Vahest mõni tükk on nii kehv, et piinlik vaadata. Näitlejad pingutavad, aga kui tekst on vilets, mõttetu, labane . Ei pea ennast teab, mis teatrikriitikuks, aga kui minulgi on halb vaadata, siis mida tunnevad näitlejad laval? Nad peaksid ju ise ka aru saama, et see näidend ei kõlba kuhugi. Kuidas nad suudavad sellist asja mängida?
Teema: Kehv teatrietendus

Kas räägid mõnest konkreetsest etendusest?

Minu jaoks oli kohutav Aabitsakukk…

Minu jaoks oli kohutav Aabitsakukk…
Ja minu jaoks oli see suurepärane tükk.

Minu jaoks oli ka Aabitsakukk totaalne jura.

Aabitsakukk Tõnu Oja esituses oli küll vägagi vaadatav tükk …

Ökki mõtlevad seda uut Aabitsakukke lauri Liivi osalusel? Tõnu Oja Aabitsakukk oma omal ajal oli täitsa nitsevoo.

Ökki mõtlevad seda uut Aabitsakukke lauri Liivi osalusel? Tõnu Oja Aabitsakukk oma omal ajal oli täitsa nitsevoo.
Mina tean ainult seda Tõnu Oja monotükki ja see oli nauditav.

Olen ka mõlemat Aabitsakukke näinud ja parem kui oleks Liivi oma vaatamata jätnud…

Praegu jooksev Aabitsakukk on tõepoolest väga halb. Kahju, et varem ei teadnud, oleks kindlasti vaatamata jätnud.

Vahest mõni tükk on nii kehv, et piinlik vaadata. Näitlejad pingutavad, aga kui tekst on vilets, mõttetu, labane . Ei pea ennast teab, mis teatrikriitikuks, aga kui minulgi on halb vaadata, siis mida tunnevad näitlejad laval? Nad peaksid ju ise ka aru saama, et see näidend ei kõlba kuhugi. Kuidas nad suudavad sellist asja mängida?
Olen näinud etendust meie väga heade näitlejatega, kus tekst polnud mõttetu ega labane, aga ka mitte väga vaimustav. Näitlejad ei pingutanud, lasid üsna üle otsa. Oli paha vaadata. Draamateatri külalisetendus.
Olen vaadanud etendusi, mis minu jaoks tundusid mittemidagiütlevad, esimesest stseenist oli teada, kuidas asi kulgeb ja lõpeb, tekst polnud nauditav, aga näitlejad mängisid ülihästi. Väga lahe oli igat stseeni vaadata, kuigi mingit narratiivi polnud ja tükil nagu mõtet polnud kah.
Hea näitleja saab ka jama teksti ülihästi etendada ja samas ka hea teksti pekki keerata, kui tal ei juhtu tuju olema.

Von Krahli “Monument” oleks vabalt võinud jätta vaatamata, ajast kohe kahju. Palju mõttetut vulgaarsust, arusaamatu tegelastevaheline dünaamika. Ja oli veel nii kiidetud….

Vahest mõni tükk on nii kehv, et piinlik vaadata. Näitlejad pingutavad, aga kui tekst on vilets, mõttetu, labane . Ei pea ennast teab, mis teatrikriitikuks, aga kui minulgi on halb vaadata, siis mida tunnevad näitlejad laval? Nad peaksid ju ise ka aru saama, et see näidend ei kõlba kuhugi. Kuidas nad suudavad sellist asja mängida?
See on töö.
Ainult väga tipud saavad ära öelda rollist, kusjuures siis ka mitte viidates, et tekst on nõrk. Pigem seoses töö rohkusega.
See on töö nagu töö ikka. Ükskõik, kui mõttetu tunduks õpetajale 8c klassile püüda füüsikat selgitada, ta lihtsalt teeb selle ära.
Ajalugu teab juhuseid, mil trupp on keeldunud lavastajaga tükki lõpuni tegemast. Vähe, aga neid on eestiski. Samas mingis suhteliselt totakas lastetükis mängid lihapirukat, mille ainsaks ülesandeks on naljakalt hüpelda, kasvõi 100 etendust ja ei vigise.

Ajalugu teab juhuseid, mil trupp on keeldunud lavastajaga tükki lõpuni tegemast. Vähe, aga neid on eestiski. Samas mingis suhteliselt totakas lastetükis mängid lihapirukat, mille ainsaks ülesandeks on naljakalt hüpelda, kasvõi 100 etendust ja ei vigise.
Milliste tükkidega ja lavastajatega see Eestis on juhtunud, oskad öelda?

