Esileht Hobinurk Kas suvekummidega riskite sõita?

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 69 )

Teema: Kas suvekummidega riskite sõita?

Postitas:
Kägu

Mina sõidan ka aasta läbi lamellidega, suvel kuluvad küll rohkem, kui suverehvid ja on tips mürarohkemad, aga mugavus on tähtis. Ei mingit 2x aastas vahetamist või muretsemist, kas on libe või mitte. 2-3 aastat sõidan ja siis panen uue jooksu alla.

Nii võib, aga…see on ebamugav ja liiklusohtlik. Kui on suvel 30 kraadi, siis lamell on maanteel “vedel” ja roolitunnetus on kehv, pidurdusmaa maanteel venib ohtlikult pikaks. Kohas kus suverehvidega auto juba peale pidurdamist seisab, tuhiseb lamellrehviga auto veel kiirusega 30-40 ehk on oht tagant teisele autole otsa sõita. Samuti on suvel sõidetud lamell järgmiseks talveks siledavõitu ja ei pea hästi lumes. Aastaringi võib lamelliga sõita kuskil maakolkas ja külavaheteedel ning aastane läbisõit kokku ei ületa 3000-4000 km, siis saan veel aru.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ei ole enam teema. Esmaspäevast talvepapud all.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ei mingit 2x aastas vahetamist või muretsemist, kas on libe või mitte. 2-3 aastat sõidan ja siis panen uue jooksu alla.

Vahetamine võtab täpselt 10 minutit. Suverehvid on ju nagunii veidi suurematel velgedel, kui talvejooks.

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina sõidan ka aasta läbi lamellidega, suvel kuluvad küll rohkem, kui suverehvid ja on tips mürarohkemad, aga mugavus on tähtis. Ei mingit 2x aastas vahetamist või muretsemist, kas on libe või mitte. 2-3 aastat sõidan ja siis panen uue jooksu alla.

Nii võib, aga…see on ebamugav ja liiklusohtlik. Kui on suvel 30 kraadi, siis lamell on maanteel “vedel” ja roolitunnetus on kehv, pidurdusmaa maanteel venib ohtlikult pikaks. Kohas kus suverehvidega auto juba peale pidurdamist seisab, tuhiseb lamellrehviga auto veel kiirusega 30-40 ehk on oht tagant teisele autole otsa sõita. Samuti on suvel sõidetud lamell järgmiseks talveks siledavõitu ja ei pea hästi lumes. Aastaringi võib lamelliga sõita kuskil maakolkas ja külavaheteedel ning aastane läbisõit kokku ei ületa 3000-4000 km, siis saan veel aru.

Eestis hoitakse max 5 m pikivahet. Sisse sõidetakse anyway.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kes soovib lamelliga sõitma, peaks suveks ja talveks eraldi lamellid ostma.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eestis hoitakse max 5 m pikivahet. Sisse sõidetakse anyway.

Igaüks kes vähegi enda tervisest hoolib ei sõida suvel lamelliga. Tallin-Tartu suvel 120 kiirus lubatud. Ma isegi ei kujuta ette mis tunne on pluss kolmekümnega seda maanteed lamelliga sõita. Ei soovi seda tunnet kunagi kogeda. Jõudsite auto osta, jõuate rehvid ka osta. Kui elad kükametsas ja sõidad 500 eur maksva vana Golfiga mööda külavaheteid, siis jah võid lamelliga aasta läbi kulgeda.

+1
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kasutage aastaringselt lamelle, jäävad sellised probleemid ära.

Aastaringseid lamelle ei tohi meil kasutada justkui, peavad olema ekstra talve omad.

Mitte aastaringseid lamelle (M+S) vaid aastaringselt lamelle, millel on olemas mäetipu ja lumehelbe tähis.

Mina sõidan ka aasta läbi lamellidega, suvel kuluvad küll rohkem, kui suverehvid ja on tips mürarohkemad, aga mugavus on tähtis. Ei mingit 2x aastas vahetamist või muretsemist, kas on libe või mitte. 2-3 aastat sõidan ja siis panen uue jooksu alla.

Mulle on ka mugavus tähtis ja sellepärast on ikka suveks eraldi rehvid. Sõitsin ka kunagi aastaringselt lamelliga, aga kui ükskord suverehvid ostsin, sain aru, milline vahe see on.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eestis hoitakse max 5 m pikivahet. Sisse sõidetakse anyway.

