Esileht Koolilaps Kitsas või lai matemaatika?

Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )

Teema: Kitsas või lai matemaatika?

Postitas:
Kägu

Kui lapsel siiani matemaatika 3 olnud põhikoolis ja raskused sellega, siis kas gümnaasiumis peaks valima laia või kitsa matemaatika?

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui lapsel siiani matemaatika 3 olnud põhikoolis ja raskused sellega, siis kas gümnaasiumis peaks valima laia või kitsa matemaatika?

Valiku langetamisel on oluline edasine elukutsevalik.
1. Miks valiti gümnaasium. Kui pärast seda on soov kutsekooli ametit õppima minna, siis on mõistlik valida kitsas matemaatika; kui ülikooli, siis peaks mõtlema, kas eriala vajab laia matemaatikat (näete ülikoolide vastuvõtutingimustest),siis tuleb õppida laia, aga kui ei vaja, siis võib piirduda kitsa matemaatikaga.
2. Oluline on ka see, miks põhikoolis matemaatika oli 3, st kas õpilane ei pingutanud piisavalt ja tugeva tahtmise ja motivatsiooni juures saaks paremini hakkama või ei pingutanud ja eeldusi ka pole (ja õpetaja armust pani lõpuks kolme) või pingutas ja ikka sai kolme. Kahe viimase korral ei soovita laia matemaatikat valida, jääb hätta. Muidugi võib hätta jääda ka esimese variandi korral, sest gümnaasiumis on põhirõhk enda vastutusel ja ka rohkel iseseisval tööl. Kolme mõiste põhikoolis on väga lai, st ei tea peaaegu midagi või teab peaaegu kolmveerandi õpitud materjalist.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Lai. Ainetunde on rohkem ja seega ka suurem võimalus materjalist aru saada.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Lai. Ainetunde on rohkem ja seega ka suurem võimalus materjalist aru saada.

See ei ole õige lähenemine. tunde on tõesti rohkem, kuid materjali on ka rohkem, st on teemasid, mida kitsas matemaatikas ei käsitleta. Kitsal matemaatikal on 8 kohustuslikku kursust, laial 14 kursust. Materjali mahukus ja käsitlus on täiesti erinevad.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Lai. Ainetunde on rohkem ja seega ka suurem võimalus materjalist aru saada.

See ei ole õige lähenemine. tunde on tõesti rohkem, kuid materjali on ka rohkem, st on teemasid, mida kitsas matemaatikas ei käsitleta. Kitsal matemaatikal on 8 kohustuslikku kursust, laial 14 kursust. Materjali mahukus ja käsitlus on täiesti erinevad.

Jah, aga eesmärgiks võiks ikkagi olla matemaatika selgekssaamine. Kui valikainena ka veel matemaatika juurde võtta, ei tohiks küll probleeme olla.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Pigem kitsas. Laias on küll rohkem tunde, kuid see ei tähenda, et matemaatika rohkem selgeks saaks. Laias matemaatikas on teemasid rohkem, tempo kiirem, raskusaste suurem. Matemaatikas nõrgad ei jõua seal peaaegu midagi selgeks saada.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Ma võtaks laia, omal ajal (mitte ju väga ammu) polnud sellist valikut ollagi ja õppisid ju kõik laia matemaatika järgi ja said ka kõik läbi. Sealhulgas ka ise, suht eluaegne kolmeline matemaatikas.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Oleneb, kas ta on masohhist, sel juhul lai, või tahab rohkem elust rõõmu tunda, sel juhul kitsas. Kui põhikoolis, kus kõik nämmutatakse läbi ja puust ja punaseks tehakse, on probleeme ja raskusi, siis ma küll ei kujuta ette, milleks end laiaga piinata. Tuleb ikka valida tulevikus ka eriala, millest lootust on aru saada, kui põhikooli matemaatikat halvasti taipab, siis ilmselt ei ole ülikoolis mõtet midagi matemaatikal põhinevat õppida.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Oleneb, kas ta on masohhist, sel juhul lai, või tahab rohkem elust rõõmu tunda, sel juhul kitsas. Kui põhikoolis, kus kõik nämmutatakse läbi ja puust ja punaseks tehakse, on probleeme ja raskusi, siis ma küll ei kujuta ette, milleks end laiaga piinata. Tuleb ikka valida tulevikus ka eriala, millest lootust on aru saada, kui põhikooli matemaatikat halvasti taipab, siis ilmselt ei ole ülikoolis mõtet midagi matemaatikal põhinevat õppida.

