Esileht Koolilaps Katsed 1. klassi

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 86 )

Teema: Katsed 1. klassi

Postitas:
Kägu

Olen ühe Tallinna piirkonnakooli eelkooli õpetaja. 16 lapsest viis käivad korraga kahes eelkoolis. Kohutav!

Ma sellest mitmes eelkoolis käimise halvustamisest küll aru ei saa. Õpetaja võiks ikka ju eelkoolide süsteemiga kursis olla. Nt Audenteses ja VHKs on eelkool 2 korda nädalas, Lütseumis, Reaalis ja TIKis üks kord. Kui laps käib kaks korda nädalas bt TIKi ja Reaali eelkoolis, ta ei ole ju kohutavalt üle koormatud. Mujal maailmas lähevad lapsed palju varem kooli.

Põhimõtteliselt leiaks ju Tallinnas erinevatel aegadel toimuvaid eelkoole lapsele igaks õhtuks, midagi äkki toimub nädalavahetuselgi. Aga sel lihtsalt pole mingit mõtet, seda äkki mõtles õpetaja? Eestis lähevad lapsed kooli 7-aastaselt ja kui etteõpetamisega hoogu minna, võib lapsel lõpuks 1.klassis lihtsalt igav olla.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma väidaks ka, et koolieelikutele on palju arendavamat tegevust kui mitu erinevat eelkooli. Ühest saan aru (kuigi minu omad ei käinud), mitmest mitte.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen ühe Tallinna piirkonnakooli eelkooli õpetaja. 16 lapsest viis käivad korraga kahes eelkoolis. Kohutav!

Ma sellest mitmes eelkoolis käimise halvustamisest küll aru ei saa. Õpetaja võiks ikka ju eelkoolide süsteemiga kursis olla. Nt Audenteses ja VHKs on eelkool 2 korda nädalas, Lütseumis, Reaalis ja TIKis üks kord. Kui laps käib kaks korda nädalas bt TIKi ja Reaali eelkoolis, ta ei ole ju kohutavalt üle koormatud. Mujal maailmas lähevad lapsed palju varem kooli.

Põhimõtteliselt leiaks ju Tallinnas erinevatel aegadel toimuvaid eelkoole lapsele igaks õhtuks, midagi äkki toimub nädalavahetuselgi. Aga sel lihtsalt pole mingit mõtet, seda äkki mõtles õpetaja? Eestis lähevad lapsed kooli 7-aastaselt ja kui etteõpetamisega hoogu minna, võib lapsel lõpuks 1.klassis lihtsalt igav olla.

Oleneb kuhu kooli laps läheb.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen ühe Tallinna piirkonnakooli eelkooli õpetaja. 16 lapsest viis käivad korraga kahes eelkoolis. Kohutav!

Ma sellest mitmes eelkoolis käimise halvustamisest küll aru ei saa. Õpetaja võiks ikka ju eelkoolide süsteemiga kursis olla. Nt Audenteses ja VHKs on eelkool 2 korda nädalas, Lütseumis, Reaalis ja TIKis üks kord. Kui laps käib kaks korda nädalas bt TIKi ja Reaali eelkoolis, ta ei ole ju kohutavalt üle koormatud. Mujal maailmas lähevad lapsed palju varem kooli.

Kas sa tõesti arvad, et eelkoolide sisu erineb nii oluliselt, et lapsel on huvitav ja motiveeriv mitmes korraga käia. Ning lisaks on ka lasteaias õppetöö. Lapsel saab juba enne kooli minemist õppimisest kõrini. Ja lisaks on vaba mängimise aeg lapse arengule väga oluline.

+9
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei ela Eestis ja siin eraldi eelkooli ei eksisteeri. Katsetega elitaarseid algkoole ka pole, sest iga kool peab vastu võtma oma piirkonnas elavad lapsed ja kohti üle ei jää. Parematesse koolidesse rebimine läheb lahti alles alates 5. klassist. Koolieelikud küll käivad lasteaias iga päev tund aega eraldi õpperühmas arendavaid tegevusi tegemas. Aga seal on rõhk eelkõige sotsiaalsetel oskustel nagu teistega arvestamine, enesekehtestamine, grupis ja paaris töötamise oskus, vägivallatu suhtlemine jms.

Mul tekkis huvi, mida Eestis lapsed eelkoolis õpivad ja teevad mitu korda nädalas. Kas see toimub õhtuti pärast lasteaeda? Mis need Eestis üldhariduskooli astumiseks vajalikud oskused on, mida saab omandada eelkoolis, aga lasteaias mitte? Kas keegi viitsiks kirjeldada nt mõnd tüüpilist  harjutust või ülesannet, mida laps eelkoolis teinud on?

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

. Lapsel vaja paksem nahk kasvatada kooli mineku ajaks, õpetaja sõnad.

Sellist juttu rääkiv inimene ei peaks õpetajana töötama.

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina ei ela Eestis ja siin eraldi eelkooli ei eksisteeri. Katsetega elitaarseid algkoole ka pole, sest iga kool peab vastu võtma oma piirkonnas elavad lapsed ja kohti üle ei jää. Parematesse koolidesse rebimine läheb lahti alles alates 5. klassist. Koolieelikud küll käivad lasteaias iga päev tund aega eraldi õpperühmas arendavaid tegevusi tegemas. Aga seal on rõhk eelkõige sotsiaalsetel oskustel nagu teistega arvestamine, enesekehtestamine, grupis ja paaris töötamise oskus, vägivallatu suhtlemine jms.

