Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kas olete rahul rongiliiklusega Eesti erinevates piirkondades?

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 58 )

Teema: Kas olete rahul rongiliiklusega Eesti erinevates piirkondades?

Postitas:
Kägu

Liikudes erinevates Eesti osades ringi, paneb ikka ja jälle hämmastama, et miks on rongiühendus piirkonniti nii erinev ja kas inimesed sõidavad valdavalt autodega või on täiesti ükskõiksed, et nurinat ei tee ja tihedamat ühendust ei nõua? Räägitakse, et lähimatest maakondadest käiakse tööle suurematesse linnadesse, Tallinnasse ja Tartusse. Ometi on olukord täna selline, et kui ühest rongiühendustega kohast pääsed mainitud linnadesse 2-4 korda päevas, siis teisest kohast 12-20 korda päevas. Kui maakonnakeskustest Valgast, Põlvast või väikelinnast Elvast käib palju inimesi Tartusse tööle, siis miks liigub rong ainult 2-4 korda päevas? Kui mõelda, et enamus sõitjaid kasutavad hommikust, õhtust või ka lõunast rongi, siis kes sõidavad nii sageli, et rong pannakse teistes piirkondades käima 12-20 korda päevas? Pensionärid? Lõuna-Eestis on neid ka piisavalt palju, samuti peaksid olema palgad väiksemad ja ühistranspordiga liikujaid rohkem, kui Harjumaal. Kas ei ole ebaõiglane nendes kohtades elavate inimeste suhtes, et valikuvõimalused on äärmuslikud? Oleks siis, et ühes kohas saab sõita vähemalt 5-7 korda päevas sest rahvast on vähem ja teises 12-15 korda, aga erinevused võivad olla kümnekordsed! Raplast Tallinnasse saab 17 korda! Miks lepitakse ebavõrdse olukorraga?
P.S. ootaks teemakohaseid vastuseid, keda teema puudutab!

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

paneb ikka ja jälle imestama

Kommentaar eemaldatud.
2.1. Kasutajal on kohustus käituda teiste suhtes viisakalt, lugupidavalt ning sõbralikult.
Perekooli Moderaator

+5
-4
Please wait...

Postitas:
Kägu

Elvast näiteks liigub suurem osa inimesi Tartusse bussiga, kuna buss on tasuta. Rong võika tihedamalt liikuda, aga kuna riik maksab rongiliiklusele peale, siis tuleb see paratamatult millegi arvelt.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Elvast näiteks liigub suurem osa inimesi Tartusse bussiga, kuna buss on tasuta.

Ma saan aru, et palju liigutakse ka bussiga, kuna see on tasuta, kuid kui riik maksab rongiliiklusele peale, siis miks igal pool rongiliiklust ei vähendata ja ei ühtlustata? Miks ühes kohas saab sõita ainult 2-4 korda ja teises 12-20 korda päevas, mitte poole vähem või poole rohkem? Makse maksavad kõik, piirkonnast sõltumata, kuid miks inimesi koheldakse nii erinevalt ja olukorraga lepitakse?

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Aga kui ühistranspordiga liigutud saad, siis mis vahet seal on? Ilmselt seal, kus rong käib tihedamalt, on bussid harvemad. Ma hakkaks protestima alles siis kui poleks üht ega teist.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Aga kui ühistranspordiga liigutud saad, siis mis vahet seal on?

