Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kas selline võpsik moodustabki

Näitan 23 postitust - vahemik 1 kuni 23 (kokku 23 )

Teema: Kas selline võpsik moodustabki

Postitas:
Kägu

Eesti tohutud metsavarud https://forte.delfi.ee/news/maa/video-karjaarid-lageraied-uleujutatud-metsad-kahju-loodusele-kose-voobu-maanteeloigu-pahupool?id=91741865

+3
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kas selline võpsik moodustabki Eesti tohutud metsavarud

Pigem on nii, et nende võpsikute ääres kiimlevad ajupestud trollid moodustavad Eesti tohutud lollidevarud.

+4
-9
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Kui mõnele sööti jäetud põllumaale hakkavad puud kasvama, siis öeldakse: “Ei tohiks lubada nii noori ja peenikesi puid raiuda, see ju noor mets ikkagi”. Siin Perekooliski olnud selline teema, kus keegi oli šokeeritud, kuna naaber raius kunagisele heinamaale kasvanud noori puid.

Nii et eks piir võpsiku ja metsa vahel ole hägune, jah.

Ainus reegel on vist, et kui misiganes puudekogumit tahetakse halvustada, siis öeldakse: võsa, võpsik.

+3
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Tahesara

Tallinn-Tartu mnt ääres on jah pikalt sellist kasevõsa kus need puud iialgi palkideks ei saa, osad murduvad kasvades pooleks. Ongi vist väga vesine maapind.

+2
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Tallinn-Tartu mnt ääres on jah pikalt sellist kasevõsa kus need puud iialgi palkideks ei saa, osad murduvad kasvades pooleks. Ongi vist väga vesine maapind.

Tallinn-Tartu mnt. ääres on ju lausa raba vahepeal.

Eesti ongi soine-rabane paik. Vahepeal märgalasid kuivendati, nüüd seda enam ei soosita – looduse pärast ja et liigvesi tuleb ja see rappa minna ei saa, läheb äkki rohkem inimeste põllu- ja elualadele uputama (seda on juhtunud mujal Euroopas peale ulatuslikku kuivendamist ja jõgede sirgekskaevamist).

+2
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Tahesara

Kas kõik sellise võpsiku tihumeetrid lähevad ka puiduvarude arvestusse ja seetõttu jutustataksegi meie vanadusse surevatest metsadest?

+2
-3
Please wait...

Postitas:
Kägu

Kui mõnele sööti jäetud põllumaale hakkavad puud kasvama, siis öeldakse: “Ei tohiks lubada nii noori ja peenikesi puid raiuda, see ju noor mets ikkagi”.

Aga mõne aasta eest koostati seaduseelnõu (mis sellisel kujul küll õnneks seaduseks ei saanud), mis oleks ära keelanud söötis põllumaale puude kasvamise. Maaomanikku oleks kas trahvitud või maa võõrandatud (oli vist nii?). Põhjenduseks toodi, et mitmel pool maailmas (mainiti ka teatud Aafrika riike) on toidupuudus ja puudus viljakast põllumaast…

+3
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ühesõnaga: refid ei tahtnud seda maanteed arendada, sest siis oleks ka muud alad, peale Tallinna, Eestis oluliseks saanud.

Kui praegune valitsus seda siiski teeb ja vastavalt ka toimetab, siis see on paha.
Ääremaid EI OLE vaja pealinnaga siduda, las surevad seal üksinduses, kus nad maantee puudumises on. Vastav propaganda maanteede vastu on ka perekooli jõudnud.
Reformitud kommunistide trollid on aktiviseerunud. Elagu Tallinn ja suregu Tartu, Jõgeva, Paide ja muud!

+3
-5
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Seda teemat lugedes ei imesta enam, miks mulle e-postile kiri metsapakkumise kohta tuli, kuigi mul vaid heinamaa. Väga väike osa heinamaast on mul võsa all (kuus aastat teatud põhjustel hooldamata). Ju keegi pidas seda metsaks.

+3
0
Please wait...

Postitas:
Kägu

Ühesõnaga: refid ei tahtnud seda maanteed arendada, sest siis oleks ka muud alad, peale Tallinna, Eestis oluliseks saanud.

Kui praegune valitsus seda siiski teeb ja vastavalt ka toimetab, siis see on paha.

Ääremaid EI OLE vaja pealinnaga siduda, las surevad seal üksinduses, kus nad maantee puudumises on. Vastav propaganda maanteede vastu on ka perekooli jõudnud.

Reformitud kommunistide trollid on aktiviseerunud. Elagu Tallinn ja suregu Tartu, Jõgeva, Paide ja muud!