Mul tekkis huvi, mida Eestis lapsed eelkoolis õpivad ja teevad mitu korda nädalas. Kas see toimub õhtuti pärast lasteaeda? Mis need Eestis üldhariduskooli astumiseks vajalikud oskused on, mida saab omandada eelkoolis, aga lasteaias mitte? Kas keegi viitsiks kirjeldada nt mõnd tüüpilist harjutust või ülesannet, mida laps eelkoolis teinud on?

Lasteaia õppekava: https://www.riigiteataja.ee/akt/13351772?leiaKehtiv#para11 – vaata ka 5. peatükk.

Eelkooli on täiendav vabatahtlik huviring, tihti tasuline, kus laps saab 1-2x nädalas kooli mängida. Huviringides käiakse nagu ikka poolest lasteaia päevast, õhtuti või nädalavahetusel. Õpitakse lugemist ja kirjutamist, lihtsamaid arvutusi, tehakse kunsti ja käsitööd. Katsete fookusega eelkoolides lisarõhk nuputamisülesannetel ja/või etteütlustel.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen ühe Tallinna piirkonnakooli eelkooli õpetaja. 16 lapsest viis käivad korraga kahes eelkoolis. Kohutav!

Ma sellest mitmes eelkoolis käimise halvustamisest küll aru ei saa. Õpetaja võiks ikka ju eelkoolide süsteemiga kursis olla. Nt Audenteses ja VHKs on eelkool 2 korda nädalas, Lütseumis, Reaalis ja TIKis üks kord. Kui laps käib kaks korda nädalas bt TIKi ja Reaali eelkoolis, ta ei ole ju kohutavalt üle koormatud. Mujal maailmas lähevad lapsed palju varem kooli.

Põhimõtteliselt leiaks ju Tallinnas erinevatel aegadel toimuvaid eelkoole lapsele igaks õhtuks, midagi äkki toimub nädalavahetuselgi. Aga sel lihtsalt pole mingit mõtet, seda äkki mõtles õpetaja? Eestis lähevad lapsed kooli 7-aastaselt ja kui etteõpetamisega hoogu minna, võib lapsel lõpuks 1.klassis lihtsalt igav olla.

Keegi ei saanud ikka pointile pihta. Minu väide oli, et enne võiks teemasse süveneda, kui nt kahes eelkoolis käimist halvustada. VHKs on eelkool kaks korda nädalas, Audenteses samuti. Kaks korda nädalas eelkoolis käia on normaalne 6-aastasele kui tahta katsetega kooli minna, sest lasteaias on 24 last rühmas (erinevaid raskesti kasvatatavaid samuti, kes õppetööd segavad) ja lasteaia ettevalmistus ei ole kahjuks alati kiita. Kui on plaan panna laps katsetega kooli, miks mitte siis käia 2 korda nädalas – nt üks kord TIK ja üks kord Reaalkool. Ja programmid on seal eelkoolides ikka erinevad, Reaalkool keskendub ikka matemaatikale, loogikaülesannetele ja nuputamisele peamiselt. Ja andke andeks, mina seda ei usu, et üliandekas laps tuleb nagu Mowgli metsast ja õpetama teda ei pea, kui katsetega koolidesse on konkurss 10-12 last ühele kohale.

+3
-11
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja andke andeks, mina seda ei usu, et üliandekas laps tuleb nagu Mowgli metsast ja õpetama teda ei pea, kui katsetega koolidesse on konkurss 10-12 last ühele kohale.

Loomulikult ei oska Mowgli metsast ilma õpetamata lugeda, kirjutada, arvuta jne. Ükskõik kui andekas ta on. Loomulikult vajavad andekad lapsed tegelemist ning õpetamist. Aga see ei tähenda, et andekas laps peaks käima mitmes erinevas eelkoolis. Pigem on andekal lapsel neis hoopis igav, sest eelkoolid on ka ikka ennekõike keskmise lapse taseme järgi. Andeka lapse andekus saab avalduda ennekõike siis kui tema pere tema arengusse panustab ning temaga vastavalt tema tasemele tegeleb.

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

…Kaks korda nädalas eelkoolis käia on normaalne 6-aastasele kui tahta katsetega kooli minna

…Kui on plaan panna laps katsetega kooli…

…katsetega koolidesse on konkurss 10-12 last ühele kohale.

Kasutaksin “tahta minna” ja “plaan panna” asemel leebemat kõneviisi.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja andke andeks, mina seda ei usu, et üliandekas laps tuleb nagu Mowgli metsast ja õpetama teda ei pea, kui katsetega koolidesse on konkurss 10-12 last ühele kohale.

Loomulikult ei oska Mowgli metsast ilma õpetamata lugeda, kirjutada, arvuta jne. Ükskõik kui andekas ta on. Loomulikult vajavad andekad lapsed tegelemist ning õpetamist. Aga see ei tähenda, et andekas laps peaks käima mitmes erinevas eelkoolis. Pigem on andekal lapsel neis hoopis igav, sest eelkoolid on ka ikka ennekõike keskmise lapse taseme järgi. Andeka lapse andekus saab avalduda ennekõike siis kui tema pere tema arengusse panustab ning temaga vastavalt tema tasemele tegeleb.

