Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kas lotomüüjal on õigus minu ID kaarti enda käes kinni pidada?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 44 )

Teema: Kas lotomüüjal on õigus minu ID kaarti enda käes kinni pidada?

Postitas:
Kägu

Tulin poest, nägin LOTO kioski ja mõtlesin enne bussijaama minekut kiiresti ühe pileti võtta.
Kui ta oli selle masinast juba välja lasknud tuli välja, et neil vaid SULAGA maksmine. Kuna mul oli natuke kiire bussile mõtlesin, et kui ma nüüd lähimat sula väljavõtu kohta lähen, riskin bussist mahajäämisega. Ütlesin seda ka teenindajale, kes aga ei nõustunud mulle minu ID kaarti tagasi andmast, sest tema juba pileti välja lasknud. Siis äkki ütles, et see kauplus, kust ma tulin, nemad väljastavad ka sula. Läksin helikiirusel tagasi kauplusesse, ostsin suvalise asja ja siis kassa andis sula ka ja sain kioski tagasi lennata.
Kas nii tohib tegelikult teise inimese dokumendiga?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

See oli ju talle garantiiks, et sa ikka tagasi tuled ja maksad.

Please wait...
Postitas:
Kägu

tegelikult ei tohi muidugi. teinekord lasku see pilet välja siis kui raha käes.

Please wait...
Postitas:
Kägu

tuli välja, et neil vaid SULAGA maksmine

Et tasuda saab vaid sulas, peab vastavasisuline teade väljas olema.

Please wait...
Postitas:
Kägu

tuli välja, et neil vaid SULAGA maksmine

Et tasuda saab vaid sulas, peab vastavasisuline teade väljas olema.

Ma ei pannud kiirustaes tähele, kas seal oli see info üleval või mitte.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

tuli välja, et neil vaid SULAGA maksmine

Et tasuda saab vaid sulas, peab vastavasisuline teade väljas olema.

Neid pole kusagil. Minu arust on see täiesti absurdne, et lotot saab osta vaid sularaha eest. ID-kaardi kasutus on igati mõistlik ja selle kihta kugesin ka uudiseid aga sularaha kohta ei teadnudki. Mul on väga harva sularaha rahakoti vahel.
Nüüd ma muidugi seda tean ja seepärast enam ei ostagi, sest mul on väga harva sularaha kaasas.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Selline dokumendi äravõtmine ei ole seadusega lubatud.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tulin poest, nägin LOTO kioski kioskit ja mõtlesin enne bussijaama minekut kiiresti ühe pileti võtta.

Kui ta oli selle masinast juba välja lasknud tuli välja, et neil vaid SULAGA maksmine. Kuna mul oli natuke kiire bussile mõtlesin, et kui ma nüüd lähimat lähimasse sula väljavõtu kohta lähen, riskin bussist mahajäämisega. Ütlesin seda ka teenindajale, kes aga ei nõustunud mulle minu ID kaarti tagasi andmast andma, sest tema juba pileti välja lasknud. Siis äkki ütles, et see kauplus, kust ma tulin, nemad väljastavad ka sula. Läksin helikiirusel tagasi kauplusesse, ostsin suvalise asja ja siis kassa andis sula ka ja sain kioski kioskisse tagasi lennata.

Kas nii tohib tegelikult teise inimese dokumendiga?

Sul on õigus, dokumenti meelevaldselt enda käes hoida ei tohi.
Millise kioskiga on tegemist?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mida see müüja siis tegema pidi?

Tuleb mingi perekoolikas, hõlmad laiali, pea veel rohkem laiali; silte, et internet/kaardimakse ei tööta, ei märka, omal veel bussile kiire ka ja tahab piletit osta. No müüja oletas, et need paar € ehk ikka taskus on. Valesti oletas.
Ja piletid on ju isikukoodiga seotud, et igasugu susserdamisi vältida. Müügi tühistamist süsteem kas ei luba või ei osanud müüja seda teha.

