?
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Kas õpetaja liitklassi tunnitasu on kõrgem kui tavatunni oma?
Teema: Kas õpetaja liitklassi tunnitasu on kõrgem kui tavatunni oma?
Seda ei maksa küll ette kujutada endale, et saad rohkem. Hea, kui saad normkoormuse juures miinimupalga kätte, sest tavaliselt on klassis ju tavaklassiga lapsi vähem! Meie dire võttis klassijuhataja tasugi seetõttu väiksemaks.
Ei ole, liitklass on peaaegu alati kokkuhoiukoht omavalitsusele. Kool on niikuinii pigem sulgemisohus, kui liitklasse tehakse. Annad ju ühe tunni mitmes klassis korraga, miks peaks sulle rohkem maksma?
Annad ju ühe tunni mitmes klassis korraga, miks peaks sulle rohkem maksma?
Just sellepärast peakski. Kui raamatupidaja töötab kahele asutusele korraga, siis ei maksta ju talle vaid ühe eest, isegi kui ta seda tööd füüsiliselt ühest kohast teeb. Imelik oleks üldse nii mõeldagi.
Tund on ikka tund, rohkem ette valmistada saad nn üldtööaja sees. Ei tea ühtegi õpetajat, kes liitklassi töö eest rohkem saaks.
Just sellepärast peakski. Kui raamatupidaja töötab kahele asutusele korraga, siis ei maksta ju talle vaid ühe eest, isegi kui ta seda tööd füüsiliselt ühest kohast teeb. Imelik oleks üldse nii mõeldagi.
Kui ta kulutab selleks sama palju aega kui ühele tehes, siis ei peaks ju rohkem maksma. Täiesti ebaõnnestunud näide. Ega liitklassi tunde eraldi ei anta.
No mul ükskõik, makske siis vähem ja saage vähem, kui nii sobib.
#
Mismõttes saab üldtööaja sees ette valmistada? Ettevalmistus ju võtab kahe tunni jagu aega. See on ju isegi ministri sõnul vaikiv kokkulepe, et tööaja sisse ei ole tegelikult kõiki õpetajatöö kohustusi kvaliteetsel tasemel võimalik ära mahutada. Mjna vähemalt ei ole veel selleni jõudnud, et suudaksin kõik töökohustused tööaja sees täita.
#
Mismõttes saab üldtööaja sees ette valmistada? Ettevalmistus ju võtab kahe tunni jagu aega. See on ju isegi ministri sõnul vaikiv kokkulepe, et tööaja sisse ei ole tegelikult kõiki õpetajatöö kohustusi kvaliteetsel tasemel võimalik ära mahutada. Mjna vähemalt ei ole veel selleni jõudnud, et suudaksin kõik töökohustused tööaja sees täita.
Õpetaja tööaeg on 35 tundi nädalas, sellest kohtakttunde on nädalas tavapäraselt 21 (4 tundi päevas), st 14 tundi nädalas on võimalik õpetajal tegeleda tundide ettevalmistusega, tööde parandamisega, kolleegide ja vanematega suhtlemisega (so peaaegu 3 tundi päevas). Kuidas on võimalik, et selliste töötundidega välja ei tule. Loomulikult, kui kontakttunde võetakse rohkem, siis enam ei jõua, aga siis peab ka üldtööaeg ju pikenema.
#
Mismõttes saab üldtööaja sees ette valmistada? Ettevalmistus ju võtab kahe tunni jagu aega. See on ju isegi ministri sõnul vaikiv kokkulepe, et tööaja sisse ei ole tegelikult kõiki õpetajatöö kohustusi kvaliteetsel tasemel võimalik ära mahutada. Mjna vähemalt ei ole veel selleni jõudnud, et suudaksin kõik töökohustused tööaja sees täita.
Õpetaja tööaeg on 35 tundi nädalas, sellest kohtakttunde on nädalas tavapäraselt 21 (4 tundi päevas), st 14 tundi nädalas on võimalik õpetajal tegeleda tundide ettevalmistusega, tööde parandamisega, kolleegide ja vanematega suhtlemisega (so peaaegu 3 tundi päevas). Kuidas on võimalik, et selliste töötundidega välja ei tule. Loomulikult, kui kontakttunde võetakse rohkem, siis enam ei jõua, aga siis peab ka üldtööaeg ju pikenema.
