Esileht Hobinurk Kehv teatrietendus

Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 103 )

Teema: Kehv teatrietendus

Postitas:
Kägu

Kuid inimloomus on inetu. Kahjuks või õnneks.

+1
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Näitlejatele jätsite mulje, et nad teevad kehva tööd.

Näitlejad ei teinud  kehva tööd, aga kogu tükil puudus igasugune idee ja lavastus oli vilets. Näitlejad esitasid teksti võimete piires. Eks publiku järgi ju aru saadaksegi, kas etendus on menukas või pole teda vajalik mängukavas hoida. Nii see ju käibki. Usun, et näitlejad ise saavad sellest kiiresti aru.

+2
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Näitlejad ei teinud  kehva tööd, aga kogu tükil puudus igasugune idee ja lavastus oli vilets. Näitlejad esitasid teksti võimete piires. Eks publiku järgi ju aru saadaksegi, kas etendus on menukas või pole teda vajalik mängukavas hoida. Nii see ju käibki. Usun, et näitlejad ise saavad sellest kiiresti aru.

Õnneks filmidel ja sarjadel on kriitikud ja reitingud, selle järgi saab juba hinnata. Kujutan, et on olemas ka teatritükkide kriitikud. Loeksin äkki nende arvustusi ja siis mõtleksin, kas tasub. Eriti, kui käid tööl ja raiskad oma raha ja aega millelegi, mis võib osutuda nõmedaks. Oleks kahju küll täitsa jura vaadata.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No ja ju siis tegidki. Lavastaja samuti, loodetavasti jõuab see ka temani.

No vot, mina olen ka ikka üsna kriitiline inimene, kuid ma ei panegi end sellistesse olukordadesse, kus peaksin pimedas saalis püsti tõusma ja ukse poole voorima. Ei taha jäta inimestele tunnet, et saal jookseb tühjaks. Selle tunde peaks jätma piletimüük, et kui on hea etendus, siis räägitakse teistelegi ja inimesed ostavad pileteid, kui kehv, siis mitte. Raamatu ja filmiga ma ei võrdleks seetõttu, et seal pole päris inimesi kohapeal.

No ei ole mina pimedas saalis keset vaatust hakanud välja minema ega ole ka kedagi teist näinud nii tegemas. Kui, siis lahkutakse ikka vaheajal. Või jäädakse kohvikusse aega veetma ega tulda järgmist vaatust vaatama.

+13
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No ei ole mina pimedas saalis keset vaatust hakanud välja minema ega ole ka kedagi teist näinud nii tegemas. Kui, siis lahkutakse ikka vaheajal. Või jäädakse kohvikusse aega veetma ega tulda järgmist vaatust vaatama.

Ma olen palju filme vaadanud, sealt on arvamus jäänud, et püsti ja välja. Kui nii, siis on jah viisakas.

0
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Õnneks filmidel ja sarjadel on kriitikud ja reitingud, selle järgi saab juba hinnata. Kujutan, et on olemas ka teatritükkide kriitikud. Loeksin äkki nende arvustusi ja siis mõtleksin, kas tasub.

Loomulikult kirjutatakse arvustusi ka kõikide lavastuste kohta. Kui nad välja tulevad, arvustab enamasti mitu kriitikut eri väljaannetes. Guugeldades leiad nii proffide kriitikat kui blogijate arvamusi ka pikema aja jooksul.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No ei ole mina pimedas saalis keset vaatust hakanud välja minema ega ole ka kedagi teist näinud nii tegemas. Kui, siis lahkutakse ikka vaheajal. Või jäädakse kohvikusse aega veetma ega tulda järgmist vaatust vaatama.

Ma olen palju filme vaadanud, sealt on arvamus jäänud, et püsti ja välja. Kui nii, siis on jah viisakas.

Teatris on tõesti veidi teistmoodi kõik kui kinos.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Loomulikult kirjutatakse arvustusi ka kõikide lavastuste kohta. Kui nad välja tulevad, arvustab enamasti mitu kriitikut eri väljaannetes. Guugeldades leiad nii proffide kriitikat kui blogijate arvamusi ka pikema aja jooksul.

