Vaatan murega oma lapse kooli kodulehte ja FB, kus ikka veel otsitakse aktiivselt nelja põhiainete õpetajat. Kas teie lapse koolis on kõik õpetajad olemas? Mis siis saab, kui õpetajaid ei leitagi? Nädal tagasi oli uudistes, et üle Eesti on puudu ca 1100 õpetajat… Peab hakkama lapsele kooli otsima selle järgi, kus õpetajateks on ikkagi haritud oma ala spetsialistid? Päris kurb olukord…
Teema: Kas teie lapse koolis õpetajad olemas?
Sisuliselt jah, kooli kodulehe järgi on puudu ainult paar väikese koormusega ebaolulise aine õpetajat.
Peab hakkama lapsele kooli otsima selle järgi, kus õpetajateks on ikkagi haritud oma ala spetsialistid?
????
oma ala spetsialistid koolides on ikkagi haruldus. täiesti tavaline, et üks õpetaja annab ajalugu, ingliskeelt, eestikeelt, teine õpetaja bioloogiat ja asendab ka keemiat, füüsikaõpetaja on numeroloogiahuviline jne.
ained on niikuinii kava järgi ja õpikust – erilist vahet pole, kes tundi läbi viib. juu neid asendatakse või lükatakse rohkem tunde järgmisse semestrisse.
Mina ise olen kogenud seda, kui meil 9. kl ei olnud paar kuud füüsika õpetajat. Lõpuks klassivenna isa tuli meile seda ainet andma.
Enamasti lahendatakse puuduva õpetaja probleem ära sellega, et olemasolevad õpetajad saavad suurema koormuse – st tunnid ära ei jää. Mõnikord võib see tähendada tõesti ka seda, et mõnda ainet õpetab hoopis mingi teise aine õpetaja. Minu lastel pole õnneks seda juhtunud.
ained on niikuinii kava järgi ja õpikust – erilist vahet pole, kes tundi läbi viib.
Ikka vägagi on vahe. Muidugi võibki üks õpetaja anda mitut ainet, kui ta on õppinud nt üht ainet põhierialana ja teist lisaerialana või on kahekordse kõrgharidusega või mingi sellise täiendkoolituse läbinud. Ja muidugi võib ajutiselt haigestumise korral olla, et väga suvalise aine õpetaja asendab nt nädala või paar hoopis teise aine õpetajat, kuigi ka siis eelistatakse teist sama aine õpetajat võimaluse korral. Aga nii küll pole, et vahet pole, lükkame suvalise aine õpetaja teist õpetajat asendama. See on ikka lahendus hädaolukorraks ja vägagi on vahe, kes tundi läbi viib. Õpetaja peab oma ainet tundma. Lisaks peab ta tundma õpetamise metoodikat. Põhikooli lõpuainete teemad on paljudel täiskasvanuna isegi meelest läinud, rääkimata, et nad oskaks seda teistele hästi edasi anda. Ja neil teistel õpetajatel on ju ka täiskoormus, kust nad peaks selle energia ja aja võtma, et korralikult hoopis mingi teise aine tunde andma ja ette valmistama hakata?
ained on niikuinii kava järgi ja õpikust – erilist vahet pole, kes tundi läbi viib.
Ikka vägagi on vahe. Muidugi võibki üks õpetaja anda mitut ainet, kui ta on õppinud nt üht ainet põhierialana ja teist lisaerialana või on kahekordse kõrgharidusega või mingi sellise täiendkoolituse läbinud. Ja muidugi võib ajutiselt haigestumise korral olla, et väga suvalise aine õpetaja asendab nt nädala või paar hoopis teise aine õpetajat, kuigi ka siis eelistatakse teist sama aine õpetajat võimaluse korral. Aga nii küll pole, et vahet pole, lükkame suvalise aine õpetaja teist õpetajat asendama. See on ikka lahendus hädaolukorraks ja vägagi on vahe, kes tundi läbi viib. Õpetaja peab oma ainet tundma. Lisaks peab ta tundma õpetamise metoodikat. Põhikooli lõpuainete teemad on paljudel täiskasvanuna isegi meelest läinud, rääkimata, et nad oskaks seda teistele hästi edasi anda. Ja neil teistel õpetajatel on ju ka täiskoormus, kust nad peaks selle energia ja aja võtma, et korralikult hoopis mingi teise aine tunde andma ja ette valmistama hakata?
Ja sa muidugi mäletad põhikooli keemiat ja füüsikat?
Vaevalt.
Kui sa tahad, et su laps midagi teaks või huvituks, tegeled sa sellega ise. Sa oled lapsevanem.
