Mul tekkis huvi, mida Eestis lapsed eelkoolis õpivad ja teevad mitu korda nädalas. Kas see toimub õhtuti pärast lasteaeda? Mis need Eestis üldhariduskooli astumiseks vajalikud oskused on, mida saab omandada eelkoolis, aga lasteaias mitte? Kas keegi viitsiks kirjeldada nt mõnd tüüpilist harjutust või ülesannet, mida laps eelkoolis teinud on?
VHK ehk siis tegelikult Miikaeli Ühenduse eelkool on välja toonud valdkondade kaupa, millele nad tähelepanu pööravad. Minu arust siin midagi kontimurdvat või igavat ei ole:
Loodusõpetuse õpetamisel on meie eesmärgiks:
- äratada lapses huvi ümbritseva maailma vastu
- tutvustada lapsele tema kodukoha loodust
- õpetada tajuma elusorganismide ja keskkonna vahelisi suhteid ja seoseid ning tunnetama ennast osana loodusest
- arendada lastes ökoloogilist mõtteviisi, kujundada säästlikku suhtumist loodusesse ning oskust hinnata inimtegevuse mõju ümbritsevale keskkonnale.
Sotsiaalse keskkonna õpetamisel on meie eesmärgiks:
- aidata lastel orienteeruda endas ja enda ümber
- väärtustada ja tähistada rahvakalendri tähtpäevi
- tutvustada lastele võimalikult palju töötegevusi, tehes neid paaris ja rühmas koos lastega
- tutvustada lastele erinevaid elukutseid
Tervise ja ohutuse õpetamisel on meie eesmärgiks:
- arendada lastes positiivset suhtumist oma tervisesse
- anda lastele teadmisi tervisest ja õigest tervisekäitumisest
- propageerida tervislikke eluviise
Liikluse ja turvalisuse õpetamisel on meie eesmärgiks:
- õpetada lapsi orienteeruma liikluses
- pöörata tähelepanu liikluses varitsevatele ohtudele
Keele ja kõne õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:
- tuleks toime suhtlemisel nii eakaaslaste kui täiskasvanutega
- suudaks igapäevavestlust nii algatada kui jätkata
- saaks aru kuuldu sisust ja suudaks sellele vastavalt reageerida
- oskaks kasutada kõnes õiget hääldust, tavasõnavara, grammatilisi vorme ja lauseehitust
- saaks aru lugemise ja kirjutamise vajalikkusest ja tunneks huvi lastekirjanduse vastu
Lugema ja kirjutama õpetamisel on meie eesmärkideks:
Täpsustada ja konkretiseerida sõnade häälikstruktuuri tajumist ja teadvustamist, mille toel laps suudaks:
- luua sõnade häälik-tähelise vastavuse
- määratleda vajalikud kohad häälikute erineva pikkuse erinevaks märkimiseks kirjas
- kirjutada või laduda sõnu ja lauseid
Kindlustada tähtede tundmine automatiseerunud tasemel, s-o kujundada alus
- sõna kiireks mõistmiseks lugemisel
- õigete tähtede valikuks kirjutamisel või ladumisel
Matemaatika õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:
- omaks ettekujutust arvudest, suurustest, mahtudest, kujunditest
- tunneks lihtsamaid ajamõisteid ja oskaks kirjeldada ning järjestada oma igapäevategevusi
- mõtestaks loendamistegevust ja seoseid arvude reas
- oskaks rühmitada esemeid ühe-kahe tunnuse alusel ja võrrelda esemete hulki
- oskaks järjestada esemeid suuruse ja asenditunnuste põhjal
- mõistaks mõõtmistegevust
- eristaks geomeetrilisi kujundeid
- näeks matemaatilisi seoseid igapäevatoimingutes
Käelise tegevuse õpetamisel on meie eesmärgiks, et laps:
- tunneks rõõmu loovast eneseväljendusest
- arendaks kunstiliste tegevuste läbi oma ilumeelt
- omaks algatusvõimet ja tahet tegutseda
- kasutaks materjale ja vahendeid sihipäraselt
- kujutaks isikupäraselt ümbritsevaid esemeid, sündmusi ja oma kujutlusmaailma
Kõigil ettevalmistusrühmades osalevatel lastel on nädala tunniplaanis ka muusikatund.
Üldarendav tund seab põhieesmärkideks lapse laulmisoskuse ja rütmitunde arendamise, tähelepanuvõime ja mälu treenimise. Olulisel kohal on kujutlusvõime ja fantaasia avardamine ning eneseväljendusoskuse rikastamine.
Tundides sisalduvad mitmesugused rütmi-, laulu- ja liikumismängud, programmilise muusika kuulamine ning musitseerimine rütmipillidel. Läbitav rohke laulurepertuaar järgib aastaringi ja tähtpäevi.
https://miikael.ee/yksused/eelkool/