Nonii, seetõttu tasub lugeda, et ei läheks aega raiskama 😛 mina teen kogu aeg nii filmide ja sarjadega, ise pole üldse teatriinimene, aga kuna siin võrreldi filmidega.

+1
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Loomulikult kirjutatakse arvustusi ka kõikide lavastuste kohta. Kui nad välja tulevad, arvustab enamasti mitu kriitikut eri väljaannetes. Guugeldades leiad nii proffide kriitikat kui blogijate arvamusi ka pikema aja jooksul.

Nonii, seetõttu tasub lugeda, et ei läheks aega raiskama ???? mina teen kogu aeg nii filmide ja sarjadega, ise pole üldse teatriinimene, aga kuna siin võrreldi filmidega.

Siin teemas üks väga ekslik inimene võrdles Aviaatori etendust samanimelise (mitte ka päris samanimelise) filmiga, kuna lihtsalt pealkiri tundus talle tuttav. Neil polnud omavahel absoluutselt mitte mingit seost peale nime ja sajandi, mil tegevus toimus. Täiesti erinevad teemad. Arusaamatu, kuidas sel kommenteerijal üldse selline mõte tuli siin seda filmi mainida. Täiesti teemaväline.

Aga kui tahad Aviaatori lavastuse kohta midagi lugeda, siis on netist leitavad vähemalt kaks täiesti vastukäivat arvustust????. Üks positiivne, teine väga viisakalt negatiivne. Ja eks sarnaseid leidub iga etenduse kohta. Mingit avalikku reitingute tabelit etenduste kohta pole ja ikka ise pead vaatama minema. Kriitikute arvamus ei pruugi üldse vaatajate arvamusega ühtida, nemad teevad lihtsalt oma tööd oma väljaarenenud elitaarse maitse baasilt.

+13
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui tahad Aviaatori lavastuse kohta midagi lugeda, siis on netist leitavad vähemalt kaks täiesti vastukäivat arvustust????. Üks positiivne, teine väga viisakalt negatiivne. Ja eks sarnaseid leidub iga etenduse kohta. Mingit avalikku reitingute tabelit etenduste kohta pole ja ikka ise pead vaatama minema. Kriitikute arvamus ei pruugi üldse vaatajate arvamusega ühtida, nemad teevad lihtsalt oma tööd oma väljaarenenud elitaarse maitse baasilt.

Eks neid pettumusi ikka on. Nt mina pole üldse Star Warsi fänn, samuti ei meeldi mulle fantaasiafilmid ja väga kõrge reitinguga Marveli teemad. St ma ei vaatagi neid filme või vaatan hambad ristis. Ja pettun vähem. Samuti on teatrifännidel teada a) süzee (on lugenud ilmselt raamatut varem), b) näitlejaskond, c) lavastaja. Nende põhjal juba võib samuti vaadata, kas soovid minna teatrisse või mitte. Ja ei pea midagi vaatama minema, teater pole kohustuslik, kuid see on võimalus end naisena tunda. Ma saan aru, sellel on palju sotsiaalset ja elitaarset teemat sees.

+5
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ja kuna neid teatritükke ma saan aru ei tule nii massiliselt peale kui filme + sarju, siis minu meelest ei juhtu midagi, kui osutubki halvaks see üks.

+1
-4
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No ei ole mina pimedas saalis keset vaatust hakanud välja minema ega ole ka kedagi teist näinud nii tegemas. Kui, siis lahkutakse ikka vaheajal. Või jäädakse kohvikusse aega veetma ega tulda järgmist vaatust vaatama.

Ma olen palju filme vaadanud, sealt on arvamus jäänud, et püsti ja välja. Kui nii, siis on jah viisakas.