Loomulikult on lihtsam selle tobukese dokumenti seadusevastaselt niikaua kinni pidada, kui ta raha toob, kui ise see pilet kinni maksta ja minema visata. (sest võitu sellega välja võtta võõras ei saa).
Las tänitab oma perekoolis, keda see kotib.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mida sa ajad? Loto eest saab ka pangakaardiga tasuda. Internetist ostes ju lausa ùlekandega.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mida sa ajad? Loto eest saab ka pangakaardiga tasuda. Internetist ostes ju lausa ùlekandega.

Ilmselt pole asi lotos, vaid selles putkas, kes ei taha kaardimakseid, sest see on lisakulu.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mida see müüja siis tegema pidi?

Tuleb mingi perekoolikas, hõlmad laiali, pea veel rohkem laiali; silte, et internet/kaardimakse ei tööta, ei märka, omal veel bussile kiire ka ja tahab piletit osta. No müüja oletas, et need paar € ehk ikka taskus on. Valesti oletas.

Ja piletid on ju isikukoodiga seotud, et igasugu susserdamisi vältida. Müügi tühistamist süsteem kas ei luba või ei osanud müüja seda teha.

Loomulikult on lihtsam selle tobukese dokumenti seadusevastaselt niikaua kinni pidada, kui ta raha toob, kui ise see pilet kinni maksta ja minema visata. (sest võitu sellega välja võtta võõras ei saa).

Las tänitab oma perekoolis, keda see kotib.

Kui oleks veidi nutikam ja hakkajam inimene, võib sellise käitumise eest tollele müüjale märksa suurema jama kaela tõmmata kui need paar eurot lotopileti eest.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Mida see müüja siis tegema pidi?

Tuleb mingi perekoolikas, hõlmad laiali, pea veel rohkem laiali; silte, et internet/kaardimakse ei tööta, ei märka, omal veel bussile kiire ka ja tahab piletit osta. No müüja oletas, et need paar € ehk ikka taskus on. Valesti oletas.

Ja piletid on ju isikukoodiga seotud, et igasugu susserdamisi vältida. Müügi tühistamist süsteem kas ei luba või ei osanud müüja seda teha.

Loomulikult on lihtsam selle tobukese dokumenti seadusevastaselt niikaua kinni pidada, kui ta raha toob, kui ise see pilet kinni maksta ja minema visata. (sest võitu sellega välja võtta võõras ei saa).

Las tänitab oma perekoolis, keda see kotib.

Ega see ostja probleem ei ole, et müüja tühistamist ei oska teha. Lotopilet oli täiesti kasutamata, nii et dokumendi pandis hoidmine polnud õigustatud. Saaks veel aru, kui oleks tegemist olnud tanklaga, kus kütus juba autopaagis ning inimene avastab, et rahakott kodus vms.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ega see ostja probleem ei ole, et müüja tühistamist ei oska teha. Lotopilet oli täiesti kasutamata, nii et dokumendi pandis hoidmine polnud õigustatud. Saaks veel aru, kui oleks tegemist olnud tanklaga, kus kütus juba autopaagis ning inimene avastab, et rahakott kodus vms.

Minu teada on nüüd ju lotopiletid id-kaardiga seotud,nii, et mismoodi kasutamata. Ega seda siis järgmisele ostjale oleks saanud anda.
Dokumenti iseenesest minu teada nii ära võtta ei tohi. Eks muidugi müüja jaoks oli see ootamatu olukord, loodetavasti arutab nüüd ülemusega läbi, mida järgmine kord teha.

Please wait...
Postitas:
Kägu

teise inimese dokumendiga nii teha ei tohi. aga ostu eest maksmata jätta ka ei tohi.
usutavasti on olemas võimalus ka lotopileti ostu tühistada, aga see oleks kindlasti mõnevõrra aega võtnud, seda enam, et müüjale näib see harjumatu tegevusena. ehket, bussist oleksid maha jäänud kindlasti.
praeguse lahendus puhul aga said pileti ja jõudsid ka bussi peale.
milles tegelikult probleem on?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Lotopileti tühistamine on kerge tavapärane toiming, ei kulu aega ega valmista probleeme.
Müüjal pole mingit õigust klienti pantvangi võtta või tema dokumenti konfiskeerida.

