Esileht Koolilaps Kas sekkuksite?

Näitan 20 postitust - vahemik 31 kuni 50 (kokku 50 )

Teema: Kas sekkuksite?

Postitas:

Kui jooksvate hinnete keskmine on 3,75, siis on perioodihinne ju 4, mitte 3.

+2
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

On küll lisakoormus, aga luban mõnikord parandada.

Millest see mõnikord siis sõltub? Lapsest? Et kui muidu tubli laps, siis saab, aga kui looder, siis mitte? Või vastupidi?
Mina ei lase kolme parandada ja mitte kellelgi just seetõttu, et õpilased näeksid, et kohtlen kõiki lapsi võrdselt ja reeglid oleksid üheselt selged, mitte et mõnikord saab ja siis jälle ei saa.
Küll aga hindan tihedalt, seega üks üksik 3 ei takista lapsel verandihindeks 5 saamist.

0
-3
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 23.11 12:16; 25.11 13:20; 25.11 15:32; 25.11 18:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

#2974750:
On küll lisakoormus, aga luban mõnikord parandada.

Millest see mõnikord siis sõltub? Lapsest? Et kui muidu tubli laps, siis saab, aga kui looder, siis mitte? Või vastupidi?

Sõltub eelkõige hinde olulisusest (üksik “3” üksiku harjutuse eest ei riku koondhinnet), aga ka lapse suhtumisest. Kui hinnet parandama tulles
– ei teata, mis tööd parandada tahetakse,
– ei soovita konsultatsiooni ega ise korrata,
– hakatakse pahandama, et järeltöö pole esimese töö täpne koopia,
– hakatakse segama teisi vastajaid,
siis pole mõtet enda, teiste vastata tahtjate ja minu aega kulutada.
Reeglid on kõigile ühesugused, trimestri algusest peale teada ja laste arvates õiglased.

+7
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 22.11 16:46; 25.11 13:45; 25.11 17:16;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Meie kooli hindamisjuhendis on öeldud, et Stuudiumi keskmine hinne ei ole aluseks trimestrihinde kujunemisel. See selleks. Ma jätaksin praegu selle trimestrihinde vaidlustamata, aga vähegi normaalsema klassijuhataja käest uuriksin küll, et milles värk on. Kas tervel klassil on seal tunnis käitumine halvem kui teistes ainetundides. Kokku peaks lapsel ju käitumishinne iseenesest 5 või 4 tulema, aga ma küll tunneksin huvi, millest selline erinevus just käitumishinnetes.
Klassijuhataja oskab ehk rahuldava seletuse anda.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu arvates on väga ebaõiglane see, et kahte saab parandada, aga kolme ei saa. Kui laps saab kahe või ei esita üldse oma tööd ja saab ühe, siis ta saab tööd ümber vastata ja kehtima jääb neli või viis; ebaõnnestunud, kolmega hinnatud tööd aga järgi vastata ei saa. Nii tulebki välja, et kui tunned, et tööd ei osanud, ära seda esita; õpi veel ja mine siis vastama.

Ja siis tuleb järgmine, kelle jaoks on 4 ebaõnnestunud töö ja tahab ka järele vastata. Kujutad sa siis ette seda õpetaja töökoormust? Üldjuhul valmistab õpetaja järeltööks uue töö ette, mitte ei anna seda sama tööd, mille laps juba korra sai. Ja siis valmiste sellele kolmega rahulolematule ja neljaga rahulolematule jne jne. Kui muidu tubli laps saab ühe töö kolme, siis ei ole see ju maailmalõpp ja kui ülejäänud hinded korralikud kõrval, siis milles asi?

Kui Sa valmistad töö ette, siis ei ole ju vahet, mitmele õpilasele Sa selle teed.
Kui Sa õpetad ainet, milles on palju tunde nädalas ja õpilasel palju hindeid, siis polegi tõenäoliselt probleemi. Probleem tekib sellises aines, kus nädalas on tunde 2 või 1 ja kus igal kontrolltööl on oluline rõhk (näit. keemias; füüsikas vms). Kui laps tuleb koju ja ütleb et ta juba teab, mis ta valesti tegi ja seetõttu töö ebaõnnestus, aga õpetaja ei luba hinnet 3 ümber vastata, siis ma leian, et see ei ole õige.

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 23.11 18:26; 24.11 21:49; 25.11 17:38; 25.11 18:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu arvates on väga ebaõiglane see, et kahte saab parandada, aga kolme ei saa. Kui laps saab kahe või ei esita üldse oma tööd ja saab ühe, siis ta saab tööd ümber vastata ja kehtima jääb neli või viis; ebaõnnestunud, kolmega hinnatud tööd aga järgi vastata ei saa. Nii tulebki välja, et kui tunned, et tööd ei osanud, ära seda esita; õpi veel ja mine siis vastama.