Minu jaoks oli just Tõnu Oja Aabitsakukk talumatu jura. Teist pole näinud.

Von Krahli “Monument” oleks vabalt võinud jätta vaatamata, ajast kohe kahju. Palju mõttetut vulgaarsust, arusaamatu tegelastevaheline dünaamika. Ja oli veel nii kiidetud….
See oli väga hea lavastus.

Nad peaksid ju ise ka aru saama, et see näidend ei kõlba kuhugi. Kuidas nad suudavad sellist asja mängida?
Trollimise kõrvale jättes- näitleja teeb tööd nagu iga teinegi, tema on rolli kinnitatud (eks enne küsitakse arvamust ka, kas rolli tahaks üldse), tükk on mängukavva võetud, piletid juba müügis… ei ole iga reanäitleja asi hakata plõksima, et mina nii jamas tükis kaasa ei tee! Kui ei tee, eks siis võetakse teine näitleja.

Nagu siitki näha, inimeste teatrimaitse on väga erinev, seepärast tehakse ka erinevaid lavastusi.

Minu arust on ka jamad lavastused kogu aeg välja müüdud, seega milleks niiväga pingutadagi üldse.

Ma nägin ka Liiva “Aabitsa kukke” ja oli kõige kehvem teatrikogemus siiani. Usun, et Tõnu Oja etenduses oli hoopis teine ja mõjus nii nagu peaks. Naiivne ja muhe. Liiva esituses jättis psühhopaatliku mulje.

Hoiatan kõvasti Linnateatri “Tõhususe sümfoonia” eest. Hulk häid näitlejaid ära raisatud.

Ajalugu teab juhuseid, mil trupp on keeldunud lavastajaga tükki lõpuni tegemast. Vähe, aga neid on eestiski. Samas mingis suhteliselt totakas lastetükis mängid lihapirukat, mille ainsaks ülesandeks on naljakalt hüpelda, kasvõi 100 etendust ja ei vigise.
Milliste tükkidega ja lavastajatega see Eestis on juhtunud, oskad öelda?
Oskan. Kiirkorras leidsin aga viite vaid ühele, teised on kas vanemad, väiksemates truppides või väiksema käraga toimunud väljamarsid. Hamlet.

Tallinna Linnateatris võeti “Aviaator” näitlejate soovil maha.

Linnateatri viimased tükid on vist kõik kehvad. Tase on kõvasti langenud paraku.
Aga muudest tükkidest näiteks Rahauputus oli väga labane, ometi väga kiidetud ja väljamüüdud.. Ongi maitse ja taluvuspiir roppuste osas erinev.

Ei saa aru, miks inimesed teatris käivad. Igal aastal annan uue võimaluse ja proovin, aga kogu aeg on ikka talumatult igav ja labane.

Üpris jube kogemus oli Estonias “Orpheus põrgus” Miks arvatakse endiselt läheb rahvale peale selline 80-date stiilis omamehelik naljaviskamine.

Üpris jube kogemus oli Estonias “Orpheus põrgus” Miks arvatakse endiselt läheb rahvale peale selline 80-date stiilis omamehelik naljaviskamine.
Mine vaata Vanemuise “Don Giovannit”, vaene Mozart.
Klassika võiks jätta ikkagi klassikaks.

Üpris jube kogemus oli Estonias “Orpheus põrgus” Miks arvatakse endiselt läheb rahvale peale selline 80-date stiilis omamehelik naljaviskamine.
Mine vaata Vanemuise “Don Giovannit”, vaene Mozart.
Klassika võiks jätta ikkagi klassikaks.
Ugala teeb kaasaegses võtmes “Kirsiaeda”, väga viletsalt kukkus välja

Mulle ei meeldinud absoluutselt “Pangalaen”, aga rahvas möirgas saalis naerda, paistis, et kõigile meeldib. Poole pealt läksin minema.
Muidu väga hindan nii Võigemasti kui Toompere Jn. Aga selline mõttetu jama tuli üllatusena. Üldiselt on Draamateatri tase praegu väga tugev.

Mulle ei meeldinud absoluutselt “Pangalaen”, aga rahvas möirgas saalis naerda, paistis, et kõigile meeldib. Poole pealt läksin minema.
Muidu väga hindan nii Võigemasti kui Toompere Jn. Aga selline mõttetu jama tuli üllatusena. Üldiselt on Draamateatri tase praegu väga tugev.
Sama. Väga suur pettumus oli minu jaoks “Nipernaaditalv”, sügavmõttelise elutarkuse asemel mingi tobe veiderdamine.