Ûldiselt selliste suurte magistraalide ehitamine suretab trassile jäävates asulates elu välja üsna tõhusalt.

PS: ärge muutuge absurdseks. Minu kommentaar ei riku mingeid kasutajatingimusi.

+2
-2
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Ûldiselt selliste suurte magistraalide ehitamine suretab trassile jäävates asulates elu välja üsna tõhusalt.

Jah, seda me oleme kõik ka Saksamaal toiminut jälgides täheldanud.

Saksamaa, kus autobahn`ide rajamist alustas juba Hitler, on Euroopa mõistes väga mahajäänud maa. Sinu arvates.
Võrreldes Venemaaga näiteks. Kus “trassile jäävad asulad” on väga kõrgelt arenenud.

Aga refitrolli kohta muidugi kena argument sul.
Isegi näiteks Hollandis sa pole kiirtteel sõitnud ja telefonist lähemat hotelli otsinud. Need on kõik seal äärekülakestes olemas ja tuleb vaid õige mahapööre leida.

+2
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt
Kommentaarist on juba teavitatud
Postitas:
Kägu

Ûldiselt selliste suurte magistraalide ehitamine suretab trassile jäävates asulates elu välja üsna tõhusalt.

Jah, seda me oleme kõik ka Saksamaal toiminut jälgides täheldanud.

Saksamaa, kus autobahn`ide rajamist alustas juba Hitler, on Euroopa mõistes väga mahajäänud maa. Sinu arvates.

Võrreldes Venemaaga näiteks. Kus “trassile jäävad asulad” on väga kõrgelt arenenud.

Aga refitrolli kohta muidugi kena argument sul.

Troll oled sa ise. Selline napi sõnavaraga ja olematu argumentatsioonioskusega troll, kelle meelest Eesti koosneb ainult Tallinast ja Tartust.
Kiirteede otstes olevad suured asulad tunnevad ennast hästi. Väikesed asulad kiirteede kõrval hakkavad kiratsema, seda on juba seniste teede ehitus näidanud.

+4
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Väikesed asulad kiirteede kõrval hakkavad kiratsema, seda on juba seniste teede ehitus näidanud.

Õnneks on see siiani vaid sinusuguse rumala väide.

+1
-4
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ühesõnaga: refid ei tahtnud seda maanteed arendada, sest siis oleks ka muud alad, peale Tallinna, Eestis oluliseks saanud.

Kui praegune valitsus seda siiski teeb ja vastavalt ka toimetab, siis see on paha.

Ääremaid EI OLE vaja pealinnaga siduda, las surevad seal üksinduses, kus nad maantee puudumises on. Vastav propaganda maanteede vastu on ka perekooli jõudnud.

Reformitud kommunistide trollid on aktiviseerunud. Elagu Tallinn ja suregu Tartu, Jõgeva, Paide ja muud!

Mina elan maal, hajakülas, Tallinnas umbes 170 km kaugusel. Ja oma mätta otsast vaadatuna võin kinnitada, et mulle ei olnud seda 4-realist maanteelõiku tarvis. Ka paljudele teistele minusugustele ei ole seda tarvis, ammugi neile õnnetutele, kes 4-realiseks tehtava maantee läheduses elavad. Tallinn-Tartu jne maanteid on küll jah tarvis, aga kui vaadata, kes suurima liikluskoormusega lõikude peamised kasutajad on, siis need pole sugugi ääremaade või maapiirkondade elanikud. Tallinna ja lähiasulate vahel on tõesti lõike, kus on ülisuur liikluskoormus linna tööle ja tagasi pendeldajate tõttu, aga artiklis toodud lõik nende hulka ei kuulu. See teeb ikka tallinlaste ja ka tartlaste elu kergemaks. Minusugused saavad vabalt ka tavalisel 2-realisel maanteel sõidetud, aga meie jaoks on olulisem küsimus, et kuidas me üldse sinna põhimaanteele saame? Teedevõrk väljaspool põhimaanteid on veel üpris niru ja teehooldus veel kehvem. Kui sel aastal peaks ootamatult (nagu igal aastal see ootamatu on) talv saabuma, siis on tõenäoline, et jälle mõnel päeval pole võimalik tööle-kooli-poodi-arsti juurde jne sõita.