Nojah, see on jällegi teema, et kas olulisem on töökus või andekus. Ma olen kuulnud ka ütlemist, et “99 % tööd ja 1 % andekust.” Minu kunagine tipptasemel võistlustantsu treener ütles, et lapsi peab dresseerima ja ma arvan, et tal oli mingil määral õigus. Lapsi ikkagi natuke peab suunama ja sundima, vabatahtlikult nad ei pese ju hambaid ka (selle mõtte ütles kunagi mulle tuntud sportlane Vello Vaher). Eks see eliitkoolindus on natuke sarnane tippspordiga, ikkagi peab pingutama, vaeva nägema ja tööd tegema nendes koolides õppides. Ainult andekusest üksi on vähe.

Kodus võib ka lapsega tegeleda ja teda õpetada, aga laps on ju peale lasteaiapäeva väsinud ja kas vanemal on sellist aega. Pealegi ei tea vanem ikkagi täpselt neid ülesandeid mida koolikatsetel nõutakse.

0
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Pealegi ei tea vanem ikkagi täpselt neid ülesandeid mida koolikatsetel nõutakse.

Mu lapse kooli eelkool (kus ta ei käinud) rõhutab just, et see ei ole ettevalmistus katseteks ja ei anna eelist. Mitme eelkooli asemel võiks ju panna nt muusikakooli vm tugevat tööharjumust tekitavasse huvitegevusse.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

 

Tuli ära:

“Kodus võib ka lapsega tegeleda ja teda õpetada, aga laps on ju peale lasteaiapäeva väsinud ja kas vanemal on sellist aega.”

Kallis lapsevanem, kas lähed viid väsinud lapse eelkooli või tegeled temaga kodus ise, väsinud on ta ju ikka. Aega oma lapse jaoks lihtsalt peab olema, ta on ju sinu laps!

 

 

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu “Mowglid” näiteks küll  kumbki eelkoolis ei käinud. Enne kooli oskasid nad ammu lugeda, mitmekümne piires arvutada ja eakohaselt kirjutada (eksisid vahel sulghäälikute õigekirjas, kuid üldiselt on mõlemal väga hea keeletunnetus ja vigu oli minimaalselt). Oleksid, ma usun, eliitkooli sisse saanud küll, eriti vanem, kes oli ka väga hea arutleja ja sotsiaalselt hästi küps, noorem jälle käeliselt andekas, kuid kolisime hoopis maale ja läksid toredasse kohalikku kooli. Ja ettevalmistus, mis nad said, oli siis, nagu öeldud, mauglidele omane: nimelt selline, et nende vanemad ja vanavanemad on pisikesest peale nendega asjade üle arutlenud, neid erinevatesse tegevustesse kaasanud, õpetanud oma arvamusi põhjendama, palunud poes nende “abi” tootesiltide lugemisel ja õige raha arvutamisel, mänginud  igasuguseid mõtte- ja muid mänge, käinud tihti looduses matkamas ja näidanud Eesti taimi, lugenud iga päev koos raamatuid jne. Trennis on nad käinud, kuid muudes ringides ja eelkoolides mitte, lasteaias samuti pigem vähevõitu.
Mitte midagi erilist ja pingutustnõudvat, tavaline pereelu, kuhu lapsed on olnud lihtsalt aktiivselt kaasatud. Ehk et väidan küll oma kogemuse põhjal, et lapse kooliks ettevalmistus ei nõua mingit tohutut eeltööd ja mitut eelkooli, vaid piisab, kui nendega lihtsalt normaalsel määral tegeleda.

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul tekkis huvi, mida Eestis lapsed eelkoolis õpivad ja teevad mitu korda nädalas. Kas see toimub õhtuti pärast lasteaeda? Mis need Eestis üldhariduskooli astumiseks vajalikud oskused on, mida saab omandada eelkoolis, aga lasteaias mitte? Kas keegi viitsiks kirjeldada nt mõnd tüüpilist  harjutust või ülesannet, mida laps eelkoolis teinud on?

VHK ehk siis tegelikult Miikaeli Ühenduse eelkool on välja toonud valdkondade kaupa, millele nad tähelepanu pööravad. Minu arust siin midagi kontimurdvat või igavat ei ole:

Loodusõpetuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • äratada lapses huvi ümbritseva maailma vastu
  • tutvustada lapsele tema kodukoha loodust
  • õpetada tajuma elusorganismide ja keskkonna vahelisi suhteid ja seoseid ning tunnetama ennast osana loodusest
  • arendada lastes ökoloogilist mõtteviisi, kujundada säästlikku suhtumist loodusesse ning oskust hinnata inimtegevuse mõju ümbritsevale keskkonnale.

Sotsiaalse keskkonna õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • aidata lastel orienteeruda endas ja enda ümber
  • väärtustada ja tähistada rahvakalendri tähtpäevi
  • tutvustada lastele võimalikult palju töötegevusi, tehes neid paaris ja rühmas koos lastega
  • tutvustada lastele erinevaid elukutseid

Tervise ja ohutuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • arendada lastes positiivset suhtumist oma tervisesse
  • anda lastele teadmisi tervisest ja õigest tervisekäitumisest
  • propageerida tervislikke eluviise

Liikluse ja turvalisuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • õpetada lapsi orienteeruma liikluses
  • pöörata tähelepanu liikluses varitsevatele ohtudele

 Keele ja kõne õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • tuleks toime suhtlemisel nii eakaaslaste kui täiskasvanutega
  • suudaks igapäevavestlust nii algatada kui jätkata
  • saaks aru kuuldu sisust ja suudaks sellele vastavalt reageerida
  • oskaks kasutada kõnes õiget hääldust, tavasõnavara, grammatilisi vorme ja lauseehitust
  • saaks aru lugemise ja kirjutamise vajalikkusest ja tunneks huvi lastekirjanduse vastu

