Esileht Koolilaps Kirjand “Mis on õnn” põhikoolis

Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 89 )

Teema: Kirjand “Mis on õnn” põhikoolis

Postitas:
Kägu

Kuidas lastele eksam tundus? Raske/kerge? Minu laps ütles, et lihtsam kui proovieksam. Sai 93/100.

+2
-5
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas lastele eksam tundus? Raske/kerge? Minu laps ütles, et lihtsam kui proovieksam. Sai 93/100.

Me saame aru küll, et sellise tulemusega on soov uhkustada 🙂 Minu laps ütles, et talle oli raskem. Tulemust ei tea.

+7
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapse tulemuse ootamine on küll üsna närvesööv, loodetavasti jääb 65-70 kanti ja kui ei jää, siis on nii ja mis teha.

Kirjandi teemal pole häda midagi, eks nad ju kirjutavadki mis nende, 16–aastaste  meelest on õnn, või siis mis nad on kuulnud, et peaks olema.  Minu lapse jaoks olevat õnn, et haridus on tasuta, tema madalamat sorti akadeemiliste võimete osas on see päris huvitav, miks tal see just mõttes on.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Mind huvitaks küll, mis koolid need on, kus juba paari tunniga kooliastme LÕPUEKSAMI töö ära hinnati? Kas seal olid hinded juba ette valmis mõeldud ja vormistati kiiresti ära? Objektiivse hinde panekuks peaks ikka vähemalt kaks erinevat komisjoniliiget tööd korralikult läbi lugema. Klassis on 30 last, klasse on 3 vähemalt, 2 * 3* 30 = 180 lugemist. Igale tööle läheb pool tundi ikka, seega 90 tundi. Oletame, et lugejaid on 3 tk, 30 tundi näkku … Olgu. Lühendame lugemise aega 15 minutile. 15 tundi näkku. Ja siis kuskil olid paari tunniga hinded väljas???? Mis mõttes ja kuidas?

+6
-9
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas lastele eksam tundus? Raske/kerge? Minu laps ütles, et lihtsam kui proovieksam. Sai 93/100.

Minu oma ütles ka, et kergem kui proovieksam, aga tulemust veel ei tea.

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Klassis on 30 last, klasse on 3 vähemalt, 2 * 3* 30 = 180 lugemist. Igale tööle läheb pool tundi ikka, seega 90 tundi. Oletame, et lugejaid on 3 tk, 30 tundi näkku … Olgu. Lühendame lugemise aega 15 minutile. 15 tundi näkku. Ja siis kuskil olid paari tunniga hinded väljas???? Mis mõttes ja kuidas?

Täiendan – oletame, et lugejaid oli 6, mitte 3 … 7.5 tundi näkku. Selleks, et kolme tunniga hakkama saada, peaks lugejaid olema 12??????? Nalja teete.

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No koole on ikkagi erinevaid. Ei ole igal pool 3 x 30 õpilast. Mõnes koolis lõpetab ainult 10-15 õpilast. Mõnes maakoolis veel vähem.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

No koole on ikkagi erinevaid. Ei ole igal pool 3 x 30 õpilast. Mõnes koolis lõpetab ainult 10-15 õpilast. Mõnes maakoolis veel vähem.

Siin räägiti Tallinna ja Harjumaa koolidest. Neis ei ole 10-15 lõpetajat.

0
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapse koolis oli eelmine aasta 28 lõpetajat. Sel aastal umbes sama. Tallinna kool.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas neid töid kontrollitakse pärast veel kuskil tsentraalselt pisteliselt üle? Ma mõtlen, et sõltumata hindamisjuhistest jmt on hindajatel tihtipeale oma kooli prillid ees. Ja nagu ühe kooli 5 võib olla teise kooli 4, mida tavaliselt näitavad hästi gümnaasiumikatsed. Matemaatikas on selge, aga ntx essee hindamine pole must-valge.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Siin räägiti Tallinna ja Harjumaa koolidest. Neis ei ole 10-15 lõpetajat.

Kujutad ette, et isegi tallinnas ja Harjumaal on koole, kus võib vabalt ka ainult 1-2 last põhikooli lõpetada.

+3
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu lapse koolis oli eelmine aasta 28 lõpetajat. Sel aastal umbes sama. Tallinna kool.