Please wait...
Postitas:
Kägu

teise inimese dokumendiga nii teha ei tohi. aga ostu eest maksmata jätta ka ei tohi.

usutavasti on olemas võimalus ka lotopileti ostu tühistada, aga see oleks kindlasti mõnevõrra aega võtnud, seda enam, et müüjale näib see harjumatu tegevusena. ehket, bussist oleksid maha jäänud kindlasti.

praeguse lahendus puhul aga said pileti ja jõudsid ka bussi peale.

milles tegelikult probleem on?

“Ostu eest ei tohi maksmata jätta”. Kus kohast see kohustus tekib? Juhul kui tegu pole vargusega vaid ese on endiselt müüja valduses. Seni kuni pole ostja raha andnud on tegu müüja esemega ja ostjal on õigus ümber mõelda. Kui ei ole peab selleks olema eraldi punkt, mida ma ei tea, et lotopiletitel oleks. Näiteks eritellimusel toodetega, mis on valmistatud spetsiaalselt kliendi jaoks KUID siis on ka tingimused varasemalt paigas ja tihti ka leping ja ettemaks. Ka sellisel juhul vist (oleneb lepingust) tihti pole klient kohustatud maksma 100% vaid ettemaks jääb müüjale.

Tegelikkuses pole kohustus (ja pole soovitav) teiste isikute kätte oma id kaarti anda (va politsei, piiripunktid jmt riigiasutused). Enam küll pole ID kaardil bussipileteid, aga pole ka kindel, et tegelikkuses bussikontrolöridel oli õigust id kaarti enda valdusesse võtta. Inimesel on õigus keelduda kaart teise kätte anda vaid id kaardilt saab lugeda ka isikukoodi jmt vajalikku kui see on isiku enda käes.

Ning see, et tegu on müüja jaoks uue olukorraga või harjumatu (ei oska tühistada) ei ole kuidagi kliendi süü või asi.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

teise inimese dokumendiga nii teha ei tohi. aga ostu eest maksmata jätta ka ei tohi.

usutavasti on olemas võimalus ka lotopileti ostu tühistada, aga see oleks kindlasti mõnevõrra aega võtnud, seda enam, et müüjale näib see harjumatu tegevusena. ehket, bussist oleksid maha jäänud kindlasti.

praeguse lahendus puhul aga said pileti ja jõudsid ka bussi peale.

milles tegelikult probleem on?

“Ostu eest ei tohi maksmata jätta”. Kus kohast see kohustus tekib? Juhul kui tegu pole vargusega vaid ese on endiselt müüja valduses. Seni kuni pole ostja raha andnud on tegu müüja esemega ja ostjal on õigus ümber mõelda. Kui ei ole peab selleks olema eraldi punkt, mida ma ei tea, et lotopiletitel oleks. Näiteks eritellimusel toodetega, mis on valmistatud spetsiaalselt kliendi jaoks KUID siis on ka tingimused varasemalt paigas ja tihti ka leping ja ettemaks. Ka sellisel juhul vist (oleneb lepingust) tihti pole klient kohustatud maksma 100% vaid ettemaks jääb müüjale.

Tegelikkuses pole kohustus (ja pole soovitav) teiste isikute kätte oma id kaarti anda (va politsei, piiripunktid jmt riigiasutused). Enam küll pole ID kaardil bussipileteid, aga pole ka kindel, et tegelikkuses bussikontrolöridel oli õigust id kaarti enda valdusesse võtta. Inimesel on õigus keelduda kaart teise kätte anda vaid id kaardilt saab lugeda ka isikukoodi jmt vajalikku kui see on isiku enda käes.

Ning see, et tegu on müüja jaoks uue olukorraga või harjumatu (ei oska tühistada) ei ole kuidagi kliendi süü või asi.