Ja siis tuleb järgmine, kelle jaoks on 4 ebaõnnestunud töö ja tahab ka järele vastata. Kujutad sa siis ette seda õpetaja töökoormust? Üldjuhul valmistab õpetaja järeltööks uue töö ette, mitte ei anna seda sama tööd, mille laps juba korra sai. Ja siis valmiste sellele kolmega rahulolematule ja neljaga rahulolematule jne jne. Kui muidu tubli laps saab ühe töö kolme, siis ei ole see ju maailmalõpp ja kui ülejäänud hinded korralikud kõrval, siis milles asi?

Kui Sa valmistad töö ette, siis ei ole ju vahet, mitmele õpilasele Sa selle teed.

Kui Sa õpetad ainet, milles on palju tunde nädalas ja õpilasel palju hindeid, siis polegi tõenäoliselt probleemi. Probleem tekib sellises aines, kus nädalas on tunde 2 või 1 ja kus igal kontrolltööl on oluline rõhk (näit. keemias; füüsikas vms). Kui laps tuleb koju ja ütleb et ta juba teab, mis ta valesti tegi ja seetõttu töö ebaõnnestus, aga õpetaja ei luba hinnet 3 ümber vastata, siis ma leian, et see ei ole õige.

Mina luban kõiki hindeid parandada, isegi nelju. Ainult et kehtima jääb parandamisel saadud hinne. Soovijaid on väga vähe.

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 25.11 18:11; 29.11 17:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Minu arvates on väga ebaõiglane see, et kahte saab parandada, aga kolme ei saa. Kui laps saab kahe või ei esita üldse oma tööd ja saab ühe, siis ta saab tööd ümber vastata ja kehtima jääb neli või viis; ebaõnnestunud, kolmega hinnatud tööd aga järgi vastata ei saa. Nii tulebki välja, et kui tunned, et tööd ei osanud, ära seda esita; õpi veel ja mine siis vastama.

Ja siis tuleb järgmine, kelle jaoks on 4 ebaõnnestunud töö ja tahab ka järele vastata. Kujutad sa siis ette seda õpetaja töökoormust? Üldjuhul valmistab õpetaja järeltööks uue töö ette, mitte ei anna seda sama tööd, mille laps juba korra sai. Ja siis valmiste sellele kolmega rahulolematule ja neljaga rahulolematule jne jne. Kui muidu tubli laps saab ühe töö kolme, siis ei ole see ju maailmalõpp ja kui ülejäänud hinded korralikud kõrval, siis milles asi?

Kui Sa valmistad töö ette, siis ei ole ju vahet, mitmele õpilasele Sa selle teed.

Kui Sa õpetad ainet, milles on palju tunde nädalas ja õpilasel palju hindeid, siis polegi tõenäoliselt probleemi. Probleem tekib sellises aines, kus nädalas on tunde 2 või 1 ja kus igal kontrolltööl on oluline rõhk (näit. keemias; füüsikas vms). Kui laps tuleb koju ja ütleb et ta juba teab, mis ta valesti tegi ja seetõttu töö ebaõnnestus, aga õpetaja ei luba hinnet 3 ümber vastata, siis ma leian, et see ei ole õige.

Mina luban kõiki hindeid parandada, isegi nelju. Ainult et kehtima jääb parandamisel saadud hinne. Soovijaid on väga vähe.

Minul on sama süsteem. Töötab hästi :).

+4
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 23.11 18:26; 24.11 21:49; 25.11 17:38; 25.11 18:13;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui laps tuleb koju ja ütleb et ta juba teab, mis ta valesti tegi ja seetõttu töö ebaõnnestus, aga õpetaja ei luba hinnet 3 ümber vastata, siis ma leian, et see ei ole õige.

Mille pärast me siis nüüd õpime – hinnete või teadmiste? Kui laps juba teab, mis valesti läks, siis pole ju seda enam vahet, kas hinne on 3 või ei ole. Järgmised hinded tulevad paremad ja koondhinne ka korralik.
Küll on hea, et gümnaasiumitesse on sisseastumiskatsed, mitte ei võeta keskmiste hinnete alusel. Kui mõnes koolis saab isegi neljasid parandada, siis ei ole kindlasti hindamine meie koolides ühtsetel alustel. Gümnaasiumi sisseastumiskatsed ja põhikooli ning gümnaasiumi lõpueksamid näitavad tegelikult ära, mis tase on ja siis te ei nõua ju kolme või nelja saanud õpilasele järeleksamit või katsete päeval pisut ebaõnnastunud lapsele järelkatseteid, kuigi ta kohe väljatulles teadis, mis valesti läks?