Kui iga töö loetakse 2 korda, siis 2 *28=56 lugemist, igale tööle 15 min ehk 14 tundi lugemist, 2 lugejat ehk 7 tundi lugemist … 4 lugejat ja 3.5 tundi lugemist. Iseasi, kas koolis, kus on ainult 1 klassitäis lõpetajaid, leidub 4 piisavalt kvalifitseeritud eksamitöö lugejat. See on ju täppistöö, täpsete reeglitega.
Ilmselt on võti selles, et mõnes koolis loetakse tööd ainult üks kord läbi, aga mina seda optimeerimist küll positiivselt ei hinda.

+2
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Siin räägiti Tallinna ja Harjumaa koolidest. Neis ei ole 10-15 lõpetajat.

Kujutad ette, et isegi tallinnas ja Harjumaal on koole, kus võib vabalt ka ainult 1-2 last põhikooli lõpetada.

Nimetad ehk mõne? Ja palun nüüd mitte Tondi kooli või Prangli põhikooli.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Iseasi, kas koolis, kus on ainult 1 klassitäis lõpetajaid, leidub 4 piisavalt kvalifitseeritud eksamitöö lugejat.

Kui panna erinevad inimesed erinevaid ülesandeid parandama, siis ei pea kõik ju kvalifitseeritud olema nii väga. Võti on ju ees. Nt eesti keele ülesandeid, suudaks vast peaaegu iga haritud ja eesti keelt enam-vähem hästi oskav inimene õigesti parandada, kui õiged vastused on konkreetselt ette antud. Ja koolis on ju õpetajad, ka nt klassiõpetajad, kes eesti keelt lastele õpetavad. Lugemisülesandes on samuti vastused ees, aga kui tegu on vastustega, mida õpilased ise kirjutavad, mitte nt variantidega tööga, siis seda peaks hindama muidugi ikkagi inimene, kes seda tüüpi ülesandeid ka varem juba hinnanud on. Kirjandi jaoks on küll vaja eesti keele õpetajat, aga muid ülesandeid saavad ka teised parandada ja nii saab tunduvalt kiiremini kõik eksamitööd parandatud. Aga 3 tunniga on muidugi ülikiire, kui on palju lõpetajaid, sest juba kirjandi kahekordne lugemine võtab aega ja ühe korra lugedes võib tõesti juhtuda, et osa vigu jääb parandamata. Samas, kui on väga väike klass, siis on see isegi ju võimalik. Osa koole ei avalda tulemusi samal päeval, isegi kui tööd on päeva lõpuks parandatud. See põhjus on lihtne: kui nii pikalt intensiivselt töötada, võib sisse jääda inimlikke eksimusi ja arvutusvigu. Lihtsam on tulemused värske peaga korra üle kontrollida, kui päev hiljem õpilasele teatada, et oih, sa ei saanudki 81 punkti, vaid hoopis 71, sest keegi tegi vea ega märganud seda.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kui iga töö loetakse 2 korda, siis 2 *28=56 lugemist, igale tööle 15 min ehk 14 tundi lugemist, 2 lugejat ehk 7 tundi lugemist … 4 lugejat ja 3.5 tundi lugemist. Iseasi, kas koolis, kus on ainult 1 klassitäis lõpetajaid, leidub 4 piisavalt kvalifitseeritud eksamitöö lugejat. See on ju täppistöö, täpsete reeglitega.
Ilmselt on võti selles, et mõnes koolis loetakse tööd ainult üks kord läbi, aga mina seda optimeerimist küll positiivselt ei hinda.

Tervet tööd ei loeta kaks korda, enamasti loetakse kaks korda ainult kirjand. Eksamitööga on kaasas väga konkreetne juhend, mida ja kuidas hinnata. Spikker, mida lugemisülesandes otsida, millised on grammatikaülesannete õiged vastused ja kuidas punkte arvestada. Kui see spikker on kõrval, läheb parandamine kiiresti. Üldiselt jagavad õpetajad omavahel ära, kes milliseid ülesandeid hindab: kes saab lugemisosa, kes grammatika, kes kirjandi. Kirjandi parandamine võtabki kõige rohkem aega, aga ka seal on täpselt ette antud, mille eest millised punktid anda, et subjektiivsust oleks võimalikult vähe.
Kui huvitab, siis HARNO lehelt saab neid juhendeid ja võtmeid vaadata.

+9
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas kuskil keegi ütles, et just kolme tunniga olid hinded teada? Eksami lõpu (kl 13:00) ja õhtul kl kaheksa vahele jääb siiski rohkem kui kolm tundi. Teiseks, nagu juba kirjutatud, võtmega ülesandeid ei pea ju sajaprotsendiliselt kontrollima tingimata eesti k õpetaja. Nt minu laste koolis on kaks eesti keele õpetajat, kuid komisjon peab olema min kolmeliikmeline – paratamatult peab seal olema veel keegi, kes ei ole eesti k õpetaja. Ja nii saavadki lapsed oma hinded samal päeval teada. Meie koolis, kus u 70-80 lõpetajat,  on alati saanud.

