Mina õppisin köögis toimetama alles 20a ja siis ka vaid kartuleid ja makarone keetes. Enne seda olid ema ja vanaema kõik ette-taha ära teinud. Sama ka koristamisega. 26a juba hakkasin oma kogukonnas cateringi teenust pakkuma, kuna minu toidud said lähedastelt alati kiita ja lapse kõrvalt tahtsin midagi teha. Nüüdseks olen seda teinud 16a ja võiksin põhitöölt ära tulla, kuna tellimusi on rohkem kui teha jaksan, kliendid on minu valmistatuga väga rahul.
Enda 17a ja 10a lapsed on juba piisavalt osavad, et suudavad mõlemad vajadusel perele ka keerulisemaid toite valmistada. Alates suppidest kuni ahjukanani, mille on eelnevalt ise maitsestanud. 2x nädalas peavadki lapsed valima toidu ja selle koos valmis tegema just seetõttu et nad õpiks. Vahel soovivad katsetada erinevate rahvusköökidega, mina tellin koostisosad ja nemad teevad. Koolis on mõlemad poisid keskpärased – on õppeaineid, kus on enamasti viied, aga ka neid, kus on kolmed.
Samas 13a raske puudega ja vaimse alaarenguga toimetulekuõppel õppiv laps oskab samuti süüa valmistada, kuid temal peab igaks juhuks juures olema ohutuse mõttes. Esimesed asjad õppis ta ära ise, ma ei tulnud selle peale et talle õpetada. Ta oli siis 7a kui õppis keetma riisikeetjaga riisi ning pani seda veega täpselt õiges vahekorras ja loputas riisi eelnevalt ka ära. Lisas ka soola, kuigi veidi liiga vähe. Matkimise teel puhtalt. Samamoodi õppis ta mikros popkorni valmistamise, teadis täpselt kui kauaks panna. Seejärel kartulite keetmise ning aedviljasegude praadimise. Siis hakkasingi teda juba teadlikult õpetama ja tänasel päeval ta teistele palju alla ei jää. Tema vahe seisneb ainult selles, et ta ei loe retseptilt, vaid peab kas nägema või minuga koos läbi tegema ning siis teeb juba ise.