Ära mõtle üle. Loto pileti ostmiseks tuleb id kaart masinasse pista, muidu ei saagi osta. Kui pilet on juba väljastatud, siis ei saa enam ostust loobuda, sest pilet on juba id põhiselt väljastatud ja kehtib.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

teise inimese dokumendiga nii teha ei tohi. aga ostu eest maksmata jätta ka ei tohi.

usutavasti on olemas võimalus ka lotopileti ostu tühistada, aga see oleks kindlasti mõnevõrra aega võtnud, seda enam, et müüjale näib see harjumatu tegevusena. ehket, bussist oleksid maha jäänud kindlasti.

praeguse lahendus puhul aga said pileti ja jõudsid ka bussi peale.

milles tegelikult probleem on?

“Ostu eest ei tohi maksmata jätta”. Kus kohast see kohustus tekib? Juhul kui tegu pole vargusega vaid ese on endiselt müüja valduses. Seni kuni pole ostja raha andnud on tegu müüja esemega ja ostjal on õigus ümber mõelda. Kui ei ole peab selleks olema eraldi punkt, mida ma ei tea, et lotopiletitel oleks. Näiteks eritellimusel toodetega, mis on valmistatud spetsiaalselt kliendi jaoks KUID siis on ka tingimused varasemalt paigas ja tihti ka leping ja ettemaks. Ka sellisel juhul vist (oleneb lepingust) tihti pole klient kohustatud maksma 100% vaid ettemaks jääb müüjale.

Tegelikkuses pole kohustus (ja pole soovitav) teiste isikute kätte oma id kaarti anda (va politsei, piiripunktid jmt riigiasutused). Enam küll pole ID kaardil bussipileteid, aga pole ka kindel, et tegelikkuses bussikontrolöridel oli õigust id kaarti enda valdusesse võtta. Inimesel on õigus keelduda kaart teise kätte anda vaid id kaardilt saab lugeda ka isikukoodi jmt vajalikku kui see on isiku enda käes.

Ning see, et tegu on müüja jaoks uue olukorraga või harjumatu (ei oska tühistada) ei ole kuidagi kliendi süü või asi.

Ära mõtle üle. Loto pileti ostmiseks tuleb id kaart masinasse pista, muidu ei saagi osta. Kui pilet on juba väljastatud, siis ei saa enam ostust loobuda, sest pilet on juba id põhiselt väljastatud ja kehtib.

Pole küll asjatundja, aga loogiliselt võttes peaks ka sellist ostu saama tühistada.

Mina ei näe ostjal mingit süüd. Müüja ei tohtinud ID-kaarti enda käes hoida. Kui müügipunkti omanik on nii rumal ja kooner, et ei raatsi kaardimakseterminali soetada, siis on see pigem tema enda viga. Absurdne, et tänapäeval üldse on selliseid ettevõtteid, kus kaardimakseid teha ei saa. Isegi ringiliikuvatel laada- ja turumüüjatel on tänapäeval sellised aparaadid olemas.

Kui koonerlus ei luba kohe ikka kuidagi terminali soetada, aga tegeletakse Loto müügiga, siis võiks müüjal endal olla mingi varuplaan, kuidas sellises olukorras käituda. Vaevalt, et teemaalgataja oli ainus ja esimene klient, kes tahtis maksta kaardiga.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

teise inimese dokumendiga nii teha ei tohi. aga ostu eest maksmata jätta ka ei tohi.

usutavasti on olemas võimalus ka lotopileti ostu tühistada, aga see oleks kindlasti mõnevõrra aega võtnud, seda enam, et müüjale näib see harjumatu tegevusena. ehket, bussist oleksid maha jäänud kindlasti.

praeguse lahendus puhul aga said pileti ja jõudsid ka bussi peale.

milles tegelikult probleem on?