”
Olümpiaadi konsultatsioonid, keskendumisraskustega õpilaste konsultatsioonid, töölehtede kokkuotsimine, printimised, katsevahendite hankimine, katsete järgne asjade kokkupanek, koristamine, ohutuskaardid, lihtsustatud õppekavad, individuaalsed õppekavad, käitumiste tugikavad, ainekaardid, arenguvestlused, kohustuslikud koolitused, koolitusel saadud kodutööd, kooliüritused, milles kõik peavad osalema, korrapidajaõpetajaks olemine vahetundides, suhtlus lapsevanematega, ainekaardid, sõnaline tagasiside, meeskonna koosolekud, uudisväärtusega teadmiste lisamine õppetundidele ja enese kurssi viimine nendega, oma kooli varustusele vastavate töölehtede valmistamine, kaasajastamine, individuaalse õppe jaoks õppeerisuste tekitamine aeglasematele ja kiirematele õpilastele, ukraina õpilase vene- keelsete vastuste tõlkimine ja tagasisidestamine, lõbusa ja mitmekesise viieetapilise tunni välja mõtlemine, slaidide tegemine. Liikuma kutsuva kooli projektis osalemiseks välja mõtlemine, kuidas õpitulemused saavutada liikudes, vastavate vahendite loomine. Ettevõtliku kooli projektis osalemiseks ideekorje, materjalide kokku otsimine. Klassiõhkkonna parandamiseks ideekorje, selleks vestlused klassijuhataja ja sotsiaalpedagoogiga, lapsevanemate koosolekud, linna sõitmine, et õppevahendeid osta, asendamised teiste õpetajate haiguste ajal jne. Ja siis muidugi õpilaste tööde parandamine ja tagasisidestamine.
Ei näe, kuidas see tegelikult mahub 14 tunni sisse ära, minul ei mahu, kaugeltki mitte. Eriti kui tahan õpilastele veel mingeid põnevaid projekte välja mõelda- teostada esitada projektitaotlusi õpilaste väljasõitude rahastamiseks jms.
Ei usu elu sees sellist tublidust.
Poolest päevast koolimaja tühi.
Näen oma laste kooliasjade seas neid kokku otsitud ja paljundatud töölehti. Õpsid ei oska isegi ökonoomselt paljundada. Kusjuures tööraamatute jne suvakas paljundamine on piraatlus. Loomevargus.
Töötatakse umbes kaheksa kuud aastas.
Ei usu elu sees sellist tublidust.
Poolest päevast koolimaja tühi.
Näen oma laste kooliasjade seas neid kokku otsitud ja paljundatud töölehti. Õpsid ei oska isegi ökonoomselt paljundada. Kusjuures tööraamatute jne suvakas paljundamine on piraatlus. Loomevargus.
Jah, mina lähen ka koolimajast ära, seal on mul ebamugav tool, teen õhtul kodus edasi.
#
Mismõttes saab üldtööaja sees ette valmistada? Ettevalmistus ju võtab kahe tunni jagu aega. See on ju isegi ministri sõnul vaikiv kokkulepe, et tööaja sisse ei ole tegelikult kõiki õpetajatöö kohustusi kvaliteetsel tasemel võimalik ära mahutada. Mjna vähemalt ei ole veel selleni jõudnud, et suudaksin kõik töökohustused tööaja sees täita.
Õpetaja tööaeg on 35 tundi nädalas, sellest kohtakttunde on nädalas tavapäraselt 21 (4 tundi päevas), st 14 tundi nädalas on võimalik õpetajal tegeleda tundide ettevalmistusega, tööde parandamisega, kolleegide ja vanematega suhtlemisega (so peaaegu 3 tundi päevas). Kuidas on võimalik, et selliste töötundidega välja ei tule. Loomulikult, kui kontakttunde võetakse rohkem, siis enam ei jõua, aga siis peab ka üldtööaeg ju pikenema.
Kontakttunde ei VÕETA rohkem vaid ANTAKSE. Minul on sel aastal 30 kontakttundi, sest ei leita õpetajat. Töötaksin hea meelega normkoormusega.
Ei usu elu sees sellist tublidust.
Poolest päevast koolimaja tühi.
Näen oma laste kooliasjade seas neid kokku otsitud ja paljundatud töölehti. Õpsid ei oska isegi ökonoomselt paljundada. Kusjuures tööraamatute jne suvakas paljundamine on piraatlus. Loomevargus.
Mina lähen ka konsultatsioonide lõppedes koolist ära, sest koolis on mul väga ebamugav tool ja pole töö tegemiseks rahulikku nurka. Teen kodus tööd edasi.