+4
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Põhikooli lõpueksameid parandavad oma kooli õpetajad. Tulemused saab kohe, kui nad jõuavad parandatud. Entusiastid parandavad kiiremini ja teevad seda kasvõi poole ööni, seega paljudes koolides saabki tulemuse samal õhtul. Meile lubati järgmiseks päevaks. Seni pole veel midagi.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kas kuskil keegi ütles, et just kolme tunniga olid hinded teada? Eksami lõpu (kl 13:00) ja õhtul kl kaheksa vahele jääb siiski rohkem kui kolm tundi.

Kui vaatad teema esimest lehte, siis seal üks vanem ütleb, et tulemused saadi kell 17 (Tallinna kool) ning teine, et kell 19. Ja mõlemal juhul jääb lisaks toorele parandamisele selle aja sisse veel ka sisestamine ning vast õpetajad ikka mõne hetke puhkasid, sõid ja ajasid juttu ka.

Aga kui vastab tõele, et õpetajad tõesti alates 13.05 töid parandama tormasid ning enne hinge ei tõmmanud, kui parandatud, siis mul on ainult üks küsimus – miks? Miks midagi sellist tegema peaks, eriti just õpetajad, kes ju nagunii on alamakstud ja ülekoormatud, nagu nad ise ütlevad (mina ei tea, kas on)? Ma ei mõista. Kontrolltööde tulemusi ootavad lapsed ju nädalaid mõnikord.

+4
-1
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kindlasti ei teinud kõik lapsed 13ni. Õpetajaf said juba siis parandama hakata, kui eksam veel käis. Mul kaps lõpetas 12.00. Nemad said õhtul umbes 18 paiku teada.

+3
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas lastele eksam tundus? Raske/kerge? Minu laps ütles, et lihtsam kui proovieksam. Sai 93/100.

Me saame aru küll, et sellise tulemusega on soov uhkustada ???? Minu laps ütles, et talle oli raskem. Tulemust ei tea.

Olengi uhke. Eesti keel on tal tunnistusel ainuke neli ja ta muretses selle eksami pärast kõige rohkem.

+9
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas lastele eksam tundus? Raske/kerge? Minu laps ütles, et lihtsam kui proovieksam. Sai 93/100.

Me saame aru küll, et sellise tulemusega on soov uhkustada ???? Minu laps ütles, et talle oli raskem. Tulemust ei tea.

Olengi uhke. Eesti keel on tal tunnistusel ainuke neli ja ta muretses selle eksami pärast kõige rohkem.

Palju õnne! Meil 76, lootsin enamat.
Õpetaja on nõrk. Selle eest nüüd siin peksa saan, aga nii on. Tunnis viidab aega üldse mingitel eesti keelt mittepuudutavatel asjadel. Töid kätte ei anna. Etteütlus 3, no mida see teadmine mulle annab, kui ma oma vigu ei näe?

Klassi parim õpilane sai 77 punkti. Ja enamusel 40-60 punkti. Masendav tegelikult.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Minu laps sai ka just tulemuse 78%. Arvan, et täitsa ok kokkuvõttes. Kui asi hindeline oleks, siis nelja venitaks välja.

+3
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas lastele eksam tundus? Raske/kerge? Minu laps ütles, et lihtsam kui proovieksam. Sai 93/100.

Me saame aru küll, et sellise tulemusega on soov uhkustada ???? Minu laps ütles, et talle oli raskem. Tulemust ei tea.

Olengi uhke. Eesti keel on tal tunnistusel ainuke neli ja ta muretses selle eksami pärast kõige rohkem.

Järelikult on tugev ja range õpetaja. Selle lapse 4 oleks mõne teise õpetaja käe all või mõnes teises koolis ehk isegi 5.

+5
-2
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas lastele eksam tundus? Raske/kerge? Minu laps ütles, et lihtsam kui proovieksam. Sai 93/100.

Me saame aru küll, et sellise tulemusega on soov uhkustada ???? Minu laps ütles, et talle oli raskem. Tulemust ei tea.

Olengi uhke. Eesti keel on tal tunnistusel ainuke neli ja ta muretses selle eksami pärast kõige rohkem.

Palju õnne! Meil 76, lootsin enamat.