Bussiga liikumine seab piiranguid, ebamugav on suuremaid asju kaasa vedada, vankrid, rattad jne.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Liikudes erinevates Eesti osades ringi, paneb ikka ja jälle hämmastama, et miks on rongiühendus piirkonniti nii erinev ja kas inimesed sõidavad valdavalt autodega või on täiesti ükskõiksed, et nurinat ei tee ja tihedamat ühendust ei nõua? Räägitakse, et lähimatest maakondadest käiakse tööle suurematesse linnadesse, Tallinnasse ja Tartusse. Ometi on olukord täna selline, et kui ühest rongiühendustega kohast pääsed mainitud linnadesse 2-4 korda päevas, siis teisest kohast 12-20 korda päevas. Kui maakonnakeskustest Valgast, Põlvast või väikelinnast Elvast käib palju inimesi Tartusse tööle, siis miks liigub rong ainult 2-4 korda päevas? Kui mõelda, et enamus sõitjaid kasutavad hommikust, õhtust või ka lõunast rongi, siis kes sõidavad nii sageli, et rong pannakse teistes piirkondades käima 12-20 korda päevas? Pensionärid? Lõuna-Eestis on neid ka piisavalt palju, samuti peaksid olema palgad väiksemad ja ühistranspordiga liikujaid rohkem, kui Harjumaal. Kas ei ole ebaõiglane nendes kohtades elavate inimeste suhtes, et valikuvõimalused on äärmuslikud? Oleks siis, et ühes kohas saab sõita vähemalt 6-7 korda päevas sest rahvast on vähem ja teises 12-15 korda, aga erinevused võivad olla kümnekordsed! Miks lepitakse ebavõrdse olukorraga? Miks ei ühtlustata rongiliiklust üle-Eesti? Kas keegi on uurinud põhjust ja nõudnud võrdsemat kohtlemist?

P.S. ootaks teemakohaseid vastuseid!

Kuna teistes piirkondades elab inimesi, siis on koolilapsed näiteks need, kes sõidavad väga tihedalt. Ega rongiliikluse tiheduse vajadust ikkagi uuritakse enne, kui midagi otsustakse. Miks teemaalgataja pole nende uuringutega end kurssi viinud, kui arvab, et valdab teemat selliselt, et kutsub teema üle arutlema. Mitut uuringut teemaalgataja uurinud on, et arusaada, miks on ühes kohas rongliiklus selline ja teises selline. Kui ühes piirkonnase elab 10 000 inimest ja teises 200 000, siis miks peaks nende liikulse sagedus olema ühesugune? Sul on palju isiklikku raha või ? noo hakka seda siis korraldama, siis saad väga kiiresti selgeks, miks ühes kohas on liiklus hõrdam ja teises tihedam. Mina nõuan, et sina teeks omale teema selgeks ? Sobib?

+1
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina elan Pärnus.

Rongiliiklusega meil siin probleeme pole.

Pole ronge, pole probleeme.

Ahjaa, tasuta bussiliiklust ka pole.

+18
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Aga kui ühistranspordiga liigutud saad, siis mis vahet seal on?

Bussiga liikumine seab piiranguid, ebamugav on suuremaid asju kaasa vedada, vankrid, rattad jne.

Vankriga saab küll liigutud, ega see rongiski teab kui mugav pole. Ja see kord aastas, mil on vaja ratast vedada, saab graafiku kohaldada harva rongiplaani järgi küll.

+1
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kuna teistes piirkondades elab inimesi, siis on koolilapsed näiteks need, kes sõidavad väga tihedalt. Ega rongiliikluse tiheduse vajadust ikkagi uuritakse enne, kui midagi otsustakse. Kui ühes piirkonnase elab 10 000 inimest ja teises 200 000, siis miks peaks nende liikulse sagedus olema ühesugune? Sul on palju isiklikku raha või ? noo hakka seda siis korraldama, siis saad väga kiiresti selgeks, miks ühes kohas on liiklus hõrdam ja teises tihedam.

Kas sa oled teinud uuringu, et saad väita, et Harjumaal elavatel lastel on suurem liikumisvajadus kui Lõuna-Eestis? Kas nemad peavad saama liikuda iga tunni tagant? Kas Elvas elavad lapsed, kes käivad Tartusse trenni, peavad loobuma trennis käimisest, sest rong liigub nii harva? Me räägime kümnekordsest vahest. Jutt ei käi väikelinnadest, vaid rongid sõidavad läbi maakonna. Mitte üheski nimetatud maakonnas pole elanike arv 10 000. Kus on öeldud, et liikumissagedus peaks olema samasugune? Oleks siis, et ühes kohas saab sõita vähemalt 5-7 korda päevas sest rahvast on vähem ja teises 12-15 korda. Vahe ei peaks olema kümnekordne. Maksude maksmise kohustus pole Eestis piirkonniti erinev.

+1
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

No minul liigub Tallinna suunal pea iga tund rong. See-eest on null bussiühendust. Ju on ajalooliselt nii välja kujunenud. Samas, täiskasvanu rongipilet on tunduvalt kallim, kui bussipilet samal distantsil mõnes teises kohas.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina elan Pärnus.