+1
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 4 korda. Täpsemalt 23.11 12:16; 25.11 13:20; 25.11 15:32; 25.11 18:19;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Mina ei ole küll õpetaja. Aga minu arvates on just positiivne, kui laps tahab ebaõnnestunud tööd parandada – selleks ta ju kordab teemat uuesti, lahendab lisaülesandeid ja lõppkokkuvõttes jätab materjali paremini meelde.

Mina õpetan lapsele, et kui miski ei õnnestu, tuleb uuesti proovida, mitte käega lüüa. Aga õpetajad oma käitumisega näitavad hoopis vastupidist.

+4
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt 23.11 16:59; 24.11 21:39; 25.11 20:04;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Usalda oma last, kaheksanda klassi õpilane on ikkagi suur inimene juba, natuke imelik oleks kui ema kooli läheks. Õppimine on tal ju korras! Väga vähestel on kaheksandas klassis ikka veel kõik viied, mis see üks kolm seal ikka teeb, las olla. Need hinded ei huvita lõpuks mitte kedagi, loevad ainult riigieksamite tulemused. Ära aja juuksekarva lõhki ja luba sel ühel kolmel olla, kolm on positiivne hinne.

Selles eas on palju olulisem oma lapsega usalduslikku suhet hoida. Kui ta on sulle juba öelnud, et sekkumise korral hakkaks õpetaja teda rohkem kiusama, siis ära sekku. Oma kooliajast mäletan, et mõni õpetaja lihtsalt oligi kiuslik, aga loomulikult ei oleks nad lapsevanemale tunnistanud, et asi selles on, vaid oleks leidnud võimaluse last süüdistada.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Selgitaksin lapsele, et vanemana pean ma end tema käekäiguga siiski kursis hoidma ja parem oleks kui ta ise räägiks, mis toimub. Siis ei teki sellist olukorda, kus näiteks ühel hetkel mulle koolist helistatakse ja õpetaja poolne versioon toimuvast esitatakse ja sa ei oska midagi vastata. Või kui arenguvestlusel klassijuhataja sel teemal rääkima hakkab, siis tead kui palju ja mida öelda.
Ja sul on üldsegi lihtsam ise mitte torkima hakata kui tead, mis toimub.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.

nii kolm kui “rahuldav” on ju positiivsed hinded, kindlasti ei läheks aineõpetajaga rääkima. Ok, klassijuhatajaga võib-olla räägiksin, ehk ta oskab midagi rohkem öelda.
Rahuldav ei tähenda ju, et laps tunni ajal mürgeldaks – pigem et tal on olnud asjad kodus, tunni ajal lobiseb, ei pane tähele, räägib vastu jms. Juhtub parimategagi. Kui kehv hinne last ennast häirib, siis võtab ta ilmselt sellega midagi ette. Elus on vaja paindlikkust ja erinevate situatsioonidega toimetulemist.

kaheksanda klassi tunnistus on inimese tuleviku mõttes maailma kõige ebaolulisem asi, päriselt.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Usalda oma last, kaheksanda klassi õpilane on ikkagi suur inimene juba, natuke imelik oleks kui ema kooli läheks. Õppimine on tal ju korras! Väga vähestel on kaheksandas klassis ikka veel kõik viied, mis see üks kolm seal ikka teeb, las olla. Need hinded ei huvita lõpuks mitte kedagi, loevad ainult riigieksamite tulemused. Ära aja juuksekarva lõhki ja luba sel ühel kolmel olla, kolm on positiivne hinne.

Selles eas on palju olulisem oma lapsega usalduslikku suhet hoida. Kui ta on sulle juba öelnud, et sekkumise korral hakkaks õpetaja teda rohkem kiusama, siis ära sekku. Oma kooliajast mäletan, et mõni õpetaja lihtsalt oligi kiuslik, aga loomulikult ei oleks nad lapsevanemale tunnistanud, et asi selles on, vaid oleks leidnud võimaluse last süüdistada.