Lugema ja kirjutama õpetamisel on meie eesmärkideks:

Täpsustada ja konkretiseerida  sõnade häälikstruktuuri tajumist ja  teadvustamist, mille toel laps suudaks:

  • luua sõnade häälik-tähelise vastavuse
  • määratleda vajalikud kohad häälikute erineva pikkuse erinevaks märkimiseks kirjas
  • kirjutada või laduda sõnu ja lauseid

Kindlustada tähtede tundmine automatiseerunud tasemel, s-o kujundada alus

  • sõna kiireks mõistmiseks lugemisel
  • õigete tähtede valikuks kirjutamisel või ladumisel

Matemaatika õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • omaks ettekujutust arvudest, suurustest, mahtudest, kujunditest
  • tunneks lihtsamaid ajamõisteid ja oskaks kirjeldada ning järjestada oma igapäevategevusi
  • mõtestaks loendamistegevust ja seoseid arvude reas
  • oskaks rühmitada esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrrelda esemete hulki
  • oskaks järjestada esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal
  • mõistaks mõõtmistegevust
  • eristaks geomeetrilisi kujundeid
  • näeks matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes

Käelise tegevuse õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • tunneks rõõmu loovast eneseväljendusest
  • arendaks kunstiliste tegevuste läbi oma ilumeelt
  • omaks algatusvõimet ja tahet tegutseda
  • kasutaks materjale ja vahendeid sihipäraselt
  • kujutaks isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma

Kõigil ettevalmistusrühmades osalevatel lastel on nädala tunniplaanis ka muusikatund.

Üldarendav tund seab põhieesmärkideks lapse laulmisoskuse ja rütmitunde arendamise, tähelepanuvõime ja mälu treenimise. Olulisel kohal on kujutlusvõime ja fantaasia avardamine ning eneseväljendusoskuse rikastamine.

Tundides sisalduvad mitmesugused rütmi-, laulu- ja liikumismängud, programmilise muusika kuulamine ning musitseerimine rütmipillidel. Läbitav rohke laulurepertuaar järgib aastaringi ja tähtpäevi.

https://miikael.ee/yksused/eelkool/

+1
-7
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Olen ühe Tallinna piirkonnakooli eelkooli õpetaja. 16 lapsest viis käivad korraga kahes eelkoolis. Kohutav!

Ma sellest mitmes eelkoolis käimise halvustamisest küll aru ei saa. Õpetaja võiks ikka ju eelkoolide süsteemiga kursis olla. Nt Audenteses ja VHKs on eelkool 2 korda nädalas, Lütseumis, Reaalis ja TIKis üks kord. Kui laps käib kaks korda nädalas bt TIKi ja Reaali eelkoolis, ta ei ole ju kohutavalt üle koormatud. Mujal maailmas lähevad lapsed palju varem kooli.

+ 5x nädalas lasteaed, kus õpetatakse täpselt samu asju

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul tekkis huvi, mida Eestis lapsed eelkoolis õpivad ja teevad mitu korda nädalas. Kas see toimub õhtuti pärast lasteaeda? Mis need Eestis üldhariduskooli astumiseks vajalikud oskused on, mida saab omandada eelkoolis, aga lasteaias mitte? Kas keegi viitsiks kirjeldada nt mõnd tüüpilist harjutust või ülesannet, mida laps eelkoolis teinud on?

VHK ehk siis tegelikult Miikaeli Ühenduse eelkool on välja toonud valdkondade kaupa, millele nad tähelepanu pööravad. Minu arust siin midagi kontimurdvat või igavat ei ole:

Loodusõpetuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • äratada lapses huvi ümbritseva maailma vastu
  • tutvustada lapsele tema kodukoha loodust
  • õpetada tajuma elusorganismide ja keskkonna vahelisi suhteid ja seoseid ning tunnetama ennast osana loodusest
  • arendada lastes ökoloogilist mõtteviisi, kujundada säästlikku suhtumist loodusesse ning oskust hinnata inimtegevuse mõju ümbritsevale keskkonnale.

Sotsiaalse keskkonna õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • aidata lastel orienteeruda endas ja enda ümber
  • väärtustada ja tähistada rahvakalendri tähtpäevi
  • tutvustada lastele võimalikult palju töötegevusi, tehes neid paaris ja rühmas koos lastega
  • tutvustada lastele erinevaid elukutseid

Tervise ja ohutuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • arendada lastes positiivset suhtumist oma tervisesse
  • anda lastele teadmisi tervisest ja õigest tervisekäitumisest
  • propageerida tervislikke eluviise

Liikluse ja turvalisuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • õpetada lapsi orienteeruma liikluses
  • pöörata tähelepanu liikluses varitsevatele ohtudele

Keele ja kõne õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • tuleks toime suhtlemisel nii eakaaslaste kui täiskasvanutega
  • suudaks igapäevavestlust nii algatada kui jätkata
  • saaks aru kuuldu sisust ja suudaks sellele vastavalt reageerida
  • oskaks kasutada kõnes õiget hääldust, tavasõnavara, grammatilisi vorme ja lauseehitust
  • saaks aru lugemise ja kirjutamise vajalikkusest ja tunneks huvi lastekirjanduse vastu

Lugema ja kirjutama õpetamisel on meie eesmärkideks:

Täpsustada ja konkretiseerida sõnade häälikstruktuuri tajumist ja teadvustamist, mille toel laps suudaks:

  • luua sõnade häälik-tähelise vastavuse
  • määratleda vajalikud kohad häälikute erineva pikkuse erinevaks märkimiseks kirjas
  • kirjutada või laduda sõnu ja lauseid