“Ostu eest ei tohi maksmata jätta”. Kus kohast see kohustus tekib? Juhul kui tegu pole vargusega vaid ese on endiselt müüja valduses. Seni kuni pole ostja raha andnud on tegu müüja esemega ja ostjal on õigus ümber mõelda. Kui ei ole peab selleks olema eraldi punkt, mida ma ei tea, et lotopiletitel oleks. Näiteks eritellimusel toodetega, mis on valmistatud spetsiaalselt kliendi jaoks KUID siis on ka tingimused varasemalt paigas ja tihti ka leping ja ettemaks. Ka sellisel juhul vist (oleneb lepingust) tihti pole klient kohustatud maksma 100% vaid ettemaks jääb müüjale.

Tegelikkuses pole kohustus (ja pole soovitav) teiste isikute kätte oma id kaarti anda (va politsei, piiripunktid jmt riigiasutused). Enam küll pole ID kaardil bussipileteid, aga pole ka kindel, et tegelikkuses bussikontrolöridel oli õigust id kaarti enda valdusesse võtta. Inimesel on õigus keelduda kaart teise kätte anda vaid id kaardilt saab lugeda ka isikukoodi jmt vajalikku kui see on isiku enda käes.

Ning see, et tegu on müüja jaoks uue olukorraga või harjumatu (ei oska tühistada) ei ole kuidagi kliendi süü või asi.

Ära mõtle üle. Loto pileti ostmiseks tuleb id kaart masinasse pista, muidu ei saagi osta. Kui pilet on juba väljastatud, siis ei saa enam ostust loobuda, sest pilet on juba id põhiselt väljastatud ja kehtib.

Pole küll asjatundja, aga loogiliselt võttes peaks ka sellist ostu saama tühistada.

Mina ei näe ostjal mingit süüd. Müüja ei tohtinud ID-kaarti enda käes hoida. Kui müügipunkti omanik on nii rumal ja kooner, et ei raatsi kaardimakseterminali soetada, siis on see pigem tema enda viga. Absurdne, et tänapäeval üldse on selliseid ettevõtteid, kus kaardimakseid teha ei saa. Isegi ringiliikuvatel laada- ja turumüüjatel on tänapäeval sellised aparaadid olemas.

Kui koonerlus ei luba kohe ikka kuidagi terminali soetada, aga tegeletakse Loto müügiga, siis võiks müüjal endal olla mingi varuplaan, kuidas sellises olukorras käituda. Vaevalt, et teemaalgataja oli ainus ja esimene klient, kes tahtis maksta kaardiga.

Ma esimest korda kuulen kui keegi tahab kioskis maksta kaardiga. Kaardimakse teeb kõik ostud kallimaks, sest pank võtab protsendi tehingu maksumusest.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

teise inimese dokumendiga nii teha ei tohi. aga ostu eest maksmata jätta ka ei tohi.

usutavasti on olemas võimalus ka lotopileti ostu tühistada, aga see oleks kindlasti mõnevõrra aega võtnud, seda enam, et müüjale näib see harjumatu tegevusena. ehket, bussist oleksid maha jäänud kindlasti.

praeguse lahendus puhul aga said pileti ja jõudsid ka bussi peale.

milles tegelikult probleem on?

“Ostu eest ei tohi maksmata jätta”. Kus kohast see kohustus tekib? Juhul kui tegu pole vargusega vaid ese on endiselt müüja valduses. Seni kuni pole ostja raha andnud on tegu müüja esemega ja ostjal on õigus ümber mõelda. Kui ei ole peab selleks olema eraldi punkt, mida ma ei tea, et lotopiletitel oleks. Näiteks eritellimusel toodetega, mis on valmistatud spetsiaalselt kliendi jaoks KUID siis on ka tingimused varasemalt paigas ja tihti ka leping ja ettemaks. Ka sellisel juhul vist (oleneb lepingust) tihti pole klient kohustatud maksma 100% vaid ettemaks jääb müüjale.

Tegelikkuses pole kohustus (ja pole soovitav) teiste isikute kätte oma id kaarti anda (va politsei, piiripunktid jmt riigiasutused). Enam küll pole ID kaardil bussipileteid, aga pole ka kindel, et tegelikkuses bussikontrolöridel oli õigust id kaarti enda valdusesse võtta. Inimesel on õigus keelduda kaart teise kätte anda vaid id kaardilt saab lugeda ka isikukoodi jmt vajalikku kui see on isiku enda käes.

