tuleks muuta?

Praeguse süsteemiga ei saa ka need tugevad koolid nö kõige tublimaid õpilasi, sest kogu see kaos liiga suur. Ühiste lõpueksamite puhul pangu siis lävend nt 90% kõik eksamid ja siis tehku kandideerijate kohta veel koefitsiendiga pingerida ja siis veel vestlused.

Pigem on probleem siin, et G4 koolid kasutavad erinevaid mõjustamistehnikaid, mis enam loogilisema süsteemi puhul ei toimiks.

Esiteks nappuse printsiip. Kui noored teaks oma üldist taset, siis ei esitaks nii palju noori G4 avaldusi ja see tähendab ka automaatselt, et need koolid ei pruugi enam nii atraktiivsed tunduda ka kõigile tugevatele õpilastele.

Teiseks on nii, et kui mingile rongile hüppame, siis me kipume sinna jääma isegi siis kui sõidu käigus selgub, et suund ei ole õige. Cialdini nimetab seda kohustumiseks oma raamatus. Ehk siis lükatakse noored ühest otsast torusse ja nagu ka siin näha, siis eeldatakse, et noored kõik teisest otsast tahavad välja tulla kui neid vahepeal ise sealt välja ei visata.

Kui noored saavad rahulikult oma taset analüüsida ja alternatiive kaardistada, siis taaskord võib tekkida probleem, et osad, keda tugevad koolid tahavad, ei pruugi seda kooli valida.

Ehk siis jah – saan aru, miks G4 koolid süsteemi muuta ei soovi, kuid noorte jaoks oleks see igati ratsionaalsem valik. Me ei saa põhikooli lõpueksamite süsteemi luues lähtuda ainult sellest eesmärgist, et mõned tugevamad koolid kogemata paari veidi nõrgemat õpilast vastu ei võtaks :p Ja keegi ei keela ju veel täiendavaid teste teha, kui liiga palju neid noori, kes 90% punktidest saavad ja tahavad sinu kooli tulla…

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Postitaja kes siin Mustamäe riigigümnaasiumi igas teemas üles haibib, tegelikult ei tea, et alustav riigigümnaasium osutub üsna tihti häda ja viletsuseks. Naiivselt öeldakse, et koduleht on äge, aga reaalselt on tõenäoliselt suurem osa õpetajaid veel palkamata. Kui need uued lõpuks kuidagi palgatud saavad, milles ma väga kahtlen, sest osad koolid meelitavad heade preemiate ja töötingimustega, siis alles kool alustab. Esimesed aastad ei ole toredad, seda on kogenud praktiliselt kõik riigigümnaasiumite direktorid ja õpilased.

… huvitav, et kui sama seltskond Kuristiku Gümnaasiumit vedas, siis sinna kooli küll mingit suurt tungi polnud ????

Noh, siin ikka mängib asukoht ja teistsugused võimalused rolli. Võrdle kasvõi ühe hetkel ülipopulaarse G4 kooli juhtkonnaga, kust koos koolijuhiga suundusid mitu inimest korraga Ida-Virumaale uut kooli tegema. Ma ei usu, et neil seal Tallinnaga võrreldav populaarsus on. Tahan öelda, et ilmselt ei ole kooli juhtkonna osa kooli populaarsuses õpilaste jaoks võtmetähtsusega. Küll aga see, kui hästi uus asi/idee lendama suudetakse panna. Eks seda näeme lähiaastatel.

Kas Mustamäe ja Lasnamäe on asukoha mõttes sedavõrd erinevad? Ühed magalad kõik 🙂 Lihtsalt paneb imestama, miks need inimesed ei soovinud panustada Kuristiku Gümnaasiumi arendamisse … jube lihtne on käega lüüa ja lennata uuele oksale. Mul on lihtsalt Kuristiku lastest kahju, et sealt tõmmatakse minema suur ports toredaid õpetajaid ning karta on, et õpetamise kvaliteet saab seeläbi paraja põntsu.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Praeguse süsteemiga ei saa ka need tugevad koolid nö kõige tublimaid õpilasi, sest kogu see kaos liiga suur. Ühiste lõpueksamite puhul pangu siis lävend nt 90% kõik eksamid ja siis tehku kandideerijate kohta veel koefitsiendiga pingerida ja siis veel vestlused.

Kuidas ei saa. Kas sa tead isiklikult mõnda katsetel väga hästi esinenud last, kes on tugevatest koolidest välja jäänud? Need kõige tublimad saavad ikka mitu pakkumist,

Esiteks nappuse printsiip. Kui noored teaks oma üldist taset, siis ei esitaks nii palju noori G4 avaldusi ja see tähendab ka automaatselt, et need koolid ei pruugi enam nii atraktiivsed tunduda ka kõigile tugevatele õpilastele.

Kas sa seletaksid palun oma loogikat? Kui nõrgemad õpilased ei soovi kandideerida tugevasse kooli, sest nad teavad, et nende tase pole piisav, siis miks omati tugeva õpilased enam kandideerima ei peaks? Sa eeldad, et lapsed on nagu lambakari, kes juhtoina järel jooksevad?

Ja keegi ei keela ju veel täiendavaid teste teha, kui liiga palju neid noori, kes 90% punktidest saavad ja tahavad sinu kooli tulla…

Ja tulemuseks olekski ju ikkagi katsed. G4 koolides saavad enamus põhikoolilõpetajaid üle 90% .

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 35 )


Esileht Koolilaps Kas keegi plaanib HARTA RG katsetele täna regada?