Kindlustada tähtede tundmine automatiseerunud tasemel, s-o kujundada alus

  • sõna kiireks mõistmiseks lugemisel
  • õigete tähtede valikuks kirjutamisel või ladumisel

Matemaatika õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • omaks ettekujutust arvudest, suurustest, mahtudest, kujunditest
  • tunneks lihtsamaid ajamõisteid ja oskaks kirjeldada ning järjestada oma igapäevategevusi
  • mõtestaks loendamistegevust ja seoseid arvude reas
  • oskaks rühmitada esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrrelda esemete hulki
  • oskaks järjestada esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal
  • mõistaks mõõtmistegevust
  • eristaks geomeetrilisi kujundeid
  • näeks matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes

Käelise tegevuse õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • tunneks rõõmu loovast eneseväljendusest
  • arendaks kunstiliste tegevuste läbi oma ilumeelt
  • omaks algatusvõimet ja tahet tegutseda
  • kasutaks materjale ja vahendeid sihipäraselt
  • kujutaks isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma

Kõigil ettevalmistusrühmades osalevatel lastel on nädala tunniplaanis ka muusikatund.

Üldarendav tund seab põhieesmärkideks lapse laulmisoskuse ja rütmitunde arendamise, tähelepanuvõime ja mälu treenimise. Olulisel kohal on kujutlusvõime ja fantaasia avardamine ning eneseväljendusoskuse rikastamine.

Tundides sisalduvad mitmesugused rütmi-, laulu- ja liikumismängud, programmilise muusika kuulamine ning musitseerimine rütmipillidel. Läbitav rohke laulurepertuaar järgib aastaringi ja tähtpäevi.

https://miikael.ee/yksused/eelkool/

Võrdluseks koolieelse asutuse riiklik õppekava:

https://www.riigiteataja.ee/akt/13351772

On siin siis midagi puudu?

+9
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja andke andeks, mina seda ei usu, et üliandekas laps tuleb nagu Mowgli metsast ja õpetama teda ei pea, kui katsetega koolidesse on konkurss 10-12 last ühele kohale.

Loomulikult ei oska Mowgli metsast ilma õpetamata lugeda, kirjutada, arvuta jne. Ükskõik kui andekas ta on. Loomulikult vajavad andekad lapsed tegelemist ning õpetamist. Aga see ei tähenda, et andekas laps peaks käima mitmes erinevas eelkoolis. Pigem on andekal lapsel neis hoopis igav, sest eelkoolid on ka ikka ennekõike keskmise lapse taseme järgi. Andeka lapse andekus saab avalduda ennekõike siis kui tema pere tema arengusse panustab ning temaga vastavalt tema tasemele tegeleb.

Nojah, see on jällegi teema, et kas olulisem on töökus või andekus. Ma olen kuulnud ka ütlemist, et “99 % tööd ja 1 % andekust.” Minu kunagine tipptasemel võistlustantsu treener ütles, et lapsi peab dresseerima ja ma arvan, et tal oli mingil määral õigus. Lapsi ikkagi natuke peab suunama ja sundima, vabatahtlikult nad ei pese ju hambaid ka (selle mõtte ütles kunagi mulle tuntud sportlane Vello Vaher). Eks see eliitkoolindus on natuke sarnane tippspordiga, ikkagi peab pingutama, vaeva nägema ja tööd tegema nendes koolides õppides. Ainult andekusest üksi on vähe.

Kodus võib ka lapsega tegeleda ja teda õpetada, aga laps on ju peale lasteaiapäeva väsinud ja kas vanemal on sellist aega. Pealegi ei tea vanem ikkagi täpselt neid ülesandeid mida koolikatsetel nõutakse.

Koolieelikul on ehk pisut vara tööle hakata… Õpetaja olen. Üha suurenev probleem on, et lapsed pole õppinud mängima, mis on lapse tähtsaim töö! Mängimine arendab loovust, erinevatesse rollidesse kehastumist, reeglite järgmist jne.

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja andke andeks, mina seda ei usu, et üliandekas laps tuleb nagu Mowgli metsast ja õpetama teda ei pea, kui katsetega koolidesse on konkurss 10-12 last ühele kohale.

Loomulikult ei oska Mowgli metsast ilma õpetamata lugeda, kirjutada, arvuta jne. Ükskõik kui andekas ta on. Loomulikult vajavad andekad lapsed tegelemist ning õpetamist. Aga see ei tähenda, et andekas laps peaks käima mitmes erinevas eelkoolis. Pigem on andekal lapsel neis hoopis igav, sest eelkoolid on ka ikka ennekõike keskmise lapse taseme järgi. Andeka lapse andekus saab avalduda ennekõike siis kui tema pere tema arengusse panustab ning temaga vastavalt tema tasemele tegeleb.

Nojah, see on jällegi teema, et kas olulisem on töökus või andekus. Ma olen kuulnud ka ütlemist, et “99 % tööd ja 1 % andekust.” Minu kunagine tipptasemel võistlustantsu treener ütles, et lapsi peab dresseerima ja ma arvan, et tal oli mingil määral õigus. Lapsi ikkagi natuke peab suunama ja sundima, vabatahtlikult nad ei pese ju hambaid ka (selle mõtte ütles kunagi mulle tuntud sportlane Vello Vaher). Eks see eliitkoolindus on natuke sarnane tippspordiga, ikkagi peab pingutama, vaeva nägema ja tööd tegema nendes koolides õppides. Ainult andekusest üksi on vähe.