Kui sa tahad, et su laps midagi teaks või huvituks, tegeled sa sellega ise. Sa oled lapsevanem.
Ei ole eriti vale eeldada ja oodata, et lapsed ikka koolis ka midagi õpiks. Kui kõik oleks võimelised ja neil oleks piisavalt aega oma lapsi ise õpetada, poleks koole tarvis. Millegipärast on need siiski olemas ja ka kohustuslikud. Ka nõutakse õpetajatelt magistrikraadi ja on tehtud spetsialiseerumine erinevatele valdkondadele. Ka seda poleks vaja, kui iga lapsevanem võiks samahästi ka ise lapsi õpetada. Milleks see õpetajaharidus siis, riigi poolt üleval peetud ülikoolid ja muu raha- ja ajaraisk. Haridus ei ole ainult lapsevanema vastutus. Minu lapsel on kõik õpetajad olemas, aga kõik neist ei ole sugugi tasemel. Näiteks matemaatikat õpetab 18 aastane äsja gümnaasiumi lõpetanud noor, kes ise edasi õppima ei läinud. Ja ongi tulemus käes, et peabki last iga päev ise õpetama. Mina olen selleks võimeline, aga kõik vanemad mitte ja jäävadki nende lapsed rumalaks, mis mõjutab nende tulevikku. Seega ei ole see olukord sugugi hea.
Peab hakkama lapsele kooli otsima selle järgi, kus õpetajateks on ikkagi haritud oma ala spetsialistid?
????
oma ala spetsialistid koolides on ikkagi haruldus. täiesti tavaline, et üks õpetaja annab ajalugu, ingliskeelt, eestikeelt, teine õpetaja bioloogiat ja asendab ka keemiat, füüsikaõpetaja on numeroloogiahuviline jne.
ained on niikuinii kava järgi ja õpikust – erilist vahet pole, kes tundi läbi viib. juu neid asendatakse või lükatakse rohkem tunde järgmisse semestrisse.
Tundub, et ikka suur vahe on, kes tundi annab. Sinu puhul on kohe näha, et eesti keelt on õpetanud mingi suvaline tüüp.
Peab hakkama lapsele kooli otsima selle järgi, kus õpetajateks on ikkagi haritud oma ala spetsialistid?
????
oma ala spetsialistid koolides on ikkagi haruldus. täiesti tavaline, et üks õpetaja annab ajalugu, ingliskeelt, eestikeelt, teine õpetaja bioloogiat ja asendab ka keemiat, füüsikaõpetaja on numeroloogiahuviline jne.
ained on niikuinii kava järgi ja õpikust – erilist vahet pole, kes tundi läbi viib. juu neid asendatakse või lükatakse rohkem tunde järgmisse semestrisse.
Tundub, et ikka suur vahe on, kes tundi annab. Sinu puhul on kohe näha, et eesti keelt on õpetanud mingi suvaline tüüp.
sul päev korras jälle!
grammatikaspetsialist ma tõesti ei ole.
grammatikaspetsialist ma tõesti ei ole.
Kas see nõuab mingit erilist spetsialististaatust, et vigadeta kirjutada? Mina arvasin, et meil likvideeriti kirjaoskamatus ikka mitusada aastat tagasi juba.
grammatikaspetsialist ma tõesti ei ole.
Kas see nõuab mingit erilist spetsialististaatust, et vigadeta kirjutada? Mina arvasin, et meil likvideeriti kirjaoskamatus ikka mitusada aastat tagasi juba.
laus-kirjaoskamatus.
väikesed vead ei tee veel kedagi kirjaoskamatuks.
Mina tean, et ei oska õigekirja. Aga, mul on kahest ülikoolist siiski haridus ja diplom. Ka tean ma doktorante ja doktoreid, kelle õigekiri on vägagi puudulik aga nad on oma erialal spetsialistid.
grammatikaspetsialist ma tõesti ei ole.
Kas see nõuab mingit erilist spetsialististaatust, et vigadeta kirjutada? Mina arvasin, et meil likvideeriti kirjaoskamatus ikka mitusada aastat tagasi juba.
laus-kirjaoskamatus.
väikesed vead ei tee veel kedagi kirjaoskamatuks.
Ära nii kôvasti ka endast räägi, keda su probleemid ikka huvitavad. Katsu teemas ka püsida, see muideks väga suur oskus.
Mina tean, et ei oska õigekirja. Aga, mul on kahest ülikoolist siiski haridus ja diplom. Ka tean ma doktorante ja doktoreid, kelle õigekiri on vägagi puudulik aga nad on oma erialal spetsialistid.