Igaüks kes vähegi enda tervisest hoolib ei sõida suvel lamelliga. Tallin-Tartu suvel 120 kiirus lubatud. Ma isegi ei kujuta ette mis tunne on pluss kolmekümnega seda maanteed lamelliga sõita. Ei soovi seda tunnet kunagi kogeda. Jõudsite auto osta, jõuate rehvid ka osta. Kui elad kükametsas ja sõidad 500 eur maksva vana Golfiga mööda külavaheteid, siis jah võid lamelliga aasta läbi kulgeda.

Normaalne tunne on. Aastaid sõitnud, ise elus, auto korras.

Miks talvel linnas hull peaks olema? Teed on üldiselt lahti lükatud, soolatud, autode poolt puhtaks ja soojaks lükatud. Ühel jõuludel oli kergeid probleeme, kui see hull tuisk oli, aga oma lollus, ei pea puhastamata risti-rästi lögas 50ga sõitma, 30 ja läheb ilusti.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Miks talvel linnas hull peaks olema?

Sa ikka loe ka teemat. Talvel linnas ei ole lamelliga hull sõita. Lihtsalt normaalne inimene omab kahte komplekti rehve. Suvel sõidab suverehviga ja talvel talverehviga (naast või lamell). Kordan veelkord. Suvel plusskolmekümnega on lamelliga maanteel suurel kiirusel ohtlik sõita. Kükametsas elades 500 eurose Golfiga mööda külavaheteed viiekümnega suvel lamelliga sõita võib.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Miks talvel linnas hull peaks olema?

Sa ikka loe ka teemat. Talvel linnas ei ole lamelliga hull sõita. Lihtsalt normaalne inimene omab kahte komplekti rehve. Suvel sõidab suverehviga ja talvel talverehviga (naast või lamell). Kordan veelkord. Suvel plusskolmekümnega on lamelliga maanteel suurel kiirusel ohtlik sõita. Kükametsas elades 500 eurose Golfiga mööda külavaheteed viiekümnega suvel lamelliga sõita võib.

Tead, suurel kiirusel on üleüldse ohtlik sõita.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tead, suurel kiirusel on üleüldse ohtlik sõita.

Lõpeta nüüd oma demagoogia- Toon näite. Mul on korralik pereauto, universaalkerega Passat. Korraliku tootja suve-ja talverehvid. Suvel kui Tallinn-Tartu maanteel on lubatud 120, siis ma sõidangi 120 ja korraliku suverehviga korraliku auto roolis on see kiirus kökimöki, ei mingit pinget. Kui ma peaks seda sõitma aga 500 eurose Golfiga ja lamellrehviga, siis…parem mitte.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Tead, suurel kiirusel on üleüldse ohtlik sõita.

Lõpeta nüüd oma demagoogia- Toon näite. Mul on korralik pereauto, universaalkerega Passat. Korraliku tootja suve-ja talverehvid. Suvel kui Tallinn-Tartu maanteel on lubatud 120, siis ma sõidangi 120 ja korraliku suverehviga korraliku auto roolis on see kiirus kökimöki, ei mingit pinget. Kui ma peaks seda sõitma aga 500 eurose Golfiga ja lamellrehviga, siis…parem mitte.

Mine arsti juurde, oma universaalpassati märja unenäoga. Lollakas, ausõna.

 

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mine arsti juurde, oma universaalpassati märja unenäoga. Lollakas, ausõna.

??? Lollakas on see kooner, kes aasta läbi sama rehviga sõidab. Kokkuvõttes ju raha ei võida, kuidas sa aru ei saa?

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

mina pooldan ka suve- ja talverehve, aga talvel pooldan ikka naela

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

mina pooldan ka suve- ja talverehve, aga talvel pooldan ikka naela

Mul sama. Ei näe ühtki põhjust talvel lamelliga sõita. Nael on palju turvalisem valik.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ei näe ühtki põhjust talvel lamelliga sõita.

Läheb küll teemast välja, aga toon sulle mõned põhjused, miks lamelliga sõita, eriti kui liigud 95% ajast linnas või suurtel põhimaanteedel. Lamell on vaiksem, ei ole kuival teel naelaklõbinat. Lamell ei lõhu tänavaid, annad oma panuse teede säilimisse.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Läheb küll teemast välja, aga toon sulle mõned põhjused, miks lamelliga sõita, eriti kui liigud 95% ajast linnas või suurtel põhimaanteedel. Lamell on vaiksem, ei ole kuival teel naelaklõbinat. Lamell ei lõhu tänavaid, annad oma panuse teede säilimisse.