Kui toimub kiusamine, siis tuleks reageerida. Loomulikult laps kardab, õpetaja on siiski tema suhtes võimupositsioonil ning laps kaitseb end, nagu oskab, sh ka alla andes, et mitte olukorda veelgi hullemaks teha.
Meil läks olukord väga tõsiseks (laps ka kinnine ja kunagi ei kurtunud õpetaja üle), lõppes sellega, et lapsel on selles aines individuaalselt teine õpetaja. Õnneks lapsel aine vastu huvi on säilinud, kuigi eelmine õpetaja väga karmi ja väiklase hindamisega tegi kõik, et seda välja juurida.
Hindest iseenesest paanikat ei teeks, kui laps sellega rahul on. Kedagi ei huvita hiljem, mis hinded kellelgi põhikooli lõputunnistusel olid, aga selline süstemaatiline kiusamine võib viia nii huvi kadumiseni aine vastu või hullemal juhul tõsiste vaimsete probleemideni 🙁

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui klassijuhataja on mõistlik, siis suhtleksin temaga. Niimoodi põgusalt, et a’la kas te olete kursis, kas selles aines on mingeid probleeme, et nii erinevad hinnangud käitumisele… Klassijuhataja on ju ka õpetaja, ta on ehk niisamagi kõrvalt kuulnud midagi. Juhtkonda asjasse segama kindlasti ei hakkaks, eriti kui sa mitte midagi tegelikult ju ei tea.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

jeerum, mingi kolm hinde pärast selline trall?
Kolm on kolm.
Asi see nüüd midagi rikub või 5 ilusamaks teeb.
Kõik need viielised omad ajal sitsisid oma viite pärast, samas kolmelised pohhuistid toimetavad elus väga edukalt, paksu naha teema vist.

Kui teiste arvamus nii oluline on ja fassaadi eest peab kogu aeg hoolitsema, siis elada ei jõuagi 😉

+8
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpilane peab ikka ise oma hinnete eest võitlema.
Mäletan ise, et võtsin põhikooli ajal kokku.Kõik ained olid 4-5, aga kirjandus 3.
Õppisin kõvasti kirjandust, grammatika selgeks jne. Kirjandid kirjutasin juba vigadeta ja ikka sain 3-si. Siis aitas ja võtsin mõne viielise töö võrdluseks ja näitasin õpetajale ja ütlesin, et olen rohkem väärt. Õpetaja oli imestunud, aga samas ka meelitatud, et julgesin nn võidelda. Tunnistas oma viga ja hakkasin kirjandis 4-si 5-si saama.

Õpilane peab ikka ise argumenteerima ja võitlema. Isegi kui sel alust pole, näitab see motiveeritust. See, et vnem ütleb, et pange 5 tal teised ained kõik 5-d ei kõlba üldse.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Ja sõjaväes lähevad sellised emad õiendama, kui kästakse poegadel voodeid teha ja ülikooliski käiakse hinnete pärast õppejõududega tingimas.
Mäletan, millised me ise olime 7-8 klassis, tihti läks mõni õpetaja nuttes klassist välja. Ühe õpetajaga tekkis mul veel eriline trots ja vastuhaukumine, selle pidi lahendama koos vanemaga, sest ilma lihtsalt mind tundi ei lastud. Mõistus tuli koju alles poolest 8. klassist, kui oli vaja pingutama hakata keskkooli sissesaamise pärast.
(Hiljem ka ülikool edukalt lõpetatud)

+5
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Õpilane peab ikka ise oma hinnete eest võitlema.

Mäletan ise, et võtsin põhikooli ajal kokku.Kõik ained olid 4-5, aga kirjandus 3.

Õppisin kõvasti kirjandust, grammatika selgeks jne. Kirjandid kirjutasin juba vigadeta ja ikka sain 3-si. Siis aitas ja võtsin mõne viielise töö võrdluseks ja näitasin õpetajale ja ütlesin, et olen rohkem väärt. Õpetaja oli imestunud, aga samas ka meelitatud, et julgesin nn võidelda. Tunnistas oma viga ja hakkasin kirjandis 4-si 5-si saama.

Õpilane peab ikka ise argumenteerima ja võitlema. Isegi kui sel alust pole, näitab see motiveeritust. See, et vnem ütleb, et pange 5 tal teised ained kõik 5-d ei kõlba üldse.

Äkki läheb aur vale asja peale? Ehk peaks hoopis teadmiste pärast võitlema?

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt 25.11 18:11; 29.11 17:28;
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui laps on muidu viieline, on hinne 3 tunnistusel lausa veider.

See nüüd ei vasta küll tõele. Kui muidu läbiviieline laps on kunstis andetu, kas siis õpetaja on iga hinna eest kohustatud talle ka selles aines hea või väga hea hinde panema?
Rahuldav käib küll.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:

Kui jooksvate hinnete keskmine on 3,75, siis on perioodihinne ju 4, mitte 3.

Selleks ongi võimaluseks ka 3+ ja 4-

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 20 postitust - vahemik 31 kuni 50 (kokku 50 )


Esileht Koolilaps Kas sekkuksite?

See teema on suletud ja siia ei saa postitada uusi vastuseid.