Kas õpetaja saadab lapsi olümpiaadile, kas koolis toimuvad üritused, kas keerulisemate õpilastega tolimuvad kogu aeg andmete kogumised, ümarlauad, konsultatsioonid, vastamiskavad? Kas hinded ilmuvad E- kooli, kas ainekaardid on e- kooli lingitud? Kui on, on järelikult õpetaja kõigeks selleks aega kuskilt leidnud. Individuaalsed õppekavad, käitumiskavad ja lihtsustatud õppekavade kirjutamine on seadusest lähtuv kohustus, mida ei saa jätta tegemata. Seega kuigi õpetaja töö ei paista välja ei tähenda, et ta seda ei tee. Paljundamine käib jooksuga tundide vahelt. Mina saadan lapsed ise paljundama, kui nad jälle töövihiku koju on jätnud. Nooremad õpetajad harva paljundavad materjali kokku vaid pigem kompleteerivad veebiavarustest töölehed kokku. Lisaks ei ole täismahus uue õppematerjali genereerimine mitte kuidagi õpetaja tööaega mahtuv tegevus. Vanematele õpetatele ei heida midagi ette, jumal tänatud, et nad ei lähe veel pensionile jz aoitavad hädast välja.
Aga me kõik ootame kooli neid tunduvalt ökonoomsemaid ja paremaid õpetajaid, kes on tugevad teoreetikud ja teavad täpselt, kuidas peaks õpetama. Miskipärast jooksevad uued õpetajad pärast reaalsusega kohtumist jälle koolist ära.
Kui ma hakkaks iga asja välja tooma, mis ma oma töös teen, tuleks samuti tööülesannete hulk ilmatumalt pikk. Tegelikkuses teeb efektiivne õpetaja palju asju ära juba tunni ajal, saab nii hinded e-kooli pandud kui vanematega suheldud vms. Kui näiteks arst hakkaks iga liigutust eraldi siia kirja laduma, ei tulekski sellel lõppu, mis ta kõik tegema peab. Samas efektiivsel ajakasutajal pole mingit probleemi, teisel on suur probleem.
Kui ma hakkaks iga asja välja tooma, mis ma oma töös teen, tuleks samuti tööülesannete hulk ilmatumalt pikk. Tegelikkuses teeb efektiivne õpetaja palju asju ära juba tunni ajal, saab nii hinded e-kooli pandud kui vanematega suheldud vms. Kui näiteks arst hakkaks iga liigutust eraldi siia kirja laduma, ei tulekski sellel lõppu, mis ta kõik tegema peab. Samas efektiivsel ajakasutajal pole mingit probleemi, teisel on suur probleem.
Jällegi, ootame neid efektiivseid õpetajaid kooli, kes teevad tunni ajal kõik administratiivsed toimetused, tunniarendused jms. ära aga samas teevad tunni tänapäevaselt lõbusaks, mitmekesiseks, samal ajal ka klassis olevaid HEV õpilasi, käitumis- ja keskendumisraskustega õpilasi toetades, andekaid lapsi toetades. Tulge, kus te kõik olete, et meiesugused ebaefektiivsed peavad siin rügama, kuigi juttude järgi on sadu inimesi, kes saavad mängeldes selle kõigega hakkama poole lühema ajaga.
Kui ma hakkaks iga asja välja tooma, mis ma oma töös teen, tuleks samuti tööülesannete hulk ilmatumalt pikk. Tegelikkuses teeb efektiivne õpetaja palju asju ära juba tunni ajal, saab nii hinded e-kooli pandud kui vanematega suheldud vms. Kui näiteks arst hakkaks iga liigutust eraldi siia kirja laduma, ei tulekski sellel lõppu, mis ta kõik tegema peab. Samas efektiivsel ajakasutajal pole mingit probleemi, teisel on suur probleem.
Jällegi, ootame neid efektiivseid õpetajaid kooli, kes teevad tunni ajal kõik administratiivsed toimetused, tunniarendused jms. ära aga samas teevad tunni tänapäevaselt lõbusaks, mitmekesiseks, samal ajal ka klassis olevaid HEV õpilasi, käitumis- ja keskendumisraskustega õpilasi toetades, andekaid lapsi toetades. Tulge, kus te kõik olete, et meiesugused ebaefektiivsed peavad siin rügama, kuigi juttude järgi on sadu inimesi, kes saavad mängeldes selle kõigega hakkama poole lühema ajaga.
Tegelikult ei ole kohta, kuhu tulla. Sinutaolised äpud on ees.
