Näiteks igasugused müügi-, turundus-, projektijuhid? Neil on ju vaja tööülesannete täitmiseks head ja korralikku sõiduautot- kas neil on see töövahend tööandja poolt? Kas sellega võib ka erasõite teha ja kes maksab kütuse eest? Ühemehe OÜ-d, kes on ühe sõiduauto OÜ arvele võtnud-nende vastused väga ei huvita.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Kas mõnel töökohal on sõiduauto tööandja poolt?
Teema: Kas mõnel töökohal on sõiduauto tööandja poolt?
Mitte kellelgi ei ole töökoha poolt antud sõiduautot. Elementaarne
Kui mõtled töösõitude tegemiseks mõeldud autot, siis sellised on vast enamuses töökohtades olemas, vähemalt ei tea kedagi, kes oma autoga peaks töösõite tegema.
Kui mõtled seda, et ametiauto antakse sinu kasutusse ja võid sellega ämma turule vedada ja lastega munakale kelgutama minna, siis minu tutvusringkonnas on selliseid autosid ainult üks: põllumajandusmasinaid müüvad ettevõttes töötaval inimesel.
Tean koht tootmisjuhti tööstustes, kes tohivad ametiautot ka erasõitudeks kasutada.
Kui mõtled seda, et ametiauto antakse sinu kasutusse ja võid sellega ämma turule vedada ja lastega munakale kelgutama minna, siis minu tutvusringkonnas on selliseid autosid ainult üks: põllumajandusmasinaid müüvad ettevõttes töötaval inimesel.
Müügiesindajatel on sellised autod, kütus makstakse ka erasõitude puhul kinni.
Iga tööandja kehtestab ise eeskirjad, kuidas ametiautot kasutada tohib. Kui sõiduautot kasutatakse erasõitudeks, peab tööandja selle pealt erisoodustusmaksu maksma.
Mina kasutan töösõitudeks isiklikku autot, pean sõidupäevikut ja makstakse kompensatsiooni (sõite vähe).
Mehel on tööauto koos kütuselimiidiga, mida võib ka erasõitudeks kasutada, motivatsioonipaketi osa. Iga 5a järel saab kokku lepitud summas uue sõiduki valida.
Mul on sõiduauto antud tööandja poolt. Minu käsutuses 24-7. Seisab maja hoovis. Hommikul lähen kas kontorisse või objektile või mõne kliendi juurde. Nädalavahetuse võin ämma turule viia või mõnda suveteatri etendust vaatama sõita. Puhkuse aeg on auto minu käsutuses. Kütust on iga kuu ette nähtud töösõitudeks kindel summa. Sellega tulen välja ning saan ka enamuse enda sõite tehtud. Suvel kui sõitmist ehk rohkem, ostan kütust oma raha eest juurde. Auto hooldused, talverehvid, aknapesuvedelik on kõik tööandja poolt. Võtan seda kui motivatsioonipaketi osa või siis pisukest palgalisa. Ei pea endale autot liisima. Iga 5-6 aasta tagant saan valida teatud summa eest endale uue tööauto.
Kui sõiduautot kasutatakse erasõitudeks, peab tööandja selle pealt erisoodustusmaksu maksma.
Miks ta peaks seda nii ometi näitama?
Normaalsed tööandjad maksavadki töötaja eest erisoodustust. Töötaja saab tööautot kasutada probleemivabalt ka erasõitudeks. Aga see ei ole selle teema vaidlus:)
Minul Confidos töötades oli auto tööandja kuluga.
Muidugi on.
Mu abikaasal on. Võib ämma sõidutada, oma erasõidud ja muidugi kogu hooldus ja varustus.
Puhkuse ajal on samuti kõik õigused auto kasutamiseks. Autot uuendas vanasti iga 3 a tagant, nüpd u 5 aasta tagant.
No see küsimus on üsna kummaline ja ilmselt igavusest tehtud. Vaevalt, et TA sed nüüd tõsiselt mõtles.
Normaalsed tööandjad maksavadki töötaja eest erisoodustust. Töötaja saab tööautot kasutada probleemivabalt ka erasõitudeks. Aga see ei ole selle teema vaidlus:)
Töötaja saab probleemivabalt tööautot erasõitudeks kasutada ka erisoodustust maksmata. Kes töötja järel luurab?
Mis auto, kas sa ei tea rohepöördest!! Hobuse saad, heinad ostad ise!
Töötaja saab probleemivabalt tööautot erasõitudeks kasutada ka erisoodustust maksmata. Kes töötja järel luurab?
Keegi otseselt ei “luura”. Aga kontrolle tuleb aeg-ajalt ikka ette, peab seadustele vastavalt kilometraaži põhjendama. Eriti, kui auto on märgitud vaid töösõite tegevaks, mis on avalik info. Tige naaber on kaevanud. Ja üks teine isik, kes mingil õhtul parkima ei mahtunud oma kortermajamaja ette, kuna meie firma logoga masin seisis parklas ees.
Keegi otseselt ei “luura”. Aga kontrolle tuleb aeg-ajalt ikka ette, peab seadustele vastavalt kilometraaži põhjendama. Eriti, kui auto on märgitud vaid töösõite tegevaks, mis on avalik info. Tige naaber on kaevanud. Ja üks teine isik, kes mingil õhtul parkima ei mahtunud oma kortermajamaja ette, kuna meie firma logoga masin seisis parklas ees.
Logosid loomulikult sellistele autodele ei panda. Pole vaja liigset tähelepanu. Ei ole sel naabril kuhugi kaevata.