Ning see, et tegu on müüja jaoks uue olukorraga või harjumatu (ei oska tühistada) ei ole kuidagi kliendi süü või asi.

Ära mõtle üle. Loto pileti ostmiseks tuleb id kaart masinasse pista, muidu ei saagi osta. Kui pilet on juba väljastatud, siis ei saa enam ostust loobuda, sest pilet on juba id põhiselt väljastatud ja kehtib.

Pole küll asjatundja, aga loogiliselt võttes peaks ka sellist ostu saama tühistada.

Mina ei näe ostjal mingit süüd. Müüja ei tohtinud ID-kaarti enda käes hoida. Kui müügipunkti omanik on nii rumal ja kooner, et ei raatsi kaardimakseterminali soetada, siis on see pigem tema enda viga. Absurdne, et tänapäeval üldse on selliseid ettevõtteid, kus kaardimakseid teha ei saa. Isegi ringiliikuvatel laada- ja turumüüjatel on tänapäeval sellised aparaadid olemas.

Kui koonerlus ei luba kohe ikka kuidagi terminali soetada, aga tegeletakse Loto müügiga, siis võiks müüjal endal olla mingi varuplaan, kuidas sellises olukorras käituda. Vaevalt, et teemaalgataja oli ainus ja esimene klient, kes tahtis maksta kaardiga.

Ma esimest korda kuulen kui keegi tahab kioskis maksta kaardiga. Kaardimakse teeb kõik ostud kallimaks, sest pank võtab protsendi tehingu maksumusest.

Ja mina kuulen esimest korda, et on imelik eeldada, et kioskis on kaarditerminal. Mis imekoht see “kiosk” siis on, et seal ei peaks sellist aparaati olema?

Ju siis iga müüja peab ise otsustama, kas hoiab kokku terminali soetamise pealt või kaotab suure osa kliente seetõttu, et terminal puudub. Olen veendunud, et lõppkokkuvõttes teenib oluliselt rohkem see müüja, kel terminal olemas. Sellega on mul lausa isiklik kogemus, et turul eelistatakse (võrdse kauba puhul) alati neid müüjaid, kelle juures saab kaardiga maksta.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

teise inimese dokumendiga nii teha ei tohi. aga ostu eest maksmata jätta ka ei tohi.

usutavasti on olemas võimalus ka lotopileti ostu tühistada, aga see oleks kindlasti mõnevõrra aega võtnud, seda enam, et müüjale näib see harjumatu tegevusena. ehket, bussist oleksid maha jäänud kindlasti.

praeguse lahendus puhul aga said pileti ja jõudsid ka bussi peale.

milles tegelikult probleem on?

“Ostu eest ei tohi maksmata jätta”. Kus kohast see kohustus tekib? Juhul kui tegu pole vargusega vaid ese on endiselt müüja valduses. Seni kuni pole ostja raha andnud on tegu müüja esemega ja ostjal on õigus ümber mõelda. Kui ei ole peab selleks olema eraldi punkt, mida ma ei tea, et lotopiletitel oleks. Näiteks eritellimusel toodetega, mis on valmistatud spetsiaalselt kliendi jaoks KUID siis on ka tingimused varasemalt paigas ja tihti ka leping ja ettemaks. Ka sellisel juhul vist (oleneb lepingust) tihti pole klient kohustatud maksma 100% vaid ettemaks jääb müüjale.

Tegelikkuses pole kohustus (ja pole soovitav) teiste isikute kätte oma id kaarti anda (va politsei, piiripunktid jmt riigiasutused). Enam küll pole ID kaardil bussipileteid, aga pole ka kindel, et tegelikkuses bussikontrolöridel oli õigust id kaarti enda valdusesse võtta. Inimesel on õigus keelduda kaart teise kätte anda vaid id kaardilt saab lugeda ka isikukoodi jmt vajalikku kui see on isiku enda käes.

