Esileht Väikelaps Kas pingutan üle?

Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )

Teema: Kas pingutan üle?

Postitas:
Kägu

Laps 3,5 on aiarühmas ja on uued õpetajad. Paar nädalat on nendega hästi läinud, kuid nüüd kuulen lapselt kuidas üks neist on nimetanud last omadussõnadega “laisk mees” ja teist last “tubliks meheks”. Küsisin lapselt 10 korda üle, kas õpetaja ikka sai nii öelda. Kolmestel juba võib olla fantaasiat ja võivad valesti aru saada jne. Küsisin erinevatel päevadel, vastus oli et nimetas. Ütlesin siis lapsele, et see pole okei kui õp nii räägib. Öelgu edaspidi, et mina lapsevanemana ei luba nii rääkida oma lapsega. Järgmine intsident: Laps viskas mingi klotsi kuskile pihta ja sai antud õpetajalt riielda. Mis sõnu õp kasutas, seda ei tea-laps ütles, et sedasama ja oli kuri olnud ja pahasid sõnu. Laps siis minu juttu meelde jättes ütles õpetajale, et temaga ei tohi nii rääkida ja õpetaja oli vastanud, et võib küll! Küsisin kas siis teiste lastega ka nii räägib-ütles ainult temaga.

Mis te teeks? Kas on mõtet minna õpetajaga rääkima või on tegu kolmese fantaasiaga? Raske uskuda, et üks õpetaja nimetab kolmeseid lapsi “meesteks” ja iseloomustab neid sedasi. Minuga pole õpetaja midagi rääkima tulnud ja lapsele rühmas meeldib.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma usun, et targem on kohe alguses asjad selgeks rääkida. Mine õpetaja juurde ja ütle kenasti, et sul on väike mure, et laps väidab vot sedasi. Ja küsi, kuidas need olukorrad õpetaja pilgu läbi on olnud. Ütle, et sa tahad küsida nõu, kuidas ennetada konfliktseid olukordi ja sellepärast oled mures. Kui sa õpetajat süüdistamata nö nõu lähed küsima, siis normaalne pedagoog võiks positiivselt reageerida, mitte ennast rünnatuna tunda.

Tegelikult selline lähenemine, et saadad lapse ütlema, et temaga ei tohi nii ja nii käituda, võib jätta pigem mulje, et laps peab ennast maailma nabaks ja ülbab. Sellepärast ei tasu kunagi saata last enda eest õpetajaga asju ajama, ikka ise peab täiskasvanu kombel.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Üks laps tõmbab krips-kraps peale lõunaund riided selga, aga teine uimerdab ja otsib muid tegevusi. Kui õpetaja sellisel juhul ütleb esimesele kiitvalt “tubli mees!” ja teiselt küsib naljatades “kuidas sina siis selline laisk mees oled?”, siis minu arvates on see igati adekvaatne käitumine õpetaja poolt.

Kui laps viskab asju, nii et need lähevad teistele asjadele või inimestele pihta, siis ongi ju okei natuke pahandada. Laps võib õpetaja selgitusi võtta pahandamisena, kuigi tegelikult see nii ei ole.

Või mis ssee sinu meelest parem variant oleks? Et õpetaja istub vaatab ainult kala näoga, et lapsed üksteist ei vigastaks?

Nii et jah, minu meelest pingutad üle!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Sinu tibulinnu võib klotse loopida ja õpetajale vastu haukuda, aga õpetaja ei tohi teda kurja pilguga vaadatagi, rääkimata keelamisest?

Nojah, mis siis muud, kui mine ja tõmba saag käima!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Okei, ma ausalt olen inimene, kes peab väga oluliseks, et lastega oldaks koolis ja lasteaias sõbralikud, aga sa ikka pingutad täiega, TÄIEGA üle.

Kui kolmene loobib asju (mis on reaalselt ohtlik talle endale, kaaslastele ja materiaalselt ka asjadele/rühmaruumile), siis on täiesti okei temaga tõreleda ja kui laps veel vastu ütleks, et temaga ei või nii rääkida, siis võibki õpetaja päris õigusega pahaseks saada, sest jääb mulje, et laps arvab, et tal on veel õigust ülegi!

Ja mida hirmsat on kellegi kohta “tubli mees” või “laisk mees” ütlemises, ei saa ma ka aru, see on ju nii ilmselgelt poolnaljaga öeldud ja mitte põrmugi solvav, kõik me oleme vahel virgemad ja vahel laisemad ja kui keegi näiteks patjadel mõnusasti põõnutaks, samal ajal kui kaaslased ringi siblivad, siis oleks ju igati okei temalt küsida, et noh, laisk mees, sul tuli lesimistuju peale? vms.

