Esileht Koolilaps Kas peate õigeks, kui õpetaja…

Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )

Teema: Kas peate õigeks, kui õpetaja…

Postitas:

… käseb lapsel peale tundide lõppu 1,5h lihtsalt klassis olla kui tunnis jutustas? Mina seda õigeks ei pea. Tegu siis Tartust lõunasse jääva kooli algkooli osas oleva klassijuhataja ja õpiabirühma õpetajaga. Nimi on J.S .
Mida teie arvaksite?

+3
-35
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina räägiksin klassijuhataja, kui pean seda ebaõiglaseks.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

 Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus.
§ 58.  Tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamine õpilase suhtes

3. Õpilase suhtes võib rakendada käesolevas seaduses sätestatud tingimustel ja korras kohaldatavaid tugimeetmeid 
10) pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega kuni 1,5 tunni ulatuses ühe õppepäeva jooksul;

+38
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 05.12 13:38; 05.12 17:21;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas sa oleksid nõus järgmine kord lapsega koos tunnis olema ja teda ise ohjeldama, et ta teisi ei segaks? Või mis oleks sinu ettepanek? Arvan, et sellist karistust rakendatakse seal, kus leebemad meetmed pole tulemusi andnud. Kas laps pole eelnevalt märkusi saanud samal teemal?

+33
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

… käseb lapsel peale tundide lõppu 1,5h lihtsalt klassis olla kui tunnis jutustas? Mina seda õigeks ei pea. Tegu siis Tartust lõunasse jääva kooli algkooli osas oleva klassijuhataja ja õpiabirühma õpetajaga. Nimi on J.S .

Mida teie arvaksite?

Mina jällegi ei pea õigeks, et su laps teisi tunni ajal segab, jäägu see kool Tartust lõunasse või läände. Sina pead? Kui ei, siis alusta selle probleemi lahendamisest ning kui see asi korras, siis tegele õpetaja probleemiga.

+48
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Pean õigeks. Sina raiskad minu aega, mina sinu oma. Väga selge põhjus-tagajärg. Koduülesandeid võiks siiski tohtida teha.

+35
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega

KOOS määratud tegevusega, mitte nii, et laps niisama istub need poolteist tundi. Lisaks juhin tähelepanu sellele, et 1,5 tundi on maksimaalne lubatud karistus, seega antud juhul on õpetaja tunni segamise eest lajatanud täislaksu võimalikust kinni hoidmise ajast ja lisaks ei ole ta lapsele määranud selleks ajaks mingit tegevust.

Seega mina ei pea sellist õpetaja käitumist õigeks. Kui tegemist on algklassi lapsega ja tunnis lihtsalt jutustas, siis niisugune 1,5 tundi paigal istuma sundimine on sellise asja eest täiesti ebaproportsionaalne ja vale karistus.

+3
-27
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Istumine on ka tegevus.
Kas see on lapsukese elu esimene karistus? PS kui su laps aru ei saa, et tunnis teisi ei segata, mida siis teha? Istuda ei soovi, ehk siis rihma? Millal laps aru, saab, et teiste segamine ei ole ok?

+21
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

aga mis siis oleks õiglane karistus sinu meelest? täitsa ok karistus ju.
vaata et sa seda viga ei tee, et lapsele oma suhtumist õpetajasse välja näitad. muidu ei saa su lapsega paari aasta pärast enam keegi hakkama.

+24
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

KOOS määratud tegevusega, mitte nii, et laps niisama istub need poolteist tundi.

Laps peab mõtlema oma käitumise üle järele. Seni käib mõtlemas, kuni pärale jõuab.

+23
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õppiski vaikselt istuma. Seda ta ju tunnis ei osanud.

+29
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 05.12 13:38; 05.12 17:21;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Sul on vaid sinu ALGKLASSILAPSE poolne variant juhtunust. Tegelikkus võib väga palju erineda.

+21
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mul oleks väga piinlik, kui mu laps segab niivõrd tundi, et õpetaja on sunnitud tema suhtes kohaldama juba mõjutusmeetmeid. Lapsele ikka ütlesid, et ta õpetaja ees homme vabandaks korra rikkumise pärast?
Mind tõesti huvita, kus see kool asub ja kes see õpetaja on.

+31
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina pigem pooldan ka seda, et õpetaja kohe rikkujaga tegeleb, mitte ei lao tunnist tundi märkusi, et segab tundi. Algklassilapse puhul võika muidugi vanemat teavitada või lasta lapsel seda teha, et vanem ei muretseks.

+18
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei poolda. 1,5 h on väikesele algkoolilapsele pikk aeg ja kui õpetaja ei suuda tunnis korda hoida, ei suuda ta seda ka peale tunde. Peab ikkagi olema põhjus, miks laps korda rikub ja enamasti on see õpetajas endas. Küsiksin, mida selle võttega saavutada tahetakse? Lapsele ei õpeta see mitte midagi.

+3
-28
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina pigem pooldan ka seda, et õpetaja kohe rikkujaga tegeleb, mitte ei lao tunnist tundi märkusi, et segab tundi.