Ning see, et tegu on müüja jaoks uue olukorraga või harjumatu (ei oska tühistada) ei ole kuidagi kliendi süü või asi.

Ära mõtle üle. Loto pileti ostmiseks tuleb id kaart masinasse pista, muidu ei saagi osta. Kui pilet on juba väljastatud, siis ei saa enam ostust loobuda, sest pilet on juba id põhiselt väljastatud ja kehtib.

Pole küll asjatundja, aga loogiliselt võttes peaks ka sellist ostu saama tühistada.

Mina ei näe ostjal mingit süüd. Müüja ei tohtinud ID-kaarti enda käes hoida. Kui müügipunkti omanik on nii rumal ja kooner, et ei raatsi kaardimakseterminali soetada, siis on see pigem tema enda viga. Absurdne, et tänapäeval üldse on selliseid ettevõtteid, kus kaardimakseid teha ei saa. Isegi ringiliikuvatel laada- ja turumüüjatel on tänapäeval sellised aparaadid olemas.

Kui koonerlus ei luba kohe ikka kuidagi terminali soetada, aga tegeletakse Loto müügiga, siis võiks müüjal endal olla mingi varuplaan, kuidas sellises olukorras käituda. Vaevalt, et teemaalgataja oli ainus ja esimene klient, kes tahtis maksta kaardiga.

Ma esimest korda kuulen kui keegi tahab kioskis maksta kaardiga. Kaardimakse teeb kõik ostud kallimaks, sest pank võtab protsendi tehingu maksumusest.

Ja mina kuulen esimest korda, et on imelik eeldada, et kioskis on kaarditerminal. Mis imekoht see “kiosk” siis on, et seal ei peaks sellist aparaati olema?

Ju siis iga müüja peab ise otsustama, kas hoiab kokku terminali soetamise pealt või kaotab suure osa kliente seetõttu, et terminal puudub. Olen veendunud, et lõppkokkuvõttes teenib oluliselt rohkem see müüja, kel terminal olemas. Sellega on mul lausa isiklik kogemus, et turul eelistatakse (võrdse kauba puhul) alati neid müüjaid, kelle juures saab kaardiga maksta.

Jumal sinuga siis

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Suvel sattusin Eestis rännates pood-kohvikusse, kus oli olemas nii kaardimakseterminal kui ka lototerminal, tellisin toidu ja lotopiletid ja peale piletite trükkimist müüjaneiu teatas, et lotopiletite eest tuleb eraldi sularahas maksta. Kuskil ühtegi hoiatavat silti polnud, müüja ei öelnud ka sõnagi. Siis ta oli pahane, sest ma ei soovinud neid pileteid, kuna oli vaid sente taskus, isegi eurot ei tulnud kokku. Müüja seletas, et ta ei tohi pileteid tühistada ja tuleb tasuda. Tülitasin teisi külastajaid palvega, et äkki on kellelgi sularaha ja saan teha pangaülekande, aga ühtedel polnud sularaha ja teised lihtsalt ei soostunud oma kontonumbreid ja nimesid jagama. Sõin ära ja läksin minema. Ütlesin, et kui äraminnes 15 km jooksul on pangaautomaat, siis tulen tagasi. Pangaautomaati nägin küll vähem kui 10 km eemal, aga see oli nädalavahetusel suletud. Seega see võlg jäi müüja kanda, kui ta just ei suutnud välja nuputada tühistamist. On see tühistamine siis tõesti raske? Üks mu poes töötav tuttav rääkis ka hiljuti, et pidi tühistama lotopileti, tema jutust tundus see ka paras peavalu olevat.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ostu peaks saama küll tühistada. Ju see müüja siis ei tahtnud või osanud seda teha.

Aga need siin, kes plõksivad kaardimakseterminalide puudumise pärast. Isegi kui see terminal on olemas, on üsna sageli juhused, kus need mingil hetkel ei tööta ning peab ikka sularahas maksma. Nii et nende peale lootma jääda ei tasu ning mingi summa peaks ikka alati sularahas kaasas olema.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ostu peaks saama küll tühistada. Ju see müüja siis ei tahtnud või osanud seda teha.