Väga-väga imelik oleks antud asjadest probleemi teha, eriti kui lapsele rühmas muidu meeldib.
Võid üsna kindel olla, et sinu ja su lapse teele satub igasuguseid inimesi, toredamaid, imelikumaid, sõbralikumaid, tõredamaid, iroonilisemaid, energilisemaid jne jne jne, mis peaasi – sinust ja sinu kasvatusstiilist erinevaid – ja parem on õpetada laps sellega leppima, mitte talle mingeid tobedaid ja ülbeid repliike pähe panna. “Minuga ei tohi nii rääkida!” võiks laps öelda, kui keegi teda tõesti halvustaks, solvaks, alandaks. Antud juhud küll selle alla ei kvalifitseeru kohe MITTE KUIDAGI.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Jah, sa pingutad üle.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Lasteaed ei ole kohustuslik.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ütlesin siis lapsele, et see pole okei kui õp nii räägib.

Miks sa nii tegid? See pole ju mõistlik. Kui sul on õpetajaga probleem, klaari seda õpetajaga (ja mitte lapse juuresolekul), aga ära madalda tema autoriteeti lapsele, sa ju ometi tahad, et laps ikka korraldustele alluks, mitte nt ei tormaks sõiduteele või ei loobiks klotsidega rühmakaaslasi, sest õpetaja nagunii ei tohi temaga pahandada. Või kui see pole sinu jaoks probleem, et laps õpetaja sõna ei kuula, siis peaksid tõesti teda ise kasvatama või laskma kasvatada kellelgi sellisel, kellega sa suudad lugupidavalt käituda.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Uuri õpetajalt, et kuidas see asi on. Ei pea muidu normaalseks ,et täiskasvanud inimesed lastele hüüdnimesid panevad. Minu lapse esimeses lasteaias, mis polnud mu esmane, ega ka teine variant, aga sinna oli kohti sel hetkel, panid kasvatajad lastele nimesid küll. Minu eeski harjutamise ajal üks kasvataja viitas ühele lapsele ja ütles, et tema on meil jonnipunn.

Please wait...
Postitas:
Kägu

No minu juba 4,5aastase jutu järgi õpetajad lausa käsivad tal igasuguseid pahandusi teha ja rumalusi rääkida! Kusjuures tegemist on väga aruka lapsega – ma olen läbi hammustanud, miks ta seda teeb – kuna ma ise olen üritanud sisestada lapsele, et õpetaja on autoriteet, siis ta nüüd seda sama kasutab minu vastu ära, et “aga õpetaja ütles…” 😀

Nii et tasub suhtuda kahtlaselt 3,5a juttu. Isegi kui õpetaja neid sõnu kasutas, siis 3,5aastane ei mõista veel konteksti, ei tee lõbusal lõõpimisel vahet või ei oska asja sinule samas kontekstis esitada. Samuti kui laps ütleb, et ainult temaga pahandatakse – loomulikult ta arvab nii, sest ta ei pööra tähelepanu, kui teistega pahandatakse. Eelduslikult ju õpetaja ei karju üle terve rühmaruumi, et kõik märkaksid.

Näiteks käis mu laps palliringis ja väidetavalt tahtis õpetaja koguaeg just tema roosa palliga mängida. Ma olen täiskasvanu ja suudan ette kujutada, et see üks roosa pall võis tekitada tüdrukute seas konflikti ja tõenäoliselt just seetõttu eelistas õpetaja ise sellega asju ette näidata. Aga loomulikult 3-4aastane ei saa veel sellest aru ja näeb ainult, et õpetaja võtab talt palli käest ära.

Et koostöö lasteaia ja kodu vahel sujuks, on esimene reegel, mis vaja lapsevanemal selgeks saada ja ka lapsele edastada: kodus on kodu reeglid, lasteaias on lasteaia reeglid.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Jah, pingutad üle. Ja õpetad lapsele, et õpetajale tuleb vastu rääkida.
Palun suhtle ise õpetajaga, ära edasta oma sõnumeid lapse kaudu!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Jah, pingutad täiega üle. Absurdne sellisest asjast mingit numbrit teha. Nendes väljendites ei ole mitte midagi halba, need on ju naljatledes öeldud. Ja teatud olukordades tulebki lapsi korrale kutsuda. Emana ei õpetaks ma ealeski last õpetajale vastu haukuma ega ülbitsema.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Reageerid üle.

Please wait...
Näitan 13 postitust - vahemik 1 kuni 13 (kokku 13 )


Esileht Väikelaps Kas pingutan üle?