Teatris on tõesti veidi teistmoodi kõik kui kinos.

teatris on vaheajad, kinos pole

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Eks need arvustused on kah selline kahe otsaga asi … mõne loed läbi ja ei saa nagu arugi, et kas tasub vaatama minna või mitte. Isiklikult kaldun arvama, et Eesti on NII väike, et kriitikud on paratamatult teatrirahvaga tihedalt seotud … no ja siis ilmuvadki sellised ümarad-sügavmõttelised retsensioonid, milles negatiivne jäetakse pahatihti mainimata 🙂

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

teatris on vaheajad, kinos pole

ma olen Pöffi austaja, ja iga aasta vaatan 6-8 filmi. Üsna põhjalikult valin, mida vaadata – ei lähe umbropsu. Aga ikka satub mõni film sekka, mis on väga halb (no vähemalt minu jaoks). Ja oi kuidas tahaks poole pealt lahkuda, aga ei saa kuna filmi rezissöör või näitleja on ka seal…

 

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Teatrisseminek on ikka paras ettevõtmine, juba piletihind on väga kallis ju ja populaarsematele etendustele tuleb piletite saamiseks päris palju vaeva näha. Seega mind häirib ka halb teatrietendus palju enam kui halb film kinost või ammugi televiisorist.
Päris poole vaatuse pealt ei lahkuks, ka vaheajal pole lahkunud (sest, nagu öeldud, enamasti on teatriskäigule eelnenud paras muu eluolu organiseeimine, lapsehoidja leidmisest kuni töögraafiku sättimiseni jne), aga kiusatust olen tundnud küll, sest mõni etendus lihtsalt on nii sisutühi, pealiskaudne, publiku kõige madalamatele tungidele üles ehitatud ajaraiskamine, et tekibki küsimus, miks nii kehva asja üldse tehakse ja näidatakse. Ma ei pea end mingiks superelitaarseks kunstinautijaks, kuid banaalne süžee, lisandiks labased ossinaljad, paar korda jalaga tagumikku ja natuke suhte-eksitusi – no pole väärt mitmekümneeurost piletihinda + mitmetunnist ajakulutust. Enamasti väldingi seepärast etendusi, kus kirjelduses sõna “komöödia”, samuti teatud lavastajate ja teatud näitlejaansamblite asju, kuid samas ei fänna ma ka teise äärmuse etendusi, kus üritatakse šokeerida šokeerimise pärast ja sellega diipi muljet jätta. Kunagine 90ndate-2000ndate alguse Linnateater oli ses suhtes ikka ülihea, et 99% juhtudest teadsid, et on kvaliteetne etendus, kui õnnestus sinna piletid saada…

+18
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Väga nõus eelmise kirjutajaga, lugesin just linnateatri uue tüki arvustust, Renate Keerdi lavastus, aga ei suutnud sellest mingit järeldust teha, et kas see erilisus on siis mulle vaatajana sobiv või pigem jälle liiga palju…

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Di, Viv ja Rose Rakvere teatris. Näitlejatöö oli ok aga etenduse sisu oli jama. Kriipivalt piinlik ja šokeeriv oli seda vaadata.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Väga nõus eelmise kirjutajaga, lugesin just linnateatri uue tüki arvustust, Renate Keerdi lavastus, aga ei suutnud sellest mingit järeldust teha, et kas see erilisus on siis mulle vaatajana sobiv või pigem jälle liiga palju…

Eh, ega need meie kriitikud kirjutavadki väga keeruliselt, kui neile etendus eriti ei istu. Ei saa ju omade kohta öelda, et pole hea ja ärge ostke pileteid. Lugesin päris mitu arvustust läbi.

https://danzumees.blogspot.com/2023/04/?m=1

Vaatasin seda lehte uute etenduste kohta. Veidi reaalsem. Aga siiski muidugi isiklik maitse. Keerdi “Tõhususe sümfooniat”  mainitakse vist vaid ühel korral esikümnes – parim laulja draamalavastuses… kipun usaldama. Aga v-o siiski lähen vaatama.

0
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ka danzumees blogil hoian silma peal. Ei osta enne piletitki, kui sinna pole kiiganud. Aastaid seda teinud ja 99% on minu arvamus tema omaga kattunud.