Aga need siin, kes plõksivad kaardimakseterminalide puudumise pärast. Isegi kui see terminal on olemas, on üsna sageli juhused, kus need mingil hetkel ei tööta ning peab ikka sularahas maksma. Nii et nende peale lootma jääda ei tasu ning mingi summa peaks ikka alati sularahas kaasas olema.

Ega ikka pea küll! Kui ongi mingi probleem, siis reeglina on see lühiajaline. See on mingi osade inimeste kinnisidee, et kui sularahaga maksta ei saa, on elul lõpp.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Aga need siin, kes plõksivad kaardimakseterminalide puudumise pärast. Isegi kui see terminal on olemas, on üsna sageli juhused, kus need mingil hetkel ei tööta ning peab ikka sularahas maksma. Nii et nende peale lootma jääda ei tasu ning mingi summa peaks ikka alati sularahas kaasas olema.

Need on suht harvad juhused, ma arvan, et mul viimasest sellisest probleemist juba paar aastat möödas. Ja poest on mul sel juhul võimalik lihtsalt minema minna kaupa maha jättes, kui selle eest mingil põhjuselt tõesti kaardiga maksta ei saa. nii et igaks juhuks ma sularaha küll kaasas ei kanna, pole vajadust.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ära mõtle üle. Loto pileti ostmiseks tuleb id kaart masinasse pista, muidu ei saagi osta. Kui pilet on juba väljastatud, siis ei saa enam ostust loobuda, sest pilet on juba id põhiselt väljastatud ja kehtib

Mingit kaarti ei tule masinasse pista. Sama hästi võid oma isikukoodi müüjale peast ette vuristada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ostetud piletit ei või juba selle pärast tühistada, et see pagan võib olla miljonipilet!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Väljastatud piletit saab tühistada küll, aga selleks tuleb helistada Eesti Lotosse ja täita tühistamise blankett ning panna see vastavasse ümbrikusse ning hiljem koos lotoaruandega ära saata. Ja seda kõike tuleb teha kindlasti enne päeva lõppu (või siis loosimise päeval enne kella kuut ). Nii et tegelikult päris palju jahmerdamist ja eks müüja üritas seda vältida või algajana ei julgenud sellega tegeleda.

Need terminaalid, kust mina pileti olen ostnud, asuvad kõik müüja selja taga ja selleks, et ID-kaarti skänneriga lugeda, peab müüja kaardi enda kätte võtma.

Isiklikult oleksin tuimalt minema kõndinud, ma tean küll, et müüjal on tühistamine keeruline aga see tõesti pole minu probleem. Oma ID-kaardi suhtes ma eriti paranoiline pole, seega see mind ei häiri, et keegi selle korraks enda kätte võtab. Reaalselt ei tohi ta sellega hetkekski kliendi vaateväljast lahkuda, nii et pandiks ma seda siiski ei jätaks puhtalt põhimõtte pärast.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Tulin poest, nägin LOTO kioski ja mõtlesin enne bussijaama minekut kiiresti ühe pileti võtta.

Kui ta oli selle masinast juba välja lasknud tuli välja, et neil vaid SULAGA maksmine. Kuna mul oli natuke kiire bussile mõtlesin, et kui ma nüüd lähimat sula väljavõtu kohta lähen, riskin bussist mahajäämisega. Ütlesin seda ka teenindajale, kes aga ei nõustunud mulle minu ID kaarti tagasi andmast, sest tema juba pileti välja lasknud. Siis äkki ütles, et see kauplus, kust ma tulin, nemad väljastavad ka sula. Läksin helikiirusel tagasi kauplusesse, ostsin suvalise asja ja siis kassa andis sula ka ja sain kioski tagasi lennata.

Kas nii tohib tegelikult teise inimese dokumendiga?

Ei tohi, täiesti seadusevastane.
Kirjuta kioski omanikfirmale.

Please wait...
Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 44 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kas lotomüüjal on õigus minu ID kaarti enda käes kinni pidada?