Õpetaja on nõrk. Selle eest nüüd siin peksa saan, aga nii on. Tunnis viidab aega üldse mingitel eesti keelt mittepuudutavatel asjadel. Töid kätte ei anna. Etteütlus 3, no mida see teadmine mulle annab, kui ma oma vigu ei näe?

Klassi parim õpilane sai 77 punkti. Ja enamusel 40-60 punkti. Masendav tegelikult.

kas see sama õpetaja ei hinnanuid töid?  kas hinde saab vaidlustada ka?

0
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui vastab tõele, et õpetajad tõesti alates 13.05 töid parandama tormasid ning enne hinge ei tõmmanud, kui parandatud, siis mul on ainult üks küsimus – miks?

Sest järgmisel päeval on tavapärane koolipäev teiste tööülesannetega ja parandama saab hakata alles õhtu poole.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Kuidas lastele eksam tundus? Raske/kerge? Minu laps ütles, et lihtsam kui proovieksam. Sai 93/100.

Me saame aru küll, et sellise tulemusega on soov uhkustada ???? Minu laps ütles, et talle oli raskem. Tulemust ei tea.

Olengi uhke. Eesti keel on tal tunnistusel ainuke neli ja ta muretses selle eksami pärast kõige rohkem.

Palju õnne! Meil 76, lootsin enamat.

Õpetaja on nõrk. Selle eest nüüd siin peksa saan, aga nii on. Tunnis viidab aega üldse mingitel eesti keelt mittepuudutavatel asjadel. Töid kätte ei anna. Etteütlus 3, no mida see teadmine mulle annab, kui ma oma vigu ei näe?

Klassi parim õpilane sai 77 punkti. Ja enamusel 40-60 punkti. Masendav tegelikult.

kas see sama õpetaja ei hinnanuid töid? kas hinde saab vaidlustada ka?

Kui ka hindas sama õpetaja, mis sel vahet on? Ta peab ikka ju hindamisjuhendiga arvestama, ainus koht, kus loovust saab kasutada, on kirjandi sisu, ülesehituse ja stiili hindamine, kus on küll ka kriteeriumid, aga need on ikkagi  kuidagi väheke udusemalt sõnastatud.

+4
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Aga kui vastab tõele, et õpetajad tõesti alates 13.05 töid parandama tormasid ning enne hinge ei tõmmanud, kui parandatud, siis mul on ainult üks küsimus – miks?

Sest järgmisel päeval on tavapärane koolipäev teiste tööülesannetega ja parandama saab hakata alles õhtu poole.

Lisan veel, et samal ajal on ju ka õppeaasta lõpp, koondhinnete panemine, viimased järelvastamised.

+5
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Oot-oot. Riigieksamid vist küll vahetult enne lõpuaktust kuna neid hindab mingi üleriigiline komisjon, kuid kas põhikooli eksameid mitte kooli enda komisjon ei hinda? Kuskilt HARNO vmt. lehelt jäi nagu silma, et 4 tööpäeva jooksul peale eksamit tuleb tulemused kuskile süsteemi sisestada.

Ma eeldaks, et paari päevaga parandavad ära. Aga mul samuti esimene laps lõpetab põhikooli, seega kogemus puudub.

enne lõpuaktust tulevad tulemused kahjuks.

3 tööpäeva on aega antud. Parandamise kiirus sõltub õpilaste arvust ja palju on eesti keele õpetajaid. On koole, kus tulemused tulidki esmaspäeva hilisõhtuks, aga mõni kool edastab need alles homme.

+2
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Lisan veel, et samal ajal on ju ka õppeaasta lõpp, koondhinnete panemine, viimased järelvastamised.

Seda arusaamatum on selline tormiline pühendumine ühele tegevusele. Pole ju mingi eluküsimus just need eksamitulemused esimese asjana ära parandada.

+1
-3
Please wait...
To report this post you need to login first.
Postitas:
Kägu

Seda arusaamatum on selline tormiline pühendumine ühele tegevusele. Pole ju mingi eluküsimus just need eksamitulemused esimese asjana ära parandada.

Lastele on see siiski tähtis, nemad ootavad oma hindeid. Ja nagu näha, ka vanematele.  Õpetajatel pole ka häda midagi, tulevad üheks päevaks kõik kokku ja tegelevad just sellega. Järgmisel päeval on kõigil jälle oma tööd ja tegemised. Ega töö maht kokku ei muutu sellest, kas parandada need tööd kõik ühe päevaga ära või mitme päeva jooksul.

+7
0
Please wait...
To report this post you need to login first.
Näitan 30 postitust - vahemik 31 kuni 60 (kokku 89 )


Esileht Koolilaps Kirjand “Mis on õnn” põhikoolis