Ma siiski ei ole 4-realise Tallinn-Tartu maantee vastu, nagu polnud ka see viidatud artikkel, küll aga RB vastu, sest sellest Eesti inimene ei võida, küll aga kaotab palju. Ja sõja korral piisab ühest-paarist droonist, et see RB mõne koha pealt õhku lasta ja ei saa ka sõjatehnikat selle kaudu vedada…

+5
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ma siiski ei ole 4-realise Tallinn-Tartu maantee vastu, nagu polnud ka see viidatud artikkel, küll aga RB vastu,

Aga ometi kirjutasid pika hala siia ja tunnistad, et sa ei oska RB teemal OMA teemat teha?

+1
-6
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 5 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Mina elan maal, hajakülas, Tallinnas umbes 170 km kaugusel. Ja oma mätta otsast vaadatuna võin kinnitada, et mulle ei olnud seda 4-realist maanteelõiku tarvis. Ka paljudele teistele minusugustele ei ole seda tarvis, ammugi neile õnnetutele, kes 4-realiseks tehtava maantee läheduses elavad. Tallinn-Tartu jne maanteid on küll jah tarvis, aga kui vaadata, kes suurima liikluskoormusega lõikude peamised kasutajad on, siis need pole sugugi ääremaade või maapiirkondade elanikud. Tallinna ja lähiasulate vahel on tõesti lõike, kus on ülisuur liikluskoormus linna tööle ja tagasi pendeldajate tõttu, aga artiklis toodud lõik nende hulka ei kuulu. See teeb ikka tallinlaste ja ka tartlaste elu kergemaks.

Kas tõesti Tln-Trt maanteed mööda liiguvaid vaid tallinlased ja tartlased üksteise linnadesse?Kõik kusiganes külades/asulates Tallinna-Tartu vahel elavad maakad kogutakse ju lõppude lõpuks ka ikka Tln-Trt maanteele kokku? Ja “Tartu tagant” ehk kuskilt Elva, Rõngu või Võru kandist startivad maakad kogutakse ka lõpuks ikka sinnasamasse maanteele, kui nad pealinna tahavad minna. Meiesuguste jaoks, kes me pöörame oma hajakülast tulles ja alguses kohaliku tähtsusega teid pidi tulles lõpuks Tln-Trt maanteele Imavere ristist, oleks küll väga hea, kui pidev neljarealine maantee Tallinnani algaks Mäost (Kui Imaverest – veel parem). Pikisilmi ootan, millal neljarealine tee Mäoni kokku ühendatakse.

Ja miks need inimesed, kes 2- realise asemel 4-realise ääres elama hakkavad, on “õnnetukesed”? Ma sellest küll aru ei saa. Kui halvasti on kohalike jaoks tehtud/korraldatud mingi kohalik asi (näit. poodi või bussipeatusesse pääsemine või kohalike teede lumelükkamine), siis ongi halvasti see asi  ja parandada tuleb seda asja. Mitte pole lahendus see, et ah, jäägugi igavesest ajast igavesti 2-realine.

Rõhuv enamus Eesti maateeeevõrgust ei saa 4-realisteks ju nii ehk naa. Miks nii nutta siis nende üksikute erandlike maanteede ümber (Tartu, Pärnu), kus Eesti kohta rohkem rahvast liigub ja mida 4-realiseks tehakse? Need ei võta ju nüüd niiiiiiii palju loodust ka ära.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Rääkides veel võpsikust: jah, selline võpsik on mittemajandatud, hooldamata mets. Aga kui metsa majandada, siis hakkate jälle uluma, kuidas metsa raiutakse. Mida te siis tahate?? Metsa eest peab ka hoolitsema, raiuma, mida vaja, nn sanitaarraie- haiged puud, tuulemurru koristamine jms.

Lisaks ei saa suurte maanteede ääres olla kõrgeid põlispuid, sest need kukuksid ühel tormisel ööl teele- jälle häda. Seega jääb tee äärde võpsik, ja linnainimene, kes muud metsa aastas ei näegi kui Tln-Tartu maanteeäärt, jälle nutab lahinal ja teeb teema. Küllalt on ilusaid metsi maanteede äärtes ohutus kauguses, aga just seal, kus see maantee läheb, ongi madal maa ja vilets mets, vahel puhas vesi ja lage raba paistab, egas seal ei saagi puud kasvada.

Ja loomulikult raiutakse maantee kavandatavate trasside eest juba aastajagu enne paremad puud välja, et buldooseril kokkulükkamiseks oleks ainult võsa. Egas see trass sinna eile välja ei mõeldud, see on aastaid teada ja maatükid välja ostetud. Nagu lapsele seleta.

+2
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Ainus reegel on vist, et kui misiganes puudekogumit tahetakse halvustada, siis öeldakse: võsa, võpsik.