Poolest päevast koolimaja tühi.
meie kool on väga suur (lapsi rohkem, kui mõnes eesti väikelinnas inimesi), tunnid kahes vahetuses. kui ühe õpetaja tunnid ruumis lõppevad, on samas ruumis 15 min pärast järgmise õpetaja/aine tunnid sees.
mul tuli väga palju kisa teha, et leitaks 1 päev nädalas, kus ma saaksin peale tundi oma ruumis järeltöid teha (erivarustusega klassiruum, seda kola sealt välja vedada mujale ei saa), ilma et peale minu tundi kohe mingid võõrkeele rühmatunnid või algklasider keeletunnid peale tuleksid. aga see järeltööde aeg oli õpilaste huvides.
selleks, et hommikuse vahetus õpetaja saaks peale tunde rahus järgmise päeva tunde ette valmistada, selliseid vabu klassiruume meil koolis ei ole enne kui peale 17 õhtul. nii et kõ’ik muu töö, mis pole tundide andmine, käib kodus. ma muide isegi prindin õpilastele õppematerjale kodus oma isikliku printeriga, sest koolis on paljundusmasinale vahetundidel pikk järjekord.
Tegelikult ei ole kohta, kuhu tulla. Sinutaolised äpud on ees.
Ära nüüd nii lolli juttu ka aja. Ilmselt pole sul koolidest ega õpetajate tööst aimugi.
meie kool on väga suur (lapsi rohkem, kui mõnes eesti väikelinnas inimesi), tunnid kahes vahetuses.
Ilmselgelt ei puuduta teemaalgataja jutt siis seda tööd, mis teie koolis käib. Tema ilmselt kuskil vaikses maakoolis, kus kokku 30 õpilast ja mingist kahest vahetusest jms hullumajast, mida sa kirjeldad, pole juttugi. Ühes klassis kaks õpilast, teises kolm, siis pannakse talle viis õpilast klassi ja tema tahab lisatasu.
Liitklassi tundi tuleb ikka väga hoolega läbi mõelda, et kõikidel õpilastel oleks terve tunni jooksul tööd ja tunni segamise pause ei tekiks. Mõelda mida teeb üks klass sellel ajal kui sina teise klassida töötad ja vastupidi. Otsida lisamaterjali iseseisvaks tööks mõlematele klassidele. Kui mõni õpetaja tavatunniks valmistub ette vaid nii, et vaatab ära tunni teema õpikus ja leheküljed töövihikus, siis liitklassiga nii ei saa. Ja kõik õpilased ka liitklassis peavad saama õpetatud.
Kui mõni õpetaja tavatunniks valmistub ette vaid nii, et vaatab ära tunni teema õpikus ja leheküljed töövihikus
Ehk siis ei valmistugi tunniks ette, vaid õpetab õpikut?
Aga muidu mind küll täitsa huvitab, kuidas liitklasside õpetamine käib, minu jaoks kõlab väga keeruliselt. Kas teemasid kuidagi lõimitakse või ongi nii, et kui teemad põhimõtteliselt ei kattu, siis õpetatakse kord ühele üht osa ja siis teisele teist? Ütleme, et kokku pannakse 8.-9. klass. Mida see 8. klass järgmisel õppeaastal siis teeb, õpib jälle samu asju? Keegi targem võiks valgustada.
Kui mõni õpetaja tavatunniks valmistub ette vaid nii, et vaatab ära tunni teema õpikus ja leheküljed töövihikus
Ehk siis ei valmistugi tunniks ette, vaid õpetab õpikut?
Aga muidu mind küll täitsa huvitab, kuidas liitklasside õpetamine käib, minu jaoks kõlab väga keeruliselt. Kas teemasid kuidagi lõimitakse või ongi nii, et kui teemad põhimõtteliselt ei kattu, siis õpetatakse kord ühele üht osa ja siis teisele teist? Ütleme, et kokku pannakse 8.-9. klass. Mida see 8. klass järgmisel õppeaastal siis teeb, õpib jälle samu asju? Keegi targem võiks valgustada.
Võimalusel lõimid. Sageli pole seal midagi lõimida. Sel ajal kui ühtesid õpetad, peaksid teoorias teised iseseisvat tööd tegema. Kui aga teised on keskendumisraskustega ja õpioskustega tegelased siis on probleem.
Esileht › Tööelu, raha ja seadused. › Kas õpetaja liitklassi tunnitasu on kõrgem kui tavatunni oma?