Siin eespool üks kägu mainis, et on võimalik kokku leppida odavam kingitus või suisa aktsioonist kõrvale jääda. Tõsi, on.
Üks minu lastest ei võtnud ka osa(paljude teistega). Õpetaja reageeris nii, et tulem oli ühtlasi nii absurdne kui ka haavav-salvav. Kuigi see kingitus anti talle üle suhteliselt tagasihoidlikult teatud kollektiivi poolt, pidas pedagoog klassijuhatajatunni ajal vajalikuks t e r v e klassi ees tänada ja vuristada selles tänupalves ette nende nimed, kes kaardil olid. Vägagi uskumatu. Ent tõsi.
Sel aastal laps ütles, et tal ei jää muud üle, ta p e a b osa võtma(kuigi ei soovi).
Selle peale ei pea ju tingimata solvuma:) Võib-olla õpetaja ei viitsinud hakata eraldi e-kirju saatma vanemaile. Kuigi, jah, olukordi ja õpetajaid on erinevaid.
Meil oli mullu 5. klassis täpselt vastupidine olukord: lapsevanemad mässasid ja tegid kingi, andsid laste kaudu üle. Vaikus. Lapsevanemaile endile ei tulnud sealt meililisti kaudu ei tänusõnu ega soovitud häid pühigi. Sel aastal püüame liita õpetaja laste ühiskingiga.
Mina tänan ka alati lapsi, sest jagame kingitusi kõik koos lõbusa jõulupeo raames. Ei loe kaardilt nimesid ette ega solvu kui keegi ei osale. Keegi ei pea mulle ühtki kingitust tegema, aga loomulikult on tore kui meeles peetakse. Tänukirju meililisti ei saada, sest ausalt ei saa sellest viimase aja kombest aru. Mulle endale üldse ei meeldi need tänukirjad, mis lihtsalt postkastis kustutamist vajavate meilide hulka kasvatavad. Ma iial ei loe neid.
Nüüd olen muidugi mures, et ehk olen ka kedagi solvanud ja peaksin vanematele tänumeili saatma.
Teemasse ka. Kõige paremad kingitused minu jaoks on olnud raamatupoe kinkekaardid ja summas, mis ei tekita ebamugavust, nt 1 euro lapse kohta. Apollo kinkekaart oleks eriti äge, sest siis saan valida, kas lapsega kinno või raamatupoest midagi. Peale kinkekaardi realiseerimist olen ka lastele öelnud, mis nad mulle kinkisid.
No vaevalt sa kedagi solvanud oled. Meil oli üleminek algklassidelt 5ndasse klassi tookord, ja algklassides korraldati jõulupidu vanematega koos. Eks meil oli 5ndas ka uus olukord ja reaktsioon (selle puudumine) oli esialgu harjumatu. Algklassides toimis meililist väga aktiivselt. Kindlasti ütles õpetaja lastele peol aitäh, aga pärast jõulupidu hakkas lihtsalt vaheaeg ja õpetaja kadus vaikselt ja kommentaarideta. Ilmselt 5. klass ongi see aeg, kus õpetaja hakkab enamikku asju juba rohkem lastega arutama kui vanematega, elasime üle ja sel aastal oleme targemad. Õpetajad ongi erinevad.