Ja see 5%, millega paned oma elu ohtu, kui sõidad linnast väljas? Talvel ju vast sõidad ka mujale Eesti linnadesse, Pärnusse või Narva-Jõesuusse, ei hakka mina oma eluga riskima, et tänav tervem oleks. Probleem isegi naelaga tee peal püsida, ammugi siis lamelliga.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lamell on vaiksem, ei ole kuival teel naelaklõbinat.

Vaiksem kui nael, mittevaiksem kui suverehv. Milleks lamelliga suvel sõita, kui vaikset rehvi soovitakse?

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Läheb küll teemast välja, aga toon sulle mõned põhjused, miks lamelliga sõita, eriti kui liigud 95% ajast linnas või suurtel põhimaanteedel. Lamell on vaiksem, ei ole kuival teel naelaklõbinat. Lamell ei lõhu tänavaid, annad oma panuse teede säilimisse.

Ja see 5%, millega paned oma elu ohtu, kui sõidad linnast väljas? Talvel ju vast sõidad ka mujale Eesti linnadesse, Pärnusse või Narva-Jõesuusse, ei hakka mina oma eluga riskima, et tänav tervem oleks. Probleem isegi naelaga tee peal püsida, ammugi siis lamelliga.

Kui on nii libe, ei sõideta üldse.

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Vaiksem kui nael, mittevaiksem kui suverehv. Milleks lamelliga suvel sõita, kui vaikset rehvi soovitakse?

Nii ta on. Mina ei sõidagi suvel lamelliga ja propageerin seda ka teistele.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja see 5%, millega paned oma elu ohtu, kui sõidad linnast väljas? Talvel ju vast sõidad ka mujale Eesti linnadesse, Pärnusse või Narva-Jõesuusse, ei hakka mina oma eluga riskima, et tänav tervem oleks. Probleem isegi naelaga tee peal püsida, ammugi siis lamelliga.

Ei sea elu ohtu. Kui satun talvel lamelliga külavahele sõitma (see on siis see 5%), siis oskan sellega arvestada ja sõidan rahulikumalt. Siiani olen hakkama saanud ka kiilasjääl lamelliga. Kui on talvel probleem autoga tee peal püsida, siis tuleks sõiduoskust parandada, korralikud rehvid osta või korralik auto osta. Võib kõik kolm asja korraga teha. Pärnusse saab talvel lamelliga edukalt sõita iga ilmaga.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui on nii libe, ei sõideta üldse.

Libeda pärast sõitmata jäänud pole. Pigem lükkan sõidu edasi, kui on lumetorm või väga halb nähtavus.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui satun talvel lamelliga külavahele sõitma (see on siis see 5%), siis oskan sellega arvestada ja sõidan rahulikumalt. Siiani olen hakkama saanud ka kiilasjääl lamelliga. Kui on talvel probleem autoga tee peal püsida, siis tuleks sõiduoskust parandada, korralikud rehvid osta või korralik auto osta. Võib kõik kolm asja korraga teha. Pärnusse saab talvel lamelliga edukalt sõita iga ilmaga.

Sõitsin 2 talve tagasi Viitnale, väikese peatusega ning sealt edasi Narva. Mul on uus auto ning testivõitjad naelad all. Tee oli lauskiilakas enne Viitnat, tund hiljem oli lumetorm. Ma ei kujuta ette, kuidas kehvema auto ning kehvemate rehvidega teel püsitakse. Niisama veel püsid, aga kui eesolev lappesse läheb, siis pidama ei saa.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eelnev jutt oli suurest maanteest.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui satun talvel lamelliga külavahele sõitma (see on siis see 5%), siis oskan sellega arvestada ja sõidan rahulikumalt. Siiani olen hakkama saanud ka kiilasjääl lamelliga. Kui on talvel probleem autoga tee peal püsida, siis tuleks sõiduoskust parandada, korralikud rehvid osta või korralik auto osta. Võib kõik kolm asja korraga teha. Pärnusse saab talvel lamelliga edukalt sõita iga ilmaga.