Rongiliiklusega meil siin probleeme pole.

Pole ronge, pole probleeme.

Ahjaa, tasuta bussiliiklust ka pole.

Pärnakad on rikkad ja raha tuleb aina juurde.
Valivad Reformi, seega bussid ei tohi tasuta olla (nagu ka ei tohi olla Harjumaal bussid tasuta, muidu oleks nagu Keskerakonnale plusspunkt). Ja raudtee asemel tuleb valitute arvates renoveerida lennujaama. Nii tuleb välismaalasi, kes jätavad Pärnusse raha. Sedasi tulebki raha aina juurde. Pealegi, milles küsimus, varsti tuleb Valge Laev Rail Baltic.

Oma otsused on need, millega tuleb elada. Demokraatia.

+6
-6
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina elan Pärnus.

Rongiliiklusega meil siin probleeme pole.

Pole ronge, pole probleeme.

Ahjaa, tasuta bussiliiklust ka pole.

Pärnakad on rikkad ja raha tuleb aina juurde.

Valivad Reformi, seega bussid ei tohi tasuta olla (nagu ka ei tohi olla Harjumaal bussid tasuta, muidu oleks nagu Keskerakonnale plusspunkt). Ja raudtee asemel tuleb valitute arvates renoveerida lennujaama. Nii tuleb välismaalasi, kes jätavad Pärnusse raha. Sedasi tulebki raha aina juurde. Pealegi, milles küsimus, varsti tuleb Valge Laev Rail Baltic.

Oma otsused on need, millega tuleb elada. Demokraatia.

A keda peab siis valima? Mart Helmet, kes linnavolikogu istungitel lihtlabaselt kuude kaupa ei osalenud, niikaua kuni ta volitused seal peatati?

+11
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

A keda peab siis valima? Mart Helmet, kes linnavolikogu istungitel lihtlabaselt kuude kaupa ei osalenud, niikaua kuni ta volitused seal peatati?

No valisite, keda valisite, nüüd saite need, keda valisite.

Aga kuskohas siis käib rong 10-12 korda päevas? Kus?
Kui arvestada, et kõik rongid lähtuvad Tallinnast, siis loomulikult käib rong Tallinna sagedamini kui trassi otstes, kuhu viivad ainult ühed rööpad.

+5
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Elan Tartus. Käin nädala tööasjus paar korda Tallinnas ja teeksin seda hea meelega rongiga, kui need kasvõi poo tundi varem käiksid, et tööpäeva alguses Tallinnas kohal olla. Kahjuks aga nii ei ole, aga töölkäijad peavad ikka bussis loksuma, kuigi rong käid vist küll üle 10 korra päevas. Tasuta busse ei ole, seega pole see argument.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Aga kuskohas siis käib rong 10-12 korda päevas? Kus?
Kui arvestada, et kõik rongid lähtuvad Tallinnast, siis loomulikult käib rong Tallinna sagedamini kui trassi otstes, kuhu viivad ainult ühed rööpad.

Mõned näited. Raplast saab rongiga Tallinnasse argipäeviti 17 korda päevas, Jõgevalt saab Tartusse 12 korda päevas ja Tallinnasse 10 korda päevas, Viljandist Tallinnase 5 korda päevas, täiesti arvestatavad valikud. Samas Valgast saab Tallinnasse ainult 4 korda päevas, Elvast Tartusse 3 korda päevas ja Põlvast Tartusse kõigest 2 korda päevas ja Tallinnasse ümberistumisega. Kas riik otsteni ei ulatu, et rongid lõpetavad liikumise poolel teel? Kuidas on võimalik, et pakutakse rongiliiklust paar, kolm korda päevas?

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kuidas on võimalik, et pakutakse rongiliiklust paar, kolm korda päevas?