Meie koolis on mitmel aastal juhtunud, et kitsast ei saagi õppida, kuna tahtjaid oli nii vähe, et gruppi ei avatudki.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 3 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Ma võtaks laia, omal ajal (mitte ju väga ammu) polnud sellist valikut ollagi ja õppisid ju kõik laia matemaatika järgi ja said ka kõik läbi. Sealhulgas ka ise, suht eluaegne kolmeline matemaatikas.

Kõik said läbi, aga kuidas? Väga suur protsent täiskasvanutest ei oska protsentigi arvutada ja ometi on see juba põhikoolis. Millestki keerulisemast ei ole mõtet rääkidagi. Läbi mitte ei saadud vaid läbi veeti.

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

Üks, kes protsenti arvutada ei oska, tundis end juba puudutatuna?

Please wait...
Kasutaja on kirjutanud teemasse 2 korda. Täpsemalt
Postitas:
Kägu

kui ei tea, kas toime tuleb, võib alati valida lai ja peale 10.kl või 11.kl kitsale üle minna.
teistpidi – kitsalt laiale üleminek – aga pole eriti võimalik.
laia kursuse võtmine ei tähenda, et peaks kindlasti lõpus ka laia eksami valima, võib valida ka kitsa eksami, aga sama lugu: teistpidi pole võimalik – laia eksamile pääsemiseks peab olema miinimum 13 läbitud matem kursust.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Juhul kui pea ei võta, pole mõtet valida laia ja veel sellist eriala õppida ülikoolis, kus läheb laia matemaatikat vaja. Milleks end piinata, kui ei ole eeldusi? Mõistlikum jääda oma liistude juurde ja panustada tugevamatele külgedele.
Mina olin see, kel oleks võinud matemaatika 4-5 olla, kui oleks õppinud ja koolis käinud, aga ei viitsinud ma seda teha varem ega tekkinud ka viitsimist gümnaasiumis pingutada, kuigi arvasin, et suudan end kokku võtta ja valisin laia suuna. Sisseastumiseksamite tulemuste järgi jaotati õpilased ära ja sattusin tugevamasse laia ka veel. Mis mul sellest kasu oli? Ega polnudki muud, kui et nüüd on hea teisi matemaatikaga abistada ja sellega asi piirdubki. Ülikooli saamiseks ei läinud ka matemaatikat tarvis.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Mõiste “lai matemaatika” on eksitav. Kitsas matemaatika on kärbitud versioon laiast, mitte lai ei ole täiendatud versioon kitsast. Tegemist on täiesti tavalise 9. klassi jätkuga ning see pole põhikooli lõpu matemaatikast isegi mitte raskem, minul isiklikult oli lausa lihtsam. Minu klassikaaslased, kes said 9. klassis matemaatika kolme, ei kukkunud gümnaasiumis laia matemaatikat tehes madalamatele tulemustele (meie kool kitsast ei pakkunudki, seega kõik tegid laia).
Matemaatika on väga õpitav aine ning eeldused pole kuigi olulised. Kõik ei pea ilmtingimata kergelt tulema, pingutama õppimine tulebki elus kasuks. Kui laps just mingis eriti ranges koolis ei käi, soovitan kindalasti laia valida.

Please wait...
Postitas:
Kägu

Oh mul tuli selle jutu peale nii suur isu mingeid mata ülesandeid lahendada!

Please wait...
Postitas:
Kägu

Kui lapsel siiani matemaatika 3 olnud põhikoolis ja raskused sellega, siis kas gümnaasiumis peaks valima laia või kitsa matemaatika?

Valiku langetamisel on oluline edasine elukutsevalik.

1. Miks valiti gümnaasium. Kui pärast seda on soov kutsekooli ametit õppima minna, siis on mõistlik valida kitsas matemaatika; kui ülikooli, siis peaks mõtlema, kas eriala vajab laia matemaatikat (näete ülikoolide vastuvõtutingimustest),siis tuleb õppida laia, aga kui ei vaja, siis võib piirduda kitsa matemaatikaga.

Lisaks siia veel selle, et ülikoolides on palju erialasid, mille puhul sisseastumisel ei nõuta laia matemaatikat, aga sisaldavad ainekursusi, mis tegelikult eeldavad laia matemaatika eelteadmisi.

Kui pea ikka vähegi võtab, võiks üritada laia läbida (laia eksamit ei pea tingimata tegema). Kui põhikooli kolm oli suure töö ja abiõpetajate toel saadud, võib piirduda kitsaga.

Please wait...
Näitan 16 postitust - vahemik 1 kuni 16 (kokku 16 )


Esileht Koolilaps Kitsas või lai matemaatika?