Sõitsin 2 talve tagasi Viitnale, väikese peatusega ning sealt edasi Narva. Mul on uus auto ning testivõitjad naelad all. Tee oli lauskiilakas enne Viitnat, tund hiljem oli lumetorm. Ma ei kujuta ette, kuidas kehvema auto ning kehvemate rehvidega teel püsitakse. Niisama veel püsid, aga kui eesolev lappesse läheb, siis pidama ei saa.

Issand, kui põnev. Sõitsid masnteed pidi Viitnale ja siis veel Narva. Ja lausa lauskiilakas. Nii huvitav, räägi veel.

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lamellidega tasub homme kodus passida.

 

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/95358071/ettevaatust-esmaspaeva-hommikul-sajab-jaavihma-loe-kuidas-sellisel-juhul-liikluses-terveks-jaada

Jäävihmaga ja üleüldse kiilasjääl sõites tuleb eriti ettevaatlik olla neil, kes kasutavad lamellrehve.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eee.. miks muidu lamelliga suvel kehv sõita on, mis see teeb siis? Pole kunagi proovinud, rääkige mulle ka.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eestis hoitakse max 5 m pikivahet. Sisse sõidetakse anyway.

Igaüks kes vähegi enda tervisest hoolib ei sõida suvel lamelliga. Tallin-Tartu suvel 120 kiirus lubatud. Ma isegi ei kujuta ette mis tunne on pluss kolmekümnega seda maanteed lamelliga sõita. Ei soovi seda tunnet kunagi kogeda. Jõudsite auto osta, jõuate rehvid ka osta. Kui elad kükametsas ja sõidad 500 eur maksva vana Golfiga mööda külavaheteid, siis jah võid lamelliga aasta läbi kulgeda.

Ma sõidan juba paar aastakümmet Tln-Tartu mnt-l pidevalt ja aastaringselt lamellidega, ka suvel.
120ga pole mingit probleemi ega erilist tunnet nendega.
Alles eile lõuna ajal sõitsin Tln ja 120ga. Tagasi sõites oli küll juba 110 peale pandud märgid.
Mul on kaks autot, teisega sõidan ainult suvel ja temal on suverehvid. No tõesti pole erilist vahet rohkem, kui et lamellid on väheke lärmakamad suvel.
Rahast rääkides, siis aastaringi lamelle kasutada ei ole sugugi odavam kui erinevaid jookse omada. Pigem hoopis kallim või samas suurusjärgus, sest üle 2 aasta ühe jooksuga ei sõida.
Aga inimesed ongi erinevate eelistustega. Igaüks teeb selles osas nii nagu soovib ja lubatud on.
Mina ei paneks talveks kunagi naelu alla, maanteed hoitakse siiski puhtad ja see naelaklõbin on meeletu. Kui on libe või värskelt tuiskab, siis suudan vajadusel ka aeglasemalt sõita.
Tlns elades oli mul küll 2 jooksu rehve, aga talvekad olid ikka lamellid. Kui aga keegi eelistab naelrehve või kardab sõitma minna, sest on libe ja pole veel talverehve all, siis palun. Mis minul selle vastu olla saab.

Lamellidega tasub homme kodus passida.

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/95358071/ettevaatust-esmaspaeva-hommikul-sajab-jaavihma-loe-kuidas-sellisel-juhul-liikluses-terveks-jaada

Jäävihmaga ja üleüldse kiilasjääl sõites tuleb eriti ettevaatlik olla neil, kes kasutavad lamellrehve.

Jäävihma sajab nii 1-2 korda aastas ja pole ma oma lamellidega veel sellepärast sõitu ära jätnud ega ka kiilasjääga mitte. Elan väikelinnas ja liigun palju maakohtades ning kõrvalteed on talvel alailma kiilakad, sest neid ei soolatata. Mind suurt ei hirmuta ühegi asjaga, sest olen ikka väga hulle teeolusid maal sõites kohanud. Kogemust on mul rohkem, kui paljudel siin vanust. Sõitsin juba siis, kui talverehve veel olemaski polnud. Ettevaatlik tuleb olla kõigil ja alati.

Turvalist liiklemist!

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lamellidega tasub homme kodus passida.

Jäävihma Tallinnas ja harjumaal ei saja ja saab lamellidega edukalt sõita.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eee.. miks muidu lamelliga suvel kehv sõita on, mis see teeb siis?

Eeeee loe teemat tähelepanelikult, siis saad ehk aru. Suurem osa on juba kirja pandud.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 69 )


Esileht Hobinurk Kas suvekummidega riskite sõita?