Kodus võib ka lapsega tegeleda ja teda õpetada, aga laps on ju peale lasteaiapäeva väsinud ja kas vanemal on sellist aega. Pealegi ei tea vanem ikkagi täpselt neid ülesandeid mida koolikatsetel nõutakse.

Koolieelikul on ehk pisut vara tööle hakata… Õpetaja olen. Üha suurenev probleem on, et lapsed pole õppinud mängima, mis on lapse tähtsaim töö! Mängimine arendab loovust, erinevatesse rollidesse kehastumist, reeglite järgmist jne.

Ôpetaja, aga miks sa siis ei ôpeta lapsi mängima. Sellest on nüüd 10 aastat möödas kui minu lapsed lasteaias käisid. Kui mingil vajadusel päeval rühma läksin, siis kasvataja istus oma lauataga ninaga arvutis ja väga süvenenult. Ei mänginud ega ôpetanud tüüp midagi. Tegin jutuks üht ja teist, no ei pidavat olema ettenähtud. Koolieelikuid ei tohtivatki lauataha istuma panna. Tüübi oma laps oli samas rühmas, kiitis küll kuidas tüdruk ilusti loeb ja kirjutab.

 

0
-12
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul tekkis huvi, mida Eestis lapsed eelkoolis õpivad ja teevad mitu korda nädalas. Kas see toimub õhtuti pärast lasteaeda? Mis need Eestis üldhariduskooli astumiseks vajalikud oskused on, mida saab omandada eelkoolis, aga lasteaias mitte? Kas keegi viitsiks kirjeldada nt mõnd tüüpilist harjutust või ülesannet, mida laps eelkoolis teinud on?

VHK ehk siis tegelikult Miikaeli Ühenduse eelkool on välja toonud valdkondade kaupa, millele nad tähelepanu pööravad. Minu arust siin midagi kontimurdvat või igavat ei ole:

Loodusõpetuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • äratada lapses huvi ümbritseva maailma vastu
  • tutvustada lapsele tema kodukoha loodust
  • õpetada tajuma elusorganismide ja keskkonna vahelisi suhteid ja seoseid ning tunnetama ennast osana loodusest
  • arendada lastes ökoloogilist mõtteviisi, kujundada säästlikku suhtumist loodusesse ning oskust hinnata inimtegevuse mõju ümbritsevale keskkonnale.

Sotsiaalse keskkonna õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • aidata lastel orienteeruda endas ja enda ümber
  • väärtustada ja tähistada rahvakalendri tähtpäevi
  • tutvustada lastele võimalikult palju töötegevusi, tehes neid paaris ja rühmas koos lastega
  • tutvustada lastele erinevaid elukutseid

Tervise ja ohutuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • arendada lastes positiivset suhtumist oma tervisesse
  • anda lastele teadmisi tervisest ja õigest tervisekäitumisest
  • propageerida tervislikke eluviise

Liikluse ja turvalisuse õpetamisel on meie eesmärgiks:

  • õpetada lapsi orienteeruma liikluses
  • pöörata tähelepanu liikluses varitsevatele ohtudele

Keele ja kõne õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • tuleks toime suhtlemisel nii eakaaslaste kui täiskasvanutega
  • suudaks igapäevavestlust nii algatada kui jätkata
  • saaks aru kuuldu sisust ja suudaks sellele vastavalt reageerida
  • oskaks kasutada kõnes õiget hääldust, tavasõnavara, grammatilisi vorme ja lauseehitust
  • saaks aru lugemise ja kirjutamise vajalikkusest ja tunneks huvi lastekirjanduse vastu

Lugema ja kirjutama õpetamisel on meie eesmärkideks:

Täpsustada ja konkretiseerida sõnade häälikstruktuuri tajumist ja teadvustamist, mille toel laps suudaks:

  • luua sõnade häälik-tähelise vastavuse
  • määratleda vajalikud kohad häälikute erineva pikkuse erinevaks märkimiseks kirjas
  • kirjutada või laduda sõnu ja lauseid

Kindlustada tähtede tundmine automatiseerunud tasemel, s-o kujundada alus

  • sõna kiireks mõistmiseks lugemisel
  • õigete tähtede valikuks kirjutamisel või ladumisel

Matemaatika õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • omaks ettekujutust arvudest, suurustest, mahtudest, kujunditest
  • tunneks lihtsamaid ajamõisteid ja oskaks kirjeldada ning järjestada oma igapäevategevusi
  • mõtestaks loendamistegevust ja seoseid arvude reas
  • oskaks rühmitada esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrrelda esemete hulki
  • oskaks järjestada esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal
  • mõistaks mõõtmistegevust
  • eristaks geomeetrilisi kujundeid
  • näeks matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes

Käelise tegevuse õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:

  • tunneks rõõmu loovast eneseväljendusest
  • arendaks kunstiliste tegevuste läbi oma ilumeelt
  • omaks algatusvõimet ja tahet tegutseda
  • kasutaks materjale ja vahendeid sihipäraselt
  • kujutaks isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma

Kõigil ettevalmistusrühmades osalevatel lastel on nädala tunniplaanis ka muusikatund.

Üldarendav tund seab põhieesmärkideks lapse laulmisoskuse ja rütmitunde arendamise, tähelepanuvõime ja mälu treenimise. Olulisel kohal on kujutlusvõime ja fantaasia avardamine ning eneseväljendusoskuse rikastamine.