No see küsimus on üsna kummaline ja ilmselt igavusest tehtud. Vaevalt, et TA sed nüüd tõsiselt mõtles.
Ma ikka tõsiselt mõtlen. Mind huvitab kui paljudel perekooli kasutajatel on võimalus kasutada tööandja sõiduautot ja millistel tingimustel.
Kui sõiduautot kasutatakse erasõitudeks, peab tööandja selle pealt erisoodustusmaksu maksma. Miks ta peaks seda nii ometi näitama?
Sest maksuamet kontrollib seda. Ja väga usinalt.
Kontrollib Maksuamet. Satud nt juhuvalimisse või mingil muul põhjusel luubi alla ning kui on registris autodel märge ainult töösõitudeks, siis on ettevõtja ülesanne tõestada, et see nii ka on. Ja siis enam ausate silmadega ei pääse, vaid näitad paberid ette (sõidupäevik, GPS, sisekorraeeskiri, mis sätestab, et kõik autod on õhtul ettevõtte hoone ees reas, võtmed kapis vms).
Eks see tõenäosus on üks miljonist, et vahele jääb, aga see oht on olemas.
Loomulikult veiderdatakse, aga pigem on neid ettevõtteid rohkem, kes ei viitsi sõidupäevikutega jantida, maksab kohe erisoodustusmaksu ära ja ongi aamen.
Töötaja saab probleemivabalt tööautot erasõitudeks kasutada ka erisoodustust maksmata. Kes töötja järel luurab?
Tööandja luurab, kui tahab. Sul on ikka raske aru saada sellest, et töid on erinevaid ja tööandjaid on erinevaid ja seetõttu erinevad ka lähenemised . Luuramiseks pole vaja eradetektiivi ja keegi sul järgi sõitma ei hakka. Autodesse paigaldatakse jälgimisseadmed ja kogu sõidu marsruut, kütusekulu ja ületatud kiirus on tööandjal teada, kui ta seda teada tahab.
Tööandja luurab, kui tahab. Sul on ikka raske aru saada sellest, et töid on erinevaid ja tööandjaid on erinevaid ja seetõttu erinevad ka lähenemised . Luuramiseks pole vaja eradetektiivi ja keegi sul järgi sõitma ei hakka. Autodesse paigaldatakse jälgimisseadmed ja kogu sõidu marsruut, kütusekulu ja ületatud kiirus on tööandjal teada, kui ta seda teada tahab.
Autodes ongi gps ning tööandja teadmisel tehakse sellega erasõite. Autod on ööpäevaringselt töötajate käes, keegi neid ettevõtte ette õhtul ei jäta.
Meie pereliikmel on tööauto, millega teeb töösõite. Kui oma tarbeks vaja, siis maksab firma poolt määratud tariifi ehk km/h alusel, oli vist nii. Tuli veidi odavam, kui takso.
Autodes ongi gps ning tööandja teadmisel tehakse sellega erasõite. Autod on ööpäevaringselt töötajate käes, keegi neid ettevõtte ette õhtul ei jäta.
Tubli tööandja. Järelikult on erisoodustusmaks makstud, kui erasõite tehakse.J a töölt koju ja kodust tööle sõidu saab ka teatud tingimustel töösõiduks lugeda ja kodus võib autot hoida, kui tööandja seda lubab, ei pea ettevõtte ette ajama. Aga kui maksuamet küsib, siis peab ettevõte kõike seda tõendama, et tal on sellised reeglid kehtestatud ja et neid jälgitakse ja täidetakse.
Kui töö eeldab sõitmist, on tööautosid ikka. Kaasal on suur jeep-kastikas, aga töösõite loeb gps. Kütus ettevõtte kaardiga.
Teisel tuttaval kompenseeritakse mingeid muid asju, sõidab vajadusel siis oma autoga.
Lõviosal aga oma asi, kuidas tööle-koju-koolitusele kulged. Lähetuse kulusid kompenseeritakse sõidupileti või kokkulepitud km hinnaga
Lihtsalt puhtalt niisama miskisele projektijuhile tööautot ei osteta, asutusel võib olla auto(d), mida siis vajadusel kasutatakse.
OÜtajad aga saavad enesele kasvõi “poršesid” osta
Lõviosal aga oma asi, kuidas tööle-koju-koolitusele kulged. Lähetuse kulusid kompenseeritakse sõidupileti või kokkulepitud km hinnaga
Tööle ja koju sõitmine ei olegi ju töösõit, miks seda hüvitama peaks? Oma mure, et nii kaugel elad, koli lähemale, saad jala tööle minna. Kandideerides ei uurinud, kus töökoht asub?
Tööle ja koju sõitmine ei olegi ju töösõit
Tööandja võib lugeda tööle ja töölt kojusõidu töösõiduks, ning on kindlad tingimused, mille puhul ta peab seda tegema. On töökohti, kus töökoht võib igal hommikul olla ükskõik kus Eesti otsas või ka välisriigis.
Meil on kümme töötajat ja kolm autot. Käivad kodust ja saavad kõik oma eraasjad ka aetud. Geps on peal, aga ega seda keegi jälgi.
Meil on jälle iga auto antud konkreetsele inimesele. Kui on 10 töötajat ja 3 autot, siis ilmselgelt kõigile ei jagu. Osa inimesi kõnnib jala.
See on kokkuleppe küsimus. Mul on kolmes töökohas olnud ametiauto koos lubatud erasõitudega. Müügijuhid-tootejuhid üldiselt saavad auto.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Kas mõnel töökohal on sõiduauto tööandja poolt?