Uuema aja meetod on see ninnu-nännu kujundav hindamine, mille üle naeravad kõik, ka lapsed ise ja mis ei motiveeri küll mitte kedagi enmast pingutama.
Näen pealt, et 3 aastat oli seda bla-blad ja kui neljandas hindeid saama hakkasid, oli mokk viltu ja nutt lahti.
Öeldud, et kümne päeva jooksul tuleb halvad hinded parandada – ikka venitatakse viimase vindini ja siis ei jookse mitte ainult õpilased, vaid ka lapsevanemad õpetajatel järel, et kuna saab järgi vastata. Aga lõpmatuseni ei saagi!
Täna lugesin tulivihase lapsevanema meili, et miks tema laps pole esitatud parimate pildistamisele…
Kui ebameeldiva suhtumisega sa oled! Miks, MIKS sa seda tööd teed?
Kujundlik hindamine, kui õpetajal on jaksu seda sisuliselt teha, on üliinformatiivne – toob välja, mille laps omandanud on ja mida KONKREETSET on veel vaja harjutada. 5- või 4 seevastu ütleb, et midagi nagu oleks veel vaja harjutada küll, aga mida?
“Tulivihase lapsevanema meil” – kujutan ette, et vanem tõenäoliselt lihtsalt tundis huvi, mis alustel valiti need kõige tublimad, keda pildistada. Millest see järedus, et ta tulivihane oli? Järelikult a) pole selle valiku tagamaid lastele ja vanematele piisava selgusega kommunikeeritud või b) ongi tegu vanemaga, kes vajab lisaselgitusi, no siis saabki ju vastuses, aga veel parem kõigile vanematele ENNE pildistamist saadetud teavituskirjas välja tuua need kriteeriumid, mille alusel kool otsuse tegi (nt “Tere, tänan huvi tundmast! Autahvlile pannakse kõigi laste fotod, kelle eelmise õppeaasta käitumine ja hoolsus olid eeskujulikud ning hinded “väga head”. Tervitustega!) – kõik. Ei pea pikalt nämmutama, ei pea andma hinnangut ei lapsele, ei vanemale.
Mulle ei meeldi üldse kujundav hindamine. Pange siis juba hinne sinna jutu kõrvale. Lapsel oleks ka motiveerivam. Ma tean ju, et neljaga peab veel midagi harjutama jne. Milleks on vaja kirjutada “tunned enamasti häälikut ja tähte”, “oskad 10 piires liita ja lahutada”. Kas see enamasti on 3? Ma tahaks näha, kus need vead on ja ära parandada lasta. Lapse jaoks pole üldse motiveeriv.