Tundides sisalduvad mitmesugused rütmi-, laulu- ja liikumismängud, programmilise muusika kuulamine ning musitseerimine rütmipillidel. Läbitav rohke laulurepertuaar järgib aastaringi ja tähtpäevi.

https://miikael.ee/yksused/eelkool/

Võrdluseks koolieelse asutuse riiklik õppekava:

https://www.riigiteataja.ee/akt/13351772

On siin siis midagi puudu?

Puudu on see, et 24 lapsega rühmas ei ole ühel õpetajal sageli võimalik head ettevalmistust anda, kuna probleemsed lapsed segavad tundi jms. Mul laps käib eelkoolis ja tegelen temaga ise ka ja ta ütleb, et lasteaias ei õpi ta midagi. Mõned lapsed ei õpi lasteaias isegi soravalt lugema ja kirjutama, aga just seda ju katsetel eeldatakse. Ärgem unustagem, et teema oli sellest, kas katsetega kooli jaoks panna laps eliitkooli või mitte.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

St vabandust, teema oli sellest, kas panna eelkooli või mitte.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu “Mowglid” näiteks küll kumbki eelkoolis ei käinud. Enne kooli oskasid nad ammu lugeda, mitmekümne piires arvutada ja eakohaselt kirjutada (eksisid vahel sulghäälikute õigekirjas, kuid üldiselt on mõlemal väga hea keeletunnetus ja vigu oli minimaalselt). Oleksid, ma usun, eliitkooli sisse saanud küll, eriti vanem, kes oli ka väga hea arutleja ja sotsiaalselt hästi küps, noorem jälle käeliselt andekas, kuid kolisime hoopis maale ja läksid toredasse kohalikku kooli. Ja ettevalmistus, mis nad said, oli siis, nagu öeldud, mauglidele omane: nimelt selline, et nende vanemad ja vanavanemad on pisikesest peale nendega asjade üle arutlenud, neid erinevatesse tegevustesse kaasanud, õpetanud oma arvamusi põhjendama, palunud poes nende “abi” tootesiltide lugemisel ja õige raha arvutamisel, mänginud igasuguseid mõtte- ja muid mänge, käinud tihti looduses matkamas ja näidanud Eesti taimi, lugenud iga päev koos raamatuid jne. Trennis on nad käinud, kuid muudes ringides ja eelkoolides mitte, lasteaias samuti pigem vähevõitu.

Mitte midagi erilist ja pingutustnõudvat, tavaline pereelu, kuhu lapsed on olnud lihtsalt aktiivselt kaasatud. Ehk et väidan küll oma kogemuse põhjal, et lapse kooliks ettevalmistus ei nõua mingit tohutut eeltööd ja mitut eelkooli, vaid piisab, kui nendega lihtsalt normaalsel määral tegeleda.

Need lapsed ei ole ju Mowglid. Nendega tegelesid palju 4 inimest – vanemad ja vanavanemad. Võib-olla isegi 6, kui olid kahed vanavanemad. Kõigil kahjuks pole selliseid vanavanemaid kuskilt võtta.

+2
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Oma isiklike lastega tegelemine argielu käigus (nagu sel Mowglitega emal) ei olegi tundu võib-olla jah kõige efektiivsem (parem olgu 20 last ühe õppinud täiskasvanuga, kohe 20x efektiivsem), aga lapse seisukohast on see just kõige arendavam ja nii tekivadki märkamatult, kordagi laua taha istumata, nii akadeemilised kui sotsiaalsed oskused, mida kooliks vaja. Vanavanemate taha ei maksa pugeda, ühest vanemastki piisab, kes selle aja võtab.

+9
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Võrdluseks koolieelse asutuse riiklik õppekava: https://www.riigiteataja.ee/akt/13351772 On siin siis midagi puudu?

Küsiti eelkooli kohta ja ma vastasin. Mu 2 last on selle eelkooli läbinud ja õpivad VHK-s. Kuidas mujal on, ei tea.

+2
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Oma isiklike lastega tegelemine argielu käigus (nagu sel Mowglitega emal) ei olegi tundu võib-olla jah kõige efektiivsem (parem olgu 20 last ühe õppinud täiskasvanuga, kohe 20x efektiivsem), aga lapse seisukohast on see just kõige arendavam ja nii tekivadki märkamatult, kordagi laua taha istumata, nii akadeemilised kui sotsiaalsed oskused, mida kooliks vaja. Vanavanemate taha ei maksa pugeda, ühest vanemastki piisab, kes selle aja võtab.

Ühe lapsega võib-olla tõesti on iga päev aega tegeleda, aga mitte kolmega. Kui on väikese vanusevahega väikesed lapsed, on pea igal õhtul kellelgi trenn kuhu tuleb viia ja tuua. Minule on küll eelkoolid abiks olnud, lasteaia õpetusest ei arva ma eriti palju (liiga suured rühmad, probleemsed lapsed rühmas). Lisaks eelkoolidele olen ka ise tegelenud lastega ja nad on eliitkoolidesse sisse saanud. Eelkooli päeva olen lapsele lasteaiast vabaks teinud, sest lapse sõnul lasteaias ta nagunii ei õpi midagi. Katsetel nõutav tase on enamasti ikka palju rohkem, kui lasteaias selgeks saab.

+3
-8
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lisaks eelkoolidele olen ka ise tegelenud lastega ja nad on eliitkoolidesse sisse saanud. Eelkooli päeva olen lapsele lasteaiast vabaks teinud, sest lapse sõnul lasteaias ta nagunii ei õpi midagi. Katsetel nõutav tase on enamasti ikka palju rohkem, kui lasteaias selgeks saab.