Pole siiski mõtet rääkida ka päris lauslollust, et koolitunde võib läbi viia kes iganes. Sama hästi võiks siis ka hambaid ravida suvaline tüüp – võtab raamatu ette ja küllap kuidagi ikka hakkama saab.
grammatikaspetsialist ma tõesti ei ole.
Kas see nõuab mingit erilist spetsialististaatust, et vigadeta kirjutada? Mina arvasin, et meil likvideeriti kirjaoskamatus ikka mitusada aastat tagasi juba.
laus-kirjaoskamatus.
väikesed vead ei tee veel kedagi kirjaoskamatuks.
Ära nii kôvasti ka endast räägi, keda su probleemid ikka huvitavad. Katsu teemas ka püsida, see muideks väga suur oskus.
Teemast väljumisega (absoluutselt igas teemas, kusjuures) alustavad ikkagi kohalikud grammatikaspetsialistid.
Küllap inimesed oskavad kirjutada küll, aga anonina kusagil foorumis nendest formaalsustest eriti ei hooli. Kapiish?
Omaette klassika on muidugi hambaravi/kirurgia ja õpetajatöö võrdlemine. Õpetaja on õpetamise spetsialist eelkõige, mitte matemaatika, füüsika, grammatika – need üldiselt lähevad ikkagi erialasele tööle kordades suuremat palka teenima 🙂
Küllap inimesed oskavad kirjutada küll, aga anonina kusagil foorumis nendest formaalsustest eriti ei hooli.
See jutt ei vasta kuidagi tõele, kuigi seda võib siit palju lugeda. Et tegelikult ma oskan kirjutada küll, aga lihtsalt siin foorumis kirjutan valesti. Inimene ei kirjuta valesti mitte kuskil, kui ta oskab õigesti kirjutada. Lihtsalt tema näpud ei paindugi tegema räigeid kirjavigu, kui ta teab, et nii on vale. Valesti kirjutatakse ikka seetõttu, et ei osatagi õigesti kirjutada.
Küllap inimesed oskavad kirjutada küll, aga anonina kusagil foorumis nendest formaalsustest eriti ei hooli.
See jutt ei vasta kuidagi tõele, kuigi seda võib siit palju lugeda. Et tegelikult ma oskan kirjutada küll, aga lihtsalt siin foorumis kirjutan valesti. Inimene ei kirjuta valesti mitte kuskil, kui ta oskab õigesti kirjutada. Lihtsalt tema näpud ei paindugi tegema räigeid kirjavigu, kui ta teab, et nii on vale. Valesti kirjutatakse ikka seetõttu, et ei osatagi õigesti kirjutada.
Vead tekivad mitut moodi. Paljud neist jäävad sisse lihtsalt sellepärast, et ei loeta oma teksti üle. Mõned vead tulevad sisse teksti korrigeerides (lause algus ja lõpp ei lähe nagu kokku).
Foorum pole nagu koht, kuhu kirjutades hullult aega investeerida sellega, et loed ja korrigeerid jutu vähemalt 3x üle või kirjutad aeglaselt nagu vanakooli trükimasinal, kus pärast enam korrigeerida ei saagi.
Sellel aja/vaeva-investeeringul – eriti anonüümsena – lihtsalt ei ole mitte mingisugust mõtet 🙂
Väga jama lugu puuduvate reaalainete õpetajatega. Eriti matemaatika, mis on kõigi reaalainete aluseks. Elus hästi toime tulemise aluseks. Hiljuti sain teada, et viienda klassi matemaatikat hakkab andma algklasside õpetaja. Ta ei osanud isegi algklasside matemaatikat õpetada. Kui neljandas klassis 2/3 lastest saab korduvalt kontrolltöö mitterahuldava, siis on midagi paigast ära. Minu laps on matemaatikas hea, tal pole olnud probleemi ka selle õpetamise juures viied saada. Aga neljanda klassini seal matemaatikas ei õpita eriti midagi peale lihtsalt arvutamise, mida on loomulikult lihtne omandada. Eks ma ikka hoidsin kodus silma peal ja mõned teemad arutasime koos läbi. Nüüd ei teagi, kas peaks võtma kohe ennetavalt eraõpetaja, kes järjest teemad läbi võtab koos lapsega. Sest tegemist on spordipoisiga, kes ei ole kooli osas sisemiselt nii motiveeritud, et ise võtaks õpiku ja teeks asjad selgeks. Teeb nii palju kui nõutakse. Ja korraliku põhja ladumiseks on vaja rohkemat, kui valemid pähe õppida.