Selleks, et oleks tihedam liiklus, on vaja rohkem ronge. Elroni rongid kuuluvad riigile ja kuna need on väga kallid, siis riik ei taha rohkem osta. Ka olemasolevaid ronge ei saa mujale suunata, sest näiteks ehkki Tallinna ja Tartu vahet on liiklus kõige tihedam, liigub seal nii palju reisijaid, et isegi praeguse tiheda graafiku juures on rongid nii täis, et inimesed istuvad põrandal või seisavad püsti terve selle tee.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Mina sõitsin Tallinna ja Pärnu vahel ainult rongiga. Lastega oli väga mugav. Olen väga pettunud, et rongiliiklus lõpetati. Päris täpselt ei saanudki aru, miks lõpetati? Oli küll aeglasem kui buss, aga sõitjaid oli ju alati.

+4
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Selleks, et oleks tihedam liiklus, on vaja rohkem ronge. Elroni rongid kuuluvad riigile ja kuna need on väga kallid, siis riik ei taha rohkem osta.

Ronge lubati ju juurde osta, kuid küsimus jääb, kas sellest midagi lõuna-eestlaste jaoks ka muutub? https://www.mkm.ee/et/uudised/elron-saab-uued-rongid

0
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mis puutub suurte pakkidega reisimisse –
tippaegadel ei lubata ka rongi jalgrattaga enam, sest rongid on täis.
Vanasti vähemalt sai ratta panna bussi alla pakiruumi, ma ei teagi, miks see ära kaotati.
Kas Luxekspress lubas nüüd ratast jälle vedama hakata?
Aga rongisõit erineb maanteesõidust veel ühe olulise komponendi poolest – raudtee läbilaskevõime.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Nurinat ei ole, sest olen juba ammu loobunud lootmast regionaalpoliitikale. Ühistransport, olgu see siis rong või buss, on enamikes Eesti piirkondades nii harv, et sellele loota ei ole võimalik. Meie külast saab 15 km kaugusele linna vaid kell 8 hommikul ( siis ootad 2h kuni poed avanevad) ja lahkud linnast mitu tundi hiljem ühega kolmest võimalusest. Loomulikult omame peres kahte autot ja oleme ka lastele transportööriks. Lähim rong Tallinnasse on nii täis, et kogu tee tuleb püsti seista ja jalgrattaid ka kaasa võtta ei saa. Vanasti sai puuduva bussiühenduse külani rattaga asendatud. Nüüd marsid 10 km rongipeatusesse jala.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Bussi alla mahuvad kärud ja rattad küll, kuid peab osaliselt kokku panema. Ratta eest peab peale maksma, kuigi seal all on alati ruumi palju ja rattaga tullakse harva bussile. Kotid hõlmavad ainult ühe luugitaguse ja ma näen oma silmaga kotti pannes, kuidas tühja ruumi jagub.

Meie peatuses käivad paraku ainult väikesed mikrobussid, millel ei ole üldse pakiruumigi. Teiseks on vaid üksikud rattad, mida niimoodi üks-kaks kiirkinnitustest lahti võtad ilma mutrivõtmete komplektita. Minu oskuste juures võtab see u. tund aega, et ratas tagasi saada, ketid külge, pidur korralikult tööle tagasi jne.

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

rattaga tullakse harva bussile.

Sellepärast ei tuldagi, sest see on ebamugav.

+3
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina elan Pärnus.

Rongiliiklusega meil siin probleeme pole.

Pole ronge, pole probleeme.

Ahjaa, tasuta bussiliiklust ka pole.

Pärnakad on rikkad ja raha tuleb aina juurde.

Valivad Reformi, seega bussid ei tohi tasuta olla (nagu ka ei tohi olla Harjumaal bussid tasuta, muidu oleks nagu Keskerakonnale plusspunkt). Ja raudtee asemel tuleb valitute arvates renoveerida lennujaama. Nii tuleb välismaalasi, kes jätavad Pärnusse raha. Sedasi tulebki raha aina juurde. Pealegi, milles küsimus, varsti tuleb Valge Laev Rail Baltic.

Oma otsused on need, millega tuleb elada. Demokraatia.

raudtee renoveerimine keerati kinni siiski Kadri Simsoni juhatusel.
ja mis puutub tasuta bussidesse – tasuta asju ei olemas.