Lasteaias ei peagi midagi “selgeks saama”, lapse kooliks ettevalmistuse kohustus ja vastutus ongi seaduse järgi kodul. Kui kodustel endil piisavalt aega (või vahel ka tahtmist, oskusi) pole, siis saab küll ju eelkooli appi võtta.
Normaalses lasteaias siiski nähakse vaeva, et lapsi kooliks ettevalmistusel toetada ja arendada, toimuvad regulaarsed ja süsteemsed õppetegevused, õpitakse ja korratakse tähti-numbreid jne. Aga eeldada, et 1-2 õpetajat saavad aastaga 20+ muidlasele kuidagi kvaliteetsemalt kooliks vajalikud oskused selgeks kui 1-2 vanemat ühele lapsele – oleks ju rumalus, onju. Ometi vanematel selline imelik ootus on sageli.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ühe lapsega võib-olla tõesti on iga päev aega tegeleda, aga mitte kolmega. Kui on väikese vanusevahega väikesed lapsed, on pea igal õhtul kellelgi trenn kuhu tuleb viia ja tuua.

Väikese vanusevahega lapsi on just lihtne korraga igapäevaellu kaasata. Kui neid kodus ei ole, siis on muidugi raskem, aga sel juhul ei ole asi ajas, vaid prioriteetides.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja andke andeks, mina seda ei usu, et üliandekas laps tuleb nagu Mowgli metsast ja õpetama teda ei pea, kui katsetega koolidesse on konkurss 10-12 last ühele kohale.

Loomulikult ei oska Mowgli metsast ilma õpetamata lugeda, kirjutada, arvuta jne. Ükskõik kui andekas ta on. Loomulikult vajavad andekad lapsed tegelemist ning õpetamist. Aga see ei tähenda, et andekas laps peaks käima mitmes erinevas eelkoolis. Pigem on andekal lapsel neis hoopis igav, sest eelkoolid on ka ikka ennekõike keskmise lapse taseme järgi. Andeka lapse andekus saab avalduda ennekõike siis kui tema pere tema arengusse panustab ning temaga vastavalt tema tasemele tegeleb.

Nojah, see on jällegi teema, et kas olulisem on töökus või andekus. Ma olen kuulnud ka ütlemist, et “99 % tööd ja 1 % andekust.” Minu kunagine tipptasemel võistlustantsu treener ütles, et lapsi peab dresseerima ja ma arvan, et tal oli mingil määral õigus. Lapsi ikkagi natuke peab suunama ja sundima, vabatahtlikult nad ei pese ju hambaid ka (selle mõtte ütles kunagi mulle tuntud sportlane Vello Vaher). Eks see eliitkoolindus on natuke sarnane tippspordiga, ikkagi peab pingutama, vaeva nägema ja tööd tegema nendes koolides õppides. Ainult andekusest üksi on vähe.

Kodus võib ka lapsega tegeleda ja teda õpetada, aga laps on ju peale lasteaiapäeva väsinud ja kas vanemal on sellist aega. Pealegi ei tea vanem ikkagi täpselt neid ülesandeid mida koolikatsetel nõutakse.

Koolieelikul on ehk pisut vara tööle hakata… Õpetaja olen. Üha suurenev probleem on, et lapsed pole õppinud mängima, mis on lapse tähtsaim töö! Mängimine arendab loovust, erinevatesse rollidesse kehastumist, reeglite järgmist jne.

Ôpetaja, aga miks sa siis ei ôpeta lapsi mängima. Sellest on nüüd 10 aastat möödas kui minu lapsed lasteaias käisid. Kui mingil vajadusel päeval rühma läksin, siis kasvataja istus oma lauataga ninaga arvutis ja väga süvenenult. Ei mänginud ega ôpetanud tüüp midagi. Tegin jutuks üht ja teist, no ei pidavat olema ettenähtud. Koolieelikuid ei tohtivatki lauataha istuma panna. Tüübi oma laps oli samas rühmas, kiitis küll kuidas tüdruk ilusti loeb ja kirjutab.

Ma olen kooliõpetaja.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mul laps käib eelkoolis ja tegelen temaga ise ka ja ta ütleb, et lasteaias ei õpi ta midagi. Mõned lapsed ei õpi lasteaias isegi soravalt lugema ja kirjutama, aga just seda ju katsetel eeldatakse. Ärgem unustagem, et teema oli sellest, kas katsetega kooli jaoks panna laps eelkooli või mitte.

soravalt lugemine on küll pluss, aga funktsionaalne lugemisoskus on veel olulisem tekstist, tekst- ja nuputamisülesannetest arusaamisel

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

väikelapse õpetamine ei ole selline, et istud maha ja nüüd õpime. igaüks suhtleb ju oma lapsega? trepist alla minnes loete trepiastmeid; kui sööte, vaatate, mitu frikadelli on supis; loete tänavasilte jne. kui raamatuid vaatate, näitad, kuidas tähtedest sõna saab. need lapsed, kes eelkooli alles õppima lähevad, tihtipeale ikkagi soovitud kooli sisse ei saa (kindlasti on ka erandeid). mina panin lapsed reaali eelkooli, et oleks teada, mida umbes katsetel nõutakse ja kooliga tutvumiseks. ma ei usu, et mul on mingid imelapsed, aga mõlemad on 3-aastaselt sõnu veerinud ja 5-selt soravalt lugenud. olete te üldse proovinud?

+7
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 86 )


Esileht Koolilaps Katsed 1. klassi