Ma lapsevanemana eeldaks, et vanem tegeleb oma lapse kasvatamisega ise, mitte õpetaja ei pea temaga peale tunde enda pere ja laste aja arvelt koolis istuma. Minu laps sai ka ühe korra käitumishinde 3 ja sellele e-kooli kommentaari, et lollitad klassivendadega tunnitöö tegemise asemel (veerani hinne oli 5, st asjad sai tehtud siiski, märkusi ei eelnenud). Kuigi laps kodus ütles, et klassivennad tahavad ise temaga jutustada, tema ei jutusta, siis noo, seda juttu võib ta kodus koerale rääkida. Meil oli kodus kohe väga kuri ja tõsine jutuajamine, kirjutasin vastuse ka õpetajale (koos vabandusega) ning käskisin ka lapsel vabandada. Edaspidi on käitumine olnud eeskujulik. Mul poleks absoluutselt midagi selle vastu olnud, kui õpetaja oleks kohe märkuse e-kooli pannud, tõenäoliselt oleks sellega õpetaja närve ja aega säästnud, sest oleks saanud probleemiga kohe tegeleda, aga see selleks.

+14
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Jah, pean õigeks. Kõiki tegevus-kohene tagajärg meetodeid kasvatamises pean õigeks. Laps saab aru, mille eest ta karistada saab ja õpetaja tegeleb kasvatamisega konkreetse asja eest. Selliste juhtumite puhul on meil kodus õpetajad laste ees vanemate poolt “õigeks räägitud” ja palutud lapsel koolikorrast kinni pidada. Mul oleks olnud pigem hea meel, et õpetaja probleemiga ise tegeleb.

Õigeks pole me pidanud muid aastate jooksul ette tulnud asju: koolisööklas sööma sundimist ja mõnitamist, vene keele õpetaja poolt õpilaste fašistideks nimetamist, põhjuseta mõnitamist ja oma tujude õpilaste peal välja elamist, õpilaste vahel vahet tegemist, õpetajate-poolseid süüdistuste loopimisi laste omavahelistes tülides asju uurimata, ülehindamist (paremate hinnete panemist), mis kaotab adekvaatse taseme taju nii lapses kui lapsevanemas, liiga vähest kohustuslikku kirjandust jmt.

Kõiges, mis puudutab õigeaegset ja õiglast reageerimist käitumisreeglite rikkumise osas koolis ning on olnud seotud aine korraliku õpetamise ja sellega seotud nõudlikkusega, on meil peres saanud õiguse õpetaja. Sama oli ka minu kodus. Kool ei ole lasteaed ja õppimine on õpilaste töö, sh ka tunnis korra hoidmine. 1,5 peale tunde hoidmise pärast ei hakkaks ma kindlasti õpetaja autoriteeti lapse silmis maha tõmbama ja hädaldama ning lapsele õigust andma, kui ta on korda rikkunud. Jah, lapsel võiks lasta vanematele teatada, et ta on veel koolis, sest jäi peale tunde.

+12
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ei poolda. 1,5 h on väikesele algkoolilapsele pikk aeg ja kui õpetaja ei suuda tunnis korda hoida, ei suuda ta seda ka peale tunde. Peab ikkagi olema põhjus, miks laps korda rikub ja enamasti on see õpetajas endas. Küsiksin, mida selle võttega saavutada tahetakse? Lapsele ei õpeta see mitte midagi.

Nii lühikese teemaalgatuse pealt ma küll selliseid järeldusi ei teeks. Võimalik ju, et see sama laps süstemaatiliselt ja pidevalt segab tundi. Ei usu, et õpetaja esimese jutustamise peale sellise karistuse määraks. Kui tõesti muidu laps oleks kogu aeg tubli ja kuulekas, siis oleks see karistus ehk liiast. Samas kindlasti ei näitaks lapsele seda välja. Laps peab aru saama, kuidas koolis käituda tuleb.

Oma lapse klassis näiteks on väga tugev klassijuhataja aga üks laps teises klassi ei allunud absoluutselt millelegi. Kõndis keset tundi ringi, loopis asju, tuli kooli siis, kui talle sobis jne. Õnneks paigutati väikeklassi ümber. Mida õpetaja oleks pidanud tegema? Jõuga ju ka istuma ei suru. Kahjuks selle lapse puhul ei saanud õpetaja vanematelt mingit tuge.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kas laps ise ei suuda endale tegevust leida ilma, et keegi talle ei peaks ütlema, mida teha? Asja mõte ongi selles, et laps peab õppima vaikselt laua taga tööd tegema. Vaevalt, et õpetaja keelas tal sellel ajal raamatut lugeda või koduseid ülesandeid teha.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

jah, minu meelest sobilik karistus. minu poisi klassijuhataja pani tunnirikkujad peale tunde matemaatika ülesandeid lahendama. lõpptulemus oli see, et terve klass puha viielised matas. nüüd lapsed juba gümnaasiumi osas ja siiamaani sellele õpetajale tänulikud , et nii hea vundamendi ladus.

+8
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 20 postitust - vahemik 1 kuni 20 (kokku 20 )


Esileht Koolilaps Kas peate õigeks, kui õpetaja…