Miks halvustada? Võsa on täiesti normaalne ja konkreetne mõiste.

+1
0
Please wait...

Postitas:
Toutakk

Rääkides veel võpsikust: jah, selline võpsik on mittemajandatud, hooldamata mets. Aga kui metsa majandada, siis hakkate jälle uluma, kuidas metsa raiutakse. Mida te siis tahate?? Metsa eest peab ka hoolitsema, raiuma, mida vaja, nn sanitaarraie- haiged puud, tuulemurru koristamine jms.

Lisaks ei saa suurte maanteede ääres olla kõrgeid põlispuid, sest need kukuksid ühel tormisel ööl teele- jälle häda. Seega jääb tee äärde võpsik, ja linnainimene, kes muud metsa aastas ei näegi kui Tln-Tartu maanteeäärt, jälle nutab lahinal ja teeb teema. Küllalt on ilusaid metsi maanteede äärtes ohutus kauguses, aga just seal, kus see maantee läheb, ongi madal maa ja vilets mets, vahel puhas vesi ja lage raba paistab, egas seal ei saagi puud kasvada.

Ja loomulikult raiutakse maantee kavandatavate trasside eest juba aastajagu enne paremad puud välja, et buldooseril kokkulükkamiseks oleks ainult võsa. Egas see trass sinna eile välja ei mõeldud, see on aastaid teada ja maatükid välja ostetud. Nagu lapsele seleta.

Jutt õige. Selleks, et võpsikust saaks mets tuleb teha kulutusi, mis kaetaks tulevikus metsa raiumiselt saadava tuluga. Kui lageraied keelustada, siis pole ka tulu, mille abil metsa hooldada ja ajapikku saab kõikidest metsadest võpsik.

0
-1
Please wait...

Postitas:
Kägu

Konkreetsest teelõigust: https://ehitusest.ee/uudis/2018/10/16/tallinna-tartu-maantee-ehitus/ nagu loete, tehti see tee otse sohu, turbapinnast teisaldati ja taastati teeservadeks. Millal enne on soos kasvanud tugev mets?

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Väikesed asulad kiirteede kõrval hakkavad kiratsema, seda on juba seniste teede ehitus näidanud.

Õnneks on see siiani vaid sinusuguse rumala väide.

Kahjuks ei ole. Muide, mida sa purtsud? Senised neljarealised lõigud on ju sinu poolt kirutud reffide valitsuse all tehtud.

0
-1
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Muide, selle neljarealiseks ehitamise valimislubadus oli juba 2015.aastal nii Keski, Isamaa kui Refi valimislubaduste seas, koalitsioonileppes jne. Ja ettevalmistusi, projekt ning keskkonnauuringud käisid juba aastast 1999. Ülekaalukalt on inimesed ise soovinud seda neljarealist teed kahe suurima linna vahel, sest sealt käib kõige rohkem rahvast, oleks nagu loogiline, Võru-Luhamaa poole väheneb liiklustihedus ikka märgatavalt, isegi kui on piiritransiit.
Ja ma tõesti tahaks näha mõnda mitte Käoajust välja imetud tõestust selle kohta, kuidas kiirtee suretab välja kiirteeäärsed asulad (ja palun mitte pakkuda Cars multikast võetud Route66, see pole selline kiirtee, kus järgmine mahasõit on 150km, ikka Eestist palun näiteid). Pigem olid eelmise laiendusega Mäo ja Viitna jne inimesed väga kurvad, sest asulatest eemaleviimine kahanadab nende äride käivet vägagi, kuigi samas saavad Kose, Ardu, Anna inimesed rahulikumalt elada, kui suur maantee läheb edaspidi mõni kilomeeter eemalt mööda, mitte otse nende alevi vahelt läbi.

0
0
Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt

Postitas:
Kägu

Seda teemat lugedes ei imesta enam, miks mulle e-postile kiri metsapakkumise kohta tuli, kuigi mul vaid heinamaa. Väga väike osa heinamaast on mul võsa all (kuus aastat teatud põhjustel hooldamata). Ju keegi pidas seda metsaks.

Kontrolli Maa-ameti lehelt oma maa kõlvikuline kooseis üle-tõenäoliselt ongi sinna mets peale kasvanud.

https://geoportaal.maaamet.ee/est/Ruumiandmed/Maakatastri-andmed/Katastriuksuse-kolvikute-paring-p631.html

 

 

0
0
Please wait...

Näitan 23 postitust - vahemik 1 kuni 23 (kokku 23 )


Esileht Ajaviite- ja muud jutud Kas selline võpsik moodustabki