Linnateatris pole ammu olnud head etendust. Ennevanasti olid seal ainult väga head etendused. Aga igast teatrist leiab midagi vaadata. Ainult korralikku eeltööd tuleb teha – piletid on kallid, ajaressuss suht piiratud ja peab hoolikalt valima, mida vaatama minna

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Di, Viv ja Rose Rakvere teatris. Näitlejatöö oli ok aga etenduse sisu oli jama. Kriipivalt piinlik ja šokeeriv oli seda vaadata.

100% nõus.

+1
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ka vanasti tutvusin Danzumehe blogiga, enne kui etendusele pileti ostsin, aga minu jaoks enam ammu ei päde ka tema arvamus. Tundub, et on liigselt teatrirahvaga sõbraks saanud ja ei julge halba välja öelda või siis ongi südames nii hea inimene, et absoluutselt kõigis etendustes näeb midagi head ja halva jätab puutumata. Ma olen mitme enda jaoks väga kehva etenduse kohta tema blogist kiidusõnu lugenud.

Ei tulnud enne selle pealegi, et peaks täpsustama, aga loomulikult rääkides poole etenduse ajal lahkumisest räägime ikka vaheajal lahkumisest, mitte pimedas saalis püsti tõusmisest ja välja kohmerdamisest. See poleks viisakas ja segaks muuhulgas ka neid teatrikülastajaid, kellele väga meeldib. Aga poole pealt lahkun kindlasti, kui tükk ei meeldi. Olgugi piletid kallid, aga minu aeg on veel kallim ja mul pole mingit soovi enda hinnalist aega mingi jura peale raisata.

Kahjuks on teatrietenduse vaatama minek alati risk. Mitte kunagi ei saa ette teada, kas süžee meeldib ja kas naljad on piisavalt maitsekad jne. Seega puudub võimalus teha eeltööd ja selle põhjal enda jaoks väga halvad etendused välistada. Kusjuures Linnateatri puhul on sageli juba etenduse enda kirjeldus nii krüptiline, et pole võimalik aru saada, millest see etendus üldse räägib.

+10
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma ka vanasti tutvusin Danzumehe blogiga, enne kui etendusele pileti ostsin, aga minu jaoks enam ammu ei päde ka tema arvamus. Tundub, et on liigselt teatrirahvaga sõbraks saanud ja ei julge halba välja öelda või siis ongi südames nii hea inimene, et absoluutselt kõigis etendustes näeb midagi head ja halva jätab puutumata. Ma olen mitme enda jaoks väga kehva etenduse kohta tema blogist kiidusõnu lugenud.

Ei tulnud enne selle pealegi, et peaks täpsustama, aga loomulikult rääkides poole etenduse ajal lahkumisest räägime ikka vaheajal lahkumisest, mitte pimedas saalis püsti tõusmisest ja välja kohmerdamisest. See poleks viisakas ja segaks muuhulgas ka neid teatrikülastajaid, kellele väga meeldib. Aga poole pealt lahkun kindlasti, kui tükk ei meeldi. Olgugi piletid kallid, aga minu aeg on veel kallim ja mul pole mingit soovi enda hinnalist aega mingi jura peale raisata.

Kahjuks on teatrietenduse vaatama minek alati risk. Mitte kunagi ei saa ette teada, kas süžee meeldib ja kas naljad on piisavalt maitsekad jne. Seega puudub võimalus teha eeltööd ja selle põhjal enda jaoks väga halvad etendused välistada. Kusjuures Linnateatri puhul on sageli juba etenduse enda kirjeldus nii krüptiline, et pole võimalik aru saada, millest see etendus üldse räägib.