Vead tekivad mitut moodi. Paljud neist jäävad sisse lihtsalt sellepärast, et ei loeta oma teksti üle. Mõned vead tulevad sisse teksti korrigeerides (lause algus ja lõpp ei lähe nagu kokku).
Aga jutt ei olnud tähe- või hooletusvigadest, vaid nendest, kui tehakse lihtsalt räigeid kirjavigu, sest teatakse valesti. Õigesti kirjutamine võtab täpselt sama palju aega kui valesti kirjutamine. Inimene, kes oskab kirjutada, ei pea tegema selleks mingeid üleinimlikke pingutusi ja oma teksti sada korda korrigeerima, et oleks õigesti. Kirjaoskaja inimene ei kirjuta mitte kunagi: ingliskeele õpetaja, koguaeg, lapseisa või mis neeed näited siin olid, millest see kirjavigadele osutamine üldse lahti läks.
Vead tekivad mitut moodi. Paljud neist jäävad sisse lihtsalt sellepärast, et ei loeta oma teksti üle. Mõned vead tulevad sisse teksti korrigeerides (lause algus ja lõpp ei lähe nagu kokku).
Aga jutt ei olnud tähe- või hooletusvigadest, vaid nendest, kui tehakse lihtsalt räigeid kirjavigu, sest teatakse valesti. Õigesti kirjutamine võtab täpselt sama palju aega kui valesti kirjutamine. Inimene, kes oskab kirjutada, ei pea tegema selleks mingeid üleinimlikke pingutusi ja oma teksti sada korda korrigeerima, et oleks õigesti. Kirjaoskaja inimene ei kirjuta mitte kunagi: ingliskeele õpetaja, koguaeg, lapseisa või mis neeed näited siin olid, millest see kirjavigadele osutamine üldse lahti läks.
Ehk siis sind nii jubedalt häirib inimeste hoolimatus kokku-lahku kirjutamise osas, selge 🙂
Mina tean, et ei oska õigekirja. Aga, mul on kahest ülikoolist siiski haridus ja diplom. Ka tean ma doktorante ja doktoreid, kelle õigekiri on vägagi puudulik aga nad on oma erialal spetsialistid.
Pole siiski mõtet rääkida ka päris lauslollust, et koolitunde võib läbi viia kes iganes. Sama hästi võiks siis ka hambaid ravida suvaline tüüp – võtab raamatu ette ja küllap kuidagi ikka hakkama saab.
Kui ei leita “paberitega õpetajat”, siis võib küll tunde anda küll “kes iganes”.
Ehk siis sind nii jubedalt häirib inimeste hoolimatus kokku-lahku kirjutamise osas, selge ????
Asi pole hoolimatuses, vaid sulaselges rumaluses. Rumalad tõesti ei meeldi, aga veel hullemad on need rumalad, kes hakkavad ennast veel rumalate vabandustega õigustama, kuigi nad lihtsalt ei ole kirjutamist ära õppinud. Tavaliselt on see seotud madala haridustasemega.
Ehk siis sind nii jubedalt häirib inimeste hoolimatus kokku-lahku kirjutamise osas, selge ????
Asi pole hoolimatuses, vaid sulaselges rumaluses. Rumalad tõesti ei meeldi, aga veel hullemad on need rumalad, kes hakkavad ennast veel rumalate vabandustega õigustama, kuigi nad lihtsalt ei ole kirjutamist ära õppinud. Tavaliselt on see seotud madala haridustasemega.
Fair enough.
Nüüd juba mõnda aega kirjutatakse, et miks ei ole õpetajaid saada. Lugege ja nõustuge.
Ehk siis sind nii jubedalt häirib inimeste hoolimatus kokku-lahku kirjutamise osas, selge ????
Asi pole hoolimatuses, vaid sulaselges rumaluses. Rumalad tõesti ei meeldi, aga veel hullemad on need rumalad, kes hakkavad ennast veel rumalate vabandustega õigustama, kuigi nad lihtsalt ei ole kirjutamist ära õppinud. Tavaliselt on see seotud madala haridustasemega.
nagu sina.
Ja kust need õpetajad veel vene koolidesse leitakse eesti keeles õpetama, kui meil ei ole eesti koolideski õpetajaid. Absurd!
Ja kust need õpetajad veel vene koolidesse leitakse eesti keeles õpetama, kui meil ei ole eesti koolideski õpetajaid. Absurd!
Ei peagi leidma! Lapsed mingu eesti kooli õppima.
Minu laste koolis on puudu reaalainete õpetajad. Ise õpetan reaalaineid teises koolis ja teeb murelikuks, mis oma laste haridusest saab.