+2
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Bussi alla mahuvad kärud ja rattad küll, kuid peab osaliselt kokku panema. Ratta eest peab peale maksma, kuigi seal all on alati ruumi palju ja rattaga tullakse harva bussile. Kotid hõlmavad ainult ühe luugitaguse ja ma näen oma silmaga kotti pannes, kuidas tühja ruumi jagub.

Siis ma ei saa tegelikult aru, miks bussidega rataid vedada ei saa. Rongides on see mõistetav – seal on valida, kas mahub üks ratas või mitu inimest, aga bussides on pagasiruum ju eraldi ja tühja pagasiruumi mitte kellelegi istekohta ei müüda…

Leidsin selle artikli: https://www.accelerista.com/matkamajareisima/lux-express-teeb-elronile-ninanipsu/
Aga siin ei selgitata, kas ikka tuleb ratas lahti võtta või saab selle niisama paigutada.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 6 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kas Elvas elavad lapsed, kes käivad Tartusse trenni, peavad loobuma trennis käimisest, sest rong liigub nii harva?

Sa ikka tead, kus asuvad Elvas ja Tartus raudteejaamad? Muust elust suhteliselt kaugel, muide. Miks peab inimene Elvas 10-15 minutit raudteejaama ja sealt Tartus sama kaua või rohkem sihtkohta liikuma, kui bussile läheb ta 2-10 min ja saab busiiga palju rohkem kesklinna? Aeg on tänapäeval suurema väärtusega kui raha!

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas Elvas elavad lapsed, kes käivad Tartusse trenni, peavad loobuma trennis käimisest, sest rong liigub nii harva?

Sa ikka tead, kus asuvad Elvas ja Tartus raudteejaamad? Muust elust suhteliselt kaugel, muide. Miks peab inimene Elvas 10-15 minutit raudteejaama ja sealt Tartus sama kaua või rohkem sihtkohta liikuma, kui bussile läheb ta 2-10 min ja saab busiiga palju rohkem kesklinna? Aeg on tänapäeval suurema väärtusega kui raha!

Kunagi, kui meie aastaid tagasi matkagrupiga oma rattaid bussiga vedasime, n~uti, et üks ratas oleks rattalt eraldatud, ja kogu kokku pandud ratas mingisse pakendisse pakendatud. Loodan, et nååd enam sellist n~uet ei ole.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Sa ikka tead, kus asuvad Elvas ja Tartus raudteejaamad?

Kas sa tead, kus asuvad trennide tegemise kohad? Mitte ka bussijaama juures. Elvas ongi bussidele ja rongidele kindel koht, mis on ka õige, et rongilt tulijad saavad bussile ja vastupidi.
Kui inimene tahab sõita Tallinnasse, siis bussijaamast peab edasi liikuma trammi või linnaliiniga. Rongipeatusi on tunduvalt rohkem ja küsimus pole ukse ette sõidutamises, vaid valikuvõimaluste pakkumises.
Jutt ei käi ka sellest, et igasse rongiühendusega kohta tuleks panna käima rong, 10-12 korda päevas, vaid 2-3 korda päevas on selgelt liiga vähe, võrreldes piirkondadega, kus saab sõita 17-20 korda päevas. Vahe on meeletult suur ja seda tuleks vähendada.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Jutt ei käi ka sellest, et igasse rongiühendusega kohta tuleks panna käima rong, 10-12 korda päevas, vaid 2-3 korda päevas on selgelt liiga vähe, võrreldes piirkondadega, kus saab sõita 17-20 korda päevas. Vahe on meeletult suur ja seda tuleks vähendada.

sa vist endiselt ei ole aru saanud, et harjumaal elab laias laastus pool eesti elanikkonda. kui natuke selle peale mõtled, siis ei tundu rongiliiklus üldse enam niipidi kaldu olevat.

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

sa vist endiselt ei ole aru saanud, et harjumaal elab laias laastus pool eesti elanikkonda. kui natuke selle peale mõtled, siis ei tundu rongiliiklus üldse enam niipidi kaldu olevat.

Sa vist ei ole aru saanud, et makse maksavad kõik võrdselt, sõltumata piirkonnast. Miks sind teema puudutab?

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 18 korda. Täpsemalt

Näitan 30 postitust - vahemik 1 kuni 30 (kokku 58 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kas olete rahul rongiliiklusega Eesti erinevates piirkondades?