Danzumees ütleb mu meelest vahel ikka halvasti ka, aga kohati on ta maitse üsna veider. Näiteks viimase poole aasta asjadest kiitis ta taevani Ergo Kulla filmi “Suvitajad” (tal ilmub ka palju filmikriitikat), aga kirus maapõhja Ojasoo/Semperi “Macbethi”. Kuigi ma pole ka viimase fänn, on tegemist kunstiliselt kindlasti kõrgema kvaliteediga kui ülimadal hinne, mille ta pani.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Ma olen ikka väga palju halvemaid etendusi näinud – võtame kasvõi see Kalaranna 48 või mis ta oli

Ma teatud asjad välistan eos (vähemalt mõneks ajaks), nt pärast “Üritust” Uusbergi autoritükid. Isegi kui kusagil mingi point on, on muud putru liiga palju, käärid kuluksid väga ära.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mina välistan kõik draamaetendused, mis päädivad põrandal roomamise, üksteise otsas ronimise, pantomiimialgete ja tantsuliste liigutustega. Mõnegi (nais)lavastaja kõik lavastused on samasugused. Kisub üheülbaliseks ja uudsus on kadunud.
Samas moodsa tantsu etendusi vaatan hea meelega, aga originaalseks pidada, et kümnes selline püherdamise ja dramaatiliste käteliigutuste, üle lava jooksmisete, külakuhjade moodustamise ja jalaviibete põim taas lavale jõuab näidendi lavastuse nime all, on juba mulle isiklikult lihtsalt üle-ekspluateeritud.

+17
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

näitleja teeb tööd nagu iga teinegi, tema on rolli kinnitatud (eks enne küsitakse arvamust ka, kas rolli tahaks üldse)

Ei, kui tegemist pole tipp-peaosaga, ei küsi keegi, kas tahad või ei. Nimi ilmub teadetetahvlile uue lavastuse rollijaotuses ja siis meeldib või ei meeldi, seda sa teed. Muidugi võib minna protestima, et ei taha, aga ega siis pikka iga teatris ka pole. See, et ei kattuks sama näitleja teiste etendustega, see ongi juba mängukava koostamise suur keerdkäik. Seega kui töös on parajast proovifaasis teatris kolm etendust, siis sinna, mille lavastamine viimasena otsustati, saavad tööd need, kellele kahes esimeses etenduses sobivat rolli polnud. Mitte, et nad kehvemad oleksid. Kui esimene on tükk, kus laval 4 naist ja teine on tükk, kus laval viis noorukit, siis 60-aastane meesnäitleja saab rolli ehk kolmandas tükis, meeldib talle see näidend või ei.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No need Danzumehe arvustused on ju sellised … lihtsa inimese arvamusavaldused.

+6
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No need Danzumehe arvustused on ju sellised … lihtsa inimese arvamusavaldused.

Ma olen ka lihtne inimene. Teatris käivadki enamasti täiesti tavalised inimesed.  Tore, kui ta viitsib kõik etendused ära vaadata ja veel kirjutada ka. Lisaks edetabeleid koostada. Vahva. Kellele ei sobi, juhendugu  “ametlike” kriitikute paljusõnalistest arvamusartiklitest, millest  vahel jääb küll mulje, et pandi mitusada sõna ritta, kõik on arusaadavad, isegi lausetel eraldi tundub mõte olema, aga kogu artikli kontekstis kaob kogu sisu ja idee lihtsalt ära. Uudne perspektiiv, vaataja kaasatus, sügavuti  lähenemine, mõtlemapanev aspekt, tänapäeva maailma karged tunded, retrospektiiv, hinge puudutav läbi huumoriprisma … jne.

+11
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Oh mind ajab vihaseks kui oled selle hingehinnaga pileti ostnud ja siis on sellised näkatsid toolid, kus on jube piin kügeleda.

+7
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No need Danzumehe arvustused on ju sellised … lihtsa inimese arvamusavaldused.

Kui sina oled keeruline inimene (ha-ha), siis ära loe. Ise ei taipa või, sa keeruline inimene?

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mu meelest on Danzumehel päris informatiivsed postitused, kokkulangevus minu hinnanguga pole küll ülearu suur (žanriti erinevalt), aga kuna põhjendused on üsna sirgjoonelised, saab aimu küll.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 61 kuni 90 (kokku 103 )


Esileht Hobinurk Kehv teatrietendus